Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 10marifet.org'da: "değişim diye buna denir işte :)"

nerdeyse afaroz edileceğim içimi dökme alanından bugün memnunum.çünkü;bakıyorum da'' penis galerisi''nden tutun da,''kadınların en sevdiği seks pozisyonları''na kadar,çeşitli bildiriler sunulmuş,işin enteresan tarafı pek kötü bi yorum da yok.benim peşime az kalsın azılı köpekleri olsa salacaklardı.o neydi ya.çok korktum!!!peh,neyssssee dediğim gibi memnunum bugün olanlardan,aftermath de ilaç gibi geldi ne yalan söyliyim.ah şekerim sonunda bu günlüğü sana ithaf edeceğim :)beni bi sen anladın,yanlış anlamadın di mi?biliyormuuusuun,ciddi şeyler yazdım hem de hayat memat meselesi falan,onda da lagara lugara.ne biçim iş.e serde hafiften egosantriklik de var,kimsenin tınmıyacağı şeyleri ne diye yaziyim di mi ama.bakıyorum da yeniçağ gazetesi manşetinden fazla okunmuş,voşşş dedim birden,yürü be kızım kim tutar seni..işte okşandı gururumuz falan.herkese lazım abi itiraf edin.acık bi iltifat edin ölür müsünüz,nolur yani iki tatlı laf etseniz yok illa horozlanacaklar bilir bilmez.amaaaan neyse ne işte,ha bi de abazanlıkla suçlanma kısmı yok muydu orda koptum,insan bi gülüyo ki,valla bak bi deneyin,kendinize bi dedirttirin(nasıl olacaksa),mesela bi bildiri yazın.yahu nerdeyse menapoza girecez bi de bu çıktı başımıza,neysse diyelim ve bob abimize kulak verelim''no woman,no cry''lay lay lay lay laaaa....nasıl yani???

 | 31 yorum var 
 | 25 Mayıs 2005 17:43 

Yorumlar

bu kadar tepki almanın nedeni,karşıt görüşlü arkadaşlara biraz fazla sert çıkışmandı bana göre.herkesin hemfikir olmasının mümkün olmayacağını gözardı etmeyelim bence. yazmadan önce iki kere düşünelim;kırıcı olmadan,birbirimize laf çarptırmadan yapalım yorumlarımızı. böyle de bir öneride bulunma ihtiyacı hissettim.bilmem uyar mısınız?

rheia[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 25 Mayıs 2005 17:58

e canım rheia'cım,şimdi senin gibi yazdılar da bişey mi dedim.karşıt görüşlü de olsa kimsenin kimseyi küçümseme veya aşağılama hakkı olduğunu düşünmüyorum,bu hakkı da kimseye tanımıyorum.dediklerine aynen katılıyorum bi şartla(bkz.üst satırlar).

herdemtâzeyim
cebrailiye  |  (0 puan) 25 Mayıs 2005 18:11

çok sayın cebrailliyet hanım sizin için düşündüğüm iki ihtimal var kafamda. birincisi sizin gerçek bir kişi olmadığınızı düşünüyorum yani birileri bildirgec ahalisini kafalıyor diyorum. ikinci ihtimalde ise -ki bu çok kötü- sizin gerçek bir kişi olduğunuzu üzülerek kabulleniyor ve sizin de belirttiğiniz gibi menopoza girmiş bu nedenle de çevresiyle bir türlü uyuşamayan biri olarak değerlendiriyorum sizi.

derin hoşgörünüze sığınarak yaptım bu yorumu umarım bana kızmaz aksırmazsınız.

abacus  |  (0 puan) 25 Mayıs 2005 18:15

ne farkeder ki abacus.. cebrailiye adıyla yeni tanıştığımız bir arkadaşımız var. bir onu gördüğümüz adı ve yazdıklarından tanıyoruz. kim oldupu neyi değiştirir? alacağımız şey aynı değil mi sonuçta? bir şeyler konuşmak tartışmak..

geçmişte, dilinin kemiğini kırmak için antremana gelen ünlü gazete yazarları, 2-3 sinema filmini ve tonlarca dizisini izlediğiniz bir yazar ve birkaç ünlü kişi gelip bizlerle buradan bir şeyler paylaştı. çok da güzel deneyimler idi, minnettarım ben. medyadan tanıdığınız bazı insanlar da aramızda yok değil. sonuçta paylaşım yaşayabildikten sonra gerçek kimliğinin ne olduğu neyi değiştirir?

karşılıklı ithaflaşıyoruz gibi olmasın ama renkli biri işte cebrailiye, negzel.

ayrıca ana konuya gelecek olursak, gerçekten bu konularda konuşmaya ihtiyacımız varmış görünen o ki. bu gün girilen yazılara bakılırsa neden olmasın diyor insan. hayatımızın bir parçası, neden konuşmayalım.

ve tabularla ilgili, cebrailiye, bu sanırım bildirgec.org'un kitlesi ile ilgili bir durum. geneli göstermiyor olabilir. biz konuşabiliyoruz, yaşamımızda var olan bir şey olabilir. önceki gözlemlerim gösteriyor ki, bildirgec.org'un sevenleri, standart türkiye profilinden farklılıklar gösteren, ruh zenginliği bakımından kendisini besleyen ve deneyime açık insanlar. dolayısıyla burada tabu olmasından ötürü bir tepkiden çok, sitenin konuları arasına girip girmediği konusunda tepki gelmesi de normal bence.

türkiye'yi yansıttığını pek düşünmüyorum ben ama..

aftermath  |  (0 puan) 25 Mayıs 2005 21:15

ben zaten cebrailliyetin farklı kişiliğine karşı olmadım. ancak bahse konu olan şahıs görüşüne karşı görüş getirildiğinde anlamlandıramadığım bir şekilde celalleniyor ve karşı görüşlere müsama göstermemecesine karşı geliyor.

bu nedenle gerçek bir kişi olmama ihtimalini düşündüm. hepsi bu...

abacus  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 09:17

ben -tepki de vermemis olmama ragmen- anlamsiz bi sekilde cebrailiyenin laf sokmalarina maruz kaldim ve kendi kendime "sakin cevap verme,sardiran her insan gibi bu da bikacaktir"dedim.cevap vermedim bikti,sustu.bu olayin kisisel kismiydi.. genel degerlendircek olursam;bana öyle geliyo ki kimsenin sahsina bir sey dedigi yok.insanlarin tepkileri sadece düsüncelerini dile getiris tarzina (baskalarini asagilar ve kendini yüceltir bir tarzi var,kimse yok demesin simdi) ve sectigi konulara (bunlarin konusulacagi yer burasi degil,bu ve benzeri konular icin tonlarca site var) yönelikti.kimse kendisine ay sen ne bicim insansin der gibi yaklasmadi.bu niyete bagli bir algilayis tarzidir bence..

6203478  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 09:30

arkadaşlar ne olursa olsun okunan biriyim bunu kabul edin.haaaahaaahaaa!!! tırıvırı şeyler yazmak için burası bence hayli geniş kaçar.bunun için sadece bir-iki arkadaşınızla bile geyik yapsanız yeter ayrıca.bu arada ben çok eğleniyorum.iş artık gerçek bir varlık olup olmadığıma kadar geldi.bende yalan yok ne diyosam o.ben buyum katıksız olarak.aynı şeyleri ben de sizin hakkınızda düşünebilirim bu arada değil mi?bu hakkım var.son derece sıradan biriyim(medyatik olma bakımından).özel hayatımda da bu tip şeyleri konuşur,tartışırım.nerde ne yazacağım konusunda kimseden akıl almaya ihtiyacım yok.konuyla hiç ilgisi-bilgisi olmayan sicil no'ları bile araya girme ihtiyacı duydu ne hikmetse.''cebrailliyet'' tanımlamasında ne görüyorsunuz?aşağılama?küçümseme?kızım-lama?e ben de onları gördüm ve cevap verdim.bi de bazı arkadaşlarda zarf açacağı durumu mevcut,atıyosun-açıyor,atıyosun-açıyor.... bi menapoz lafı attım ortaya,maaşallah ''aman da hanimiş,bi kusur daha işte,hadi bunu hemen kullanayım,yoksa başkası benden erken davranır''edasıyla(bkz.abukus ilk yorum)ne yapılmıştır?aşağılama?küçümseme?anam-lama?yaaa.. ithaf kaynağım,gelelim sana sana ne diyim ben güsel insan,deneyimden korkan insanların yaratıcı olmaları-olabilmeleri konusunda ciddi endişelerim var.buraya ilk geldiğimde bu özellikten dolayı kalmayı,yazmayı istedim.takdir edersiniz ki yazabileceğim başka yerlerde var,doğru.evet ben de şimdi şu soruyu sorma hakkını kendimde görebilirim artık.beyin yerine bakliyat ambarı vazifesi gören organlarını taşıma tembelliğine düşen kişi-kuruluşların burada ne işi var?değil mi ama yani. hah bi be bi de bi de ben günlüğüme istediğimi yazarım,utanmadan okuyosunuz,ondan sonra bıdı bıdı bıdı....ayıp bunlar..di mi ama aftermath sen beni bilirsin,ben hiç öle kaka şeyler yapar mıyım?içimi sana döküyormuşum gibi oldu ama ithaf haynağım oldun bi kere...?

herdemtâzeyim
cebrailiye  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 10:31

sayın cebrailliyet hanım abla siz yüce ulu ve aynı zamanda bilge insansınız. size karşı geldim, şimdiyse kendimden çok ama çok utanıyorum. bundan sonra sizin günlüklerinize haşa yorum yazmayacağım ancak sizin en sıkı okurunuz olacağım. bildirgeç ahalisini de size saygı göstermeleri konusunda uyaracağım. bundan sonra size saygıda kusur etmeyeceğim.

beni affettmeniz dileğiyle sevgiler saygılar efenim.

abacus  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 11:01

Diz cok onun onunde abacus :) ayaklarina kapan,yalvar, yakar vs..

bak cebrailiye goruyormusun bold ile yazilmis ismini? cik cik cik..

bu arada ap yide aciklamis oldum.. "ajan provakotor" :)

ap  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 12:42

:))

herdemtâzeyim
cebrailiye  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 13:46

aftiyi kafalamış ya unutun eski bildirgeçi paso görüceksiniz cebrailiye konsepti yazıları ahaha

monofactor - günlük tasarımcı hadiseleri

onuro[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 14:01

''kafalamış'' lafı olmadı yakışmadı konsepte!(konsept ne ya ingilazca oldu bu sevmem öle ecüş bücüş lafları,caanım türkçem'in suyu mu çıktı)..afti falan da ağır oldu yani,bilmem understandable!mı?

herdemtâzeyim
cebrailiye  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 14:27

Açıkçası genel bildirgec camiasıyla oluşan çatışmaların sebebi bence tamamen farklı nesillere ait olmamızdan kaynaklanıyor. Sanıyorum burdaki çoğu arkadaşlar seksen sonrası doğmuş kişileR. Dolayısıyla ülkedeki değişimin seksen sonrası çok hızlı olmasından dolayı bu çatışmaları yaşıyoruz bence. Peki bence hangisi daha iyi. Ben de yaşça çok genç biri olarak istediği herşeyi konuşabilen itiraz etmeyi bilen(büyük olsun küçük olsun) verileni sorgulayan bir kısım gençlerin olduğunu düşünüyorum burada. Ayrıca cebrailiye'nin sanırım neslinden dolayı bana annem babamla tartışma havası verdiği için(o yüksekten bakma ben gördüm geçirdim havalarında) benim de kendisine antipatim oluştu... Umarım Yaşımız ne olursa olsun düşüncelerimizin herkesin doğrusu olmak zorunda olmadığını görebilir ve bunu hazmedebiliriz.

kutalmish  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 14:58

@cebrailiye ben bişeyi anlatamıyorum.

@aftermath. cem sana da sölüyorum abi: burayı sözlük gibi, herşeyin yazılabileceği türde bir şeye açarsanız, yarın ben warez adresi gönderirim. öbür gün ziya şişme kadın resmini mim olarak tepeye koyar, ondan sonra 3 ay içerisinde googleda çocuk pornosu, mp3 ve crack hack yazınca bildirgeç ilk sıraya çıkar, girilen sayfaların içeriği de kazayla girilmiş değil hakikatten içinde bu bilgileri barındırdığı için girilmiş olur.

Bu bahsettiğim şey bizim 6 senedir lanet yağdırdığımız hadise değil midir? Öyleyse bu nedir. Lütfen.

Kimse seks konulu başlık açılmasın demedi, hatta 2 sene önce de vardı bildirgeçte mutlaka da görmüşümdür ama şu an bi sağ tarafa bi bakın allah için nolur. Yorumlar artık nelere yapılıyor, başlıkların kalitesine bakın. gözünüzü sevim ya. Burda 1 kişi orgazm başlığı açarsa 30 kişi ereksiyon yöntemleri açar, 60 kişi anal seks, sonraki 1000 kişi de hayvanlıya gider bu olay, anlıyomusunuz beni. paranoyak değilim halbuki. urban5 deyip duruyorum bu açlığı gayet iyi gideriyor neden bildirgeçin de böyle yazarlara da ihtiyacı olsun ki.

neden ben sitemde bugün ne giydiğimi yazmayıp spesifik konulara yazıyorum. okumicak kimse çünkü. siteye ya spesifik konularımı okumaya gelirler, ya da akşam ne yediğimi okumaya.

günlüğü nereye yazıyorum. buraya. kısa ve güncel anlık hadiseleri nereye yazıyorum. gene buraya. ha sex konusunu nereye yazıyorum. urban5'a.

ben tek değilim sanırım böyle hareket eden. eğer teksem bu olaya bu kadar tepkili olan, hepsini geri alıyorum şimdiden herkesten özür diliyorum.

hayırlı işler.

monofactor - günlük tasarımcı hadiseleri

onuro[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 15:00

haha abaküs bende senin gibi düşünmüştüm. halada benzeri birşekilde düşünüyorum. belliki cebrailiye ablamız evde kalmış, şimdi burda çiçek gibi açılmış, yılların intikamını alıyor. bu düşünceyi hepinize tavsiye ederim, böyle bakınca acayip eğlenceli oluyor. hem afti'nin dediği gibi gerçek kimliğinin ne önemi var, önemli olan etrafı renklendirmesi değil mi?

ayrıca etraf ilişki, seks yazılarıyla dolmaya başladı, abazan güçlerin burayı istilası yakındır, şimdiden sığınaklara yönelelim hehe..

ben.

aptal[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 15:01

ya sinirlendirmeyin adamı ya.hakikaten en sinir olduğum şey bir şeyi 1 kerede anlayamayan tipler.adı üstünde ''aptal''ları sevmiyorum.gidin her ne cehennemde yazıyosanız yazın ama benim günlüğüme değil.sitenin bütün hakkı sizde mi saklı birader?alttan aldık olmadı,sineye çektik olmadı,ne dilden anlarsınız siz ya?oturup hakaretlerinize eyvallah mı çekeceğiz?terbiye sınırlarını zorlamaya devam edenler bunları yutmaya da mecburdur.dinime küfreden müslüman olsa bari.hangi biriniz konuyla ilgili fikrini söyledi,''o onu dedi'','' bu bunu dedi''yle nereye kadar?el insaf!hala devam ediyorsunuz üstelik,bunları babam mı okuyup yorum yapıyor,ben fikrim olmayan konuda konuşmuyorum(ahkam kesmiyorum),ilgimi çekmeyen yazılara bile bi göz atıyorum,fikrim varsa söylüyorum,ama bana ters de gelse''bu onun fikri''diyor geçiyorum.bugüne kadar ne bildirdiniz de yaralı parmağım iyileşti?siz hala yazı yazmanın,denemenin ne olduğunu bilmiyorsunuz o halde.sağlık köşesi falan mı oldu burası da haberim yok.aman da aman ne çok da bilirlermiş.allah rızası için saldırmadan bişey konuşun ya ondan sonra ha babam bana giydiriyorsunuz.hah bi de şu aseksüel tavırlarınız yok mu ölücem.yazıyı bin kişi okuyor ne oluyor 3-5 kişiden başka yorum(!) yok,e diğerleri ne yapıyor bu arada zannınızca mastürbasyon mu?neredeyse konuyu buna indirgediniz yazıklar olsun diyorum.

herdemtâzeyim
cebrailiye  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 15:53

1- emin ol senden daha aktifiz sex konusunda biçoğumuz, aseksüel göründüğüne bakma. herşeyin yeri var. 2- sitenin sahibinin zevklerine, önerilerine , fikirlerine çok güvenirim, seni yüceltti ilk defa bu kadar yanlış bir seçim yaptığını düşünüyorum. hakaret olarak algılama. 3- ben günlüğümü yazarım istediğim gibi size ne diyorsan biz de yorumumuzu yazarız sana ne? 4- neyseki senin kadarı çok fazla yok, yoksa dünya çekilmez hakkaten. 5- başka yorum yok, tüm mesajlarımı ilettim kendi adıma. al günlük sayfan senin olsun.

monofactor - günlük tasarımcı hadiseleri

onuro[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 16:07

???

herdemtâzeyim
cebrailiye  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 16:36

hahaha delirmişsin cebraliye abla. boşalt içini, rahatla, sende insansın..

ayrıca bizim üst komşunun 46 yaşında bir oğlu var, işi gücü yerinde, hani sende evde kalmışsın ya, aranızı yaparım istersen. kendisi sessiz bir insan her anlattığını dinler, hiç karşı çıkmaz. banada sevap yazar cennet yolu açılır belki..

ben.

aptal[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 16:55

Ehhh, süper, iyice düşürdünüz seviyeyi. Merakla izliyorum daha ne kadar düşer diye. Arkadaşlarla iddaya girdik bekliyoruz. Erzurum'un tersten kırdığı sıcaklık rekorunu geçemezsiniz herhalde, geçermisiniz yoksa ?

Esti, esti buraya kondu.. http://esiyo.net
Uordek  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 17:08

ay aptal kardeş sağolasın,ben zaten 46'yım raporsuz tarafından..heh heh heh.. komiksin ya,atlamadan duramıyosun di mi,gel seni olimpiyatlara hazırlayalım,hı ne dersin?yok birbirinizden farkınız,ama siz osmanlı torunlarısınız,yakışmaz pezoluk size hı?

herdemtâzeyim
cebrailiye  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 17:11

onuda geçeriz, deliyiz biz.

ben.

aptal[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 17:13

e sen adamı zorla pezo edersin be cebrailliyet aplam sana pezoluk yapalım ki rahat edelim 2 ay.

abacus  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 17:16

3 ayın canı mı çıktı niye 2 ,hatta benden tamamen kurtulmak isteyenler parmak kaldırsın,adet fazlaysa ben size iskonto da yapar,tez vınlarım.fiş almazsanız % 10 da benden.

herdemtâzeyim
cebrailiye  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 17:29

yok ya ben gitmeni istemiyorum bugün uzun zamandır eğlenmediğimin farkına vardım sayende.

en azından finaller bitene kadar kal be apla hı?

abacus  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 17:33

ho ho arkadaşlar son iki gündür bildirgec'e girmiyodum da sinir katsayısı amma artmış,hadi ben neyse dersler kötü aşk hayatımız kötü,walla internetin faturasını bile ödeyemedim yani ekonomik açıdan da oldukça kötüyüm de size ne oluyo...korkarım sinirler biraz daha artarsa küfürler havada uçuşmaya başlayacak,aman diiim bildirgec'in çok eski bi kullanıcısı olmasamda yine de bu tarz şeylere izin verilmeyeceğini tahmin ediiyorum,sonra toplu ihraçlar başlamasın...hepinize ihtiyacımız var...

I HATE YOU GOD
eratha  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 17:45

off ya,yeteeer! bildirgeç'ten tiksindim,internetten soğudum be! @cebrailiye:sana önerim,gidip kendine gerçek bir günlük alman olacak.o deftere dilediğin şekilde,dilediğin şeyi yazmakta özgürsün.buraya da,allah aşkına,mantıklı şeyler yaz. ha sinirine dokunan biri mi oldu?illaha cevap yazmak zorunda mısın yani!erdemli olmak nedir,ya da en azından nasıl empati kurulur,yalvarıyorum açıp sözlüğü bi oku.herkese dişlerini gösterirsen,bu insanların yanında olmalarını nasıl bekleyebilirsin? başından beri 'yapmayın,etmeyin,sakin olun' demekten imanım gevredi yaa.tam anlamıyla 'berbat bir gün'geçirdim.o kadar ki yolu ölümümün planlarını yaparak geçirdim.zar zor sakinleşebildim.bilgisayar başına oturdum,'belki okumaya değer birşeyler bulurum,neşelenirim bir ihtimal' diyerek bildirgeç'i açtım.ama ne mümkün;aynı tas aynı hamam.yine anlamsız tartışmalar,aşağılamalar,birbirine laf sokmalar... yemin ederim,tiksindim.kendimden çok,bu sitenin düştüğü hale acıdım. artık söyleyecek başka birşey bulamıyorum. bu da,bu aptalca,ama ne yazık ki sonu gelmeyecek olan b.ktan tartışmalara yapacağım son yorumdur. @cebrailiye:yavrum,son olarak kutluyorum seni.sabah demedin,akşam demedin,çalıştın,uğraştın,ağzına s.çtın güzelim sitenin.bu gece senin için sarhoş olucam cebrailiye.içip içip,adına güzel şiirler okuycam,emin ol...

rheia[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 26 Mayıs 2005 20:41

rheia:bugün en zayıf halka sen oldun, güle,güle!

herdemtâzeyim
cebrailiye  |  (0 puan) 27 Mayıs 2005 10:52

bugünde halkalara takmışız.

abacus  |  (0 puan) 27 Mayıs 2005 11:19

ya ben seni anladim galiba cebrailiye, ama basarisiz bir girisim geriye saldirganligin gorunuyor sadece normal olarak. Cunku insanlara egitimci havasiyla, bu tarzda yani saldirarak birseyler anlatamazsin, bu da onlarin bilgisiz cahil veya okumayi sevmeyen insanlar oldugunu gostermez. Cunku bunun yeri sanal ortam degildir ve bu tarz degildir. Eger bir seyler tartismak istiyorsan butun bunlari gozonune alip usturuplu dille yazman gerekir bence Kaldi ki soyledigin seyler insanlarin ulasamayacagi turden bilgiler degil. Kapsamli bilgi isteyen zaten sana ulasmadan da bu bilgilere ulasabilir...

nereye dogru...
yagmurbaz  |  (0 puan) 27 Mayıs 2005 11:25

peki,haklısın.benim ne anlattığım değil,herkesin ne anladığı önemli. eğitimci havasına girmedim,soktular. sanal ortamlar ne içindir onu henüz keşfedemedim,bilen varsa bildirsin. bildirgeç ne için var,bu durumda bunu da anlayamamış oluyorum,ya da yazılanlar yanlış(ben site yöneticilerinin yalancısıyım).burası neresi??siz kimsiniz??ben nerdeyim??v.s.;)

herdemtâzeyim
cebrailiye  |  (0 puan) 27 Mayıs 2005 12:33

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

pilli ilan

son yorumlar

pilli ilan

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu