Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan hafif.org'da: "Gözlüğün Geçmişine Yolculuk ve Camın Hikayesi"

youtube tan sonra piayasaya bir sürü video paylaşım sitesi çıktı malumunuz üzere. bunlar metacafe. piknik tube gibi yerli ve yabancı versiyonlarıydı. Bu aileye bir de trtube katıldı. Aslında trtube u tanıtmak için youtube un tam bir klon u demek hiç de yanlış olmaz youtube dan farklı olarak ise site gelir paylaşımı yapıyor olması. Ne diyelim hayırlı olsun...

 | 53 yorum var 
 | 14 Şubat 2007 21:33 

« önceki yazı
python
sonraki yazı »
internet radyoları

Yorumlar

kendini en iyi ve ilk ilan edenlerden uzak durun derim. (sadece bir tavsiye...)

bugün örnek bir video sitesi olan rutube adindaki Rus Video Paylasim sitesi icin yazdiklarimi okumak isteyenler buraya...

Vista  |  (0 puan) 14 Şubat 2007 21:59

bu tür sitelerden hayırdan ziyade zarar gelir.
nerde ordan burdan çalıntı site varsa neredeyse hepsi bizden cıkma.
yazık...

edit: çalarken bir kez daha rezil olmayın bari, o menünün ne işi var orda be !

kerem1905  |  (0 puan) 14 Şubat 2007 22:00

firefox'da üst menü kayıyor. artı birebir kopya bir tasarım olduğu için kanımca kısa bir süre sonra youtube başlarına büyük bir çorap örecek.

bu sitenin bir kaç aylık geçmişi var. çok da yeni değil. ilk klonlardan.

esatergun  |  (0 puan) 14 Şubat 2007 22:39

vista rutube.com değil rutube.ru sitende de değiştirirsin artık.

ufucuk  |  (0 puan) 14 Şubat 2007 22:57

evet maalesef @vista sayfanda sonu.com şeklinde linklenmiş

enstarter  |  (0 puan) 14 Şubat 2007 23:02

şunu da unutmayın ki metacafe youtubedan daha eskidir. hakkını yemeyelim lütfen. ha, peki başarlılı mı? bence pek değil.

Burada kendi yazılarıma linkler yok. Ama yine de tavsiye ediyorum.
farkob  |  (0 puan) 14 Şubat 2007 23:03

ciddi mi ya gerçi izlesene.com da you tube dan daha eski diye duymuştum ama ben bilen varsa cevap iyi olur[kaynak @karamus tur bu arada] . youtube a helal olsun geriden gel işi bitir

enstarter  |  (0 puan) 14 Şubat 2007 23:13

izlesene.com 2006 ortasında yayına girdi youtube 2005 ortalarında eylül gibi. youtube daha eski yani ama metacafe hepsinden eski.

ufucuk  |  (0 puan) 14 Şubat 2007 23:27

tasarım faciası bir site

goreality  |  (0 puan) 14 Şubat 2007 23:44

tabii ki metacafe, youtube dan daha eski youtube daha sonraları çıkmıştı ve bir okadarda azimle/hızla büyüyordu.. ilgi çeken yanı neresiydi artık orasını bilemem neyse konuyu saptırmadan TRTUBE türk yapımı olan gereksiz uğraşa döneyim. Nedendir bilmem ama bizim bu türkler yabancıların yada başkalarının fikirlerini çalarak çılparak birşeyler yapmaktan pek bir hoşnutlar. tahminimce kullanılan sistem sıfırdan yazılmış ama tasarıma hakikaten yazık olmuş benim böyle sitem olacağına hiç olmasın (sitemin tasarımını kendim yaparım, yaratıcılığımı zorlayarak ne kadar çıkarsa okadarıyla yetinirim) ama bazı arkadaşlar şekil A'da görüldüğü gibi kolayı seviyorlar o siteye verilen zahmetle kuşkusuz daha leziz tasarım çıkartılabilir hem madem böyle bir işe atılıyorsunuz tasarım ve içerik konusundada farklılık göstersinler ki en azından beklediklerinden daha fazla ilgi görürler, ufacık bi öneriydi benimkisi :)

sacmalikabidesi  |  (0 puan) 14 Şubat 2007 23:46

@ufucuk
@enstarter

tesekkür ederim, hemen düzelltim.

Vista  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 00:08

youtube'un ilk çıktığında metacafe ve diğer rakiplerinden en büyük farkı gönderilen videoları flv formatına çevirip siteye eklemesiydi.

yamuk bey  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 00:29

youtube'un diğer bir artısı Python ile yazılmış olması. bu durum hız konusunda rakiplerine inanılmaz bir fark atmasına neden olmakta.

ufucuk  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 00:56

Web tasarımından anlayan arkadaşlara soruyorum. Bu site youtube'dan çalmış tasarımını değil mi?
Peki neden becerememiş? Yazıların biri orda biri burda.. Kopyalamayı da mı becerememişler yoksa sandığım kadar basit değil mi?

Charissma[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 02:01

tasarımı kopyalamışlar bire bir evet, ama kopyaladığın şeyi bir sayfa üzerine yerleştirmek ayrı bir durum. youtube div lerle tabloları aynı anda gayet başarılı kullanırken bu aklı evvel arkadaşlar zaten yaratıcılıktan bir haber oldukları için böyle çuvallamışlar. yetenek "0" yani. neyse zaten bi' halt olmaz bi siteden.

ufucuk  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 02:23

@ufukcuk bence tasarımı kendi de yapmamamıştır. Projetw de görmüştüm sanıyorum Youtube clone diye dağıtılıyordu sitenin dosyaları..

Clough  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 06:08

arkadaşlar şu an itibariyle diyebilirimki youtube un birebir clonu scriptmafyada var isteyene flickr hotscripts, v.b. de var al doya doya yükle sonrada de ki ben de yaptım ne var :)

enstarter  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 06:12

Çökermişsiniz siteyi, yüklenmeseydiniz yazık;

Error: Host Not Accessible

The web host www.trtube.com is not accessible.

imzaya sponsor
kirpit  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 07:11

izleyici işaretlerini eklemişler :) rtuk buraya da mı el attı acaba :)

* Reklam alanı
saltindagli  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 12:00

Siteden alıntıdır:

"4. Fikri Mülk Hakları:

TrTube web sitesi, TrTube tarafından telif hakkı bulundurulan herhangi bir materyal ya da TrTube lisanslı olan mesaj, yazılım, notlar, grafikler, resimler, sesler, müzik, video, interaktif özellikler (içerik) ve servis imleri, logolar muhteva eder. Kopyalama konusu ve diğer entelektüel mülk hakları ulusal yasalar çerçevesinde korumaya alınmıştır. Web sayfasının içeriği sadece sizin kişisel kullanımınıza ve kişisel bilgilerinize yönelik yapılmıştır ve yeniden üretilmesi, kopyalanması, daraltılması yayımlanması, gönderilmesi, sergilenmesi,satılması, lisans altına alınması yasaktır aksi takdirde istismar edilmiş olacaktır. Sahipleri tarafından yazılı izin verilmediği sürece kullanılmazlar. TrTube hizmetleri sahip olduğu tüm hakları web sitesinde ve İçeriğinde anında belirtmekle sorumlu değildir. Sitede bulunanlar dışındaki herhangi bir içeriği kullanmamayı, web sitesindeki 3. kişilerin kullanıcı bilgilerini ticari amaçlı kullanmamayı bu sözleşme ile kabul etmiş sayılıyorsunuz. Eğer kişisel kullanım amaçlı olarak muhtevatın bir bölümünü bilgisayara yükler ya da yazdırırsanız ürün sahibi olan kişiye bununla İlgili olarak bilgi vermek zorunda kalırsınız aksi takdirde ürüne el koymuş sayılırsınız. Eğer istismar edilen bir durum tespit edilirse TrTube sitesinin güvenlik önlemlerinden birisiyle karşılaşacaksınızdır ve/veya diğer önlemlerle karışılacaksınızdır ki bunlar; kopya kullanılmasını sınırlayıcı özelliklere sahiptirler limitlerin zorlanması halinde TrTube servisi tarafından kullanılırlar."

Ben ettim sen etme der gibi utanmadan bir de yok telif hakkı, kullanım hakkı bilmem ne yazmışlar..

tavanbos  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 15:12

@tavanbos gerçekten helal olsun aynen katılıyorum ama bu işler biraz böyle bir siteyi clonlarken sen avcısındır ohh heryer senindir ama hasbelkader site azıcık tutarsa veya yayınladıktan sonra artık bulaşmışsındır bu işe lanet olsun:) sen artık o saniyeden sonra av olursun böle yırtınırsın işte efendim telifiydi- hakkıydı türkiyede ne büyük şirketler, holdingler telifi takmıyor bi garip trtube mu takacak türk şirketlerinin çoğunlukta teliften anladığı şekil; ben çalarım ama benden çalarsan ayıp edersin dir.)

enstarter  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 16:49

projectw dai scripti bende okudum, meğerse youtube clonju değil, sadece upload özelliği olan dandik bir video scripti, demosu burda:
Clipshare Demo

haciyev  |  (0 puan) 15 Şubat 2007 19:13

bilgidostu arkadaşım, geç bunları. Bir sistemin internet explorer a göre tasarlanması ne demek? siz webden anlasanız zaten böyle saçma birşey yazmassınız. neymiş tasarımı ve kullanımı kolay diye youtube dan almışlar, yok tasarım kabiliyetleri varmış zatende... görünen köy kılavuz istemez. 1000 sayfa kod yazmış, hadi ordan. bide sanki sitenin sahibi sen değilmişsin gibi 3 tekil şahıslardan bahsediyorsun. günde 1-2 saat çalışarak mı yazdın 1000 sayfa kodu sen? kaldı ki kodun sayfası değil satır sayısı olur.
neyse sitenizin gümlemesi yakındır, taklitler ancak orjinallerini yüceltir.

ufucuk  |  (0 puan) 17 Şubat 2007 22:17

yahu ben bu mantığı anlamıyorum, başka bir siteyi birebir kopyalıyorsun,logosuna kadar aynen çalıyorsun yani sonra kalkıp burda siteni övüyorsun. bu normal midir yahu? üretim kabızlığınız hat safhada belli ki.yahu herşeyi geçtim insan en azından logosunu farklı koyar be kardeşim. böyle davranışta bulunan insanlara neden destek olalım ki?

İnsanlar birşey yapar ortaya koyar isteyen beyenir isteyen beyenmez.
ha ha ha... evet insanlar birşeyler yapar ortaya koyar, ama siz birşey yapmamışsınız; çalmışsınız. size ne tavsiye edelim fikir olarak, yaptığınızın hırsızlık olduğunu, diğer insanlar tarafından eleştirileceğinizi ve diğer insanların size "neden çaldın kendin birşeyler yaratsana" öğütlerini vereceğini tahmin edebileceğinizi tahmin ediyorum. ortada tavsiye edilecek birşey yok. yurt dışında türk mallarını almaktan özellikle çekiniyor insanlar, neden? biliyorlar içinde hile hurda çıkacağını. birbirimizi yericez tabi ki düzelelim, adam olalım biraz.

ufucuk  |  (0 puan) 02 Mart 2007 15:33
ey vatandaş, gidip kodlarımı çaldık çalmışsınız diyorsun. sana cevap verende kabahat. istediğimin taklitini yapar istediğiminden esinlenirim, keyfimin kahyası mısın. evet adam ol biraz.

umarım kimse sizin bu tavrınızdan esinlenmez. Karşımda taklidiniz yapılsa bile sinirlenirim; evet. Sorulan sorulara verilemeyen cevaplar ve en sonunda, içinde yer almak adına bu topluluğa üye olduğu tartışmaya "keyfimin kahyası mısın" diyerek son vermeye çalışmak... nasıl bir ruh halidir bu?

Ege  |  (0 puan) 04 Mart 2007 02:29

bu cocugun bir psikiyatri kontrolünden gecmesi lazim

Vista  |  (0 puan) 06 Mart 2007 15:31

böyle gelip bi' de vıdı vıdı uğraştığını anlatan çalıntı site sahipleri de var ya... ehe diyorum. yahu 1000 sayfa olduğunu nasıl anladın, word'de mi yazdın kodları, veya çıktı alıp ondan sonra sayfaları mı saydın? benim bildiğim hiçbir kod yazma ortamında (word dışında, ehe) sayfalama sözkonusu değil. ha, vardır sayfalama yapan platform, gösterirsin, morarırım (hiç sanmıyorum ama getirebileceğini), ama bu senin tasarımı komple çaldığın gerçeğini engellemez.

şu anda gözümde, hatta iddia edebilirim sanırım, gözümüzde crunch'ı "krançi" yapıp piyasaya süren, "browni" yapan ve bunun reklamını dahi çalan ülker'den farkın yok gözümde. onlar da eti'den koli koli browni çalıp satmıyorlar. onlar da baştan yapıyorlar brownilerini, ama eti'nin aynısından yapıyorlar. orijinal ol, 1000 sayfa yazdığın kodun üzerine yine kendi yaptığın bir şey giydir, bize sun, ondan sonra ben senin yanında "bu site youtube taklidi" diyenlere karşı savunayım trtube'u. ama nerdee, 1000 sayfa kod yazdık yorulduk bari tasarımı da youtube'dan araklayalım.

Kommix  |  (0 puan) 06 Mart 2007 17:57

gayet normal oldugunu iddaa ediyorsun ama, yaptiklarin ve yorumlarin hic öyle göstermiyor..!

ve son olarak, kendisine öneri sunan insanlara, "sanane" kelimesiyle yaklasan biri, bos insandir... yaptigi islerinde dolu olmasi beklenemez.

Vista  |  (0 puan) 07 Mart 2007 13:50

@vista zamanında hakkını yemişim valla, afedersin.

ufucuk  |  (0 puan) 07 Mart 2007 14:09

tasarım çalışmaları gerekir öncelikle bence, yani başka bir tasarıma entegre etmek o kadar mı zordur. ben şu piyasada dağıtılan youtube benzeri scriptlere benzettim. zaten video sitesi açmak biraz masraflı iş olduğundan pek kalacaklarını sanmıyorum.

sizofreni  |  (0 puan) 07 Mart 2007 15:27

önceki yorumlarımı sildim, çünkü yorum yapaya gerek yok:)
artık tüm türkiye tanıyor trtube u !

Internethaber.com'dayız

bilgidostu  |  (0 puan) 09 Mart 2007 12:32
önceki yorumlarımı sildim, çünkü yorum yapaya gerek yok:)
artık tüm türkiye tanıyor trtube u !

Internethaber.com'dayız

sen en eğlenceli bi dingilmişsin yahu :) ben de tanıtabildiğim her yerde tanıtmaya çalışacağım trtube'u, ama maalesef "youtube'un yandan yemişi, tıpkısının aynısı, direk kopyası, on dakika uğraşılmış site" diye :) o şekilde tanınman daha hayırlı.

Kommix  |  (0 puan) 10 Mart 2007 16:15

google, yorum silenlere karsi bir önlem almis.

yani hepsi burada (:

Vista  |  (0 puan) 10 Mart 2007 16:58

tasarım dışında uğraşıldığı belli.

site, site sahipleri tarafından kodlanmış bes belli. o yüzden bazılarının belirttiği gibi 10 dk. da değil aksine çok çok çok .... çok daha fazla sürede yapıldığı belli.

tasarımın özgün olmasını yürekten istiyorum onun dışında başarılar diliyorum.

artmazsa yetmez. altmışsa yetmiş.
ngagerz  |  (0 puan) 10 Mart 2007 17:52

www.ciyara.com u unutmuşsunuz :p

Nuh  |  (0 puan) 10 Mart 2007 18:43

boş işler :)

angelofmercy  |  (0 puan) 10 Mart 2007 23:39
boş işler :)

tıpkı senin gibi:)
tipini de beyenmedim zaten.
iğrenç bir avatarın var.
ben de tanıtabildiğim her yerde tanıtmaya çalışacağım trtube'u, ama maalesef "youtube'un yandan yemişi, tıpkısının aynısı, direk kopyası, on dakika uğraşılmış site" diye :) o şekilde tanınman daha hayırlı.

sağol varol, istediğin gibi tanıtabilirsin. reklamın iyisi kötüsü olmaz ;)
bilgidostu  |  (0 puan) 12 Mart 2007 14:25

@bilgidostu

bence sen yat ve kalk pilli yöneticilerine dua et.. senin gibi yobaz bir tipi bazi sitelerde 3 dakika bile barindirmazlar.. anladin ve maalesef hakettin sen onu!

Vista  |  (0 puan) 12 Mart 2007 15:26
tıpkı senin gibi:)
tipini de beyenmedim zaten.
iğrenç bir avatarın var.

senin de burnun patlıcan! ahahahahaha...
kaç yaşında olduğunu belli eden çok acaip bi' yanlış yaptın, kaka çocuk seni!

Kommix  |  (0 puan) 12 Mart 2007 16:00

metacafe öncüdür. youtube sonrası değil. artık bildiri sahibinin düzeltmesini bekliyoruz. =)

artmazsa yetmez. altmışsa yetmiş.
ngagerz  |  (0 puan) 23 Mart 2007 16:04

trtube u seçen onbinlere teşekkürler.

bilgidostu  |  (0 puan) 15 Nisan 2007 18:08

@bilgidostu

canim, reyting düsünce tekrar gündeme getirmek mi istedin, veya ucuz reklamlara'mi basladin ?

Vista  |  (0 puan) 15 Nisan 2007 18:31

vista; zaten en önemli ziyaretçi kaynağı biziz:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Bazıları hep kaybederler, çünkü küçük düşünürler ve buna aptallık denir. Ayrıca: "Aptallık en büyük günahtır"*.
Gelen ziyaretçi akınından, üç dolar (!!) kazanmıştır bile şimdiden... =)

Ege  |  (0 puan) 15 Nisan 2007 19:35

gordugum en ucuz site.

3. sinif!

cezass  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 06:50

daha ne gerekiyor bir kullanıcının kaydını silmek için bilmiyorum.
her gün yoga mı yapıyor bildirgec yoneticileri...

kerem1905  |  (0 puan) 19 Haziran 2007 12:02

valla bu klon işinden vazgeçmek lazım bence kendiniz bir şeyler üretin kardeş bi zahmet.

hoodly  |  (0 puan) 19 Haziran 2007 15:17

Footer'a 2006 Ekim Yazmış Bide :D

MyDooM  |  (0 puan) 19 Haziran 2007 17:22
vista; zaten en önemli ziyaretçi kaynağı biziz:

zoque ve bildirgec ikilisi :)
cok yasa kamil  |  (0 puan) 19 Haziran 2007 20:46

Firefox ile açılınca feleği şaşmış bir site çıkıyor ve çok kötü bence.

Such  |  (0 puan) 19 Haziran 2007 23:34

Acıdım sana bilgidostu :)

angelofmercy  |  (0 puan) 20 Haziran 2007 13:01

video paylaşım siteleri arasında devamlılığını koruyan trtube'e ilgi nedense hiç eksilmedi, bazıları çekemese de sorun yok.

bilgidostu  |  (0 puan) 19 Eylül 2007 19:13

açıkçası bünyem bir youtube klonu daha kaldırmaz hale geldi şu son günlerde.tamam video paylaşımı yapmak istiyor olabilirsin fakat ne gerek var kopyalamaya.

blaspheme  |  (0 puan) 19 Eylül 2007 19:19

amaç kopyalamak değil, amaç hizmet etmek, ederken de en kolay şekilde, kullanıcı dostu olarak hizmet etmektir. trtube klon yada script video paylaşım sitesi değildir. tamamen kendi ürünümüzdür. türk halkına hizmet için açılmıştır.

bilgidostu  |  (0 puan) 19 Eylül 2007 19:25

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

pilli ilan

son yorumlar

pilli ilan

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

RSS Dosyası
pillikutu