Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan sinepil.org'da: "Alexis Zorbas (1964)"

İnternet dünyasının en önemli SEO kaynaklarından birisi olan Seomoz.Org tarafından 2 yılda bir yapılan ve dünyanın önde gelen SEO uzmanlarının katılımıyla oluşturulan "Search Engine Ranking Factors" anketinin bu yıl 3.sü yayınlandı. Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, İzlanda, Kanada, Yeni Zelanda, Avustralya, Ukrayna ve Dominik Cumhuriyeti'nden 72 uzmanın katılımıyla gerçekleşen ankette sıralamalarda etkili olduğu düşünülen faktörler tek tek oylanmış ve bunlar oranlar ile belirtilmiş.

Seomoz Seo'ya Etki Eden Faktörler
Seomoz.Org - Seo'ya Etki Eden Faktörler

Tekniklerin arama sonuçlarına etkilerinin oransal açılımlarına ve uzman yorumlarına buradan ulaşabilirsiniz.

Anket sonucunda oraya çıkan sonuçlara göre olumlu yönde en çok etki eden faktörler şöyle sıralanmış;

  1. Anahtar kelime odaklı tanıma sahip harici linkler [Oranı: % 73]
    Kaliteli ve aynı zamanda sizinle aynı anahtar kelimede yayın yapan sitelere siteniz üzerinden link verdiğiniz takdirde onun kalitesinin gölgesinden yararlanarak arama motorları tarafından artı puan kazanırsınız.
  1. Harici Linklerin Kalitesi [Oranı: % 71]
    Sitenizden dış sitelere verdiğiniz linklerdeki kalite bölü sayı oranı ne kadar fazla ise sitenizin kazanacağı değer de o kadar çoktur. Kalitesiz sitelere verdiğiniz linkler gereksiz yere sitenize eksi puan kazandırır.

  1. Dış linklerdeki çeşitlilik [Oranı: % 67]
    Sitenize başka sitelerden verilen linklerin farklı domainler üzerinden olması da ayrı bir etken. Blogspot ile oluşturulmuş aynı ana domaine sahip 5 siteden verilen linkler 1 puan kazandırırsa, farklı domaine (subdomainler değil) sahip 5 siteden sitenize verilen linkler 5 kazandırır.
  1. Sitenizin Başlığında (Title) Anahtar Kelimenizin Geçmesi [Oranı: % 66]
    Sitenizde title tagları arasına eklediğiniz başlığınızın (çok uzun bir başlık olmaması kaydıyla) herhangi bir yerine anahtar kelimenizi eklemelisiniz. Bu sayede sıralamalarda çok hızlı yükselebilirsiniz.
  1. Güvenilir domainlerden yararlı linkler (Trustrank değeri yüksek) [oranı: % 66]
    Trustrank gibi, 'güvenilir site puanları' yüksek ssayfalardan sağlanan linkler de seo için fazlasıyla önem taşımaktadır.

Site yapısında Anahtar kelime kullanım konusundaki ilk 10 oran ise şöyle;

  1. Site Başlığında (Title) Anahtar Kelime Geçmesi [Oranı: % 66]
  2. site başlığının en başında anahtar kelime geçmesi [oranı : % 63]
  3. Ana domainde anahtar kelime geçmesi - Örn; anahtarkelime.com [oranı: % 60]
  4. Sitenin herhangi bir yerinde H1 tagı içerisinde anahtar kelime kullanılması [oranı: % 49]
  5. Site içi linklemelerde anahtar kelimelerin kullanımı [oranı: % 47]
  6. Site dışına verilen linklerde anahtar kelimelerin kullanımı [oranı: % 46]
  7. h1 taglarının içinde en başta anahtar kelimenin geçmesi [oranı: % 45]
  8. HTML kodlarının ilk 50-100 kelimesi içinde anahtar kelime kullanılması [oranı: % 45]
  9. subomainde anahtar kelime kullanımı - örn; anahtarkelime.pilli.com [oranı: % 42]
  10. Sayfa adreslerinde anahtar kelime kullanımı - örn; pilli.com/anahtarkelime.html [oranı: % 38]

Daha fazlası için tıklayın

Seoyu negatif yönde etkileyen faktörlerden en önemli 5 tanesi ise şöyle sıralanmış,

  1. Sayfa içeriğinde gizlenmiş kötü niyetli yazılımlar ve virüs bulunması [oranı: % 68]
  2. Link alımı ve satımı yapmak (Açıktan linkleri belirterek yapmak daha tehlikeli) [oranı: % 56]
  3. Spam site vaya sayfalara siteden link verilmesi [oranı: % 51]
  4. Linklerin ve ziyaretçi bilgilerinin gizlenmesi [oranı: % 51]
  5. Server sorunlarından kaynaklı uzun süreli kapanmalar ve sitenin açılmaması [oranı: % 51]

Negatif etkileyen faktörlerin devamı için tıklayın

Site içi seoda etkili ancak anahtar kelime bazlı olmayan faktörler : http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors#on-page-non-keyword-ranking-factors

Coğrafik faktörler : http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors#geo-targeting-factors

Diğer faktörler : http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors#ranking-factors

Link inşa etmek için gerekli taktikler için sizi buraya alalım.

Ankete katılan uzmanların listesi de burada.

Kaynak

Spacer
Spacer
 | 51 yorum var 
 | 31 AÄŸustos 2009 12:06 

Yorumlar

süper bir paylaşım teşekkürler

erbu  |  (0 puan) 31 AÄŸustos 2009 12:29

çıkmak için 10-20-30.... düşmek için 4-5 şık yeterli... adeletin bu mu google?

null
Yavzas  |  (0 puan) 31 AÄŸustos 2009 13:36

@yavzas tam tersi çıkmak için 1 yeterli. ama güç meselesi. @rfh paylaşım kral

seosem  |  (0 puan) 31 AÄŸustos 2009 14:09

google'da şuan bir kelime arasam ve ilk sırada çıkan çoğu sonuçlarda negatif olan etkilerin çoğu vardır. Bunları temizleyipte pozitif etki edenleri barındıran siteler ise genellikle bunların gerisinde kalır. Tahminimce bunlar etkili faktörler değil.

Project : XHTML & CSS
SrcnCkr  |  (2 puan) 31 AÄŸustos 2009 14:33

Kaliteli bir paylaşım olmuş...

Online eÄŸitimde yeni vizyon... http://www.conquerenglish.com
Dreammaster  |  (0 puan) 31 AÄŸustos 2009 14:36

buradan link verilmiÅŸ:
potkal seo haber

NLPMaster  |  (-3 puan) 31 AÄŸustos 2009 16:15

Bunlar zaten bilinen faktörler, herkesin kullanmadığı faktörleri kullanmak çok daha etkili.

Öldürmeyen darbe diriltir! spor haberleri Teknoloji haberleri altın piyasası
pasacocugu  |  (-1 puan) 31 AÄŸustos 2009 17:06

hikaye...

Bora34  |  (0 puan) 31 AÄŸustos 2009 17:17

Türk Şirketleride artık bu olayın farkına vardı ammma bi de Türk web tasarım firmaları müşterilerine adam gibi hizmet etse. En azından web sitesini teslim ettikleri müşterilere temel seo işlemlerini tamamlayıp verse bi güzel olacak ki.

ozgursfk  |  (-1 puan) 31 AÄŸustos 2009 17:22

seo diye birÅŸey yoktur!

4-5 yıl sonra nasıl bir boş işle uğraştığınızı anlarsınız.

umarım...

72 uzman! neyin uzmanı, ne uzmanı, neye göre uzman, kime göre uzman...! ölçülemeyen şeyin uzmanı!

41 çeşit baharattan mesir macunu yapıyorum, meso uzmanıyım, oldu da bitti maşallah!

shoot'em all
antitemplate  |  (-5 puan) 31 AÄŸustos 2009 17:24

Google dış linklere ve kalitesine bakar. Mesela alexa değeri çok kötü olan bir sitenin page rank değeri 8 görürseniz şaşırmayın. Araştırdığınızda gov.tr gibi yerlerden link aldığını görürsünüz.

Google şöyle düşünür sayfa içeriği düzgün olmalı ama bu içeriğin beğenildiğini dışardan aldığı linkler belirler. Aslında bunun dışında daha tutarlı bir yöntem bencede yok. Ama istismar edildiği doğrudur.

KobiMaster  |  (3 puan) 31 AÄŸustos 2009 17:53

çok sağlam bir bildiri. emeğine sağlık

emrah2207  |  (0 puan) 01 Eylül 2009 00:40

biz de dikkat edelim bunlara o zaman. teşekkürler.

Semih Masat  |  (0 puan) 01 Eylül 2009 01:03

"kıçımın uzmanları" minvalindeki

72 uzman! neyin uzmanı, ne uzmanı, neye göre uzman, kime göre uzman...! ölçülemeyen şeyin uzmanı!
yoruma istinaden;

İŞTE O UZMANLAR!

  • Aaron Wall - Seobook'un Yazarı
  • Derrick Wheeler - Microsoft'ta Sr SEO Architect
  • Matthew Brown - Define Search Strateji'nin kurucusu
  • Ciarán Norris - MindShare'in Director'u

Contributors başlığından diğer kişilerin de bu alanda faaliyet gösteren firmaların kurucuları/ceo'ları/seo danışmanları vs. oldukları görülebilir.

SEO var/yok gerekli/gereksiz, onu tartışmıyorm.

sıralamalarda etkili olduğu düşünülen faktörler bunlar.

Güzel bildiri.

The Man Who Sold The World!
S_k_Y  |  (9 puan) 01 Eylül 2009 01:08

Güzel bildiri teşekkür ederim.

http://www.alperenavci.com.tr
alperenavci  |  (0 puan) 01 Eylül 2009 01:35

@antitemplate
seo sem için zorunludur, ticari bir sitenin pazarlamasını yapamıyorsan "başarı" kelimesi o sitenin anahtar kelimelerini bırak sözlüğüne bile giremez..

mevcut sistemin gerektirdiği durum bu kabullenip kabullenmemek size kalmış. bu düşünceye sahip kişiler çocuğunu okula da göndermez; tabii ya sistem öyle gerektiriyor ama ne boş işler bunlar..

It's always darkest before it turns absolutely pitch black.
onderizma  |  (3 puan) 01 Eylül 2009 03:09

Buradaki faktörler tabiki bütün SEO'yu kapsayamaz. SEO konusunda önemli başarıları olan, birçok büyük firmada çalışan 72 uzmandan bahsediyoruz. Bu uzmanlar "bedava oyunlar" kelimesinde uğraşmıyorlar, SEM için ciddi çalışmalar yürütüyorlar. Zaten "Contributors" bölümünde bu uzmanların kim olduğunu ve çalıştıkları yerleri görebilirsiniz.

Güzel ve bilgilendirici yorumlarınız için de teşekkürler.

rfh  |  (1 puan) 01 Eylül 2009 11:58

çok süper ;)

bpilli  |  (-1 puan) 01 Eylül 2009 12:51

bilindik ama, unutulmaması gereken yöntemler bence :)

KamilUs  |  (1 puan) 01 Eylül 2009 13:58

@antitempate
seo vardır, neden bunu kabul etmiyorsun ?

kenanaltun  |  (0 puan) 01 Eylül 2009 14:07

thanks admin,

imza yok
windowsnt  |  (-5 puan) 01 Eylül 2009 20:51

antitemplate'e kısmen katılıyorum. Seo denilen şey google webmaster center da anlatılandan fazlası değildir.

Uzman konusuna gelince: Algoritması çözülmüş şeyin uzmanı olur, bu tanıtılan uzmanlarda evet "kıçımın uzmanları" diyebilirim.

Hangisinin ne başarısı varki bana uzman olmuşlar?

Siteler kendi SEO sunu kendi yapar. Siten kaliteli ise zaten sıralamalarda aldığı doğal backlinkler vs ile yükselir.

Webmasterin tek yapması gereken Google webmaster merkezinde denilenleri yapmak o kadar.

Backlink satın almak sadece geçici bir yükselme sağlar sonra hakettiginiz yere geri dönersiniz

Codename47  |  (1 puan) 01 Eylül 2009 20:52

önceki yazılarımda belirttiğim üzere;

seo uzmanlığı diye bir şey yoktur! tamamen safsatadır! seo uzmanlığı adında salak bir meslek(!) dalı türemiştir. bu işle uğaraşan tüm "en iyi seocu benim" diyenler sahtekardır! sitenizi birinci yapalım,en üste çıkaralım diyen bu seo uzmanı(!) kişi ve/veya şirketlerin tamamı dolandırıcıdır!

olmayan bir işin çalışanı olmaz!

arama motorunun amacı, arama motoru olmasıdır. arama motoru olma iddaasıyla ortaya çıkmış bir arama motoru, optimize olmuş olmamış tüm sayfaları indekslemek durumundadır. oturup her web sayfası sahibinin "aman google beni çabuk bulsun" diye optimizasyon yapması saçmalıktır. eğer google; "en iyi arama motoruyum ben" diyorsa, optimize olmuş/olmamış sayfaları zaten bulmak ve indekslemek zorundadır!

se optimization diye bir saçmalık olamaz. iyi site zaten iyidir ve en üsttedir. google'ın lütfedip gelip onu yukarı çıkarmasına ihtiyacı yoktur.

iyi site iyidir, önemli olan tasarım ve içeriktir, tekil ziyaretçidir, küresel dağılım çeşitliliğidir. gerisi hikayedir.

iyi site, se optimization olmadan da en üstte yer alabilir. ne sitemap.xml'e, ne pagerank'a, ne keywords'e, ne link exchange'e, ne zarta ne zurta gereksinim olmadan en üstte yer alabilir.

seo terimi kendi içinde saçmalıktır. tek arama motoru kullanan gezegende, terim; "seo" değil "go*" olmalıdır. (*google optimization)

kodların legal spam yapacak şekilde düzenlenmesine, google'ın suyuna gidilmesine, onun emirlerine uyulmasına seo denir.

bütün net google ekseninde dönemez, dönmemesi gerekir, aksi takdirde tekel ve hegemonya oluşur!

göremediğiniz şey bu. tam da google'ın istediği!

shoot'em all
antitemplate  |  (4 puan) 01 Eylül 2009 21:03

@antitemplate
SEO, arama motoru optimizasyonudur. Yani arama motorları gözünde kaliteli görünecek şekilde sitenin iç ve dış yapısının kusursuza yakın düzenlenmesidir. Arama Motorunda Yükselme değildir yani öncelikle buna dikkat etmek lazım. Site kaliteli olursa zaten site yükselecektir diyorsunuz ya işte bu kaliteyi sitenize sağlayan şirketlere SEO şirketi, danışmanlara da SEO danışmanı deniliyor. Ayrıca ülkemizde en çok kullanılan arama motoru Google olduğundan dolayı ve hitler oradan sağlandığından dolayı SEO yalnızca Google için yapılıyormuş gibi bir yanlış anlaşılma var. Malesef ki Google böyle tekel durumda oldukça bunun önüne geçmek de zor olacaktır.

Ayrıca SEO safsatadır demişsiniz. Eğer öyleyse dünya genelinde SEO işine milyonlarca dolar akış olmasını sağlayan bütün şirketlerde salak(!) konuma geliyorlar. Şöyle bir liste bulunmakta, tabi sizin ne kadar ilginizi çeker bilmem ama Dünyanın en iyi 30 SEO şirketini sıralamışlar.

SEO ile uğraşanlar ilk sıraya çıkarırım demez, diyemez. Bir hedef belirler ancak bunu kesin olarak söyleyemezler. Buna dikkat etmek lazım bu noktada haklısınız.

Kesinlikle yanıldığınız bir nokta daha var. Demişsiniz ki;

iyi site, se optimization olmadan da en üstte yer alabilir. ne sitemap.xml'e, ne pagerank'a, ne keywords'e, ne link exchange'e, ne zarta ne zurta gereksinim olmadan en üstte yer alabilir.

Sitemap sitenin sayfalarının Google botları tarafından daha hızlı bulunmasını sağlar. Hem siz hem de Google zamandan tasarruf eder. Bu içerisindeki kitapların listesi bulunmayan bir kütüphanedeki bütün kitapları incelemeye benzer. Hangi kitap nerede bilemezsiniz, yeni bir kitap eklendiğinde tek tek arama yaparak ona ulaşmanız gerekir ve çok büyük bir kütüphanede bu aylarınızı alır. İşte orada işinizi kolaylaştıracak şey kitapların listesinin bilgisayara kayıtlı olmasıdır. Google'ın da işini sitemap kolaylaştırır ve içeriğinizi daha hızlı indexler ve rakipleriniz karşısında daha erken hareket etmenizi sağlar.

Keyword, link değişimine ihtiyaç yok demişsiniz. Keyword optimizasyonu yapmayan [sitesinde anahtar kelimesi binde bir geçen] , link alımı olmamış, pagerank değeri yerlerde sürünen kaliteli(!) bir site gösterebilir misiniz? Ve bu site Google'da tek bir keywordde ilk sırada olsun. Ama öyle 3-4 bin sonucu olan, rakiplerin olmadığı, boş kelimeler olmasın lütfen :) Bing ve Yahoo'dan örnek olabilir belki milyonda bir olarak ama algoritmalarından kaynaklı bu.

rfh  |  (2 puan) 01 Eylül 2009 22:01

harıka tesekkurler

fikrinne  |  (-2 puan) 01 Eylül 2009 23:13

teşekkürler güzelmiş. Seo

hobilerimizz  |  (-6 puan) 01 Eylül 2009 23:49

@rfh ben sitelerimin hiçbirinde sitemap kullanmıyorum gayette güzel indexleniyor...

anahtar kelime geçmeyen örnek verebilirmisin demişsin.. Her dandirik SEO ebookunda bu örnek verilir ama "click here" belkide dünyanın en zor kelimesidir. Görüldüğü üzere ilk sayfada 3 sonuçta (1. dahil) ne page titleda, ne descriptionda neda sayfanın kendisinde "click here" geçmiyor. Bu da doğal backlink in önemini gösteriyor.

@antitemplate ben şu an google ın tekel olmasına karşı değilim, onun getirdiği kurallar net'e düzen getirdi.

Arama motorunda tekel diye bişey yoktur. Compuserve tekeldi...Altavista tekeldi....Yahoo tekeldi....Daha iyisi çıkarsa google da kalmaz. Ama çok güzel iş çıkarıyor böyle devam eder inşallah

Codename47  |  (0 puan) 02 Eylül 2009 00:28

@codename47
Güzel indexlenir birşey demem ancak rss gibi desteği olmayan sitelerde sitemap olmayışı kolaylık sağlamaz bu da bir gerçek :)

PR değeri yerlerde sürünen demişim bilmem fark ettiniz mi? İlk sırada real.com var. Onlara verilen linkler (özellikle program download sitelerinden click here olarak verilen linkler :) ) sayesinde oluyor tabi buna sözüm yok. Ancak Pagerank önemli değil demişti arkadaşımız ben de ondan pr değeri kötü olan bir site göstermesini istedim :) Real.com, adobe.com bunların prleri yeterince yüksek ve önemli siteler.

rfh  |  (0 puan) 02 Eylül 2009 02:24

Arkadaşlar, teşekkür ederim, süper olmuş falan gibi yorumlar okuyan diğer insanlara zerre bir şey katmayacağımdan tarafımca negatif puan aldılar. Diğer tartışan, ekleyen, bir şey katan arkadaşlarda pozitif puan aldılar.

İşte seo budur. Bir yerde birşeye değer katılıyorsa arama motoru bunu farkeder. Aferim der. Çok basit örnek vereyim, addthis.com pr9 olmayı küçücük bir fikirle başarmıştır.

zee  |  (2 puan) 02 Eylül 2009 07:23

şansın varsa ( mesela seo uyumlu bir script) seodan haberin olmadan başarılı olabilirsin. ama şansın yoksa (seo konusunda fikrin yoksa) ve tüm içeriğini seo uyumu olmayan bir sisteme kurarsan (mesela php-nuke ile yapılmış yaşlı ve büyük gazete siteleri biliyorum) ziyaretçi sayın mutlaka etkilenecektir.

seo özelliğini yok saymak işini şansa bırakmaktır bir anlamda bana göre.

www.40dk.com
taneru  |  (1 puan) 02 Eylül 2009 23:47

bu seo işi bizim işe (dershane öğretmenliği) çok benziyor. seocu=öğretmen olsun.

bir siteyi seoya uygun yapmadaki amaç onu arama motorunda ilk sıraya çıkartmak en azından ilk sayfaya sokmak. peki ilk sayfa kaç kayıt basıyo 10, seocu neye ulaşmaya çalışıyo nirvanaya. seo yaparak siteyi ilk sıraya kilitlerim diyen sahtekarın önde gidenidir.

bizim işte buna benzer. Bütün sene öğrencileri seoluyoruz :). hatta etüt yapıp backlinkte alıyolar :). hemde pr9, pr10'lu öğretmenlerden ama sonuç. kimisi istediğini alıyo, kimisi istediğini alamıyo. Neden çünkü kontenjan belli. Tıpkı google'ın ilk sayfa kontenjanı gibi. Bazı kişiler girecek sadece.

Her tasarımcı seo ile uğraşınca, ilk sırayı ben size garantilerim diyen yalan söyler. Specific bir sayfa başlığını girip, alıyıca bak ilk sıradasın işte!. Nası olsa işten anlamıyanları kandırmak kolay. Bu işte en iyisi benim diyeyim en azından iddama nazaran işi bana verirler mantığı...

@antitemplate

"en iyi seocu benim" diyenler sahtekardır!
Her meslekte var bunlardan sana katılmamak mümkün değil. Bizim sektörde "Garantili özel ders" verenlerden tutunda "100% başarı"yı garantiliyenlere kadar...Nası olsa velilerde bilmiyor işi diye...

Phys  |  (1 puan) 03 Eylül 2009 08:35

Seo yani google'da ilk sıra olmak; ufak mevlalarla halledilebilir. Tüm sitelerin aynı script ve tarzda yaşıyor olması, kurulu bir pagerank düzeni gibi faktörler google'yi adaletsizliğe yani backlink saçmalığına sevk ediyor.
Güncel ve özgün siteleri, 3-5 backlinkle sollayan değersiz siteler seo konusunun özetidir. Bir siteniz var ise kaliteden ziyade backlinke çalışıyorsanız seo uzmanı olursunuz.

hashasiyun  |  (2 puan) 03 Eylül 2009 12:01

Seo konusunda en önemli şey TECRÜBE ve farklı sektörlerde, 60 a yakın web sitesini, yüksek rekabet oranlı, farklı anahtar kelimelerde ilk sayfaya taşımış bir seocu olarak bütünüyle bu yazıya katılıyorum. Eğer rekabet oranı düşük olan anahtar kelimelerde çıkmak istiyorsanız bu taktiklerden birkaçını kullanmanız yeterli olabilir. Ama rekabet oranı yüksek kelimelerde çıkmak için bu taktiklerle yetinmeyip, kendi taktiklerinizi ''sırlarınızı'' bulmanız gerekir.

ozikai  |  (0 puan) 04 Eylül 2009 10:09

bildiri çok tutulmuş ama bilmediğimiz ya da farklı birşey söylemiyor. "SEO" olayına çok takılmamak lazım. Bu yöntemlerin hepsi tek bir yere varıyor bence o da bir tane.

"Özgün içerik"

ozguryavuz  |  (0 puan) 05 Eylül 2009 02:14

zirveci

teşekkürler.

Sympathiquee  |  (-4 puan) 06 Eylül 2009 12:45

Seo işde böyle bir yazıyla ve bu kadar çok aldığı yorumla kazanılır.Yorumları neşreden kişiler örnek seo anahtar kelimelerini burdaki gibi özgün içeriğe yazarak;hem içeriğe katkı sağlar hemde ilgili sayfadan sitesine link alır.Bu işlem hem yazara ziyaretçi sağlar hemde yorumcuya koyduğu linkden dolayı artı puan.Şu an yukarda seo kelimesini yazarak benim aldığım gibi.
Yazıyı paylaşan arkadaşın eline sağlık.Teşekkürlerimi iletirim.

fevt  |  (-1 puan) 20 Eylül 2009 15:53

güzel bi liste olmuş elinize sağlık

Dena  |  (-1 puan) 03 Nisan 2010 00:14

güzel çalışma

mukoonline  |  (-1 puan) 24 Nisan 2010 01:54

seo'da özgün içerik bazı faktörler'in altında ezim ezim ezilir örneğin; domain adı bu gerçek bir seo taktiğidir fakat domainden de önemli olan faktör maalesef şuan için backlink'tir sağlam backlinkler siteyi en üstte taşır bunun aksini iddaa etmeye hiç gerek yok backlink yapa yapa nereye gider orasını bilemem

seoloper  |  (0 puan) 06 AÄŸustos 2010 17:42

birde gavur seocuların nasıl maaşlarla çalıştığına baktım da aylık 500-10000$yazıyor. Yaptıkları seo çalışmalarıyla hakkını veriyorlardır işin eminim.

55memo55  |  (-1 puan) 06 AÄŸustos 2010 20:45

Seodaki büyük etkenin farkında değil çoğu kişi.Seoyu tam biliyorum diyenlerde zaten hatalılar gerçek bilenler işte bunlar.En kısa pagerank'dan anlaşılır.Sitenizin google gibi arama motorlarinda çıkmasının büyük etkenidir seo.. ;)

Direkdizifilm  |  (0 puan) 08 Eylül 2010 13:56

Merhabalar,

@antitempate - SEO hakkındaki genellemen sektörde işini profesyonel yapan kişilere saygısızlıktır. SEO kavramı TÜRKİYE'de son 2 senefir herkesin dilinde bilinir halde. Bu sektör yıllardır dünya genelinde var.

SEO - nun senin düşünce yapına uygun tanımıda anlayacağın şekilde aşağıdaki gibidir :)

SEO - Arama Motoru Optimizasyonu

Arama Motorlarının siteleri indexlemesi, değerlendirmesi, sıralaması, puanlaması için kullandıkları algoritmalar vardır. Ve bu algoritmalar sürekli değişip geliştirilmektedir.
SEO danışmanları algoritma değişkenliklerini, deneme yanılma yöntemleriyle %100 olmamakla beraber çözümleyip, kendi özel seo tekniklerini oluştururlar. Buda emek verilerek yapılmaktadır. Yattığın yerden olmuyor bu işler uzun saatler bilgisayar başında sabahlarlar, sonrada talep eden müşterilerine bu teknikleri ücret karşılığı uygulayarak hizmet verirler. Eleştiri yaparken hakaret etmeden, verilen emeğe saygı duyarak yorum yapılsın lütfen, bu sektörde çalışıp bu sektörden ekmek paramı kazanıyorum.

zirveofset  |  (0 puan) 27 Aralık 2010 19:49

Süper bir sunum ve harikulade bir kaynak elinize sağlık

ercankilic  |  (0 puan) 15 Åžubat 2011 19:24

çok teşekkürler seo ile ilgili güzel bilgilere yer vermişsiniz.

Kurumsal Seo Çözümleri http://www.ifateknoloji.com
EmlakBayisi  |  (0 puan) 27 Mart 2011 13:55

semoz.org site analizi yapabiliyormuyuz deneyen arkadaşlar nasıl mennun mu analiz varsa

Memoli381  |  (0 puan) 28 Mart 2011 17:13

Seo hocasına bi danışayım :)

Tarifina  |  (0 puan) 29 Mart 2011 12:36

teşekkürler

seo - www.ifateknoloji.com - seo uzmanı - seo

Kurumsal Seo Çözümleri http://www.ifateknoloji.com
EmlakBayisi  |  (0 puan) 23 Mayıs 2011 19:38

güzel bir seo makalesi eline sağlık

seoyazilimlari  |  (0 puan) 25 Eylül 2011 23:00

seo alanında uzman seo hocası

ozguraksoy9134  |  (-1 puan) 18 Kasım 2011 11:34

Yararlı bilgiler olmuş , ama daha iyiolabilrdi kaanatindeyim

Mikifar3  |  (0 puan) 02 Aralık 2011 18:20

Seo Danışmanlığı yapan seo uzmanı olarak çalışan kişilerin bilmesi gereken şeyler teşekkürler.

myrize  |  (0 puan) 10 Ocak 2012 01:50

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu