Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan hafif.org'da: "-Sahne 3 Çekim 4, -Kayıııt, Motor! Şlack!"


İçinde "blog" geçen her konuyu kapsama alanına alan blog kazanı yayına başladı.

Sık güncellenmeli, bol geyikli bir iş olarak düşündüğümüz blog kazanının temel felsefesi "ilgi gösterip, ilgi çekmek".

Her iki haftada bir yayınlamayı düşündüğümüz ilk röportajımızı Hasan Yalçınkaya ile yaptık:

Abacus, Eloy ve bendenizden oluşan yayın ekibi sizden gelecek tavsiyelere ve eleştirilere 7/24 açık. Ayrıca her çeşit blogu bize bildirebilir, onların tanıtımına katkıda bulunabilirsiniz.


  • nahnu
  • 121 yorum var
  • 28 Nisan 2007 09:31

« önceki yazı
gel benimle mutluluk...
sonraki yazı »
Ofis 2007 tecrübelerim

Yorumlar

Demek kazan kaynamaya başladı. Güzel :)

blogosfere güzel bir armağan =)

Kazan Çömlek patladı =) blog dunyasına hayırlı olsun

ohoo bu nasıl iş. Bu resmen basın açıklaması ve reklam. Buna benzer bir bildiri biz gönderdiğimizde yayınlanmıyor. Basın açıklması ve reklam içerikli diye red ediliyor. Tamamdır arkadaşlar. Bildirgecteki üyeliğimden feragat ediyorum. alacağımında bir hayır kurumuna bağışlanmasını ve makbuzununda tarafıma gönderilmesini rica ediyorum.
Bu yazdıklarım bu bildiri için kişisel olarak algılanmasın. Burası kendin çal kendin oyna yeri olduğu anşıldı.

pek bi' güzel çalışma olmuş, evet.

blog kazanı'nı takdir ediyorum.

ancak bilgirgeç içindeki bu haksız uygulamaya da anlam veremedim.
"reklam yapmaya çalışmak üyelik iptali ile sonuçlanır." demişsiniz.

nahnu kendi blogunun reklamını yapıyor ve yayınlanıyor. sanırım arkadaş kayırma durumu. editörler bir açıklama yapmalı.

Nahnu değil de bu yazıyı bir başkası yazsa, biz de yerdik reklam değil tanıtım diye ama altında doğrudan "nahnu" yazıyor. ayıptır günahtır.

@baturica
sana katılıyorum.

@baturica haklı. Ben değinecektim hadi boşver dedim.

reklamları izlediniz.

nahnu'nun reklama ihitayıcı olmadığını sokaktaki çocuklar bile bilir bence siz biraz blog okumalısız sağda solda. zaten nahnunun bu kazanı blogcular için bi kazan.
sourtimes.org engellemesi açılmış;
bknz:nahnu

taninmayan-94903 | 28 Nisan 2007 12:16

@wolkanca, ne alakası var ki? Yeni bir oluşumun reklamı yapılıyor. Nike yeni ürün imal ettiğinde "Ulan nasılsa ben nike ım ne gerek var reklama yeni ürün için" mi diyor? boş yere nefesinizi harcamayınız olan biten ortadadır. kafam kadar reklam işte daha ne?

not al arkadaşım, savunma yapicim:

"t.c. yasalarına aykırı, suça özendiren, ticari rant elde etmeyi hedefleyen spam/reklam yazıları yayımlanmayacaktır. "

blogküreye yapılan bir katkının duyurulması ile yazdıklarımızı buradaki ifadenin kapsamına girmediğininden eminiz. ayrıca bildirideki röportajın, hemen hemen hepsi birer blog düşkünü olan bildirgeç müdavimleri için gayet kayda değer bir çalışma olduğu da aşikar.

dolayısı ile türk blogküresine yapılan yeni bir katkının duyurulması ve o blogkürede söz sahibi bir insanla yapılan kapsamlı bir röportajın bu şekilde değerlendirilmesi bizim açımızdan üzücü, bu görüşlerin herkes tarafından benimsenmemesi sevindiricidir.

reklam meselesi ile komiklikten çok çok uzak.

"taraf tutmak, eşitlik ve çifte standart" gibi kelimelerin bol keseden harcandığı şu günlerde "bildirgeç üzerinden bir reklam gayreti" içinde olsaydık, emin olun ki bunu böyle değil daha farklı bir şekilde yapardık. ve bizim de emin olduğumuz bir şey varsa şudur ki, böylesi bir düşüncemizde pilli ailesindeki dostlarımız bize her türlü kolaylığı göstereceklerdir.

işin öte yanı ve bir diğer değişle "kapak" kısmı da şudur ki. blogküre için ne gibi bir çalışma ve mesai harcadınız da, bildirgeç'te bu editörler tarafından bloke edildi ?

@wolkanca,
bu anlamsız savunmayı, nahnu'yla aranızdaki arkadaşlığın simgesi olarak görüyorum. reklamın daniskası bu.

Bahriyeli / 21-05-07
pilli ailesindeki dostlarımız bize her türlü kolaylığı göstereceklerdir

demek istediğim(iz)de bu işte.

Bahriyeli / 21-05-07

sevgili nahnu,
blogküreye dahil olan yeni bir blogun duyurulması kadar doğal bir olay yok, ancak bunun doğrudan blogun yazarı tarafından yapıldığında da reklam olarak algılanmaması tuhaf olur. bıraksaydın da başkaları yazsaydı daha şık olurdu. bahsettiğin röportajı da okudum, blog kazanını da kendi blogumda inceledim, yorumlarımı yazdım.

ha bi de sonda sormuşun ne mesai harcadınız diye "buralar bizim" gibisinden, ben de sizin kadar olmasa da kendi çapımızda yazıyoruz işte bişeyler ancak gelip kendimiz duyurmadığımız için edtörlerce engellenmemiştir diyerek yanıtlamak istiyorum.

nahnu,blogkazani ve bloglama üzerindeki gözümüze gözümüze sokulan yine kafam kadar google reklamları sorulara bir cevap olabilir mi? amaç üç kuruş fazla kazanmak mıdır? blogkazani süper bir oluşum mudur? blog tarihini, yapısını kökünden değiştirecek midir ki böylesine büyük bir katkı gibi gösterilmek istenmektedir? bloglama.org'da blogkazanı türevi bir girişimde bulunulmak istenmiştirde elde mi patlamıştır? nedir yani?

"buralar bizim" gibisinden

"niyet okumak" ve daha ötesinden başkalarının yerine konuşmak şık değil sevgili kahpe cüce. orada bahsettiğim "blog kazanı benzeri", yaptığınız bir işinizi gelip bildirdiniz de bu günlük kategorisinine mi ışınlandı, sorunun gayet açık olduğunu zannediyorum.

zannediyorum başka birisinin yazması gerektiğini düşünüyorsunuz bunları, o vakit reklam olarak kabul edilmeyecekti bildiri.

burada bir tercih söz konusu oluyor bizim açımızdan, ya bekleyecektik birilerinin girmesini ya kendimiz girecektik. beraber çalıştığımız arkadaşlarımla görüştük, o sırada ben müsaittim ben girdim.

ufucuk, hangi sorulara cevap olarak google reklamlarını öne sürüyorsun anlamadım.

"oluşum" ifadesini hiç bir yerde kullandığımı hatırlamıyorum.

blogkazani süper bir oluşum mudur? blog tarihini, yapısını kökünden değiştirecek midir ki böylesine büyük bir katkı gibi gösterilmek istenmektedir?

vaad/iddia etmediğim/iz şeyleri bizim ağzımızdan konuşmak ve onları soru formuna dökmek hoşuna gidiyorsa devam edebilirsin.

ve evet ilk heyecanımızla başladığımız yazarken zevk aldığımız her blog/site bizim için "süper"dir.

bloglama ve bloglama.org'un bu bildiri ile doğrudan alakası olmadığının farkındasın sanırım. merak ettiğin şeylerin sadece bizi ilgilinedirdiği, dolayısı ile bizim derdimiz olması gerekiyor. boş yere gerilmeni istemem.

sonra arkandan elalemin derdi ile başlayan laflar etmesinler :) şaka.

:) kısaca, yaşadığımız ülke gereği torpile alışığız ve bunu göğsümüzü gere gere savunuyoruz. tamam torpil yapılmışsa yapılmıştır, reklamda yerini bulmuştur afiyet olsun. bende mesajımı yazmışımdır.
ancak, fakat, bilahare şu anda tam olarak hatırlamıyorum hafife mi yazdım buraya mı Rusya'nın en ünlü kozmonotu türkiye'ye gelecekti, bilgi ve tecrübelerini aktarmak için, bize uzayı anlatmak için, ben bir bildiri yazdım yerini ve saatini belirttim toplantının fakat bu editör ahalisi nedendir bilinmez bana "reklam yapmasana kardeşim" gibi bir mail atıp yazıyı geri çevirdi. kozmonot gelip benim halkıma uzayı anlatınca benim cebime 2 kuruş giriyor mu? hayır. halka bişeyler katacak mı. evet. şimdi bu çifte standartın daniskasının önde gideninin depar atanı değil midir? evet aynen öyledir. burda blogkazanı gibi bir internet oluşumuna açık seçik peşkeş çekilirken neden benim o bildirime "reklam kokan hareketler" muamelesi yapıldı? bildiriyi onaylayan arkadaş uzayın, astronotun ne olduğunu bilmiyor muydu yoksa alkollü müydü?
neyse, soğutuyor bu tür hareketler bizi bildirgecten. ayrıca editörlerin bizim bu yazdıklarımızı okuyup uzaktan kıs kıs gülerek hiç cevap vermemeleri ise ayrı bir konu.

Ya arkadaşlar kasmayın bu kadar. Yıllardır gelen bir gelenek bu, saraya yakın olan zengin olur mantığı işte. Bildirgeç'e yakın olanın sitesi de bildiri bölümünde çıkar. Nahnu seni de tebrik ederim. Güzel bir site. Demişsin reklam yapsak değişik yollarda yapardık, bence bildirgeç'deki hiç bir reklam bu yazı kadar işe yaramazdı.

...ooooo. ben aradan çekileyim abi bananeki zaten. sadece o sizin dediğiniz blogküre nin bir elemanı olarak yazmıştım, kimsenin derdi beni germiyor. pilli'nin bildiri kriterlerine uyyormuş demekki onaylandı bu girdi. bundan öncede buna benzer polimikler vardı önceden internet, tasarım ve mucizeleri olan bildirgeçin sloganı bu polimikler sayesinde internet, tasarım, popüler kültür, teknoloji, mimler ve mucizeleri olmuştu.

taninmayan-94903 | 28 Nisan 2007 14:21

nahnu'yu neden suçluyorsunuz veya savunuyorsunuz anlamadım bu nahnu'nun yaptığı bir hata değil. belki de günde 10larca bunun gibi reklam bildirileri yayımlanmak üzere bildirgeçe yollanıyor bu bildirinin suçlaması veya savunması nahnu'ya değil bildirgeç yönetimine yapılır ve cevap veren de nahnu değil bildirgeç yönetimi olması gerekir.

hatta sanırım pilli yönetimi yayımlanma kurallarında bazı değişiklikler yapmış, e artık onlarıda bize bildirse iyi olur biz hâlâ eski kurallara göre düşünüyüyoruz.

herkes üstüne alınmasın
bazen pipo sadece pipo yazilan.org

bende reklam gibi olmuş dedim. sonra vardır herhalde bir bildikleri diyerek... :)
lakin blogkazani çok güzel bir çalışma olmuş.
ayrıca kahpecüce birleşik galiba..

bildirgeç yönetimi de bu durum karşısında görüşünü bildirirse olay açıklığa kavuşacaktır.
  • eğer bir onay hatası varsa bunu kabul etsin
  • kural değişikliği varsa bunu duyursun, böylece herkes gönlünce reklam yapabilsin (şu an itibarıyla hala "reklam yapmak üyelik iptaliyle sonuçlanır" olarak görünüyor.)
  • bazılarının yaptığı reklamlar "sütten" ise, o bazıları açıklansın.

"komünite" olmak bazı sorumlulukarı da beraberinde getiriyor.

şimdi katıldım kahpecüceye

BloggingPro theme by: Design Disease

yazmaları lazım geliyordu sanırım. neyse. copyrigth notice leri seviyoruz.

(türkçe yazamadığım için üzgünüm.)

artmazsa yetmez. altmışsa yetmiş.

başından beri tartışmaya düşüncelerimle gereksiz yere katılmışım. gerginliğin ve abesliğin bir parçası olmamak adına yorumlarımı silmiş bulunuyorum.

Hayırlı olsun diyelim. Sonuçta nahnu bey bir emek harcamış ve bu emek diğer blog yazarları için düzenlenmiş. sonuç olarak bu hizmetten herkez yararlanacak, bagırıp çagırmaya gerek yok. eğer bu oluşum yeni blog yazarları için faydalı olacaksa neala, ancak yok biz gene bloglar aleminin top 40 listesini sürekli tanıtma gayreti içindeyiz denirse bu olmaz işte.

S E S E B İ A N. C O M Hiçbirşey hakkında herşey!

Belki bakıp geçecektim ama bu kadar yorumun üstüne daha çok aklımda kalacak. :)

Eh ne diyelim, Türk Blog Dünyası için hayırlı olsun :)

Burdan blogküreye katkıda bulunacak yani yeni blog açıcak bütün arkadaşlara sesleniyorum blog'unuzu açar açmaz bildirgeç'ta reklamını yapın nasolsa onaylanıyor...
örn,bnkz burası... :)

bu itirazıma kimse katılmaz diye düşünmüştüm ama çoğunluk katılmış. Çok teşekkür ederim.

Bazı arkadaşlara tek tek cevap vermek yerine topluca cevap vereyim.

Bu bildiye itrazım ve haksızlığa uğradiğımı düşümdüğüm konular :

1. Aynı tür bir bildiriyi hiçte reklam maksadım olmadan gönderdiğimde üyeliğimin iptal edileceği tehtidiyle karşılaştım.

2. Başkaca bir konudaki bir yazımın neden yayınlanmadığı konusundaki sorumu "editör beğenmemiş yayınlamamış" dediler. - Vay be editör havasında değilmiş-

3. Bildirgece parasıyla reklam vermek istedim binlerce dolar istediler.

4. Nahnu demiştir ki : Pilli'deki arkadaşlarımız bize her türlü kolaylığı gösterecektir. Yuh diyorum. YUH! Bu kadar da olmaz birinci ağızdan bu laf bildirgeç tarafından sömürüldüğümüzün belgesidir.

Bu bağlamda, şimdiye kadar pilli sistemine ufacık dahi bir katkım olduysa pişmanım ve üzgümün.

Yukarıdakileri ve bir önceki yorumumdakileri gayet sinirli bir şekilde yazdım. İşin aslı Kendimi çok kötü aldatılmış hissediyorum. Burası komite değil kendin çal kendil oyna sistemi imiş bizde buna alet edilmişiz.

üzgünüm ama yaptığınız tartışmayı çok anlamsız buluyorum.

  • site blog dünyası için önemli bir gelişme bence. neredeyse bütün blogcuları ilgilendirecek içeriğe sahip.
  • aynı sitenin tanıtımına dair 5 farklı kişi tarafından 5 yazı gönderilmiş ve içerisinde nahnu'nunki seçilmiş. başka birininki seçilseydi de aynı tantana olacak mıydı?
  • yazı siteyi tanıttığı kadar hafif uyku ile yapılan röportajı da bildiriyor. kendi röportajlarımızı pilliblog dışında duyurmayı sevmiyoruz ama sizler bildirince mutlu oluyoruz.
  • yazının dilinde basın bildirisi veya reklam kokusu yok. karşısındakinin zekasını hafife almıyor, yalan söylemiyor.

site çok güzel. başarılar ve uzun ömürler dilerim.

gönderilen bir yazının reklam olup olmadığını anlamak kritik bir mesele. 2000 yılından beri de başımızda var olan bir sorun. site büyüdükçe reklam girişimleri artıyor. son dönemlerde gelen yazıların beşte birine yakını bu nedenle geri çevriliyor. ancak bir tanıtımı reklamdan kurtarmak da çok zor bir şey değil. bildirgeç'te yeni ürünlerin/sitelerin tanıtımı yapılmıyor değil. samimi, reklam veya basın bildirisi kokmayan bir dil ile, bildirgeç kitlesinin zekasını hafife almadan, geniş kitleleri ilgilendirecek bir ürün/site tanıtılır ise neden yayımlanmasın?..

bazı "sakın sakınlar":
  • kendi siteni yeni hesap açıp "yapmışlar, etmişler" diliyle yazmak, (zira eğer yeni üye iseniz yazdıklarınızın filtreye takılma ihtimali daha büyük)
  • "blogumdaki şu yazı çok güzel oldu" şeklinde yazı tanıtımları,
  • basın bildirisinden kopyala yapıştırmak..

bunlar dışında "günlük" bölümünü yaptığınız siteyi, yazdığınız yazıyı vs. tanıtmak için özgürce kullanabiliyorsunuz.

aftermath'in bir bildirimin yayınlanmamasına itirazım sonucu gönderdiği cevaptan alıntı:

merhaba formicin,
pillinetwork yazarlarının, yazılarında kendi site veya ürünlerini tanıtması kural dışıdır.

bu durumda madem bildiriyi 5 farklı kişi göndermiş, özellikle nahnu'nunki kural dışı olduğu için yayınlanmamalıydı.
başka birininki seçilseydi de aynı tantana olacak mıydı?

cevap basit: olmayacaktı.

oyyla : sosyal imleme - video oyyla : seçkin videolar

off diyorum ben bu işe =)

cevap bekleniyor gerekli mecralardan.

artmazsa yetmez. altmışsa yetmiş.

nahnu gibi blog ve internet dünyasında popüler bir insanın sitesinin tanıtılmasında sorun yoktur.
fakat

pillinetwork yazarlarının, yazılarında kendi site veya ürünlerini tanıtması kural dışıdır.

dendiği gibi kural dışı bir olayın yaşanması üzücü. normal bir kullanıcı içeriğinin büyük bölümünde reklamlar olan bir sitenin reklamını yapmış olsaydı o kişi çoktan atılmıştı...
burdaki kişilerin tepkiside buna oldu. zaten nahnu burda tanıtsa da tanıtmasa da blogkazanıyla ilgili yazıları birçok blogda görüyoruz.

öncelikle buraya yorum yazan arkadaşlar blog camiasını çok fazla takip etmedikleri kanaatine vardım bundaki yegane sebepte nahnu gibi bir kişinin reklam yapmaya geregi yoktur , bu şuna benzer sabancının çıkıp bakın benim ne güzel arabam var demesine ebnzer . senin araba fabrikan var arabam güzel desen ne olur demesen ne olur. yamulmuyorsam bu benim ilk yorumun bildirgece aşagıda bu yazıyı rapor et diye bir yer var rapor edersinzi ilgili kişiler bakar eder , zaten burası türkiye , insanların haklarınıs avunma gibi bir lüksleri yok.darbe soylentilerinin oldugu bir gunde bu şekilde yok o kendi reklamını yapıyormuş , yok bu adam kendi demeseymiş bence hoş işler değil.en azından adam cebinden par averip domain almış hostunun bir kısmını harcamış.helal olsun diyoruz.

zaten burası türkiye , insanların haklarınıs avunma gibi bir lüksleri yok

burda yanılıyorsun.

sabancı sabancı olduğu için yargıç sen sabancısın, reklama ihtiyacın yok, bu ülkede güzel şeyler yaptın deyip beraat ettirmiyor.
uygulanan kuralların ve uygulayanların saygı görmesi için her durumda kuralların uygulanması gerekiyor.
ha bildirgecin benim saygıma ihtiyacı var mı, dağın tavşana ihtiyacı var mı?

oyyla : sosyal imleme - video oyyla : seçkin videolar
nahnu gibi blog ve internet dünyasında popüler bir insanın sitesinin tanıtılmasında sorun yoktur.

cemshid olsun aftermath olsun bu isimleri yıllardır bilirim ama nahnu yu ilk defa duyuyorum.

nahnu'yu biliyoruz. ama en çok bilen en çok caiz olan demek değildir.

Kural ihlali bilinçli bir şekilde dedilmiştir. bu haksızlıktır. açıklama bekliyoruz...

güzel kardeşim sen hala burada mısın? üyeliğinden feragat etmiştin diye hatırlıyorum :)

"t.c. yasalarına aykırı, suça özendiren, ticari rant elde etmeyi hedefleyen spam/reklam yazıları yayımlanmayacaktır. "

sitede kafam kadar google adsense reklamları var. :) ticari amaç yok demesin kimse.

üstteki yorumlarda, sürekli top 40 tanıtılacaksa hiç gerek yoktu böyle bir oluşuma denmiş. aynen öyle. benzer isimlerin blogküre diye bahsettikleri çalışmalarda hep aynı bloglar vardı. aklıma ilk gelen bir blogzine denemesi olmuştu. aynı bloglar etrafında dönen en güzel yazıları seçtiklerini iddia ettikleri bir çalışmaydı.

kendin pişir kendin ye sistemi yaklaşık 2 senedir çok güzel bir şekilde işlediği için blog dünyasının da bu isimlere saygısı ve güveni kalmadı. sürekli arkadaşlarını, kendilerini tanıtma gereği hissettiler. madem kendilerini tanıtmaya ihtiyaçları yoktu, bildirgeç'in popülaritesinden faydalanma gereği niye? nahnu'nun kendi blogunda duyurması yeterli gelmez miydi?

üzülerek bu bildirinin reklam koktuğunu düşünüyorum. kayırma yapılmıştır.

esatergun,

blog kazanı'nın 3 günlük performansının "top 40" meselesi konusunda sana ve bu garip niyet okumayı yapan diğerlerine bir fikir vermesi lazım, vermediyse bi üç gün daha izleyin ve anlamaya çalışın.

ayrıca, yorumların bu denli uzamasına sebep olan ve bildirgeç editoryası tarafından nihayete erdirilen, reklam konusuna değindiğin iki paragraf arasında yazdıklarınının bir eleştiriden başka herşeye benzediğini görüyorum.

bu bağlamda,

buranın konusu değil ama sen dahil bazılarınız bloglama ve diğer çalışmalarımız hakkında burada atıp tutuyorsunuz. bir nedeni var mı ?

yapılabildiğini göstermek için denediğimiz ve sadece "1 sayı" çıkardığımız bir projede, muhabbetimizin olduğu/ nazımızın geçtiği arkadaşlarımızdan yazı ve içerik istememiz, keyfe keder olarak bir seçki yapmamız seni neden bu kadar ilgilendiriyor?
şehir blogları ve wordpress türkiye gibi benzeri diğer gayretlerimizi de yine aynı arkadaş gurubu tarafından devam ettiriliyor oluşunu neden kabullenemiyorsunuz? ne zamandan beri insanların beraber bir iş yapmaktan hoşlanması diğerlerinin zoruna gider oldu ?

öte yandan, bu zamana kadar şimdi burada hakkında atıp tuttuğun çalışmaların hiçbirisine herhangi bir istek/öneri/teklif/eleştiri getirdiğini hatırlamıyorum. dolayısı ile sana şunu sormak isteyenler olacaktır:

  • bu çalışmalar hakkındaki herhangi bir fikrini işe yarmaz, değersiz veya ucuz mu buldular?
  • dahil olmak için bir girişimde bulunmadığın çalışmalar için neden "hep kendileri oynuyorlar" şeklinde konuşuyorsun?

bir kaç yorumcunun daha yaptığı üzere, blog kazanındaki reklamların 250*300 piksel kare olmasının kafanın büyüklüğü ile (kafam kadar diyerek) açıklamaya çalışman hakkında, yorum yapmak istemiyorum.

@esatergun

+1

benim görüsüm ise yapi cok yetersiz, sayet standart bir wordpress ile iletisim formu eklentisi ve birde hazir tema ve gereksiz icerikten(bazi yazilar icin) baska birsey görmüyorum.

türkce blogflux benzeri bir olusum icin yeterli kod bilgisine sahip olsaydim, inanin blogflux'dan daha iyisini bile yapardim, türk blog alemi icin bekleyip amatörler ile gecinecegiz maalesef. :(

son olarak keske nahnu'nun yazisi degilde bir baskasinin yazisi yayinlansaydi ve bu gereksiz tartismalara gerek kalmasaydi.

umarim ileride yaparsiniz...
iyi yayinlar,
saygilar

nahnu kardeşim üyeliğimi iptal etmemi niye dört gözle bekiyorsun ki! feragat ettim merak etme. bu isteğimi belirtiğim yukarıdaki ilk yorumumda yazdığım gibi ricalarım var.

ha, "gidiyorum bütün aşklar yüreğimde" diyorsun yani :))

bu konuda ben kendimi tutamayacağım malesef eğer yazmak istediklerimi şimdi buraya yazmazsam içimde kalır ileriki nesiller hakkımda ne düşünür sonra valla uyku uyuyamam.

esatergun arkadaşım şimdi öncelikle o kafam kadar google reklamlarının sadece blogkazani.com projesinin host vs. giderlerini bile zor kaşılayacağını bilmelisin, artısı eğer kafan kadar reklam istemiyorsan destek ol veyahut projeye sponsor ol.

(belki nahnuda şimdi içinden şöyle diyordur; -lan keşke bildirmeseydim bildirende kabahat mnkoim) blogkazani.com un burada bu kadar ateşli tartışılması bence faydalıdır ve bir kaç gün sonra bilridgeçteki tüm diğer girdiler gibi bu girdide unutulacak tarihe karışacaktır gündemden düşecektir nahnu arkadaşın bu bildiriyi yazarken bu tarz eleştirilerle karşılaşacağını tahmin ettiğini sanıyorum ve eleştirilere karşı bu denli açık olduğu için kutlarım.

vista arkadaşım Türkiye'ye her şeyin 5 sene sonra gelmesindeki neden özgüven eksikliğidir yani o bahsettiğin blogfux mudur nedir o web sitelerini hazırlayan insanların bizim insanlarımızdan daha üstün değiller bana göre ve yine aklıma ilk gelen fıkra şu oldu nedense;
cehennemde her ülkenin bir kazanı varmış içinde sıcak kaynayan yağ olurmuş günah işleyenler bu kazanlarda cezalandırılıyormuş.kazandan kafasını çıkaranları zebaniler kafasınıa vurarak geri kazana sokuyormuş. baş zebani bir bakmış diğer kazanlarda her kes çıkmaya çalışıyor ama türkiyenin kazanından kimse kafasını bile çıkarmıyor baş zebani zebanilerden birini çağırmış ve sormuş,
- niçin türkiyenin kazanından kimse çıkmıyor yoksa orda günahkar yokmu?
zebani:
- olmazmı, ama çıkmaya çalışanı alttakiler geri çekiyor...

taninmayan-94903 | 29 Nisan 2007 16:17

eleştiri ve hakaret sınırlarını aşmadan yazdığım yorumum nahnu tarafından seviyesiz bir noktaya çekildiği için cevap hakkımı kullanmıyor, sessiz kalmayı tercih ediyorum. malumunuz teşbihte hata olmaz demişler ama teşbihten hata ayıklayıp, bel altı vurmak edep sınırlarını aşıyor.

tek eklemek istediğim blogzine denemenizdeki iletişim formunu kullanarak bir çok blogdan tavsiye niteliğinde bir çok yazıyı önermiş, projeye saf duygularımla katkıda bulunmak istemiştim. ama sonuç şu an için ortadadır.

projelerinizde başarılar.

bloglama blogzine denemesi içinde yer alan öneri formu, gönderen kişi hakkında en ufak bir bilgi içermiyordu. ayrıca orada önerilen blog yazıları da olası bir ikinci sayı için bekletiliyor. bu manada tesbit edemeyeceğimiz bir katkınız varsa eğer sadece teşekkür eder, değerlendirmeye çalışırız.

"teşbihte hata olmaz" lafını "teşbih hata kaldırmaz" olarak okursanız teşbihlerinizin size geri dönmesini engellemiş olursunuz.

blog dünyasının da bu isimlere saygısı ve güveni kalmadı.

ifadesi, eleştiri ve hakaretin ötesinde kendisini tüm blog dünyasının sözcüsü olarak görmekten başka bir şey değildir, de nedir ?

bu gün pazar akşama kadar cevap yazabilirim, şanslısınız :)

copyright uyarıları eklenmiş güzel olmuş =)

acaba sebebi ben miyim ? =)

artmazsa yetmez. altmışsa yetmiş.

@nahnu

sitede blog olmayan websiteleri'de yer almis. bunun sebebi nedir ?

ngagerz, evet unuttuğumuz önemli bir şeydi. teşekkür ederiz.

vista, misal ?

blog dünyasının da bu isimlere saygısı ve güveni kalmadı.

ifadesi, eleştiri ve hakaretin ötesinde kendisini tüm blog dünyasının sözcüsü olarak görmekten başka bir şey değildir, de nedir ?

böyle anlamanıza üzüldüm. naçizane yorumumdur. yukardaki yorumlardaki genel kanıdan aldığım cesaretle yazmıştım.

ardında bir art niyet aramadan, blog kazanı'ndaki tanıtım yazınız için de teşekkür ediyorum nahnu bey.

galiba abartmisim, websiteleri'de degil websitesi'de yazmam gerekirmis :)

Mesela:
Limk

bilgim dahilinde bu site bir web günlügü degil. enazindan öyle görünmüyor.

art niyetle mi yaptık bilmiyorum. taş atıp da kolumuz yorulmuyor, senin blogunu okuyup da keyif alacak birilerini sana ulaştırdıysak, o bize yeter.

blog kazanı böyle bir şey olacak ve böyle işleyecek.

Limkde limklenen bloglar

başlık bu, içeriğin gönderdiği yer ise limk.com daki blog kategorisi. blog kazanı okuyucularına yeni bir blog keşfetme adresi gösteriyor bu yazısı ile.

kaçırdığım bi yer mi var ? :)

@nahnu

aciklama icin saol

superman olmak için büyük bütçeler gerekir. misal holywood supermen'i geri getirmek için bile 200 milyon dolarlık bir harcama yaptı. kabul edelim hiç birimiz superman değiliz, olamayız,olmamalıyız. bunu bir kere kafanıza kazıyın.

ama superman olamayacağımız bir yerlerden başlayamayacağımız anlamına gelmiyor. yeni çıkan dizi filmlere blogspot altında blog açıp ziyaretçi ve para avına çıkmadığımız gün gibi ortadayken bu hazımsızlığı gerçekten anlayamıyorum.

bildirgeç yonetimine yapılan yorumları, kişisel hesaplaşmalarıı ve kuyruk acılarını bir nebze olsun dindirebilmek için açık yakaladık hadi girişelim mantığıyla yazılmış eleştirememeler olarak değerlendiriyorum.

aşın bunları!

blog kazanı'nı çok beğendim. teması bilmemnesi zamanla değişir, gelişir vb... sanıyorum ki yazar arkadaşlar şu an için içerik sunumları üzerine denemeler yapıyorlar. bence harika bir yer olacak.
hatta söylemek için çok mu erken bilmiyorum ama - ilk ben söyledim demek için söylüyorum :) - bir gün pillinetwork'e katılacağını ve yakışacağını düşünüyorum.
başarılar diliyorum...

@525
- bir gün pillinetwork'e katılacağını ve yakışacağını düşünüyorum.

neden olmasın dermiş şimdi aftermath (:

taninmayan-94903 | 29 Nisan 2007 18:59

bütün eleştirilere rağmen ben en büyük blogcuyum reklamımı yaparım yapmam size ne lan siz kimsiniz tavrında olan ukela kişi haklı onun haricinde haksızlığa uğradığını düşünen blog ne bilmeyen düşük ezik insanlar haksızdır... yönetim de bunu savunmaktadır artık bize bir şey söylemek düşmez :) bildirgec komitesininde burjuva ve işiçiler olarak ayrıldığını görmüş olduk napalım bize laf söylemek düşmez büyük PATRONlar konuşsun,bildirsin,reklam yapsın...

herkesin bildirgeç yönetimine karşıt duruşu varmış herhalde nahnu abinin yazıya denk gelmiş. ama unutulan bi nokta var nahnu türkiye'deki ilk blogçulardan biri ve reklam yapmaya ihtiyacı yok çünkü internetle haşır neşir olan pek çok kişi onu bilir ve yazılarını da keyifle okur. o pek çok kişinin idolü konumunda :)

(bu arada yeni üyeyim diye hemen lafa karıştı gibisinden üstüme gelmeyin! asabiyim.)

Anlamıyorum
Transformers, örümcek adam fragmanları yayınlanır insanlar bana ne senin film zevkinden meşgül etme bloğu der herkes tersler.

SEO araçları yayınlanır belki içimizde %1 uğraşmasına rağmen kimse bişey demez.

CSS ile ilgili benzer zilyon tane mim geçer kimse aa bu iyiymiş kötüymüş benzeri varmış demez.

Ama tıpkı cehennem kazanında birisi tam çıkacakken aşağı çeken türkler gibiyiz. Bir yazarın dediği gibi biz kahramanlar yaratamıyoruz, kahramanlarımız bizi yaratıyor. Oysa herkesi kahraman gibi görebilsek ve engellemesek işler ne güzel yürüyecek.

Malesef biz en çok birbirimizi çekemiyoruz. Şu yazının direkt olarak mim değilde reklam şeklinde değerlendirilmesi bizim bizi çekemememizden başka bişey değil. Çünkü eğer yabancı bir site bunu yapıyor olsa kimsenin gözüne batmayacaktı yüzde yüz eminim.

Bence blog kazanı ihtiyaç olan ve gayet iyi bir fikirdir. Bunu söylemek neden zor ki ?

Yalnız şöyle bir şey var. Reklam kokusunu alanlar var, almanyanlar var. Peki almayanlar neden almadı da, alanlar nasıl aldı merak ediyorum ?

Ben okurken bir reklam kokusu almadım örneğin.

Bunun nedeni uzun zamandor Blog camiasında olmam, ve bu insanları tanımam olabilir. Tanıyorum derken de şahsi olarak değil, bloglarını takip ediyorum, tıpkı diğer 200 küsür kişi gibi.

Bence sizin kızdığınız nokta, Nahnu ve ekibi kendilerini desteklemesi. Tıpkı Mim konusu gibi. Orada da herkes birbirine mim verirken, birbirilerine destekekliyorlar, aynı taş aynı haman dedikleriniz oldu. Bir iki yerde okumuştum, nerede diye sormayın bulamam.

Evet haklısınız destekliyorlar, fakat Türkiye'de zaten desteklemek yasaktır. Birbirini destekleyenler her zaman harcanacak değil mi ? Birbirini destekleyenler her zaman ezilecek değil mi ? Birlik, beraberlik yasak değil mi ?

Evet diyebilirsiniz, fakat bulunduğum Blog camiası için bu cevap Hayır. Bu yüzden bence Pilli ile kişisel sorunlarınızı onlarla tartışın, burası, bu konuda açık alan buldunuz diye saldırmanız gerekmiyordu.

Son olarak, keşke Nahnu yollamasaydı da, siz de cevap verecek açık alan bulmasaydınız. Herkes mutlu olurdu. Bir süreliğine ...

Dağlara çıkamayan uzakları göremez... Arslanlar Şehri

bazıları anlamak istemiyor, bill amca bildirgeç e üye olsaydı ve Microsoft Vista için tanıtım yazısı yazsaydı bu da bir kural ihlali olurdu, ama yeni ve çok kişiyi ilgilendiren birşey olduğu için bu işi biz üstleniyoruz. Tartışma faydalı veya değil tartışması değil, emek harcanma tartışması değil, büyüklere saygı hiç değil.

nahnu nun reklam ihtiyacı var mı, yok mu bu tartışılır ama blogkazanı'nın reklama ihtiyacı var. Ve site içerisinde kimilerinin kafası kadar olan reklamların ne kadar gelir getirdiği değil de gelir getirip getirmediği tartışılır, hepimizin bildiği gibi bildirgeçte bildiri yayımlamanın belli kuralları var bu kurallar ihlal edildi mi edilmedi mi bu tartışılır.
Bloglar birbirilerine destek verirler vermezler bu tartışılmaz tabiki verirler ama verirken kendi koyduğu kuralları çiğneyip desteklemeri tartışılır. gayet hoş bir şekilde uzaylılar arasında blogkazanı yerini alabilirdi veya sağda, solda, üstde, altda bir banner yerleştirilebilirdi veya aftermath kendisi bir bildiri yazabilirdi.

burada sadece söylenen kural ihlali olduğu bu kadar açık ve net.

Kazanın dibinde kim var yoksa dibi mi tutmuş bu konu dışı.

bazen pipo sadece pipo yazilan.org

bööeaahh arkadaş 2 gün kaybolduk manas destanı baştan yazılmış. kim okur ki bunca şeyi yazanlardan başka? o sebepten değil midir ki posta kutusu diye birşey var?

ha bu arada, siteye başarılar. zira 800x600 çözünürlük kullanmakta ısrar eden bendenize bunun gibi aksi tasarımlar apranax etkisi yapmaktadır.

otomatikportakal.net - otomatikleştiremediklerinizden

@ncdlek bende aynı şeyi söyliyecektim eğer bir üyeye

merhaba formicin,
pillinetwork yazarlarının, yazılarında kendi site veya ürünlerini tanıtması kural dışıdır.

denmişse larry page gelip google tasarımı değişti diye başlık açsa bile aynı cevap verilebilmelidir, eşitlik budur! Bu yazı yerine aftermath bir yazıyla blog kazanını tanıtabilirdi buna da kimse birşey diyemezdi bu yazıda tebrik mesajlarıyla dolar taşardı... Eğer bir kural varsa ve herkese eşit uygulanmuyorsa buna herkes karşı çıkar. Büyütülmesinin blog kazanı ya da nahnu ile bir alakası yoktur diye düşünüyorum!

buradaki yazıların tamamını okudum. ne kadarını anladım anlamadım tartışılır.

aftermath demiş zaten açıkca kurallar bizim dostlarımız için işlemez diye.

sizde böyle (bildirgec) gibi bir site yapın, sizde yayınlayın dostlarınızın sitesini... yok kural ihlali diyen olursa en fazla konunun içinden çıkamazlarsa bu konuyu yayından kaldırırlar ;)

bildirgecin para gözlülüğü ve adam kayırması ne yazıkki gözler önüne serildi bu bildiri ile.

yayınlayanada, yazdığı kuralların arkasında durmayanlarada, burdaki olayın bilinçli farkındalığına varanlarada teşekkürler.

Söylesem tesiri yok, sussam gönül razı değil. (fuzuli)

nahnu'nun reklama ihtiyacı yok

bu ne kadar şuursuzca bir laftır. kim ki bu nahnu ? Bal gibi de varmış işte, reklama ihtiyacı.
________

aynı sitenin tanıtımına dair 5 farklı kişi tarafından 5 yazı gönderilmiş ve içerisinde nahnu'nunki seçilmiş.

kimmiş yahu o 5 kişi ? bu yazıya böylesine alakasız insanlar yorum yaptılar da, onlar neden konuşmuyorlar ?

Bahriyeli / 21-05-07
Söylesem tesiri yok, söylemesem gönlüm razı değil.

yalnız, sözü sevdim.

Bahriyeli / 21-05-07

[paragözlülük] yorumunu yapan disconnect ne kadar cahilce laflar etmişinternetten para mı kazanılıyor? açıklamada söylenmiş site kadar röportaja da bağlantı olması sonucu değiştiriyor. röportaj olmasaydı onaylanacağını sanmam.

bildirgeç büyüdükçe baltalamaya çalışanlar da ne çok artmış. güneş balçıkla sıvanmaz a cahiller. gidin biraz içerik üretin ağlayacağınıza

@azurenus

senin tarzın avatarından belli. bildirgecin logosunu ne hallere sokmuşsun. gerekli uzuvlara gayette benzetmişsin.

azurenus'un içler acısı avatarı
azurenus'un içler acısı avatarı
BU avatarla kime hangi mesajı vermeye çalışıyorsun. anlamını bize net bir şekilde anlatabilirmisin. Oluşturabildiğin içerikler avatarın gibi mi?

bugün blog kazanında çok güzel bir yazı okudum. kayna kazan kayna, faydalı oluyor :)

o degilde, bu bildiri sayesinde blogkazani'nin 1 yillik sunucu masraflari cikarildi sanirim. (:

birde bu kazana nasil kayit olunur bilen varmi?