Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan zamazing.org'da: "iPhone için kamera filtresi"

Küçük firmalar, kobiler, yeni bir ürün sunan işletmelerin en büyük derdi tanıtım. Tanıtım yapmadan yeni müşteriler bulmak çok zor. İnternet üzerinden alçak gönüllü bütçeler ile ve metin bazlı reklamlarla tanıtım yapmanın bir avuç yolu var: Google Adwords, Facebook, Doğan Grubu’nun ADNet’i, Mynet’in Adklik’i ve aramıza yeni katılan Pilli İlan. Nokta’nın Virgül’ü de düşük bütçeler ile tanıtım yapabileceğiniz bir alan, ancak metin bazlı reklam alanlarından daha çok banner alanı pazarladıkları için bu deneyin dışında kalıyor.

Bu yazıyı, bütün bu servisleri 50,00 YTL’lik bir bütçe ile denemeye çalıştıktan sonra yazıyoruz. Servisler birbirinden olabildiğine farklı olduğu için, kampanyaların başarısına etki eden birçok farklı faktör olduğunun da farkındayız. Biz testimizi yaparken ortalama bir kullanıcının yapacağı seçimleri tahmin etmeye çalıştık. Hiçbir servisin uzmanı değiliz. Daha başarılı kampanyalar yaratabilmek için yapılması gerekenleri (büyük ihtimalle herkes gibi) bilmiyoruz.

Google Adwords



Google Adwords ile yapılabilecek harika şeyleri sitelerimizde görüyoruz. Ama bunları hayata geçirmek anlaşılan ayrı bir konu. Sanırız “Adwords Professional” şeklindeki mertebeler, sertifikalar boşuna değilmiş.

Google yarattığınız ilanları konunuz ile ilgili arama sonuçları sayfasında ya da konunuz ile ilgili web sitelerinde yayınlayabiliyor. Bunu yapabilmek için öncelikle konunuzla ilgili bir terimler listesi üretmeniz gerekiyor. Bu listedeki terimler arandığında reklamınızın görünmesini istiyorsanız, her terim için ayrı bir minimum teklif girmeniz gerekiyor. Bu teklifler bir tıklama için gözden çıkarabileceğiniz ücretler olmalı.

Ancak reklamlarınızın yayınlanabilmesi ya da iyi sıralarda çıkabilmesi için rakiplerinizin verdiği ilanlardan daha yüksek tıklama ücretleri verebiliyor olmalısınız. Rekabetin yüksek olduğu terimlerde tıklama ücretleri 10 dolarları bulabiliyor.

Google, ayrıca reklamınıza tıklanınca gidilen web sayfasının da konu ile gerçekten ilgili olmasını istiyor. Eğer ulaştığınız sayfa konunuz ile ilgili anahtar kelimeler içermiyorsa minimum tıklama ücretlerini sizin ilanınız için çok pahalı yapabiliyor.

Ayrıca direkt site hedefleyerek gösterim de yapabiliyorsunuz. Böyle yaptığınızda tık başına değil gösterim başına ücret ödüyorsunuz. Biz genel yayıncı ağında ve aramalarda gözükmeyi ve tıklama başına ödemeyi seçtik.

Deneme için 37 terim ve günde 10$’lık bütçe ile verdiğimiz reklam 15 dakika içinde yayına girdi, ancak 1 saat sonra 37 terimimizden 25’i haddinden az tıklama ücreti teklifi yüzünden pasif konuma getirilmişti. Bazılarını tekrar aktif konuma getirmek için Adsense bizden tıklama başına 5.00$ istedi, vermedik. Geriye kalanlar için 0.20 – 0.50 arasında fiyatlar istedi, ne yapalım deyip, kabul ettik.

Sonuç
Kaç gün sürdü: 4,1 gün
Kaç gösterim yaptık? (impression): 125.900
Kaç kez tıklandı? (clicks): 93
Tıklanma oranı neydi? (CTR): %0,07
Bir tık ne kadara maloldu? (CPC): 0,53 YTL
1000 gösterim ne kadara maloldu? (CPM): 0,39 YTL

Adwords uzmanı olmadığımızı tekrarlayalım. Eminiz bilmediğimiz numaralar ile çok daha verimli bir tanıtım yapmak mümkündür. Ama Adwords o kadar karmaşık ki, becerebildiğimizin en iyisi bu oldu.

Artılar:
  • Terim seçmeye yeterince emek harcarsanız nokta vuruş yapabiliyorsunuz.
  • Lokal gösterim mümkün. Yani haritadan seçerek, reklamım sadece Bursa’nın Nilüfer ilçesinde görünsün diyebiliyorsunuz.
Eksiler:
  • Terim seçmeye çok emek harcamak gerekiyor.
  • Reklamınız hangi sitelerde ne kadar görünecek pek bilemiyorsunuz
  • Belli siteleri hedeflemiş olsanız bile, ilanınızın bu sitelerde ne kadar gösterildiğini bilemiyorsunuz.
  • Başta her şey çok ucuz olacak sanıyorsunuz, ancak seçtiğiniz terimlerdeki rekabet ya da Google’ın iniş sayfanızı ya da reklam metninizi beğenmemesi yüzünden birçok teriminiz minimum teklif 5.00$ gibi rakamlara yükseltilmeden gösterilmiyor.
  • Bunun bir doğru yolu varsa da bunca yıldır bilgisayarcı olmamıza rağmen çözemedik

Facebook


\

Facebook da önemli bir kanal. 3.5 milyon Türk’e ulaştığını iddia ediyor. Reklamınızın gösterileceği kitleyi detayları ile hedefleyebiliyorsunuz. Örneğin reklamım Türkler arasında 18-25 yaş arası bekar kadınlara gözüksün diyebiliyorsunuz. Ancak Facebook hedefleme sistemine ilgi alanlarını koymuş dahi olsa, Türk kullanıcılar ilgi alanlarını özenle bildirmediklerinden konuya göre hedefleme yapamıyorsunuz.

Tıklama başına ya da her 1000 gösterim için fiyat teklifi yapabiliyorsunuz. Her tık’a ne kadar vereceğiniz sitenize gelen müşterilerin sizin için değerine bağlı. Örneğin bir şey satıyorsanız, kaç tıktan ne kadar gelir elde ettiğinizi biliyor olmalısınız. Bundan daha düşük bir teklifte bulunduğunuzda zarar etmiyorsunuz.

Facebook’daki denememizde de günde 10$’lık bir bütçe belirledik. Her tık’a en fazla 0,17$ veririz dedik.

Sonuç
Kaç gün sürdü?: 4 gün
Kaç gösterim yaptık? (impression): 818.902
Kaç kez tıklandı? (clicks): 251
Tıklanma oranı neydi? (CTR): %0,03
Bir tık ne kadara maloldu? (CPC): 0,19 YTL
1000 gösterim ne kadara maloldu? (CPM): 0,06 YTL

Facebook’da insanlar reklamlara pek tıklamıyorlarmış. Ortaya bu çıkıyor. Sistem karmaşık değil ama performansı biraz düşük.

Artılar:
  • Demografi hedefleyebiliyorsunuz. İlanımı belli yaş aralığındaki kadınlara göster diyebiliyorsunuz.
  • Sosyal aksiyonlar ekleyebiliyorsunuz. Arkadaşınız bu ilan ile ilgili bir facebookpage’in fan’ı ise ilan ile birlikte arkadaşınızın avatarı da gözüküyor. Bu da daha çok tıklatıyor.
Eksiler:
  • İlgi alanına göre hedefleyemiyorsunuz. Zira Türk kullanıcılar ilgi alanlarını pek doldurmuyorlar
  • Tıklanma oranları pek düşük.

Mynet Adklik


\

Mynet Adklik’i kullanmayı beceremedik. O kadar fena. Bizden daha üyelik yaratmadan anahtar kelimeler seçmemizi istedi. Anahtar kelimeleri istediğiniz gibi giremiyorsunuz. Bir kelime giriyorsunuz, sistem size benzer başka kelimeler tavsiye ediyor, aralarından seçiyorsunuz. Adwords’de kullandığımız terimleri girdik, ilanımızı yarattık, 50YTL ödedik, ama ilanımızı nasıl yayına sokacağımızı bulamadık. Bir gün geçti, hala herhangi bir gösterim yapmış değildi. Üstelik arayüzde #keyword_exists# #cc_amount# #montant_1# 18.00% #montant_2# böyle başlıklar var. Gerçekten hiçbir şey anlaşılmıyor.

İki gün sonra Mynet’ten, ilanımızı bu haliyle yayınlayamayacaklarına dair bir mail geldi. Mailde "aşağıdaki sebepten yayınlayamıyoruz" yazıyordu. Ancak aşağıda bir sebep yoktu. Pilli İlan reklamı verdiğimiz için, rekabet yüzünden yayınlamadıklarına kanaat getirdik (doğal bir şey). İlanı sosyomat ilanına çevirdik. Bir gün sonra aradılar. Kredi kartı bilgilerimizi ilk sorduklarında para çekmediklerini, eğer ilanımızın yayınlanmasını istiyorsak tekrar sisteme girip para yüklememiz gerektiğini anlattılar. Ayrıca sosyomat ilanımızın da Türkçe imla kurallarına uygun hale getirmemiz gerektiğini anlattılar (küçük harfle başlamamalıymış). Tekrar sisteme girip 50 YTL yatırdık. Anahtar kelimelerimizi düzenledik. Adklik 100 kelimeye izin veriyor, 76 adet arkadaşlık konusu ile ilgili Adklik’in tavsiye ettiği terim ekledik.

Sonuç:
Kaç gün sürdü?: 4 gün ve hala sürüyor şu anda sadece 0,64 ytl harcamış durumda.
Kaç gösterim yaptık? (impression): 44.372
Kaç kez tıklandı? (clicks): 16
Tıklanma oranı neydi? (CTR):%0,04
Bir tık ne kadara maloldu? (CPC): 0,04 YTL
1000 gösterim ne kadara maloldu? (CPM): 0,015 YTL

Adklik maceramız tam bir hüsran idi. Birçok bürokratik engeli aştıktan sonra da kendi tavsiye ettiği terimlerde fazla gösterim yapamadığı ortaya çıktı.

Artılar:
  • Maalesef.
Eksiler:
  • Karmaşık ve hatta bozuk arayüz.
  • Bürokrasi (minimum 2 telefon görüşmesi gerekti.)
  • Gösterim sayısının kelime seçimine bağlı olduğunun farkındayız, ama bu kadar az gösterim de ayıp oluyor.

ADNet


\

ADNet Adklik’e göre epey daha derli toplu. İlanımızı yarattık, gösterilmesini istediğimiz alanları seçtik. Tık başına ödeyeceğimiz rakamları bildirdik (minimumdan bir kuruş yukarısı), toplam bütçe (50 YTL) ve günlük bütçe (10 YTL) bildirdik, onaya bıraktık. Ancak ertesi gün ilanın onaylanmadığını gördük. Biraz sonra da neden onaylanmadığını açıklayan bir telefon aldık. Yine rekabet filtresine takılmışız (Pilli İlan reklamı hazırlamıştık).

Olabilir, bu bir iş kararıdır deyip ADNet ile rekabet içinde olmayan bir ürüne, sosyomat’a bir reklam hazırladık. Kabul edildi ve yayına girdi.

Sonuç:
Kaç gün sürdü?: 5 gün
Kaç gösterim yaptık? (impression): 1.952.509
Kaç kez tıklandı? (clicks): 373
Tıklanma oranı neydi? (CTR): %0,019
Bir tık ne kadara maloldu? (CPC): 0,13 YTL
1000 gösterim ne kadara maloldu? (CPM): 0,03 YTL

Adnet’in en önemli özelliği reklamınızı Hürriyet, Milliyet gibi sonsuz sayfa gösterimi yapan popüler sitelerde göstermesi. Bu kadar çok impression varsa tabii tıklanma oranı düşük oluyor.

Artılar:
  • Hedeflemenizi reklamınızın gösterileceği site bölümü üzerinden yapabiliyorsunuz. Örneğin Hürriyet Kelebek = Kadın diyebiliyorsunuz. Kelimelere göre hedefleme de galiba var ama karşımıza çıkmadı. Emin değiliz.
  • Çok yüksek sayfa gösterimli popüler siteler (görünürlüğünüzü arttırıyor)
Eksiler:
  • Bürokrasi (3 telefon görüşmesi gerekti, ancak Adklik’ten daha hızlı ve yardımseverler.)
  • Çok yüksek sayfa gösterimli popüler siteler (tıklanma oranını düşürüyor.)
  • İlanınız Meme büyütme ürünleri arasında görünüyor.

pilli ilan


\

Gelelim kendi ürünümüze. Pilli İlan sabit ve gün boyu gösterim sattığı için hedeflemenizi ancak sitelerin konularına göre yapabiliyorsunuz. İlanınız o sitenin bütün kullanıcılarına gün boyu gözüküyor. Kendi konunuzu sitenin konusu ile bağdaştırdığınızda başarılı tıklanma oranları elde edilebiliyor. Denemek için en çok gösterim yapan iki site olan bildirgec.org’u ve sosyomat.com’un ana sayfasını seçtik. Bu iki sitede de en ucuz alanda ikişer gün gösterim yapmanın bedeli tam 50 YTL tutuyor (bildirgec 15 YTL/gün, sosyomat 10 YTL/gün).

Sonuç:
Kaç gün sürdü?: 2 gün
Kaç gösterim yaptık? (impression): 440.523
Kaç kez tıklandı? (clicks): 688
Tıklanma oranı neydi? (CTR): %0,15
Bir tık ne kadara maloldu? (CPC): 0,07 YTL
1000 gösterim ne kadara maloldu? (CPM): 0,11 YTL

Görüldüğü üzere daha aktif kullanıcılarımız var. Reklamlara diğer servislerin kullanıcılarından daha fazla tıklıyorlar. Meraklılar.

Artılar:
  • Daha aktif ve meraklı kullanıcılar.
  • Sıfır bürokrasi. Telefon etmenize gerek yok.
  • En basit arayüz.
  • Pillinetwork kazançlarınızı kullanabiliyorsunuz.
  • Pillinetwork sitelerine ilan vererek o sitenin yazarlarını desteklemiş oluyorsunuz. Zira gelirin %70’i onlara dağılıyor.
    Eksiler:
  • Hedefleme için henüz bir sistem yok. Reklamınızın gösterileceği sitenin konusu ile yapılabiliyor.

Hepsi Bir Arada


\
Spacer
Spacer
 | 68 yorum var 
 | 23 Temmuz 2008 13:00 

Yorumlar

Güzel bir araştırma...

Kişileri yüzleriyle değil, karakteriyle tanımlayınız.
self respect  |  (3 puan) 23 Temmuz 2008 13:09

çok güzel bir çalışma olmuş, ellerinize sağlık. Bu arada diğer yayıncıların pilli ilan reklamlarını yayınlamamaları çok komiğime gitti. Demek ki kendi yaptıkları sisteme bu kadar az güvenleri var.

kara  |  (2 puan) 23 Temmuz 2008 13:11

Allah aşkına mynet'in nesi düzgün ki, ilan servisi düzgün olsun.
tam bir faciadır mynet. girmeyeli yıllar oldu. bundan sonra da gireceğimi hiç sanmıyorum. Aklıma bile gelmiyor o derece. Burdan pilli ahalisine sorayım, kaçınız herhangi bir mynet servisini kullanıyor oyun da dahil olsun hadi.

bildiri on numara o ayrı ;)

wanadooo  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 13:12

tum bedava emlak siteleri dahil mynet emlak sitesini de kullanıyorum :P ama sadece o kadar :)

aynen katılıyorum wanadooo sana... bir de spam manyağı @mynet mail kullananlar var onları hele hiç anlamıyorum :)

peace13  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 13:43

Reklam hayat verir...

huzur28  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 13:44

gercekten cok faydalı bir bildiri olmus, verileri paylaşmanız birçok reklamverenin işine yarayacaktır.

yenidem  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 13:44

tek kelimeyle teşekkürler :)

bmert  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 13:57

mükemmel bir araştırma çok çok teşekkürler.

kayvenk  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 14:04

Bu güzel inceleme için teşekkürler. Bir de reklamstore ve adtech var bunları değerlendirme şansınız oldu mu onu merak ediyorum. Yani ne derece güvenilir servislerdir?

dinoege  |  (2 puan) 23 Temmuz 2008 14:17

son bir kaç aydır okuduğum en güzel ve kapsamlı bildiri olduğunu söyleyebilirim. yalnız en son pilli ilan'ın tanıtılması biraz komik olmuş, kendi reklamımız yapılmış:) ayrıca @dinoege'nin dediği gibi keşke reklamstore ve adtech de tanıtılsaydı.
bildiri için teşekkürler @hafif uyku

pasacocugu  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 14:36

reklam kokan hareketler olsa da bu güzel ileti için çok tşk. Emeğinize sağlık.

//*Bu bildiriyi üni.de ders arası eğitim olarak vermeliler heehehh ;)*//

ss.p  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 14:44

bu bildiri o kadar mükemmel ki!
harvard ya da ucla üniversitelerinde ders kitaplarına girmeli, öğrenciler öğrenmeli kesinlikle!

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!
ufopilotu  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 14:57

Her bir deneme için 50 ytl harcanmış. Bu yazı Bildirgeçin en yüksek maliyetli yazısı olmalı. :))

Maliyeti yüksek bir deney olduğu için her reklamcıyı denememeleri normal. Tam böyle bir inceleme arıyordum. Sağolun.

fotoçek
kuzine  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 15:28

tebrikler. pilli lütfen bu arkadaşa 200 ytl para ödeyin eheheh

insan tani merkezi
mkd  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 15:59

@mkd bu bildiriyi başkası yazmış olsaydı bu kadar ilgi görmezdi. yazıyı yazan hafif uyku, yani bizzat pilli networkün adamı diyelim. ev sahibi yani.

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!
ufopilotu  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 16:18

Reklam verenler için güzel bir rehber olmuş.

pisho  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 17:37

Reklam kokmasaydı verilerin güvenirliğinden bütün kullanıcılar %100 emin olurdu. Ama çoğu kişi belkide hiç bu paranın harcanmadığını ve bu verilerin kaynağının cem yılmaz espirilerinin kaynağı ile aynı olduğunu düşüneceklerdir. Bikaus standart bir reklam veren bu bildiriyi okuyarak direk pilli network'u tercih eder.

KIFO  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 17:38
İlanınız Meme büyütme ürünleri arasında görünüyor.

koptum :)

yazı güzel hazırlanmış, teşekkürler

oasonmez  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 17:58

Halihazırda yayınlanmakta olan balonmail.com için pilli'ye verdiğim resim ve metin tabanlı reklamlar bittikten sonra (10 gün sonra bitecek) ben de pilli'nin performansını bu yazıya yorum girerek değerlendireceğim, bu süreçte pilli'yle birlikte adnet ve facebook'a da reklam vermiş durumdayım bakalım veriler ne kadar örtüşecek. Aynı zamanda reklamstore'a da reklam vermeyi denedim ama aktivasyon maili bana ulaşmadı, kendilerine bu durumu maille bildirdim ama cevap bile alamadım.

hkeskin  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 18:19

pilli ilan gercekten basarili bir ar-ge urunu.
her ne kadar gec kalmis olsa da digerlerinin yaptiklari hatalari tekrarlamadigi surece sorun yasanmaz tahmin ediyorum.

Tek onerim test olarak Pilli ilanin yayginlasmasindan once biz yazarlara belli bir kredi saglanip kullandirilmasidir boylece:

1- gelecekte yuzbinlerce musteri olunca yasanacak sorunlar ortaya cikar ve gerekli onlemler alinir.
2- Uyelerin sistemle aktif olarak tanismasi saglanarak sistemin yayginlastirilmasina yol acar.
3- Pilli İlan duzgun bir yonetimle pillinin en buyuk gucu olacaktir. belki adnet bizi kapidan almaz ama uyelerin yardimini alirsaniz bacadan gireriz. (blogosfer)

emegi gecenlere tesekkurler.

yahyakemal  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 18:22

Pilli ilan reklamlarını yayınlamayanlar yakın bir gelecekte pilli ilanda reklam vermek isteyenlerden olabilir. :)

Analiz ve bildiri için teşekkürler.

Redingot  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 18:45

kendi göbek bağımı kendim keseyim, hergün her reklama tıklayayım bari :)

Yolu bilmek ile yolda yürümek arasında fark vardır | Morpheus
zabun  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 18:47

pilli yayıncısı olup suan biriken para hesabımıza aktarma olsa ne güzel olurdu hep yazıyla hem reklam :O

insan tani merkezi
mkd  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 19:00

ben birşeyi merak ediyorum mesela facebook veya youtube gibi siteler yani biraz orjinal fikre sahip siteler ortaya çıktıklarında tanıtım için nasıl bir yol izliyorlar? yüksek bütçeli reklamlar mı yapıyorlar? ama bu pek mümkün olmasa gerek çünkü okulda okurken bu siteleri yapıyorlar.yani bu kadar paraları mı var ,yok..

serh  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 19:17
pilli yayıncısı olup suan biriken para hesabımıza aktarma olsa ne güzel olurdu hep yazıyla hem reklam :O

@mkd,

Eğer pilli hesabındaki paralarla reklam vermekten bahsediyorsan bu zaten oluyor.

takip  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 19:28

@serh,

kulaktan kulağa pazarlama tekniği en iyi reklamdır, bunu unutmamak gerek ;) sen facebook ya da youtube'u bir arkadaşından ya da internetteki herhangibir kullanıcıdan mı duydun yoksa reklamını mı seyrettin? eğer bir site orijinal fikirli ve kaliteliyse reklama çok da fazla ihtiyacı kalmıyor.

takip  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 19:30

Çok güzel bir araştırma olmuş. weble uğraşan herkesin okuması gereken bir bildiri

atabek  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 19:30

şahane bi bildiri, elinize sağlık.

xmenac  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 19:32

@takip; evet aslında ben de bunu düşünüyorum.yani başka bir yol yok gibi ya:)
google çıktığı zaman google yoktu:) onlar da kampüsten işe başladılar diye okumuştum sanki.

serh  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 19:39

çok güzelbir bildiri, tebrikler, ellerinize sağlık

fckmeimfamous  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 19:47

yaklasik 3.5 milyon insan, toplam tiklanma(reklamlardan haberi olan) yaklasik 1500 kisi.

hani, biraz garip olacak ama 2500 kisinin icinde bir kisinin verdigim ilani farketmesini beklemektense mailspam daha mantikli gozukuyor insanin gozune.

ayrica, pilli ilana geleyim. yaklasik 650 kisiden bir tanesi "aa, su ilan ilgimi cekti" demis ve tiklamis. bildirgec' e bu ilan reklam yapmak icin degil de, icerigi tanitmak amaciyla girilseydi sayet, ayni gun icerisinde muhtemelen +-500 tik alacakti. icerigin kullanicilar tarafindan yorumlanmasiyla ortaya cikacak olan tiklanma oranina girmeme bile gerek yok.

hepsinin arasinda pilli ilanin one cikmasinin sebebi, tematik pazarlama elbette. bildirgecte bedava incil reklami gormeyeceksek ve hitabettigi kitleye gore reklam almaya devam edecekse, muhtemelen bu oranlar kismen asagi duser, kismen yukari cikar.

yine de, 2500/1 ic karartici bir oran. bu oranin farkinda olan pazarlamacilar da musterilerine spammaili tavsiye etmeye devam edeceklerdir.

reklami bildirilestirmek hos bir fikir olarak geldi kulagima sanki.

enemy  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 20:25

güzel bir araştırma olmuş, ama bahsi geçen reklam mecraları aynı kefeye koyulacak mecralar değil. reklamın yapılacağı ürün yada siteye göre her biri diğerine göre avantajlı konuma geçebilir, daha iyi sonuçlar verebilir. mynet hariç :)

fireelf  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 20:26

Ben farklı bir reklam modeli düşünüyorum.

Reklam verdiğimde tıklanmasını hiç istemiyorum! Hatta hiç tıklanmamasını kuvvetle istiyorum.

En düşük maliyetle sürekli görüntülenmesini istiyorum.

Neden böyle garip bir talebim oluyor? Bilinçaltına çalışıyorum. Göz aşinalığına ve tanıdıklığına.

Nasıl olsa bir gün siteye arama motorlarından geldiğinde okur, yazıların kalitesine kendi karar veriyor. Ama önceden gelen bilinçsiz görmüşlükle, sayfayı hemen kapatmadan bir an durmasına yol açıyor. Ve ismi bir yerde söylendiğinde bir yerden tanıdık gelmesine.

Kısacası benim için siteme gelmesinden daha kötü hedeflenmiş reklam yok :) (Yeterli Google trafiğim olduğu için de olabilir. )

Ama bu bağımsız araştırma (bence alabildiğine bağımsız, yazan dostumuz pilli sistemden olsa bile diğerlerine eşit uzaklıkta, yani diğerleri bir yerde rakibi olduğu için Google ya da şu bu arasında tercih yapması için neden yok. Bir an durup bu cümlemi düşünürseniz, "Tek yanlı taraflılığın", getirdiği "karşılaştırmalı tarafsızlığı" görürsünüz.)

Evet bu bağımsız araştırma da gerçekten de kolay kullanımı, etkin arabirimi ile piili network reklamlarının banner körlüğünden etkilenmediğini iddia edebilirim. Çünkü okuyucular reklamla gelir elde eden bir kitledir ve laf olsun diye tıkladıkları reklama bile bakacak kadar zeki ve ilgili, dinamik bir sosyal kitledir. Bunda samimiyim. Yazıların yorumlarını okuyan herkes buna katılacaktır.

Dolayısı ile artık ülkemizde ringofoncularla yıpranan ve bıkılan pek çok reklam mecrasından çok daha güvenilirdir.

Açıkçası bugün pilli ilanı dış sitelere yaysalar Güneşin Tam İçinde ile reklam yayınlayan olarak katılmak için hemen başvururdum. :)

Tekrar teşekkürler. Güzel yazı.

Gunesin Tam icinde  |  (1 puan) 23 Temmuz 2008 20:48

güzel yazı teşekkürler.

yok2504  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 21:54

araştırma çok güzel ve objektif olmuş fakat ben virgül ü de merak ediyordum. keşke onu da inceleme fırsatınız olsaydı...
teşekkürler

nurkanbilmis  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 22:02

sevmenize çok sevindim, sağolun.

mynet'ten 50 ytl'yi geri almaya çalışacağım.

Virgül'ü incelemeye dahil etmeyip sadece bahsetmemin sebebi şu: flash banner ya da imaj banner yapmaya gücü olmayan insanları simüle etmeye çalışıyorduk. Virgülün güçlü tarafı banner'lar. metin reklam da var, ama sadece izlesene.com'da ve 40 karakter. Haksızlık etmek istemedik.

hf | bl | zm | 3a | 22d | trp | ud | ym | 10m | pb | so | pl | sp
hafifuyku  |  (0 puan) 23 Temmuz 2008 23:52

yazı çok hoş olmuş , tebrik ettim =}

Coming Soon!
ErrorLog  |  (0 puan) 24 Temmuz 2008 00:32

kaliteli bir yazı, aynı zamanda faydalı. bravo.

Gunesin Tam icinde, farklı bir açıdan bakıyor ve aynı fikirde olduğumu belirtmek istiyorum.
Bu tür reklamların çeldiriciliği geçicidir ancak bilinçaltını hedeflemiş olanlar kalıcıdır diye düşünüyorum.

www.yazibilim.com |tahliller.blogcu | gidenler.blogspot
mevlana yusuf  |  (0 puan) 24 Temmuz 2008 01:12

reklami vermek de mesele oyle her onune gelen reklam vermıyolar hoca

Nethox com  |  (0 puan) 24 Temmuz 2008 04:40

güzel bir yazı olmuş ama bence adwords herzaman kazanıcaktır ve birkaç seneye kalmaz Türkiye'dede tek olacaktır.

erbu  |  (0 puan) 24 Temmuz 2008 13:21

Ben de kendi ihtiyaçlarım için bunun gibi bir deney yapmayı düşünüyordum. Açıkcası süper olmuş. Ellerinize sağlık.

vanwarantion  |  (0 puan) 24 Temmuz 2008 16:34

Öncelikle, emek, masraf ve zahmet isteyen bildiriniz için gerçekten çok teşekkürler.
Belki ben dahil bazılarımız henüz nette reklam vermiyor olabiliriz ama, genel kültür olarak bile hoş :)

bu arada;

@hkeskin

balonmail in reklam verilerinizi paylaşmanızdan, mesela ben memnuniyet duyacağım.

Ama mesela bildirgeçte burada haber bile oldu, balon mail.
demek ki reklamınız gerçekten ilgi çekmiş. :)

NLPMaster  |  (0 puan) 25 Temmuz 2008 00:24

@yahyakemal
öneriniz bence çok mantıklı.
Pilli yazarlarına reklam vermeleri için fırsat sunulabilir.

yeni reklamverenlerin indirim kazanmak için üye olarak reklam vermelerini önlemek için , yazarların paraları 2 kat 3 kat daha değerli gibi bir yönteme başvurulabilir.

böylelikle zaman zaman boş geçen reklam alanları değerlendirilmiş olur.

Para ile reklam vereceklerin mağdur olmaması için
de yazarların bonuslu reklam verme süresi son 24 saatle sınırlandırılabilir.

NLPMaster  |  (0 puan) 25 Temmuz 2008 00:26

@enemy
bildiri şeklinde reklam öneriniz nedeni ile;

itiraf.com da bazen baktığımda 2. itiraf olarak, itiraf şeklinde yazılmış bir reklam çıkıyordu.

bildiri şeklinde reklam mantıklı olabilir...

Yayıncıların advertorial (tanıtıcı, haber) reklam dedikleri iş...

ama bu tür tanıtıcı reklamlar genelde normal reklamlardan % 25 daha pahalı oluyor diye biliyorum...

NLPMaster  |  (0 puan) 25 Temmuz 2008 00:27

NLPMaster@

şu son söylediğin tipten bir reklam anlayışının bence pilli tarafından da uygulanması lazım.. sade birşey olursa hem üyeleri rahatsız etmez hemde pilli kazanır.

pisho  |  (0 puan) 25 Temmuz 2008 00:38

@nlpmaster: gelirinin %70'ini paylasan bir isletmenin, bildiri reklami(advertoriali) olsa her sayfada 1 tane, kullanicilarinin herhangi birsey diyecegini zannetmiyorum kendimce.

enemy  |  (0 puan) 25 Temmuz 2008 01:36

@NLPMaster
@pisho
haber7 gibi hergün takip ettiğim bir siteyi, sadece bu advertorial tipi reklamları haber gibi sunduğu için takip etmeme kararı aldım. Artık belli bir süre sonra "bu bir haber mi yoksa reklam mı ?" diye sorularla güvenimi yitirdim (sizde birkaç gün takip edin, ne dediğimi çok rahat farkedersiniz). Bence bildirgeçte bu olmasa daha güzel olur.
Daha çok kazanmak için farklı stratejiler deneyelim. aklıma geldikçe yazarım.

oasonmez  |  (0 puan) 25 Temmuz 2008 02:04

reklam pek bu tablodaki verilerle açıklanabilir bişey değil. bazen 50 ytl ye 1 tık almak 1000 tık almaktan iyi oluyor. hiç belli olmaz.

Ya da 10000 gösterim yapan sitem 19 gösterim 2 tık yapan sitem kadar para getirmiyor. çok değişik ayarsız formülsüz bişey reklam. ölçeklenmesi bile çok çok zor...

zee  |  (0 puan) 25 Temmuz 2008 02:54

@pisho
evet sade, şık ve rahatsız edici olmaması ve mutlaka reklam içeriği olduğunun belli olması olması gerekir.
o zaman güzel olabilir.
belki de bu bildiri gibi yazılmış, açıklama haber olabilir ama resim olarak yerleştirilebilir ve devamına tıklayınca, reklamverenin sitesine gidebilir.

@enemy
evet şık ve rahatsız edici olmadan, herkes için yararlı olabilir.
zaten buraya herhalde advertorial olarak, pilli için hafifuykunun dediği gibi meme büyütücü reklamının şık kaçmayacağının düşünerek almazlar sanırım zaten... :)

@oasonmez

haklısın.
bizim medya kuruluşlarının hemen hepsinin advertorilaın dozunu kaçırma konusundaki marifeti büyüktür desem bilmem haksızlık etmiş olur muyum?

hatta çok kez, sanki habermiş gibi ve advertoial olduğu dahi bildirilmeden, haberleştirilir.

Bu gibi durumlarda, hele direkt alışverişe yönlendiren reklamlar varsa, insanın aklına direkt, satış ortaklığı gibi şüpheler gelir.
oysa bu ne ayıptır ne de günah : )

ama ziyaretçi olayı net olartak anlamazsa, sanki başının birilerine tutuluverdiği kanısına kapılır ki, bu da hiçbirimizin hoşuna gitmez değil mi?

NLPMaster  |  (0 puan) 25 Temmuz 2008 11:40

geçen hafta reklamstore'dan reklam verdim deneme amaçlı . 300.000 bin görüntülenme 400 tıklama oldugunu gösterdi. ayırdıgım para tükendi aynı gün. iyi dedim güzel 400 tıklama. sonra akşam baktım kampanya bilgilerine 700.000 gösterim 900 tık . tabi borçlu olmuş oldum - deyim :) . sorun değil dedim fazla bi miktar değil , ertesi gün google analitik e baktım 0 ziyaretçi :) ha ha . böylece ne kadar iyi ! bi firma olduklarını anlamış oldum. allah korusun diyorum başka bişey demiyorum

fanatik22  |  (0 puan) 25 Temmuz 2008 16:41

oasonmez @@

en önce bu reklam şeklindeki bildirimiz, bir sonra gelen bildiri tarafından yerinden oynamayacak ve daima yerinde sabit duracak.

başlık rengi farklı olacakki onu diğerlerinden ayıracağız.

ve ürünün tanıtımı yapılıp adresi verilmiş olur.. hem nasıl bir ürün olduğunu öğrenmiş oluruz, hemde işimize yarar bir ürünse bilerek tıklarız!!

pisho  |  (0 puan) 26 Temmuz 2008 11:09

@zee
katılıyorum, bazı durumlarda 1 tık hepsinden iyidir. müşteri kazandırır

fckmeimfamous  |  (0 puan) 26 Temmuz 2008 12:18

@pisho
dediğin gibi diğer bildirilerle karıştırılmaz ise bildirilerin reklamsallaştırılması (uzun oldu) engellenmiş olur ve verim artar. Hatta böyle yayınlanacak reklamları merak ederek bekleriz-tıklarız.

oasonmez  |  (0 puan) 26 Temmuz 2008 14:51

Bence de asıl reklam bilinçaltına hitap edendir.Ama yasal prosedürler bu bilinçaltına hitap eden reklamlarla uğraşmakta. çok kısa sürelerde (saniyeden de kısa) reklam yapacağınız resmi gösterip çekmek mesela. Sinemalarda uygulanan bir sistemdi bu bir kaç yıla kadar. Siz yüzüklerin efendisini izlerken arada A deterjan reklamını izlemişsiniz ama bunu hatırlamıyorsunuz. Sinema çıkışı alışveriş sırasında deterjan ihtiyacınızı almak için A deterjanı'nın bulunduğu reyondan başlarsınız deterjan aramaya.

Kısacası isminin bilinmiş olması,adı söylendiğinde biliyorum duydum daha önce denmesi ve benzeri bir konuda örnek verirken kullanılması marka için çok değerlidir. Misal nescafe artık bir ürün olmuş durumda.Sütlü kahve değil onun adı artık nescafe veya Çitos diye dabir edilen patates cipsi markası artık bütün patates cipslerinin adı çitos.
en azından benim çocukluğumda böyleydi.

Programımızın sonu geliyor toparlamak gerekirse,reklamın bana tıklayın mesajı vermektense beni sonuna kadar okuyun ve ne demek istediğimi anlayın,ne sattığımı /her neyse/ anlayın mesajını vermesi gerekir diye düşünüyorum.
Bişkek'ten canlı yayınımız sona erdi yarın yine bu saatte yine görüşmek üzere hoşçakalın esenkalın...

Portakal'dan naneler. Mayhoş bir blog www.kulturportakali.blogspot.com
Culture Orange  |  (0 puan) 28 Temmuz 2008 01:29

güzel bildiri, teşekkürler! eminim harcadığın paraya değmiştir ;)

Sonrisa  |  (0 puan) 28 Temmuz 2008 11:54

canım araştırmayı pilli'ye reklam stratejisi biçerek harcamayalım.

hadi ironi yapalım...
reklamı görüntüleyecek kişiyi hedefleyebilmek (demografik hedeflerle) çok büyük, inanılmaz büyük bir artı.

ben, arabası olan ve arabasını değiştirmeyi düşünmeyen bir adama neden araba reklamı göstereyim ki? ya da evine yeni bir lcd tv almış adama bilmem pixelence reklamı göstereyim ki?

online reklamcılık bu bahsettiğim noktaya kayacak, hatta dünyada kaydı bile denilebilir. aaa pardon bizim, sırf ayda 1 milyar sayfa gösterimi var diye yonja için reklam satan bir reklamz'miz var değil mi?

pardon :)

bu arada, ürününüzün ya da hizmetinizin kalitesinden şüphe duyuyorsanız; sizi iyi reklam da kurtaramaz. fakat -türkiye için- internet reklamcılığı çok çok farklı. bizim insanımızın gen dizilimi sazanlarla aynı olduğundan, bu insanlara herşeyi satabilirsiniz pek tabi.

azizim biraz dadaistim | doodie.com
Rakunroll  |  (0 puan) 29 Temmuz 2008 07:22

@rakunroll
kısmen haklı olabilirsin.
ama bence arabası olana araba reklamı daha gerekli.
gün olur arabasını değiştirmeyi düşünebilir değil mi?

ben lise yıllarında memleketimden uzaktayken yerel gazete gelirdi postama.
orada reklamı gördüğüm uçak bileti firmasını hâlâ önemserim ve ilk olarak hatırlarım.

o zamanlar uçak bileti inanılmaz pahalı hele lise öğrencisi orta halli birisi için sadece hayaldi.

ama şimdi hepimiz uçağa biniyoruz.
ve ben internet yerine gerçek dünyadan bilet oalacak olsam ilk kendilerini düşünürüm.

buna ne dersiniz?

sizin ve tüm okuyucuların yorumunu merak ediyorum doğrusu...

NLPMaster  |  (0 puan) 29 Temmuz 2008 11:11

+1 tesekkurler.

serkan tarafından yazılmıştır.
srkan  |  (0 puan) 30 Temmuz 2008 19:32

facebook da google gibi etkinleştirme ücreti alıyor mu? google 7 ytl gibi bir miktar etkinleştirme ücreti kesiyor diye hatırlıyorum.

aspcibertan  |  (0 puan) 03 Ağustos 2008 11:49
kayvenk  |  (-6 puan) 14 Ağustos 2008 11:40

yorumlar saptamalar yanlış geldi bana, reklam veren ve alan birisi olarak bir çoğunu denedim ve gördüm. En iyi reklam kötü reklam insanlar daha çok tıklıyor ve daha çok görünür oluyorsunuz, şudur ki o ürün hakkında şikayet varmış gibi yapın hatta bu da mı gelecekti başımıza diye girin reklama 2 misli tıklanır hemde görünür olursunuz demedi demeyin deneyin göreceksiniz. 50 ytl'nin gerçek karşılığını böyle bulabilirsiniz. Hep tıklanır olursunuz.

gurupow  |  (-1 puan) 18 Ekim 2008 21:48

virgul reklam hizmeti hepsinden daha mantıklı geldi. gerçi incelemeye dahil edilmemiş birazda pahalı olabilir ama facebook ve mynet'den daha yararlı olduğu kesin.

ufhouck  |  (0 puan) 09 Kasım 2008 15:26

evet buna virgülüde eklemeniz mümkünmüdür.

3dimension  |  (0 puan) 22 Ekim 2009 01:03

@makina
Neredeyse bir senelik konuyu hortlatmışsınız. Helal olsun :)

nurkanbilmis  |  (0 puan) 22 Ekim 2009 07:13

Sergimin reklamını yaklaşık 3 sitede yapmıştım faneti.net google.com ve facebook.com toplam harcadığım para 45 tl idi ve sergiye ilk gün 50 kişi hemde kar yağmasına rağmen, toplamda ise 100 kişi kadar gelen olmuştu. Reklamın etkisi ile çevreden bayağı bir tanımadığım insan topluluğu sergiyi ziyaret etmişti. Sergilere çoğunlukla eş dost kolukomşu tabir ettiğimiz insanlar doluşur, bu ne sergi yapana ne de galeriye katkı sağlar. Sergi anı satmasa bile sonradan o sergiden tablo isteyen olmuştu. Ben 45 tl'ye reklamın bile yararunı görmüştüm. Dönüşümlü ve saat aralıklarını iyi seçerek yapılan reklamdan kazanılan küçük bir tecrübem olmuştu.

gurupow  |  (1 puan) 28 Aralık 2009 09:24

harika bir yazı olmuş. ellerinize sağlık...

dlkn[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 28 Aralık 2009 12:04

teşekkürler..

ashg  |  (0 puan) 28 Aralık 2009 12:21

harika bir yazı olmuş. ben de bu aralar bir ürün tanıtımı için reklam bütçesi ayırmayı düşünüyorum. Tüketici Gazetesi'nin sitesinde günlük 2 TL'ye reklam verebileceğim söyleniyor. oldukça uygun gözüküyor. deneyeniniz var mıdır?

p4m  |  (0 puan) 14 Ocak 2010 19:16

super olmus, tesekkurler :)

opian  |  (0 puan) 16 Nisan 2010 15:31

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu