Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 22dakika.org'da: "Yeni Dizi: Lab Rats [Disney XD]"

\
yüksek veri aktarımına yol veren 3G ihalesi sonuçlandı. ihale; A tipi (40Mhz), B tipi ( 35Mhz), C tipi (30Mhz) ve D tipi(25Mhz) olmak üzere 4 farklı lisans için yapıldı. A tipi lisans için, Vodafone 298 milyon avro, Turkcell 287 milyon avro, Avea 285 milyon avro önerdi. Açık artırmada ise Turkcell 358 milyon avro önerirken, Avea 348 milyon avroda kaldı. Vodafone ise ilk turda ihaleden çekildi.
\
Böylece A tipi 3g lisansını daha önce de iddiasını gösteren Turkcell kazandı. Turkcell bu başarısını anasayfasındaki sabit görseli ve özel sayfası ile duyurdu.
B tipi lisans ihalesinde ise kazanan kura ile belirlendi. bu ihaleye katılan iki operatörden 250 milyon avroluk yazılı teklif çıktı, sözlü teklife çıkmayan operatörler arasında yapılan kurada B tipi lisans hakkı Vodafone'a çıktı. Vodafone B tipi 3g lisansını daha mütevazi şekilde ve özel bir sayfa ile duyurdu.
\
C tipi lisans hakkı ise avea'da kalmış oldu. en alt seviyedeki 3g lisansını alan avea da girişteki reklamın arkasında habere yönelik bir linke yer verilmedi.
\

D tipi lisansın ihalesi ise Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu (BTK) tarafından ayrıca gerçekleştirilecek. Vatana millete hayırlı olsun.

Spacer
Spacer
 | 21 yorum var 
 | 30 Kasım 2008 11:09 

Yorumlar

bu mhz farkının bizim için ne değiştirdiğini bilmediğim için neden turkcell avantajlı anlamadım

Ege  |  (0 puan) 30 Kasım 2008 13:13

evet @ege en hızlı ve dinamik stabil olan turkcell'in ama bu kesin en iyi hizmet demek değil omurgada ne kadar büyük yolları olacak ? yurt dışı çıkışları ne derece büyük olacak ? bunlar önemli , yoksa nal toplarlar.

promoder  |  (0 puan) 30 Kasım 2008 13:39

valla turkcell ve diğerlerinin şimdiki kontörlü ve faturalı hatlardaki işgüzarlığını gördükçe bu hizmetten soğuyasım geliyor.

pisho  |  (0 puan) 30 Kasım 2008 14:01

benim kafama takılan soru ise niye her operatöre aynı lisan tipinin verilemediği. hepsi neden a tipi alamıyor? aslında operatörlerin teklifleri arasında birkaç milyon avro fark var; ama şimdi turkcell a tipi lisans sahibiyim diye bunu abarttıkça abartır.

yeni bir konu zaman geçtikçe bazı konuları daha iyi kavrayacağız bu 3g konusunda da sanırım.

turkuas  |  (1 puan) 30 Kasım 2008 14:23

belki de hepsinden 1'er tane verebilecek kadar toplam frekans genişliği vardır.(?)

bitirme projesini 3g üzerine aldım. sanırım proje bitince hepinzi aydınlatabilirim. (:

.♥.Bildirgeç.♥.Tekerlekli Paten Dersi.♥.Sentetik Buz Pisti.♥.
AntiHumanIST  |  (1 puan) 30 Kasım 2008 14:27

3G teknolojisine yeni olanlar ve teknoloji hakkında detayları merak edenler için 3G ile ilgili detaylı bilgiler:

http://tr.wikipedia.org/wiki/3._Nesil_GSM_Hizmetleri

http://www.ntvmsnbc.com/news/419319.asp

turkuas  |  (0 puan) 30 Kasım 2008 14:29

turkuas bakın bi arkadaşım ne demiş;

"Verilen lisans tiplerinin spektrum genisliklerinin operatörlerin mevcut abone sayıları ile orantılı oldugu, bu 3G ihalesinin cok sıkı bir danışıklı dövüş olduğu başkalarının da dikkatini çekir olmalı :)"

.♥.Bildirgeç.♥.Tekerlekli Paten Dersi.♥.Sentetik Buz Pisti.♥.
AntiHumanIST  |  (0 puan) 30 Kasım 2008 15:38

Otoban olarak düşünürsek türkcellin otobanı 20 şeritli, vodafoneninki 16 şeritli, aveanınki de 12 şeritli diyebiliriz.Yani her halükarda otobanlarımız genişlemiş oluyor.

£<®¥©£
lkrycl  |  (2 puan) 30 Kasım 2008 15:57

daha yüksek frekans dijital verinin kalitesini ve aynı zamanda çekim alanının kalitesini artırıyor. aynı baz istasyonundan eş zamanlı olarak aynı kalitede hizmet verilebilecek kişi sayısnın artmasına olanak sağlıyor.

bütün firmalar aynı frekansdan yayın yapamazlar. yapılan yayınların birbirinden ayrılabilmesinin yolu frekans farklılığıdır. aslında digital veri farklı yollarlada birbirinden ayrılabilir ama yapılan yayın sonuçta bir telsiz yayını olduğu için yasal olarak lisans alınması gerekiyor.

seryaman  |  (2 puan) 30 Kasım 2008 15:58

3g'den korkan turkcell logosu calismalarinin ardindan bu sahneye bakinca kimin ne kadar korktugu, kimin daha cesur oldugu belli oluyor sanirim. vodafone 3g teknolojisi icin web sitesinde cok sonuk bir sunum yapsa da, gayet paralar harcatarak iyi bir reklam cekmis durumda.

nirvanaya ulaşamadım, not bıraktım.
ryan  |  (0 puan) 30 Kasım 2008 16:06

Walla arkadaşlar a.b.c.d lisansları arasında pek bi'fark yok aslında teknik olarak.. Çünkü ülkemizdeki gprs, edge kullanımı göz önüne alındığında 3G'yi öyle ölümüne (!) bekleyen bir kitlenin olmadığı aşikar. Halen millet gprs kullanımından korkarken 3G için aşırı yatırıma gitmek piyasanın orta/küçük ortakları için pek akıl karı değil zaten. Ayrıca Vodafone ve Avea'nin amacının zaten "c" lisansı olduğu ihaledeki hallerinden ve sonra yaptıkları açıklamalardaki satır aralarından belliydi ("b" lisansı için iki operatörde aynı teklifi vererek işin kura çekiminde çözümlenmesi yoluna gittiler böylece "b" ile arasında pek fark olmayan "c" lisansını koparmaya çalıştılar) ki mantıklı olanı da bu sanki...

Bu lisanslar arasında tek fark olan "bant genişliği" sadece aynı anda hizmet alabilecek abone sayısına etki edeceği için, ülkemizdeki potansiyel 3G kullanıcıları, abone sayıları ve fayda maliyet analizinde bu işten AVEA karlı çıktı diye düşünüyorum. Böyle düşünmemin nedeni melesef ülkemizde "a" lisansını ne kullandırabilecek (o geniş kapasiteyi doldurabilecek ) potansiyele sahip bir kitlenin olması ne de avea, vodafonunu hatta turkcell'in bunu değerlendirebilecek bir abone kitlesine sahip olmasıdır. Kanımca turkcell'in elinde sadece "pahalıyım ama kaliteliyim" imajı kaldığı için ve bunu korumak adına son dönemde reklamlara ne kadar yüklendiği de ortada iken ihalede "a" lisansına o kadar para vermesinin sebebinin sadece bu imajı korumak yani "prestij" olduğunu düşünüyorum.

Özetle fikrim bu işten en çok Avea'nın karlı çıktığıdır. Zaten 4G ve Wimax gibi teknolojiler sırada iken böyle gecikmiş bir teknolojiye büyük paralar dökmenin pek mantıklı bir tarafı yok gibi...

Neyse Allah'ıma şükürler artık 3G'miz var, yaşasın eheh.. :))

saygılar, sevgiler..
Technoise

>aLecNpAvIr
technoise  |  (5 puan) 30 Kasım 2008 19:25

peki bu ihaleye yatırılan paralar kime gidiyor?

Xas  |  (0 puan) 30 Kasım 2008 20:58

@xas a atfen türkiye cumhuriyeti hazinesine üstelikde peşin olarak ;)

airduncan  |  (0 puan) 30 Kasım 2008 23:10

Bakınız

3G için çok uzun süre bekledik. İnşallah beklentilerimiz karşılar...

sinnerxx  |  (2 puan) 01 Aralık 2008 03:36

Hiç heveslenmeyin. Türkiye'de hiç bir hizmet önce kaymağı yenmeden, yerine daha iyisi gelmeden, önemini kaybetmeden size bize düşmez.

Drol
drol  |  (2 puan) 01 Aralık 2008 11:39

@drol aynen katılıyorum. operatörlerin data aktarım ücretlerinden kimsenin haberi yok sanırım.

hikikomori  |  (1 puan) 01 Aralık 2008 16:09

bu konuda operatörler o kadar acımasız olmayacaklar bence, ücretsiz deneme veya ucuz paketler ile 3g'nin önünü açacaklarını tahmin ediyorum. zira o kadar paraya aldıkları lisanslar ellerinde patlar. (:

.♥.Bildirgeç.♥.Tekerlekli Paten Dersi.♥.Sentetik Buz Pisti.♥.
AntiHumanIST  |  (0 puan) 01 Aralık 2008 17:29

350 milyon euro! bu adamlar çıldırmışşşş

mtnkzn  |  (0 puan) 01 Aralık 2008 17:49

parayı veren düdüğü çalar
turkcell yine en iyi hizmeti verme yolunda

sahip34  |  (-3 puan) 01 Aralık 2008 21:44

turkcell en iyi hizmet verme yolunda ama en yüklü faturalarıda turkcell yazıyor yine.
ayrıca öyle böyle buyuk bi fark göremiyorum şebekeler arasında ;(

-imza-
tunjay  |  (0 puan) 02 Aralık 2008 00:10

Türkcell ile vdfone 3g de rahat kullanıma sahip

maybebe  |  (0 puan) 10 Haziran 2010 01:49

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu