Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 3ayak.org'da: "canon powershot sx150 is"

Apple iMac
Apple iMac

NPD Grubunun yaptığı ilginç bir araştırmanın sonucu bu. ABD'deki ev bilgisayar kullanıcılarının yaklaşık %12'si Apple Mac kullanıyor. Bu kullanıcıların %85'i aynı zamanda bir Windows tabanlı bilgisayara daha sahip.

Apple sahiplerinin %66'sı üç veya daha çok bilgisayara sahipken aynı oran windows tabanlı bilgisayarlarda %29'da kalıyor. Yine apple kullanıcılarının %72'si aynı zamanda notebook sahibiyken bu oran windows tabanlı bilgisayar sahiplerinde %50'ye düşüyor.

Aşağıdaki tablo zenginliğe ilişkin başka ipuçları da veriyor.

Tüketici Elektroniği Sahip olma oranları
Tüketici Elektroniği Sahip olma oranları

Bu tablo da Apple kullanıcılarının aynı zamanda sahip oldukları diğer tüketici elektronikleri ile windows tabanlı bilgisayar kullanıcıların sahip olma oranları karşılaştırılmış. Fark navigasyon cihazından LCD televizyona kadar her yerde belirgin. Aynı araştırma Apple kullanıcıların %36'sının yıllık gelirinin 100 bin dolardan fazla olduğunu da gösteriyor.

Ben bir windows tabanlı bilgisayar kullanıcısı olarak araştırma sonuçlarına gülümseyerek bakıyorum ama çevremde de gerçekten mac sahibi olmayı statü sembolü olarak gören birçok arkadaşımla da karşılaşıyorum. apple'ın pazarlama taktiği doğru işliyor herhalde. Kaynak-lar

Spacer
Spacer
 | 25 yorum var 
 | 09 Ekim 2009 17:03 

Yorumlar

yazının içeriğini okuyorum da başlık çok saçma kalmış apple kullanıcıların birden fazla platformda bilgisayarlara sahip olması zenginlik göstergesi değil ihtiyaç gerekçesi olarak görmek lazım. bende mac kullanıcısıyım aynı zamanda windows ve linux da kullanıyorum geliştiricilerin biçoğuda böyledir sonuç olarak bizler 3 bilgisayar kullanıyoruz diye zengin mi oluyoruz? bence hayır.

PastelC  |  (0 puan) 09 Ekim 2009 17:25

elma fanatikliği şimdide windows kullananları ezmeye kadar gitmiş...

-emre-
e91  |  (0 puan) 09 Ekim 2009 17:26

bunu anlamak zor değilki ... dünyanın parasını vermelisiniz mac a.
şurada bir mac laptop var ... fiyatı ~4100 ytl aynı bilgisayarın marka düşmeden pc olarak edinmek isterseniz fiyatı ~900ytl...
4100 - 900 = 3200 ytl ...
öyleki buradan normal pc ye nasıl leopard yüklendiğini bulabiliriz.
---
gelelim kalan 3200 ytl ye ...
kendime bir serçe araba alır ... spralle tavanını keser güneşli günlerde kullanmak için bi kenara koyarım :)
seçenekler geliştirişebilir :)
---
serçe düşüncemi birileri yapmış ...

\

cxc  |  (6 puan) 09 Ekim 2009 17:28

bugun tesadufen macpro`nun fiyatina bakmistim, uzerine bu bildiri cuk oturdu

Razielz  |  (2 puan) 09 Ekim 2009 17:42

pek o baktığınız mac pro hakkında size bir sır vereyim mi arkadaşlar. bundan 8 sene önce 1800 dolara aldığım G4 işlemcili PowerPc makinamı iki ay önce 1050 dolara sattım. aynı günlerde bir tanıdığım, altı ay önce 1200 dolara aldığı hp marka notebook'unu taksitlerini ödeyemediği için satmak zorunda kalmış. sadece 850 liraya. sizce cidden mac pahalı mı yoksa mac alanların pc'ye harcayacak boşa atılacak parası olmadığı için mi tercih ediliyor. şahsen 2000 lira verip pc almaktansa 3500 lira verir mac alırım en az 10 sene kafam ağrımadan kullanırım...

ezoryak  |  (1 puan) 09 Ekim 2009 17:53

ben 8 sene önce $800a aldığım pc mi çöpe attım sonuçta zarar aynı sanki. ha ekran hala duruyo $150 kardayım :)

sabuncu  |  (2 puan) 09 Ekim 2009 18:27

Adamın birisi gitti şahin aldı 10 sene kullanacak öbür adam gitti Mercedes aldı 10 sene kullanacak.. şimdi şahin alan daha mı zengin?

Mac i almak yetmez ona benzin gerekli bide (Programları) onları alamayız ki, mac book pro alalım...

null
Yavzas  |  (1 puan) 09 Ekim 2009 20:40

bir türk büyüğü, "ben ucuz mal alacak kadar zengin değilim" demiş...

edit: doğrudur ilk söyleyen ingilizlerin bir atasıdır ama bu bir "sakıp sabancı" deyimidir...

edit2: yahudiler söylemiş o türk büyüğü de vehbi koç'muş ama bir türk büyüğünde halen ısrarcıyım!

edit3: bir çin atasözü olmasından korkuyorum o türk büyüğünün de tayyip olması ihtimali beni tırstırıyor!..

uykusuz kutup ayisi  |  (-2 puan) 09 Ekim 2009 21:05

türk değil ingiliz söylemiş, türk deseydi eğer: ona verecek o kadar param yok. derdi sanırım.

null
Yavzas  |  (1 puan) 09 Ekim 2009 22:10

@uykusuz kutup ayisi
yanlış hatırlamıyorsam onun orjinali bir ingiliz atasözüydü; "ucuz ayakkabı alacak kadar zengin değilim" iyi param olduğu zamanlarda bir caterpillar almıştım o kadar dağlarda taşlarda gezindim bişey olmamıştı namussuz ... ayakkabıda durum öyle.
---
gel gelelim benim bilgisayar hakkındaki bakış açım öyle değil.
apple firması bir süre öncesine kadar kendi cihazlarında tamamiyle intel ürünler kullanmıyordu. elektronik mimarisini genelde motorola şekilllendiriyor kalan elektronik parçalar philips, st gibi firmalar tarafından özel tasarlanıp apple markası olarak elimize ulaşıyor du ...

şimdi gördüğüm şey ise intel işlemci intel chipset intel bilmemne falan.
yani apple ile pc arasında çok az elektronik fark var. hatta çok az elektronik bilgisi ile alırsın intel parçalarını evde kendin anakart yaparsın. bağlantı şemaları istenince bulunabiliyor.
yani eskiden olduğu gibi burada çok büyük bir ar-ge maliyeti yok ama fiyat çok pahalı ...

apple ve bu işin içine sony yide katmalıyız kaliteli ürün yapıyoruz diyerek ve daha fazla kar marjı koyarak size ürünleri satıyorsa buna sadece uyanıklık denir.

apple da işin sırrı sağlam işletim sistemi.

cxc  |  (3 puan) 09 Ekim 2009 22:19

insanin savuracak kadar çok parası olunca MAC alıyor galiba.
(flame war)

cylon  |  (0 puan) 09 Ekim 2009 23:02

burada dikkat edilmesi gereken bir konu daha var:

bu kullanıcıların %85'i aynı zamanda bir windows tabanlı bilgisayara daha sahip.
bu ne demek oluyor? apple kullanıcıları, mac'lerinin yanında, bir pc'ye de ihtiyaç duyuyorlar.

@ezoryak, @yavzas size bir açıdan katılıyorum; ürünün dış görünüşü trendy, kaliteli ve verdiğiniz parayı gösteriyor, işletim sistemine ise diyecek yok ama şu da var; "o parayı veririm 10 sene kullanırım" sözü, bir mac sahibi olunca yalan oluyor. mac kullanan arkadaşlarımın hepsi yeni bir model çıktığında ellerindekine çöp gözüyle bakıyorlar çünkü yeni çıkan model o kadar güzel görünüyor ki, insan elindekine eskisi gibi bakamıyor. ayrıca şu da var, gelin 10 sene önceki bir ibook g3'e veya powerbook g3'e snow leopard yükleyin. rahat çalışabilecek misiniz? hiç sanmıyorum.

skid  |  (1 puan) 10 Ekim 2009 10:53
\
Hardware Overview: Model Name: Mac Pro
Model Identifier: MacPro1,1
Processor Name: Dual-Core Intel Xeon
Processor Speed: 3 GHz
Number Of Processors: 2
Total Number Of Cores: 4
L2 Cache (per processor): 4 MB
Memory: 3 GB
Bus Speed: 1.33 GHz
Boot ROM Version: MP11.005C.B08
SMC Version: 1.7f10

hala tiger ile kullanıyorum. üstelik rahatlıkla snow leopard yükleyebileceğim halde gereksinim duymuyorum. evet mac pc ile kıyaslanınca fiyatı yüksek, program lisanslarıda öyle. lakin biz mac kullanıcıları vistanın peşinden 7 çıkmış yok 8 çıkmış bugün kü güncellemeleri, şu programların yeni sürümlerini indirelim diye çabalayıp durmayız. en azından ben öyle. bu makinayı en az 5 sene daha kullanmaya devam edeceğim. ha bunun haricinde bir g4 ve iki g3 makinam, birde pc'm var. (tabi bu saydıklarım kişisel makinalarım değil iş yerimin bana tahsis ettiği makinalar. evde 20" imac var bitane onla idare ediyorum. ve onda da tiger yüklü..!) g4'ü haftada iki kez falan 30-35 dk kullanıyorum. pc'yi ise sadece finereader için lazım olduğunda, ki buda senede 5 kez ancak.

ezoryak  |  (1 puan) 10 Ekim 2009 13:21

PC almak bana 'ucuz mal alicak kadar zengin degilim' sozunu hatirlatiyor. hele hele Cin malina vericek param yok :)

Turkiyede vergiler duserse ucuza mac alinir, aksi taktirde cok zor.

http://www.uygarkilic.net/blog
mechanoid  |  (0 puan) 10 Ekim 2009 14:14

değil mac, dizüstü alacak param bile yok.

darkhorn  |  (1 puan) 10 Ekim 2009 16:25

@skid katılıyorum sana ...

@ezoryak


Hardware Overview: Model Name: Mac Pro
Model Identifier: MacPro1,1
Processor Name: Dual-Core Intel Xeon
Processor Speed: 3 GHz
Number Of Processors: 2
Total Number Of Cores: 4
L2 Cache (per processor): 4 MB
Memory: 3 GB
Bus Speed: 1.33 GHz

bu özelliklere değil snow, windows 8 bile yüklersin!
makinayıda 10 sene daha kullanırsın. makinanda 3ghz XEON işlemci var. onun uzaya bile çıkması lazım.
bu arada snow a geçmek için $30 dolarcık talep ediyorlarmış.win ile ölçüşmez ama leoparddada yazılımları* ve os u güncellemek zorunda kalabiliyorsun. al birini vur ötekine.
gözünde büyütmene gerek yok.

@mechanoid
çoğu elektronik cihaz dolaylı yada dolaysız yoldan çinde üretiliyor merak etme ... sorun çinde üretilmesi değil o şirketin ne kadar para delisi olduğudur.

@darkhorn
çoğumuzda durum aynı :)
---
şu sitede ilginçmiş ... Hackintosh diyorlar makinalara :)

cxc  |  (0 puan) 10 Ekim 2009 18:37

sirketle alakali degil yaw. cinde bilgisayarlar cok ucuz (asya genelinde) ama yaninda ayni modelin amerika uretimi var o cok pahali mesela (sony vaio) :) bizim guzel ulkemizin vergi cenneti oldugunu da hesaba katarsak hehe :)
bu arada Hackintosh'u yazman iyi oldu cogu kisi onu kullaniyor PC kadar ucuz ama mac tavsiye olunur. :p

http://www.uygarkilic.net/blog
mechanoid  |  (0 puan) 11 Ekim 2009 11:09

99 da imac almistim 2006 ya kadar rahatlikla kullandim 2006 da macbook pro aldim 2011 e kadar kullanmayi dusunuyorum. Hic bir sıkıntısı yok beni degistir demiyor, baskalarinin bilgisayarlarinda gozum kalmiyor, oda arkadasim bu yil bilgisayar aldi param olsa seninkinden alirdim diyor, her gelen - a mac mi bu makina dehset yaw dedikce bir kez daha iyiki mac aldim diyorum. Ama en onemlisi 2006 da tiger kurmustum onun ustune ilk defa bu yil snow leopard kurdum, çöktü dondu yavasladi hic bir problem yok, ha oyun oynayacaksaniz orasini siz bilirsiniz benim pek aram yok oyle seylerle. 2006 da 2750 ye ( macbook pro 2.2ghz ) maloldu fiyat olarakta, mukemmel tasarim, kaliteli hoparlorler, mukemmel ekran, klavye ve makina sensorleri, ve en onemlisi bu isletim sistemi icin hicbirsey. Ben birkez alirim kalitelisinden alirim ic cekmeden rahatlikla uzun yillar kullanirim.

maskapsiz  |  (0 puan) 11 Ekim 2009 21:36

@mechanoid
sony vaio yada bu konuda uyuz oluyoruz onun türk örnekleri vestel ve casper (v.b.) gibi markalarada ... bu katagoride exper (en yeni ürünlerinin ne olduğunu bilmiyorum ama) asus bilgisayarı alıp üzerine exper damgasını basıp satıyor. vestel bütün parçaları çinden getirtip bide bize "bak vestel olarak biz türkiyede laptop fabrikası açtık bilmem kaç milyon dolar harcadık" diyor ama bütün parçaları çin yapımı. casper, arçelik, beko, aidata gibi markalar clevo üretimi cihazların üzerine markasını basıp bize satıyor.
sony vaio ise parçaların belli bir bölümünü çinde yaptırıp bize satıyor ki bu parçalar genelde en önemlileri oluyor.

bu sapına kadar kapitalist sistemde neyin daha kaliteli, neyin daha kalitesiz olduğunu ancak cihazın içini açıp bakınca öğrenebiliyorsunuz.

@maskapsiz
99 da aldığın imac o canlı renklerde olan crt monitörlü şirin cihazlardı sanırım. (içine bakınca adamlar sanat yapmış diyordum) işte o makinalardı motorola powerpc G3 işlemci kullanan... şimdi edindiğin bilgisayarlar ise intel.
uzun lafın kısası şimdi apple o kaliteli apple değil. makyaj güzelleştiriliyor ama iç donanım kalitesizleştiriliyor.

cxc  |  (0 puan) 12 Ekim 2009 18:03

bir cin lafi almis gidiyor, macler nerde uretiliyor peki? amerikada mi? (bilmedigimden soruyorum)

Razielz  |  (1 puan) 13 Ekim 2009 10:26

Cihazların bir taraflarında yazıyor. "Desgined by Apple in California - Assembled in China". Mighty Mouse gibi bazı ürünlerde ise Assembled in Malaysia yazıyor. Bu ürünler California'da tasarlandı, Çin'de toplandı demek oluyor. Burada Apple, Çin'de üretildi dememek için Çin'de toplandı diyor. Başına da Amerika'da tasarlandı diyor. Bu sayede insanlar parçaların Amerika'da üretilip, Çin'de toplandığını sanıyor ama içinde kullanılan parçalar da tabii ki uzakdoğuda üretiliyor. Aynı PC'lerde olduğu gibi o parçalar da Singapur, Tayvan, Tayland, Vietnam, Malezya ve Çin gibi ülkelerde üretiliyor.

skid  |  (2 puan) 14 Ekim 2009 06:40

hatta uzak doğulu bir bilgisayar üreticisi yeni apple'ların tasarımının (görsel olan kısmını demiyorum) %45'ini biz yaptık diyordu, geri kalanını da apple kendisi yapmış.

darkhorn  |  (0 puan) 14 Ekim 2009 18:33
bir türk büyüğü, "ben ucuz mal alacak kadar zengin değilim" demiş...

edit: doğrudur ilk söyleyen ingilizlerin bir atasıdır ama bu bir "sakıp sabancı" deyimidir...


türkiyede en çok vehbi koç kullandıo bu sözü. ve ingiliz değil yahudi sözüdür. ben einstein'ın kullandığını hatırlıyordum meğersem Eisenhower'müş doğrusu..

bilgi kirliliğine bakar mısın =)

ndb  |  (0 puan) 15 Ekim 2009 19:49

kim kime dum duma!

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 15 Ekim 2009 20:06

Kullanıcı gruplarına göre Mac ve PC arasındaki o kocaman uçurum... :)

Profesyonel Kullanıcı (3D, FinalCut vb. Kullanıcısı)
MacPro almaktansa; işlemci, anakart, kasa, ram tüm bileşenlerin ayısını toplasanız yinede bazı bileşenlerin temininde yada garantisinde sorun yaşarsınız. Diyelim her şey yolunda gitti. Mis gibi bir MacPro kopyanız çakma bir sunucunuz oldu! Yinede onun üzerine MacOSX kursanız da kurmasanız da maksimum verimi alamazsınız. Üstelik ucuz diye topladığınız PC size Mac ile aynı paraya mal olur. Kimsede "AAAA Bu Mac mi?!" demez!

Ofis Kullanıcısı (Photoshop, Office vb. )
2500 TL vermektense gider aynı özellikte zannettiğiniz başka bir Laptop alırsınız. Aldığınızda çok mükemmel gibi görünen makine ne yazık ki 3 ay sonra koltuğundan olur. Öyleki, tasarımı, işçiliği, elektronik kalitesi ile aynı kaliteyi vermemeye başlar. Hatta sürekli format attırdığınız için it masrafına bir servet ödersiniz. Başınıza dert olur. Satsanız yarısı bile etmez... Yine kimse "AAA Bu Mac mi?!" demez!... :)

Standart Kullanıcı (Office, Internet vb. )
iMac almak yerine gidip dokunmatik ekranlı 1.6 GHz işlemcili, 2 GB ramli saçma sapan bir makine alırsınız. İlk aldığınızda gözünüze hitap ediyormuş gibi gelen makine, zaman geçtikçe yine koltuğundan olur. Windows 7 kullanmak zorunda kalır, dokunmatik özelliğini de bir türlü kullanamazsınız. İnternete dokunarak girip de ne yapacaksınız ki. Gerisi belli: format format mavi ekran... "Sonra satarım." diyerek aldığınız makineyi kim alır?!

Ayrıca ne virusler ne de spywareler sizi ilgilendirir! En viruslu belleği bile takıp manuel olarak virusleri temizleyebilirsiniz.
Tabi Mac virusleri çıkmıyor değil ama hem bir elin parmakları kadar hemde hemen yaması çıkıyor!

Mac'ini satarken problem yaşayan doğru dürüst yoktur. Makinenizi sizde görüp içi giden herkesle rahat rahat pazarlık edebilirsiniz.

IT masrafınızı yada "bilgisayarla iş yapmaktansa, bilgisayarı yapma" fikrinizi sıfıra indirdiği gibi Format, Reset gibi terimler sizin için tarih olur. Rahat ve sorunsuz işinize yoğunlaşırsınız. Üstelik tasarımı da bunu destekler. Öyle ki bir araştırma yapılsa; Aynı iş yerinde aynı pozisyonda çalışan Mac kullananlarla, PC kullananlar arasında masa düzeninden, proje ahlakına ve hatta disipline kadar açık ara farklar tespit edilirdi herhalde... :)

Zaten Tasarımcı olmayı planlıyorsanız Mac dışında bir alternatif düşünmeyin derim. Neden mi makinenin kendisi bile size ilham veriyor...

Biraz yoruldunuz okurken ama idare edin artık :)

Elimde MacBook 13" UB: Yani yeni adıyla MacBook Pro 13"in Firewire'sız versiyonu var. 2.1GHz, 2GB DDR3 1066MHz ürünü var. Makineyi alalı 1 yılı geçti. SnowLeopard çıkınca hemen kurdum.

Bu makineye tam 1 yıldır muhasebe Server'ı muamelesi yapıyorum. Öyle ki makineye 3 aydan 3 aya reset atıyorum. windows'un aksine program, font, oyun yükledikçe şişmiyor, aynı hızda açılıp aynı hızda kapanıyor. Kendimi "Server"ı cüzdanımda taşır gibi hissediyorum, 6 yaşındaki küçük kuzenimin üzerinde UnderCover, HAWX atmasına rahatlıkla izin veriyorum.

Öyle birilerinin zannettiği gibi program kıtlığı da yaşamıyorsunuz. Aynı programların Mac için yapılmış daha performanslı ve daha ucuz ve hatta ücretsiz benzerlerini bulabiliyorsunuz. Hiç yapamadınız sanal sistem yada cross over gibi çözümlerle windows'u ayağınıza getiriyorsunuz. Peki düşünün bakalım Mac programlarını Windows için bulabiliyor musunuz!

Üzerinde Maya 2010, Parallels Desktop ile 3DsMax 2010 ve Visial Studio 2008, Adobe CS4 Master Collection, Aperture 3 ve sayısını hatırlayamadığım kadar çok büyük ve küçük programla 5 adet 6 GB'lık oyun çalıştırıyorum. 64 Bit sistemimde (Snow Leopard) 2GB ram canavar gibi yetiyor.

Hiç bir yerinde soğutucu deliği bulunmayan makinenin hiç ses çıkarmadan üstelik hiç ısınmadan nasıl soğuduğunu anlamam bile 1 ayımı aldı. -Üzerinde fan olduğunu ilk Windows Vista kurulum denememde; Daha ilk açılışında fan sesini duyduğumda öğrendim ve araştırdım...- :)

3 ay sonra pabucu dama atılan makineler yerine 1 yıl boyunca (tahmini 3 yıl daha) hiç sorunsuz ve aynı prestijle üstelik server hissinde 13" bir makineden beklenmeyecek özellikleri sunuyor.

Söyleyin şimdi 3000TL çok mu?!

aycsoft  |  (-2 puan) 21 Åžubat 2010 21:28

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu