Elvitodella'ya sevgilerimle!...

gitar hem dünyada hem de türkiye'de oldukça popüler bir çalgı. neden? 1 / 2 / 3 ... bu cevapları çoğaltmak mümkün elbet... ben başka bir yere gelmek istiyorum. gitar eğitimine...

gitar eğitimiyle ilgili net ortamında yüzlerce belki de binlerce sayfaya ulaşmak mümkün. ancak ben bu alanı biraz olsun daraltıp çocuklar için gitar eğitimine ayırdım bu bildiriyi... bu bildiri zaman içinde yeni eklerle uzayıp gidecek diye hâyâl ediyorum. katkı sunacaklara şimdiden teşekkür ederek sarı renkli linkleri vermeye başlıyorum.
öncelikle şöyle başlayayım; "Gitar derslerim hakkında sıkça sorulan sorular!"
3. müzik öğretmenleri sempozyumunda çocukların gitar eğitimi ile ilgili görüş alışverişinde bulunduğum okuldan arkadaşım ve bu işin üstatlarından M. Sefa Yeprem'in bahsettiği bir kitap vardı. (François Castet’in son metod çalışması olan “My guitar and Me") Sefa'nın bu konuda bir de makalesini buldum nette...ilgilenenlere...

For beginners


« önceki yazı 2007'nin en iyi sitesi hangisi olmalı? |
sonraki yazı » vista yuklu bilgisayara xp kurmak |
Yorumlar
safa yeprem'in türk flamenko gitarcılarına yaptığı katkı büyüktür. flamenko müziğine ilgi duyanların kendisinin kitabını almasını kesinlikle öneririm.
haddim olmayarak yaptığım gitar hocalığı tecrübemden şunu söyleyebilirim ki bir çocuğa veya bir yetişkine enstruman sevgisini vermek çok zor. heves birçok insanda oluyor ancak çalmak için sabredene, çalışana binde bir rastlanır. dolayısıyla bunu karşıdaki insana hele ki çocuksa anlatabilmek pek internetin yapabileceği bir iş değil. gerçi bu düzende gözü para olmayan bir hoca bulmak da zor.
| bakiyyebemolu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Aralık 2007 22:46 |
bakiyyebemolu'ne katılıyorum. Çocuklar için bilgisayar başında gitar öğrenmek çok sıkıcı olabilir. Belki çocuğu çok küçük yaştan Guitar Hero gibi oyunlar aracılığıyla gitara heveslendirmek daha faydalı olabilir.
| Alpharabius | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Aralık 2007 23:20 |
@bakiyyebemolu
peki şu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
insanlar daha doğrusu müzikle iç içe olanlar ya da kimilerinin dediği gibi köprüyü geçenler, müziğin sadece hevesle olmayacağını ve bunun bir ömür eğitimle olacağını söylüyorlar; buraya kadar her şey tamam.mamafih, bir de eğer bir müzik eğitimi almak istiyorsan ve 17-18 yaşına geldiysen artık çok geç de diyorlar.umudunu kes, senden adam olmaz...
bu ne kadar doğru olabilir sizce? "bu ne kadar doğru olabilir ki?" diyeceğim geliyor, haddime düşmeyecek diye diyemiyorum da.bir insan; aklı başında, en azından ne istediğini çektiği nefes kadar iyi bilen bir insan, bunu bu yaşlarda istiyorsa ve bunun uzun süren bir eğitimden sonra yavaş yavaş iyileşeceğini de biliyorsa, onun önündeki tek engel o işe 12-13 yaşında, müzisyen bir aile ortamında başlamaması mıdır?
bu konuda düşüncelerinizi merak ediyorum.
| guldemgokalp | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Aralık 2007 00:19 |
Bence 12-13 yaşında başlamaması engel değildir.Mutlaka ki küçüklükten öğrenmesi iyidir ama bir insan 17 - 18 yasına gelse bile 25-30 yasına bıle gelse canı gönulden ıstıyorsa içinde varsa öğrenir ben 30 undan sonra müzikle ilgilenen enstruman çalmaya hevesli hatta zamanla çalan insanlar gördüm.Enstruman çalmak sabır gerektirir.Bence yaş önemli değil
| ozkanayhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Aralık 2007 15:51 |
Erken yaşta başlamak şahsi fikrime göre ileri ki yaşlarda kullandığı enstürmandan sıkılma yaratır. Örneğin youtube'da 3-4 yaşında hadi bilemediniz 8-9 yaşında işinde üstad olmuş kişiler görürsünüz. O kişi 20-25'ine geldikten sonra daha ne yapabilir ki? Kendini artık geliştirebilecek birşeyde bulamaz. Ayrıca etrafında da kendisine uygun kişiler bulamazsa, o yaşlarda artık kabuğuna çekilir.
Bence en ideali 16-18 aralığında başlamak. Hem kişi yavaş yavaş kendini tanıyacağı için bir heves mi yada bir kariyer mi sorusunu cevaplayabileceği bir yaştır, hem kişinin öğrenmeye aç yaş aralığıdır, hemde tarzını bulabileceği bir yaştır.
| Slayer777 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Aralık 2007 16:53 |
1 - @alpharabius demiş ki: "Çocuklar için bilgisayar başında gitar öğrenmek çok sıkıcı olabilir." katılıyorum, ancak şu da var ki bu tür şeyler ( araçlar ) daha keyifli hale getirebilir. Amaç ve araç farkı gibi...yoksa gitar klavyesiyle bilgisayar klavyesi elbette âlâkasız :)
ama oyun önerin var ve oldukça güzel bir örnek :)
2 - @guldemgokalp... güzel sorularınız için teşekkür ederim. size cevap mahiyetinde @ozkanayhan'ın güzel bir cevabı var. aslında neyi hedeflediğinizle ilgili... deha eşittir yetenek + çalışma... erken yaşta başlatmak en mantıklısı ( sözgelimi piyano eğitimine başlangıç için 4-6 yaş idealdir) ancak pratik üzerinden gidelim. piyano eğitimi alan bu çocuk 16 yaşına geldiğinde belki de "ben piyano değil de bass çalacağım" diyebilir. bu kötü birşey mi hayır, bu cevaplarımızın bir tanesi... bir soruya bir cevap olacak diye birşey yok nasılsa...
benim bir öğrencim vardı. 6 yaşında annesi piyano dersi aldırıyordu. sanırım 1998 yılındaydı. Aile gerçekten çok bilinçli bir aileydi. iki yıl ders verdim ve iki yılın sonunda benim müdahalemle ders bitti. kurgu şu: anne genç kız iken piyano dersi almış ve hayatın yoğunluğu vs sebebiyle bu eğitim yarım kalmış. sokak tabiriyle içinde ukde kalmış. çocuğunun bu eğitimi almasını istiyor ve biliyorki erken yaşta başlaması gerekiyor, hedefi büyük. ancak çocuk istiyor mu? durun size çocuğun kendi cümleleriyle yazayım: "..... abi, ben seni çok seviyorum ama ben piyano çalmak istemiyorum. sırf annem istiyor diye öğreniyorum!" işte bu cümlelerden sonra aile ile görüşüp derse son verdim. anne baba çok üzüldü. ama çocuğun gözündeki parıltıyı görmeliydiniz. sanki koca dünyaları bağışlamışlar ona... O çocuk şimdi koca delikanlı oldu:) müzikle, hele ki piyano ile uzaktan yakından âlâkası yok.
yanlış hatırlamıyorsam ismail soyberk ... / .... / ....
geç yaşta başlamış ancak azize mustafazadeh'e çalacak kadar başarılı olan bir müzisyen... ( iki parça halinde mp3 formatında bir röportajı için ... / ... )
sonra devam edeyim, oğlum çağırıyor :)
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Aralık 2007 17:02 |
nette bu yönde bazı tartışmalar var :
Sizce enstrüman çalmaya kaç yaşında başlanmalı
Piyanoya başlamak için ideal yaş
gitar eğitimi için Sizce 4 yaş ne kadar uygundur?
10 yaşındaki çoçuk için hangi müzik aletleri uygun
Hasan Cihat Örter ( 1958)
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Aralık 2007 17:23 |
Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Eğitimi Yöntemleri
Bu yöntemler daha çok erken yaşta müzik eğitimine başlamakla ilgilidir. Çocukların
ritm duygularının ölçülmesine yönelik yapılan deneysel bir çalışmaya göre (Dündar,
2003) müzik hafızasının da okul öncesi dönemde güçlü olduğu sonucuna varılmıştır.
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Aralık 2007 17:25 |
Viyola eğitimi konusunda, ülkemizin eğitim sisteminden kaynaklanan bir olguyla karşı karşıyayız. Ülkemizde müzik eğitiminin başlangıcında dünyadaki viyola eğitimine de paralel olarak keman öğrencilerine, son yıllarında viyola eğitimi verilerek viyolacı ihtiyacı karşılanmaya çalışılmıştır. Daha ilerideki yıllarda dünyada belkide kurumsal anlamda ilk olarak Türkiye’de, doğrudan viyola ile eğitime
başlanmıştır. Karşılaşılan problemler, yaşı ileri, uygun fizikli çocuk seçerek ya da kemana viyola teli takarak aşılmaya çalışılmıştır. Ancak dünyada eğitim sistemlerindeki hızlı gelişim ve değişim, müzik eğitimine başlama yaşını 4-5 yaşlarına kadar çekmiş bulunmaktadır. Takdir edilmelidir ki bizim sistemimizin bununla rekabet etmesi çok zor olmakta ve kişisel yetenek ve beceriyle sınırlanmaktadır.
Özel çabaların dışında, kurumsal anlamda eğitim sistemimizde çalgı eğitimine erken başlama şansımız bulunmamaktadır. Oysaki erken başlama ve çoktan eleme sistemi, nitelikli müzisyen yetiştirmenin temeli olarak karşımızda
durmakta. Buna nitelikli müzik eğitimi ve rekabet ortamını da eklediğimizde ulaşılabilinecek seviye çok umut vericidir.
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Aralık 2007 17:35 |
sonra devam edeyim, oğlum çağırıyor :)
sevgili bisgen, onlayn yayın yapıyorsunuz maşallah...faydalı derlemelerinizle birlikte yorumcu arkadaşların da katılımları ile süper bir yazı olmuş, herkese çok teşekkürler...
şahsen, eğer hedefimiz nitelikli müzisyen yetiştirmekse yaş konusunun önemli olduğunu düşünüyorum. lakin meğerki müzikle ilgilenen, iyi kötü müziğe gönül vermiş kişiler oluşturmaksa amaç, yaşın hiç bir önemi olmadığına bizzat şahitlik ettiğimi söyleyebilirim. devam ettiğim bir kursta yeri geliyor 10 yaşında benden deneyimli olan bir kardeşimden yardım alıyorum, yeri geliyor, 50'lerine merdiven dayamış bir diğer katılımcıya naçizane yardımcı olmaya çalışıyorum. yeterki enstrümana gönül vermiş samimi yürekler etrafınızda peyda olsun, şol muhabbet notaların vuku bulmasına yetiyor zaten :)
| proksima | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Aralık 2007 18:14 |
daha ne sorabilirim ki böyle güzel yanıtlardan sonra?..biraz umut, biraz da mutluluk...sağ olun, hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim.
| guldemgokalp | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Aralık 2007 18:29 |

Guitar flash games and movies
Guitar music virtual machine
Guitar online chords
Guitar chord finder
Basic guitar chords and how it
C major chords exercises for guitar
Guitar chords machine with sound

How play guitar
Guitar online scales music lesson
Guitar chords
Get started guitar music lesson
How guitar works music lesson
Guitar strum patterns online free movie
Guitar scales
Guitar picking patterns play on guitar.

| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 27 Aralık 2007 19:22 |
hem çocuklar hem yetişkinler için başlangıç düzeyinde faydalı olabilecek metodlar burada...
dökümanlar pdf uzantılıdır.
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 10 Ocak 2008 02:24 |
bende rica ederim,çocuk ile çocuk olursanız iyi bir eğitim verirsiniz..
| Elvitodella | |
|
|
(0 puan) |
|
| 29 Şubat 2008 20:29 |
Ama eğitim alacağımız yeri iyi seçmek gerek.Genelde rastladığım bir yaklaşım, çocuklar sıkılmasın diye tutuş, oturuş, basma, bilek, kol tekniklerine önem verilmeden (belki de bilinmediğinden) gitar eğitimi vermek ve bunu "müzik öğretme eğitimi" olmayan "öğretmenler" yapıyor. Bu da enstrümanda ilerlemeyi ve güzel çalmayı etkileyen en önemli unsur diye düşünüyorum.
| espere | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 19:50 |
bir gün ülkemizin genç evlatlarına alternate picking, tapping ve legato gibi teknikler öğretilecek mi çok merak ediyorum?
| Guitarcraft | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 21:29 |
Aslına bakarsanız birçoğunuzun söylemlerine katılıyorum ancak yetenek farkı yaratıyor sanki.Tabii büyük gitaristler yolundan bahsediyorum.Yaşla alakası var mı yok mu siz çözün.Bu yetenekte olduktan sonra 5 yaşında başlasanız ne olur, 25 yaşında başlasanız ne olur.Sadece parmaklarınızın hareket kabiliyeti biraz daha geç başlar ya da başlamaz diye düşünüyorum.
Örnek;
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=celil+refik+kaya
| fistikfistik | |
|
|
(0 puan) |
|
| 29 Temmuz 2008 08:36 |
biSGen, ilgin için çok teşekkür ederim ancak ileri düzey gitar teknikleri konusunda bilgim var. Hatta bu konuda hazırladığımız derslerde mevcut ama şu anki konumuz bu değil.
Mesajımla belirtmek istediğim şuydu; ülkemiz gitar hocaları basit teknikleri öğrettikten sonra sana öğretecek bir şeyim kalmadı demeden önce ileri düzey teknikleri de anlatmalıdırlar.
Ne yazık ki o günleri görebileceğimizi sanmıyorum.
| Guitarcraft | |
|
|
(0 puan) |
|
| 30 Temmuz 2008 07:57 |
@guitarcraft, üzgünüm ama sanırım sana katılıyorum. ama şunu da biliyorum:"Su akar yatağını bulur!" ;)
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 30 Temmuz 2008 18:06 |
bir noktadan sonra hocaya gerek kalmadığını düşünüyorum ben. temel teknikler, müzik bilgisi ve zevki öğrenciye verildikten sonra "Su akar yatağını bulur!" devreye giriyor sanırım. en azından benim için öyle olmuştu.
| bakiyyebemolu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 31 Temmuz 2008 12:45 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
- gitar ile şarkılar çalmak (3)
- flamenko gitar eğitimi için videolar (9)
- Mükemmel Ses: terranaomi (0)
- Gitara Yeni Başlayanlara PÜF Noktaları (1) (13)
- Online Müzik Dersleri (0)
- opera gitar bileşenleri (0)
- digital music mentor: şarkıların akorlarını çık... (9)
- flamenko&gitar (8)
- Guitar Hero tarzı online oyunlar (0)
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.


