Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan sinepil.org'da: "Le temps du loup (2003)"

Tuttum

gen

izledikten sonra hakkında hiçte iyi şeyler düşünmediğim hostel başlamadan önce toplam yarım saat reklam ve fragman izledik(afm işin bokunu çıkarttı). togan gökbakar'ın yönettiği gen'in fragmanı da gösterilenler arasındaydı. itiraf edeyim fragman bitimindeki yazıları görünceye kadar filmin türk filmi olduğunu anlamadım, doğa rutkay,yurdaer okur isimlerini gördüğümde çakabildim durumu. filmin fragmanı bende filme karşı büyük umutlar uyandırdı hele ki d@bbe rezaletinden sonra, işte şimdi olmuş dedim ki umarım olmuştur.

Spacer
Spacer
 | 32 yorum var 
 | 19 Mart 2006 14:14 

Yorumlar

gen fragman itibariyle hafif osuruk gelmişti aslında. ama künyesinde internetçi isimler görünce sempati duymaya zorladım kendimi biraz.

ozan asdfg  |  (0 puan) 19 Mart 2006 16:00

geçenlerde izmirdeki toplu film gösteriminde seyrettiğim bir filmin konusuna oldukça benzer nitelikler gösteren bir film.ispanyol yapımıydı. adını tam hatırlayamadım derken cok değerli bir arkadşım hatırlattı: Hipnos hayret, bir konu bu kadar mı birbirine benzer??

kizil tilki  |  (0 puan) 19 Mart 2006 16:52

ben bu kötü türkçeyle yazdım bu kadar yazıyı ama, fragmanı seyredince pek bir benzerlik bulamadım bu iki film arasında. sitesinde yazan konuyla diğer dediğim filmin konusu birbirini tutuyor. ama dur bakalım, seyredip göreceğiz.

kizil tilki  |  (0 puan) 19 Mart 2006 17:03

dabbenin fragmanini izlemişmiydin peki? onunkide gayet başariliydi bence ayrica dabbeye rezalet demişsin iyi de türk sinemasinda kaç korku filmi çekilmiş sence? hababam siniflariyla idare etmişiz hep yada onun benzerleri komedi filmleriyle m.ali erbilin oynadiklari..kesilikle inşaat, gemide tarzi filmlere karşi cephe almiyorum yanlis anlasilmasin!! ben dabbeyi destekliyorum kötü diyaloglari olsa da ilklerdendir ve bence bundan sonra bu tarzda çekilecek filmlerin kalitesine dair umut vericidir! ama umarim geni beğenirsin de burada olumlu bişeyler yazarsin.. yok eğer ona da rezalet dersen işte o zaman sadece fragmanina bakarak sende umutlar uyandirdigini söyledigin bir filmle dabbeyi anlamsiz bi sekilde karşilaştirarak dabbeye rezalet demiş oldugun için cok gülücem sana!!

uyuyamazprenses benim masalim ama ne uyuyan güzele benziyor ne de pamuk prensese..
sixfeetunder  |  (0 puan) 19 Mart 2006 18:10

dabbenin cekimleri, efektleri ve planlari mukemmeldi. kurgu guzeldi. senaryo vasat ustundeydi. ama diyaloglar ve oyunculuk... aman tanrim. herhalde efektlere para harcamaktan oyunculara verecek para kalmamis. ben dabbeyi destekliyorum; daha once okul'u da destekledigim gibi. ama kotu yonleri de elestirmek lazim ki iyiye gitsin.

bakalim gen nasil olacak. togan umarim turk korku sinemasina gulen herkesi utandirir.

EVP
postexitus  |  (0 puan) 19 Mart 2006 18:13

korku filmi diye gittiğim bir filmde gülmekten altıma etmediğim kaldı.

oyunculuk adına hiç bir şey olmadığından bahsediliyor (katılıyorum) peki filmin konusu? ülkemde insanlar çocukluklarından beri cinle periyle korkutulmuyor mu? dabbe bunun üzerine yatan bir film.

amerikan filmlerinden alınmış ucuz replikler de işin cabası.

ayrıca dabbe gibi başarısız yapımlar türkler korku filmi yapamaz gibi bir kanıya yol açıyor, sinema izleyicisini türk yapımlarından uzaklaştırıyor. bu nedenle eğer iyi film çekemiyorsanız film çekmeyin.

derim ben....

abacus  |  (0 puan) 19 Mart 2006 18:32

dabbenin güzel tarafı türkiye'nin korku öğesi olan cinleri alması, konusunu kuran'a dayandırması bence. sonuçta japon ringu nedir, aslında japonyada yıllardır anlatılan bir efsanedir. insanlar içlerinde oldukları şeyden daha çok korkarlar. tamam çok güzel işlenmemiş olabilir, ama bence yerin dibine batırılmaması gereken bir film.

EVP
postexitus  |  (0 puan) 19 Mart 2006 18:40

ben dabbeyi migrosta izledim ki ankarada olanlar bilir sinema salonlari gayat iyidir. yani görüntü ses açisindan bi problem yoktu tek problem korku filmi die gittigi bi filmde gülmekten altina eden!! saygisiz izleyicilerdi!!

uyuyamazprenses benim masalim ama ne uyuyan güzele benziyor ne de pamuk prensese..
sixfeetunder  |  (0 puan) 19 Mart 2006 18:49

sinir oluyorum türk seyircisinin korku filmine gülme hevesine. tamam dabbenin sıçtığı yerler var. yahu bu insanlar exorciste de gülüyolar. kült bu film. tamam cidden absürd bölümleri var ama insan iki rekat yanındakine saygı duyar bari. özellikle odtünün genç beyinleri bu konuda sınırötesi saygısızdırlar. 3lü amfide izlediğim hiçbi korku filminden birşey anlamadım.

bence bunların altında "korkmadım ben çok delikanlıyım" düşüncesi yatıyor. ve bu filmlerin bi çoğunu yalnız başınayken evde izleyemez bu insanlar. oh yanında 500 kişi varken gül bakalım, tek başınayken evil dead'den kaçabiliyor musun görelim...

dabbe mesela evde tek başına izlense çok sinir bozabilecek bir film. hem de tüm kötü diyaloglarına rağmen.

EVP
postexitus  |  (0 puan) 19 Mart 2006 18:54

Ben buradan exorcist'i izlerken gülerek rahatsız ettiğim insanlardan özür dilemek istiyorum; kendimden utandım. :) elimde de değildi hani...

Ege  |  (0 puan) 19 Mart 2006 19:08

iste dicek bisi yok. gitmeyin canim korku filmine elinizde olan budur.

EVP
postexitus  |  (0 puan) 19 Mart 2006 22:05

fragmanini izledigim de fena olmadigini dusundugum bir intiba birakti bende. bu arada siteyi yapan arkadasimiz hepimizin bildigi insan ugurcan.

nirvanaya ulaşamadım, not bıraktım.
ryan  |  (0 puan) 19 Mart 2006 23:43

turkiye'de yapilmis korku filmlerinin derdi seyircileri olsa gerek. tamamiyla onyargi uzerine kurulmus bir kafa ile sinemaya giden bizler, filmin genelinden ziyade mukayeselerimizin esiri oldukca bu filmlere gulmeye devam eden insanlar olmaya devam edecegiz. benim kanim normal sinema izleyicisi disinda sadece turk filmi oynuyor diye sinemaya giden bir kitlenin sinema salonlarini doldurmasindan kaynaklanan bir sorunsalin oldugudur. sinir bozucu bir sekilde aptalca gulusmelerin oldugu bir filmi ne kadar zevkle izleyebilirim bilemiyorum.

Orkun  |  (0 puan) 20 Mart 2006 00:20

yani bu tarz insanlarin türk filmi prestij yapsin die diil aslinda dalga geçerek kendine sözde!! prestij saglamak için filme geldiklerini düsünüyorum. abi işte geçen gün şu filme gittim çok aptalcaydii gibi cümleler kurarak kendini filmin yönetmeninden yapımcısına hatta beğenen seyircilerden daha akilli sanma!! yada göstermeye çalişma sorunsali.. madem konu dabbeden açildi sana sesleniyorum filmi dayanaksiz eleştirilerinle yipratan kendini yönetmenden bi adim önde! gören seyirci!! hasan karacadağ hakkinda ne biliosn?? belki ögrenirsen bişeyler vayy be dersin!!

uyuyamazprenses benim masalim ama ne uyuyan güzele benziyor ne de pamuk prensese..
sixfeetunder  |  (0 puan) 20 Mart 2006 00:47

ortada komik olan bişey varsa o da korku filmlerinde gülenlerdir. bu tipler sinemaya giderken korku filmi ama gülücem ben, karizma yapıcam, çok farklı bir insan olcam diye düşünerek gider. hele bir de türk filmiyse tamam. film boyunca dalga geçecek bişeyler aramaktan başka bişey yapmazlar. film çıkışında da abi şurası ne saçmaydı burası ne komikti diyerek yukarda sixfeetunder ın dediği gibi bilmişlik taslamaya çalışırlar ama zavallıdırlar.

Akrilik  |  (0 puan) 20 Mart 2006 01:18

dabbe, "ilk türk korku filmi olamadığı gibi cinleri işleyen ilk türk korku filmi de değil maalesef. Alaturka korku filmleri cinli bir film

3ten fazla ZIPlar
cekirge  |  (0 puan) 20 Mart 2006 01:39

haydee!! siz nie cinle korkutmaya taktiniz yaa!! neyle korkutsaydi peki?? tamam cinlere inanmiyo olabilirsiniz ve bu yüzden de size korkutucu gelmiyo olabilir fakat bu film coğunlugu müslüman olan bi ülkede yapilmiştir va kuran'a dayandirilmiştir.. ben zaten ilk demedim ilklerdendir dedim bide sayin cekirge merak ediyorum sizi nasil veya neyle korkutabiliriz?? söyleyin de öğrenelim..

uyuyamazprenses benim masalim ama ne uyuyan güzele benziyor ne de pamuk prensese..
sixfeetunder  |  (0 puan) 20 Mart 2006 01:54

sinirlenme sixfeetunder cekirge sadece alt bilgi vermiş sana bir şey dememiş :)

Akrilik  |  (0 puan) 20 Mart 2006 02:15

hayir cinli filmleri yermek için vermiş alt bilgiyi..

uyuyamazprenses benim masalim ama ne uyuyan güzele benziyor ne de pamuk prensese..
sixfeetunder  |  (0 puan) 20 Mart 2006 02:44

valla gülecek bişeyler arayanlar için son dönem hollywood korku filmlerini öneririm. özellikle bir grup gencin kamp alanına gidip sırayla öldükleri türden olanları.

kendine karşı bu kadar acımasız olan bir toplum daha yoktur herhalde. tamam yapılan filmler izlenmeyecek kadar kötü bile olsa bence o salona gidip de ehuehu diye gülüp fark yarattığını zannetmek çocukça ve bize has bişey gibi geliyor bana. beğenmedin mi filmi? çok basit, bak yan tarafta üzerinde EXIT yazan bi kapı var.

hikikomori  |  (0 puan) 20 Mart 2006 09:14

ya ne saçmalıyosunuz yok korku filmine gidipte gülenler zavallıymış da zart zurt. gidip de gülmeyen de acizdir o zaman. alın bi de burdan yakın.

abacus  |  (0 puan) 20 Mart 2006 10:18

abacus senin dedigin biraz `ne demek faşistlerin adam öldürmesi kötüdür zart zurt. o zaman adam öldürmeyen demokratlar da kötüdür` demek gibi. analojim iğrenç oldu ama idare edin :P sonucta herşeyin bir adabı var. tiyatroda dramatik bi oyun oynarken gülünür mü? gülünmesi hoş karşılanır mı? telefonla konuşulur mu? saygı bunun adı saygı. göstermeyeceksen gitme.

EVP
postexitus  |  (0 puan) 20 Mart 2006 12:07

tiyatrodaki dramatik oyunda komedi unsurları varsa gülünür tabi ki neden gülünmesin. dramatik oyun içine komedi unsurlarını yerleştirene laf edin o zaman gülene değil. ayrıca saygıyla ne alakası var şimdi ya...

abacus  |  (0 puan) 20 Mart 2006 12:15

ya komedi filmine gül, adam komik bişi yapmak istemişse gül, ne biliyim okul filminde özellikle komik yapılmış yerler vardı onlara gül. ama adam seni korkutmaya çalışırken saçmalıyosa gülme. çünkü ben filmi izlemeye çalışıyorum. bana saygı göster. saygıyla böle alakası var. bir toplum içinde yaşıyoruz. başkalarının filmi izleme hakkına saygı duymak zorundasınız. eğer korku filmlerine gülmeyi çok seviyorsanız alın dvdyi evinizde gülün.

tiyatroda da komik bişi varsa gülünür tabi ki. ama birisi saahnede ağlarken "mala bak ne biçim rol yapıyo" diye gülünür mü?

EVP
postexitus  |  (0 puan) 20 Mart 2006 12:25

ya tamam biz anlaşamıcaz, sen haklısın, ben ve benim gibiler kendimizi kanıtlamak için gülüyoruz. siz mutlu olun ve abukluklara korkmaya devam edin ama dikkat edin altınıza kaçırmayın :P

abacus  |  (0 puan) 20 Mart 2006 12:29

ya korkarım ya da korkmam dert o değil ki. neyse kusura bakma ben de sert çıktım.

EVP
postexitus  |  (0 puan) 20 Mart 2006 12:30

ha bir de şöyle bir durum var; korku filmlerinde korkanlarda korkudan yüzlerini kapatmıyorlar yada dizlerini karınlarına çekmiyorlar. korku dediğimiz içde duyulan huzursuzluk. filmin havasına girmeyi reddedip olmadık şeylere odaklanarak onlarda bu huzursuzluktan sıyrılabilirler ama sonuçta korku filmine gidiyorsun ne gerek var gülmek için extra çaba harcamaya?

Akrilik  |  (0 puan) 20 Mart 2006 12:36

e sira bana gelmiş bile! tamam gülün arkadaşim da gülmeninde bi adabi var!!eğer başkasini rahatsiz etmicek şekilde gülüyosan tamam ama benim karşilaştiğim manzara kizilmicak gibi diildi.. hatta ben gayet edepli bi şekilde uyardim! ki küfür edenler bile oldu! hani orda burda ananiza baciniza olmadik laflar gelmesin diye burda o tarz arkadaşlari uyarmak istedik ve evet saygisizliktir!! ayrica ben dabbe çok korkutucu bi film demedim!! eğer illa altima kaçirmam gerekiyosa bunun korkudan olmasini tercih ederim en azindan parama değmiş olur korkmuş olurum yani..

uyuyamazprenses benim masalim ama ne uyuyan güzele benziyor ne de pamuk prensese..
sixfeetunder  |  (0 puan) 20 Mart 2006 13:49

izlediğim ve uzun süre zevkini yaşadığım güzel bir film. fragmanı ve afişi sebebiyle yabancı sanılan ve bu sebeple gişede hüsrana uğrayan izlenesi film. bu noktada yapımcılar afişi "türk"leştirseler de sonradan gişe hasılatı ne kadar arttı bilmiyorum.

herneyse uzatmadan film hakkında bir iki satır yazayım. film kaliteli ve izlenmesi gereken bir türk yapımı. özellikle filmin görüntü yönetmeni mükemmel iş çıkartmış. oyuncular da iyi oynuyorlar harbiden...

filmin sadece sonunda bir yalan atıp, bunlar tamamen hayal ürünüdür diyorlar :) nedense benim pek inanasım gelemedi...

okanyuksel  |  (0 puan) 28 Temmuz 2007 23:59

@postexitus'un yorumları gayet güzel... Dabbeye yapılan eleştirilerin hiçbirine katılmıyorum. Yani oyunculuk kötüydü tamam ama ne kadar ekmek o kadar köfte... Bir çok yabancı filmden daha etkiliydi, daha güzeldi. Gülen insanlar "bakın ben delikanlıyım" ayağı yapıyorlar. Gecenin bi körü evde tek başına dabbeyi izleseydi görürdüm ben onu :) Bi de odada bi sürü ayna varsa ohhh :D

solusPectus  |  (0 puan) 29 Temmuz 2007 01:09

Esas komik olan korku filmlerinde gülüp karizma (!) yapmaya çalışanlarmış; hmm... Salonun yarısı da benim gülmeme gülüyordu demek ki. Ne mutlu bana.

Ege  |  (0 puan) 30 Temmuz 2007 00:27

Bana göre en kötü türk filmleri listesinde 1. sıradadır.

Berbat demek istemiyorum berbat ötesi...

ayrıca togan gökbakar sinema sektörünü bırakıp amatör gruplara klip çekmelidir. bu adım olmayan sinema sektörümüz için büyük bir adım olacaktır.

Guitarcraft  |  (0 puan) 30 Temmuz 2007 10:16

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu