Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 3ayak.org'da: "sony dt 16-50mm f2.8 ssm"

\

Nijeryalı 84 yaşındaki Mohammed Bello Abubakar diğer erkeklerin kendisini örnek almamasını ve bu kadar çok bayanla evlenmemesini tavsiye ediyor. yaklaşık 86 tane eşi, 170 tane de çocuğu varmış.

kadınlar onu bir "iyileştirici" olarak görmesinden dolayı kadınlar Mohammed'in ayağına geliyorlarmış. Mohammed eş bulmak için ayrıca bir çaba sarf etmediğini belirtmiş. haberde belirtildiği üzere: birçok Müslüman alim eşit davranabildiği sürece dört eşe sahip olabilineceğini belirtmiş. Mohammed ise dörtten fazla eşe sahip olmanın dinine göre yasak olmadığını ifade etmiş.

eşleri çalışmıyormuş. Geçinmek için yeterli parayı nereden elde ettiğini belirtmek istememiş. Bu iyileştirme özelliği ve geçim sıkıntsının tamamen Allah'ın yardımıyla hallettiğini ifade etmiş. Kaynak

Spacer
Spacer
 | 37 yorum var 
 | 14 AÄŸustos 2008 14:38 

Yorumlar

ben de milleti iyilestiriyorum gelsin hatunlar bana da :p

birçok Müslüman alim eşit davranabildiği sürece dört eşe sahip olabilineceğini belirtmiş.

bu kadar salakca bisey olur mu ya kadin erkek esitliginden bahsediliyor ve bir erkek 4 ese sahip olabilirmis nasil yani? esitlik varsa bir kadin da 4 ese sahip olabilir o zaman? bu ne perhiz bu ne lahana tursusu..

abzı yırzı hanı hababalayt (iyi günlerde görüşelim...) volkantokmak.com
hotwolt  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 15:14

@hotwolt orada bahsedilen eşitlik 1 erkeğin 4 kadın arasında hepsine eşit davranması durumu. yani erkekle kadının eşit olması durumu değil. zaten 1 erkek = 4 kadın gibi bidenklemde eşitlik biraz saçma.

Salakça yorumuna da ayrı bir pencereden katılmamak mümkün değil zaten :)

Alkimake  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 15:31
paylaşılmaya değer bulduğumuz haberleri, olayları, görüşleri,
siteleri ana sayfaya göndermek ve arşivlemek için hazırlanmıştır.

içerik toplumların ahlaki kültürel ve inançları üzerine olan yayınlar olunca bildiri değeri içermeyen kalitesiz konumu oluyorki bildirgeç'te yayınlanmasından rahatsız olunuyor ?

Kime göre neye göre bu tür içeriklerin kalitesizliğine karar veriliyor ?

Taptuğun tapusunda Kul olduk kapusunda Yunus miskin çiğidik piştik elhamdulillah
thealico  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 15:40
orada bahsedilen eşitlik 1 erkeğin 4 kadın arasında hepsine eşit davranması durumu. yani erkekle kadının eşit olması durumu değil. zaten 1 erkek = 4 kadın gibi bidenklemde eşitlik biraz saçma.
Salakça yorumuna da ayrı bir pencereden katılmamak mümkün değil zaten :)
senin bu salakca yorumuna katilmiyorum ne yazikki. oradaki durum 1 erkegin 4 kadina esit yaklasmasi durumuysa, o zaman 1 kadinin 4 erkege esit yaklasmasi durumunda bir sakinca gormuyorum. burdan da 1 kadin = 4 erkek gibi bi sonuc cikar senin denklemine gore ;)
abzı yırzı hanı hababalayt (iyi günlerde görüşelim...) volkantokmak.com
hotwolt  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 15:52

Durumun salakça olması benim yorumum ile alakalı değil ki. -Kaldı ki 1 erkeğin 4 kadına eşit yaklaşması da benim yorumum değil. alıntıda diyor ki :

birçok Müslüman alim eşit davranabildiği sürece dört eşe sahip olabilineceğini belirtmiş.

yani anlatmak istediği :"birçok müslman alim 1 erkeğin her karısına (4 kadına da) eşit davranabildiği sürece (kadınlar arasında ayrım yapmıyorsa) 4 eşe sahip olabileceğini belirtmiş.

1 erkeğin 4 kadına eşit davranması denklemine baktığımız açıdan 1 kadına bakarsak zaten iş içinden çıkılmaz bir durum oluyor.
Bunlar benim denklemlerim değil zaten. Bana göre 1=1.

Alkimake  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 16:03

Bu durumun din ile bir alakası yok bu tamamiyle cahiliyetten. şuursuz bir adam ve cahil okumamış dinini ibadet ve itaat zanneden toplumu sömürmesidir o kadar. ne var ki karışamayız bekareti hastalık olarak görüp ergenliğin ilk döneminde tahta bir aletle tedavi(!?) eden yerlilere "kültürleri böyle" diyebiliyorsak susup duracağız ya da elimizden geliyorsa kadın sünneti yapan toplumlara gösterilen tepki gibi eğitip uyandıracağız.

eşitlik yok efendim, şoyle efendim, böyle efendim nidaları için çok ham bir kültür, o insanlara önce insan olduklarını anlatmadan kadın eşittir dedinmi eline yüzüne bulaştırırsın sana bir tarafıyla güler o 80 lik mohammed.

iSuat  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 16:06

@hotwolt , islama göre 1 erkek(en fazla) 4 kadın ile evlenebilir. 1 kadın en fazla 1 erkek ile evlenebilir. bunun mantıklı açıklamasını istersen kitaplara başvurabilirsin... en basitinden 1 kadın 4 erkekle evlenirse çıcuğun kime ait olduğu belli olmaz.

Ayiriyeten bu yapılanın islam ile bir ilgisi yoktur. Adamın keyfi bir hareketidir.

//-Fitneci kaynıyor bu kazan, Olma her yeme takılan sazan...
zonaye  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 16:17
islama göre 1 erkek(en fazla) 4 kadın ile evlenebilir. 1 kadın en fazla 1 erkek ile evlenebilir. bunun mantıklı açıklamasını istersen kitaplara başvurabilirsin...
bunun mantikli bir aciklamasi var mi sence?
abzı yırzı hanı hababalayt (iyi günlerde görüşelim...) volkantokmak.com
hotwolt  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 16:28

@hotwolt islamın ilk yıllarında vardı. Çünkü kadınlar savunmasız ve acizdi bu sebepten dul olması tercihen 1 den fazla eş alınabiliyordu. 4 ise ne kadar zengin olursa olsun daha fazla eşe aynı ilgi gösterilemeyeceği içindi yani bir tür himaye. tabi ki günümüzde en azından yaşadığımız toplumda böyle bir eksiklik yok. işte anlatmaya çalıştığımız islamiyetin "uyan" kısımları alınıyor "uymayan" kısımları görmezden geliniyor.

iSuat  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 16:38

@isuat gayet guzel acıklamıssın sana katılıyorum

akif87.spaces.live.com
akif87  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 16:57

Karilarindan biri su aciklamayi yapmis;
"They were sick and we told God and God said their time has come"
Yani;
"Hastaydilar, Allah'a soyledik ve Allah onlarin zamani gelmisti dedi."
-Yamuk bir anlam oldu, anlami mi yamuk, ben mi yamuk bilemiyorum ama var bir yamukluk, neyse-

Acikcasi yukaridakinden birsey anlamadim fakat dusunuyorum da, herhalde bunlarin mantigiyla (sifa, Allah, mit uclemesi) Allah, gidin Muhammed Bello'ya size sikini sursun iyilesirsiniz demis olmasi lazim. Eskiden ucaklardan pirinc atarlardi yesinler diye, yaninda Kuran atmakta farz oldu :)

karlsvogna  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 17:01

Ha bu arada, gozumden kacmadi adam pek bir dinc :D

karlsvogna  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 17:01

yuh denilesi bi durum artık...

Bir Gazetecinin Güncesi Suat Duman
suatduman  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 17:03

@karlsvonga evet okuyabilseler kuran faldalı olurdu.
dinçliği "düzenli seks" sayesinde olabilir lol

iSuat  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 17:06
fakat dusunuyorum da, herhalde bunlarin mantigiyla (sifa, Allah, mit uclemesi) Allah, gidin Muhammed Bello'ya size sikini sursun iyilesirsiniz demis olmasi lazim.

benmi yanlış anlıyorum yoksa çok argo bir kelimemi kullanılmış ?
www.blogoyla.com
alwaysfree  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 17:18

@hotwolt sana bir özür borçluyum bu arada yazdığım

salaça yorumuna katılmak
cümlesini yanlış yazmışım. Söylemek istediğim senin yorumunun salakaç olduğu değil; yorumladığın "salakça" ifadesine katılma isteği idi. Umarım anlatabilmişimdir.

Alkimake  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 17:49

karlsvogna seni çok kınıyorum. :( ne biçim bir cümle, ne kadar çirkin. Sen ataist olabilirsin, başka bir şeyde olabilirsin, belkide kendine müslüman da diyebilirsin bu benide başkasınıda bağlamaz ama biraz saygılı ol be adam yazdıklarını bir daha oku ama sesli okuda kulağında duysun, pes doğrusu.

okur  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 17:56

@alkimake biraz once yanlis anlamistim, simdi duzeldi durum. eyv ;)

abzı yırzı hanı hababalayt (iyi günlerde görüşelim...) volkantokmak.com
hotwolt  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 18:15

terbiye sinirlarini aÅŸan kiÅŸiyi kiniyorum

bildirgecin farklı görünümü için http://userstyles.org/styles/4172
Songuku  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 19:07

unutulan bir durum da şudur, çok eşliliği islm getirmemiştir.
sınırsız olan çok eşliliği 4 le sınırlamıştır.

niçin teke indirilmemiştir denirse, 1-savaş gibi nedenlerle erkek nufusunun azalması ve toplumda kadınların sayısının artmasının ortaya koyacağı sorun ( bkz. 1. dünya savaşı ve 2. dnya savaşından sonra avrupa ülkelerinde medeni hukuka ek maddeler getirilmiş ve birden fazla eşe izin verilmiştir )

2-hastalık nedeniyle, eş boşamaların önüne geçmek ve yeni eş almaya izin vermek maksatıyla.

aynı nedenle kadın için de birden fazla eşe niçin müsade edilmemiş denirse, 1 erkek 2 bayanla evli olsa, bayanlardan birinin çocuğu olma durumunda anne ve baba belli olur nesep bozulmaz. ancak 1 kadın 2 erkek durumunda, anne belli olur ancak baba belli olmaz ve nesep bozulur.

hepsinin ötesinde "islam çok eşliliği sınırlandırmış ve bunu bir "izin" olarak ortaya koymuştur, emretmemiştir" , eğer birileri bunu suistimal etmişse, hesabını Allah'a verir.

ayrıca, evli olan bir erkeğin, ikinci bir eş alabilmesi ve bunun "hukuki" sayılabilmesi için islam hukukunda "ilk eşin izni" gerekli görülmüştür.

düşünmek, kendimizi eşyaya değil eşyayı kendimize uydurmaktır... http://www.varolmak.com
aslanbash2  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 19:39

Yanlış bir şekilde dile getirilen her gerçek, o gerçeğin her açıdan sorgulanmasına yol açar.

noches noches
szoszy  |  (0 puan) 14 AÄŸustos 2008 20:01

Biraz abartlı bir konu bana göre.........

kozanay  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 00:42

yalnız, hala nasıl "çocuğun kime ait olduğu belli olmaz" diyorsunuz ki :)

tıp çok ilerledi arkadaşlar, son kontrol ettiğinizden beri, artık DNA testi filan yapılıyor :) bilinebiliyor yani çocuk kimin :) dolayısıyla bu bir sebep olamaz..

blithe  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 00:47

@blithe +1

abzı yırzı hanı hababalayt (iyi günlerde görüşelim...) volkantokmak.com
hotwolt  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 01:05

bir arkadaşım anlatmıştı.. ingilterede %99 pozitif çıkan dna testi daha sonra tekrar yapılması için başka yerde denenmişti, negatif çıkmıştı.. olay sadece bu kadarıyla aklımda kalmış.. Dünyanın hiçbir çağında erkek sayısı kadın sayısından fazla olmadı.. öyleyse fazlalıklar ne yapılacak?

pisho  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 01:18

aslanbash2 doğru bir yorum. ama malesef yazı gereksiz.

bakiyyebemolu  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 01:51

dini hükümler ayetlere dayanır, ayetler bazen hükmün nedenlerini belirtir, bazen de belirtmez. islam hukukçuları nedenleri belirtilmeyen ayetler konusnda ihtilaf etmişlerdir. bazısı, hükmün nedenlere bağlı olmaksızın belirtildiği şekilde uygulanmasını öne sürer. diğer kısım nedenler değişmişse, şartlara göre belirlenmiş ayetin hedefi ictihadla saptanmaya çalışılır ve mevcut şartlara göre aynı gaye amaçlanarak hüküm verilir.

kadınların birden fazla eşle evlenmemelerinin nedenleri ayetlerle belirtilmemiş. yukarıdaki ölçüye göre, bu yeni şartlara göre teorik olarak "değerlendirilebilir bir durum" gibi gözükse de, böyle bir problemin olmaması konuyla ilgili nedenlerin ayrıntılı olarak belirtilmemesini gerektirmiş olabilir.

islami kültürde "çok eşlilik" problemi olmamıştır. sahabiler devrinden sonra azalma göstermiş, ve çoğunluk olarak tek eşlilik uygulanagelmiştir. bu konuyla ilgili ayetler gereğidir. bunu suistimal eden, meseleyi fantazi çeşitliliğine indirgeyenler ve müslüman profiline zarar verenler hesabını Allah a verirler. Bu azınlık profilini bütün bir dinin profiliymiş gibi gösterme de bu kapsam dahilinde olsa gerektir.

not: uzun açıklama, topikle veya yapılan yorumlarla ilintili değildir. maksat, meselenin "dini açıdan" ne olduğu açıklığa kavuşsun.

düşünmek, kendimizi eşyaya değil eşyayı kendimize uydurmaktır... http://www.varolmak.com
aslanbash2  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 02:50

@aslanbash2 ilk açıklmaan süperdi dini boyutunu en güzel şekilde açıklamışsın teşekkür ediyorum...

C A R P E D İ E M F a T e
nohacker  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 08:57
kısacası dini olgularda mantık ilişkisi ile açıklama yapanların imanı eksiktir.

Bu nedemek ya? Ondan sonra namazdan çıkarken insanlar neden öcü gibi bakıyor diyoruz! Kardeşim hayatındaki yegane sorgulama amacın din olmalı ki neden inandığını bilesin. Birisi sana gelip dinen sürekli olarak maaşının yarısını bir cemaate vermen gerektiğini söylese:
mantığı oluşturamadığın herhangi bir konu olduğunda o dinden vazgeçmeyeceğine göre mantığa lüzum yok.

diyip de al kardeşim hepsi senin olsun mu diceksin? Sorgulama seni istismardan kurtarır. Senden daha akıllı kişilerin din kisvesi altında seni sömürmesini engeller. Gerçi şimdi ben sorguladığım için imanım eksik dimi? Muhtemelen sen şimdi bana dinden çıktın da dersin. Zaten bu sizin dininizdi dimi özür dilerim.
Bırakın artık başkaları hakkında hüküm vermeyi! Hüküm verilecek gün zaten herşeyin hesabı sorulacak siz kendiniz yargılanmaya ne kadar hazırsınız onu sorgulayın. Pardon sorgulamayın mazallah dinden çıkarsınız.
airplane out of the fart, say hello to the sweet heart
theindustrial  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 09:17

çok süprüntü insan var bu memlekette . bu adam onlardan bile daha iyidir .

promoder  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 11:51

en son hangisiyle takıldığını da excel tablosundan takip ediyormuş.

Hengame | Oyundan biraz fazlası Site açıldı! Beta yayınında. Koray KIRCAOĞLU | SinirAdam the box said 'requires windows 95 or better'. so I installed linux.
mnc  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 12:42

@hotwolt

bunun mantikli bir aciklamasi var mi sence?

Mantık kişinin aklı ile yürüttüğü muhakemedir. Kişinin Aklı ile yürttüğü bu muhakame ise ilmi derecesinde kavrayabileceği bir durumdur.

Şu halde insanın imanı alanda bilmediği bir konu hakkında eksik ilmi ile aciz mantığına niye oturmuyor diye söylenmeside o kişinin ayrıca bir acizliğini gösterir.

Kuranda buna benzer hal üzerine olanlar için şöyle buyrulur

İşte sizler böylesiniz; (diyelim ki) hakkında bilginiz olan şeyde tartıştınız, ama hiç bilginiz olmayan bir konuda ne diye tartışıp-duruyorsunuz? Oysa Allah bilir, sizler bilmezsiniz. (AL-İ İMRAN SURESİ / 66)

Blog konusundaki adamın yapmış olduğu kepazeliğin bir dinin genel duruşunu temsil ettiğini söyleyecek kadara cahil kimse yoktur sanırım.

Meselenin buradaki yorumlar itibariyle dinimizdeki 1 erkeğin 4 eşe kadar olan evliliği meselesinin kişilerin kendi hayat doğruları ile değil bilmediğini bilen rabbinin doğruları ile anlayacak arifliğe sahipsen aşağıdaki makale ile mantığını genişletmeye başlayabilirsin.

Prof.Dr. Hayrettin Karaman
Çok Evlilik ve İslam

Sorularla İslamiyet
Çok Evlilik ve İslam

Yukarıdaki kaynakları okuduysan eşitliğin her anlamda herkesin her konuda aynı hakka sahip olması değildir. Zira hayatın duran değil devam eden olabilmesi için eşitsizlikler eşitliğin bir kaidesidir.

Bu konuda Özürlüler üzerinden detaylıca sorulan bir soruda Prof. Dr. Faruk Beşer' in harika bir makalesini şuradan okuyabilirsin.

Taptuğun tapusunda Kul olduk kapusunda Yunus miskin çiğidik piştik elhamdulillah
thealico  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 15:05

banane banane bende isterem banane

Sonların Sonundayım
dezayk  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 15:21

Zenginin malı züğürdün çenesini yorar misali. Adamın eşleri kimlerin çenesini yoruyor..

positive  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 15:43

mesajım silinmiş; bildirgeç'te yeni bir uygulama mı?

realidad  |  (0 puan) 15 AÄŸustos 2008 23:56

Benim mesajım da silinmiş !
Editörleri eleştiren mesajım neden silinmiş?
Yazıyı yazanı, onaylayanları -ki siteyle alakası olmadığını düşünüyorsam- eleştirmeye hakkım yok mu?

angelofmercy  |  (0 puan) 16 AÄŸustos 2008 00:29

Daha iyi bir bildirgec.org için:

Yorumları lütfen yazıyı zenginleştirmek amacıyla kullanınız; okurların vaktinin değerli olduğunu unutmayınız. Konu dışı yorumlar silinecektir.

pisho  |  (0 puan) 16 AÄŸustos 2008 00:31

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu