giremezsin!!
Google'ın ünlü blog hizmeti olan blogger (blogspot.com) mahkeme kararıyla kapatılanlar listesine 24 ekim 2008 itibariyle giriş yapmış bulunuyor. Youtube, wordpress gibi büyük bir kullanıcı kitlesine sahip siteler de, üyelerinin hesabı üzerinden, bir başkasının "kişilik haklarına" saldırıldığı için çeşitli kereler engellenmiş ve daha sonra "ilgili unsurlar" sitelerden kaldırıldıktan sonra mahkeme kararıyla tekrar Türkiye içerisindeki yayın hayatlarına devam etmişlerdi.
Bu seferki kapatmada en dikkat çekici nokta ise bu kararı alan mahkemenin ankara veya istanbul değil de Diyarbakır 1. Sulh Ceza Mahkemesi olması.

mahkeme engeli
Neyse, olan yine dev bilgi birikimlerine oldu. Yüz binlerce türk blog sahibinin bu kapatmadan en çok etkilenen taraf olduğunu şimdiden tahmin etmek çok basit. Bu durumdan kurtulmanın öncelikli yolu, ilgili yasaların yeniden ele alınması ve birkaç kişinin işlediği suçtan dolayı herkesin cezalandırılmayacağı yeni müeyyidelerin bir an önce çıkarılması.
daha önceki engel haberleri;
- izlesene.com ve vidivodo.com siteleri engellendi
- Tagged.com ve Slide.com Yasaklandı!
- shoutcast.com'a erişim engellendi
- Youtube yine engele takıldı...
- Ekşi Sözlük'e erişim tekrar engellendi
« önceki yazı Apple'ın yapmayacağı üç şey! |
sonraki yazı » 50'nin üzerinde logo evrimi |
Yorumlar
interneti kum deryası olan çöle benzetirsek, bu yasakçı zihniyeti de kafasını kuma gömen deve kuşuna benzetebiliriz.
| peltek | |
|
|
(5 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 03:54 |
şaka maka internetin yarısına ulaşamıyoruz artık.
| paratrooper | |
|
|
(6 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 03:54 |
gerçekten inanamıyorum, hadlerini aşmaya başladılar.
gerçekten somut birşeyler yapmak lazım, burada yorum yazmakla olmuyor. yürüyelim protesto edelim...
| yenidem | |
|
|
(4 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 04:24 |
bloggera giriş için
bide bişi daha var blogu gidenler co.cc adresinden bedava domain alıp devam etsinler bence
not: co.cc ler tr.gg ler gii bedavayım diye sırıtmıyor pek bilinmedigi için ütelik diğer blogların engellenmesi size hit bile getirir.
| egomanyak | |
|
|
(-9 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 04:31 |
hükümet bir şeyler yapmalı, çünkü akp döneminde gördüğümüz yasakları hiç bir hükümet döneminde görmedik, direkt onları suçlamak istemiyorum ama bu vebal üzerlerine kalıyor.

http://dejenerator.tumblr.com/
| gaykedi | |
|
|
(1 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 06:08 |
Bende proxy ile yazabiliyorum ancak: http://www.gokhanblog.com/2008/10/yuh-yani-bloggere-de-eriim-engellendi.html
| gokhans19 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 08:52 |
hakikaten bu kapatmalar ciddi anlamda kabak tadı verdi. çok sıkıcı olmaya başladı...
| ufopilotu | |
|
|
(2 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 09:34 |
her kapatmadan sonra bildirgec bilimum tartışma oldu.. bi fiil katıldım..
@gaykedi ye katılmamak elde değil.. ama bişey diyince takımın taraftarları saldırıyorlar.. :)
| Serhat7 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 09:47 |
Zaten wordpress'i kapattılar diye blogspot'a geçmiştim. Şimdi de blogspot'u kapattılar. Bu ülkede blog yazamayacak mıyız? Bir iki kişinin hatası yüzünden herkes mi cezalandırılır. hukuk devletinde yaşıyoruz, ama hukuki haklarımızdan yararlanamıyoruz.
| Kerimsel | |
|
|
(3 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 09:48 |
Türkiye'de hukuk un aslında GUGUK olduğunun ispatıdır. Şu an açıkca ifade edebilirim ki, böyle bir ülkede yaşamaktan utanç duyuyorum..
| muhendisolcakadam | |
|
|
(8 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 11:01 |
tüm yorumcular işin mahiyetini öğrenmeden, aslını araştırmadan, ve ne yazık ki koyun gibi sürünün arkasından gidercesine atıp tutmuş. Ha sakın yanlış anlaşılmasın ben yasakları savunuyor değilim. Ve üstelik tamamen özgürlüklerden yanayım. Sadece canımı sıkan, ergenlik psikolojisiyle yazılmış gibi, atıp tutan ve kükreyen mesajlardır. İşin aslını öğrensek ve sonra eleştirsek daha doğru olmaz mı?
| petepate | |
|
|
(-10 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 11:35 |
işin aslı ne olabilir ki? Hangi gerekçe bunu haklı çıkarabilir.
Tamamen özgürlükten yanaysak eğer, yarı demokrat-yarı militarist köşe yazarları gibi bol 'AMA' lı cümleler kurmayacağız. ÖZgürlükten yanaysak özgürlükten yanayız, bu kadar. İşin aslı ne olursa olsun, bu yasağı haklı çıkaramaz.
| muhendisolcakadam | |
|
|
(6 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 11:39 |
hımmm.. işin aslı!
işin aslı ne olabilir acaba? yahu blogger erişime kapanmış, binlerce Türkçe bloğa Türkiye'den erişim yasaklanmış siz hala işin aslını düşünmüyoruz diye bizlere neredeyse direk sürü diyeceksiniz.
olsa olsa bir veya birkaç blogdaki yazıdan ötürü kapatma kararı çıkmıştır. diğer sayısı belli olmayan irili ufaklı blogların suçu nedir?
-yeterince özgür olamamalarıdır.
| taneru | |
|
|
(3 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 12:42 |
Hatırlıyorumda zamanında internet kullanmaya teşvik ederken internet özgürlüktür sloganı yapılıyordu.Şimdi insanlar interneti kullanmayı öğrendi kendi düşüncelerini bloglardan v.s söylemeye başladı ama işte oradakilerin işine gelmedi bizim pilli sitelerini de kapatmasın bunlar..
| SaintOne | |
|
|
(2 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 12:49 |
Zaten telekomun yarım yamalak verdiği hizmetle internete doğru dürüst ulaşamıyoruz. Ulaşsakta sitelerin çoğu kapatılmış oluyor. Aslında telekomunda işine geliyordur. Kullanıcılar internete girsede girmesede her ay parasını söke söke alıyor.
@gaykedi çok haklı. akp yasakları kaldıracağım diye oy topladı. Ancak yasaklar onun döneminde tavan yaptı. Belkide insanların fikirlerini özgürce söylemelerinden rahatsız oluyorlardır. Sonuçta internet onların kontrolünde olmayan bir medya. Böyle olunca bu sitelerin kapatılmasına ses çıkarmıyorlar.
Bunlar bir yana bu durumdan iyice sıkılmaya başladım.
| faltay | |
|
|
(1 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 13:33 |
yazıklar olsun.
hak ihlalini gerçekleştiren siteyi kapatmak bu kadar mı zordur ki herkes mağdur ediliyor.
tek kelimeyle buna fırsat verenlere yazıklar olsun.
| aslanbash2 | |
|
|
(3 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 13:36 |
Arkadaşlar herkesin yorumu güzel ama işin birde şu yönü var; kendimi iyice devekuşu gibi hissetmeye başladım. Kafamızı toprağa gömünce herşey değişiyormuş gibi bir muamele görüyoruz. Yurdumuzdan ilgili sitelere çıkışlar yasaklanınca artık o yasaklara neden olan konular ortadan kalkıyor mu zannediyorlar anlamıyorumki. Biz görmedikçe herşey normal mantığındayız. Örneğin; Türkiyem kötüleniyor ve ben bunu görüpte tepkimi gösteremiyorken yurtdışındaki birisi bunu okuyup "vay Türkiye böyle bir yermiş" diyebiliyorsa bence o sitede yayınlanan bilgiden çok bu bilgiye tepki göstermemizi engellemek bir suç teşkil ediyor. Bu kadar internetten anlıyorlarsa gitsinler bu siteleri hacklesinler yayınlarını öyle durdursunlar veya bizim tomarla hacker'ımız var onlara söylesinler bu işi hallederler. Böylelikle konuyu kökten çözersin.
....
Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.
....
| hernandes | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 14:00 |
bu kararı alan adamları hukuk adamı diye yetiştiren resmi anlayışa YUH çekmek lazım... bizi de kapatacaklar yakında!
| ghtalas | |
|
|
(5 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 14:31 |
engellerle bir yere varılacaksa anlaşalım arkadaşım... maiyeti ne olursa olsun geocities.com tek başına 1 internet sitesidir... kapatılma sebebi 10-15 domaindir ya da 100'dür 1000'dir ama asla HEPSİ değildir.
Blogger'da ben php,asp üzerine yazıyorum benim yüzümden kapatıldı desin birisi de kafasını baltayla eziyim... Benim özgürlüğüme karışır hale geldiler ben böyle yasak görmedim ya... 10.000'lerce domaini aynı anda kontrol altına alma sanatı: geliştiricisi de AKP'dir... öyle dendiği gibi başkalarının eseri değildir. uygulayıcı kimse sorumlu olur... evet DSP, HADEP, CHP yüzünden kapatıldı, banane kardeşim benim sayfam niye kapalı... git adama anlat derdini... 15-20 tane sakıncalı içerik var. türkiye çıkışını bize yönlendirin diiceksin. bu kadar geri kalan 10.000 lerce yazar, site sahibi bundan niye etkileniyo... yani yasağı uygulayan değil de sorumlu... adnan oktar mı yine...
la bırakın bu işleri... adnan oktar her seferinde yiyo bu naneyi ya da onun peşinden gelenler... ama 10.000lerce domaini birden kapatmanın altında KASIT'tan başka hiçbirşey olamaz, kimse bana bunun hesabını veremez... verirse eğer ben de bilgisayar aleminden çekiliyorum... yetti mi...
| crackerweb | |
|
|
(3 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 14:32 |
Sıradaki siteyi söylüyorum : facebook.
| dethbone | |
|
|
(5 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 14:39 |
mahkemenin kararını kişilerin dini inançlarıyla ilgili bir konuya dayanarak alay mevzusu yapmak ve bu noktadan hükümete vurmaya çalışmak, bunu alışkanlık haline getirmek bizdeki ..pu çocuklarına mahsus bir şey sanırım.
| mgwordpress | |
|
|
(-11 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 14:51 |
Gözlerime inanamadım. Nasıl olur da bu kadar büyük bir kullanıcıya hitap eden, müthiş derece büyük bir topluluk engellenir! Blog adresimin engellendiğini göründüğümde, başımdan aşağıya kaynar sular indi. Lütfen bir DUR diyelim artık...
| erkanozseyhan | |
|
|
(4 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 15:01 |
atatürk zamanında demişti özgürlüğünüzü kısıtlamaya çalışanlar olacak, izin vermeyin diye.
| MisterMadDog | |
|
|
(2 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 15:11 |
soru 1: özgürlükler sınırsız mıdır?
sınırsız değildir, başkasının hakkının olduğu alanda sizin haklarınız kısıtlanmaya başlar.
.
soru 2: internet özgürlük alemi midir?
hayır, internet özgürlük alanı değildir her yerde kanunlar geçerlidir. nasıl ki amerika, ırakla ilgili videoları yasaklayabiliyor, nasıl ki ulusal terör konseyinin aldığı kararlar doğrultusunda basının yapmış olduğu haberleri ön incelemeden geçiriyorsa Türkiyenin de buna hakkı vardır.
.
soru 3: yasaklanması kaldırılması demek midir?
hayır değildir ama bu basma kalıp savunma da savunma değildir. türkiye'nin sırtından milyonlarca dolar kazanacaksın ve sonra da onların aleyhinde yayınlara izin vereceksin. Bunun aksini savunurken de özgürlük, falan fişman diye interneti sınırsız bir alan, kanunsuzluğun hüküm süreceği bir yer olarak tanımlamaya çalışacaksın.
buna isyan edenler değil tüm dünyanın özgürlüğünü savunuyormuş gibi entel dantel görünmek uğruna, sırf kişisel zevkleri engellendi diye Türk mahkemelerine hakareti fırsat biliyorlar vah vah.
.
soru 4: karar eleştirilebilir mi?
evet, eleştirilmelidir ama yukarıda bir arkadaşın dediği gibi olayın aslını bilmeden atıp tutmadan bir şey eleştirilmez.
.
Yukarıda hukukun "H" sinden habersiz olanlar hukuktan bahsediyor. hukuk internetten ibaret değildir.
Hukuk alanında kusursuz sorumluluk denen bir kurum vardır ve "genel (yani dünyada her kanunda bulunan) hukuk kuralıdır". bir hizmet verirken dünyanın her yerinde olduğu gibi kontrol sorumluluğunuz vardır, bunu yapmazsanız kusursuz sorumluluk anlamında cezalandırılırsınız. bu görevi de yerine getirme görevi ilgili sitenindir, şöför kaza yaparsa davayı araç sahibine de açabilirsiniz.
.
crack, serial verip ona buna hakaret ettikten sonra gelip buraya sitem kapandı lanet olsun mahkemelere desem, anlamdan dinlemeden ardıma takılacak onlarca insan olacak anlaşılan :)
valla bravo işte hukuk bu değildir, hukukun nasıl olması konusunda ahkam kesenler hukuksuz olarak adaletin üç ayağından biri olan savunma mekanizmasını devre dışı bırakıp ahkam kesiyorlar, ne günlere kaldık.
| BacKDooR | |
|
|
(-10 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 15:59 |
şu anda bu türk usulü internet yasaklamaya türk usulü bir çözüm düşünüyorum.
gerçi çok süper bir çözüm değil ama geçiş süreci için ciddi bir rahatlama sağlayabileceğine inanıyorum.
bir firma ile sponsor olması için görüşeceğim. mail attım. cevap bekliyorum.
inşallah sevindirici bir haber verebilirim.
daha sevindirici bir haberi vermeye ise; yetkim ve gücüm şimdiklik yetmez sanırım.
o da iktidar, avukatlık belgesi ve vicdan sahiplerinin işidir herhalde...
| NLPMaster | |
|
|
(2 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 16:07 |
@backdoor
hukuk hakkında akademik bilgim olmadan, yeryüzünde yaşayan her insanın düşünüp de sormadan edemeyeceği bir soruyu sormak istiyorum size;
internet özgürlük alemi değil, ona katılıyorum. fakat herhangi bir alakam olmadığı halde neden benim bir özgürlüğüm kısıtlanıyor. şöyle düşünün;
ben arabamla bir yayayı ezdim. o zaman arabası olan herkes birilerini ezebilir. madem öyle araba kullanmayı toptan yasaklayalım bu memlekette ?
konuyla ilgili kurumların yaptığı kolaya kaçmaktan başka birşey değildir. niçin ilgili blog sahibinin adresi engellenmiyor da toptan bir engel geliyor?
| Lmanyakaa | |
|
|
(5 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 16:23 |
affınıza sığınarak bir hukuki çıkarımda bulunmak istiyorum...
sapık bir erkek, bir kadına tecavüz etti.
o zaman tüm erkekleri toplayalım ve ....
suç unsurlarını yok edelim...
ne dersiniz? :)
böyle bir kanun teklifi nasıl süper olur değil mi canım ülkemde!
| NLPMaster | |
|
|
(3 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 16:29 |
bu kadar basit birşey olabilirmi ya diyarbakır bılmem ne mahkemesi bir karar almış tak blogspot engellenmiş, bir iki kişinin yaptığı bir şey yüzünden milyonlarca kullanıcı etkileniyor.
çağımızda hala bu tip şeylerin yaşanması üzücü.
maalesef türkiye gerçekleri...
| airduncan | |
|
|
(2 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 16:31 |
@backdoor
mahkemelerin Türkiye'nin aleyhine olan sitelere erişimi engellemesinin tabii ki eleştirilicek bir yanı yoktur. ancak Türkiye'den erişilmesine izin verilen pkk propagandası veya Türkiye aleyhtarlığı yapan sitelere dokunulmazken, zararlı içerikten çok yararlı içeriğe sahip sitelere erişimin engelenmesinde ben art niyet ararım. pkk yanlısı vekiller mecliste cirit atarken, meydanlarda ağızlarından salyalar akıtarak açık açık Türkiye düşmanlığı yapıp pkk yı savunurken, demokrasi diye insan hakları diye ses çıkarmayanlar , bana bunu ülkenin çıkarları için yapıyoruz demesinler.
Hukuktan fazla anlamam ama sırf komşulardan biri suç işledi diye bütün mahalleye ceza veren bir hukuk sistemi ne derece mantıklıdır bunu sorgulamak lazım.
| faltay | |
|
|
(2 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 16:43 |
@mgwordpress
edepte dini bir erdemdir ama sen nasibini almamışsın.
| ghtalas | |
|
|
(4 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:09 |
Türkiyede ne basın ne yayın ne de fikir özgürlüğü kaldı bide avrupa kriterlerine uymaya çalışıyormuş Türk hükümeti.bu şekilde uyummu olur.diğer siteleri anladıkta blogger nie benim blogum yok orda ama baya bir arkadaşın blogu olduğunu düşünüyorum.insanların ne emeklerine ne de fikirlerine saygıda kalmadı.
| exedat | |
|
|
(2 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:14 |
birde blogger üzerinden kendi domain'lerini kullananlar etkilenmez sanırım bu yasaktan. bir arkadaşın bloguna baktım çalışıyor...
| ghtalas | |
|
|
(1 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:16 |
Sayın faltay, elbette haklısınız zararlı içerikli siteler yasaklansın o halde burada neden onları da engellemiyorsunuz diye tartışalım, ama onu mu tartışıyoruz?
Hayır pkk siteleri yasaklansın diye tartışılmıyor, aykırı bir durumu yaratan kişilere verilen ceza eleştiriliyor.
Ve daha öncesinde örneklerle aydınlatmaya çalışanlara yanıt vereyim.
Ceza nedir? Cezalar ceza kanununda sırasıyla yer almıştır. işte diyorum ki hukuk bilmeden hukuki konularda yorum yapılmamalı, ceza hukukunda kanunda yer alan cezalar verilir. Hakim suçlu mu? öyle yazanlar bile var, ceza kanunu 2005'de çıkarıldı, onlar da bunu uyguluyorlar. Ceza kanunlarında "kıyas" olmaz.
Ceza kanununda yer alan cezalar "ceza" sayılır yoksa sizin internet sitesine girememeniz ceza hukukunda ceza değildir. o halde kusursuz sorumluluğu da kaldıralım, işveren işçisinden sorumlu olmasın, çatısını tamir ettirmeyen adamın evinden düşen kiremit kardeşinizin başına düşünce adamın kusuru yok rüzgar çıktı diyelim, köpek ısırınca sizi sahibine ceza vermeyelim. Bunlar olacak işler mi?
Milyonlarca ziyaretçi kaybıyla reklam geliri elde edemeyen yutub emin olun ki asıl cezayı çekendir, sizler burada kendinizi parçalıyorsunuz ama yutub bir türlü bu yayınları engellemiyor şikayetler olmasına rağmen, yani resmen bizleri aptal yerine koyuyorlar. Ben bir filmin 10 saniyelik bir fragmanını yayınladım 1 saatte kaldırıldı demek yasakmış dedim ama adamlar tespit ediyor.
Yutub'un açılmama nedeni sadece mahkeme kararı mı sanıyorsunuz? Malesef bir siyasi parti hakkında yer alan videolar yüzünden yutubla yapılan pazarlıklar neticelenmediği için bir türlü sonuç alınamıyor. Hiç bu kadar sürmüş müydü?
Tecavüz suçu varsa tecavüz eden ceza alır çünkü "hapis" cezası ceza kanununda vardır elbet ceza alacak, ama siteye girememeniz bir ceza değildir siz sadece ceza oalrak görüyorsunuz. Günde 10 saat nette olan biri olarak yutuba giremiyorum mahvoldum, özgürlüğüm alındı gibi bir his yaşamıyorum yutub olmazsa vimeo olur.
Sizlerin duygularını özgürlük gibi maskeler ardında kullanıyorlar, lütfen kendinizi kullandırtmayın.
O halde şöyle yapsınlar yutubda bölüm açılsın "Atatürk'e, peygambere, İslam dinine hakaretler ve pkk propagandası" ismi altında yutubda bölüm açılsın, mahkeme o bölümü yasaklasın, sizde diğer bölümlere girerek adamlara aynı parayı kazandırarak sizlerin kazandırdığı paralarla ülkemizin değerleri hakkında propagandaya izin verelim.
Yapmayın arkadaşlar, bir arada olmazsak bize daha çok semer vururlar.
| BacKDooR | |
|
|
(-7 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:19 |
@backdoor: Yazdığın yorum hukuk ve insan hakları bilginin ne kadar kısıtlı olduğunu gösteriyor. Miras hukuku vs okulunda okumuş olabilirsin ama yazdıklarından buram buram cehalet akıyor.
Bizim jenerasyonumuzdan birinin böylesine bir yorum yazması beni dehşete düşürdü. Bilgisayar teknolojileri ve Internet hakkında bilgisi olmayan hakimi anlarım da seni anlayamam.
Burada verilecek en doğal tepki senin deyiminle "SAVUNMA MEKANİZMASINI DEVRE DIŞI BIRAKIP AHKAM KESMEKTİR" diğer tepkileri cahilce ve dangalakça buluyorum.
Yukarıda arkadaş çok güzel bir örnek vermiş. O zaman arabasıyla trafik kazası yapan olursa bütün arabaları trafikten men edelim. Tamamiyle aynı olay..
Arkadaşların bilmediği ortada:
Blogger içerik hizmeti sağlamaz, bu hizmeti aracı olarak verir ve kullanıcı sözleşmesinde kullanıcıların yazdığından kendini sorumlu tutmaz, şikayet üzerine de siteyi kapatma hakkını elinde tutar.
| Codename47 | |
|
|
(1 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:20 |
domain kullananlarda da yorum bölümü ve fotoğraflar açılmıyor.
| agurbuz | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:24 |
mantikli olarak ne yapilmaliydi? misal: kahrolsunTR.blogger.com -> bu bir subdomaindir ve söz konusu site erişime kapatılabilir. Böylelikle kimsenin özgürlüğü kısıtlanmaz.,
@backdoor: Hala saçma sapan
Atatürk'e, peygambere, İslam dinine hakaretler ve pkk propagandası" ismi altında yutubda bölüm açılsın, mahkeme o bölümü yasaklasın, sizde diğer bölümlere girerek adamlara aynı parayı kazandırarak sizlerin kazandırdığı paralarla ülkemizin değerleri hakkında propagandaya izin verelim
demişsin. Nasıl bir örnek bu? Bu konuyla nasıl bağdaştırdın?
Tek video yüzünden -> Video sitesini kapatalım
Subdomain yüzünden -> Domaini kapatalım
Domain yüzünden -> Interneti kapatalım
| Codename47 | |
|
|
(1 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:30 |
Codename47= Cehalet mi? senin gibi adamlar sadece karalarlar yazdıklarımın hukukta olmayan bir yerini söyle, sen hakaret etmek dışında ne biliyorsun? Nesi hukukta yok cehalet yazılanlara cevap veremeden şu konuda yanlışsın diyemeden doğrudan sadece hakaret etmekle olur, yani yaptığın gibi. Yazdıklarım her hukuk alanında geçerlidir.
.
Seviyeyi koruyamayacaksan laf atma, cehaletini ortaya koyma, şunu yazmışsın hatalı de.
.
yazını sonuna kadar kadar ha şimdi açıklyacak, ha şimdi diyerek okudum ama sadece "yalan, cahil, cart, curt" yazmışsın.
.
cahille girdiğim her tartışmayı kaybetmişimdir diyen ebu hanife çok haksız sayılmaz.
.
Hakaret ederek değil yanlışları ortaya koyarak anlat, anlat ki özgürlük konusunu savunurken insanlara hakaret etmenin hangi özgürlükçü anlayışa girdiğini anlat.
Tayyip kültürüne mi? Hamdolsun özgürlükçüyüz cahil herif. Diyecek kadar özgürlükçüsün, vay anam özgürlük ve demokrtasi kimlere kaldı, yandık valla.
| BacKDooR | |
|
|
(-5 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:31 |
mesajını şimdi gördüm.
işte hukuk bilmeden hakimi suçlaman ne kadar kötü.
subdomain olması bir şeyi değiştirmez bu hizmeti vermenin şartları vardır. anlayamadığın da zaten bu.
.
hani sen özgürlükçü, hakaretçi birisin ya tabi hukukçu kimliğinde vardır senin. "kusursuz sorumluluk" bundan sözleşmeyle kaçamazsın canım kardeşim.
.
sözleşmelern hükümleri geçersizdir. yoksa bankalar, acenteler, şirketler seni beni öyle öttürür ki özgürlükçü kardeş ne olduğunu anlayamazsın.
| BacKDooR | |
|
|
(-5 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:35 |
Ronald Reagan'ın sözü geldi aklıma, 'Devlet problem çözemez; çünkü devletin kendisi bir problemdir.'
Birileri fikirlerinden dolayı cezalandırılıyorsa bu noktada sorun var demektir. Fikir özgürlüğü en marjinal fikrin bile kendisini ifade etmesi demektir.
'ayy ben çok özgürlükçüyüm' dedikten hemen sonra, bu cümlenin arkasına 'ama ...' diye yazmaya devam edenlerin özgürlük anlayışının sığlığı nedeniyle zaten şu an bunları yaşıyoruz.
Bence zorlama yorumlarla yapılan bu sansürü yumuşatmaya çalışmayalım. Bu babalar gibi bir sansürdür. Gerekçesi her ne olursa olsun 21. yüzyıl da göreülmeyecek kadar ilkel bir sansürdür..
| muhendisolcakadam | |
|
|
(1 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:41 |
Düşünce ve konuşma özgürlüğüne karşı, teknolojiden bi-haber, yasakçı bir ortam, sadece aşırılıklara gebedir.
.
Atatürk’e minnettarım ama değerinden hiçbirşey çalamayacak, anti-Atatürk yazıların ortalıkta dolaşması özgürlüğü için elimden ne gelirse yaparım. Kürt vatandaşlarımız bizlerle yaşamak istemiyorlar da, bunu bloglarında yazıyorlarsa, varsın yazsınlar. Birbirimizi boğazlamaktan yeğdir.
.
Terörist bir eylem çağırısı varsa, kanun kuralları içinde icabına bakılır. Bu kararları alanlar, ne sebeple olursa olsun, sanıyorlar mı ki, insanların kafalarının içinden geçenlere de sansür uygulayabilecekler?
.
Aynı vatanı kendi inançlarına göre kurtarmak uğruna sağcı-solcu birbirini öldürüyorken, bütün ev halkı bu gece de evimize geri gelebilecek mi diye endişelenirken internet mi vardı? #
| gaykedi | |
|
|
(4 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:42 |
@backdoor: Daha nesini anlatayım internet'in kelime anlamından mı başlayım. Domain ne demek onu mu anlatayım?
Neyini savunuyorsun daha anlamadım?
Her türlü dış etkiden bağımsız olarak başkasının haklarını engellemeden, insanın kendi iradesine, kendi düşüncesine dayanarak karar vermesi durumu, hürriyet
Yasak içeriğe sahip 1 blog yazarının özgürlüğü engelleniyor mu? Hayır, çünkü oda kanuna aykırı hareket edip başkasının özgürlüklerini kısıtlıyor. Peki bu bloga erişimi engellersen özgürlüğü kısıtlar mısın? HAYIR
Peki bunun gibi onbinlerce blogu host eden, hosting parası olmayan yada web dizayndan anlamayan insanların fikirlerini yazabilecekleri bir blog servisi sağlayan BLOGGER ı kapatırsan, insanların özgürlüğünü engeller misin? Cevabını bekliyorum.
- Ucuz, Türkçe'yi güzelleştirelim kampanyalarına da girmeyelim. YUTÜB yazılmaz Youtube olarak yazabilirsin mesela. Bu da dipnot olsun dikkatimi çekti.
| Codename47 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:47 |
@backdoor: Hakime de işkembeden eleştiri yapmadım Tıkla bir zahmet
| Codename47 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 17:48 |
=)
Daha ayrıntılı sorayım: blogger.com a girebilmek ve yayına devam edebilmek için "teknik" çözüm nedir?
| TARIKKAVAZ | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 18:07 |
ultrasurf adlı küçük bir program kullanıyorum. (ama sanırım yalnız explorer'de çalışıyor)
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 18:12 |
çözüm bilişim bakanlığının kurulması yasaların, kafaların yenilenmesi başka bişe diil
| lkrycl | |
|
|
(2 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 18:18 |
blogger a girişten kastınız www.blogger.com adresinden blogunuzu yönetmek ise buraya bakabilirsiniz.
bloggere giriş nasıl yapılır?
| NLPMaster | |
|
|
(-2 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 18:19 |
Benim de blogger'da birden çok blogum var ve harcadığım emeği düşündükçe birşeyler yapma isteğim şiddetleniyor. Ancak yine de bu oturup adam gibi tartışabilme yeteneğimizi elimizden almamalı.
Sanırım burada sinirimiz yüzünden backdoor'un söylemeye çalıştığı önemli bir noktayı atlıyoruz. Söylemeye çalıştığı şey; "ortada suç varsa yasa ceza vermeyi öngörür ve o blogu engellemek, blog ücretsiz bir hizmet olduğu için bir ceza değildir."
Evet blog açmak blogger üzerinde ücretsiz olarak verilen bir hizmettir. Dolayısıyla bir blog adresinin engellenmesi blogger için bir ceza (burada gelir kaybı) değildir. Dolayısıyla blogger cezalandırılmalı, bunu yapmanın yolu nedir, bloggerı tamamen engellemek. Bu sakat mantık eğer blogger sunucusu üzerine kilit vurmak söz konusu olsa bir nebze işler görünse de şu anki uygulamada aslında blogger sunucusu hala çalışmakta ve Türkiye dışındaki ülkelere hizmet vermekte olduğundan blogger sahiplerinin pek de umrunda olmayacakları bir eylem haline gelmektedir. Yani aslında bunun blogger sahipleri için değil olsa olsa kendi çapında da olsa bir hizmet veren ve bazıları bundan gelir elde eden Türkiye'deki blogger kullanıcıları için bir ceza olacağını söyleyebiliriz.
Bahsedilen yasalar, tamamen türkiye içinde gerçekleşen ve engellenmesi durumunda oluşacak gelir kaybı yüzünden bir ceza haline gelebilecek siteler için uygulanabilecek yasalardır(bunun dahi çözüm olacağına inanmıyorum). Bu uygulamalar, blogger gibi tüm dünyaya ücretsiz hizmet veren siteler için sadece Türkiye dışındakilere kendine güldürmeye, bizim insanımıza da saç baş yoldurtmaya yarar.
Bir de burada bir kişiyi ezdi diye yasaklanan tüm arabalar örneğinin yerine blog hizmeti sağlayıcısı olan bloggerı bir iş merkezine, blogları da kiracılarına bedavaya kiralanan mağaza ve ofislere benzeteceğimiz bir örneği verebiliriz sanıyorum. Bu mağaza ve ofis sahiplerinden biri ya da bir kaçı kanun dışı bir iş yaptığında (diyelim uyuşturucu satıcılığı) ve polis gelip o mağazaları değil de tüm iş merkezini kapattığında sonuç ne olur, polis, iş merkezi sahibini durumdan sorumlu tutar mı, bu, aynı iş merkezinden yurt dışında da açmış olan iş merkezi sahibine bir ceza olur mu, diğer mağaza sahiplerinin zararını kim karşılar, onlar kalkıp polise dava açar ve kazanabilirler mi?
Aslında bu örnek için de eşit diyemeyiz ancak belki duruma daha yakın olmuştur.
| reoxy | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 19:08 |
Faşizmin tarifine tekrar bir bakmak gerek. Bugün sanal, yarın gerçek hayatta.. Ben faşizmin egemen olduğu bir ülkede yaşamak istemiyorum...
| blacknymph | |
|
|
(4 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 21:53 |
Bu bir öğretmenin bir kaç öğrenciye kızıp sınıfı sıra dayağından geçirmesine benziyor.
Kaldımı böyle anlayışlar.
| Mathsman | |
|
|
(7 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 22:36 |
"işin aslını öğrensek de sonra harekete geçsek olmaz mı?"
Şöyle bir benzetme yapabiliriz;
Bir ülkede hırsızlık var diye, tüm ülkeyi bombalayıp, "hırsızlığın önüne geçmeye çalışıyoruz" diye açıklama yapan bir düşünce sistemi bu.
Açıklama mı bekliyorsun?
İçinde AÇMAK geçen şeylere uzak o insanlar, "kapatmak", "kapanmak" ile ilgili soracaksan onu söylerler.
| f205 | |
|
|
(3 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 22:56 |
isin ilginc tarafi bu tarz site kapatmalarina turkiyede'ki cogu buyuk siteler duyarsiz kaliyor gibime geliyor. Bir sekilde kapanan sitelerin muadili olan turk siteleri bu isten kazancli cikiyor. Buyuk sitelerin bu isi protesto etmemesinin sebebi bu olabilir mi?
Bence turkiye'deki buyuk sitelerin anasayfalarinda gozle gorulebilecek sekilde site kapatmalarini protesto etmeleri gerekir ve bir an once bu yasanin duzeltilmesinin gerekli oldugunu belirtmeleri ve yasa degismedikce protestolarini anasayfalarinda gostermeleri gerekmektedir.
Yasa son derece sacma olup, yargi sisteminin isi de yasalari uygulamak olunca bir sekilde siteler kapaniyor. Yani bence suc hakimlerde degil yasanin kendisindedir.
Zamaninda kitaplar yasaklaniyordu, sonra radyolar kapandi sira televizyonlara geldi, simdi sira internette.
Fakat zaman gosterdi ki ne kitap yasaklamalari, ne radyo veya televizyon kapatmalari hicbir sekilde cozum olmuyor. Ayni sekilde internet sitelerinin kapatilmasi da probleme cozum olmayacaktir.
| sekanet | |
|
|
(2 puan) |
|
| 25 Ekim 2008 23:31 |
şöyle düşünüyorum da: eğer 2 sene önce bana "biliyor musun bir gün youtube, daily motion, wordpress, blogspot, google groups gibi siteler türkiye'de yasaklanacak." denseydi herhalde gülerdim, gerçek olacağı aklıma bile gelmezdi. ama son 2 sene içinde yavaş yavaş hepsi kapatıldı. bunu düşününce korkuyorum doğrusu.
| ZuLuuuuuu | |
|
|
(5 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 00:07 |
engeli kendimizce aşmanın en kalıcı yöntemi:
C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts dizininde yer alan hosts dosyasına aşağıdakileri ekleyin. tamamdır.
72.14.207.191 blogspot.com
72.14.207.191 www.blogspot.com
72.14.207.191 blogger.com
72.14.207.191 www.blogger.com
bu yöntem tek başına kafi gelmiyor.. her subdomain için ayrıca ekleme yapmak gerekiyor.. ve bu da çözümü imkansızlaştırıyor.. sadece kendi blogumuz için uygularsak sorun olmaz ama başkalarınınkini tek tek girmek kabus gibi birşey olur.. başka yol denemek lazım.
| pisho | |
|
|
(4 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 14:10 |
Google Türkiye ofisi acaba bu konuda herhangibir girişimde bulundu mu?
Ben bu konuda bir bilgiye ulaşamadım.
Eğer hala bulunmadıysa Google'ı protesto edelim.
Blogger'e gireceğiz diye yapılan numaralara bakın. Türkiye'den blogçuların çabasının çok azını Google göstermiş olsa bu abuk subuk uygulama çoktan kaldırılmış olabilirdi.
Yaşasın Yahoo diyeceğim, allah kahretsin onun da geocities'i kapalı!
| tenedian | |
|
|
(0 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 14:52 |
bu sorunun köklü çözümünü, avrupa'da görüyorum. eğer ab ilerleme raporunda, bu soruna değinilirse, siyasetçilerimiz gerekli kanun düzeltmesini hemen yapar. yoksa biz istediğimiz kadar uğraşalım, kimsenin bizi dinleyeceği yok.
ne yazık ki, türkiye'de avrupalıların eleştirileri, türklerin eleştirilerinden daha kıymetli...
| mnuhoglu | |
|
|
(2 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 15:03 |
@pisho:
hosts dosyasında bahsettiğin değişiklikleri yaptım. fakat yeterli olmadı. sanırım bunlar sadece ana alan adına (blogger.com'a) erişime izin veriyor. fakat alt alan adlarına erişim olmuyor. daha başka bazı ip adresleri daha olmalı sunucuların bulunduğu. bunların tümünün listesini nasıl bulabiliriz? youtube için hosts adreslerini insanlar nasıl buldu?
| mnuhoglu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 15:16 |
Ayrıca; Google, Yahoo, Ask ve bilumum arama motorları da kapatılsın! Her türlü "melanet" e oralardan ulaşılmıyor mu?
| tenedian | |
|
|
(0 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 15:19 |
@mnuhoglu
evet dediğin gibi bu uygulama sadece ana dizini etkiliyor.. sub domainlerin herbiri içinde ayrıyetten bunu yapmamız gerekecek.. buda milyonlarca satır demek.. başka yol denemekten başka yol yok..
ip adresileri şuradan bulunuyor diye biliyorum.
| pisho | |
|
|
(0 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 15:23 |
Bence facebook ta yanlış işler dönüyo diye ihbar edip kapattıralım. O zaman herkes mağdur olur da böylelikle isyan çıkar eheh.
| lynx lynx | |
|
|
(4 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 15:36 |
kapatılma sebebi telif haklarıymış. dijitürk ve karamehmet lig tv görüntülerinin internete düşmesini önlemek için dava açmış. ben de internet haberin yalancısıyım.
| nevdalist | |
|
|
(0 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 16:14 |
diyarbakır yazısını görünce aklıma ilk siyasi şeyler yüzünden yasaklandığı olasılığı gelmişti.
| gaykedi | |
|
|
(1 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 18:16 |
Atatürk'ün aleyhinde icerikleri olan sitelerin erişime engellenmesini hep bir ironi olarak bulmusumdur ya neyse..
| HallowOne | |
|
|
(0 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 20:19 |
Kullanıcılarına kendi içeriğini yayınlama hakkı veren sitelerin tamamının sonu kapanmak oluyor bu şekilde? Bütün kullanıcılarının gönderdiği içeriklerin, dünyadaki bütün ülkelerde yasalara uygunluğunu kontrol edecek teknoloji ve kaynak da kimsenin elinde yoktur muhtemelen? Sonumuz iyi değil bizim; bakın, hemen görüverdim geleceği. Bu demokrasi denen sistemde, hala kaybetmediysem benim de bir oy hakkım olacaktı, onu en yakın seçimde düşünerek kullanmam lazım. Evet.
| Ege | |
|
|
(0 puan) |
|
| 26 Ekim 2008 20:29 |
hala bloogger'a nasil girerim, blogger'a giris yontemleri derdinde olanlar var, ya kardesim girip cikmak sorun degil, sen girersin veya ben girerim de ahmet mehmet nasil girecek? dert olan kapatilmasi degil, neden kapatildigi, bu kapatma cesareti, ozgurluklerin kisitlanmasi...
ayrica facebook'ta grup acmakla da bi yere varamazsiniz...
| yenidem | |
|
|
(1 puan) |
|
| 27 Ekim 2008 07:52 |
kapatılma sebebi ligtv izle diye bir blog arkadaşlar
maç yayınlarını canlı veren bir blog sayfası
| junip | |
|
|
(0 puan) |
|
| 27 Ekim 2008 09:27 |
@tenedian google neden burda ofis açsın ya?
kimse google gibi dev bir şirkete gelcen burda ofis açıcan yoksa bütün girişlerini engellerim diyemez!
sen kendini google yerine koy.. dünya devisin,milyar tane ziyaretçin var vs vs .. türkiye'deki kendini bilmez zırtapozlar seni engelliyor.. çokta tın!..
bırak google ı .. sen türkiye'de çok büyük trafikli bir site yöneticisi olsan.. yunanistan gelse , sana sitene bizim ülkemizden 1 milyon kişi giriyor.. ama gelip buraya ofis açmazsan siteni engellriz ? ne dersin ? has..s dersin haklı olarak.. googleda bunu yapıyor.. bence açmasının bi anlamı yok..
@junip sebebin bu olduğunu açıkcası tahmin ediyordum ama sendende öğrenmiş oldum..
teknolojinin geliştiği her gün çıkan yeni şeyleri , şifreli yayınlar ,mp3, mp4 vs vs engellemenin mümkünatı olaaaamaz! .. ha diyelim buldun öyle bi site.. yayıncı olarak işine gelmedi.. mail atarsın blogspota dersin kimdir bu ? ip adreslerini verin bize.. adamlar gönderir.. ip den kimliği tespit edilir.. veririsn mahkemeye olur biter.. pire için yorgan yakılırmı ?!
ama söylemek eleştirmek vs yetmiyor malesef..
sonunçta blogspot illegal iş yapan bir kişi yüüznden kapatıldı .. peki birisi bana söylesin ,
yazdığı kitap yüzünden yazarın sitesini engellemek hangi akla hizmet ?
-------------------------------
Tanrı Yanılgısı - Richard Dawkins
-------------------------------
http://richarddawkins.net/
| Serhat7 | |
|
|
(-1 puan) |
|
| 27 Ekim 2008 11:58 |
@serhat7 "google neden burda ofis açsın ya? " ve "bence açmasının bi anlamı yok.." demişsin.
Google Istanbul
Google Advertising and Marketing Ltd Sti
Kanyon Ofis Binasi Kat. 6
Buyukdere Cad. No. 185
Levent, Istanbul 34394 kaynak
Ayrıca:
http://www.bildirgec.org/yazi/google-turkiye-ofisi-acildi
http://www.ntvmsnbc.com/news/376847.asp
Google Türkiye Ofisi Açılışı Basın Toplantısını da buradan izleyebilirsin.
Bilgi olmadan yorum yapılınca böyle oluyor.
| tenedian | |
|
|
(1 puan) |
|
| 27 Ekim 2008 14:26 |
ne yani, ligtv yayınlarını blogger'da yayınlayan kişiler diğer blog sitelerinde de yayınlayamazlar mı şimdi? o zaman tüm blog hizmeti veren sitelerin kapatılması mı lazım??. sansür çözüm değil, olmayacak da.
| Sonrisa | |
|
|
(0 puan) |
|
| 27 Ekim 2008 18:41 |
sanırım blooger'a engelleme kaldırılmış ama şimdi de google video'nun yasaklandığı söyleniyor.
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 28 Ekim 2008 08:30 |
@tenedian bilgili olduğunu göstermeye kalkınca cahilliğin ortaya çıkmış :) google ın türkiye'de bir ofisi olduğunu zaten google.com.tr deki iş ilanlarından biliyorum.. mahkemenin öne sürdüğü bahane ise youtube nin ofisinin olması.. yani ayrı bir ofis istiyorlar .. youtube kimin ? google un .. yani neymiş .. =?!
| Serhat7 | |
|
|
(-2 puan) |
|
| 28 Ekim 2008 09:10 |
[ Arkadaşlar herkesin yorumu güzel ama işin birde şu yönü var; kendimi iyice devekuşu gibi hissetmeye başladım. Kafamızı toprağa gömünce herşey değişiyormuş gibi bir muamele görüyoruz. Yurdumuzdan ilgili sitelere çıkışlar yasaklanınca artık o yasaklara neden olan konular ortadan kalkıyor mu zannediyorlar anlamıyorumki. Biz görmedikçe herşey normal mantığındayız. Örneğin; Türkiyem kötüleniyor ve ben bunu görüpte tepkimi gösteremiyorken yurtdışındaki birisi bunu okuyup "vay Türkiye böyle bir yermiş" diyebiliyorsa bence o sitede yayınlanan bilgiden çok bu bilgiye tepki göstermemizi engellemek bir suç teşkil ediyor. Bu kadar internetten anlıyorlarsa gitsinler bu siteleri hacklesinler yayınlarını öyle durdursunlar veya bizim tomarla hacker'ımız var onlara söylesinler bu işi hallederler. Böylelikle konuyu kökten çözersin.
....
Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım. ]
Bi arkadaşımız yorum yapmış yorumun ilginç tarafını kalınlaştırdım ya kardeş bu zihniyetin sonucunda çatlılar,ağcalar yükselen yıldız olmadımı devlet yedirir yedirir büyütür sonra atar aşağı hackerlarında böle kullanılacağı hiç aklıma gelmemişti..
| SaintOne | |
|
|
(0 puan) |
|
| 30 Ekim 2008 18:14 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.



