Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 3ayak.org'da: "kenko variable ndx"

\
yukarda gördüğünüz imaj her hangi bir fotoğraf makinası ile çekilmiş bir fotoğraf veya 3d modelleme yolu ile oluşturulmuş bir çalışma değil.. Bu imaj 65-75 saat arası süren bir çalışma ile sadece boyalar yardımı ile oluşturulmuş bir tablo.. Aşamaları buradan inceleyebilirsiniz..
Spacer
Spacer
 | 49 yorum var 
 | 23 Mayıs 2007 20:25 

« önceki yazı
Last.fm MusicManager
sonraki yazı »
wii zedeler

Yorumlar

çok enteran yaa... demek ki artık katolog çekimleri için mankenlere para dökme mevsimi tarihe karışacak... çok gerekli bir şey olmasa da yeni açılımlar kazandıracağı kesin... en azından bizim gibi güzel sanatlar okumus insanlar için yeni ekmek kapısı diyebiliriz... :)

NaKHaR  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 20:32

enteresan, feci ayrıntılı bir şey.

nihilanth  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 20:32

imkansız ya. yalan bu:) yok bunun photoshop olduğunu kabullenemem ben:)

spacetusubozukadaminnickiayrikyazilmaz  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 20:34

gerçek olduğuna inanması zor valla

Blografik--> Tasarım günlüğü
Hiroe  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 21:19
yok bunun photoshop olduÄŸunu kabullenemem ben

Photoshop deÄŸil zaten.

Boyalarla yapılmış ama o kadar iyi ki inanasım gelmiyor. Hatta gözlerimin önünde yapılmazsa inanacak gibi değilim. Zaten suratta çok fazla detay ve gerçekçilik var. Hadi onu da geçtik o saçları nasıl yapıyorlar öyle? Ben biraz işkillendim açıkçası.

positive  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 21:27

positive aynen katılıyorum. Bende inanmıyorum ya da inanmak istemiyorum. Bu kadar olmaz yaf.

Usuph  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 21:35

ya kardeşim hadi 7 saat uğraşmışsın yapmışsın hadi üstüne 3 saatte detay yaptın uğraştın 60 saat neyine deli işi be abicim bu.. Bırak yaaa.. bırak bırak..

@NaKHaR sevgili abicim bir katalogda ortalama 200 civarı fotoğraf çekilse hadi onlardanda 100'ü kullanılsa sende zaten her resme 70 saat uğraşsan ne müşteri seni bekler nede sen karnını doyurabilirsin ;)

owlscout  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 21:38

Bu resimde inanılmaz ayrıntı var. saç diplerine kadar fırça ile yapıldığına inanmıyorum ayda boya ile photosop, 3d deseniz belki ama boya s. hiç sanmıyorum bence bizi kekliyolar. yapım aşamasına dair bir ayrıntı yok nedense. sadece 1 sat 3.5 saat diye uyduruk resimler böyle bir iş yapılırken foto almışlarda video vs. niye yok. ianadırıcı gelmiyo baktım ama yapım aşamsını belgeleyen birşey bulamadım.

The future is now!
ocp  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 22:20

ben bu resmi bir yerden hatırlıyorum. Sanırım bu çalışma çok eski bir çalışma.

thefeti  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 22:20

İşin ilginç yanı aynı çalışmanın fotoğrafını çekmek sadece birkaç dakika sürecektir ama sen tut 70 saat uğraş...

Rock n Beer  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 22:21

Gerçi çok fazla photoshoptan anlamam ama bence resmin yapım aşamaları olarak gösterdiklerini photoshopta rahatlıkla yapılabilir diye düşünüyorum.Videosunu koysalardı daha inandırıcı olabilirdi.Ben şahsen inanmadım.

http://www.onlinefilmindir.com
Wizard Of Oz  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 22:24

bu calismayi yapan arkadas bir manken kullanmis mi yoksa saglam bir hayalgucune(detaylar acisindan) mi sahip ?

MerovingiaN[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 22:28

Fakat sitelerindeki resimde, kamer olduğunu gördüm. Adamlar galiba hepsinin kayıtını almışlar, belki youtube'da bile vardır

Dağlara çıkamayan uzakları göremez... Arslanlar Şehri
Farslan  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 22:51
My previous exercise in portraiture was the Vanessa painting. In order to provide the best reference for my students, I took a digital photograph in my studio of a local model (Tica) with my Nikon Coolpix 8700, then printed copies for each student on my Epson 9600 printer. The goal was to work from reference that provided great lighting, good detail, and accurate skin tones.

Hayalgücü değil. Yanlış anlamadımsa bir kadının fotoğrafını çekip yazdırmışlar ve onu referans alarak çalışmışlar. Sitenin diğer sayfalarına baktığımda workshop düzenlendiğini gördüm. Yani bu işe biz inanmazken adamlar eğitimini veriyorlar! Çok enteresan...

positive  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 22:58

Bence referans kullanmadan böyle detaylı bir resmi çizmek için fotoğraf makinesi gibi bir hafıza gerekir, ayrıca resmi boyarken Airbrush denen bir teknikle boyanmış.
Bu teknikle gerçekten resimler en ince detaya kadar boyana bilmektedir.

pctema  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 23:01

inanmam desem !!

-imza-
tunjay  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 23:03

70 saat uğraştın bari güzel bir hatun çiz be adam =) şaka bi yana, inanmak zor geliyor, evet ama saygı ile eğiliyorum adamların çalışmaları karşısında,..

The Man Who Sold The World!
S_k_Y  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 23:08

kıskanmayalım adamlar yapmış işte yoksa ben mi çok safım 8O

NaKHaR  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 23:11

bu da airbrush tekniği ile çizilmiş başka bir çalışma.. burada ve burada ise çalışmalardan başka örnekler var..

\
oceangray  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 23:14

Buna dün gece bir rus sitesinde raslamıştım.Hiperrealizm deniyor bu tür çalışmalara. eskiden aşırı gerçekçi bu tür resimler yapılır sonra üzerine kırmızı boyayla kocaman bir çarpı konurdu ve altına şöyle bir yazı yazarlardı bu bir fotograf değildir. Tepkileri o yıllarda fotografçılığı bir sanat olarak gören anlayıştı.

SESEBİAN.COM Güncel konuların paylaşıldığı internet günlüğü.
sesebian  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 23:38

fotografik hafıza şart değil, sadece her an hemen hemen her fırça darbesinden sonra oranları ve renkleri doğru bir şekilde değerlendirebilecek bir göz lazım.

ers  |  (0 puan) 23 Mayıs 2007 23:39

burundaki deri gerilmes, yüzdeki bazı siyah noktalar, alınmamış kaş dipleri.. bu bir fotograf. bunu poz veren kisinin gözlerini açık tutabilme uğruna sulanan gözlerinden de anlayabiliyoruz. hatta onu gectim, 2d olan bir calismada, odak noktasu yüz ve kulaklara gidildikce oluşan netlik kaybı.

nirvanaya ulaşamadım, not bıraktım.
ryan  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 00:38

Bir Rus sitesinde Uzak Doğu menşeyli bir magazin bulmuştum. Tümüyle bu tür çalışmalar var. Üstelik adamlar abartıp bazı nü çalışmaları da yapmışlar. İnsan bedenini gerçeğinden ayırt etmek neredeyse imkansız. "Adamlar yapmış abi" dedirten cinsten şeyler.

poshet303  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 00:39

Hava püskürtmeli kalemle (airbrush) yapılıyor bu tür resimler. Temel grafikçilerin en baba aracıdır. Bir ara bende kullanmıştım.

SESEBİAN.COM Güncel konuların paylaşıldığı internet günlüğü.
sesebian  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 01:06

Mantık yok bi kere, madem fotoğraf kadar ayrıntılı yapacaksın hatta aynısı olacak, git fotoğrafını çek. Ne diye hava atıyorsun ki?

uYuSs  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 01:06

bu bir fotoğraf ;) ayrıca o fotoğrafa detouch yapılıyor hepsi bu... ha sıfırdan yapılamaz demiyorum, yapılır ancak bu öyle bir çalışma değil...

emsvizyon  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 01:40

Abi ben video görmek isterim yoksa buna inanmamı beklemeyin.. çünkü imkansız bişey belli kalıpları kullanmışlar gibime geliyor

taninmayan-91624  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 07:42

70 saat yaptığım analizler aşağıda açıklanmıştır.

İlk 30 saniye : iki resim arasında ki bariz fark dikkatimi çekti

Sonraki 3 dakika : iki resmi photoshopda farklı layerlara koyarak karşılaştırdım

3. dakika sonunda : detaylı ve yakın plan gösterilen görselin adamlara kaynak oluşturan fotoğraf olduğu, aşağıdaki adamların yanında duran görselin ise boyama olduğu kanısına vardım

70 saatin geri kalanında : aklıma geldikçe gülecem :)

Kanıtlar :

fotoÄŸraf
fotoÄŸraf
boyama
boyama

seryaman  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 09:35

agacsakal bende sana bi tarafımla gülcem 70 saat boyunca.. emin ol senin suratından fazla detay vardır o resimde...

Frosten  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 10:12

Arkadaşlar elinizi ayağınızı öpeyim ben grafikçiyim iyi bir photoshop kullanıcısıyım sırf bu konuya yorum yazmak için üye oldum bu resim çizim filan değil daha doorusu bu bir resim değil bu bildiğiniz fotoğraf zaten güya çizme aşamaları* kesinlikle bir resim çizerken izlenecek aşamalar değil rica ederim gerçekmi değil mi diye uzatmayın adamlar baya dalgalarını geçmiş :)))

jrerkan  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 11:09

Bu kadar ayrıntıya inilebilmesi bence de çok çok zor..

The Professional
thames  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 11:30

kesinlikle inandırıcı bulmadım :)

http://baranakpolat.blogspot.com
cossack35  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 12:06

@frosten Tebrikler iyi yakalamışsın. Tabi bu saptama akıllarda soru işareti bırakıyor. Galiba adamlar matrak geçmiş :)

SESEBİAN.COM Güncel konuların paylaşıldığı internet günlüğü.
sesebian  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 13:18

airbrush yöntemiyle çizilmiş bir resme ait youtube videosu.. Üstte konu olan resim ise üzerinde 70 saat uğraşılmış bir çalışma..

oceangray  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 13:29

@frosten

yanlış teşhis çünkü yukarıda gösterilen zaten mankenin fotoğrafı!
siteye bakarsan o ufak kıyafet tüylenmesi sorunun es geçmişler... yapılamaz bir şey değil ki... abartmatın yapmış adamlar yaa..

ayrıca bende bir grafikerim...

NaKHaR  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 13:53

inanmadım ben arkadaş bana mantıksızca geliyor açıkcası bu kadar detayı çizme ama bir yandan oyunlardaki 3d modellemeyi görüyorum olmyacak gibi değil youtubeden veya googleden arayın web sanal güzelleri diye dahada güzelleri var burda bir haber var

martraks  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 14:16

göz var nizam var bu kadar detayı 70 saat gibi bir sürede çizmek mümkün değil.. çizse leonardo monalisa'yı çizerken görürdük bu kadar detayı.. her bir deri gözeneğini çizmekten bahsediyoruz. güldürmeyin insanı, resmen maytap geçmişler.

ufucuk  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 14:32

Fotoğrafa yazık bea Fotoğraf Makinesi Ağlıyordur Şimdi Ben Çektim Sahibim Ben Yapdım Dedi Die :S

0zgur  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 14:40

Arkadaş, akıl var mantık var, bunun neresi tablo? Bal gibi fotoğraf işte. Adam fıskiye boya ile nasıl saç tellerini yapmış onu da anlamak mümkün değil. Hadi onu da geçtik derideki gözenekleri nasıl yapmış madem bu fıskiye boya ile bi anlatan çıksın da görelim. E onu da geçtik, kardeşim resmin çene bölgesindeki renk geçişleri, dudakların oradaki renk geçişleri nasıl birbirine karışmamış pes yani! e hadi onu da geçtik, saç tellerinin renk tonlamaları nasıl fışkırtma boya ile yapılabiliyor (üstelik saç teli düzeyinde !) onu da çözebilmiş değilim...

Yok babom bu bal gibi fotoÄŸraf.

uparlayan  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 15:13

airbrush'ı discover channel'da bir bölümde görmüştüm ve gerçekten şaşırmıştım. gerçekten bu tür şeyleri yapabiliyorlar... OceanGray'ın veridiği linke youtube linkine iyice bakın bence..

gKAANs  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 17:44

495$ değer biçmişler, adamlar seri üretim yapıyor herhalde ben olsam eğer gerçekten çizimse bazılarının dediği gibi foto değilse az bile.

gaybul gayb[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 18:02
eburhan  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 19:11

haha nasıl yemişler milleti. birde ciddi ciddi duruma açıklama getirmeye çalışanlar, "airbrush'la oluyor abi" diye uzman kesilenler var ahaha.

roro.
robotpantolon  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 21:12

fotoğraf değildir bence. yani sanki fotoğrafmış gibi geliyor ama inanmak istemiyorm. araştırıcam bunu. ama bana kalırsa yapıyolardır.

Burada kendi yazılarıma linkler yok. Ama yine de tavsiye ediyorum.
farkob  |  (0 puan) 24 Mayıs 2007 23:19

anladığım kadarı ile çoğunuz haklı olarak cereyan eden bu olaya inanmıyorsunuz.. orda airbrush tekniği ile bir takım özel zımbırtılarla çizilmiş bir çalışma var.. tabiki klavuz olarak bir fotoğrafdan faydalanılmış.. ama

\

oceangray  |  (0 puan) 25 Mayıs 2007 01:16

hala tartışılması garip. yukarıda açıkça belirtmeye çalıştım sanırım ama net anlaşılmamış.

  1. Yakın olarak gösterilen resim ile aşağıda adamların yanında duran resim farklı resimler. (Kanıtı yukarıda)
  2. Yakın plan gösterilen resmin boyama olduğunu iddia eden de yok zaten adı geçen sitede.
  3. Durum böyle olunca anlaşılıyorki, yakın plan gösterilen resim asıl kaynak fotoğraf,
  4. Aşağıda ressamların! yanında duran resim ise boyama olması kuvvetle muhtemel
  5. Boyama resmi yakın plan gösteren hiç bir şey yok. Uzaktan bakınca oldukça iyi bir çalışma saygı duymak lazım, amma ve lakin yukarıda gösterilen resimler kadar detaylı olduğunu sanmıyorum. Verilen linklerde "Airbrush" tekniği ile yapılan resimlerde incelendiğinde bu açıkça belli

Son olarak göz var izam var demiş atalarımız demi ama :P

seryaman  |  (0 puan) 25 Mayıs 2007 09:18
\
sanırım şu gif resim farkı açıkca ortaya koyuyor..
oceangray  |  (0 puan) 25 Mayıs 2007 22:51

ya bildiğin fotoğraf işte neden bu kadar ateşle savunuyosunuz ki, yan taraftaki yapım aşamalarını görmüyomusunuz sanki fotoğraf silinmişte geri sarılmış gibi aynen şu örnek video da görebilirsiniz demek istediğimi,
lock painting biraz komik kacacak bir video ama isleyin sonuna kadar

jrerkan  |  (0 puan) 28 Mayıs 2007 20:31

Ben çalışmanın boyama olduğunu düşünenlerdenim. Web üzerinde ve bir çok katalog da bu ve buna benzer çalışmalar gördüm. Detaylandırılma da oldukça başarılı. Ancak şunu unutmayalım ki;

70 saat olarak belirtilen süre kısım kısım zaman dilimlerinin toplamıdır. Yani bugün 1 yarın 5 saat vs. şeklinde hesaplanmaktadır. Hazırlık ve taslak aşamaları bu süreye ait değildir, genel olarak 70 saat boyama işleminin başlayıp bittiği süredir.

Ayrıca belirtilen detaylar rasgele noktalardır. Yani bir doku texture kullanarak eklenebilir, asıl olan ana yapısıdır. Abartmanın bir gereği yok diye düşünüyorum.

ceyhun aksan  |  (0 puan) 28 Mayıs 2007 21:24

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

İlgili Yazılar

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu