

Firefox3 daha düşük bellek kullanıyor
Tablo herşeyi açıklıyor. Firefox3, önceki versiyonlarına, Opera ve IE 7'ye göre daha düşük ve stabil bellek kullanımı gösteriyor.

Akıllı Adres Çubuğu
Adres çubuğuna yazı yazmaya başlar başlamaz yer imlerinize kayıtlı olan adreslerden size seçenekler sunuluyor. Zamanla en sık ziyaret ettiğiniz siteleri öğrenip size sunduğu linkler daha isabetli olmaya başlıyor.

Sekmeler
Firefox3'de, daha önceki versiyonlarında olduğu gibi sekmeleri kullanarak birden çok siteyi tek bir pencere içinde rahatlıkla ziyaret edebilir, sekmeler arasında kolayca geçiş yapabilirsiniz. IE 'nin sonradan kullanmaya başladığı bir güzellik.

arama motorları listesi
Hazırda bulunan arama motorları listesi çubuğuna basarak rahatça arama yaptırabilir, dilerseniz listeye yeni linkler ekleyebilirsiniz.

etiketli yer imleri
Yer imlerine eklediğiniz siteleri, kategori ve isimlere göre etiketleyebilirsiniz (tag).

Her sisteme özgü görüntü
Firefox3 tasarımcıları bu versiyonda sistemlere entegre olma önceliğine dikkat ederek, her işletim sisteminin kendine özgü grafiklerine uyumlu görüntü oluşmasına dikkat etmişler. Windows XP ile Vista işletim sistemlerinin kendi aralarındaki buton tipleri ve gölgelemeler gibi ince farkları bile hesaba katılmış. Böylelikle ister windows XP, Vista ister OSX kullanın kendi sisteminizin bir parçasıymış gibi görüntü alacağınızı garantiliyor.

Geliştirilmiş dosya indirme yöneticisi
Önceki versiyonlarda olduğu gibi, Firefox3 başka bir dosya indirme yöneticisine ihtiyaç duymuyor. Dosya indirmeniz yarım kalmışsa bile sonradan devam etmenize olanak sağlıyor.

Şifre çalınmasına (Phising) ve Kötü yazılımlara (Malware) karşı koruma
Firefox3, şifre çalınma (phising) ve zararlı yazılımlara (malware) karşı da koruma sağlıyor. Özellikle banka hesapları şifrelerinin çalınması vakalarını örnek olarak verebileceğimiz bir bilişim suçu olan phising'e karşı uyarı ikazları ile şifrenizin başkalarının eline geçmesini engelliyor.

Daha kullanışlı arabirim grafikleri
Firefox3, daha kullanışlı arabirim grafikleri sunuyor. Daha büyük ve daha güzel görünen geri tuşu, geriye gidilecek sayfa var ise beliriyor.

(add-on) eklenti yöneticisi
Firefox da herkesin katkısıyla oluşmuş büyük bir eklenti ve plug-in koleksiyonu bulunmakta. Eklenti yöneticisi ile eklenti, plug-in ve temaları arayabilir, versiyon yükseltmelerinden haberdar olabilir, bilgisayarınıza indirebilir, dilerseniz kaldırabilirsiniz.
En kullanışlı Firefox3 eklentileri için buraya tıklayalım.
ve Kaynaklar #1 #2
- bozooo
- 29 yorum var
- 12 Temmuz 2008 09:03
sonraki yazı » İstenmeyen postalardan en çok İsviçre nasibini alıyor |
Yorumlar
say say bitmez aslında da adet yerini bulsun 10 da kalsın :)
| cnq | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 12:56 |
ben aslında yeni versiyonunu pek beğenmedim. sürekli çöktü diye hata veriyor özellikle facebook'ta sekmeyle gezerken. bıktım artık :D
ama o hatayı halledebilirlerse güzel ;)
| mxblitz | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 13:06 |
evet evet, bence de güzel bir bildiri olmuş ama yine de anlatmaya yetmez firefox'u...
"once you go fox, you can never go ex" d:
| fckmeimfamous | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 13:06 |
ben. beğenmedim henüz çok eksiği var. eklentileri yetersiz eski versiyondaki eklentilerin hepsi kullanılamıyor. ve bellek kullanımının iyileştiğini hissedemedim.
| ethemka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 13:18 |
allah için çok düşük bellek kullanıyor dün baktımğımda bir an kasıldı bellek kullanımı 230 MB :D çüş dedim bir an. yine de Firefox seviyorum.
| LuTeuS | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 13:30 |
firefox'un gücünü tartuşacak değilim ama benim gözümde firefox'un en büyük eksiği "out of box experience"dır. evet, firefox'da her şey için bir eklenti mevcut ama en basit işlemler için bile (örneğin: sürükle-bırak, tek pencere, reklam avcısı vs.) eklent kurmak zorunda olmak can sıkıcı. üstelik o özelliğin kullanışlılığı veya performansı da tamamen eklenti geliştiricisinin insafına kalmış bir şey...
güvenik konusunun da tarayıcıdan ziyade kullanıcıya ve kullanım alışkanlıklarına bağlı olduğunu düşünüyorum. internetle iyi-kötü haşır neşir olan bir insan zaten neyin potansiyel tehlike taşıdığınıi ne yapıp ne yapmamaı gerektiğini iyi kötü bilir. daha bilgisiz olan kullanıcılarsa zaten firefox'dan bihaber biçimde windows'larıyla beraber gelen internet explorer kullanıyorlar.
performans konusundaysa (yalnızca ben miyim bilmiyorum ama) firefox 3'ten hiç memnun değilim. firefox 3'ü en az 5 farklı sisteme kurup deneme şansım oldu ve hepsinde de firefox 2'ye kıyasla inanılmaz ağır geldi bana. hele ki adblock plus gibi sürekli sayfayı işleyen 1-2 eklenti kurulduktan sonra internette gezmek resmen zulüm oldu. yani bu konuda da firefox 3'den umduğumu bulamadım.
sanırım bir süre daha maxthon aşığı olarak kalmaya devam edeceğim. eğer denemediyseniz hepinize de bir göz atmanızı tavsiye ederim. firefox şu an benim için yalnızca firebug ve yapılan sitenin firefox uyumluluğunu test etmek amacıyla var...
| Brane | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 14:48 |
e bu özelliklerin hepsi operada da var (araya reklam sıkıştırmak)
| static | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 14:59 |
firefox'u tercih etmek için sıralanan sebeplerin sadece firefox'ta olması gerekmez mi? bu sayılanlar için browser kullanacak olsaydık herkes maxthon kullanırdı, tüm bu özellikler, hatta çok daha fazlası (gestures, ad blocking, gruplar) hepsinden önce onda vardı.
ff'nin tek güzelliği eklentileridir, onda da brane'in belirttiği gibi, eklentiyi yazanın insafına kalmış durumdayız. kritik eklentilerin hemen hemen hepsi opera'da doğal olarak var zaten, üstelik jet hızında çalışıyorlar. ff3'ün belleği testlerde iyi çıksa da kullanılabilir hale getiren eklentileri yükledikten sonra ff3 bellek canavarı haline dönüşüyor. hem standartları daha iyi desteklemesi, hem performansı, hem de çok daha güzel kullanıcı arabirimi olması açısından opera ff3'den çok daha iyidir.
| buyutec | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 15:52 |
e bu özelliklerin hepsi operada da var (araya reklam sıkıştırmak)
tamamen katılıyorum.geçen gün kardeşim geldi ballandıra ballandıra ff3'ün yeni özelliğinden bahsediyo.yok g yazıp bişiler yazınca google'da arıyomuş öyleymiş böylemiş diyo.eklentileri flnda varmış diyo.güldüm geçtim.operada kaç versiyondur var haberin var mı dedim :D
hala çok ram yiyor bu tilki.akıllanmadı hala.basit,sade,kullanışlı=opera
| askerasker | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 17:45 |
firefox'ta bir türlü sevemediğim şey opera'daki gibi rahat sekme kullanımının olmaması. bir kere 1-2 tuşlarıyhla sekmelerde ileri geri gitmenin rahatlığı yok. ayrıca opera her linki siz aksini istemedikçe yeni pencerede açmıyor, ne indirme yöneticisi ne de başka bir zamazingosu ayrı pencerede açılıp da kalabalık yaratmıyor. firefox öyle değil, ayarlardan yeni pencere yerine sekme aç bile deseniz shit+mouse tıklamasıyla açtığınız sayfalar yine yeni sayfada açılıyor. ama opera'ya da kıl oluyorum. hollywood reporter'dan bildirgeç'e kadar bir çok siteyi adam gibi görüntüleyemiyorsunuz. opera bu tek sorununu düzeltebilirse tadından yenmeyecek bir browser olacak ama doğru düzgün açılmayan siteler için firefox'u açıp iki saat bir de oradan girmek tam bir işkence. ayrıca firefox'un abartıldığı kadar mükemmel olmadığı da bir gerçek. niyeyse kimse bunu göremiyor. bir ara firefox'a geçeyim demiştim. eklentiler sayfasına girdim, dolaşırken 20 tane falan eklenti kurdum, hepsi de aa ne güzelmiş çok işime yarıyacak diye kurduğum şeylerdi. 2-3 tanesini sürekli kullandım. firefox'a değil 20, 20 bin tane de eklenti kursanız opera'nın tadını veremiyor.
| MisterMadDog | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 20:25 |
web-tasarimcilar-icin-10-firefox-eklentisi işinize yarar sanırım
| AntiHumanIST | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 20:45 |
ff3'un timeout ozelligi sayesinde ff2'ye downgrade etmekten hic cekinmedim, hemen acil yeni versiyonu cikartmaları lazim, halen 3.0 versiyon'daki bug'ları gormemezlikten gelerek 3 kurusluk surf keyfime limon sıkamam
| totallyalien | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 21:16 |
özellikle düşük çözünürlükler için en kullanışlı tema "classic compact"
ayrıca sekme barına sağ tıklandığında çıkan "kapatılan sekmeyi aç" özelliğide yeni (dikkatimden kaçmadıysa) ve çok kullanışlı..
| zondac | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Temmuz 2008 23:04 |
akıllı olduğu iddia edilen adres çubuğu iptal edilemiyor mu?
| eloyer | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Temmuz 2008 00:41 |
tabloyu bilmem ama ben hangi makinaya kurduysam firefox çok ağır çalışıyordu. Ayrıca standart opera'da bu özellikler ve daha fazlası varken niye eklentilerle uğraşayımki. Opera değişilmezlerimden biri, ah birde MisterMadDog'un dediği gibi pilli sitelerinde ve bazı sitelerde görüntüleme sorunlarını aşsalar müthiş olacak. Firefox'a geçmeyi düşünmedim inşallah düşünmem de...
**Bence en güzel yorum
"akıllı olduğu iddia edilen adres çubuğu iptal edilemiyor mu?"
:)
| XemBiLL | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Temmuz 2008 04:03 |
Uzun bir yorum olacak:
Bu özellikler Opera'da da var diyen arkadaşların anlamadıkları nokta şu: İnsanlar Firefox'u ilk etapta özellikleriyle değerlendirmiyor. Firefox bir değişimi gerçekleştirmeye çalışıyor. 'Take back the web', yani IE tekelini kırılması ve bu şekilde web sitelerinde standartlarının yaygınlaşması. Bunun dışında açık kaynaklı kodun başarısını simgeliyor, bu yüzden de büyük destek görüyor.
Bazı şirketler bir sektöre giriş yaptıklarında artık o sektörde hiçbir şey eskisi gibi olmaz, Mozilla da Firefox'la bunu yaptı, Microsoft 5 yıl sonra IE7'yi yapmak zorunda kaldı, Opera bannerlarını(para ödemeden reklamları kaldıramıyordunuz) kaldırmak zorunda kaldı. Browserların bu kadar gelişmesinin sebebi Firefox'un getirdiği rekabet.
Aynı şekilde Google E-mail pazarını değiştirmeseydi hala 3-4MB'lık hotmail servisini kullanıyor olabilirdiniz.
Apple iPhone'u çıkarmasaydı kimbilir kaç yıl daha yarım yamalak mobil interneti kullanacaktık. Siteleri gerçek halleri yerine berbat wap versiyonlarıyla kullanacaktık. Artık hiçbir firma bu yapıda bir telefon satamayacak, işte rekabet budur.
Kim ne derse desin, böyle firmaların fanları oluşacaktır. Bunu anlayamayan insanların geçmişe bakması yeterli..
| strada | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Temmuz 2008 04:34 |
strada söylediklerine katılıyorum fakat yine de Firefox'un gerektiğinden fazla ortalarda dolaşmasına canım sıkılıyor. Fazlaca abartıldığını düşünüyorum.
| XemBiLL | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Temmuz 2008 05:17 |
@eloyer
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227
Yorumum:
- Yazıda sekmelerin ve arama motorlarının geçmesi çok saçma olmuş.
- İndirme yöneticisinde yarısından devam etme özelliği diye bir şey yok. Sadece duraklat ve devam et diye simge koymuşlar. Süs diye duruyor orada.
- Bellek kullanımı gerçekten de iyileşmiş. Ama eklenti fazlalaştı mı etkisi olmuyor. Bunu düşük bellekli bilgisayar kullanan birisi olarak söylüyorum.
- Zararlı yazılım, ssl kontrolü acemi kullanıcılar için iyi olmuş.
- Kapatıp gidip, sonra kaldığımız yerden devam edebilmemiz çok güzel. Önceleri görev yöneticisinden sonlandırarak yapıyordum bunu ama böyle hem daha kullanışlı hem de sayfaları yeniden açmıyor. Önceki kullandığınızda sayfa nasılsa öyle kalıyor.
- Programlara, sistemlere tapanlardan nefret ediyorum.
- Firefox'u sırf eklentileri ve sayfa gösterimi Opera'ya göre biraz daha iyi olduğu için kullanıyorum.
| Fikirsel | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Temmuz 2008 07:57 |
- İşyerinde sorumluluğum altındaki bilgisayarları, IE'lerini acemi kullanıcıların açamayacağı şekilde saklayıp Firefox kurdum 2 yıl önce. Toplamda 20 PC. İki yıldır virüs/trojan vakalarımız en az %90 oranında azaldı.
- Sözkonusu PC'ler ortalama 256 RAM'li eski P-3 ve P-4'ler. Firefox 2 gerçekten çok sekme açıldığında çok RAM yiyip yavaşlamalara neden oluyordu, betalarından beri FF3 kullanıyorum bu bigisayarlarda ve RAM kullanımı kesinlikle düştü. Kullanıcıların hepsi rahatladıklarını söylüyor.
Kendi yorumum ise;
Strada'nın söylediklerine kesinlikle katılıyorum. Firefox, Mozilla vakfı artık ticarileşmişse de kesinlikle açık kaynak ve özgür yazılım adına siyasi bir olgu haline gelmiştir. Çok değil bir kaç yıl içinde milyonlarca PC kullanıcısı kendi başlarına microsoft'un sunduğu yazılımı özgür bir alternatifle değiştirerek bir değişim gerçekleştirdi. Bilgisayarlarımız artık gitgide TV'nin yerini aldığına göre, Internet de neredeyse tek haber alma kaynağımız(doğru ya da yanlış) olma yolunda gittiğine göre burada kullandığımız enstrümanın falanca şirketin / devletin olası kapris ve ihtiraslarının süzgecinden geçmediğine güvenmemiz gerekiyor. Özelde FF, genelde özgür yazılım bunu sağlıyor.
Bütün FF bildirileri bu tarz "senin tarayıcın, benim tarayıcım" savaşına dönüyorsa bu bizim suçumuz. FF'nin değil.
| joseywales | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Temmuz 2008 09:04 |
firefox iyi bir browser..fakat opera ile kıyaslanınca eklentilerin haricinde hemen hemen hiç bir özelliği daha üstün değil..hadiselerin çok hızlı geliştiği bir çağdayız..bundan internette nasibini alıyor haliyle..bence bu şartlarda bir browser kolay ve rahat kullanımlı,hızlı ve güvenli olmalı..kendi adıma konuşursam, firefoxun eklentileriyle (daha doğrusu eklenti kalabalığıyla)uğraşacak zamanım ve motivasyonum yok..en nihayetinde browser bir araç,bir oyuncak değil!..
uzun zamandan beri opera kullanıyorum..çok hızlı ve güvenli..ayrıca çok düzgün formlara sahip..kullanımı çok pratik..diğer brpwserların eklentilerle yapabileceği şeyler standart olarak sunuluyor..kişiselleştirilmesi abartı düzeylerde değil,gereği neyse o kadar..ve her gün sağda solda abartılı reklamları yapılmıyor,kendi halinde,delikanlı bir browser.. :)
ayrıca firefox 3 kesinlikle operadan çok daha performanssız..hatta firefox 2'den bile!..
herkese opera'yı tavsiye ederim..belki ileride firefox arkasındaki devasa güçle en iyi browser olabilir.. ama şimdilik taç opera'nın..
(kırmızı simgesinin de hastasıyım!..)
:)
| wqhqp | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Temmuz 2008 12:48 |
ff3 sayesinde nefret ettiğim i.e.6 ya dönmek zorunda kaldım. bu arada p4 3.2 makinamda Allah rahmet eylesin göçtü.(Verim almak için Bios ayarlarını kurcalarken) kala kala bizim yadigar celeron 500 işlemci 256 sd ram'e kaldık. dolayısı ile bizim makinayı linux' kernelide beğenmez oldu.
şu anda mayk amcanın kucağına oturmuş bulunuyorum.
Geçmişten bu güne kadar m.s. hakkında yazdığım ve konuştuğum herşey hakkında sözlerimi geri alarak özür dilerim.
Bu saatten sonra kuzu kuzu windows kullanıp, i.e. de sörf yapıyorum. kaderde bu da varmış!...
En kısa sürede buluşmak üzere Açık kaynağa veda ediyorum.
| nussman | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Temmuz 2008 13:35 |
@fikirsel
İndirme yöneticisinde yarısından devam etme özelliği diye bir şey yok. Sadece duraklat ve devam et diye simge koymuşlar. Süs diye duruyor orada.
aynen katılıyorum... nasıl olurda hala 3.01'i cikmaz programin, herkes pohpohlamaktan bug'ları gormez mi olmus nedir..
| totallyalien | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Temmuz 2008 16:45 |
firefox 2 kullanıyorum , ff3 ün daha stabil olmasını bekliyorum ,
şu 10 sebepe gelince ;
1. Daha düşük bellek kullanımı;
kısa bir süre test ettim doğrudur ,olabilr diyeyim.
2. Akıllı adres çubuğu
autocomplete manger eklentisi ile zaten buna sahibim.
firefox 2'de de var
3. Sekmeler
firefox 2'de de var
4. Arama motorlarına ulaşım
add to search bar eklentisi
firefox 2'de de var
5. Etiketli yer imleri
yer imindeki anahtar kelime satırı değil mi bu?
firefox 2'de de var
6. Her sisteme özgü görüntü
benim için geçiş sebebi olamaz.belki bunun da eklentisi vardır , ihtiyaç duymdığımdan aramadım
7. Geliştirilmiş dosya indirme yöneticisi
devam edebilme karşı tarafın buna izin vermesine bağlıdır , indirme yöneticisinin mahareti değildir,kaldıki bir çok indirme yöneticisi eklentisi de mevcut ( ihtiyaç duymadım)
8. Şifre çalınmasına (Phising) ve Kötü yazılımlara (Malware) karşı koruma
çok şükür şimdiye kadar bu konuda başım ağrımadı , daha da geliştirilmiş olması sevindirici , geçiş sebebim olabilr işte bu .
9. Daha kullanışlı arabirim grafikleri
buna zahmet edip yorum bile yazmıyorum.(desemde yazdım , mesaj başka ;) )
10. Eklenti yöneticisi
firefox 2'de de var
sonuç ; buradaki başlıklar firefox 3 e özel değil , her hangi bir firefox için kullanım sebebi olabilr belki.
firefox 3 te dikkatimi çeken ilk ve tek şey scriptleri eskisinden hızlı çalıştdırmasıydı. kaldıki eskiden internet explorer a göre yavaştı.yani bu konuda da kendini değil , internet explorer u aştı.
bana göre firefox 3 muhabbeti firefox adının duyulması için reklam kokan bir hareket , yoksa bakıyorumda 2 den 3 geçirecek bir gelişme göremiyorum . Güncellemeden ibarette de olabilirdi. amaaa yine deeee çok güzel hareketler bunlar
| mufit kiper | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Temmuz 2008 09:01 |
@zondac, sanırım ff 2 de History --> Recently Closed Tabs diye bi özellik vardı.
ayrıca şu anda kullandığım sistem canavar gibi olduğundan henüz ram ile ilgili bi problem yaşamadım. (zaman bulamayınca 1 hafta kadar bildirgeç okumayıp 30-40 sekme açarım ve gece boyunca sekmeler arasında sörf yaparım.)
henüz ff 3 e geçme girişiminde bulunmadım. yakında ff 3.1 çıkınca indirir perfonmansını değerlendiririm. bi reklam da benden; opera: güzel şey!..
| freeuser | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Temmuz 2008 13:12 |
"firefox 3'u tercih etmek icin 10 neden" basligi bence basarisiz bu bildiri icin, cunku rakiplerinden one ciktigi noktalar degil bunlar.
"firefox'u web tekelini kirmak ve sinirsiz ozellestirme secenegi icin tercih edin" soylemini kabul edebilirim, ama arkadaslarin da belirttigi gibi yillardir opera'da olan ozellikleri yazip, bu ozellikleri firefox icat etmiscesine "bu kadar da yaratici firefox" demek yanlistir. hatta sevmediginiz internet explorer'in sevmedigimiz pazarlama yontemidir bu da.
bir de bazi ozellikler saibelidir, her sisteme yonelik theme hos bir ozellik olabilir ama madem her sisteme yonelik theme windows aero ile neden glass olarak kullanamiyoruz firefox'u?
sonra download manager, bence internet explorer'dan sonra en basarisiz browser download manager'i firefox'un.
ve en onemlisi. firefox adeta bir ram/memory canavaridir. ayrica her surum render yetenekleri daha da yavaslamaktadir anlamadigim sekilde. 1999'da civitmadan onceki internet explorer'i hatirlatti bana netscape'e gore daha guzel render eder ama daha yavasti.
ayrica degerlendirmedeki kistas/standart bu ise firefox'un 10, opera'nin oob'sinden gelen 100 tane ozelligini bildiri olarak yazabiliriz.
| laroux | |
|
|
(0 puan) |
|
| 15 Temmuz 2008 10:07 |
1. Daha düşük bellek kullanımı'na kesinlikle katılmıyorum.Gerisi iyi,güzel,hoş.
| bizarre troll technology | |
|
|
(0 puan) |
|
| 15 Temmuz 2008 13:11 |
herşey güzel de birde durmadan çökmese...en kötü yanı bu
| kawi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 15 Temmuz 2008 13:39 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
- Internet Explorer 8.0 yolda... (25)
- web tarayıcılar: incelemeler, istatistikler, ka... (23)
- Browserlar ve "about:" adresleri (5)
- CSS konusunda her türlü tartışmaya varım (0)
- Daha önce hiç duymadığınız ilginç internet tara... (20)
- Internet tarayıcıları (0)
- Netscape Tarayıcısının sonu geldi! (24)
- ie için ücretsiz eklentiler (20)
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.
