Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 10marifet.org'da: "çiçek bahçesi havlu"


çay

Yeni çalışma bulgularına göre; çay ve kahve tüketimi sigara içen erkeklerde tıkanmayla meydana gelen inme, felç riskini düşürüyor.

Karolinska Enstitüsü’nden Dr. Susanna C. Larsson’un Stroke Dergisi’nin Haziran 2008 sayısındaki açıklaması şöyle:

“Çay ve kahve tüketimi inme riskini düşürmede potansiyel bir yere sahip. Çünkü bu içeceklerin antioksidan özellikleri mevcut.”

kalpte tıkanan damar kalp krizine neden olduğu gibi beyin damarındaki tıkanma beyin enfaktüsüne neden olabilir.
kalpte tıkanan damar kalp krizine neden olduğu gibi beyin damarındaki tıkanma da beyin enfaktüsüne neden olabilir.
Larsson’un çalışma ekibi çay ve kahve tüketimi ile farklı tipteki inmeler arasındaki bağıntıyı inceledi. Örneğin, serebral kanama(hemoroji) ve subaraknoid kanama türündeki inmelerin sebebi beyinde meydana gelen kanamalardır. Daha sık karşılaşılan bir inme tipi olan serebral infarktda(beyin enfarktüsü) ise sebep beyni besleyen bir arterin(atar damar) tıkanmasıdır. Bu tıkanmanın altından yatan sebep ise aterosklerozdur(atar damarların sertleşmesi).

Çalışmaya sigara tiryakisi 26.556 yetişkin Finlandiyalı erkek katıldı. Katılımcıların çay ve kahve tüketim bilgileri sağlandı. Çalışmanın başlangıcında erkeklerin hiçbirinde önceden geçirilmiş bir inme hikâyesi yoktu.

13.6 yıl süren takip sonucunda, 2702 serebral infarkt, 383 beyin içi kanama, 196 subaraknoid kanama ve 84 belirsiz inme vakası saptandı.

çay bardağı
İnme risk faktörlerinin varlığı ve katılımcıların yaş farkları da değerlendirildikten sonra araştırmacılar şunu keşfettiler:
Günde 8 fincan veya daha üstü kahve içenler günde 2 fincan veya daha az kahve içenlere göre %23 daha az serebral infarkt riski taşıyor. Günde iki bardak veya daha fazla çay içen erkekler ise çay içmeyen erkeklere göre %21 daha az inme riski taşıyor(serebral infarkt tipindeki inmeler).

Çay ve kahve tüketimi ile beyin içi kanama(intraserebral hemoraji) ve subaraknoid kanama arasında ise bir ilişki gözlenmedi.

Bu sonuçlar, bilinen kardiyovasküler(kalp ve damar) risk faktörlerinden bağımsız olarak yüksek çay ve kahve tüketiminin erkekler arasında serebral infarkt(beyin enfarktüsü) riskini düşürdüğünü göstermiştir.

ateroskleroz damarların daralmasına sonrasında tıkalmasına sebep olur.
ateroskleroz damarların daralmasına sonrasında tıkalmasına sebep olur.
Larsson ve meslektaşları bu sonuçları şaşırtıcı bulmuyor. Çünkü çay ve kahve antioksidan özelliği olan ve aterosklerozu önleyen fenolik bileşikler içeriyor. Ateroskleroz da serebral infartın en sık sebebi. Ayrıca olumlu sonuçların kadınlarda ve sigara içmeyenlerde de alınacağı düşünülüyor.
herkese benden çay!
herkese benden çay!

Daha fazla ayrıntı için; Stroke Dergisi Haziran Sayısı


 | 9 yorum var 
 | 28 Haziran 2008 15:13 

Yorumlar

günde 20 bardak çay içerim. cigaram da emzik gibi ağzımdadır. sağlık işte budur.

bakiyyebemolu |  (0 puan) 28 Haziran 2008 15:20

@bakiyyebemolu

ooo, 20 bardak mı? ben de akşam evde bir oturuşta 4-5 bardak içtiğimde kendimi tiryaki sanırdım.

Kaza yerine ulaştınız, ilk ne yapmalısınız?Peki bununla beraber ilkyardımla nasıl hayat kurtarabileceğinizi biliyor musunuz?
guldemgokalp |  (0 puan) 28 Haziran 2008 15:23

daha teknoloji ve tıp ilerlesin sigaranın ne faydaları çıkacak görürsünüz, kullanımı bu kadar zevkli bi şeye hep tü kaka dediler, ayıptır ayıp..

Also sprach Zarathustra...
zerdust50 |  (0 puan) 28 Haziran 2008 15:45

bence bunun yeri bildirgec deil ama neyse.

ahmetalpbalkan |  (0 puan) 28 Haziran 2008 17:17

programlamacıların sağlıklı yaşamasının sebebi :D
çay kahve sigara üçlüsü imiş meğerse :D

bassedas |  (0 puan) 28 Haziran 2008 17:46

ahmet
Senin yorumun yeri de bu bildiri değil esasen. Sağlıkla ilgili bir sitemiz daha mı var? Bildirgeç sadece inanılmaz olağanüstü fırçaların, temaların vs habercisi olmak zorunda mı?

Konuya binaen; günde ortalama 10 kupa çay tüketirim. 1 paket sigara da yanında gidiyor. Bu ikisi bana çok cazip geliyor. Demek ki vücut, zararını çayla kapatıyor imiş diye kendimi avutayım bu bildiri vesilesiyle.. :)

positive |  (0 puan) 28 Haziran 2008 17:50

ama genelde diyetler, yiyecekler ve sağlığa dair ipuçları hafif'te verilir diye biliyorum ben.

ahmetalpbalkan |  (0 puan) 28 Haziran 2008 19:00

valla bildirgeçteki okuyucu kitlesinin olayı neresinden anladığını anlamakta çok güçlük çekiyorum çay ve kahve, sigara içen erkeklerde başlık ama birisi gelip sigaranın ne faydaları çıkcak diyor.. kardeşim adam sigaranın faydasından bahsetmemiş çayın ve kahvenin faydasından bahsetmiş @zerdust50 önce oku sonra yorum yap tamam mı kardeş.

powered by dotnet
Frosten |  (0 puan) 28 Haziran 2008 19:00
valla bildirgeçteki okuyucu kitlesinin olayı neresinden anladığını anlamakta çok güçlük çekiyorum çay ve kahve, sigara içen erkeklerde başlık ama birisi gelip sigaranın ne faydaları çıkcak diyor.. kardeşim adam sigaranın faydasından bahsetmemiş çayın ve kahvenin faydasından bahsetmiş @zerdust50 önce oku sonra yorum yap tamam mı kardeş.

evet herhes önce yazıyı okusun ondan sonra yorum yapsın. dikkatinizi çekerim.

#24Black Mamba#24
24black mamba24 |  (0 puan) 28 Haziran 2008 22:17

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

pilli ilan

son yorumlar

pilli ilan

reklam

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

RSS Dosyası
pillikutu