Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan ucandaire.org'da: "Gladyatör, yeni Superman filminde!"

global warner
global warner
pilli network camiasının en eskilerinden numb ve arkadaşları küresel ısınmaya karşı okyanusların rüzgarını yelkenlerine doldurarak "bir kişiyi uyarmak için bin mil daha" sloganıyla yola çıkıyor. bu amaçla globalwarner.org adlı siteyi cekirge, euqon, freefreshfish, hafif uyku ve menguzar'ın destekleriyle kurdular, ben de elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalıştım.

projenin amacı tekne ile dünyayı dolaşarak insanları uyarmak. teknenin adı da amacına uygun olarak globalwarner. tüm tur boyunca rastlanılan her kişiye küresel ısınmaya karşı alınabilecek önlemler anlatılacak ve bu amaçla tasarlanan bayrağı taşıması rica edilecek. ayrıca, sitelerinde insanlardan daha temiz bir dünya için söz istiyorlar. bu yazı yazıldığı sırada söz vermiş 379 kişi olmuştu.

yaşadığımız dünyayı rezil bir halde çocuklarımıza bırakacaksak da çocuklarımız bu rezalete karşı neden bir şey yapmadınız sorusunu sorduğunda onlara verecek cevabımız olmalı şeklinde yaklaşıyorlar.

blogal warner projeye destek veren bloggerların adı oldu. gün geçtikçe daha da çok artmasını ve bunun örnek bir sivil toplum duyarlılığı olmasını umuyoruz ki şimdiden bildiğimiz tanıdığımız isimler de uyaranlar arasına katıldı.

amaç olabildiğince çok kişiye ulaşmak ve özellikle öncelikle bloggerlardan başlayarak her bireyin desteğini almak. bir el atıverin de dünyayı kurtaralım.

Spacer
Spacer
 | 50 yorum var 
 | 15 Nisan 2007 00:01 

Yorumlar

Çok güzel bir hareket fakat neden global warner? Küresel bir hareketin Türkiye ayağı mı?

binyatisa  |  (0 puan) 15 Nisan 2007 11:45

yok, kazın ayağı öyle değil, şöyle: çıkış noktası türkiye olan küresel bir hareket. Tüm yerküre anlasın, kavrasın diye "global warner" denmiş olsa gerek.

plumprune  |  (0 puan) 15 Nisan 2007 12:19

Yolunuz hep açık ve berrak olur inşallah.

necronamber  |  (0 puan) 15 Nisan 2007 19:42

temennilere sonuna kadar katılıyorum,
elimden geldiğince ulaşabildiğim yerlerde duyurular yapıp linkler vereceğim.

erususre  |  (0 puan) 15 Nisan 2007 22:37

Hersey cok iyi cok guzel, pembe gozlukleri atip bir de oyle bakmakta fayda var. Hayat bir macera degil. Local, hallettikde globali kaldi. Kiniyorum bu olusumu.

COD2  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 01:41

@cod2 : boş vakitlerinde "local"(?) adlandırdığın sorunları düzeltmek için harcadığın emekleri listelersen, pek tabii ki onlarıda destekleriz. ama bu insanlar, değil boş zamanlarını, hayatlarının 3 senesini, senin-benim değil çocuklarımızın geleceğini ilgilendiren bir konuya dikkat çekmeye adamışlar hiç üşenmeden, ben salondan yatakodasına giderken, "çişim gelse de bari, tuvalet yolumun üstündeyken aradan çıksa bu" diye düşünüyorum genellikle,..

çoğu insan ufak-tefek şeyleri değiştirerek ne kadar büyük etki yapabileceğinin farkında değil, globalwarner'cıların "macera"sı en azından 3 sene boyunca türk internetinde bu konunun sıcak kalmasını sağlayacak,.. benim gibi insanlara örnek olacaklar..

cemshid  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 02:51

güzel bir çaba. umarım faydası olur. ayrıca sitedeki "söz veriyorum" bölümünde de özetle üzerimize neler düştüğü, neler yapabileceğimiz anlatılmış.

hikikomori  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 08:35

destek veren bazı bloggerlar için bkz blogal warner - sosyomat.

keditasmasi, mon cul...
culdesac  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 17:08

@Cod2

Hadi programı desteklersın desteklemezsin tamamda kınamak nedir yani.
Ben çok takdir ettim,kend adıma söyleyebilirim ki şimdiden beni uyardınız.

Nachdenklich  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 19:03

Hayat nedir?
Hayat, acısıyla ve tatlısıyla yaşanan bir süreçtir.

Şimdi tatlı tarafı yavaş yavaş kaybolmaya başlayınca endişelenmeye başladınız değil mi? Ama gerçek şu ki şimdi sıra hayatı acısıyla yaşamaya geldi. Nereye kaçacağınızı sanıyorsunuz?

Kesinlikle desteklemiyorum !

eburhan  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 19:18

pilli camiasından gelen destekleri aile içinden geliyor gibi hissettiğim için bu desteklere ekstra seviniyorum. herkese çok teşekkürler.

desteklemeyip ve hatta kınayan arkadaşlar da kendi adlarına haklı olabilirler, ister kınarlar, ister dünyanın haline bakıp kına yakarlar.

işe yarar mı bu yaptığımız bilmiyorum ama en tehlikeli bakış açısının "ne işe yarar ki" diyerek yerinde otururken, harekete geçmeye çalışanları kösteklemek olduğunu yaşadıkça öğrendim.

evet, hiçbir şekilde ana gündemi küresel ısınma olamayacak bir ülkeyiz, hatta bir konuda dünayanın ilk üçünde olmamızla bile gurur duyabilirsiniz. dünya üzerinde kyoto'yu imzalamamış olan üç ülke var; abd, avustralya ve türkiye. hangi lokalden bahsediyorsunuz anlamadım ama istediğiniz kadar lokal kalınız, 20 sene sonra milyonlarca insan iklim koşullarından göç ederek sıcak evlerinizin kapısına dayanınca, umarım onları da kınayarak sorunu halledersiniz...

elbette kimseyi umut edin, deneyin, bir şeyler yapın diye zorlayamayız... ama bırakın da biz umut edelim ve bildiğimiz yöntemlerle bir şeyler yapmayı deneyelim, elimizde başka silah yok çünkü.

NuMB  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 20:38

sizi engelleyen yok ki zaten :) Ben sadece gerçeklere dikkat çekmek istedim. Gerçek olan şudur: Nasıl ki bu dünyanın sefasını yıllarca insanlar sürdüyse, artık cefasını da çekme zamanı gelmiştir. Bunun önüne yelkenliyle dünyadan marsa yolculuk yapsanız da geçemeyeceksiniz. Yukarıdan, belli zamanlarda belli alâmet uyarıları gönderildi. Bunları anlamadıysanız sizin inanç zayıflığınızdandır.

eburhan  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 23:16

ben cod2'ye demiştim genel olarak ama eburhan kardeşim siz de değişik bir bakışmışsınız... madem işi din'e bağladınız dinde teslimiyetten önce, "yapabileceğini önce sen yap, sonra allah'a havale et" diye bir bakış yok mudur... allah sizi öbür dünyada, çok güzel yaptın, zamanı gelmişti zaten, iyi ki dünyanın kötüye gidişine müdahale etmediniz diye mi yargılayacaktır?

NuMB  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 23:32

dünyanın sonunun gelmesi iyi işler yapmaya engel olmasa gerek. dünyanın sonunun gelmesinden ayrıca, kimin yarın sabaha sağ çıkacağı belli değil ama bu hiç birimizi günlük yaşamdan alıkoymuyor. yaptığımız her işte böyle. kıyametin kopması, dünyanın sonunun gelmesi -bazıları iyi ve uygun görmese bile- yapmak istediğimiz işleri yapmamıza engel değildir.

asymptot  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 23:41

numb bey kardeşim, beyhude çabalar içindesin ben buradan görüyorum.

dünya foton kuşağına girdi, hepimizin dna'ları mutasyona uğruyor. mevlana evrensel dostluk örgütü sirius'tan mesajlarla geliyor, sen hala ısınmadasın, küreseldesin.

küresel yok artık, evrensel var. evren ısınıyor, kalpler ısınıyor, hepimiz sevgi, çiçek ve indigonun etkisiyle venüsten merküre doğru geçiş evresindeyiz, bilmez misin?

tutturmuşsunuz bir global ısınma bilmemne.. yok öyle bişey, bu kış gayet soğuktu mesela. şimdi de serin, ayaklarım üşüyo. nerde ısınma? hani?

yaa, yaa..

menguzar  |  (0 puan) 16 Nisan 2007 23:54

Ben şunu demek istiyorum. Küresel ısınma nedense insanların son 1-2 yıldır dikkatini çekmeye başladı. Sanki 50 sene önce yok muydu? Neden o zamanlarda insanlar "küresel ısınmaya karşı önlem alınmalı" diyenlere kulak asmadılar? Neden onlara destek olmadılar?

Şimdi yumurta kıçınızın ağzına geldiğinde hadi bakalım "bir el atıverin de dünyayı kurtalım" diyorsunuz. Ben buna kızıyorum buna öfkeleniyorum. Ne zaman işin sonuna geldik mi aklımız başımıza o zaman geliyor.

Eğer bu proje küresel ısınmanın önüne geçilebileceği zamanlarda yapılsaydı elbette destek olurdum. Ama iş işten geçtikten sonra popülizm uğruna yapılmış zaman kaybından başka birşey değildir.

Artık küresel ısınmanın önüne geçemeyiz. Yanlış anlamayın dine bağlamıyorum. Biz insanlardan bahsediyorum. Ne yapsak artık geri döndüremeyiz bu olumsuz durumu. Bu yüzden günlük yaşantınıza bakın.

Sizin yaptığınız aynen şuna benziyor. İleride nasıl olsa istanbul'da deprem olacak. Hadi el atıverin de bütün binaları yıkıp yerine sağlam olanlarını yapalım :)

Peki insanlar İstanbul'da deprem olacağını bile bile bu çalışmaları yapıyorlar mı? Hayır ! Herkes yine keyfine bakıyor. Fakat yarın birgün 1-2 sallantı olduğunda yine sizin gibi popülizm budalalarını görürüz. "İstanbul'u Kurtaralım" başlıklı projelerle ortaya çıkarsınız yine.

eburhan  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 00:00

çok stratetjik bir hata var ki, menguzar hatırlatmışken demeden geçemeyeceğim:
dünay ısınıyor, sular yükseliyor. siz yolculuğu bitirene kadar okyanuslar iki katına çıkacak ve gez gez bitmeyecek o yolculuk. geç kalmış bir tur malesef...

asymptot  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 00:02
sizin gibi popülizm budalalarını görürüz

bu cümleden sonra sana pek de insaflı davranamayacağım, üzgünüm e-burhan!

"50 sene önce neredeydiniz?" gibi bir soruyu, 37 yaşında bir adama sorarken, aklının yerinde olup olmadığını merak ediyorum...

"herkes yine bile bile keyfine bakıyor" diye eleştiri getiriken, keyfimize bakmayalım, bir şeyler yapalım diyenleri budala ilan ettiğinde, aklın yerinde mi senin, onu da merak ediyorum...

kafası karışık'ın sözlük karşılığı gibisin...

NuMB  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 00:33

numb bey, kusura bakmayın ama kimi arkadaşlar haklı. çok geç kaldınız ancak yine de sizi destekliyorum. yanlış anlaşılmasın, sizin gibi yumurta kapıya dayanınca harekete geçmiyorum. zaten bir siz bir de şu bono çok canımı sıkıyorsunuz, işiniz gücünüz popüler olmak. benim içim rahat zira sizin aksinize ben bu işe çok önceden dur demeye kalkıştım. bundan elli yıl evvel, sevgili validemin yediği bir elmanın içindeki kurtçuğun bedenine girip onu küresel ısınmaya karşı uyarmaya çalıştım ancak sanırım elmayı yerken çıkardığı katur kutur seslerinden beni duyamadı. baktım valideyle ilişki kuramayacağım, koştum pederi tuttuğu bir balığın ağzından uyarmaya çalıştım, o da beni mangalda pişirip, rakı masasında bir güzel mideye indirdi. ama yine de yeğenimin daha güzel bir dünyada yaşamasını sağlamak umuduyla, elimden geleni yapmaya çalışacağım. bizi gidi popülizm budalaları bizi.

plumprune  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 00:34

e burhan, küresel ısınma hakkında biraz daha araştırmalısın bence.

ayrıca küresel ısınma muhabbetleri 1-2 sene önce ortaya çıkan bir şey değildir, son 50 yıldır farkedilmiş ve yapılan yoğun araştırmaların neticeleri,kamuoyuna yansımaları günümüze kadar uzamaktadır.

hala bazı bilim adamları tarafından da varlığının kabul edilmediği doğrudur. fakat bu böyle de olsa, insanoğlu kirli elini bulaştırıp doğayı,yaşadığı dünyayı kirletmektedir bu bir gerçek.

bu tur, "küresel ısınmaya karşıyız, hepimiz ozon tabakasıyız" demeyi amaçlamıyor sadece unutmayalım.

iyiyi öğütleyecek bir tura neden karşı çıkılır anlamıyorum.

nihilanth  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 02:34

yani eburhan, hem spider-man hayranısın, hemde "bi el atın da dünyayı kurtaralım" diyenlere -bize, hepimize- köstek oluyorsun...? numb'a katılıyorum. kafan karışmış senin. kendinden emin olduğun bi zaman yorum yap istersen..

anyway  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 02:48

@eburhan
az önce farklı bir bildiride hakkım da yazmış olduğunuz yanıta, hak ettiğinizden daha iyi yorumumu yazdıktan sonra son yorumları okuyorum
bir de ne göreyim zat-ı muhterem eburhan burada ve renklendirmiş sayfayı

nacizane önerim;
bu üslup ve lafazanlıkla, pişti tabelası tutabilirsiniz kırahathanelerde...

taylot  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 03:42

Ben halen kınamaya devam ediyorum, boş bir uğraş olduğu kanısındayım. Bozulan dünya bence düzeltilemeyecek, çünkü çok karışık bir yapıya sahip, bir oyuncak değil ki kırıldığında yapıştırmak mümkün olsun. Üstelik bu gibi eylemleri ben - kusura bakmayın ama - artistik buluyorum. Yelkenliyle gezsen ne olur, gezmesen ne olur. Bir kaç bültene çıkarsın, sağda solda adın geçer, ortamlarda parmakla gösterilirsin ve olay biter. Toruna torbaya anlatılacak bir çanta dolusu macerada cabası. Dolayısıyla böyle entellektüalizm arasına sıkışmış, halka inemeyen eylemler benim için bişey ifade etmiyor. En büyük güç yönetilebilen cehalettir. Toplumları bir amaç uğruna harekete geçiremezsen yaptığın eylem rakı mezesi olmaktan öte geçemez. Ben her şeyin düzelmesi için büyük bir yıkım bekliyorum, belkide savaşların tekrar taşla ve sopayla yapıldığı bir an bekliyorum.

COD2  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 04:32

cod2; yelkenli deyince aklına lüks gelen minyon hayal gücün, elbette halk'ı inilecek bir aşağılıkta algılayacaktır...

halk'a inmek ne demektir? halk bizden daha aşağı bir yerde midir? biz kimiz?

artistik çaba göstermenin nesi yanlıştır? sanat da mı yapmayalım?

ayrıca, entelektüelizm'i halktan kopukluk sanan senin gibi her halttan anlayanlara, entelektüel'in tek L ile yazıldığı öğretilmelidir...

NuMB  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 05:53

@numb
türkiye'de "artistik, artist" gibi sözcükler doğru anlamıyla olmasa da hatta bazen "artiz" gibi telaffuz edilse de "gösteriş için, gösteriş meraklısı" anlamlarına gelir. tabi sen karşındaki adama doğru cevabı vermişsin, o ayrı.
"halka inme" ve "bugüne kadar neredeydiniz, yumurta kapıya dayanınca.." muhabbetleri çok komik olmuş hakkaten. hayır.. ben buraya hakkaten takıldım. yumurta kapıya dayanana kadar bişey yapmadıysak artık hiç yapmayalım dimi? 5 gün öncesinden çalışmanız gereken çok önemli bir sınava son gün hala çalışmadıysanız, oturup çalışmaya mı başlarsınız? yoksa battı balık yan gider mantığındaki insanlardan mısınız siz de? hayır daha da geç olmadan bir şeyler yapılmaya çalışılıyor. oturduğu yerden ahkam kesen bir kahvehane insanı gibisiniz. (yayılarak oturmuş, elindeki nargilesini üflerken)"hilmi abi bırakın bu işleri, bugüne kadar bişe yapmadınız şimdi mi uğraşıyosunuz. bırak olum bırak hikayesin sen yaa. dünyayı mı kurtaracan. artize bak sen. lann!" tabi bütün bunları söylemesinin nedeni aslında bu konu hakkında çokça düşünmesi değildir masadaki okey üçlüsünün dikkatini başka yere çekip "taş çalmak"tır. yoksa ne uğraşacak böyle önemli işlerle. :)

ers  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 09:26

@NuMB demiÅŸki:

"50 sene önce neredeydiniz?" gibi bir soruyu, 37 yaşında bir adama sorarken, aklının yerinde olup olmadığını merak ediyorum...

İşte yazdığınız bu cümle olaya ne kadar kişisel yaklaştığınızın bir simgesidir. Ben bütün konuyla ilgili bütün insanlara seslenmiştim.

@cod2 demiÅŸki:

bir oyuncak değil ki kırıldığında yapıştırmak mümkün olsun.

Olayın özeti de budur. Oyuncakla oynarken iyi, oyuncak kırıldıktan sonra kötü.

eburhan  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 10:46

eburhan, bence global-warner'ı anlatan bir yazıda, bari "iyi niyetli bir yaklaşım evet ama bütün bu küresel ısınmaya karşı eylemleri gerçekleştirmek için geç kalmadık mı biraz" falan deseydin, global warner gibi iyi niyetli bir girişime sert çıkıp, sonra da "size değil ben genele konuştum demek biraz tuhaf oldu..

cemshid  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 10:58

@cemshid
Evet haklısın abicim. İlk 2 mesajımda iyi niyetle "çok geç kalındı" mesajı vermeye çalıştım. Fakat benim anlatmak istediklerimin illâ ki tersi anlaşılınca biraz sertleşmek "zorunda" kaldım. Verdiğim rahatsızlıktan dolayı kusura bakmayın.

eburhan  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 11:05

yaklaşmışken 28 Nisan küresel ısınma mitingine gitmek isteyenler için hatırlatma..

no comment..
halle  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 11:54

gw ekibi 28 nisan mitingi'ne de katılacak bildiğim kadarıyla.

asymptot  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 13:02

Numb:

Sen nesin, kimsin, senin her söylediğin doğrudur, kuraldır, kabul edilir diye birşey var mıdır? Senin yaptığın şey sence güzel olabilir, ama senin için güzel olan benim için olmayabilir. Öncelikle benim yazdığım kelimelerdeki yanlışları bulmak gibi boş bir çaba içine gireceğine bunu biraz olsun düşün derim. Halka inilmiyor evet, bunu savunuyorum halen. Ve bunu söylemek o kadar kolay ki bir nedene bile gerek yok, "hoşuma gitmedi, sevmedim."

Çevreyle ilgili eylemlerin hepsi artistik bir çaba içerisinde icra ediliyor, genelde üniversite öğrencileri, iyi eğitim almış kişiler bu işin savunucuları olarak öne çıkıyorlar. Sanki dünyayı birileri onlara emanet etmiş gibi "global warner" gibi isimler bulup, yelkenlilerden bahsederek halkı konudan uzak tutmakta çok başarılısınız. Çünkü halk dediğiniz yığın, senin "biz kimiz" dediğin şey değil, halkın çoğu senin bu yazıda telafuz ettiğin şeylerden anlamıyor, ingilizce bilmiyor, yelkenliyle gezmiyor. Böyle yaparak siz eylem yaptığınızı sanarak farkında olmadan karşı bir cephe oluşturuyorsunuz. Keşke adı global warner olmasa ve yelkenli değil balıkçı tekneleriyle yapsaydınız bu eylemi.... Doğru ya küresel ısınma sonucu denizlerde meydana gelen sıcaklık değişmelerinden yelkenli sahipleri balıkçılara oranla daha çok etkileniyor değil mi. Biri ekmek peşinde diğeri keyif peşinde. Her neyse iyi planlanmamış, zayıf karakterli bir eylem olduğu düşüncesindeyim. Aksini düşünüyor olanlar kelimelere takılmadan fikrini söylerlerse sevinirim.

COD2  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 21:30

Sonuçta her ne şekılde olursa olsun dünya iyiliği için yapılan birşeye bu kadar sert çıkanlara şaşırıyorum.

Nachdenklich  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 22:02

çevreyle ilgili eylemlerin savunucuları olarak öne çıkan bir kısım üniversite öğrencisinin anası babası marstan geldi, geri kalanlar da hep entelektüel çevrelerin çocukları. silkelenin de kendinize gelin. yığın dediğiniz halkın her kesiminden genç var üniversitelerimizde. yapılan iyi işlerden bihaber gezerseniz, bilmezsiniz tabii neler olup bittiğini. merak ettim siz özel üniversitede filan mı okudunuz? zira çok uzak kalmışsınız türkiye gerçeğine. ve evet, dünyayı bize emanet ettiler. böyle düşünmeyenlerin vay haline!

yazınızdaki geri kalan kısımlara dair de uzun uzun yazmak isterdim ama numb beye ayıp olur. o gereken cevabı verir nasıl olsa size.

plumprune  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 22:36

halk da kendisini doğrudan ilgilendiren durumlarda karşı çıkıyor. nükleer santral, siyanürlü altın gibi örnekleri var.

asymptot  |  (0 puan) 17 Nisan 2007 23:40

plumprune;

Sende o meshur yelkenlinin tayfasisin sanirim her neyse cokta umurumda degil. Nerede okudugum ne egitimi aldigim ancak beni ilgilendirir, bana turkiye gerceginden bihabersin diyorsun oysa dikkatli okusan o gercekten bihaber olanlarin kendiniz oldugunu gorurdunuz. Ben size halk yelkenliye binmiyor, halk ingilizce bilmiyor derken mi ulke gerceginden uzagim?? Yoksa siz "global warner" gibi bir olusum icerisinde oldugunuz, yelkenliyle eylem yaptiginiz icin mi uzaksiniz ulke gercegine. Ayrica ulkenin gelecegini kim emanet etti size, ustelik sizler kimsiniz? Ogrenci misiniz, elit misiniz, nesiniz? Kimsenin kimseye bisey emanet ettigi yok, bu ulkede yasanan 80 yasindaki adamda sorumlu, 20 yasindaki adamda. Ben eyleminize birsey demiyorum, yapin. Takdir eden eder, alkislayan alkislar. Ben sadece kisisel fikrimi soyledim keyfinize bakin sizler. Sadece halkci bir eylem olmadigini anlatmaya calistim.

COD2  |  (0 puan) 18 Nisan 2007 01:09

Eger arkadasimiz bu yelkenli ile ben kiyi kiyi dolaşıp bütün Anadolu'ya derdimi anlatacağım deseydi tepkinin çıkış noktası biraz daha anlaşılabilir olabilirdi. Yelkenli ülke ülke dolaşıp gittiği ülkenin sivil toplum örgütleri, çevre kuruluşları ile görüşecek, bu sırada belki o bölgenin basınında yer bulma dertlerini anlatma şansları olacak. Bu durumda isminin türkçe olmasından öte ingilizce olması daha mantıklı oluyor.
Size göre iyi ya da kötüdür, anlamlı ya da anlamsızdır olabilir. Ancak pek de mantıklı diyemeyeceğimiz şekilde eleştiriden uzak bir tepkiye de anlam veremedim açıkcası.

Chudo  |  (0 puan) 18 Nisan 2007 01:31

chudo, neden sorunlari kendi icimizde halletmeden hemen disariya tasiyoruz anlamiyorum. Kendi insanina cok mu iyi anlattin bu küresel isinma kavramini, cok mu bilinclendirdin insanini da disariya aciliyorsun. Her neyse daha fazla yazmak istemiyorum ben, size anlamadiniz demicem, ben anlatmadim galiba. Eyleminizde basarilar diliyorum, umarim küresel isinmanin onune gecebilecek calismalar yaparsiniz, bizde takip ederiz.

COD2  |  (0 puan) 18 Nisan 2007 01:59

Bak 28 Nisan 2007'de Kadıköyde bir başkaları aynı amaç için bir araya geliyorlar. Bununla ilgili web siteleri hazırlanıp bildiriler basılıyor. Bazı sivil toplum kuruluşları, odalar toplantılar yapıp ulaşabildikleri insanlara dertlerini zaten anlatıyorlar. Bunları bir bütünün parçası olarak görmek lazım. Mesela sen de kendi yerelliğinde yap birşeyler, bir kişiye de olsa sen anlat neler oluyor. Neden kendini dışında tutuyorsun ben asıl onu anlamıyorum!

Chudo  |  (0 puan) 18 Nisan 2007 02:05

eleştirmeden önce okumak lazım. her şeyden önce bu proje süper tatil havasında geçecek bir yelkenli seyahati değil. eğer zahmet edip ilgili sayfaları okumuş olsaydınız, asıl amacın halkı bu konuda uyarmak olduğunu, yelkenli ile çıkılacak olan seyahatin de bu hareketin küresel bir sembolü olduğunu anlardınız. henüz yeni başlamış, üstelik ilk olarak internet üzerinden duyurulmuş bir proje olmasına rağmen, hali hazırda Türkiye'nin pek çok ilinden ve kesiminden destek almaya başladı. söz verenlerin meslek ve şehirlerine bir göz atmanız bunun için yeterli olacaktır. kullanılan dil de oldukça anlaşılır bir türkçe. ha, siz şimdi köydeki ahmet çoban bunu okuyamaz dersiniz diye belirteyim, söz veren herkes bu konuda çevresindeki insanları uyarmakla yükümlü, hani sizin tabirinizle halkın anlayacağı bir dilde.

site hali hazırda iki dilde hazırlanıyor çünkü amaç sadece türk halkının dikkatini bu noktaya çekmek değil, dünyanın dikkatini çekmek. dünya turuna çıkan tayfa 3 kişi, onlar dalgalarla boğuşurken biz burada elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz. kendinizi öyle bir soyutlamışsınız ki, "biz" diye adlandırdığım kitlenin bugün dünyada yaşamakta olan tüm insanlar olduğunu bile idrak edemiyorsunuz. bize değil de kime emanet edildi allah aşkına bu dünya?

üniversite öğrencilerine gelince, çiftçi çocuğu da, fabrikatör çocuğu da aynı koşullar altında okuyor devlet üniversitelerinde. üniversiteli oldular diye o bahsettiğiniz halktan uzaklaşmış olmuyorlar anlayacağınız.

bizler insanız sayın cod2, ve dünyanın bu hale gelmesine neden olduğumuz için kendimizi sorumlu hissediyoruz. ister hayalperest deyin, ister elit, elimizden geleni yapmaya söz veriyoruz.

plumprune  |  (0 puan) 18 Nisan 2007 02:10

Nolur benim icin uzulme :) "neden disinda tutuyor musum?" yahu icinde tutulabilir bi tarafi mi var? Hadi deyince yelken acilmiyor.

COD2  |  (0 puan) 18 Nisan 2007 02:13

plum:

:)) Farkinda misin, bu projeye bildirgec uzerinden en cok destegi ben verdim. Eger ben olmasaydim herhangi bir konu gibi kapanacakti bu. Bir dusunce ancak karsiti varsa yasar... Saygilar ve basarilar..

COD2  |  (0 puan) 18 Nisan 2007 02:19

Süpersin sen insanlık bu çabanı unutmayacak. Bir de yelken açmak dışında yapacak birşeyler de olabilir belki ha!

Chudo  |  (0 puan) 18 Nisan 2007 02:21

cod2, hala anlamamakta direniyorsunuz. söz verenlerin hepsi yelkenliyle dünya turuna çıkmayacak, bulundukları yerde ellerinden geleni yapacak. Eğer, "ama onlar dünya turuna çıkıyor, ben burada kalmam, bana ne. bana ne." diyorsanız, amacınızın kınamak değil, küçük bir çocuk kıskançlığında mızıkçılık yapmak olduğunu düşünmeden edemeyeceğim. bu bahsi geçen tayfanın üyeleri denize gönül vermiş adamlar. ben de süper çeviri yapıyorum misal, benim yerimde olmak ister misiniz?

plumprune  |  (0 puan) 18 Nisan 2007 02:25

cod2, bu konuda haklısınız. hakkınızı yiyemem, şimdiden teşekkürler. :)

plumprune  |  (0 puan) 18 Nisan 2007 02:27

Tadinda kalsin, ben sizi anliyorum, sizinde beni anladiginizi umuyorum. Madem gönül vermişsiniz iyisini değil, en iyisini yapın bizde takip edelim.

COD2  |  (0 puan) 18 Nisan 2007 03:15
asymptot  |  (0 puan) 04 Mayıs 2007 12:29
asymptot  |  (0 puan) 15 Mayıs 2007 22:45

bu proje ne oldu? hayır sitemize destek bannerları falan koyduk ekşın yok bayadır.

hikikomori  |  (0 puan) 30 Temmuz 2007 08:26

Kyoto protokolünü Türkiye imzalamamalı. Protokolde, destekçi ülkelerin 1990 yılının emisyon seviyesine geri dönmeleri şart koşulmuş. Ülkemizin 1990 emisyonuna dönmesi demek, sanayinin gerilemesi demektir. Oysa ki pek çok ülkedeki termik santral modası "sayesinde" 1990 yılında emisyonlar çok yüksekti ve o seviyeye geri dönmek zor olmadı. Bizim o seviyeyi yakalamak için, ağır sanayiye darbe vurmak veya nükleer enerjiye geçmekten başka şansımız yok ki bu da ülkeyi dışa bağımlı yapar. Avrupa'daki co2 emisyonunun %1'inden bile azı ülkemizce yapılırken, yerel olarak yapılan bir küresel ısınma karşıtı eylemi desteklemeyi gerekli bulmuyorum. Bunları sözkonusu eylemleri yapanları aptal bulduğum veya bir başka şekilde küçük gördüğüm için söylemiyorum, tam aksine, iyi bir amaç için yapılan herşeye saygı duyarım lakin bu eylemler ülkemizin gerçeklerini biraz gözardı ediyor sanki. Üzerinde durduğum nokta bu.

Ege  |  (0 puan) 30 Temmuz 2007 12:29

zaten hep bi' çapanoğlu vardır bu işlerin altında ama bir şekilde çare bulmak gerekiyor. erke mesela? sahi o noldu?

hikikomori  |  (0 puan) 30 Temmuz 2007 14:55

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu