Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan sinepil.org'da: "Güncel Haberler"


Bildiğiniz gibi projelerde günümüzde zaman oldukça dardır. ve sizden en kısa zamanda işi en iyi şekilde yapmanız beklenmektedir. tabii iş çok zaman az olunca yazılımcılarımız da saç baş yolmaya başlar.

Bu süreci kısaltmak ve hızlı sonuç üretmek isteyen yazılımcılar tabii ki kütüphanelere baş vururlar. işte başucunuzdan eksik edeyemeyceğiniz müthiş php kütüphaneleri.

Charting Kütüphaneleri

pchart
pchart

Belki basit grafikler için php gdi işinizi görebilir ama işler karmaşıklaştıkça daha farklı şeylere ihtiyac duyacaksınız. işte grafik kütüphanelerinden birkaçı.

pChart - çizelgeleri oluşturmak için bir PHP sınıfı.
Libchart - Basit PHP ile grafik çizim kütüphanesi.
JpGraph - Nesne yönelimli bir grafik PHP kütüphanesi oluşturmak için ideal.
Open Flash Chart - Flash tabanlı charting kütüphanesi.

Küçük resim Oluşturucu
Küçük oluşturmak için sadece değişik bir çözüm.
phpThumb - PHP Küçük yaratıcısı.

RSS Ayrıştırıcısı Kütüphaneler

RSS Çözümleme yapmak eğlenceli bir şey. bunu kolay yoldan yapabileceğiniz harika kütüphaneler olduğunu biliyor muydunuz?

MagpieRSS - Php için rss ayrıştırıcısı.
SimplePie - Süper hızlı, kolay kullanımlı, RSS ve Atom destekli php kütüphanesi.

Ödeme
Bir e-ticaret sitesi ile başa çıkmak mı istiyorsunuz? ödeme çözümü mü arıyorsunuz? Merak etmeyin. Bu kütüphane size yardım edecektir.

PHP Ödeme Kütüphanesi - Paypal, Authorize.net ve 2Checkout (2CO) uyumlu.

Veri tabanı kütüphaneleri

\

Bazen SQL sorgusu yazmak gerçekten sıkıcı oluyor. Bu kütüphaneler bir nebze olsun sizi gülümsetecektir.

ADOdb - PHP Veritabanı soyutlama kütüphane.
Doctrine - PHP 5.2.3 için ORM (Object relational mapper) ilişkisel haritalama aracı. En çok kullanılan veri tabanı erişim katmanıdır.

Propel - Başka bir ORM aracı.

Outlet - Açık kaynaklı bir veri tabanı kütüphanesi.


PDF OluÅŸturucular

\

FPDF - PHP ile PDF dosyaları oluşturmanıza olanak sağlayan PHP sınıfı.

Excel Dosyası oluşturucular
Excel dosyası olarak rapor oluşturmaya mı ihtiyacınız var? Her şeye çözüm bulunabilen bir platform olan phpde bunu da unutmamışlar.

php-Excel - Excel dosyaları oluşturmak için en basit kütüphane.

PHP Excel Reader - Ayrıştırma ve XLS dosyalarından bilgi almak için ideal bir kütüphane.

E-mail kütüphanleri
Php mail fonksiyonunu sevmiyor musunuz? o zaman daha kapsamlı işlemler de yapabileceğiniz kütüphanleri projenize ekleyin.

Swift Mailer - Ücretsiz Özellik zengini bir PHP Mail sınıfı.
Phpmailer - özellik zengini ve meşhur php sınıfımız php mailer.

Unit testleri ve analiz

SimpleTest - PHP unit testi ve web test için kütüphane.

PHPUnit - xUnit ailesinin ve test işlevleri kolaylıkla çalıştırmak ve sonuçları analiz etmek için bir kütüphane.

Spacer
Spacer
 | 35 yorum var 
 | 19 Mart 2009 21:05 

Yorumlar

php'de kütüphane kullanımı ne şekilde oluyor?
yani verdikleriniz com bileÅŸeni mi?

lazaronnie  |  (-1 puan) 19 Mart 2009 21:27

Kütüphaneleri php kodlarını çalıştırdığın yere include etmen gerekecek, daha sonra eklediğin bu kütüphaneleri gerekli kısımları doldurarak çağırman lazım diye hatırlıyorum

tagu  |  (0 puan) 19 Mart 2009 22:44

pdf ve excel belgeleri üretmek için bence server'ın bir dll çağırması (com bileşeni) gerekir pek aklıma yatmadı yani dediğiniz yöntem.

lazaronnie  |  (0 puan) 19 Mart 2009 22:52

lazaronnie yanılıyorsun.fpdf sitesinden.

FPDF requires no extension (except zlib to activate compression and GD for GIF support) and works with PHP4 and PHP5.

açıkcası .net yazan birisi olarak phpyi bazen kıskanıyorum.

vectro  |  (0 puan) 19 Mart 2009 22:59

@lazaronnie pdf i nası oluşturuyo bilmiyorum ama excelde xml oluşturur gibi oluşturduğu için ayrı bişey çağırmasına gerek kalmıyo diye hatırlıyorum.

http://nemelazim.net
mbtemiz  |  (0 puan) 19 Mart 2009 23:07

e nasıl oluyor o zaman?

bir script diliyle binary bir dosya bileşen desteği olmadan nasıl işlenir ki?

konuda biraz kodamana doğru gidiyor, artık mazur görüverin beni :)

lazaronnie  |  (0 puan) 19 Mart 2009 23:14

Sevgili lazaronnie ....
Belkide OpenSource'un gücüde burada yatıyor :) .. Öncelikle php siz .net'çilerin sandığı gibi bir "scripting dili" değil neredeyse eksiksiz bir programlama dilidir.Detayına girmek istemiyorum. Araştırın bulun :)...İkincisi vectro'nun bildirisinde geçen Kütüphane'yi .Net'çilerin sandığı gibi dll'ler yığını olarak gormeyin php için. Bunlar kod kütüphaneleri hemde içi dışı herşeyi açık.. :) Başka bir konu .net'çilerin bunu bilmesi gerekir. Sonuçta excel'de bir Micro$oft ürünüdür.Excel dosyası sadece bir xml implementasyonundan başka bir şey değildir. Gerçi .net'te o kadar alışmıssınızki herşeyi component'lerden ya da sistem dll 'leri üzerinden yapmaya size bu işler ters geliyor :P.
Siz'lerin pahalı component'ler ya da buna benzer karmaşık kütüphaneler ile hallettiğiniz şeyleri bizler yıllardır uyguluyoruz zaten. Vectro sadece güzel bir hatırlatma yapmıs.Bu arada Vectro'ya teşekkür ediyorum. Güzel derleme olmuş..
Ellerine Kollarına Sağlık

AloneWalker  |  (1 puan) 20 Mart 2009 00:07

yetersiz bir açıklama, sorularıma cevap bulmuş değilim. açıkladığınız için yine de teşekkürler.

not: .net'çi değilim :)) klasik asp'ciyim. (aynı yola çıkar gerçi..)

lazaronnie  |  (-1 puan) 20 Mart 2009 00:12

Iclerinde bazilari kutuphane denmeyecek kadar kucuk scriptler sanirim. Bunun disinda orm toollari icin yani veritabani baglantisi icin doctrine i ben sevmedim. Zend framework kullaniyorum, datalayer i ise orm olarak daha basarili bence. Zend i merak edenler icin turkce bir baslangic yazisi var surda :
http://nemelazim.net/2009/01/26/zend-frameworke-giris/

darkbluw  |  (0 puan) 20 Mart 2009 00:37

bende database kütüphanesi olarak ezSQL'i orda görmek isterdim. :)

Sakla Kozunu Gelir Zamanı
borland  |  (0 puan) 20 Mart 2009 05:07

pdf ile ilgili php.net'den
http://www.php.net/manual/tr/book.pdf.php

ama öncelikle php.ini de extension ayarı yapılması gerekir.

icli kofte  |  (0 puan) 20 Mart 2009 08:54
Siz'lerin pahalı component'ler ya da buna benzer karmaşık kütüphaneler ile hallettiğiniz şeyleri bizler yıllardır uyguluyoruz zaten.

kısmen haklı olsan bu yine böyle bakılmamalı sonuçta bu sınıfları php'de kendiniz yazmıyorsunuz. .net dll'lerine karışık diyorsun ama bu sınıflar da hiç basit değil bi çok php yazıyorum diyen yazamaz yani.o yüzden aynı kapıya çıkar. yani nokta net iyi bilen oturur kendi yazabilir. php'nin güzel tarafı ücretsiz çok uygulama çok yapı var.inkar edemeyiz.

evet php kötü demiyoruz.ama script dili olmaktan kurtulması gerekiyor, bence hala html arasına yazmak çok itici. php'nin kötü tarafı nesne yok. property yok.mesela ajax kullancaksınız göbeğiniz çatlıyor.

bence böyle karışık işleri son programcı halletmemeli zaten. ya hazır sınıf gerekirse paralı kütüphane de alınabilir.

vectro  |  (-3 puan) 20 Mart 2009 09:23

Bu kütüphaneler bildiğin php kodları. Ama çoğu kodlar ileri seviyede yazılmış. Bu sayede excellden verileri almak yada oluşturmak çok pratk bir hale geliyor.

Yanlız çoğu kütüphane türkçe karakterlerde sorun yaratabiliyor. Bir şekilde charset leri bulup dğeiştirmeniz gerekebilir. Yada kütüphane kaliteli yazılmış ise türkçe karaterleride destekler nitelikte olabilir.

mesela en son phpmailer dı galiba onda türkçe karatkerlerde sorun yaşadık ama adam class içine charset i ayarlamak için fonksiyon eklemiş. kodları incelediğimiz zaman gördük.

Aynı şey excell içinde geçerli. Karakterlerde sorun yaşayabilirsiniz. Encode yada Charset diye aratın sonuca ulaşabilirsiniz.

Asp yada .Net çilerede ters gitmemek gerekir arkadaşlar. Onlarda sizin gibi kod yazıyorlar.

Vetro arkadaşımızın söylediği

evet php kötü demiyoruz.ama script dili olmaktan kurtulması gerekiyor, bence hala html arasına yazmak çok itici. php'nin kötü tarafı nesne yok. property yok.mesela ajax kullancaksınız göbeğiniz çatlıyor.

söylemede katılıyorum fakat script içinde moontools yada jquery yada ona benzer birçok javascript kütüphanesi var.

Artık devir açık kaynak devri. Ücretli komponentler yada scriptler geride kaldı. Eskidi. Şimdi herşey açık kaynak. Kütüphaneyi aç incele değiştir kullan. Biz açık kaynakçılar için işler git gide kolaylaşıyor. Artık veri tabanı için sql kodu yazmıyoruz. Kütüphaneler bizim için hazırladığı fonksiyonları kullanıyoruz.

Ve bunlar en az saklı yordamlar kadar güvenli kılıyor sorgularımızı.

http://matasoy.blogcu.com Sigara kullanmam ama Çok Pis QuakeIII Arena Oynarım
matasoy  |  (0 puan) 20 Mart 2009 09:54

PDF ile ilgili olarak tcpdf kütüphanesini şiddetlen tavsiye ederim.. (tcpdf ile basit çizimler yapabiliyorum, tablolar oluşturuyorum, text formatları, indexler, font gömmeler, sütunlu yazılar vs vs bi çok şeyi yapabiliyorum ve bunun çıktısını pdf olarak alıyorum) (bildiğim kadarıyla joomla da tcpdf kullanıyordu)

bu kütüphanelerin ortak çalışma yöntemi, belirli şeyleri include ile sayfaya ekleyip yeni sınıflar ve nesneler oluşturuyorsunuz..

php 5 ile object oriented programlama çok daha geliştirildiği için, bu tarz kaynaklarla çalışmak çok daha eğlenceli...

supermeg  |  (1 puan) 20 Mart 2009 09:59

Segvili vectro...
Aslında bir dilin "programlama dili" ya da "scripting dili" olarak anlamamız ve adlandırmamız için
o kadar cok kriteri varki... Bu konuya girip çok da uzatmamak lazım. Tabiki Micro$oft ürünlerinin
çok kuvvetli yanları olduğu gibi - ve hatten programlama camiasına yön verecek özellikleri de olduğu
gibi - şahsen benim pek onaylamadıgım yönleride yok değil.

Ben php'nin artık -ki 6 versiyonu nasıl gelecek bakalım- bir scripting dili olmaktan uzaklaştığı
düşüncesindeyim. Genel olarak Örneğin bir scripting dilinde sistem servisi yazamazsınız ancak...

http://kevin.vanzonneveld.net/techblog/article/create_daemons_in_php/

ya da bir web scripting dilinde internet uygulamaları haricinde GUI'lerden ibaret bir uygulama yazamazsınız ancak...

http://gtk.php.net/

ya da en azından bugune kadar denildiği gibi php'de kurumsal uygulamalar -enterprise application-
geliÅŸtiremezsiniz ancak...

http://framework.zend.com/

ya da bir scipting dilinin uygulama sunucusu -application server- 'i olmaz genelde ancak....

http://www.zend.com/en/products/platform

gibi uygulamalar var.. Dahası örneğin biz python'u da bir scripting dili olarak tanıdık baştan. Ama örnek vermek
gerekirse Pardus'un altyapısı tamamen python'dan geliştiriliyor. Kurulum programlarından yönetsel araçlarına
kadar..

Yani bir dilin "dil" olabilmesi için illaki derlenip bytecode'una çevrildikten sonramı çalışması lazım..
Önemli olan bir dilin çevresinde geliştirilen ona destek olacak argümanların fazlalığı. Micro$oft bunları kendisi
geliştiriyor çoğunu paket olarak veriyor. Bizde ise bu iş biraz daha dağınık şekilde oluyor.

Evet kabul ediyorum Micro$oft'un çok ama çok iyi bir IDE'si var. Çok süslü ve ağız sulandıran araçları var.Ama
bana göre o kadar :) itiraf edeyim benimde zamanında C# ve asp ve M$-SQL üzerinden uygulama geliştirdiğim "mecburiyetten" çok oldu. OpenSource camiasını'da ölümüne savunmuyorum ancak PHP'me de toz kondurmak istemiyorum açıkçası.:)

Ve hatta geçen gün arkadaşlarla bir sohbet esnasında sıkı java'cı arkadaşlarımla bile bu konuyu tartıştık.
Onlarla bile soyledim. Az kaldı arkadan yetişiyoruz. Zend'in ortaya çıkışından sonra artık bizimde boynumuz
bükük kalmadı bizde varız diyebiliyoruz dedim :)

Herkeze Sevgiler, Saygılar..

AloneWalker  |  (0 puan) 20 Mart 2009 10:07

ilk sorulan sorularin kisaca cevabi
classlari include edin ve cagirin
sadece bu kadar
.dll cagirmak com nesneleri bilmemneler yok
phpnin official bir ide'side olmasin zaten
php boyle fazlasiyla cok guzel

herkes kendi programlama tarzini konusturuyor
daha manual daha zevkli daha mucadele ettirici

keyiftir kisaca

Above And Beyond  |  (0 puan) 20 Mart 2009 10:34

tüm yorumlardan anlıyorum ki, php bileşen işini bir katman daha geriye atmış. Yani diyorsunuz ki biz bileşen dll'i çağırmıyoruz sınıf çağırıyoruz... O sınıf nerede yaşıyor peki? asıl soru bu!

Görüyorum ki php bol miktarda üretilmiş bileşenleri sürümüne dahil olarak dağıtıyor.

Biz asp'de bir dll'in içindeki class'ların ismini yazarak o dll'i sunucunun önbelleğine alırız.

Örnek vereyim durun.

#set obj = server.CreateObject("dll'deki sınıf isimler.sınıf1") #response.write obj.sınıftakiMetodlar
şimdi bu windows'a register edilmiş bir dll'e direkt olarak ermemizi sağlayan örnek. gelin bu kodu makyajlayalım ve php'deki gibi sadece basit bir asp sınıfını çağırır gibi yapalım. Class PortAcCicekSula Public Damla Public Function Sula set obj = server.CreateObject("dll'deki port açma sınıfları.alt_sınıf1") obj.CicekSula(Damla) set obj = nothing End Function End Class
gördüğünüz gibi basit bir sınıf içine aldık işlemleri. Bunu bir inc uzantılı dosyaya kaydedip piyasaya library diye sürebiliriz. (dll'i microsoft standart olarak dağıtıyor olsun-yani çoğu bilgisayarda yüklü olan bir bileşen olsun)

Kullanımı şu şekilde olacak
<!--#include file="libraryDosyasi.inc"--> set Evisleri = new PortAcCicekSula With Evisleri .Damla = 35 .Sula() End With set Evisleri = nothing

Gördüğünüz gibi hiç bir com bileşenine dokunmadım. Sadece sizin anlattığınız gibi sınıflarla çalıştım ve örneğimize göre seri veya paralel portu açıp oraya bağlı cihazımıza akıtılacak su miktarıyla birlikte sulama komutunu gönderdik. Bir başka bileşenl pdf'de üretebilirdik...

Kısacası ben düşünüyorum ki php bildiğimiz com modelinden farklı bir model kullanıyor.

Belki de asp'deki gibi windows'a kayıtlı sınıfları kullanmak yerine sunucuya reg. edilmiş sınıflar kullanılıyordur...

edit:kodlar tuhaf gözüküyor, incelemek için notpade'e yapıştırın.

lazaronnie  |  (0 puan) 20 Mart 2009 13:02

php'de linux komutlarını çalıştırma durumu var. exec komutu içerisine komutları veriyorsunuz; linuxta işlemleri yapıyor.

örneğin bir video, müzik vs dönüştürmelerinde linuxun gücünü olduğu gibi phpde kullanabiliorsunuz. benzer bir şekilde pdf için de linuxun desteklediği bir program varsa onu da php üzerinden kullanabilirsiniz.

linuxun buradaki güzelliği; programlarının çoğunun GUI'siz salt komut satırından işlem yapabilmesi. böylece bu işlemleri php içinde de kullanabiliyorsunuz.

.NET kullanmadığım için o tarafta benzer yapılar var mı bilemiyorum. bu sebeple karşılaştırma durumunda değilim.

hetemeleci  |  (1 puan) 20 Mart 2009 15:56

Aspnin olduğu yerde sorunlar başlıyor. Kim ne derse desin forever php.

nixis  |  (3 puan) 20 Mart 2009 17:47

PHP kodları ile yeni yeni haşır neşir olan birisi olarak ileride bana lazım olabilecek bir kaynak olduğunu düşünüyorum ve çok güzel hazırlanmış bir yazı olduğundan tuttum diyorum.

Şu an burada yazılanları tam olarak anlayamasamda ,yazı için teşekkür ediyorum

SBTECH  |  (0 puan) 20 Mart 2009 17:50

simdi lazaronnie class ve functionlar bir dosya icerisinde yasayabiliyor. artik standardi oturmus seylerde phpnin icine zamanla monte ediliyor.

ben kendi sinifimi, fonksiyonumu bir dosya icerisinde tanimliyorum

mesela su bir fonksiyondur

ben buradaki fonksiyonu dosyama dahil ediyorum.

sonra echo seo('deneme link baslik icerigi') diye cagirdigimda bana fonksiyondaki islemi yapip sonucunu donduruyor.

Above And Beyond  |  (0 puan) 21 Mart 2009 09:49
O sınıf nerede yaşıyor peki?

yazdığın klası nereye koyarsan koy sorun yok önemli olan onu çağırman
misal kendi yazdığımdan örnek vereyim


error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE ^ E_USER_NOTICE);
if ( !defined( 'ABSPATH' ) )
define( 'ABSPATH', dirname(__FILE__) . '/' );
if( !defined( 'FOLDER' ) )
define( 'FOLDER','include' );
if( !defined( 'ADMIN' ) )
define( 'ADMIN', 'admin' );

require( ABSPATH . FOLDER . '/classes.php' );
require( ABSPATH . FOLDER . '/classes-template.php' );
require( ABSPATH . FOLDER . '/class.list.php' );
require( ABSPATH . FOLDER . '/function.php' );
require( ABSPATH . FOLDER . '/site-settings.php' );
require( ABSPATH . FOLDER . '/template.php' );
require( ABSPATH . FOLDER . '/script.php' );
require( ABSPATH . FOLDER . '/login.class.php');
global $page;
$page->strTheme = STYLE;

böylelikle server yolunu ver klasörler tanımlıyorum sonra yazdığım sayfalarda
loader(ABSPATH.'site'); yazarak yada bazen hiç yazmayarak global i kullanarak işlem yaptırıyoum , mesala sql komutları için class yazdım her yazdığım php sayfasında sql komutlarını tekrar tekrar yazmamak için , yazdığım sql komutları için şöyle bir şey kullanıyorum
$cdb->where($select,$dbtable,$where);
$cdb->query($dbtable,$select);
vs vs

icli kofte  |  (0 puan) 21 Mart 2009 09:50

@lazaronnie

niye dll değil de include edilen kütüphaneler ve sınıflar biliyomusun?

açık kaynak olduğu için.. :)

yukarıda bahsi geçen her kütüphaneyi ihtiyacına göre editleyip, sadece save ederek (compile falan yapmadan) kullanabilirsin..

bu bir esnekliktir.. php, .net'i döver falan değil.. sadece php'nin bir güzelliğidir bu...

supermeg  |  (1 puan) 21 Mart 2009 10:52

Makale arti makale kivaminda yorumlar...
Uzun zaman saklayacagim bir bildiri oldu bu...

Flashcentury  |  (0 puan) 21 Mart 2009 23:06

Properties de yolda geliyor
Bu gün paralı yarın beleş

CeRBeR  |  (1 puan) 22 Mart 2009 02:27

@cerber rad kesinlikle doğru yolda. bugüne kadar ms çalan taraf diye eleştirildi ama bu videoda bariz belli ki .net'den araklama var. olsun yine de php için büyük adım daha önce sadece javascript click olayı çıkıyordu ama geliştirmişler. borland kesinlikle php'de iyi gördü. artık ms'de .nette ajax gömülü getiriyor. çok değil kısa bir zaman içinde desktop tadında uygulamalar yazabileceğiz.

vectro  |  (0 puan) 22 Mart 2009 12:22

php ile desktop uygulamarı olursa süper olur

icli kofte  |  (0 puan) 23 Mart 2009 09:57

bir türlü pdf dönüşüm sistemini çözemedim ... mevcut bir sayfayı nasıl pdf e çeviririz?

yani pdf.php ye xxx.html i nasıl include edebiliriz?

sistemin mantığını çözemedim bir türlü.

cxc  |  (0 puan) 23 Mart 2009 21:16

neden include ediyorsunki cxc
zaten dokumantasyonlarinda fazlasiyla basitce anlatilmis
mesela fpdf icin suraya bakabilirsin
link

Above And Beyond  |  (0 puan) 24 Mart 2009 10:50

@above and beyond

kaçırdığım bir nokta var ama çözemedim ...
include etmeye kastım, misal;

deneme.html diye bir sayfamız var... bu sayfayı direkt olarak pdf e çevirmek istiyorum.

fpdf in açıklamalarına baktığımda böyle bir örnek göremedim.

cxc  |  (0 puan) 25 Mart 2009 01:25

xx.php linklerini .html e link e çevirme işlemini .htaccess dosyası ile halledebiliyoruz sanırım

Jivason  |  (0 puan) 01 Nisan 2009 10:51

google da htaccess generator diye aratabilirsin

Above And Beyond  |  (0 puan) 02 Nisan 2009 10:29

@cxc

http://html2fpdf.sourceforge.net/

Above And Beyond  |  (0 puan) 03 Nisan 2009 12:04

Bir türlü başlayamayanlar için burada Türkçe bir eğitim seti mevcut

facebook.com/mehmetkose07
towebmonsters  |  (0 puan) 19 AÄŸustos 2009 15:20

Zannımca warez'e girmekte ama ben bilmem begim bilir

CeRBeR  |  (0 puan) 20 AÄŸustos 2009 05:11

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

pilli ilan

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu