


« önceki yazı yeniden tasarlama |
sonraki yazı » El Boyama Sanatı: "Animani" |
alkolü marifetmiş gibi kullananlar bir daha düşünsün o halde.ayrıca ben de kalsiyum'a katılıyorum.neyi yararlı ki içilir? hele hele o körpe vücuda, ciğere, kalbe, damarlara yazık değil mi?
| guldemgokalp | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Nisan 2008 16:25 |
Onlar bunu düşünmezler, bunu marifet sayarlar. 3-5 arkadaş bir araya geldi mi içki içmeyi kutsal bir şeymiş gibi görürler. Halbûki git çay iç ya da ne bileyim meyve suyu iç.
| KaanFakili | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Nisan 2008 16:40 |
Alkolizm fenadır. profesorumuz
aşırı alkoldemiş zaten..
Ayrıca tüm meyvelerde alkol vardır. Meyveler midede fermante olur vs vb...
Kola, gazoz gibi "gazlı içecekler" in içindeki şekerin homojenize edilmesi için de alkol kullanılır. Ülker grubunun ürettiği gazozlarda da bir miktar alkol mevcuttur.
Hatırlatmak lazım;
gereğinden fazla su içersen de ölürsün... Bi oturuşta 30 kilo domates yersende...
ayrıca alkol gerçek bir "marifettir"!
Bunu soğuk savaşın geç doğmuş ve doğar doğmaz yaşlanmış bazı "gençleri" malesef şaşı baktıkları için zor anliyorlar...
| murat kgirgin | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Nisan 2008 16:51 |
valla alkol heralde seksten sonraki en güzel şey.Bu da "bir bar filozofu " tarzı gibi fazla kibirlice ve bilmişçe oldu ama unutulmamalı ki alkolün yasaklanış tarihi 5 yy.dir yani müslümanlığın gelmesi ile semavi dinlerde yasaklanmıştır.Onun için alkol için içirin.Tabi kıvamında.
| adeep | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Nisan 2008 18:26 |
@adeep,
müslümanlıkta yasak olduğu için "için, içirin" gibi bir tavır kullanıyorsan müslümanlığından utanmalısın bence.
tamam kendin seviyor ve içiyor olabilirsin ama böyle bir tabir kullanman çok yanlış...
| sku | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Nisan 2008 19:58 |
@sku salla girme böyle muhabbetlere ne derlerse desinler he dostum haklısınde geç işine
| hikmeturka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Nisan 2008 22:39 |
Nice içenler var, hem ahlakı yerinde hem de gerçekten saf ve temiz insanlar...
Niceleri var, tühh tühh kaka deyip deyip, içlerinde "kendileri dışındakileri eleştirme-kendini her daim üstün görme" vb. gibi bir ton şeytan dolaşıyor...
Evet alkol bütün kötülüklerin anası, ama maddi anlamdaki alkol mü ? Manevi anlamdaki mi ???
Manevi gözü açık olan, bütün ağırlığına rağmen gerçeği görmeyi arzu eden, her daim egosunu makul düzeye indirmeye çalışan arkadaşlar anladılar....
"Onlarrrrrr..." diye başyanlar ise maalesef bütünlemeye kaldılar.
Acilen akıl ve vicdan sağlığı dileklerimle ! Ruh sarhoşluğu gerçekten bütün kötülükler anası...
Nokta
| firatcem | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Nisan 2008 22:45 |
"Zevk veren her şey, şu aşağılık kişilere delil olmasın diye nehyedilmiştir (yasak edilmiştir) yoksa; Şarap, müzik, güzel(ler) ve raks; has kişilere helaldir, aşağılık kişilere haram...."
bu söz hz. mevlana'ya ait....yani tarihini, felsefesini, mezesini, içme adabını ve kültürünü bilmiyorsan içmeyeceksin kardeşim :p
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Nisan 2008 23:00 |
Hayatimin bir doneminde her aksam saglam iciyordum istisnasiz. Bir kac yil o sekilde devam etti. Simdi de haftada 1-2 gun saglam icerim onun disinda da hemen her aksam 1 bira icerim ki o benim icin pek icmek kategorisine girmiyor.
Yararli degil belki ama su dunyada zararli o kadar sey var ki bir tek alkol mu kaldi.
Mesela din mevzusu yuzunden cikan savaslarda olen insan sayisi muhtemelen alkolun zararlari sonucu olenlerden cok daha fazladir. Oyleyse mevzu insan ise din alkolden daha zarar vermistir diyebiliriz insanogluna...
| Chudo | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Nisan 2008 23:31 |
nerede izlediğimi hatırlamıyorum, rusyada amatem muadili bir merkezde bulunan "en ağır" hastayı gösteriyorlardı. o kadar kötü durumdaydı ki, iğne yapılan yere dezenfektasyon için sürülen alkolü yalıyordu. ve yaşı henüz 15 di...
| maviada33 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Nisan 2008 23:59 |
@maviada33
elbette.zaten şifa niyetine yahut ağzıyla içene bir şey diyen yok.bunun soğuk savaş döneminde doğmayla yahut doğar doğmaz yaşlanmayla da (?) bir alâkası yok.misal, benim rahmetli eniştem şeker hastasıydı.sebebini bilmem, doktor ona rakıyı ısıtıp içmesini söylemişti.rakıyı biraz ısıtır, ılıdığında da içerdi.hatta o sıra ev leş gibi rakı kokardı da, içer, odayı havalandırır sonra gelirdik yanına. :) bunun siyasi bir düşünceyle, hele hele önceden belirleyemediğin bir doğum tarihinle ne alâkası var bilemiyorum.kaldı ki bize ilk ve ortaöğretim hayatımız boyunca en az 20 kere düzenlenen yeşilay seminerlerinde, soğuk savaş döneminde doğmamış, doğarken yaşlanmamış öğretmenlerimizin anlattığı da hep buydu: içki zararlıdır, azı da çoğu da.şimdi sırf buna riyakâr olmadım diye, ne anlamı var beni bu şekilde sınıflandırmanın?
aman, banane.uzatmamın bir alemi yok...
ne diyor @okna "beyin kendi beynim olduğundan herhangi bir sorun yok." içen de kendine, içmeyen de.
sevgilerimi sunarım.
hoşça kalın, iyi günler...
| guldemgokalp | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Nisan 2008 00:20 |
@guldemgokalp
arkadaşım kafan güzeldi galiba, murat kgirgin'e yüklenmek isteyip maviada33'e yüklenmişsin? ;
| durum | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Nisan 2008 07:17 |
mevlana'ya atıfta bulunulmuş;
.....O şarap ki fitneler, kargaşalılar çıkarır, kullarla padişahları birbirine katar. O şarabı ki kemikleri eritir de tamamı ile can yapar, o zaman tahtayla taht bir olur. Ayıkken kulla padişah suyla yağ gibidir ama sarhoşluk vaktinde tendeki cana dönerler.....
lütfen "KİBİR" isimli hikayeyi okuyunuz.
| pense | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Nisan 2008 10:54 |
günahtır içmeyin
| thealico | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Nisan 2008 11:27 |
karı kız götürmekte günahtır, ama en müslümanım diyen bile buldumu affetmez :p
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Nisan 2008 12:06 |
@gaykedi
insanların tabi olduklarını söyledikleri doğrulara muhalif haraket etme yanlışlıkları, doğru olanı nehyeden hakkın sözünü yalanlamayacağı gibi o öğüdü gereği gibi düşünüp kendini bundan sakınan takva sahiplerinin doğru olan hakkın sözünü en güzel şekilde öğütlemesin deki gerçeği de yalanlayamaz.
Bu hepimizin aynı devletin hukuğuna en temel değerlerine bağlı olduğumuz halde o toplumun bir kısmının yada pek çoğunun farketmez, hukukda belirtilen bir suçu hayır biz bunu suç olarak görmüyor ve hukuğun suç dediğini bilsekte işliyoruz yada bunun suç olduğunu biliyor ama işliyoruz, demesine karşın, dışarından bir başka gözün ben bir türküm ve bu devletin anayasasına bağlıyım diyenlere karşı onların bireysel olarak deldikleri bir hukuğun yanlışlıklarını kendi iradeleri ile işlemiş oldukları hatalar olarak görmek yerine o hatayı yapmamasını söyleyen hukuğu sorumlu tutarcasına yalanlamaya giderki böyle bir bakış açısına ancak insaf denir.
Altın yere düşsede tozlansada altındır değerinden bir şey kaybetmez. Doğru olan söz kimse tarafından dinlenmesede hatta ona bağlı olduğunu söyleyen ama ondan gafil olanlar tarafından dahi dinlenmesede, doğru olan söz doğruluğundan bir şey kaybetmeyecekdir.
İş bu durumdan ötürü sayın gaykedi insanlardan bazılarının tabi oldukları doğrular adına bir öğüdü size iletmesini, o doğrulara tabi olanların içinde ondan gafil yaşayıp onu delenlerin yanlış davranışlarını kendinize rebher edinip yada malzeme buldum işte kendime sevinci ile o doğrunun özünü kalan tüm doğruları ile aynı kefeye koyup çöpe atarcasına yorum yazmak yakışı bir davranış değildir.
Size yakışan doğruları öğütleyenin ne dediğini bakmaktır. Doğrulara tabi olduklarını söyleyen ama o doğrulara muhalif yaşayan gafil insanları rehber edinmek değildir.
Ki siz doğrusunu öğrenip gafil olduğunu düşündüğünüz kişiye eksikliğini yine en güzel şekilde öğütleyeseniz.
| thealico | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Nisan 2008 12:52 |
@durum
doğru konuşun, sizin sınıf arkadaşınız değilim.ne demek kafan güzeldi galiba? hem, illâ birine iyi diğerine kötü atıfta bulunmam mı gerekiyor? mamafih, bu sizi niye ilgilendirir?
neyse...
iyi akşamlar...
| guldemgokalp | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Nisan 2008 19:13 |
@gaykedi
bir bildiride hatırlamıyorum bana kızmıştın burası bilimsel bir site diye burda bilimsel makaleler olur falan filan diye tam böyle olmasada anlatmak istediğin buydu şimdik (kifo bişeyler yazmıştı sanırım kurandan ayetler onun için kızmıştın)
alkolün zararlı olduğu özelliklede gençlerde daha çok hasara yol açtığı yazıyor bu bildiride ve sen ilk yorumunda
"Zevk veren her şey, şu aşağılık kişilere delil olmasın diye nehyedilmiştir (yasak edilmiştir) yoksa; Şarap, müzik, güzel(ler) ve raks; has kişilere helaldir, aşağılık kişilere haram...."olaya böyle yazarak yaklaşıyorsunbu söz hz. mevlana'ya ait....yani tarihini, felsefesini, mezesini, içme adabını ve kültürünü bilmiyorsan içmeyeceksin kardeşim :p
acaba yazdıklarınla çelişiyormusun
yada fikirlerin gel git mi oluyor
ya oldugun gibi gorun ya gorundugun gibi ol
mevlana
| hikmeturka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Nisan 2008 23:47 |
arkadaşlar bir şey gözden kaçıyor yahu!
alkolün zararı diye tanımlama yok, FAZLA alkol diye bir durum var...aşırı alkol harabiyete yol açıyor!
| makaleci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 09:47 |
@guldemgokalp: mamafihi görüyorum ve bilmukabele artırıyorum.
| durum | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 09:58 |
ve tartışmaya yeni bir yön kazandırıyorum..
Ne ararsın Tanrı ile aramda
Sen kimsin ki orucumu sorarsın?
Hakikaten gözün yoksa haramda
Başı açığa neden türban sorarsın?
Rakı, şarap içiyorsam sana ne
Yoksa sana bir zararı, içerim
İkimiz de gelsek kıldan köprüye
Ben dürüstsem sarhoşken de geçerim.
Esir iken mümkün müdür ibadet
Yatıp kalkıp Atatürk'e dua et...
Senin gibi dürzülerin yüzünden
Dininden de soğuyacak bu millet.
İşgaldeki hali sakın unutma
Atatürk'e dil uzatma sebepsiz
Sen anandan yine çıkardın amma
Baban kimdi bilemezdin şerefsiz
-Neyzen Tevfik
kendisi gayet açık bir şekilde burada tartışılarak varılacak sonuca ulaşmış..
| durum | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 10:00 |
Allah ile kul arasına hiç birşey / hiç kimse giremez fikrine hayatım boyunca katılmışımdır...
| makaleci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 10:52 |
İlk 4 yorumdan sonra nedense 5. yorumu yapan arkadasla birlikte bu olay dini yollara kanalize edilmeye calışılmış neden boyle yapılıyor?Ne gerek var?Sadece 2 kutup arasındaki bosluğun buyumesine neden oluyor gibi ..Bence bu site bu tarz tartışmaların yeri olmamalı!
| Bceksu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 11:37 |
bu haberde; sağlık açısından beyin gelişimini henüz tamamlamamış bedenlerin çok yoğun bir şekilde alkol aldıkları bir durumda beyinlerininhasar gördükleri belirtiliyor....yine söyleyeceğim AŞIRI alkol!
| makaleci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 11:41 |
esas sorun ne @hikmetturka biliyor musun, din ile bilim & akıl, mantık çatıştığında hangisine inanmayı tercih edeceğimiz... yazımın sonunda ki gülücük dikkatini çekmedi galiba...
mevlana, o , bu ya da şu, hangi din, her konuda ne derse desin, akıl, mantık ve bilimle çatıştığı zaman o fikri kapının önüne koymalıyız, koyabilmeliyiz, şimdi anlaştık mı :p
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 11:59 |
yıllar önce hangi kaynakta okuduğumu hatırlamıyorum, bir ara mevlevi mutfağını araştırıyordum o zaman rastlamış olmalıyım. osmanlıca bilgim yok direkt gördüğümü birebir yazmış olmalıyım herhangi bir düzeltme yapmadan.
bu konuda bilimin ve araştırmaların bize söylediği, bildiğim kadarıyla günde 1-2 duble alkolün özellikle kırmızı şarabın çok yararlı olduğu yönünde yanlış hatırlamıyorsam.
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 13:24 |
doktorlar sigara da zararlı derler ama kendileri günde 1 paket içer. göz doktorları, ameliyatı yapar ama çoğu gözlüklü...
alkol içmiyorum, sigaradan zaten nefret ederim. alkol dolapta öylece duruyor içip içmemek size, nefsinize kalmış. sonuçlarına da katlanmak şartıyla tabii ki ;)
| wanadooo | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 14:32 |
"fransız paradoksu"'nu zannediyorum duymuşsundur @kalsiyum.
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 14:32 |
ben bilgisayar oyunlarının alkol kadar zararlı olduğunu savunuyorum misal açılım gerekiyor ise sonu yok .
| Kalsiyum | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 14:43 |
gaykedi:))))) çok sağol ben bunu tv' de duymuştum, harika bir bilgidir, aktardığın için çok mersi:))
| makaleci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2008 14:50 |
Mail geldi pilli yorum avcısından hadi katıl diye, ancak bu saatten sonra verilen cevapların nereye mehil edeceği herkes görüyor.
Çoğumuzun bildiği ancak herkesin elbetteki kendi doğruları adına inanmakta zorunlu olmadığı en basit gerçeği, iki kelime ile "günahtır içmeyin" deyişim elbetteki sanki dün bana dün vahy gelmişte sizede yeni bildiriyormuşum gibisinden basit bir muziplik olarak agılamak gerek.
Yoksa her söylenen için herkesin vakıf olamadığı ilmi eksiklik ile kafasında kurduğu doğrulara göre anlamsız tartışmalara burada çekmek yersiz olur.
Bu konuda üstüne vazife almış olan ve tek bir kaynağın ilmini tam manasıyla vakıf olamayıp farklı anlayış ve bidatların çıkmaması için diyanet gibi bir kurum ve din bilimleri için ilahiyat kollarımız var.
Velevki dinde Tasavvuf'un hiç bir şerri hükmü olmadığı halde bu sahadaki üstadların kaleminden cımbızla sözü kendine pirim çıkarma adına çekip burada kullanması ancak gülünç bir durumdur.
Yunus'un bir sözünde, yunus sen bir söz söyledin manası münafıklara gizlidir, dediği gibi ehil olmayan o sözden bir şey anlamayacak kadar akılsız olduğunu beyan etmesinden gerçek gibi. Yada bizim inandığımız kitabın bizzat kendisinin kendilerine okuyan kibirli ve önyargılı samimiyetsizlere karşı ayetlerimizin manasını onlar okusalarda anlanmaz ve okunan kuranın kendilerine lanet edeceğini bildirdiği gibi.
Bu konuda daha detaylı bilgi için şu eserde cevap bulabilirsiniz Okumaya üşenirseniz mükemmel bir sesli anlatımıda mevcut 01 Kayıt / 02 Kayıt
Konunun bir diğer yönü ise birileri akıl ve bilimden anladığı kendi anladığı hayat doğruları ile bunları bir yere koyması, bu düşüncenin aksi bir durumundaki değerlendirmeyide ilmin tekelinin kendine ait olduğu sanan bu saf materyalist atıkların bilim dışı olarak değerlendirmesi. Bu durum kırk yıllık bildiğimiz tartışmalara bizleri sürüklerki burada konuşulabilecek bir durum değil. Bu yönde cevaplara kayılmasını mehyeden arkadaşlara tavsiyem internetteki seceriyenize geriye dönüp bakarsanız burada tekrar yapmamızın bir anlamı olmadığını görürsünüz. Gerçek olan şu ki bu konuda da bitmek tükenmek bilemeyen mantıksızlıkların her platformda tamamen iflas ettiğidir.Yeni bir iflas belgesi yerine geçmiş kavminizin net üzerindeki seceriyesine bakıp tefekkür edebilirsiniz.
@makaleci
Allah ile kul arasına kimse girmesin diye Allahla kul arasına 4 büyük peygambere verilen semavi din ile 124 bin peygamber girmiştir. Sen peygambere vahyeden cebrailide görmedim araya oda girdi, sonra sen peygamberden direk vahyedilen ayetleri ezberleyen vahiy katipleride değildi bak araya onlarda girdi sonra sahabe değildin onlarda araya girdi, tabiin sonra halifelerin mezhep imamların girdi, bittimi 14 asırdır peygamberlerin varisleri alimeler dir diyen müseffir, müçtehid, alanında ilim adamlarıda girdi. Ve hepsi tek bir kitabı anlattı Allah'ın kitabı ve Resulünün sünnetini ki araya kimse girmeden tüm bu ilimlere sahip olabilme yükümlülüğü sosyal hayatın içindeki herkesin yapabilmesi mümkün olamayacağı ve ark niyetli olanların din adına dinden ayrı bidatları sokmadan birbirlerinden senetleri delilleri alıp herşeyiyle hazırlayıp bozulmadan Allah kendi kitabını kendi ümmeti ile koruyup önüne getirdiler.
İş bu durumdan ötürü Allah'ın razı olduğu hakikati bozulmadan önüne getirilip Allah ile aranda hiç bir bidat kalmadan bağlanabilmen için Allah'ın aracı kıldığı tüm alimelerimizden Allah razı olsun.
Bu gün sen ben tüm aracıları siliyorum desen daha başlamadan bitersin çünkü bu mantığa göre başta elindeki kuran yalan olur. Sen onu aracısız almadın ! Tüm insanlık tarihi söz ile nakildir.
Cem yılmazında mahşer geyiğinde dediği gibi, e bana kitap filan gelmedi, herkese ayrı ayrı kitapmı gelecek eşşeoğ... :)
Bu durum adamın birinin, delilleri tarihsel süreci sahitleri onlarca binlerce olduğu halde onca tarihçi aynı şeyi söylediği halde ben atatürkün varlığına inanmıyorum demesinden farksızdır.
| thealico | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 12:55 |
ben demek istediğimi tam anlatamamışım ki, neyse...
| makaleci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 22:13 |
thealico;
Cok hevesli gordum seni hadi sen de gir aramiza, girmeyen kalmadi zaten bir sen eksiktin tam oldu :)
| Chudo | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 22:59 |
@chudo
sağol ama araya giren arada kalır, siz beni aranızda değil yanınızda bilin. ben logut dışı sessiz sessiz okumayı daha çok seviyorum.
| thealico | |
|
|
(0 puan) |
|
| 10 Nisan 2008 12:47 |
insanlar kendi seçimlerinde özgürdür, sağlıksal veriler, tespitler her zaman olur, olmalıdır, ama insanlar özgürdür
| makaleci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Nisan 2008 21:12 |
böyle sağlık saptamaları olsa da sonuçta bunu kimsenin dikkate alacağını düşünmüyorum.aslında biz(kendim hariç) gençler içki içmeyi bir öğrensek zararı en aza indiririz.haftada 1 kere ve abartmadan,bir bardakta kalacak şekilde içmek varken tamamen işi hayvanlığa vurup "aga içki olsun taştan olsun" demek nedir ki?
| Psikopatr | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Nisan 2008 23:56 |
bende diyorum neden bu kadar çok unutkanım demek azaltmak lazım yıkama yağlamayı
töbe töbeee
| hikmeturka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Nisan 2008 12:35 |
katılıyorum, abartmadan içmek varken....bu fikir, anafikir...
| makaleci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Nisan 2008 22:48 |
dun evde ictigim 6 sise bira 3 kadeh votka uzerine gittigim gece klubunde 6 kadeh votka-enerji ve iki absinthe sonrasi sabah klupten cikip moskova metrosunda yolumu bulabiliyorsam yeterince unutkanlik yarattigini soyleyemeyecegim.
az icmek derken bir de herkesin limitleri vardir. kimisi ilk sise birayi bitirmeden mefta olur kimisi tek basina yetmislik devirir tek basina, onemli olan cevrendekilere rahatsiz vermeyecek ve bir gun sonra hatirladiginda ben ne yaptim demeyecek sekilde icmek... gerisinden kime ne?
| Chudo | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Nisan 2008 23:30 |
chudo, saygılar hojam..
| durum | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Nisan 2008 11:25 |
geç katıldım ama
“Mevlânâ, nihayet halka haram olan şarabın Kalenderlere helâl olduğunu söyler ve derki :”
“Zevk veren her şey, şu aşağılık kişiler, bir delil elde edip dadanmasınlar diye nehyedilmiştir. Yoksa şarab, çeng, güzel sevmek ve semâ, haslara helâldir, aşağılık kişilere haram.”
(seçme Rubâiler, S, 43 rubâi CLXXII.) ( Bak, Abdulbaki Gölpınarlı’nın Mevlana Celâleddin isimli kitabının sayfa 198 - 199 - 200. İnkılâb Kitabevi 1985 baskısı.)
| zerdust50 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Nisan 2008 14:43 |
rubailere geçersek, bir çok eseri buraya taşımak gerekiyor:)
bence sonuçta herşeyin çoğu zarar!
| makaleci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 28 Nisan 2008 12:21 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.
bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.