Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan sinepil.org'da: "ZENNE Dancer (2012)"

Spacer
Spacer
 | 20 yorum var 
 | 29 Mart 2006 19:25 

« önceki yazı
DiÅŸi site grafikleri
sonraki yazı »
M.I.T'in cog projesi

Yorumlar

her bakanlığın kendine ait bilgi işlem dairesi var ancak çoğu zamandan beri bu dairedeki arkadaşların sabah ofise gidip akşama kadar ne yaptıklarını cidden merak eder dururum.

sırf bu merak uğruna kamu personel sınavına girip, bu bakanlıkların birinde çalışan olarak bir ay gidip gelmeyi, durumu öğrendikten sonra istifa etmeyi bile düşündüm.

pardusman[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 29 Mart 2006 19:36

bence www.fbi.gov ve www.cia.gov a bakın derim. hükümet siteleri için tasarım kötü denmeyecek kadar olsa yeterli. sonuçta tasarım şirketi değiller ki süper görünümler bekleyelim. Şahsen bakanlık sitelerini aa süpermiş demesemde yeterli buluyorum. Güncel ve kullanılabilir olsun yeterli.

zee  |  (0 puan) 29 Mart 2006 19:41

sanirim bu siteleri de ihale ile yaptiriyorlar,masallah 1998 yilinda ki web sitelerine benziyor. buraya yazmak bir ise yaramaz tabi ama devletin kendine ait internet adreslerini tek merkezden hazirlatip kullanmasi/kullandirmasi daha basarili olur gibime geliyor.

noktafa[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 29 Mart 2006 19:49

zee, devlet siteleri şahane olsun da gitsin dünya tasarım ödülü veya altın örümcek falan alsın derdinde değiliz. (en azından ben değilim.)
bu siteler başta 75 milyon, sonra dünyadan milyonlarca insana hazırlanan sitelerdir. yani tümüyle halka mal olunmuş, kamu yararına çalışan hizmetler.

ben de istemem, flashlı, rengarenk devlet sitesi. fakat bu yıllanmış sayfaların kullanılabiliriği 0.
hangi web standardına uyuyor bu siteler acaba?
gözleri görmeyen vatandaşlar acaba bu siteleri rahatlıkla gezebiliyorlar mı?

pardusman[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 29 Mart 2006 20:06

~pardusman o kamu kurumlarındaki bölümlerde senin o dediklerini düşünen ve ne olduğunu bilen varmı acaba? Bende bunu soruyorum. :^)

Fatih TURAN | Web Designer & Front-End Developer | www.fatihturan.com
fatihturan  |  (0 puan) 29 Mart 2006 20:18

Kamu kurumlarının durumu gerçekten içler acısı. İhaleyle yapılan bu siteler kullanılabilirliği sıfır olan birer amatör çalışmadan öteye geçmiyor. sanki birileri yeni öğreniyor da rasgele köprüleri serpiştirmiş gibi. tasarım abideleri olmaları gerekmez. ancak vatandaş aradığını bulamıyorsa, pardusman'ın dediği gibi zor durumda olan vatandaşlar düşünülmüyorsa burada birşeyler ters gidiyor demektir.
Yalnız Mustafa Kemal'in websitesinin gerçekten iyi olmasını beklerim. Böyle olmaması da beni üzüyor açıkçası. Ya gidip bir site hazırlayıp alın bunu kullanın dememek için zor tutuyorum kendimi.(iyi fikir aslında, vakit bulunca yapmak lazım)

kendimi kaybettim hükümsüzdür...
feldrim  |  (0 puan) 29 Mart 2006 21:17

açıkcası benim aklıma görme özürlü vatandaşlar gelmedi. bu konuda haklısınız.

bir de archive.org dan sitelerind eski hallerine baktım. ahım şahım bir gelişmede olmamış.

yalnız idare eder, kurtarır bakanlık siteleri olsada www.atam.gov.tr belli ki bu tip bir yardıma muhtaç gibi. Hele ki sitenin teşkilat sayfası bu satırlarla bitiyorsa...

"Atatürk Araştırma Merkezi, Başbakanlık ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı'na sunduğu Araştırma ve Yayın Projeleriyle, bilgisayar donanımları ve internet bağlantılarıyla bütün Dünya ile iletişim bağlarını kurmuş ve çağdaş bilimsel faaliyetlere etkili olarak katılmaktadır."

zee  |  (0 puan) 29 Mart 2006 21:46

Eskiden 1 den 100 kadar olan sayıları pascal ile toplatabilene bilgisayarın mucidi olarak görüyorlardı Türkiye'de. O zaman devlete kapağı atan bu kuruluşların bilgi işlem merkezlerine girdiler. Şimdi ise 657 Sayılı devlet memurları kanunun verdiği iş güvencesine dayanarak yatmaktadırlar. Adam neden öğrensin php,Ajax,XML maaşı mı artacak hayır. Peki öğrenmez ise işine mi son verilecek hayır. E o zaman neden kendini kassın ki?

Tahribat komitesindeyim hemen döneceğim...
clawhammer  |  (0 puan) 29 Mart 2006 22:00

Eğitim Bakanlığınınki biraz farklı gibi.. En azından ihale ile yaptırmadıklarını biliyorum..

TuLûAt
TuLuAt  |  (0 puan) 29 Mart 2006 22:38

ekonomi bakanligi sayfasinda bircok bilgiye rahatca ulasilabiliniyor. Kullanis acisindan iyi siteler ama goruntu acisindan yeterli duzeyde degiller. Ben kullanisi yeglerim

waking life  |  (0 puan) 30 Mart 2006 04:18

açıkcası ben hem kullanılabirlik hem tasarımı ile sıcak karşılayacak bir atatürk sitesi istiyorum. bakanlıkların sayfalarına gelince onlarında elden geçmesi gerekiyor. ihale ile yaptırıyorlar mı bilmiyorum. eğer ihale ile yaptırıyorlarsa bu siteleri tasarlayanların kendi sitelerine girip görmek isterdim. şayet ben kendimden utanırdım.

beyaz_sayfa  |  (0 puan) 30 Mart 2006 08:52

kültür bakanlığı sitesinin de kötü olduğuna katılmıyorum. gayet düzgün gözüküyor bence. ayrıca siteyi biraz gezerseniz kurdukları altyapının da oldukça düzgün olduğunu da göreceksiniz

portfolyo: truetypelies | blog: blog
indianropetrick  |  (0 puan) 30 Mart 2006 11:18

ufak bir yanlışlığı düzeltmek istiyorum. atam.gov.tr, Atatürk'e adanmış resmi bir site değil. aynen türk dil kurumu gibi uzmanlaştığı konuda araştırmalar yapıp, bilimsel yayınlar çıkaran bir kurum. dolayısıyla

Atatürk'ün daha iyi bir sitesi olmasını istiyoruz

cümlesi biraz komik oluyor.

ayrıca Atatürk'e sadece ismiyle hitap edip "Mustafa Kemal" diye söz etmek kendi adıma çok büyük saygısızlıktır. aile büyüklerinizden söz ederken bile onlara ismiyle hitap etmezken, Atatürk gibi bir insandan sadece "Mustafa Kemal" diye bahsetmek onun uğruna ölümü göze aldığı değerlere çok büyük saygısızlıktır. lütfen biraz daha dikkat edelim.

bet3 ~izlenimsel betimlemeler blog kardeşliği ~blogger en asil duygunun insanıdır
passion  |  (0 puan) 30 Mart 2006 14:17

Sevgili passion, F.R. Atay'ın "Çankaya" adlı kitabında, "Mustafa Kemal, kendisine 'Atatürk' denilmesinden hoşlanmazdı. Belki bir tevazu belki de başka bir sebepten..." cümlesi dolayısıyla bu şekilde yazıyorum ve yazacağım. bunu sadece O'nun istediği biçimde yapıyorum. bunu bir saygısızlık ölçütü olarak da görmüyorum.
Atatürk Araştırma Merkezi Başkanlığı'nın sitesinin de bu durumda olması gerçekten üzücü tekrar söylüyorum.

kendimi kaybettim hükümsüzdür...
feldrim  |  (0 puan) 30 Mart 2006 14:44
Atatürk'ün daha iyi bir sitesi olmasını istiyoruz
cümlesi biraz komik oluyor.

Bence komik değil arkadaşım.

Atatürk'e adanmış bir site değil

demişsin ama site adı atam diye başlıyor değil mi? Gerçekten ona adanmış bir site olmayabilir ama adanmamış bir site olmamasıda sizce garip değil mi? Yazık değil mi?

beyaz_sayfa  |  (0 puan) 30 Mart 2006 14:52

http://www.he-add.org/index2.htm

yurt13aka  |  (0 puan) 30 Mart 2006 15:24

çok daha güzel ve anlaşılır ve en güzeli sarı zeybek filmini koymuşlar web sitesine.link için teşekkürler

beyaz_sayfa  |  (0 puan) 30 Mart 2006 15:31

MUSTAFA KEMAL' İ DÜŞÜNÜYORUM
Mustafa Kemal' i düşünüyorum
Yeleleri alevden al bir ata binmiÅŸ
Aşıyor yüce dağları, engin denizleri
Altın saçları dalgalanıyor rüzgarda
Işıl ışıl yanıyor mavi gözleri
Mustafa Kemal' i düşünüyorum;
Yanmış, yıkılmış savaş meydanlarında
Destanlar yaratıyor cihanın görmediği,
Arkasından dağ dağ ordular geliyor
Her askeri Mustafa Kemal gibi.
Mustafa Kemal' i düşünüyorum;
Gelmiş geçmiş kahramanlara bedel
Hükmediyor uçsuz bucaksız göklere.
Al bir ata binmiş yalın kılıç
KoÅŸuyor zaferden zafere...
Mustafa Kemal' i düşünüyorum;
Ölmemiş bir kasım sabahı!
Yine bizimle beraber biryerde,
Yaşıyor dört köşesinde vatanın.
Yaşıyor damar damar yüreklerde.
Mustafa Kemal' i düşünüyorum;
Altın saçları dalgalanıyor rüzgarda
Mavi gözleri ışıl ışıl, görüyorum
Uykularıma giriyor her gece.
Ellerinden öpüyorum.

ÜMİT YAŞAR OĞUZCAN

yurt13aka  |  (0 puan) 30 Mart 2006 15:34

site adı atam.gov.tr çünkü orası Atatürk Araştırma Merkezi'nin web sitesi.

şiirselleştirilmiş ya da efsaneleştirilmiş bir "Mustafa Kemal" ile herhangi bir cümledeki herhangi bir "Mustafa Kemal" arasındaki farkı herkesin kendi Atatürk bilincine bırakıyorum. eminim ki ümit yaşar oğuzcan bu bilince sahipti ki bu güzel satırları yazdı.

bet3 ~izlenimsel betimlemeler blog kardeşliği ~blogger en asil duygunun insanıdır
passion  |  (0 puan) 30 Mart 2006 20:55

bu arada atatürk.com sitesinin yabancı dil olmasına üzülüyorum. elbette yabancılarda bilgi alacak öğrenecek lakin en azından türkçe bilgilerde olmalıydı

beyaz_sayfa  |  (0 puan) 08 Nisan 2006 22:40

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu