Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan zamazing.org'da: "Çöplerinizi barkotlarına göre ayrıştıran çöp tenekesi"

Bugün devlet eliyle devlete hakim olmaya çalışanların yaptıklarına hep beraber şahit oluyoruz.

"Ergenekon’da şok gözaltılar" önceki günlerde olduğu gibi bugün de hepimiz bu haberlere şahit olduk.

Bu komploların arkasında sözde özgür basınında bulunması gerçekten çok kötü...

NTV spikerinin ERGENEKON GAFI ensonhaber.com'un haberin'de tarafsızlık savunulurken sözde tarafsız basınımızın sitesinde bulunan hemen üstteki haberi ise fazlaca sırıtıyor ERGENEKON'A DARBE - 3 GENERAL 1 PARTİ BAŞKANI HESAP VERİYOR

Bu komplolar hep beraber el birliğiyle birilerince yapılıyor. Devlet kullanılıyor, Basın kullanılıyor. Demokrasi ve Hukuk el birliğiyle yok ediliyor.

Herşey Hitler Almanyasındaki gibi sergileniyor...

Spacer
Spacer
 | 31 yorum var 
 | 02 Temmuz 2008 16:33 

« önceki yazı
Anastasya

Yorumlar

Sözde tarafsız basın derken hangisini kastediyorsun anlamadım.
Devlet eliyle devlete hakim olmaya çalışanlar derken kimleri kastediyorsun.

birool  |  (0 puan) 02 Temmuz 2008 23:18

Uykusuz kutup ayısı.Size kesinlikle hiç mi hiç katılmıyorum.Her şeyi yapan devlet zannettiğimiz,ne yazık ki bütün kötülüklerinin açığa çıktığı, nasıl kapatacaklarını bilememenin çabasıyla,nereye ne suç istinad etmeye çalışanların yaptığı komplolardır.Kimin haddine,gelip de bizim ülkemizde komplo düzenleyecekler.Bukadar saf değiliz.

Mutluluk; Mutluluk, kupkuru toprakta, her şeye inat çıkan tek filizdedir. Mutluluk,her yerdedir. Ama sadece onu görenlere dokunur.
gulfiraz  |  (0 puan) 03 Temmuz 2008 12:27

@birool ensonhaber kendi çapında ntv'ye b.k atmaya çalışmış ama kendi haberlerinde daha ortaya çıkmamış birşeyden yargısız infaz yapmış..

ntv'deki spiker. konuk ettiği telefondaki konuşmacının günaydın demesi üzerine günümüz aydın değil demiş...

ensonhaber.com da linkini verdiğim haberde "3 general - 1 parti başkanı hesap veriyor" diye haber yapmış. yetmemiş sitenin başınada kocaman banner koymuşlar. yazım bir gün sonra yayınlandığı için ekran görüntüsü ekleyemedim. şimdi bakıyorumda haberin başlığıda içeriği de değişmiş.

bu sitenin diğer haberlerine de bakılacak olursak hiç tarafsız olmadığı görülüyor. ntv'nin spikerini barbi bebek diye çirkin yöntemlerle aşağlamaları çok garibime gitti...

devlet eliyle devlete hakim olma meselesine gelince.

ortada iddianamesi olmayan bir soruşturma var. insanlar hiç uygun olmayan şekillerde toplanıyor. bir yandan dinci basın bunun yanında. alıp götürülenlerin üzerine bir çamur bulaşıyor...

Cumhuriyet: Dinci basın yol gösterdi..., ERGENEKON’UN BÜYÜK OYUNU, Ergenekon kitabı yazarı hakkında dava (bu soruşturmayla ilgili bilgilere nasıl ulaştı?), ergenekon - can dündar

uykusuz kutup ayisi  |  (-2 puan) 03 Temmuz 2008 13:44

Ensonhaber sitesinin nasıl bir haber sitesi olduğunu bilirim. NTV spikerinin yaptığı gaf çok önemli birşey değil. Zaten bu gafı tümüyle ntv'ye maletmek en yanlış olanı. Ancak ensonhaber darbe kışkırtıcılığı yapıyor ve bir yerleri tahrik ediyor.
Devlet eliyle devlete hakim olma mevzuuna gelince Devlete hangi ellerle hakim olmak en doÄŸrusu? Devlet eliyle devlete hakim olmak zaten legal olan yol deÄŸilmidir.
İddianameye gelince çok yakında açıklanacağı söyleniyor.
Devlet başka operasyonlarda insanları farklı şekillerde mi topluyor ki? Sanki ilk kez mi insanlar bu şekilde göz altına alınıyor.

birool  |  (0 puan) 03 Temmuz 2008 15:21
Devlet eliyle devlete hakim olmak zaten legal olan yol deÄŸilmidir.

:) ne demek istediğini daha iyi açarsan ona göre yorum yapayım. yanlış anlaşmalar olmasın.

uykusuz kutup ayisi  |  (-2 puan) 03 Temmuz 2008 15:22

Devleti idare edenler (seçilmişler ve atanmışlar) devlet yönetimine hakim olurken (devleti yönetirken) devletin kurumlarını ve yasalarını (elini) kullanırlar demek. Yasal ve doğru olanda bu değilmidir?

birool  |  (0 puan) 03 Temmuz 2008 15:34

bu konuda önemli olan ntv nin tutumu. ntv örnek davranış göstererek sikiperi yayından almiştır. keske bu duyarlılıği bazı gazeteler, tv ve siyaset partileride gösterse.
en önemlisi kapatma davasi olan parti bile istifa etmiyor. bu bizi hiç ama hiç ileriye götürmez.

Webart  |  (-3 puan) 03 Temmuz 2008 15:51
Devleti idare edenler (seçilmişler ve atanmışlar) devlet yönetimine hakim olurken (devleti yönetirken) devletin kurumlarını ve yasalarını (elini) kullanırlar demek. Yasal ve doğru olanda bu değilmidir?

@birool doğru söylüyorsun kitaplar böyle söyler. zaten türkiyede herşey kitaplarda yazdığı şekliyle olsa hiçbir sorun çıkmaz. sadece bizim için değil bütün dünya için de bu böyledir.

bazı şeyler ya kitabına uydurulur yada kitaplar olaylara uydurulur...

"devlet eliyle devlete hakim olmadan" bunları anlıyorsan. "seni leylekler getirdi yavrum" cümlesinede bu yaşımıza kadar hepimizin inanması gerekirdi.

devletin kurumlarını ve yasalarını (elini) kullanırlar demek.

kullanır ama nasıl kullanıldığı çok önemlidir.

uykusuz kutup ayisi  |  (-1 puan) 03 Temmuz 2008 16:05

Eğer kitaplarda nasıl dünyaya geldiğini araştırırsan seni leyleklerin getirmediğini öğrenebilirsin.

birool  |  (1 puan) 03 Temmuz 2008 16:18
Eğer kitaplarda nasıl dünyaya geldiğini araştırırsan seni leyleklerin getirmediğini öğrenebilirsin.

hayır oradan çıkaracağın ders sadece sana gösterilmek istenilenleri değil başka gerçekleride görmelisindi!

hep aynı hatayı yapıyorsunuz söylenen şeyler arasında düz mantık yapmaya gidiyorsunuz. en kısa yolu daima en kötü yoldur.

uykusuz kutup ayisi  |  (-4 puan) 03 Temmuz 2008 16:35

O başka gerçekler nerede yazıyor. Doğrusu nedir söyle bilelim.
"En kısa yol daima en kötü yoldur" genellemesi yanlıştır.

birool  |  (0 puan) 03 Temmuz 2008 16:40
O başka gerçekler nerede yazıyor. Doğrusu nedir söyle bilelim.

yazmıyor işte :) niye yazsın ki.

kitaplarda senin dediğin gibi yazar. "devleti idare edenler devlet yönetimine hakim olurlar." sonra "devletin kurumlarını ve yasalarını kullanırlar"

bu statik bilgi. gerçekler biraz daha farklı...

Devletin çivisi - can dündar

uykusuz kutup ayisi  |  (-2 puan) 03 Temmuz 2008 17:01

ingilizler ve amerikalılar sırasıyla bir birine gol atıyorlar bakalım en son golü ingilizlermi amerikalılar atacak kazanan taraf kim olur meçhul ama siz siz olun hiç bir tarafın taraftarı olmayın.

neguvon  |  (0 puan) 03 Temmuz 2008 17:10

sözde tarafsız basın : sabah,zaman,yenişafak,yeni asya,ve aydın doğanın sahibi olduğu gazeteler.

64egesel64  |  (-3 puan) 03 Temmuz 2008 17:17

@64egesel64, tarafsız diyeileceğin bir basın organı var mı?

birool  |  (0 puan) 03 Temmuz 2008 17:29

AKP'ye dava acilinca aman efenim yargiya güveniniz yok mu? Sahte ulusalcilara, Atatürk'ün semsiyesine siginan bir halt yapmayan, ülke icin millet icin düsündükleri zerre kadar bir sey olmayanlara dava acilinca olur mu efenim, bu nasil yargi yarginin civisi cikti falan filan. Iki yüzlülerden kanciklardan kalleslerden ülke yararina hic bi bok yapmayan yapamayanlardan, sadece cene yapip cak cak cak kutuplar yaratanlardan nefret ediyorum. Ulan bari yüce Atatürk'ü agziniza almayin kirletmeyin Ata'min ismini...

xNicox  |  (-1 puan) 05 Temmuz 2008 00:03

e @xnicox, senin dediğini beygir fırat yapmadı mı... kapatma davasında ilgili her savcıya yüklendi, geçenlerde, bu vatan evlatları içeri alınırken, yargıya müdahale etmeyin dedi...

beygir fırat mı demokrat şimdi??

Gwain  |  (-1 puan) 05 Temmuz 2008 03:37

Arkadasim, ben kimin ne oldugunu bilmem. Parti marti benim icin en son olan seylerdir. Benim icin her seyden önce VATAN gelir. Benim vatanima bir tek civi dahi cakamayan, Sevgili Ata'mi kendilerine semsiye yapip altina signan, sahte ulusalcilarladir benim derdim. Bu mudur Atatürkcülük? bu mudur milliyetcilik? Hani tarafsizlik? Kim tarafsiz? Eger yargiya güveneceksek her konuda güvenmeliyiz. Bize ucu dokununca olur mu böyle yargi? Digerlerine dokununca biz yargiya güveniyoruz diyen iki yüzlülerden nefret ediyorum. Yapilan her sey sanal. Bu gün ergenekon yarin baska sey. Yeter ki Türkiye oldugu yerde kalsin. Bazilari cebini doldursun. Halka ne olursa olsun. Gözümüzü acalim artik...

xNicox  |  (-1 puan) 05 Temmuz 2008 04:58

başka şeylerden bahsetmiyoruz kardeşim. hepimiz bu ülkenin bekasından, bu ülkenin muassır medeniyetler seviyesine çıkmasından bahsediyoruz ve hepimiz biliyoruz ki bu bizde var, yeter ki kanalize olalım ülkemizi yüceltmeye.

- yeter ki kurtulalım şu aptal ümmet saçmalığından ve ülkemiz için çalışalım artık, farkedelim ki, elin arabının bize faydası olmadığı gibi, şimdiye kadar dünya üzerinde görülmüş en büyük imparatorluklardan biri, şu anda bazılarımızın peşinde koştuğu ümmet saçmalığı yüzünden yıkıldı.

- yeter ki anlayalım artık, türkiye cumhuriyeti bir müslüman devlet değil, nüfusunun çoğunluğunu müslümanların oluşturduğu, laik bir devlettir. dolayısıyla, bu ülkede birileri haç ile veya süryani takkesi ile nasıl giremiyorsa kamu kuruluşları ve üniversitelere, türbanla da giremez ve bu ülkemizin saadetinden ve huzurundan daha önemli değildir.

- yeter ki anlayalım artık, kuranı kerim, bu dünya üzerine inmiş en mükemmel kitaptır, ve bu kitabı anlamak, adına ne derseniz diyin (icma, fıkıh, vs. vs.), hacıların hocaların değil, o kitabı okuyan insanların işidir ve o kitap, düşünebilen bir beyin tarafından (başka insanlara ve o insanlardan oluşan toplum ve devletlere zarar vermedikçe) yorumlandığı sürece ilahi bir kitaptır. -ki bilmeliyiz ki o kitabı yorumlamak birilerinin tekelinde olsaydı, ona ilahi bir kitap diyemezdik-

- yeter ki anlayalım artık, bu ülke kolay kazanılmadı, hepimizin dedeleri öldü bu uğurda, şu anda bizlerin bu şanlı bayrak altında yaşayabilmemiz için. seksen küsür sene sonra, birilerinin ben bopun eş başkanıyım veya satarım babalar gibi demeleri için ölmedi o adamlar. bu topraklarda insan gibi yaşayabilmemiz için öldüler. her nisanda avustralyadan, dedelerinin öldükleri topraklara (alakasız topraklar olsa da) gelen anzak çocukları gibi bile hissetsek zaten sorunlarımız hallolucakken, biz dünya üzerinde görülmüş en onurlu savaşlarının birinden galip çıkan bir neslin torunları olarak, hiçe saydık bizim için ölen o kahramanları.

- onur dediler boşver dedik, haysiyet dediler geçici dedik, bağımsızlık dediler "para nerde" dedik, "tam bağımsız türkiye" dediler, al sana darağacı dedik, atomu parçalarım, aya giderim dediler, burada değil okyanus ötesinde yap dedik, para dedik, sadece para dedik... ve şimdi üç otuz para için maymun olduk, soros denen bir zevat istedi, 40 yıl hayal kursa olurum diyemeyecek bir adamı başbakan yaptık. o yetmedi, hocaefendi denen bir şaklabanı ülkenin ağababası yaptık...

benim gibilere de ülkesi için verebilecek tek şeyi olan canlarını o bayrak altında verirken, kulaklarında çınlayacak bir cümle kaldı, kubbedeki hoş bir sada gibi ... "iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler..."

Gwain  |  (0 puan) 05 Temmuz 2008 05:51

Söylediklerinin bir kismina katilmamakla birlikte beni anladigini düsünüyor ve tesekkür ediyorum...

xNicox  |  (0 puan) 05 Temmuz 2008 06:13

Bir de su sahte olanlari icimizden ayiklaya bilsek...

xNicox  |  (0 puan) 05 Temmuz 2008 06:14

bu aralar moda ergenekon, geçmişte özülemeyen ne varsa ergenekon yaptı deniyor, işin kolayını buldular, ben bile geceleri bekliyorum gözaltına alınmayı, ilkokulda kopya çekmiştim, ergenekon ;)

zerdust50  |  (0 puan) 05 Temmuz 2008 15:42

şu aralar cemaat eliyle pazarlanmaya çalışılan şey gladio ile sözde ergenekon'u özdeşleştirmek.

davaya bakan savcımız el altından bir kısım medyayı beslerken nasıl bu davaya iyi gözle bakabiliriz ki.

van rektörüne yapılanlar, şemdinlide olan olaylar.. bunlar olalı ne kadar oldu? hepsi bir anda sümen altı edildi.

bunu nasıl kotaracaklarını merak ediyorum. yılarca uzatıp unutmamızı mı sağlayacaklar?

uykusuz kutup ayisi  |  (-2 puan) 05 Temmuz 2008 15:53

uykusuz inşallah zaman geçince ergenekonu anlamışsındır diye yazıyorum.
bulunan sayısız bombalar, ses kayıtları, planlar, darbe günlükleri, en son zanlılardan birisinin (üst düzey bir askeri personel) bu gerçekten bir terör örgütüymüş. dedikleri seni uyatmadı mı?
ulu önderimizin adını kullanmalarına ve onu derin yapılarının silahı olarak kullanmalarını görmüyor musunuz?
uyan artık.

, , ,
alitemiz08  |  (-1 puan) 22 Åžubat 2009 01:47

@alitemiz08 - senin dediğin gibi olabilir ya da ulu önderimizin veya milletimizin en büyük destanı olan "ergenekon"un zayıflatılmasına yönelik bir derin komplo senaryosu da üretebilirim sana... tek bildiğim, bizi ergenekoncu-ergenekoncu olmayan, galatasaraylı-fenerbahçeli, ampule tapan-tapmayan olarak ayrıştırdıkları...

Gwain  |  (1 puan) 22 Åžubat 2009 04:28

çıkan el bombası ve silahlar kimlerle bağlantılı?

susurluk artıklarıyla...

ses kayıtları ne?

sonra darbe günlükler desen iddianame'de bile yer almıyor...

sonuçlanmış bir dava bir karar mı var?

sen esas herkesi terörist diye damgalayıp kendi deniz fenerlerini gemiciklerini ortaya çıkaranlara neler yaptıklarını gör.

halkı kin ve nefrete teşvike etmekten hapis yapan bir adam ve onun laikliğe karşı odak olduğu ispatlanan partisinin kustuğu kini gör...

sonra bu dava yüzünden aylarca boş yere içeride yatan insanların tahliyelerini gör...

bkz: Ergenekon soruşturması dört tane meczubla yürüyor

uykusuz kutup ayisi  |  (-2 puan) 22 Åžubat 2009 04:41

uykusuz ne yazıkki bu kadar bombayı sen susurluğa gönderdin ve hala daha uyanamamışsın.
darbe günlüklerinin 2004 yılında yazıldığını sarıkız ve ayışığı girişimlerinin 2004te olduğunu ve bu bombaların da tesadüfen aynı tarihlerdeki gazetelere sarılmış olduğu da tesadüf. ülkenin her yerinden bombalar çıktığını ve yakalanan yüksek düzeyli rütbelilerin dönemlerinde kaybolan silahlarla seri numaralarının tuttuğunu da bilmiyorsun değilmi?
sonuçlanmış karar yok, davada delil sayılmadı... gibi şeyleri bari sen söyleme. senin gibi her şeyi ayrıntılı inceleyen ve septik olan biri bunu nasıl söyler.
türkiyede adaletin olduğunu söylüyorsan pes.
devleti trilyonlarca liralarla dolandıran bankaları iç edenler de içerde değil yani şimdi çok mu mahsumlar???
1tepsi baklava çalan çocuk 7yıl hapis cesası aldı bu ülkede. cem uzan da sokaklarda geziyor.
hangi adaletin mahkemesi delil saydı saymadı diyorsun insaaaaaaaaaaaaaaaaf

, , ,
alitemiz08  |  (1 puan) 22 Åžubat 2009 20:39

ben bu işleri hiç bilmem mesela kendi söylediğine göre harkuk'ta zamanında 268 tane böyle silah deposu ortaya çıkaran adam soruyor:

Bu mühimmat çok bakımlı. Pırıl pırıl görünüyor. Fabrikadan daha yeni çıkmış gibi. Çok temiz olması ilginç. Bunlar neyin içinden çıktı acaba? Hiç toprağın altından çıkmış izlenimi vermiyor. Biz sadece Hakurk'ta tam 268 tane yeraltı deposu açtık. Bu çıkan silahlar çok ilginç. . Sanki bugün üretilmiş gibi...

bkz

eğer "bak yargı, hukuk ve devlet zaten adaletsiz" deyip bu davadan çıkacak kararı önemsizleştirip birilerini kendince infaz etme çabasındaysan bunu bence hiç deneme bile..

geçenlerde seninle aynı ağızdan konuşan çocuğu polise taş attığı için 7 yıl hapis yatan bir kürt (kendi bunu vurguluyordu) babanın ilk söylediği şey "ergenekoncular 1 yıl yatıp çıkıyor bizim çocuğumuz niye 7 yıl yatıyor" olmuştu.

şimdi bu adam; içeride bir yıldan fazla niye yattığı halen daha belli olmayan insanları ergenekoncu görüp adaletsizlikten şikayet ediyor.

bu da aslında bu davanın nedenini ortaya koyuyor..

aynı gwain'in dediği gibi önce kürt-türk ayrımı yaratmak sonra ergenekoncu olan olmayan diye ayırmak...

sonra geçmiş yıllarda susurluğu savunan gazetecilere bir bakıyorsun bugün demokrasi ve özgürlük savaşçısı kesilmiş ergenekon(!) karşıtı.

akp ile göbeğinden bağlı olduklarına ve ilişkilerine değinmeye bile gerek yok.

bütün bunları birleştirince zamanında çözülmesi gereken bir davanın şimdi başka bir amaç için nasıl kullanıldığını görüyoruz.

uykusuz kutup ayisi  |  (-2 puan) 22 Åžubat 2009 22:25

kendi oluturduğum siteler kadar ve belki daha fazla seviğim bildirgeçe ve diğer pilli sitelerine bir zarar gelmeyeceğini bilsem neler derdim, hükümetimiz ve onun demokratçılık oyunları hakkında ama susalım şimdilik... malum %46lık dilime laf etmek olmaz...

Gwain  |  (0 puan) 23 Åžubat 2009 04:08

İktidar çürütür. Eğer doğru bir adalet sistemi olmaz ise, gücü elinde bulunduranlar, ordu, bürokrasi, hükümet, sermaye, medya bu gücü çıkarları için kullanabilir. Zaman zaman ittifak yapar yada karşı karşıya gelir.

Olan bizlere olur, ölürüz, kutsallarımız(din, millet, her neise kutsalımız) yağmalanır, sömürülürüz. Ve bütün bunlar din adına, millet adına, laiklik adına, Atatürk adına yapılır.

Biz bazen hedef, bazen araç oluruz nesneyiz yani özne değil. Öznesi olmadığımız şeyin tarafıda olmayalım.

tantos  |  (-1 puan) 27 AÄŸustos 2009 13:04

'muassır medeniyetler seviyesi 'vuuuu! nası bi yerse orası artık herkesin dilinde ama bi türlü ulaşamadık yıllardır.

nebe  |  (-1 puan) 27 AÄŸustos 2009 17:43

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu