Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan kodaman.org'da: "Tart Yaz Kampi Ile Kendinizi Gelistirin"

malum kodlama yapan herkesin başının belasıdır internet explorer denen tarayıcı. kodları anormal bir şekilde yorumlar. microsoft'un vurdumduymazlığı nedeniyle birçok insan hala internet explorer 6.0 kullanır ve siz de sitelerinizi onlara doğru dürüst göstermek için çırpınır durursunuz. diğer internet tarayıcıları yeni standartları destekleme konusunda birbirleri ile yarışırken internet explorer'ın hiç acelesi olmaz. neyse ki css3pie (progressive internet explorer) var.

css3pie (progressive internet explorer) nedir?

başımızın belası, sitelerin görünümünün katili internet explorer'a css3 yetenekleri kazandıran bir dosyadan başka bir şey değil. hemen alt kısımda internet explorer'dan alınmış ekran görüntüsünü görebilileceğiniz üzere de oldukça tatmin edici bir sonuç verdiğini söylemek mümkün.

\
resmin büyük halini görmek için tıklayın

desteklediği css3 özellikleri

  • border-radius
  • border-image
  • box-shadow
  • multiple background images (arkaplanda çoklu resim)
  • linear-gradient (arkaplan için renk geçiÅŸleri)

gibi şu anda oldukça popüler olan özellikleri sayabiliriz. desteklediği tüm özelliklere desteklenen css3 özellikleri sayfasında ulaşabilirsiniz. henüz beta aşamasında olduğu için css3'ün bu sayfada bulunmayan özellikleri geliştirme süresince eklenecektir.

uygulamanın ana sayfasına buradan ulaşabilirsiniz. an itibarı ile uygulamanın demoları henüz hazırlanmadığı için uygulamanın genel olarak göz atabileceğiniz ufak bir demosunu yine ana sayfada görebilirsiniz. ayrıca uygulama ile ilgili daha fazla bilgiyi şuradaki hakkında sayfasından, nasıl kullanılacağı konusunda daha fazla bilgiyi ise buradaki dökümantasyon sayfasından bulabilirsiniz. uygulamanın bilinen ve olası sizinde kullanırken karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili de sizi bilinen hatalar sayfasına alalım. elbetteki uygulamayı indirip kullanmak için de uğramanız gereken yer burası.

son olarak uygulamanın internet sitesinin ilk 24 saatte 76 farklı ülkeden 3000 ziyaretçi aldığını da buradan yazmış olalım. ilk bakışta az gibi görünse de başlangıç için fena olmayan bir rakam. kaynak.

sorunsuz bir internet explorer dileği ile yeni yazılarda görüşmek üzere.

ekstra+

+wordpress'in çoklu günlük özelliğini kullanmak
+wordpress ile twitter benzeri zaman kullanımı
+evden web yayını
+mailto linklerini gmail'eyonlendirmek (ie, firefox, chrome, opera)
+twitter için en iyi masaüstü programları
+twitter @anywhere servisini kullanmak

Spacer
Spacer
 | 26 yorum var 
 | 15 Temmuz 2010 14:02 

Yorumlar

bende yazmıştım! ama seninki daha ayrıntılı...

brum  |  (-2 puan) 15 Temmuz 2010 14:13

insanlar ie6'ya aşık olduklarından onu kullanmıyor. ayaklara masaj yapan bir browser bile yapılsa insanlar yine ie6 kullanacaklar. çünkü microsoft bunu empoze etmiş bir kere.

opera, firefox, chrome gibi mükemmel yazılımlardan bir haber bir kişi muhtemelen bu eklentiyi de ömrü boyunca duymayacak duysa bile ne işe yaradığını idrak edemeyecek ve ısrarla ie6 kullanımına devam edecek.

lazaronnie  |  (2 puan) 15 Temmuz 2010 14:46

@lazaronnie insanların ie6 kullanması konusunda sana katılıyorum ama eğer ben yanlış anlamadıysam yazıda geçen css3pie uygulamasını (uygulama da denmez ya neyse) sanırım eklenti olarak anladın ama bu eklenti değil. css kodlarına pie.htc dosyasını behavior: url(pie.htc); şeklinde eklediğin zaman internet explorer kullanan kullanıcı da sayfayı css3'e göre nasıl kodladı isen öyle görüyor. yani ortada eklenti kurmak, kurmayan kullanıcının da görememesi gibi bir durum yok.

brkzn  |  (4 puan) 15 Temmuz 2010 15:36

ie6 olayı daha çok alışkanlık yahu.

angelsdemos  |  (0 puan) 15 Temmuz 2010 17:30

@anelosdemos alışkanlık da denmez pek. "Aaa! sen hala ie6 mı kullanıyorsun." diyorum mesela. cevap "???" şeklinde oluyor. buna alışkanlık mı denir bilmiyorum vallahi :)

brkzn  |  (0 puan) 15 Temmuz 2010 17:36

@brkzn evet kullanıcı taraflı bir eklenti sanmıştım ben bunu. neyse sonuçta ben bir geliştirici olarak ie'nin css3ü desteklememesini istiyorum. tutupta böyle eklentileri ekleyerek ie'yi "miş" gibi göstermek istemiyorum, insanlar neyse onu görsünler. az da olsa bir kaç ziyaretçiye ie'nin gerçek yüzünü göstermek kar sayılır benim için.

desteklemesin ki insanlar firefox kullanan birini gördüklerinde o muhteşem gradient, shadow, radius efektlerini gördüklerinde neler kaçırdıklarını tokat gibi hissetsinler. hissetsinler ki ie'yi bir daha hiç açmamak üzere kapatsınlar.

bazı geliştirici arkadaşlarımız yıllardır kullanıcıların microsoft ve explorer'a ders vermesini bekledi. ama olmadı. olmazdı. çünkü verilecek bir ders varsa bunu microsofta ancak geliştiriciler verebilirdi. bunun da türlü yöntemi mevcuttu. bildiride verilen eklentileri kullanmamak gibi.

yanlış anlaşılmasın, bildirinin kalitesine paylaşım ruhuna gölge düşürmek istemem. ben ve benim gibi düşünenlerin işine yaramıyorsa benim gibi düşünmeyenlerin işine yarayabilir. ne eklentiye ne de bildiriye sözüm yok.

lazaronnie  |  (0 puan) 15 Temmuz 2010 17:59

@lazaronnie yazdıklarına kısmen de olsa katılmak mümkün fakat interneti sadece oyun oynamak, günümüze dönersek facebook'a girmek için kullanan o kadar insan var ki onların neleri kaybettikleri pek de umurlarında değil. en azından ben kendi çevremde görüyorum bu tür insanları. böyle bir durum söz konusuyken hala microsoft'un explorer'ı düzeltmesini beklemek yerine kendi çözümlerimizle düzeltmek şu an itibariyle daha mantıklı görünüyor. ha şöyle bir şey düşünülebilir;

bildiride benim kısaca tanıttığım uygulama sitenize fazladan yük getireceği için biraz da olsa ağırlaşmalar olacaktır (sonraki sürümlerinde düzeltilecektir mutlaka). siz ie6 gibi antika bir tarayıcı kullanan kullanıcılarınıza "bak kardeşim -ya da sevgili okurum, ne derseniz artık-, eğer bu sitenin ağır ya da yavaş olduğunu düşünüyorsan bu şu anda kullandığın, artık antika değeri taşıyan tarayıcı yüzündendir. biz siteyi sana daha hızlı ve güzel göstermek için uğraşsak da o güzel göstermemek için elinden geleni yapıyor. tabi bu onun suçu değil, onun zamanında internet o kadar gelişmemişti. sen de onun gibi dünyayı geriden takip etmektense güncel bir tarayıcıya geç. hem de bedava. ne sen rahatsız ol ne de biz uykusuz kalalım." gibi bir mesaj yayınlarsanız orası ayrı tabi. :)

brkzn  |  (0 puan) 15 Temmuz 2010 18:25

kendini lordlar kamarasında zanneden geliştirici(!)ler, içinde yaşadıkları toplumun kültür seviyesini anladıklarında, köfteci hakkı usta, çeyizci mehmet, niğdeli fabrikatör muhittin, bilgisayar servis ustası cafer... lerin hala neden mavi e harfini internete tek giriş yolu sandıklarını düşünmelerine gerek kalmayacaktır.

Çünkü manifaturacı remzi abi, öğrenci berk, tiki cansucan, emo berksucan, restorancı cevdet, asker ismail, bakkal hasan, vatandaş osman... bunları düşünmez. Umurunda da olmaz. Sadece girdiği gördüğü şeyi, ilgi alanına göre ona sunulanı - zaten olmayan seçici veya beğeni duygusundan yoksun - kullanır, işini bitirir, normal hayatına devam eder.

css3, gradient, firefox, chrome...

hiçbiri skinde değildir. son kullanıcının bu tür kaygıları yoktur. olmasına gerek de yoktur. olması da beklenemez.

kültür ve bilgi düzeyi bizimki gibi olan toplumlarda zaten beklenemez.

lordlar kamarasında yaşadığını zanneden, henüz bi skim geliştirememiş geliştiriciler bunu anladıkları zaman, ortaya daha kararlı, yaratıcı, çoğunluğa hitap eden işler ve projeler ortaya çıkmakla beraber, bütün bu tarayıcı yarışı manyaklığına, explorera bok atma turnuvalarına, aman sitem falanca tarayıcıda görünmüyor serzenişlerine gerek kalmayacaktır.

shoot'em all
antitemplate  |  (-5 puan) 15 Temmuz 2010 19:11

hakaretle kendini haklı çıkarmaya çalışanları çok gördük biz. neyi geliştirip geliştirmediğimi bilemezsin. ama doğru, bilmen de gerekmez.

sosyal hayatın bitmiş, ruhsal çöküntü ve aşağılık kompleksi gibi sorunlarla boktan bi hayatla boğuşan basit bir insancıksın. sağa sola kuduz köpekler gibi saldırman sana özgü değil. senin gibi elinde olmadan insanlıktan çıkmış hayvanlaşmış diğer hastaların da aynı kaderi paylaştıkları görülür.

@antitemplate şu sitede muhalefet olmadığın tek yazı yok. bu hasta olduğunu kanıtlamaya yeter.

hasta biriyle türkiyenin sosyoteknolojik kültürünü tartışacak kadar deli değilim.

lazaronnie  |  (3 puan) 15 Temmuz 2010 19:29

@antitemplate senin bir yazılımcı veya tasarımcı olmadığını anlıyorum yazından fakat bu bir kültüre göre yazmak ya da tasarlamak olayı değildir; bu bi' kalite olayıdır. Yukarıda, IE6 kullanan Türk halkını değil IE'ye CSS3 desteğini koymayan, kendini teknolojinini - senin deyiminle - "lordu" sanan mikropsoft'a sitem etmeye çalışmışlar.

Ayrıca internet sadece gir facebook'a bak, maile bak çık olayı değildir. Bildirgec gibi bir siteye giriş nedenin ne ? reklam yapmak mı yoksa bilgi almak mı ? Eğer bilgi almak diyorsan içinden ben diyorum ki sen interneti sadece facebook için ya da bi' şeye bakıp çıkcam abi diyenlerden değilsindir. İnternet artık hayatımızın her yanında var.

Köfteci Hakkı usta ve çeyizci Mehmet site açtırıp online sipariş alsa, daha iyi değil mi ? Yeni yasaya göre her "ortaklı" şirketin bir websitesi olması gereğince fabrikatör Muhittin'in de site açtırma zorunluluğu var ve açtırmazsa mis gibi ceza yer! O saydığın öğrencidir, emodur, tikidir hepsinin teknolojiye yanaşması ŞART!

Dillian  |  (3 puan) 15 Temmuz 2010 19:37

@antitemplate kimsenin kendini lord falan zannettiği yok. uzun uzadıya yazamayacağım zira dillian son derece güzel açıklamış derdimizi ve neyi tartıştığımızı. şöyle de bir durum var ayrıca, sen bizi lord (ki böyle bir iddiamız yok orası ayrı bir konu) yerine koyarken kendini ne yerine koydun acaba. mavi e harfini facebook'la bir tutuyorsan zaten bişey demeye gerek yok. açıkçası css3 destekli ie yazısı neden ilgini çekti merak etmiyor da değilim bu durumda. yok ben lordlar kısmındayım diyorsan neyi eleştirdiğin daha da ilginç!!

bunların hepsinin dışında son kullanıcıyı düşünmediğimizi söylerken bu yazının niye yazıldığını unutuyor gibisin. bak ben kısaca yazayım sana. yazıda diyor ki; "microsoft'un vurdumduymazlığı yüzünden hala internet'in güncel sürümüne geçemeyen ya da internet kullandıkları halde mahrum oldukları sayfa güzelliklerini göremeyen kullanıcılara css3 denen yeniliğin güzelliklerini göstermenin yolu..."

hala kafana takılan bir şey var mı?

brkzn  |  (3 puan) 15 Temmuz 2010 20:42

Eklenti için kısaca özetlersem ;
-Eşşeğe altın semeride koysan eşşek gene eşşektir.

icli kofte  |  (3 puan) 15 Temmuz 2010 23:05

@icli kofte, +1 rep terazine tepik attım :) süper konuştun

badursun  |  (0 puan) 16 Temmuz 2010 02:21
lazaronnie:
opera, firefox, chrome gibi mükemmel yazılımlardan bir haber bir kişi muhtemelen bu eklentiyi de ömrü boyunca duymayacak duysa bile ne işe yaradığını idrak edemeyecek ve ısrarla ie6 kullanımına devam edecek.

Bu, IE kullananların kuracakları bir eklenti değil.
Web tasarımı yapan arkadaşların, tasarımı yaptıktan sonra IE de çalışması için ekstradan 2 kat zaman harcamasını engelleyecek bir araç.

xmRipper  |  (-2 puan) 16 Temmuz 2010 04:48

ie6 benimde basbelam su siralar calistigim bir projede siteleri ie6-7-8 uyumlu hale getirmeye calisiyorum ama bu aracta isime yaramadi malesef.

Aslinda köfteci hakkı usta, çeyizci mehmet, niğdeli fabrikatör muhittini kendi haline birakmak yerine bir sekilde yeni sürüme gecmesi icin yardimci olmak gerekiyor.

Bunun icin daha önceden bir yazi yazmistim asagidaki linkten ulasabilirsiniz.

Internet Explorer 6 kabusundan kurtulmak

anlatilan konu özet olarak, Eger kullanici ie6 ile siteye girerse bir popup aciliyor ve explorer 'i güncellemesini istiyor.

Flashcentury  |  (0 puan) 16 Temmuz 2010 09:17

gelistiriciler icin her zaman uyumluluk konusunda engeller olmustur, zaten her yazilimin her konuda uyumlu olmasi beklenemez. onemli olan yaptigimiz isin en optimum faydayi saglamasinda ve isimizi iyi yapiyorsak yazdigimiz kod hem ie6 da hemde firefoxda sorunsuz calisir. kotulemek, insanlar neden bunu kullaniyor demek yerine, yaptigimiz iste sorunu cozmek asil amac. Adam kullanir, yaptigin sayfanin ziyaretcisi yani musterisi o ve degistiremezsin, basit olani, eski olani tercih ediyor. zaten yazilim gelistiriciler olarak gorevimiz sorunlara yaratici cozumler bulmak degilmi. fark yaratan web gelistiriciler ie6 yada firefox demeden en iyisini yapar.

emrahday  |  (-3 puan) 16 Temmuz 2010 11:03

@emrahday zaman çok değerli bir eşya gibidir. birileri standartlara uymuyor diye neden en değerli hazinemi çöpe atayım?

insanlar bir yanlışa kapılıp gidiyorlar diye neden biz de geliştiriciler olarak o yanlışın bir parçası olalım?

unutulmasın ki sadece bilinçli toplumlar gelişme gösterebilir. insanları ie konusunda bilinçlendirirsek uykusuz geceler geçirmeyiz. böylece daha fazla iş üretebiliriz.

aksi halde insanların alışkanlıklarının ameleleri oluruz. yazılımcı amele veya beden işçisi değildir. w3 gibi standartlar bu amaç için var. yazılımcı önce kendi zihniyetini düzeltmeli.

lazaronnie  |  (2 puan) 16 Temmuz 2010 11:16

eleştiri yapmaya evet, ancak kimsenin bir diğerinin görüşüne hakaret vari söylemler gerçekleştirmesi doğru değil.Sonuç olarak bir tasarımcı yapmış olduğu bir tasarımın son kullanıcıya her biçimde en doğru şekilde ulaşmasını ister.bu da onun işine verdiği önemin yanısıra son kullanıcıya da verdiği değeri göstermektedir.ve sözü geçen sosyoteknolojik kültüründe yükselmesi bu fikre sahip insanlar ve bu doğrultuda yapmış olduğu çalışmalar ile gerçekleşeceği kanaatindeyim.

ersenbarlas  |  (-1 puan) 16 Temmuz 2010 11:34

@flashcentury bu uygulama ile ie'de karşılaştığımız problemleri düzeltemiyorsunuz. zaten bilinen bir çok problem için çözümler mevcut. fatih hocanın sitesine bir göz atmanı öneririm. bu uygulama ile ie'nin şu anda hiç bir sürümünün desteklemediği css3 özelliklerini kullanabiliyorsun.

@emrahday geliştirdiğimiz uygulamaların her tarayıcıda ya da platformda aynı görünmesi gerektiğini savunuyorsun ama unuttuğun şeyler var; koskoca microsoft yapabileceği halde ie6 kullanan insanların tarayıcılarını yükseltmesine yardımcı olmuyorsa burada benim günahım ne. bir güncelleme ile böyle bir sorun kalmayacakken bunun düzeltilmesi için uğraşılmıyorsa ben de uyarıyı koyarım o zaman kardeşim adam gibi tarayıcı kullan diye. üstelik bunun sadece bana faydası yok, güvenlik için de önemli. ondan sonra televizyonlarda duyuyoruz kredi kartı dolandırıcılığı diye. cia'in en fazla aradığı hacker kevin mitnick kendisi söylüyor en zayıf halkanın insan olduğunu.

@lazaronnie son paragrafına aynen katılıyorum.

aksi halde insanların alışkanlıklarının ameleleri oluruz. yazılımcı amele veya beden işçisi değildir. w3 gibi standartlar bu amaç için var. yazılımcı önce kendi zihniyetini düzeltmeli.

+1 diyecek bir ÅŸey yok!

brkzn  |  (2 puan) 16 Temmuz 2010 11:37

@ersenbarlas kimseye hakaret etmek gibi bir amacımız yok zaten. yanlış olan bir düşünceyi açıklığa kavuşturmaya çalışıyoruz. yorumun ve fikirlerin için ayrıca teşekkürler. :)

brkzn  |  (3 puan) 16 Temmuz 2010 11:39

@brkzn tesekürler, fatih hocanin sitesinden zaman zaman faydalaniyorum. Sanirim CSS konusunda Türkiyedeki en iyi kaynak site.

öyle problemler oluyorki bazen saatlerce arastip, okuyup, denemeler yaptiktan sonra cözülüyor ama bozunlan sinir harcanan zaman insani maffediyor. Örnegin position: absolute ie6 'da öyle enteresan sonuclar veriyorki cildirmamak elde degil...

Flashcentury  |  (1 puan) 16 Temmuz 2010 15:16

sagoll

mukoonline  |  (-2 puan) 16 Temmuz 2010 15:28

IE6'dan nefret ediyorum!

kubilayoral  |  (4 puan) 18 Temmuz 2010 00:08

"Aydınları halk seviyesine indirmekten ziyade bütün halkı eğitimde aydın olarak yetiştirmek gerekir"

K.Atatürk

oguzn  |  (0 puan) 20 Temmuz 2010 10:49

yazılarım kişilere,olaylara yönelik değil, sistemlere ve genele yöneliktir. herhangibir kimseye yönelik hakaret yoktur. dolayısıyla herhangibiri ile diyalog oluşmasına gerek yoktur. hakaret olduğu fikrine kapılanların, yazıyı tekrar okuması öngörülür. aynı fikirde devam edenlerin kendi tasarrufudur.

yazılarımda; kendini geliştirici olarak tanımlayan, kendi kendini geliştirici ilan eden, manyetik alanın insanları haşlayacağını zanneden, pokemon izlemekten aklını kaybetmiş porno yazarı bildircanları ilgilendiren bir hadise yoktur.

yazı; ideal ile gerçek hayatın ayrımının yapılmasından bahseder.

shoot'em all
antitemplate  |  (0 puan) 20 Temmuz 2010 19:39

daima haklı olduğunu sanmak

  • hep haklıdır.
  • haklıdır, hakkıdır.
  • yanılan insandır.
  • ergenlik cagindaki insanlarin tumudur.
  • ne yazık ki çok sevildikleri dönemlerde, sürekli haklı çıkmak için ara vermeden konuÅŸan ve eleÅŸtiriye tahammul edemedikleri gibi sürekli asılsız suçlamalarda bulunan insanlardır. en iyisi yanlarına fazla yaklaÅŸmamaktır. öyle ki gerçekten seven sürekli haklı çıkmak ve aÅŸağılamak için uÄŸraÅŸmaz.
  • bunların bir türüne de çirkef adı verilir.
  • tecrübeye dayanarak arkadaÅŸlık yapılmaması gereken insanlardır.
  • bu bir yaÅŸam tarzıdır. ne olursa olsun hakli oldugunu sanan deÄŸil, her zaman üste çıkmak isteyen insanlardır.
  • at gözlüğü takan insandır. olaya karşı taraftan bakamadığı için haliyle objektif olmayı beceremez.
  • yörüngesi burnunun diki olan insandır.
  • ne olursa olsun haklı olan insandan daha çok bulunan insan türü.
  • aslında bir tür savunma mekanizmasının ürününü alan insanlardır. yani hemen hemen hepimiz. kendimizden nefret etmememiz için iç dinamiklerimizin ortaya çıkardığı yanılsamayı gerçek addetmemizden mütevellittir.
  • bazıları bunları döverek haksız olduklarını ispat ederler.
  • sorunlu insandır. haklı olduÄŸunu savunurken, çok bildiÄŸini ve hep ben dediÄŸini duymak mümkündür.
  • kendi doÄŸrularına kendını baya bir kaptırmış inatçı insanlardır yeniliklere açık olmayan bir yapıları vardır herÅŸeyin en iyisini kendilerinin bıldıgını sanmakla kalmaz çevresındekılerede bunu kabul ettırmeye çalışırlar.
  • bence sen de haklısın nakaratlı orhan gencebay 45liÄŸinin etkisinde fazla kalan insanlardır.
  • efendim bunlar her ÅŸeyi doÄŸru bilirim tavrı içindedirdirler.bu insanlarla iddialaÅŸmaya gelmez.ne yapıp eder sizi haksız çıkarma çabası içine girer.yok ola ki bi tartışma içine girmiÅŸ iseniz bırakın haklı oldugunu sansın yazıktır böyle kabul edilesi insan tipleridir.

kaynak : sözlük

lazaronnie  |  (0 puan) 20 Temmuz 2010 19:57

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu