Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 10marifet.org'da: "Eva'dan Kapı Süsü "Hoşgeldiniz""

Son haftalarda haber bültenlerini işgâl eden bir konu var: Küresel malî kriz. Amerika'nın en büyük bankalarından Lehman Brothers'ın çöküşü ile başlayan süreç dünya borsalarının zarara uğraması, dövizin yükselmesi, petrol fiyatlarının düşmesi... gibi pek çok şeyi beraberinde getirdi. Tüm dünyada gazeteler, televizyonlar "ekonomik kriz" deyip durdu.

\

Bu kriz, her ne kadar sokaklardaki insanları pek etkilemediyse de "küresel" anlamda pek çok götürüsü oldu. Peki bir ekonomik kriz nasıl bir şeydir? Bunu fotoğraflara dökmek gerekirse nasıl anlatabiliriz?


\

İşte humorland sitesi "What the real crisis is like!" başlığı altında ekonomik krizi resmen "fotoğraflamış". Görüntülere bakınca, "kriz"in ne anlama geldiğini daha rahat bir şekilde anlayabiliyoruz.

\

GÖrüntüler Afrika kıtasında yer alan Zimbabve'den. Etiketin üzerindeki rakamların çokluğu, asıl "kriz"i simgeliyor ve bir zamanlar II. Dünya Savaşındaki Almanya'nın hâlini anımsatıyor.

bir ekmek için...
bir ekmek için...

"Ekonomik kriz"in diğer fotoğrafları için buraya bakabilirsiniz.

Spacer
Spacer
 | 15 yorum var 
 | 30 Ekim 2008 19:30 

Yorumlar

Rüyamda TL'ye dönmüşüz. Bir arkadaş bak sana para vereyim diyor. Bir bakiyorum 13 TL. Allah Allah. Neden 13 yapmislar diye dusunuyorum tabi rüya da. Ee sonra demeyin. Burada bitti rüya :D

[www.voiphone.at]
Tolga Cakiroglu  |  (0 puan) 31 Ekim 2008 08:09

sokaktaki vatandaş etkinlenmedi demişsiniz.. şimdilik öyle gibi görünüyor.. ama biraz bilgi vermek isterim bu konuda,
Türkiye'nin dış açığı , (yani bir bireyin gelirinin 1000 ytl giderininde 1600 ytl olması durumu)
%60 a geldiği zaman , ya imfden borç (konu komşudan) istenir.. yada merkez bankası daha çok türk lirası basar. (ek iş bulur) ..
2001 de yaklaşık 40 milyar $ olan dış borç yüzünden dsp hükümeti daha fazla dışarıya borçlanmamak adına imf yerine merkez bankası seçeneğini tercih etti ve %7 ye çektiler..
Şuan ise yaklaşık 400 milyar $ olan borç %54 konumunda.. küresel kriz durumunda olduğumuz için imf in kredi vermesi zor.. verse bile dünki görüşmelerden anladığımız kadarıyla çok yüksek bir faizle ödeme yapıcaklar.. bu durumda geriye tek seçenek merkez bankası kalıyor.. bu da demek oluyor ki dolar yaklaşık 2,3-2,7 değerini görücek..
ve daha da güzel bi haber..1 ocak 2009 tarhinde avrupa birliği küresel kriz önlemlerinden birisi olarak ithalatı kesiceğini/düşüreceğini söyledi.. türkiye'nin ihracatının %55 i ise avrupa birliği üyelerine.. yani 1 ocağı sabırsızlıkla bekliyorum gelicek açıklamalar açısından..
sırf bu olacakların önüne geçebilmek için dün komisyondan geçen bavul yasası, yani kara para aklamanın yaasallaştırılması sistemine başvurdular.. yurtdışında paranız mı var? getirin buraya nerden geldiğnii nasıl kazandığıınız sormucaz.. valllaaaaa.. :=) kıyak iş..

www.DjarumTurk.net
Serhat7  |  (9 puan) 31 Ekim 2008 09:41

memur ve başkanın tel muhabbetleri
...
memur:100 ve 200 bankonotlar çıkmış başkanım
başbakan:çaktırma
...
memur:ab treni kaçmış başkanım
başbakan:çaktırma

ruznamen  |  (-2 puan) 31 Ekim 2008 13:23

daha önce hürriyette okumuştum

hackworm  |  (0 puan) 31 Ekim 2008 13:38

yalnız bu kriz değildir (konu için söylüyorum). resimler enflasyonun boyutunun bir göstergesidir. ücretler ve buna bağlı olarak fiyatlar sürekli yükseldiğinden paranın satın alma gücü düşmekte ve dolayısıyla örneğin bugün ev alabileceğiniz bir paraya 20 yıl sonra ancak ekmek alabiliyorsunuz. bu sadece rakamsal bir şeydir, pek ala ülkeler -merkez bankaları- bunun önüne birkaç değişiklikle geçebilirler. nitekim bizde paradan 6 sıfır atılması bu tarz bir işlemdi.

bakiyyebemolu  |  (0 puan) 31 Ekim 2008 21:04

on milyon, yirmi milyon türklirası kullandığımız günleri ne çabuk unuttukta şimdi elin on milyon dolarları bize garip geliyor... ;)

emsvizyon  |  (1 puan) 01 Kasım 2008 01:43

@emsvizyon
Hiç ya, ordaki resimleri bakınca, bizde kullanıyorduk rezilliğin daniskasıymış diye adlandırdım bu durumu..

Zeybek  |  (0 puan) 01 Kasım 2008 06:32

@bakiyyebemolu'nun dedigi gibi bu haber krizi degil enflasyonu anlatiyor. Kriz nedir dersek, örneğin sende 1 TL var. İşyeri sahibininde 1 TL'si var. Sen çalışıyorsun. İşyeri sahibi sana 50 Kurus veriyor. Sende 1,5 oluyor. İşyeri sahibinde 50 Kurus kaliyor. Sonra sen kendi işyerinin ürünlerinden aliyorsun ve yine sen de 1, işyerinde 1 TL kaliyor. İşte bu şekilde para piyasada dolaşırken, sen gidip yurtdışından birşey aldın ve 75 kurus verdin. Sende 25 kurus kaldi. Artik kendi piyasan içerisinde senin alım gücün düştü. İşyerinin ürünlerinden alacak paranda kalmadı. Sonra paramız yok kriz çıktı diyoruz. Aynen ABD'nin piyasadaki parayi toplayip, bir yere çekerez kriz çıkartması; aynen paramızı yastık altı edip piyasaya çıkartmamak gibi; aynen ithal ürünler almak gibi. Tabi buradaki örneğimiz çok küçük bir piyasa idi. Büyük olanı çok daha karmaşık tabiki.

[www.voiphone.at]
Tolga Cakiroglu  |  (5 puan) 01 Kasım 2008 09:50

tolga gayet güzel açıklamış.

kriz sokaktaki insanı etkilemedi henuz diye birşey yok , gayet güzel etkiledi. Hizmet sektöründe faaliyet gösteren hemen hemen her işletme kan kaybediyor. Herkesi aman kriz var parayı tutalım, dağıtmayalım sağa sola telaşı sardı. Yatırımlar durdu, başlayacağımız işler ileri tarihe ertelendi, bu kez bizde yaptırmayı düşündüğümüz işleri ileri tarihe erteledik, kriz moduna geçtik.Alacaklarımızı alamadığımız için borçlarımızıda erteliyoruz.
Bazı firmalar basit önlemlerle bu olayı aşmaya çalışıyor. Örneğin çok ünlü bir firmamız işçi çıkarmaktansa işçilerine haftada bir gün ücretsiz izin veriyormuş, tamam belki işçi 4 günlük ücretini alamıyor ama en azından işinden olmuyor. Bizde durum biraz komik , patron hem bizlerden çay masraflarını düşürmemizi istedi, hemde çaycıya haftada bir ödeme yaparken 2 haftada bir ödemeye başladı. Biz krizi böyle aşacağız :)

Ama herÅŸeye raÄŸmen "hamdolsun iyiyiz"

zekee  |  (1 puan) 01 Kasım 2008 13:22

kriz vatandaşı etkilemediyse niye ben her geçen gün daha aç ve sefil hale geliyorum? (özellikle de son 2-3 yıldır) Niye alım gücüm düşüyor sürekli? Her şeyin fiyatı deli gibi artarken niye benim kazancım da bu artışa paralel bir durum sergilemiyor? daha yenice %22,50 doğalgazdan geçirmediler mi ki?

bu kriz değilse şayet, kıçımdaki donu da kaybedince mi krizin var olduğu kabul edilecek yoksa yine hamdolsun deyip geçiştirilecek mi? hamd olunca kriz olmuyor mu? çözüm bu kadar basitse bu avrupa ile amerika da hamdoluverse de kriz bitiverse ya komple? bence aramızdan temsilciler seçelim gönderelim, hamdolmayı öğretsinler şunlara da uğraşmasınlar boşa bu krizden nasıl çıkarız diye.

söylemler ile ortadaki eylemler arasında bir çelişki mi var yoksa bana mı öyle geliyor ne? çok bilen biri varsa izah etse de öğrensek bari(!)

sokaktaki vatandaş olan ben için "kriz=iş yok güç yok açlık var " demek. aynen de böyle oluyor. yok mu şimdi kriz? krizin daniskası var hem de.

çevrecinin daniskası uyuyor o başka.

hanimiÅŸ : 1 2 3 4 5 6 7
Banned  |  (0 puan) 01 Kasım 2008 22:28

@banned, senin alım gücün düşmüş olabilir ama bu ülkede demokrasizlikten, darbeden, karmaşadan, krizlerden parayı götüren insanlar var. Çevrecinin daniskası dediğin kişi (sen dışardan bakıyorsun işlere) hergün nasıl ülkeyi daha düzgün hale getiririm diye uğraşıp dururken (eskidekiler yerlerinde oturmaktan, yüzlerini gören cennetlikti), ergenekonun avukatı ve destekledikleri, yukarıda bahsettiğim sekillerde para kazanabilmek için her gün yeni birşey ortaya atıyorlar ve huzursuzluk çıkartıyorlar. Bu nedenle senin alım gücünün azalması, herkesin oyle oldugunu göstermez. Cebinde 1 milyon dolarin olsun bak bakalim krizden falan bahsediyormusun. Kriz çıksada dolar artsa, benim cebimdeki para artsa diye bakarsin. (Az once anlattigim kisiler gibi)

@zekee nin durumu iyi demek ki ki sükür ediyor. Buna bu kadar takilman gerekmezdi bu yuzden.

[www.voiphone.at]
Tolga Cakiroglu  |  (0 puan) 02 Kasım 2008 08:03

@tolga ya katılıyorum.. sonuçta bu işten ciddi rant sağlayanlarda var.. başbakan maaşıyla oğluna gemi(cik) alabilmek o kadar basit olmasa gerek.. hmm veya kuş gribi gibi bi hastalıktan likit yumurta üretip satmak.. veya veya devletin tasarryflu ampullere geçmesi için ihale açması ve bu ihalede tek bir firmanın 600 milyon dolar!! a ampulleri alması ve devletinde 1,4 milyar dolara o şirketten geri alması .. bilin bakalım şirket kimiiiinnn ? :)
böyle böyle işte ülkeyi ne güzel hale getiririz diye uğraşıyorlar.. prensipte doğru evet..
dediğim gibi tolgaya katılıyorum.. bugün bende olsam bende kendi cebimi düşünürüm.. bananeki vatandaşdan bilmem kimden ?
devletin malı deniz yemeyen domuz.. bu söz ve bu düşünce yapısı değişmeden bu ülkede ekonomik krizler,açlık,sefalet vatandaş açısından hep devam edicektir.. diğerleri ise hep bu tarz işlerden pay çıkarıcaklardır.. ;)

www.DjarumTurk.net
Serhat7  |  (-1 puan) 03 Kasım 2008 09:26

efendim hiperenfilasyon bu ülkede şurdaki haberle birlikte aşmış durumda..
100 yazıyla(yüz) trilyon zimbabve doları..

Kellepaca  |  (0 puan) 16 Ocak 2009 18:48

aynı gemideyiz!
hepimiz!

biSGen--bLoGSPot .... YaratıcıDrama ... biSGenMySPACE NON-SCHOLA-SED-VITA-DISKUMUS!
biSGen  |  (0 puan) 16 Ocak 2009 21:59

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu