Kanser uzmanlarının liderliğinde yapılan çalışmaların sonuçlarına göre; cep telefonları, sigara ve asbestten daha çok insan ölümüne sebep olabilecek.
Geçen 16 yılda 14 ödülün sahibi olmuş, İngiltere’nin zirvedeki beyin cerrahı Profesör Vini Khurana; cep telefonunun etkileri üzerine yapılmış yüzden fazla çalışmanın kritiği niteliğindeki bir çalışmaya imza attı.
Araştırma sonuçlarına göre; 10 yıl veya daha uzun süreyle cep telefonu kullanımı, beyin kanseri riskini ikiye katlayabiliyor. Benzer araştırma sonuçları ise cep telefonunun sağlığa zararları konusunda giderek artan kanıtları oluşturuyor.
Kanserlerin gelişimleri için en azından bir dekatlık (10 yıl) bir zamana ihtiyaç duyduklarını dile getiren Khurana; gelecek 10 yılda cep telefonu kullanımı ile belli beyin tümörlerindeki ilişkinin muhakkak ispatlanacağına inanıyor.
Yeni çalışmanın değerlendirmesinin dayandığı bir diğer olgu ise; dünya üzerinde sigara içenlerin üç katı yani 3 milyar insanın cep telefonu kullandığı gerçeği.

Dr. Vini Gautam Khurana
Cep Telefonu Operatörleri Birliği’nin Khurana’ya tepkisi ise hiç de şaşırtıcı olmadı. Birlik; çalışmanın dengeli bir analiz olarak sunulmadığını ve Dünya Sağlık Teşkilatı’nın (WHO),
30’dan fazla bağımsız uzmanın bilimsel görüşlerinin bu yönde olmadığını iddia etti.
Yorumlar
Arkadaşlar bende son zamanlarda tam anlamıyla bir kanser fobisi baş gösterdi. kanser vak'aları hızla artıyor. Her taraf karsinojen madde ile dolu. Cep telefonları da ayrı bir mesele. Ama maalesef onlara mahkumuz.
Kanserden korunmanın bilinen en güzel yollarından biri bol bol antioksidan almak. antioksidan, kanser oluşumunda önemli role sahip serbest radikallerle mücadele ediyor.
Temini kolay ve bol antioksidan içeren bazı ürünler:
- Kuru erik
- Üzüm çekirdeği
- Yeşil çay
Hafif'te bunla ilgili bir yazı yazmıştım. Orada ayrıntılı bir besin listesi bulabilirsiniz.
Kansere karşı hepimiz uyanık olalım arkadaşlar.
| takip | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 00:20 |
@takip' e katiliyorum. bende, son 1.5 senedir cok korkuyorum. tabi, bunu baba olmama bagliyorum.
konuya gelince; bu yuzyilin en onemli iki bulusu. 1, cep telefonu. 2, navigation(yon bulma) cihazlari. bu ikisinden vazgecmek icin dunyadan kendinizi soyutlamaniz gerekiyor.
bir de, bir kanalda izlemistim. vucut, saat 21.00' den sonra kendini yenilemeye aliyormus. bu saatten sonra televizyon izlemek, bilgisayar basina oturmak ve benzeri seylerle ugrasmak ki buna cep telefonunu da dahil edebiliriz, kanser riskini hatiri sayilir derecede arttiriyormus. yuzdesini tam hatirlamiyorum ama %15 gibi birseydi sanirim. sebebi ise, kendini yenilemeye alan vucudun sersemlemesiymis.
22.00 - 06.00 arasi uyumak en bi superiymis ama buna uymak neredeyse imkansiz. tipki, cep telefonu kullanmamak gibi birsey...
| enemy | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 01:43 |
@takip, çok haklısın...
antioksidanların kanserle mücadeledeki yeri çok önemli.
Önemine binaen, Yeşil Çayın Anti Kanser Etkisi başlıklı hafif'teki yazıma bakmakta fayda var.
| chattagush | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 02:19 |
Ben Khurana'ya hak veriyorum. Çünkü insanların yediği içtiği herşeyin izlediği televizyonun muzik dinledigi bir mp3 playerin ipodun ve artık telefonunda kanser yaptığı söyleniyor. Şunu yeme kanser olursun bunu yeme uzun sağlıklı yaşarsın, şunu yapma, geç yatma erken kalkma gibi o kadar çok şey var ki.. Her sene güzelim ülkemizde de bir meyva çıkar ön plana ve bu mucizevi meyva neleri iyi yapmıyordur hangi kanserleri kökünden kazıyor silmiyordur.. O yüzden bu telefon olayınıda fazlasıyla şişirme buluyorum. Benim bu yorumumu yetersiz bulunlar istedikleri dilde detaylı araştırmayı googledan yapıp sonuçlarına bakabilirler çok konuşmanın zararlı oldugu soylensede kanser riskinin olmadıgı kesin görünüyor. bunu ben demiyorum, google diyor.
| dethbone | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 02:41 |
cep telefonu diyorsunuz ,wireles'lere ne demeli artık heryerde wireles var,radyo dalgaları onlar bunlar çok karmaşık bi hal aldı bu zararlı şeyler..
| Zeybek | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 03:47 |
bu isin sonunun nereye varacagini merak ediyorum. cok fazla gorunmez isina maruz kaliyoruz...
| umutdogan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 10:29 |
bu işin sonunda muhtemelen yeni doğan nesil ya mutasyonel bir nesil olacak yada butun bu ışınlara karşı bağışıklık kazanıcak.
Cep telefonu konusunda çok şey söylendi. Sonra kalkıp dediler ki hayır efendim cep telefonu zararsızmış. Birileri de çıktı iki ceptelefonu ile birbirini arayıp yanıtladıktan sonra o bagltı arasında iki telefonu birbirine yaklaştırıp arasına pişmemiş yumurta koydular, yumurta pişti falan. Şimdi birileri yine diyorki telefon zararlı ama AB uçaklarda cep telefonu kullanılmasına izin verecek.
Herşeyden geçtim de işim gereği 2 ceptelefonu ve hemen hemen 10 saat bilgisayar başındayım. Kendime android bir kopya çıkartsam iyi olur
| badursun | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 11:28 |
yüksek gerilim elektrik santrallerine çok giderim genelde ve orada çalışanların biçoğu orta yaşlarını terk ettikten sonra fazla sinirli olmaya başlar. nedeni ise yüksek elektrik sinyallerinin vücuttaki zayıf sinir hücrelerini öldürüp insanı sinirli yapması.
daha o santrallerde kanserden ölen biri ile karşılaşmadım.
bahsi geçen gerilimin 300.000 volt ve yukarısı akımın ise binlerce amper olduğunu düşünürsek yemişim ben cep telefonunun yapacağı kanseri.
tamamen ticari amaçlar yada milleti paniğe sürüklemek için yapılmış bir uyarı olduğunu düşünüryorum.
yoksa benim bilgisayar yada cep telefonu kulanımından ölmem yada belirtilerini görmem gerekirdi. ilk görmem gereken etki olan sperm testimde normal. yemişim cep telefonunun yapacağı radyasyonu....
hem başka bi açıdan buna neden radyasyon deniliyoki? bunlar bildiğimiz elektrik sinyalleri.
madem buna radyasyon diyorlar içinde sinyal jenaratörü olan her aletin üzerine alttaki logoyu koysunlar.

kötü anlamlı şirin logo
bu durum birazda amerikanın ıspanak üretimi için temel reis i kullanmasına benziyor.
temel reis neden güçlü ... ıspanak yiyor
cep telefonu kanser yapıyor ... aaa o zaman kansorejen etkiyi azaltan mamulller almalı yada daha az radyasyon saçtığı söylenen cep telefonlarına binlerce lira yatırmalıyız.
eee bi sorun daha var ... mw cinsinden sinyal yayan ceptelefonlarına kıyasla tv vericileri daha fazla sinyal yayıyor ... demekki tv vericileri yüzünden kanser olacağız ....
hepimiz öleceğizzz hepimiz öleceğizzz gaçınnnn
| cxc | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 13:24 |
cxc: yalnız voltaj başka, akım başka, frekans çok daha başka değil mi? cep telefonu büyük gerilimler üretip yaymıyor, yüksek gerlim santralleri de yüksek frekans yayan sinyaller gönderecek diye bir kural yok, mesela.
tabii ki ikisi de insan sağlığı açısından problemli ama biraz elmalarla armutlara benzedi bence.
| bildigimiz son sey | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 22:39 |
mw verici dağın tepesinde, cep telefonunun anteni kafanın dibinde fark bu.
hatırlarsanız eski cep telefonlarının antenleri açılı olurdu. kulağınıza koyduğunuzda kafanızdan bir kaç milimetre de olsa uzaklaşabilmek için.
o antenli telefonlarda etkin alan olarak 3-4 cm. çaplı bir küre düşünün, işte o alanda elektro manyetik yayılım hücrelere tıpkı mikro dalga fırın gibi etki ediyor.
bilginize sunulur
mat
:)
| nicoteen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Nisan 2008 23:46 |
@bildigimiz son sey
akım gerilim farklı şeyler ... doğru
fakat üzerinden yüksek gerilim ve akım geçen r-s-t fazları arasında sudaki yayılan dalgalara benzer dalgalar oluşur bu dalgalar birbirine çarparak daha yüksek frekanslı dalgalar oluşturur.
barajda 50 ~ 55 hz olarak üretilen elektrik frekansı yüksek gerilim hatlarına verildiğinde çevreye mhz cinsinde sinyaller yollar ... bu yüksek frekans yüksek gerilim hatları üzerinde garip seslere neden olur.bu sesler hatların fazla zorlandığı yaz aylarında daha bi belli olur.
ikiside armut yada ikiside elma
@nicoteen
kendini kassan o mini watt yayan cep telefonu ile 3 saat konuşabilirsin.
bunun yanında doğduğundan beri bazıları mega watt a tekabül eden bi sürü tv vericisinin etkisi altındasın. küçük bişi yanında tamam bu zarar veriyorsa veriyordur fakat o zaman tv vericileri sen uyurken bile sana radyasyon (buna radyasyon denebilirse) pompalıyor ... biri en fazla 3 saat radyasyon verebiliyorsa birini 7/24 alıyorsun.
taşlarının yerine iyi bak ...
| cxc | |
|
|
(0 puan) |
|
| 10 Nisan 2008 04:38 |
onlem almak icin yapilabilecek seylerden bahsedelim.
mesela her gorusmede telefonu bir kulaktan digerine almak faydali olacaktir. boylece beyin az pismis olmaz.
| yahyakemal | |
|
|
(0 puan) |
|
| 10 Nisan 2008 09:18 |
cep telefonları artık hayatımız bir parçası olmuş durumda. sanki daha önce cep telefonsuz yaşayan bizler değilmişi gibi. oysa hayatımızı kolaylaştıralım derken -ki teknoloji buyüzden vardır yaşamı daha da kolaylaştırmak için- kendimize hatta çevremizdekilere bile fark etmeden zarar veriyoruz. Her gsm operatörünün mahallemize koyduğu baz istasyonları sinsi sinsi yaşamımızı etkiliyor zaten. zaten sistres, hava kirliliği, sus kirliliği vb bir çok şeyin etkisnden kalan bizler buna benzer radyasyon yayan ışınlara da bağlı kalınca vücüdunda buna tepkisi oluyor tabi. biz 20 li yaşlarda cep telefonuyla tanıştık şimdilerde ise ilkokul çğrencilerinin bile ellerinde cep telefonu görmekteyiz. oysa cep telefonuyla yaşama muhtaç değiliz. ama cep telefonun zararlarını gözle görmediğimizden ve artık günlük yaşamımızın bir parçası olduğundan ne yazııki bu tehlikenin farkında değilizz.
| verdey | |
|
|
(0 puan) |
|
| 10 Nisan 2008 11:57 |
Cep telefonuna karşı önlem olarak en çok söylenen şey, kulaklıkla kullanılması gerektiği. Aslına bakarsanız telefonun ceket veya gömleğin göğüs hizasındaki cebine koyanlar da kalbine zarar veriyormuş diye okumuştum bir yerlerde. En güzeli hiç kullanmamak gibi görünse de imkansız artık. Sms icat olmasaydı bu bahsedilen hastalık veya kanser oranlarını çoktan yakalamıştık belki de...
| positive | |
|
|
(0 puan) |
|
| 10 Nisan 2008 13:13 |
Burada (türkçe) cep telefonunun zararları ile ilgili
geniş bir makale var..
| zehirli_ | |
|
|
(0 puan) |
|
| 10 Nisan 2008 18:51 |
pek sayın cxc;
"bunun yanında doğduğundan beri bazıları mega watt a tekabül eden bi sürü tv vericisinin etkisi altındasın. " demişsiniz, doğrudur lakin o vericiler kaynakta mw. cinsinden enerji yaymakta, dağıla dağıla gelip beynime ulaştığında mw. olması mümkün değil; oysa gri hücrelerimin sıcaklığını arttıracak kadar cep tel. kaynaklı enerji kafamın dibinde. çıkış kaynağını bir cm. bile uzaklaştırırsam (telefonu kulağıma yapıştırmazsam) bu faydalı olacaktır.
vericilerin yakında tehlikeli, taşların yerinde ağır olduğunu önemle hatırlatırım.
mat
:)
| nicoteen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Nisan 2008 00:50 |
bluetooth kulaklik oneririm herkese, bir cok insan one callcenter veya robot musun ole dolasiyorsun falan die t'ye alacak olsa da en azindan ya evde ne bilim sokakta, cok ise yariyor. Yalniz beyni kurtardik da testislere ve kalbe de zarar veriyormus.. onu naapcam hala bulamadm.. aslinda buldum da o lanet teknolojiyi hala getirmiyorlar.
| totallyalien | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Nisan 2008 01:01 |
Bundan 20 yıl önceleri sigaraya savaş açmış bilim adamları bizim ülkemizde ise gülünüp geçilmiş şimdi sigaradan kurtulmak için yasal düzenlemeler yapılıyor. Aynı savaş cep tel larına da açıldı bilim dünyasından bence kulak vermek gerek... Yasa ise cep e de çıkartılsın mesela Mahalle içlerinde ki baz istasyonları...
| Lonely85 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Nisan 2008 21:34 |
evet herkes biliyor ama işte lazım olan olmayan kullanıyor gğnde yapacağı bir arama için 24 sat telefonunu açık ve yanında taşıyanlar var!!!!!
Türk halkı garip (bir gurup sadece) sanki ateşe koşan kelebekler gibiyiz trajikomik.
| yunusemreklk | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Nisan 2008 22:28 |
@nicoteen
kendini kassan o mini watt yayan cep telefonu ile 3 saat konuşabilirsin.
bunun yanında doğduğundan beri bazıları mega watt a tekabül eden bi sürü tv vericisinin etkisi altındasın. küçük bişi yanında tamam bu zarar veriyorsa veriyordur fakat o zaman tv vericileri sen uyurken bile sana radyasyon (buna radyasyon denebilirse) pompalıyor ... biri en fazla 3 saat radyasyon verebiliyorsa birini 7/24 alıyorsun.taşlarının yerine iyi bak ...
yazmışım zaten yazmam gerekeni :)
anlamadıysan;
eğer radyo dalgaları bizi kanser manyağı yapabilecekse zaten biz cep telefonları çıkmadan önce kanser olmalıydık bi sürü radyo dalgası yayan zımbırtı yüzünden.
eee kansermiyiz tümümüz? değiliz ...
o zaman demekki bu radyo dalgası zararı şişirmece
| cxc | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Nisan 2008 06:57 |
"daha önce kanser olmalıydık bi sürü radyo dalgası yayan zımbırtı yüzünden."
> giderek artan bir hızda oluyoruz zaten, merak buyurmayınız.
eee kansermiyiz tümümüz? değiliz ...
> ihmal edilemeyecek kadar büyük bir kısmımız risk taşıyoruz (ah size şu "risk" kavramını bir anlatabilsem).
o zaman demek ki bu radyo dalgası zararı şişirmece
> uzatmayayım bkz. SAR değerleri.
1. Motorola SAR Web sitesi 2. Nokia SAR Web sitesi 3. Sony Ericcson SAR Web sitesi (anlaşılan bizzat cep telefonu üreticileri sizin kadar fasa fiso görmüyorlar bu işleri)
ps. soru eki "mi" ayrı yazılırsa daha iyi olur diyorlar.
| nicoteen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Nisan 2008 17:00 |
"2023 te 16milyon insan kanserlerin herhangi bir turune yakalanmis olacak" diye bir ongoru var.
bu da +- her 400 kisiden 1 tanesi kansere yakalanmis olacak demektir ki, varin gorun riskini siz hesaplayin.
kanser hastaliklarinin gorulmesi, katlanarak artiyor. cunku etrafimizda kullandigimiz bazi seyler, hucrelerin radikallesmesine sebep oluyor ve bunu neyin tetikledigi maalesef bulunabilmis degil. buna ister cep telefonu diyin, ister yayin kuleleri diyin, ister hormonlanmis yiyecek, icecekler diyin, isterseniz calisma kosullari diyin.
risklerle, oranlarla ugrasmak istemiyorsaniz etrafinizda kansere yakalananlarin ve olenlerin bir seceresini tutun. faydasi olacaktir.
| enemy | |
|
|
(0 puan) |
|
| 26 Nisan 2008 14:12 |
@nicoteen
bana risk kavramının ne olduğunu anlatmana gerek yok ama benim sana neyin şişirme neyin gerçek olduğuna karşın bişileri açıklamam gerek var. telefon yada başka cihazların verdiği zararlar konusunda bi sürü şehir efsanesi ile karşılaşmadım değil fakat bunların gerçeğe yakın zararlar yada ipuçları vermesi gerekirdi.
benim cep telefonunun verdiği zarar en yakın aldğım cevap bi ara kocaeli gölcükte subayların kalplerinin üzerlerine denk gelen cep telefonları yüzünden duyduğum zarardı. çoğu subay kalp ritimi zorluğu çekiyormuş lafta. kocaeli körfezde askerlik yapıyordum o sıra üşenmedim gitiim husisi oraya (bi akrabamda subaydı arada onu gördüm o ayrı konu :) ) doktorun birini sordum komutanım böylemidir diye yok öyle bişi dedi 3 kişi var onlardada zaten kalp sorunu var.
buna benzer elektrik sinyallerinin verdiği zararlar ile ilgili birsürü araştırmam oldu ve bir sonuç alamadım.
eğer bu kadar çabama rağnem hala elle tutulur bir zarar algılayamadıysam / bulmadıysam bunun sadece cep telefonu üreticilerinin şişirmesidir derim ve aletlerin yaydığı sinyalleri radyasyon olarak niteleyenlerin hayatta yapcak hiçbirişi olmayan kişiler olarak nitelendiririm. örnek
"suç kanıtlanana kadar kişi masumdur" gibi.
aslında etkinliği kanıtlanmış zararlı etki çok fazla ve biz onları kullanmaya devam ediyoruz.
yaşadığım yerde bile bazı üreticilerin kullanılmaması gereken ilaçları kullandığını gördüm ve bunları yetkili kişilere söyledim ama hala çoğu yerde aynı has aynı hamam.
bu arada bir dipnot ...
tipi çok güzel gözüken domatesleri tercih etmeyin. gerçek domatesin görüntüsü öyle değildir. yediğimiz yuvarlak ve şirin domatesler sevgili israilli şirketlerin domateslerin genlerini oynadıklarından dolayı öyle.
yazım hatalarım varsa kusura bakmayın ... uykusuzum ... sabah düzeltirim :)
| cxc | |
|
|
(0 puan) |
|
| 27 Nisan 2008 02:09 |
Cep’in asbest ve sigaradan farkı yok==>
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Haziran 2008 09:21 |
| chattagush | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Haziran 2008 18:36 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
- Takip Mamografileri Meme Kanserini Atlayabiliyor! (0)
- Finasterid Prostat Kanseri Riskini Azaltıyor (12)
- Çay ve Kahve Sigara İçen Erkeklerde İnme-Felç R... (9)
- Sağlık için komedi! (4)
- Beynimizin büyüklüğü bizi hafıza kaybından koru... (3)
- Uzun yaşamanın sırrı genlerde değil mi? (4)
- Şizofren beynin davranışları öngörülebilecek! (4)
- bir cinsel mit daha açıklığa kavuştu (15)
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.





