Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 10marifet.org'da: "Patik"

bu yıl ingilizceyi deniyoruz... daha önce hiç denememiştik ingilizceyi. bir zamanlar çok umrumuzdaydı eurovision şarkı yarışması. daha sonra pop müzik patladı (!) ve artık umursamaz olduk . hatta tartışma programları yapıldı "eurovision yarışmasında nasıl başarılı oluruz" diye. bu tartışma programlarından birinde kayahan demişti ki: "bu yarışmaya katılan ülkelerin önemli bir bölümü anglo sakson kültürüne mensup. bizim halkımızda orta doğu ve akdeniz kültürü hakim. işte bu nedenlerle başarılı olamıyoruz" yorumunu yapmıştı. bu yıl ise ingilizce bir şarkıyla katılıyoruz.ancak türk dil kurumu hemen konuya ilişkin bir tepki göstermiş. bu gelişmeler karşısında bakalım bildirgeç müdavimlerinin olaya yaklaşımı nasıl olacak doğrusu merak ediyorum

Spacer
Spacer
 | 47 yorum var 
 | 11 Mart 2003 17:08 

Yorumlar

"Türkçeye her zaman önem veren Atatürk’ün kurduğu Türk Dil Kurumu olarak..."

ben bu lafa nedense pek bi ayrı önem verdim tdk nın yazısında..

atatürk o derneği 70 küsür yıl önce kurmuşve ardından ölmüş ölümünden önce ve sonra pek bi faydalı eser vermişler bu adamlar.. ancak konuyla atatürkün ne alakası var yoksa bu adamlar atatürkün adını kullanarak isteklerini yerine getirmeye mi çabalıyolar..

bide ben sade bir bildiriciyim imlaya dikkat etmem ama bu adamlar TDK ama yinede dikkat etmemişler.. "Türkçeye" burada apastrof nerede...

onun dışında konuya gelince ingilizce yada türkçe farketmez önemli olan temsil etmektir derim ben...

qb  |  (0 puan) 11 Mart 2003 18:24

nasıl bakıyor bu olaya bilmiyorum gerçi ben ama hiç bir zaman türk medyasına asla güvenmiyorum. zamanında "kürtçe bir şarkım var ona klip çekeceğim ve bunu yayınlayacak kanallar arıyorum" diyen bir usta içinde hemen saldırı oklarını (çatallarını mı deseydim ? ) yollamışlardı adamın üstüne, ayağını kaydıracakları sürecin başlatılmasına dek...

işte bu ve bunun gibi adaletsiz bir dengesi olan bol bbgli televoleli magazin malı güllü dudaklı içeriğe sahip bir medyaya sahip olduğumuza inanıyorum. medyaya mı ? ona hiç bir şekilde inanmıyorum...

lombak  |  (0 puan) 12 Mart 2003 00:13

turkiye temsil ediliyorsa, sarki turkce olmaliydi bence.

biker  |  (0 puan) 12 Mart 2003 00:39

bir 3.lüğümüz vardı galiba, eh 3. olabildiysek "dilimiz onlara ters", "anglo sakson" gibi yaklaşımlar biraz yalan kalıyor gibi.. bide eurovision grammy gibi bişi değil galiba, birazda ülkelerin kültürleri yarışıyor.. türkçe olmasından önce bizden bişeyler taşıması lazım galiba, müzik olarak dibe vurmuş daha çok gırtlak patlatan vokal üzerine kurulmuş çok seslilikten eser tanımayan günümün müziğini 24 dile çevirsende bir başarı elde edeceğini sanmam..

aptal[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 12 Mart 2003 02:13

birileri bu insanlara "la, sol, fa, mi" akor düzeninden başka akorlar olduğunu söyleyebilir mi? örovizyonmuş ingilizceymiş, türkçeymiş. hade len. önce kendilerine ögzün beste yapsınlar, özenti özenti bişiyler yapıp katılıyorlar rezil oluyoruz. yenilen pehlivan modunda da denemekten bıkmadık. kayahan kim yahu? minik fare kükremiş resmen. agelo mikelangeloymuş da ninja tutlemış. hayde oradan!... yap bakalım şöyle hicaz micaz bişi üzerine biraz da jazz. hicazJazz, hi(caz)2, haci caz jazz, hacicav Jazz... aman petrol, işte opera yaman müzisyen kayahan yatır falakaya, vur şopara peh!....

f205  |  (0 puan) 12 Mart 2003 02:39

valla bu konuda nekadar doluymuşuz da haberim yoktu valla... eurovision şarkı yarışması eskisi gibi takip edilmiyor ya... hiç yorum gelmeyecek dedimdi kendi kendime... meğer toplumun kanayan gizli yarasını deşmişim , haberim yok :p

mastersound  |  (0 puan) 12 Mart 2003 10:16

Erovizyon şarkı yarışmasına katılırız hep. ve her defasında da rezil ü rüsva olur döneriz eve. ne umuyorlar şu erovizyondan sanki? seni birinci yaparlar mı? belki yaparlar ama bu senin neyine? onlara yalakalık etmek için onların dilinde konuşmak sana ne kazandıracak? erovizyonu mu? adamlar senin dilini, dinini, tarihini vs. yok etmeye başlamışlar; hatta yok etmişler bile. senin kendi kültürüne yabancılaşmana sebep olmuşlar. kendi kültürünü başkalarına tanıtacağın yerde, birilerinin gözüne girmek için yaptığın bu aşağılık hareketi, hareketleri tasvip etmiyorum. erovizyona katılacağına, küresel vizyonunu genişlet, benliğinin farkında ol. ülkeni, bütün dünyada iftihar edeceğin seviyeye getirmek için çabala; tabii eğer bu ülkenin bir vatandaşı olmaktan utanmıyorsan.

aklıma daha neler geliyor da, burada kezmek lazım zannımca...

saygılar.

troddler  |  (0 puan) 12 Mart 2003 11:02

troddler duyduğuma göre avrupada kahvelerde oturup ulan bu türkiyenin dilini dinini tarihini nasıl yok ederiz die düşünüyorlarmış, senin bu konuda daha derin bilgilerin vardır gerçi ama olsun ben söyliim dedim hehe..

aptal[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 12 Mart 2003 11:43

ben de burada dile getirildiği gibi türkçe bir şarkının katılmasının çok daha mantıklı olacağına inanıyorum. netice itibariyle öyle mühim yankı uyandıracak bir yarışma türü değil. nedense herşeyi böyle koyu bir yarışma havasına sokarız, eurovizyon olayında olduğu gibi... kendi adıma tv başına geçip mesela estonya müziği neye benzer, değişik bilmediğimiz çalgıları nedir diye seyrederim. eurovizyondaki amacında biraz da bu olduğunu düşünüyorum.

nikita  |  (0 puan) 12 Mart 2003 12:36

olay sozlerde olsaydi en iyi sairimize en iyi siiri yazdirip katilirdik. olay muzigi yapip en iyi derecegi almak oldugu icin turkce olmasinin daha bi guzel olacagini dusunuyorum.

ryan  |  (0 puan) 12 Mart 2003 14:41

hani bu işi basaramasakta ingilizce okusak almanlar yada çinliler gibi anlayacak insan ama daha önce basardık. hele son zamanlarda sanatçılarımızın uluslararası alandaki basarılarından sonra. bu yapılan ancak "soysuzluk" herkes anladı bu işin dille alakalı olmadıgını. bu dil fetişistlerinin niyetininse aslında eurovisionu kazanmak degil kulturunden utanmak oldugunu. ne diyim. allahınızdan bulun allahsızlar. soyunu inkar eden soysuzdur.

fikiriscisi  |  (0 puan) 12 Mart 2003 15:34

valla bilmiorum ama kuresel falan die bi tepki cok bi ayip olmus taam bizde terbiesislik edios inkilisce katilarak belki dinimisi, dilimisi, nerden geldiimizi unutuos ama alenen de kure demek yakismio bak senin gibi global dusunen bi adama di mi ama.

dracola  |  (0 puan) 13 Mart 2003 23:55

suni gündem, peh...

enemy  |  (0 puan) 14 Mart 2003 21:56

yurdum pop müzisyeni sorununun dil olduğunu düşünüyo işte naapsın? tabi anglo sakson olarak doğ(a)mamış olmanın verdiği ezikliği de ekleyince böle acaip bişi çıkıyo ortaya işte.

burackz  |  (0 puan) 15 Mart 2003 07:34

aptal'a: avrupa'daki kahveleri bilmem. hatta orada kahve var mı onu da bilmem ama başka yerlerde, başka şekillerde konuşulduğuna eminim. dracola'ya: o zaman aklıma o geldi, öyle yazdım. bir daha yazmam, kızmayın :) enemy'ye: bu sun'i bir gündem değildir ve eğer işin ciddiyetini kavrayamazsak önce dil gidecek, sonra her şey ve nihayetinde - korkarım - biz... saygılar...

troddler  |  (0 puan) 16 Mart 2003 16:52

"pop müzik" denen şeyi dinliyoruz şu aralar, "türk kültürü" ile özümsettik. hatta, türkülere cover bi çaktık. problem bu değilde, "ingilizce şarkı" ile yarışıyoruz muhabbetimi? kemençeyle, sazla, kabak kemaneyle katılsaydık o vakit. hatta, haydiğng türkçe rumuz(nick) kullanalımın :)

enemy  |  (0 puan) 17 Mart 2003 19:42

hey! güzeller güzeli HEY HEY! C'MON SHAKE YOUR BODY ESSAH MI YANİİİİEA BÖYLE BİR PARÇA VAR BU KESİN BİRİNCİ OLUR. O ZAMAN BİZDE OTOMOBİLLERİMİZE BİNER SOKAKLARA DÖKÜLÜR HAVALARA SİLAH SıKAR MİLLETİ VURURUZ. BAS BAS KORNAYA BASAR EN BÜYÜK TÜRKİYE DİYE VATANİ DUYGULARLA, COŞARIZ. ne mutlu türküm diyebilene!...

f205  |  (0 puan) 19 Mart 2003 02:16

bence türk dil kurumu haklı. kim ne derse desin türkiye böyle bir şarkı yarışmasında türkçe şarkıyla temsil edilmelidir. burası türkiye yok ööle....

simurg1  |  (0 puan) 25 Mart 2003 22:28

yarı finalde gördüğüm anda birinci budur dedim.ama ne yazık ki,yunanistan'ın anlamsız şarkısının önüne geçemedi.şarkının özeti şu şekildi: -giriş:r&b -gelişme:pop -sonuç:horon(!) sanırım şöyle bi politika izlediler: "-yaa helena,öyle bi şarkı yapmalıyız ki;her kesime,her millete hitap etmeli. -e iyi de nası yapıcaz ki -ne biliyim,şu sıralar ne tür müzikler revaçta? -hımm.r&b,pop... -hah,tamaam.şarkı kafanda şekillenmeye başladı mı? -iyi de,herkes sever mi ki popu falan? -kızım deli misin,peynir ekmek gibi gider.olmadı etnik bişeyler sıkıştırıveririz araya. -nası,ben anlamadım? -yav ne biliyim,şöyle danslı falan,kımıl kıprak bişeyler.hani horonvari.çaktın... -haa,e olur tabi -az da dekolte giyincen ama -ahah,ilahi..." ..sonuçtan pek bi memnuniyetsizim doğrusu.en azından moldova 2. falan olaydı...

(gülseren'e değinmiyorum bile.allah onu neyleye...)

rheia[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 22 Mayıs 2005 21:52

ya bende eurovisionla ilgili sunlari eklemek istiyorum. Ingiliz televizyonundan izledim yarismayi. ingiliz halkinin yarismayi taktigini gurur meselesi yaptigini sanmiyorum, hatta cogunun haberi bile olmadi dun geceden. yarismayi sunan adam ayni turkiyede bizlerin yaptigi yorumlari yapti, cok eglenceliydi. yunanistan kibrisa puan veriyor, adam diyoki aaa cok sasirdim, cok ilginc, moldovya rusyaya puan veriyor, adam tabiiki diyo baska kime verecek puan. eurovisionu onemseme konusuna gelince sanirim geri kalmis fakir ulkeler-ne yazikki buna bizde dahiliz-ekonomideki ezilmisliklerini burada tatmin edebilmek amaciyla onem veriyor, aynen spor basarilari gibi....

yagmurbaz  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 00:03

kimsenin sevmediği fatih altaylı senelerdir köşesinde erovizyonun bir şey olmadığını yaza yaza kalemini eskitti. öylesine bir olay, hiç bir önemi yok. takmayın derim.

ploop  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 00:21

eurovision avrupa yı birarada tutan değerler bütününün bir parçası olarak algılanıyordu bir dönem sonra bu insancıklar acaip zenginleşip,paradan ne yapcaklarını şaşırınca pek bi önem arzetmez olmuş,bi de şeyi söyliim,eurovision tarihinde bu yarışmayı en çok kazanan ülke irlandadır,bilmem pek bişi ifade ettimi.....

eratha  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 01:20

eurovizyon un avrupayi bir arada tutan degerler butununun bir parcasi oldugu gorusune katilmiyorum. Bence hic bir zaman da olmadi. Bir irlandali icin ise eurovizyonu uc kez kazanmis olmak ne ifade eder? Bilinmez tabiki tam olarak , belki ekstradan bir pint bira yida eurovizyon icin icerler :) Yagmurbaz'a katiliyorum. Bu olay ingilizlerin afedersiniz 'seyinde bile degil'. herhalde diger avrupa -eski avrupa diyelim- ulkeleri icinde bu olayi algilama ayni sekildedir. Olay bizler icin buyuk bir olay. geri kalmislikla kesinlikle baglantili. Olaya sanki "zengin cocuklarinin ilk kez oyun oynamaya davet ettigi kenar mahalle delikanlisi" gibi yaklasiyoruz. O kenar mahalle delikanliligi halen icimizde. Onlardan farkimiz olmadigini onlarin kullandigi dilde sarki soylemeye calisarak ispatlamaya calisiyoruz.

Oysa kendimiz olmayi bilebilsek, kulturumuzden kompleks yaratmamayi bir ogrenebilsek, kendi dilimizden -isimlerimizden- utanmamayi bir basarabilsek , hersey cok daha kolay olacak gibi. ap

ap  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 02:30

zaten baştan saçma değil mi yarışmanın içeriği.her ülkenin kültürü,müzik zevki vs. farklıdır.sen tutup nası yarıştırırsın ki bunları. hadi yarıştırmayı geçtim,iyi müzik-kötü müzik olayını aşmış,ülkelerin karşılıklı çıkarlarını gözler önüne seren bi yarışma halini almıştır artık.bu durum gayette can sıkıcıdır. erovizyon çığrından çıkmış bi oluşumdur diycem son olarak.tek iyi yanı,arada güzel müzik yapan grupları tanımış oluyorum.seyretme nedenim de budur.. ahh,son bişey;bence dil konusu çok gereksiz.önemli olan doğru şarkı/şarkıcı seçimi.yoksa,ingilizce söylemişiz,portekizce söylemişiz beni alakadar etmez...

rheia[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 10:21

bencede çok saçma bir yarışma oluyor organizasyonları cok iyi oluyor ama hersene ortak bir dil seçip o dilce şarkılarını söylemeleri biraz daha mantıklı geliyor bana.

:-( )-:

...aloneman...  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 10:28

rheia'cim; sabah sabah ne bu öfke yaa? yeni mi uyandin?sinavin mi var?patron mu kil?noluyo?

arkadaslar bence dün söyle diyen birini duydum: "bizim salak türklerden yunanistana 12 puan gitti!düsmanimiza oy vermisler!!!"

bi yanim dedi ki hatun hakli,eger herkes bu ise siyasi yaklasio ise dogru bu kadinin sööledikleri.

ama bi yanim da yapma 6203478 ya,dedi.bu futbol gibi,basketbol gibi bisi.iyi olan kazanir.gözün gördügünü kimden saklayabilirsin ki?bizim sarkimiz berbatti.yunanistaninki de gercekten iyiydi.

yani sonucta ben kendi icimde celisiyorum.ve bu sorunu halledene kadar buraya bisi yazmicaktim ama dayanamadim..

6203478  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 10:31

türkiyenin katıldığı şarkının kötü olduğunu kabul etmekle birlikte sahne performansı olarak takdir etmek gerek kendilerini. ayrıca türkiyenin yerinin 13.lük olmaması lazımdı o kadar berbat şarkılar arasında.

abacus  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 10:44

Ingiltere nin fransizca yada turkce bir sarki ile eurovizyona katilabilecegi ve bununda ingilterede "ama sarkimiz guzel/onemli olan kaliteli muziktir" seklinde savunulmasinin pek populer olabilecegini hic sanmiyorum acikcasi. Ama yinede guzel bir dusunce. Bir ingilizin yada bir fransizin turkce bir sarki ile eurovizyone katilmasi. Dusunsenize bozuk turkcesi ile bir ingiliz Turkce sarki soyluyor.

ap  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 10:47

tamam ap,ortak bi nokta buldum;bundan sonra yazılacak şarkıların yarısı ingilizce,yarısı türkçe olsun.hatta almanya'dan daha fazla oy koparabilmek için bi kısmını da almanca yapabiliriz.nasıl?

rheia[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 11:03

olabilir %50 %50 iyi fikir.

:-( )-:

...aloneman...  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 11:06

bence biz almanlara ve almancaya o kadar ozenmiyos.

Helga isimli bir nicke hic rastlamadim burada. :)

50 50 daha iyi gibi.

ap  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 12:08

ahh,sonunda memnun olduğunu görmek güzel:)

rheia[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 12:22

rheia, bildirgecin gizli psikologu gibisin valla. Calisiyorsun cabaliyorsun , ortak bir nokta buluyorsun. Helallerim olsun.

ap  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 12:45

ama bi yanim da yapma 6203478 ya,dedi.bu futbol gibi,basketbol gibi bisi.iyi olan kazanir...ahahah bu ne ya hakikaten kendi kendine konuşurken böyle mi diyosun hey allaham....(kendi nick'inle yani..) neyse arkadaşlar aman bi eurovision ne pis bişimiş,ne kadar gereksizmiş demeden önce inanın ilk dönemlerinde de hakikaten avrupada da önemsenen bişiydi,ama bizimkinden farklı olarak orada kimin kazandığı önemli diildi,çünkü orada bu organizasyon amerikaya karşı avrupalı olma bilincinin,efendime söyliim avrupanın kendine ait olan kültürü koruyabilmesinin bir sembolü olarak görülüyordu,ama eyer bizde avrupalıyız diyorsak bu olaya fakir çocuk,zengin mahallesinde bakmazsak,sadece AVRUPALI olma bilinciyle,o kültüre ait olma mantığıyla yaklaşırsak daha sorunsuz geçer diyorum böyle organizasyonlar,yani milliyetçilik nidalarıyla diil ama siz derseniz ki yok kardeşim nerden çıkarıyosun biz avrupalı neyin diiliz,onlar türk olsun diyosanız ancak saygı duyarım,bu konuyu da kimseyle tartışmam,hemen sen haklısın der bi köşeye çekilirim...

eratha  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 17:16

ertaha; 6203478 demiyorum tabi ki de;adimi seediyorum da madem dedim bi nickim var,kendi adimi kullanmamak icin,devam edyim bari,hani sahiplenme güdüsü olussun die :))

6203478  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 17:25

artık avrupadaki bizden gayrı hiç kimsenin takmadığı modası geçmiş boktan bir yarışma müsvettesi... Yani yok türkçe olmuş yok kötü olmuş çok umurumda değil şahsen.. BU arada yarışmayı en çok kazanan İrlanda'dan bir arkadaşımla konuştum ve bana kazandıklarında artık yine masraf çıkacak diye üzüldüklerini dinledim...

kutalmish  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 18:35

kutalmish ya çok garip soru olacak ama aksanları nası yani irlandalıların çünkü irlandalıların için dünyanın en saf ırkı diyolarmış,bi de ingilizceyi çok iyi konuşuyolarmış.....ben hiç irlandalıyla tanışmadımda...

eratha  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 18:50

Benim konuştuğum İrlandalı Türkiye'de Özel bir Okulda İngilizce öğretmeni dolayısıyla çok farklı bir aksanı yoktu. Yani irlandalıların farklı aksanlarına dair pek doğru şeyler söylemeyeceğim=(

kutalmish  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 19:33

Onlarin kendilerine ait ayri dilleri var, keltik deniyor, bagimsiz irlanda da bu dil konusuluyor, ingilizcede konusuluyo, ingilizceleri keltik dilinden dolayi tabii biraz farkli, Dubliners diye bir grup var, bulabilirseniz tamda o bahsettiginiz saf irk tanimina uygun muzikler, daha dogrusu sarkilar yapiyorlar veya cok emin degilim halk turkulerini de yorumluyor olabilirler...Bilmem yardimci olabildim mi:)

yagmurbaz  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 20:25

çok saol yagmurbaz,benim saf ırk yazımın aslında oldukça basit,mantıklı tarihi nedenleri var,yanlış bilmiyorsam bu irlandalı dostlarımız topraklarına çok bağlılar ve acaip dindarlar o yüzden amerika hariç hiç biyerlere gitmiyolar onun nedeni de acaip fakir olmaları,neyse öyle bi adada olduğu için,ayrıca yukarıda bahsettiğim malum nedenlerden dolayı kimse irlandaya da gitmek istemiyor,sonuçta oldukça saf kalıyorlar bunun da çok açık bir kanıtı var o da resesif gen olan kızıllık oranın dünyada en yüksek olduğu ülke olması.... any question(s)?

eratha  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 21:26

Birde gidip Daniel Day Lewis'in bir iki filmini seyredin derim ben. Ozellikle o eski IRA militani oldugu . 'micheal collins' te de vardir Irish aksani ile konusma.

Birde Gerry adamsi arastirdim bbc de -sag tarafta bir link var; " See Gerry Adams make his speech " onu bir indirip dinle derim-. Kendim dinlemedim ama Gerry Adams in kesinlikle Queen Marry nin o sinir bozucu aksani ile konusmayacagindan eminim. ap

ap  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 21:31

taman canım ben sadece duydum dedim bişiyi idda etmedim ki neyi kanıtlamaya çalışıyosunuz bi de benim ki bu budur diil ki(aksan konusu) bu bu mudur? diye bi SORUYDU.....allah razı olsun beni aydınlattınız...

eratha  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 21:57

Kusura bakma eratha. sordugun sorunun oylesine bir soru oldugunu ve ayrintili cevap verilmemesi -yada hic cevap verilmemesi- gerektigini anlayamadim.

ap  |  (0 puan) 23 Mayıs 2005 23:59

alla alla ulen herkesde bi alınganlık başladı ya arkadaşlar bu benim son senem ve 8 tane birbirinden kazık sınavım var,hiçbirine de doğrudürüst çalışamadım dolayısıyla üstümde inanılmaz bi stres var kusura bakmayın artık.... haydi ap....

eratha  |  (0 puan) 24 Mayıs 2005 01:03

Tamam eratha ..sana kolay gelsin.:) Bir fikra ortaligi yumusatmaya iyi gelebilir. irlandalilarin safligi ile ilgili olarak hep soylenen o fikra.

"bir ampulu degistirmek icin kac irlandaliya gerek vardir? cevap tabiki 5, biri ampulu tutar diger dordu de evi cevirir." (yada buna benzer birseydi) iyi calismalar.:)

ap  |  (0 puan) 24 Mayıs 2005 01:13

ahahaha ulan hakkat iyiymis yahu.... neyse eyvallah cümlemize kolay gele.... bu arada tam 6,5 saat sonra kalk1p ekonometri sinavina giricem,dün de hic uyumadim...du bakalim sonucu ben de merak ediyorum...tam bi muamma yani....

eratha  |  (0 puan) 24 Mayıs 2005 02:18

13. lüğü başarı sayan trt nin seneye ajdar ile katılacağı yarışma belki katılamayabiliriz de yarı finali geçemezsek

axolothl  |  (0 puan) 24 Mayıs 2005 15:31

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu