Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 10marifet.org'da: "FİYONKLANAN BOTLARIM"

iyi günler, nasıl yardımcı olabilirim..
iyi günler, nasıl yardımcı olabilirim..
çeşitli çağrı merkezi görevlilerinin, artık dayanılmaz noktalara gelen mesleklerine dair, seslerini duyurmak ve yaşadıklarını paylaşmak için açtıkları bir site gerçeğe çağrı merkezi.. zaman zaman bizlerin de telefonun ucunda kızdığımız bu insanlar, aslında biz o kadar da kızılacak insanlar değiliz demek istiyorlar sanırım...
Spacer
Spacer
 | 37 yorum var 
 | 04 Ekim 2007 08:46 

Yorumlar

koministler...!!!!! Sendikacılardan başka bişe değil bunlar hiç bir cacık olmaz bunlardan...yalan haberle siteye hit çekmeye çalışmayın lütfen! bildirgeçin ansayfasında bu haberle meşgul etmeyide ayrıca kınıyorum.

http://www.radyotube.com
hotpursuite  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 08:52

@hotpursuite
köle olmayı isteyen, köle kalmayı dileyen bir insan olduğunu anlıyoruz.

11  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 09:45

@hotpursuite
kominist derken sanırım komünist demek istedin. eleştirdiğin kitlenin ismini doğru yazman gerekirdi. ayrıca türkiyede kimse komünist olamaz, komün bir yaşamı düşleyemez. sosyalizm gelmeden komünizm zaten gelemez. demokrasi adı altında kapitalizm ve emperyalizmle yönetilen bir ülkede ve feodal toplumda ise şimdilik bu ancak düş olabilir. lütfen sallasak bile destekli sallayalım.

www.ByNoGame.com
nogame  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 10:34
koministler...!!!!! Sendikacılardan başka bişe değil bunlar hiç bir cacık olmaz bunlardan...yalan haberle siteye hit çekmeye çalışmayın lütfen! bildirgeçin ansayfasında bu haberle meşgul etmeyide ayrıca kınıyorum.

her hakkını arayan zaten bu ülkede komunist ve pis anarşist olarak adlandırılıyor. verdiğin siteyi henüz gezmedim ama böyle bir çıkış yapman gerçekten tedirgin edici. eminim komunistin ne anlama geldiğini bile bilmiyorsun ve yine eminim ki senden şu cacık diye tabir ettiğin şeyden olur!

erens[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 10:36

hotpursite'in yazdığı yorumu okuyunca inanamadım. bu zihniyette olanlar var mı hala türkiye'de diye düşündüm korkuyla. sonra farkettim ki var tabi olmaz mı?! hemde her yerde. bu ülke neden adam olmuyor... düşünceden ve düşüncenin anlatımından korkanlar yüzünden. çocukluktan itibaren korkuyla beslenen ve ezildiği zaman bile sesini çıkarmaktan korkan gençliğimiz yüzünden adam olamıyor bu ülke...

seryaman  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 10:38

@hotpursite senin saçma yorumlarınla bu siteyi meşgul etmemen gerekir bence.ayrıca sendikacı olmak boş konuşmaktan iyidir gel sende sendikacı ol.

takalar...
ocun  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 11:24

nefis bi site olmuş hazırlayanlarında çağrı merkezlerinde o hayaleti dolaştıranlarında ve bildirgeç'e bu yazıyı atıp haberdar edeninde ellerine sağlık ;) Çağrı Merkezi Emekçileri gibi bütün emekçilerle birlikte özgür bir dünyaya...

http://globaldisaster.blogspot.com/ "Yaşanabilir Bir Dünya İçin Mücadele Et"
blacknymph  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 12:44

@hotpursite;
kominist değil,komünist;ansayfa değil anasayfa;etmeyide değil etmeyi de yazılır."hiç bir cacık olmaz" diyerek deyimi linç etmene ise hiç bir kelime bulamıyorum.artık yorumu ağzından nasıl salyalar akarak yazdıysan,bu gibi şeylere bile dikkat etmemişsin.o "kominist"likle suçladığın(!) insanların yaptığı işi 1 gün boyunca, kimsenin saçmalamalarına sinirlenmeden yap sıkıyorsa.içine kenan evren kaçmış güzel kardeşim senin,bu kadar sendika karşıtı olduğuna göre.

What the hell am I doin' here,I don't belong here...
JSCrst  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 13:08

tüm anti-komünistlerin @hotpursuite gibi olmasını tercih ederim. Zira durdukları pozisyon itibariyle komünizmi yüceltmiş olurlar. o yüzden devam @hotpursuite, devam :)

@nogame'in tarzı ise reel ve efektif anti-komünizm gibi geliyor bana...

realidad  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 13:26

komünistler he...
seni hamburger çocuğu..
kendi tarifinide vermiÅŸsin ...!

blueforce34  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 13:50

@hotpursuite: okuz.

buraya ingilizce yazan esektir. (uzman provokatör)
noktafa  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 14:30

@noktafa, üsluba dikkat lütfen. @hotpursuite bize lâzım :)

realidad  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 14:56

kendimi alamadim yazdiklarini okuyunca. ahaliden ozur dilerim, yoksa yorum sahibi zattan dileyecegim birsey hala yok.

buraya ingilizce yazan esektir. (uzman provokatör)
noktafa  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 15:12

ilginç. komünizmi bu kadar savunan kaldı mı? ne okuyorsunuz siz?
JSCrst, nokta ve virgülden sonra boşluk bırakılır; ben de bunu hatırlatayım sana.

bakiyyebemolu  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 15:18

birilerini korkutacak kadar çokuz demektir.

cylon  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 15:47

@bakiyyebemolu;
ilginç!ben her daim bu şekil kullanıyorum,henüz kimseyi rahatsız etmemişti.orda türkçe hatalarıyla anlatmak istediğim o yazının ne kadar hızlı bir şekilde,laf sokmalıyım diye yazıldığı.anlayana;) diğer kısma gelirsek de,biraz daha dikkatli okusaydın burdaki yazıların çoğunun 70lerdeki "aha kömünist la bu" şeklinde insanları fişlemeye yönelik,bu konuyla hiç alakası olmayanları sırf suçlayacak bişey bulmak için yaratılmış paranoyaya ('eve dönüş' filmini hararetle tavsiye ederim) karşı olarak seslendirildiğini anlardın.yani ne burdaki herkes komünist, ne de burdaki herkes neo klasik.Benim o yorumda en uyun olduğum şeyse sendikal hareketlere karşı rezil yaklaşımıydı.diğer merakını da gidereyim,iktisat son sınıftayım.yani az biraz marx'dan anlıyorum diyebilirim ;)

What the hell am I doin' here,I don't belong here...
JSCrst  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 15:50

komunizmi savunan kac kisinin kaldiginin hic onemi yok aslinda. somuru sistemi var oldugu muddetce bir gun bu sistemin alasagi edilecegi korkusu da beraberinde var olacaktir. manifestoya giris yaparken avrupa'da bir hayalet dolasiyor demekle somuren sinifin korkusuna bir gonderme yapmisti. zaten bu hayaletin korkusuyla hotpursuite orneginde oldugu gibi koyun surusu gibi bir nesil yetistirilmedi mi? :)

Chudo  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 16:03

@bakiyyebemolu, komünizmi savunmak liboşluk gibi bir moda değil ki azalsın ya da çoğalsın. artı değer sömürüsü ve emperyalizmin varlığı komünizmi ve komünistleri ortaya çıkaran ana nedendir. bu iki kavram da var olmaya devam ettiği için komünistler var olacaktır. Hattâ onlara sadece var olmak yetmeyecektir.

realidad  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 17:29

" bildirgec.org bir komünitedir! "

Komünizm en canlı, en güçlü ve en yapıcı örneği internettir. interneti kullanan ve burada varolan bireyler hiç bir üst yönetim kademesi olmadan birlike üretirler ve paylaşırlar. interneti komünist yapısından çıkarmaya çalışan her türlü kapital sermaye ürünü firma ve tepeden yönetmeci devlet yapıları başarısız olmuşlardır (ya da olacaklardır). internet her zaman bir komün olarak var olacaktır.

türkiye'de interneti gerçek anlamda anlayan ve kullanan bireylerin ortak buluşma noktalarından birisi bildirgec.orgdur. bizler bildirgec ahalisi olarak burada bildiklerimizi paylaşıyoruz, tartışıyoruz (ki türkiye'de başka bir ortamda bu düzeyde tartışabilmek neredeyse imkansızdır! ) ve üstelik sitenin elde ettiği geliride paylaşıyoruz. bundan ala komünizm var mıdır?

1980'den sonra baskı altında ürkekce ve koyun sürüsü modunda yetiştirilen gençlik üstüne üstlük birde internetten yıllarca mahrum bırakılmıştır. interneti porno, warez, mp3 ve film indirme ve en kötüsü kız tavlama mecrası olarak gören gençliğimiz maalesef gerçek paylaşımcı, üretken interneti tanıyamamıştır. böyle bir yapı içerisinde hotpursuite gibi ne dediğini bilmez, komünizmi bir bela olarak gören, sendikayı kendilerini polise coplatan insanlar topluluğu olarak bilenler çoktur maalesef.

ayrıca jscrst arkadaşımızın " içine kenan evren kaçmış güzel kardeşim senin... " yorumuna da koptuğumu belirtmeden geçemeyeceğim...

seryaman  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 18:54

burada komünizmi "savunan" insanların sayısına verdiğim tepkinin nedeni komünizmin bence kendini çoktan tüketmiş olmasıdır. 91'de sovyetler'in dağılması en somut örneğidir. günümüz modern(!) dünya sisteminin, yani kapitalist, emperyalist ve küresel anlayışın bir savunucusu asla değilim. ancak tek yolun devrim olduğuna da katılmıyorum. bugün örneğin işçi partisi dahi iktidar olsa mevcut sistem aynen devam edecektir. mevcut düzenden sıyrılmanın tek yolu o düzene sırtını dönmek, memleketi izole etmektir. peki ülkelerin birbirlerine bu kadar bağlandı zamanda ne kadar mümkün olabilir?

hotpursuite'in sözleri bence de yersiz. ancak ona "okuz" demek ne kadar doğru? ağzından salyalar akıyor mu gerçekten?

sendikacılık hareketleri, sivil toplum kuruluşu üyeliği amacından saptırılmaktadır. daha doğrusu salt tek bir amaca hizmet etmektedir. ülkemizdeki sol hareket ile diğer toplumlardaki sol anlayışı mukayese etmek oldukça güç.

yazdıklarım konunun dışına çıktı, sadece görüşlerimi belirtmek istedim.

JSCrst bilmem nelerimizi yarıştıracaksak ben de kamu yönetimi son sınıf öğrencisiyim, yazmadan edemedim.

bakiyyebemolu  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 21:36

cancıazım sordun söyledim ne okuduğumu.niye rahatsız etti anlamıyorum.cevap beklemeyen sorularını bi dahaki sefere belirtirsen daha iyi anlaşabiliriz.
ne okuyorsunuz siz?
ben sormadım bu soruyu ;)

What the hell am I doin' here,I don't belong here...
JSCrst  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 22:37

sorum yanlış anlaşıldı galiba. ne okuyorsunuzdan kastım, tür olarak, yazar olarak ne okuyorsunuzdu. yoksa kişi sosyoloji bölümünde okur faşist olur; ilahiyat fakültesinde okur sosyalist olur. okunan bölüm ile karakter analizi yapmak istemedim yani.

bakiyyebemolu  |  (0 puan) 04 Ekim 2007 23:29

Öncelikle gerçeğe çağrı merkezini kurulduğu günden beri ilgiyle izleyen biri olarak kendilerini "candan" kutluyorum.

12 eylul darbesiyle yerle yeksan olmuş ülkemizin, kalbinin henüz durmadığını pek güzel gösteriyor bizlere.

Asgari ücret düzeyinde gelirle, 1metrekarelik kabin içinde günlerini geçiren, emeğinin hakkını arayan bu insanlara saldırabilen bir "insanın" yine 12 Eylül' ün bir ürünü olarak görülmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu bakımdan artık yeni bir Kenan Evren e ihtiyacımız yok. Kenan Evren heryerde!

Hakkını arayan , evrensel insani değerleri savunan insanın karşısına çıkacak, otoriteye kellesini dünden uzatmış "gönüllü mutlu köle" ler hiç eksik olmayacaktır.

Bizzat Kenan Evren'in eliyle açılmış imam hatiplerden yetişmiş "laiklik düşmanları" da bunlardır. Bunlara karşı olan "yasaklansın, kapatılsın" cılar da 12 Eylül' ün karanlık garabetinden beslenirler.

Bu adamlar Hak, hürriyet, ahlak 'a düşmandırlar. Her yerde hazır ve nazır olarak herşeye küfrederler. İnsani tüm erdemlerin üzerine yürürler. Herşeyden hile sezerler. İç-dış, alt, üst düşman bulurlar. Yoksa yaratırlar.

Sayın ve "salyalı" arkadaşlar,

Komunizm kul yapısıdır. Madenlerde çalışan 12 yaşındaki çocuklar icad etmiştir onu. Marx' ın yaptığı bunu yazmaktır. Bu kadar!

Bugün annelerinizin sigortalı olmasını 200 yıllık işci sınıfı savaşlarına borçluyuz...

İşgününün 16 değil 8 saat olması için savaşmış, ölmüş adını bile bilmediğimiz komunist-anarşist işcilere borçlusuyuz babalarımızı akşamları görebilmeyi, hafta sonu sabah birlikte kahvaltı yapabilmeyi...

Evet diyorsan hala komunizm bitti!

"Komunizm bitti zaten hak arama",
"Komunizm bitti zaten kafanı önüne eğ ve sus"
"Komunizm bitti zaten eline geçenle yetin"
"Komunizm bitti zaten, kertenkele ol!"

Sendikalar bitti! Siyasal partiler bitti! Adalet duygusu bitti! Hak arama bitti!

Ya bitmediyse? Ya herşey asıl şimdi başlıyorsa?

Ankara' ya gidip görmüşsünüzdür, sendika genel merkezleri, medya plazalar gibi, siyah camlı heybetli binalardır. İçerisinde işciler, memurlar çalışanlar dışında herkes vardır.

Sendikalarda, mafya vardır, millet vekilleri vardır. taşeronlar, patronlar, işbitiriciler..

Tüm dünyada böyledir. Artık sendikalar çalışanların "aleyhine çalışan" kurumlardır. Sendika başkanları "ağadır".

Bugün dünyanın her yerinde yeni türlerde, "kendiliğinden" sendikal hareketler belirmektedir. Bunların plaza binaları yoktur. Bir problemi çözmek için biraraya gelen insanlardan oluşur.

Buna "toplumsal hareket sendikacılığı" denir. Bu sendika türü iktidar, otorite üretmez. Ademi merkeziyetçidir. Bu hareketlerin içine "iş-dış, alt-üst, sağ-sol düşmalar sızamaz.

Web, bu türden sendikalaşma ve hak arama zeminlerinden biri olacaktır. Bu tarafıyla da sanırım, bildirgeç in konusu içine de girer.

Bugün e-sendikalar çağıdır. www.sendika.org a hergün onbinlerce insan girip nasıl hak araması gerektiğine dair birşeyler öğrenir. Sendika.org, gercegecagrimerkezi gibi internet portalleri geleceği şekillendiren mecralar olacaktır.

Son olorak, Komunist Manifestoyu bugüne kadar okumamış, okumuş ama anlamını unutmuş, komunistleri can düşmanı bellemiş arkadaşlar için, eğlenceli hale getirilmiş bir manifestoon buyrunuz izleyiniz...

Yıllardır bitti bitti denilen şeyin ne olduğunu, bitip bitmediğini kendi gözlerinizle görünüz...

http://murat.blogevi.org/index.php/communist-manifestoon/

Canlarımm benimmm , hepinizi eCPM ' niz Adsense geliriniz kadar çok seviyorum...

MMIstanbul Adobe UG Bu dünyada şuna oldum ki kâni, musiki tahsile mâni....
murat kgirgin  |  (0 puan) 05 Ekim 2007 00:11

komünizm öldü'cüler; 20 senedir gırtlak patlatıyorsunuz. yoruldunuz, kenara çekilin biraz. öldüyse korkunuza hacet de yok ama, değil mi? Ama kendisi bile nedenini bilmeden komünistlere saldıranlar olsa olsa hastadır.

-gominiiiist geber!
-neden gebereyim?
-bilmem, geber iÅŸte!

yaÅŸanan diyalog budur.

realidad  |  (0 puan) 05 Ekim 2007 01:40

@bakiyyebemolu,
"ilginç. komünizmi bu kadar savunan kaldı mı? ne okuyorsunuz siz?" demişsinizde kapitalizm sona erdi mi ki komünizm bitsin? hem komünizmin çöküşüne(!) örnek olarak "bknz : rusya çöktü" örneği de bitsin artık, orada uygulanan şey ne sosyalizmdi ne de komünizm. Rusya'da olan şey devrimin otoriter bürokratlar tarafından çalınarak totaliter yönetime dönüştürülmesinden ibaret (bknz : troçki ; ukrayna ve kronştad. Stalin; tüm rus halkı ve ispanya gibi) rusya'da çöken sosyalizm yada komünizm değil totaliter bürokrasiydi bunları aynı şey gibi sunan kapitalist sistemdir lütfen bu argümanı artık değiştirelim.
Sendikalara gelince sendikalar eğer toplumsal yapıyı etkileyecek bir organizasyona dönüşmediği sürece işçi/emekçi sınıfı için uzun süreçte gerici kalacaktır. Çünkü salt ücret pazarlığına indirgenen örgütsel davranış bir süre sonra yozlaşacak ve kendini yaratana ihanet edecektir, sistem de bunu iyi biliyor "sarı sendika" denen bir çok organizasyon sistemin sendikasıdır (bknz : türk-iş,kamu-sen,memur-sen,hak-iş gibi)

http://globaldisaster.blogspot.com/ "Yaşanabilir Bir Dünya İçin Mücadele Et"
blacknymph  |  (0 puan) 05 Ekim 2007 08:42

hmm. Yorumlar komünizm-kapitalizm tartışmasına dönmüş ve bunu başlatan @hotpursuite arkadaşa zaten diyecek bir şey bulamıyorum. Kenan evren kılıklı seni :)

Sitenin içeriği ile değil de tasarımıyla ilgili ahkâm kesmek istiyorum. Nedense bilmiyorum ama arka-planı siyah olan bir siteye girdiğimde içime bir ürperti geliyor :) (hacked by bilmem ne sayfaları içimde paranoya oluşturmuş olsa gerek ) Siyah arka plan yerine daha renkli şeyler kullanılsa ( örneğin arka planda renkli yatay çizgiler ) daha hoş olabilirmiş diye düşünüyorum.

Ayrıca makale içeriğinin yazı fontu oldukça küçük. Arial 9 pt yerine Verdana 9 pt kullanılması okunabilirliği arttırır düşüncesindeyim.

bana mutluluğun kaynak kodlarını yazabilirmisin abidin?
santigado  |  (0 puan) 05 Ekim 2007 10:10

@blacknymph komünizm, naynonelsosyalizm, faşizm bunlar zaten totaliter rejimlerdir. anlayış olarak elbette birçok farkları var tabii ancak sınıf olarak aynıdır. kapitalizmin karşısında olmak için yalnızca komünist olmak gerektiğini düşünmüyorum. daha doğrusu kapitalizmin varlığı beraberinde komünizmin varlığını sürdürmesini gerektirmez.

@murat kgirgin yorumunda katıldığım noktalar olmakla birlikte bence yanlış ve yersiz düşüncülerin de var.

bakiyyebemolu  |  (0 puan) 05 Ekim 2007 16:28

@bakiyyebemolu, amerikan filmleri dedi diye bir rejim totaliter rejim olmaz :) her yalan söyleyene inanacaksak işimiz var bu dünyada :)

realidad  |  (0 puan) 05 Ekim 2007 18:30

@realidad şuradaki kitapta söylediğimin gerekçeli anlatımını bulabilirsin.

bakiyyebemolu  |  (0 puan) 05 Ekim 2007 20:21

murat kgirgin, hiç üşenmeden yazdınız mı o kadar metni?

tek kelimeyle bravo!

görüşlerinize katılıp katılmamak önemli değil, fikrinizi ayrıntılı ve üşenmeden dile getirmeniz takdire şayan.

konu kitlensin :d

(ilk mesajı yazan arkadaş, nerede? parayla mı tutulmuş ne? :d )

cok yasa kamil  |  (0 puan) 05 Ekim 2007 20:51

agacsakal interneti kimse bu yapısından kurtarmaya çalışmıyor artık merak etme bir tehlike olarak görünmüyor. sadece 1998 de amerikan istihbaratı internetin yoğun gelişmesini farkedince takip etmeye başlamıştı nedir ne değildir diye. yoksa "oley internet komünizmine dokunamıyorlar" diye sevinecek bir şey yok.

ayrıca internette ne kadar özgür olduğunuzu sanıyorsunuz.. her web sitesine girdiğinizde bilgileriniz gitmiyor mu? her siteye üye olduğunuzda fişlenmiyor musunuz? ee nerde kaldı özgürlük?

herkesin faşizmi farklı. her komünizmi savunanda da belli bir faşistlik var bana göre.

demokrasi doğru uygulandığında (bkz. avrupa) yerine hiç bir şeyin geçemeyeceği kadar güzel bir sistemdir.

not . bu arada çağrı merkezleri çalışanlarının yaptığı şeye karşı değilim. yanlış anlaşılmasın.

nihilanth  |  (0 puan) 05 Ekim 2007 21:03

Yazmayayım yazmayayım dedim ama şu cümle bana battı. Ayrıca meydanı çok boş bulmuş gibisiniz. Birinin söylediği talihsiz sözleri arkanıza alarak, sizin gibi düşünmeyenlere verip veriştiriyorsunuz. Batan söz şu:

@murat girgin

Bizzat Kenan Evren'in eliyle açılmış imam hatiplerden yetişmiş "laiklik düşmanları" da bunlardır.

Böyle saçma sapan bir söz sarfettiğinizde sizden kanıt isterler. Neyi dayanak aldığınızı sorarlar. Bu siteye üye olurken "imam hatipliler üye olamaz" gibi bir ibare göremedim. O halde bu lafı söylemek ne haddinize? Evet, mezun olmasamda imam hatipte okudum. Bundan dolayı hiç bir şekilde utanç duymuyorum. Gidip bizzat görmediğiniz hayatlara dair ahkam kesmek neyin nesi? O okullarda okuyanları potansiyel rejim düşmanı görmeniz, şeriat istediklerini düşünmeniz, dini bilgiden başka bir şey bilmeyenler olarak görmeniz sizin ne kadar sığ olduğunuzu gösterir. Eğer araştırmacıysanız üniversite sınavlarında hangi okullarda okuyanların daha başarılı olduklarını bilirsiniz.

Bugün annelerinizin sigortalı olmasını 200 yıllık işci sınıfı savaşlarına borçluyuz...

İşgününün 16 değil 8 saat olması için savaşmış, ölmüş adını bile bilmediğimiz komunist-anarşist işcilere borçlusuyuz babalarımızı akşamları görebilmeyi, hafta sonu sabah birlikte kahvaltı yapabilmeyi...

Sizde şunu unutmayın. Beğenmediğiniz o imam hatipler olmasaydı cenazeniz namazsız kalkardı efendiler! Dinsizim diyorsanız ona karışmam. Bütün bireyleri dinsiz olan bir toplumda komünizm ile mi huzur sağlayacaksınız? Yaşam standardını belirlemenin ve refaha erişmenin tek yolu komünizm midir? Bugün gençlerin çoğunun içine düştüğü manevi boşluğun, eroin-alkol bağımlılığının, cinayetlerin, babası belli olmayan binlerce çocuğun nedeni imam hatipler midir?

----------------------------------
Yazdıklarımın çoğunun sizlerin söyledikleriyle ilgisi olmadığının farkındayım. Ama bu okullarda okuyanlara genel olarak karşıtlık sözkonusu. Tamamen özgür iradesiyle o okulu (üstelik insanları kontrol altında tutmak amacıyla, tarikat, dergah, şeyh-mürit gibi kavramları ortadan kaldırmak amacıyla açılmış olan okulları) tercih eden insanların karşısına her türlü engel çıkarılıyor. Katsayı saçmalığını hatırlatmama gerek yok. Bu insanlar bu zulümlerden dolayı "yök kapatılsın yada yola gelsin!" diye isyan ediyorsa bunun adı laiklik düşmanlığı mıdır sorarım size?

positive  |  (0 puan) 05 Ekim 2007 22:29

@positive sağol, ben ve tüm diğerlerimiz vazgeçtik fikirlerimizden :)

komünistleri yalnızlaştırmak için en ucuz yöntem din konusudur. ama boşa boğaz parçalamaya gerek yok. Din ve inanç özgürlüğü bu düzende değil. dini duyguları istismar ederek ezile ezile dayanacak gücü kalmayan insanları öbür dünyadaki mükafatla kandırmaya çalışanlar kimler acaba?
Din özgürlüğü bu düzende değil. Profesyonel din adamlığı islâma aykırı, ama bir çeşit ruhban sınıfı oluşturup dini deforme edenler kim acaba? İmam hatip okulu açarak imamlığı meslek haline getirenler kim acaba? İslamın özünde imamlığın ve hatipliğin meslek olmasına, din profesyonelliğine yer var mı? İslamın özünde cami yaptırma derneği kurup, bedava arsa tahsisi, bedava su ve elektrik gibi olanakları kullanmak ve bağışlarla yaptırılan caminin altına alışveriş merkezi açmak var mı? İslamın özünde dini duyguları sömürerek milyonlarca dolar toplamak ve sonra toz olmak var mı? din bile bu düzende özgür olamaz. Bizdeki dincilerin (dindarların demiyorum) anti komünist olması olayı 50'lerdeki Nato soğuk savaş konseptinin parçasıdır. Nedenini bilmeden hâlâ komünistlere saldıranlar utansın, ne diyeyim. Soğuk savaş bitti, anti komünist düdük ötmeye devam ediyor.

realidad  |  (0 puan) 06 Ekim 2007 01:20

@realidad ilk yorumdan da anlaşılacağı üzere komünizme ya da başka benzer olgulara "tü kaka" denmesinin en önemli sebeplerinden biri de cahilliktir. dün ve bugün komünist adını duyunca irkilen, tavır alan insan tipinin büyük bir çoğunluğu bu konuda asgari bilgiye sahip olmayanlardır. ancak bunu sadece anlattığın sebeplere bağlamak bence yanlış. yaptığın pireye kızıp yorgan yakmaktır.

din, millet, ideoliji gibi kavramlar öylesine etkilidir ki arkasından milyonlarca insanı sürükleyer. dolayısıyla bu meselelerde konunun aslına uygun hareket etmek, ettirmek devletin, sivil toplum kuruluşlarının, liderlerin görevlerindendir. sanırım buraya kadar hemfikiriz.

profesyonel din adamı yetiştirmek gibi bir kavram elbette hz. peygamber ve sonraki 4 halife döneminde olmayan daha doğrusu adı konulmamış bir faaliyetti. henüz islam'ı tanımayan halklara sıradan insanlar değil, islam konusunda yeterli bilgiye sahip kişiler gönderilirdi. bugün teoride imam yetiştirmenin amacı da budur. ben camiye gitsem, arkamda namaza durun desem, daha sonra da fetva versem benim yaptıklarım ne kadar geçerli daha doğrusu ne kadar güvenilir olur? demek istediğim bunu yapacak insanın farzı, sünneti bilmesi; fıkıhtan, ilmihalden anlaması gerekir. uygulamada imamların bazıları vasat, derneklerin bazıları sahtekar (market meselesi derneğe gelir sağlayarak caminin ihtiyaçlarını karşılamak içindir. kendisi için menfaat sağlayanlar zaten bir şekilde karşılığını alır.), din adına hareket ediyorum deyip insanların değerleriyle oynayıp, üstüne bir de onları dolandıran kimseler olabilir. ancak "bu şu yüzdendir, bilmem ne olmasaydı bunlar da olmazdı" demek bence büyük bir yanlış.

konuyu din-komünizm meselesine götürmeyelim. evet, komünizm dini kabul etmez; "din, toplumların afyonudur." der marx. ama marx'ın pek bilinmeyen bir sözü daha vardır: "din, kalpsiz dünyanın kalbidir."

bakiyyebemolu  |  (0 puan) 06 Ekim 2007 02:36

1. secimlerden cikan partinin her 2 kisiden 1inin oyunu aldigini bilmesem, buradaki insanlarin "neyi savundugunu" tahmin edebilirdim. o sebeple, ya secime hile karisti ve sayim yanlis yapildi ya da buradaki her 2 kisiden 1i yalan atiyor gorusuyle ilgili.

2. "komunist" kelimesinin karsiligi nasil "anarsik" olarak kaldiysa ve "komunistler" insanlar tarafindan nasil hayalet gibi algilaniyorsa, "dindar" kelimesi de son 15 yildir o cercevede anilmaktadir, beyinlerde yanlis tanimlanmaktadir.

fakat kimseyi suclayamazsiniz. zira, 80'leri yasamis olanlar buyukbabalariniz ya da buyukbuyukbabalariniz degil, babalarinizdir. ayni hikaye eu'de de gecerli. bugun 80'lerini yasayan insanlara savas dediginiz zaman bembeyaz kesiliyorsa, sebebi 2. dunya savasidir.

3. bildirgec'te hersey oluyor ama pek siyaset olmuyordu. bu konunun yeri hafif olmaliydi, yaniliyormuyumdur?

enemy  |  (0 puan) 06 Ekim 2007 03:49

enemy 1. önermene şöyle bir yaklaşımla bakmak lazım: bildirgec tüm türkiye'nin politik görüşünü doğru bir şekilde yansıtacak insanlar grubundan mı oluşuyor? tabiiki hayır. iletişim ve teknoloji ve internetle ile ilgili asgari düzeyde web teknolojileri ve tasarım konusunda bilgi sahibi insanlar topluluğu. ozaman bildirgec'in tamamı son seçimlerde hükümeti kazanan partiye oy vermemiş olsa bile peki hala o parti Türkiye'nin yarısının oyunu almış olabilir.

seryaman  |  (0 puan) 06 Ekim 2007 15:08

duzel, yeniden yaz yaparken eksik yolladigimin farkina senin yorumun sayesinde vardim. tekrar duzeltme yoluna gitmeyecegim fakat "iletisim ve teknoloji, egitimi yuksek grup" gibi ayrintilara girmeden, salt secim sonuclarina bakilarak yapilan genelleme o. her 2 kisiden 1i. ben, sen veya o diye ayristirmadim. mecazi anlamda da alabilirsin bunu.

dikkat cekmek istedigim husus aslinda, "komunizm" ve "dindar" kelimeleri insanlari urkutuyor. birilerinin "komunizmi", birilerinin "dindarligi" savunmasinin anlami yok. zira gunumuzde bilgi ulasilabilecek en kolay vaziyette.

"allapbelani versin anarsik kominist." yeteri kadar soylendi
"bin ladinci bunlar, hizbullahci ayrica. takunyacilar, din somuruculeri" de cok soylendi.

bir taraf hala dinin guzelligini,
bir diger taraf hala komunizmin ne kadar iyi birsey oldugunu anlatiyor.

gerek yok sanki.
opusun hadi, barisin :)

enemy  |  (0 puan) 07 Ekim 2007 02:04

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu