Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 3ayak.org'da: "ricoh gxr mount a12"

\
Şurada dünyadaki yüz entellektüel arasında gösterilmiş Fethullah Gülen ve Orhan Pamuk tartışıla dursun, Time dergisinin geleneksel olarak düzenlediği The Time 100; Dünyanın En Etkili Kişileri listesine bir Türk girdi; Mehmet Öz. ABD'de, Türkiye'de olduğundan daha popüler olduğunu söylersek abartmamış oluruz. Nitekim sağlıkla ilgili bestseller olan kitaplarının yanı sıra yakın zamanda da bir TV programında boy gösterme hazırlıkları söz konusudur. Kendisi zaten sürekli olarak çeşitli ulusal kanallar tarafından davet edilmektedir ve katıldığı programlardan biri de ABD'de yayınlanıp dünya çapında ün kazanmış talk show programı Oprah Winfrey'dir. Ki Winfrey, Mehmet Öz'ü 'Amerika'nın gözde doktoru' olarak çağırmakta ve düzenli olarak programında ağırlamaktadır. Tabi ki bunlar kendisinin başarılarının sadece bir kısmıdır.
\
Mehmet Öz'ü Mehmet Öz yapan, kalp damar cerrahi konusunda uzman olması ve mesleki başarısıyla taraflı tarafsız herkesin gönlünü kazanmasıdır. Harvard mezunu profesörümüz şu anda Columbia Üniversitesi Tıp Merkezi Kardiyoloji direktörlüğü yapmaktadır.
Time'ın listesine giren diğer 'etkili kişiler'den bazıları ise şöyle; Vladimir Putin, George W. Bush, Oprah Winfrey, Andre Agassi, Lance Armstrong, Kaká, Tony Blair, Joel & Ethan Coen, Mariah Carey, George Clooney, Rupert Murdoch, Michael Arrington.
Spacer
Spacer
 | 24 yorum var 
 | 12 Mayıs 2008 09:02 

Yorumlar

başlık yanlış olmuş. tam bir tabloit gazete başlığı gibi olmuş. en etkili 100 kişiden biri desek daha doğru olurdu sanırım.

hikikomori  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 09:53

mehmet öz ü mehmet öz yapan yegane şeylerin başında bana göre soyadı gelir. basittir. amerikalılara oz büyücüsünü çağrıştırır. programın logosu da çok güzel olmuş zira.

tea moore  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 10:05

hikikomori katılıyorum benimde sevdiğim hoşuma giden birisi konyalı olmasıda ayrıca bir güzelliği var.

Ama babası'da çok önemli bir profosör aslında gerçekten bizim bu gibi insanlara ihtiyacımız var tabi Türkiye'de Yurt dışındaki bir insanımızın bize sadece imaj veriyor başkada bir şeye yaradığı yok ?
Beyin göçü dedikleri bu işte bizim zeki insanlarımızı götürüyorlar ve birdahada salmıyorlar ?

bardas  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 10:38

bilmemneyi bulan türk... en etkili 100de bir türk... artık sıkıldığımız haberler bunlar.
bir ırkdaş olmak haricinde sormak lazım bu mehmet öz'ün bize ne faydası var?
ASK OZ diye arkaya tabela basıyorlar john'un jennifer'in sorularını cevaplatıyorlar değerli TÜRK OZ'a! Arkadaş demiyor ki "benim soyadım OZ değil, ben oz büyücüsü çağrışımını kabul etmiyorum, benim soyadım ÖZ'dür" Neyse bu başka konu, tercih onun bize de söz düşmez aslında.
Peki buradaki hasan, burada fatma nasıl soracak OZ büyücüsüne?

Bu topraklarda olmamayı seçmiş insanlar için bu tip hürriyetvari, sabahvari başlıklar beni çok öfkelendiriyor. Öfkelendiğim de özneler değil, bu kişileri gururlanmak için bahis konusu yapmak zihniyeti. Bizden uzak olan Türk değerli oluyor nedense. Yakındakileri ise ya görmüyoruz ya da ayağını kaydırmak için elimizden geleni yapıyoruz. Türkün başarısı ancak johnların, hansların onayını alırsa kabul ediliyor bu millet tarafından. Öteki türlü vurun beline...

Ve Türkse türk bize ne! Ne zaman gelir Türkiyeye, bir Türk hastanesinde, Türk insanlarının dertlerine çare olmak için didinir, bir Türk televizyonunda "SORUYORÖZ" :) diye tabela asar işte o zaman atmalıyız böyle başlıklar...

Eklemeden yapamadım : orada iliğini emip posasını bıraktıklarında ve OZ uyandığında, mutlaka vatan toprağını özleyeceği tutacaktır. 90 yaşında gelecektir buraya. Ve ya Türkçeye sahip çıkacaktır senelerce kelime konuşmadığını unutup, ya "geldim bakın ama bana arkada bir oda verdiler benim değerimi bilemediler" modunda takılacaktır. Buraya yazıyorum tarihe not düşmüş olalım.

Punisher999  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 11:14

of, punisher, bitirmişsin olayı :)

bir yorumda bu kadar mı saydırılır giydirilir :)

blithe  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 11:25

bu ülkede beyin cerrahı olmuş adamı doğuda bir köye göndermediler mi?
onca yıl sen oku sonra seni hiç birşeyi olmayan bir sağlık ocağına göndersinler.
onca yıl oku yeşil karta başvuracak duruma gel.
bunların dışında nasa dan teklif alan adamı bile liseye fizik öğretmeni yapmaya çalışan ülkeyiz biz,
Mehmet Öz gelse çok mu farklı olur ki?

yusufunalan  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 11:32

mehmet öz'ün türkiye'ye faydası olup olmamasını geçtim. zira kimseyi "gel vatanına faydalı ol" diye zorlayamayız bence..
ben mehmet öz'ün dünyanın en etkili 100 kişisi içinde olmasını anlayamadım. amerika yine dünyayı kendi ülkesinin içine sığdırmış sanki?
amerikan programları mı izliyoruz ki biz (amerika dışındakiler)? mehmet öz burada popüler bir kişilik mi?
misal oprah winfrey? kimi etkiledi yahu burda? =) bu sene verilen tahmini rakamlara göre dünya'nın nüfusu 6.666.666.666 olmuş.. amerika'nın nüfusu? oprah winfrey'den etkilenenleri geçtim, adını duyan kaç kişi var ki dünyada? =)
nitekim batı dünyası ölçmeyi, somutlaştırmayı, listeler yapmayı, yarıştırmayı seviyor. ama değer yargıları apayrı ve diğer tarafı gördüğü yok...

Ractamainus  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 11:42

@yusufunalan, mentalitene bir yere adar katılıyorum da, artık ülkemizin doğusunu "işte beyin cerrahını bile doğuya gönderdiler" diye küçümsemekten vazgeçsek diyorum. tabii ki beyin cerrahlarımız, mühendislerimiz, işadamlarımız gidecek doğuya. ülkemizin doğusunda yeni yeni üniversiteler, şirketler falan kurulacak. (ne zaman olur bilemem ama) ülkemizin doğusundaki vatandaşlarımız da insan gibi yaşamaya başlayacak.

allah mehmet özün yolunu açık etsin.

Gwain  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 12:19

@gwain, tabii ki doğuya gidecekler, ama mümkünse hiç birşeyi olmayan bir sağlık ocağına göndereceklerine, uzmanlığını kullanabileceği bir yere göndermeliler, yoksa ne işe yarar onca yıl okumak?

yusufunalan  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 12:21

Adam aşmış helal olsun gurur duymak lazım gene kapak takmanın bir espirisi yok başarmış ve dünyada tanınan bir insan:)değerini bilmezsen başkası bilir insan bir kere hayata geliyor ülken sana kapı açmıyorsa sende açan ülkeye gidersin....

yes woman yes cry:)
hubarusan  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 14:31

çok enteresan geçen hayatımı göz önüne aldığımda mehmet öz'ün ya da bilmem kimin başından geçenleri tahmin edemeyiz. neye göre ne karar verdide bulunduğu yerde bilemeyiz. afaki konuşmak yerine bir türk olarak değil bir insan olarak varsa başarısını tebrik etmek düşer bize.

yalnız bilim adamı sıfatı taşıyan birinin böyle tv tv gezmesi oprah gibi abuk bi seda sayan showuna çıkması bana türkü değil bilimselliği alçaltmak gibi geliyor. o programa damdan düşüp ölmeyen adam, aynı anda 10 tabağı sopa ucunda çeviren çocuk falan çıkıyorsa mehmet özün işi ne ? ne olacak yani orda bilgi mi alacak halk ondan ? hey gidi hey...

zee  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 15:13

adam ne kadar doğal! insan uçkuruk ipini bu kadar öne çıkarır!

1 2 3
fizikC  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 17:52

"Dünyanın 100 Entellektüeli Listesinde 2 Türk " yazısından sonra beklenen bir yazıydı...

imza yok
windowsnt  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 17:58

yorumlar için teşekürler:)

agurbuz  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 20:30

(...)
ve bu yazıda da beklediğim olmadı ve kimse "entellektüel kimdir?"i tartışmadı. kişiler üzerinden değil de kavramlar üzerinden tartışmak, almak, vermek, bakmak, görmek daha yapıcı ve geliştirici geliyor bana.
ukalalık yapmak değil niyetim ancak hiçkimsenin matematikteki "Sıfır" ( 0 )'ın yerine konmasına gönlüm razı değil çünkü...
( hatırlatayım, sıfır matematikte etkisiz eleman ve yutan eleman oluyor )

entelektüel kavramı tartışması için bir girişgah:
burada ve burada ön açıcı fikirler dizilmiş. hele şu sayfadaki Noam Chomsky'nin "entellektüel" tanımına bayıldım/ çarptı beni. ne demiş chomsky: "Entelektüellerin binlerce yıldır süregelen görevi insanları pasif itaatkar cahil ve güdümlü hale getirmektir."

Noam Chomsky
Noam Chomsky

hiç bu yönüyle düşünmemiştim. bu arada bu sayede yeni birşey daha öğrendim. entellektüel ifadesi yanlış imiş, doğru ifade şekli entelektüel imiş. öğretenlere, vesile olanlara teşekkür ederim.
entelllektüel pardon düzeltiyorum entelektüel kimdir? i tartışmak daha faydalı değil mi sizce? ne dersiniz?

biSGen--bLoGSPot .... YaratıcıDrama ... biSGenMySPACE NON-SCHOLA-SED-VITA-DISKUMUS!
biSGen  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 21:10

herkese teşekkürler. bisgen, değindiğiniz nokta güzel. Intellectual kelimesinden Türkçe'ye geçtiği için çift 'l' kanıksanmış durumda sanırım. Güzel bir nokta, dilimizi güzel kullanmak lazım. Bu yüzden ayrıca teşekkür ederim.

Sonrisa  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 21:29

@bisgen bildirinin içeriğinde entelektüel ifadesi geçmiyor ki! Evet mehmet öz amerika birleşik devletlerindeki önemli kişilerden biri konumundadır,bizim ülkemizde de gerek kitapları gerekse kendisi olay oluyor zaten,seçilmesine sebep olan siyasi bir görüşü filan da yok, entelektüeli niye tartışalım şimdi?

antepian  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 21:36

@antepian
öncelikle özür diliyorum. zira bu yanlış anlaşılmaya ben sebep oldum. kapalı bir yazı yazmışım sanırım.
ancak yukarıdaki yazıma dikkat edersen;
(...)
ve bu yazıda da...
şeklinde girmiştim. bu bildiri ve
"Dünyanın 100 Entellektüeli Listesinde 2 Türk" isimli bildiri arasındaki paralellikten bahsetmek istemiş ve böylesi bir yorum düşmüştüm. bir paralellik kuramamış olabilirsin. ben kurdum, tabii ki bu benim tasarrufum. umarım niyetim anlaşılmıştır.
saygılarımla...
son bir not: ilk bildiriyi yazan @sonrisa başlık olarak "falanın filanın en etkili kişisi ... " diye yazınca bu hakkı gördüm kendimde. zira etki/tepki denince ilk aklıma gelen tiplerdir entelektüel'ler. etki/tepki konusunda onlardan daha iyileri de mi var?
kişisel bir not: oldum olası şu "en" istatistiklerinden kaçıyorum.
mesela, basit bir karşıt duruş/bakış: kime göre, neye göre, kim tarafından?

biSGen--bLoGSPot .... YaratıcıDrama ... biSGenMySPACE NON-SCHOLA-SED-VITA-DISKUMUS!
biSGen  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 23:27

@bisgen aslında dediğine katılıyorum, hatta enleri bir kenara bırakırsak dediğin gibi "entelektüel" kimdir kime denir onu tartışmalıyız ama burada tartışılmasını doğru bulmayan, bunlardan rahatsız olanlar var. Bir de tartışmayı bilmeden olaya dahil olanlar olunca iş çığrından çıkıyor ondan tartışmayalım dedim ben umarım sen de beni anlamışsındır :)

antepian  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 23:40

@antepian ;
geçenlerde -hangi bildiriydi hatırlamıyorum- bir bildiride "bildirgeç içinde tartışma için bir bölüm açılsın!" diye bir cümle okumuştum. bunu ben de destekliyorum.
ve ayrıca ; "burada tartışmayalım"cıları anlıyorum ve kısmen de destekliyorum. kelimenin gerçek anlamıyla "tartışma kültürünü/adabını" bilsek böylesi sıkıntıların yaşanmayacağını düşünüyorum. ancak "burada tartışmayalım"cıları ve aslında beni de rahatsız eden şey tartışma usulü ve üslubu konusundaki tutum farklılıkları ve hakaretlere/aşağılamalara/küfre varan yorumlar. ne yalan söyleyeyim birkaç gün önce bir yazıyı/yorumu rapor ettim. buyrun kendimi de afişe ediyorum. bu tür söylemleri okumak/görmek istemiyorum.
hiçkimse kimseye küfretme/alay etme lüksüne sahip değil/olmamalı... ama tabii ki bunu yasakla/engelle mengelle değil iknayla/inandırarak/özümseterek başarabiliriz.
asıl konuyu dağıttım sanırım. bildiriyi yazan yazarımızdan ve okuyuculardan özür diliyorum.
@antepian, sen beni anlamışsın. ;)
ayrıca ben de seni anladığımı düşünüyorum. :-)

biSGen--bLoGSPot .... YaratıcıDrama ... biSGenMySPACE NON-SCHOLA-SED-VITA-DISKUMUS!
biSGen  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 23:54
mehmet öz'ün türkiye'ye faydası olup olmamasını geçtim. zira kimseyi "gel vatanına faydalı ol" diye zorlayamayız bence..
ben mehmet öz'ün dünyanın en etkili 100 kişisi içinde olmasını anlayamadım. amerika yine dünyayı kendi ülkesinin içine sığdırmış sanki?
amerikan programları mı izliyoruz ki biz (amerika dışındakiler)? mehmet öz burada popüler bir kişilik mi?
misal oprah winfrey? kimi etkiledi yahu burda? =) bu sene verilen tahmini rakamlara göre dünya'nın nüfusu 6.666.666.666 olmuş.. amerika'nın nüfusu? oprah winfrey'den etkilenenleri geçtim, adını duyan kaç kişi var ki dünyada? =)
nitekim batı dünyası ölçmeyi, somutlaştırmayı, listeler yapmayı, yarıştırmayı seviyor. ama değer yargıları apayrı ve diğer tarafı gördüğü yok...

@Ractamainus,
duygu ve düşüncelerime tercüman olmuşsun da haberim olmamış.

chattagush  |  (0 puan) 15 Mayıs 2008 01:22

dünya nüfusunun yüzde altısını oluşturup dünya nimetlerinin yüzde atmışını sömüren bi ülkenin dünyayı kendi ülkesinin içinde sayması normaldir zannımca.bu arada yorumlar garip geldi. uçkurundan tutunda neden amerikadaymış türkiyeye bi faydasımı varmış yahu adamın kişisel seçimlerinden kimene.bi türkün kendi alanında bu kadar ii olabilmesi bence gurur verici bi durum olmalı.kişilik olarak tanımam kişiliği hakkında yorum yapanların tanıdığını da sanmam.

nebe  |  (0 puan) 16 Mayıs 2008 11:11

"Şimdi ciddiyete davet ediyorum, bir doktor var, babasının, kendisinin, bebek oğlunun da adı aynfdır, soy adı ise "Öz", malum ve maruf New York'ta çok kuvvetli olduğunu okuyoruz. Güzel, ancak, New York'lular, bu doktoru, "Öz" değil. "Öz" olarak biliyorlar. "Öz" ise Nevv York'ta sadece ve sadece Yahudi soy adıdır; New York'ta da pek okunan Israel'in pek ünlü bir romancısı vardı, 1939 Kudüs doğumlu Amos Oz'un romanları pek çok dile çevrilmiş haldedir. Demek ki, Nevv York'ta "Öz" ibrani'ye işaret etmektedir." demiş yalçın küçük burada...!!!
yahudi olmak suç mudur ya da sabetay olmak? ( hoş yalçın küçük bunu düşünecek son kişidir ya o ayrı ! )

biSGen--bLoGSPot .... YaratıcıDrama ... biSGenMySPACE NON-SCHOLA-SED-VITA-DISKUMUS!
biSGen  |  (0 puan) 18 Mayıs 2008 13:07

ilginç bir detay bisgen... ama Amerikalılar'ın 'oz'un bir yahudi soyadı olduğunu bildiklerini düşünmüyorum. Zira çoğu haritada İsrail'i veya Türkiye'yi gösteremiyor.. kaldı 'OZ'u ve detaylarını bilsinler.. yine de tuhaf...

Sonrisa  |  (0 puan) 18 Mayıs 2008 13:18

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu