
Görünen o ki hala pek çok insan UV(ultraviyole) ışınlarının tehlikesini tam olarak anlayabilmiş değil.
Amerikan Optometrik Birliği AOA’nın 2007 yılında gerçekleştiği araştırmaya göre; Amerikalıların %40’ı güneş gözlüğü satın alırken UV’den koruma özelliğini önemli bir faktör olarak görmüyor.
Amerikalıların %61’i ise çocukları için güneş gözlüğü alıyor ve bunların %23’ü merceklerin UV ışınlarına karşı koruma sağlayıp sağlamadığını kontrol etmiyor.
(Böyle bir araştırma şayet Türkiye’de yapılsaydı sonuçlar ne olurdu, diye merak etmediğinizi biliyorum.)

amerikan optometrik birliği (aoa)
AOA’nın güneş gözlüğü hakkındaki tavsiyeleri şu şekilde:

- Gözlerin UV radyasyonuna maruz kaldığı her an hatta bulutlu günlerde veya kışın UV koruma özelliği olan gözlüklerinizi takın.

- İyi bir UV koruması sağlayan kaliteli güneş gözlükleri satın alın. Kaliteli bir güneş gözlüğü UV-A ve UV-B radyasyonunun %99’unu bloke edebilmeli ve görünen ışığın %75’ini veya %90’nını filtre edebilmeli.

- Gözlük camlarının renklerle uyumunun olup olmadığını kontrol edin. Merceklerde deformasyonun veya herhangi bir kusurun olmadığına emin olun.

- Gri renkli mercekler, gözlük camları satın alın. Çünkü bu renkteki mercekler ışık yoğunluğunu objelerin renklerinde herhangi bir değişime yol açmadan düşürüyorlar. Bu da daha doğal bir renk görüşünü sağlıyor.

- Çocukların ergenlerin güneş gözlüğü takmalarını sağlayın. Unutmayın onlar yetişkinlere göre güneş altında daha fazla vakit geçiriyor.
--------------------------
dipnotlar:
1) optometri: Görme kuvvet ve alanını ölçme bilgisi
2) chattagush olarak aoa ile güneş gözlüğü firmaları arasındaki ilişkiyi merak etmiyor değilim.
- chattagush
- 14 yorum var
- 19 Haziran 2008 22:46
« önceki yazı ücretsiz renk seçiciler |
sonraki yazı » İnsanlardan Oluşturulan Arabalar |
Yorumlar
Bu konuda asıl sorun, güneş gözlüğü'nün bir takı yada aksesuar olarak görülmesi. Özellikle az yada orta gelirli ailelerde bu tür satın alma tercihlerinde sadece ekonomi göz önüne alınıyor ki aslında bu ciddi bir sağlık risk oluşturuyor. Tabii gözlük sektöründeki yüksek kar marjları da tüketicileri kalitesiz ürünlere iten bir başka faktör. Tüketici olarak - örneğin - 250 YTL'ye aldığım bir gözlüğün bir başka mağazadan 100 YTL'ye alınabiliyor olması beni çok rahatsız ediyor.
| turkuas | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Haziran 2008 00:46 |
Eğer hala gözlük almadıysanız ve almayı düşünüyorsanız yaz sonunu bekleyin derim. Sezon sonu diye bayağı ucuzluyor. Çünkü bir dahaki yaza tam 6-7 ay var ellerinde kalmasından iyidir. Giyim içinde geçerli bu gerçi. Sağlık konusunda ise söyleyecek bir şey kalmamış. Bildiride herşey açık. Önemli olan ne marka ne imaj. Gözlük, sahibine elbette yakışmalı ama sadece aksesuar olmakla kalmamalı..
| positive | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Haziran 2008 00:54 |
aklınızda olsun, mağazalarda 100-150 $ satılan gözlüklerin en kralını eminönü'ndeki gözlükçülerin ve gözlük toptancılarının yoğunlaştığı hanlardan en fazla 50 $ fiyatla alabilirsiniz arkadaşlar.
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Haziran 2008 01:00 |
usb 2.0 ve bluetooth 4 desteklemeyen gözlüğe ben gözlük demem, hatta solar paneli yoksa gunesi yansitip enerjiyi bosa harciyorsa bosver zaten
| totallyalien | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Haziran 2008 01:31 |
insan güvenemiyo ki Eminonu'ne, orjinal gözlüğü hiç kullanmamış biri nasıl ayırt eder sahtesinden? Fikir vericek olan var mı bu konuda? Çok makbule geçer. Aynısını yapıyo adamlar.
| sideband | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Haziran 2008 01:40 |
konu açılmış ben de ekleyeyim. mümkünse polarize gözlük alın polarize olduğunu nasıl anlarsınız peki .
1- eğer polarize olduğuna emin olduğunu bir gözlük varsa bunu normal tutarak(180 derece yatay ya da gözlüğün sağ camı saat 3 sol camı 9 da iken) karşıda bir görüntüye bakın . sonra önüne test etmek istediğiniz gözlüğü getirin ve 90 derece çevirin( sol cam saat 6 ya sağ cam 12 ye baksın , ya da sol 12 sağ 6 ) sonra az önce baktığınız görüntüye bu iki gözlük camından bakın . eğer görüntü tamamen kapanmışsa 2 inci gözlükte polarize . neden , o 90 açı farkı ile ışık tamamen kırılmış ve artık size ulaşmıyordur
2-bunun testini yapabileceğiniz birçok gözlükçüde bulabileceğiniz deneme görüntüleri var . kağıttaki görüntüler arasındaki ışık farkının polarize gözlük ile çok daha belirginleşmesi ...
3-güneşli havalarda arabanın döşünden ön cama yansıyan ışık polarize gözlük ile görünmez , en azından ben de öyle oluyor hep. (aynı şartlarda araba camına gözlüğü 90 derece çevirip baktığınızda yansıma beliriveriyor :p ).
| mufit kiper | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Haziran 2008 09:00 |
Bir şey hakkında basın fazla bilgilendirme yapıyorsa bu beni acaip kıllandırıyor .Bu gözlük meseleside aynen bunun gibi maliyeti 50 ytl bile olmayan gözlükleri 500 ytl ye satan zihniyet elbette aradaki farkı bize bu şekilde bilgilendirme yaparak kapatmayı amaçlar diye düşünüyorum.Bu konuda somut incelemeler yapacak bir site olsa da hangi gözlük uv yi ne kadar süzüyor bir görsek bizim için en iyisi olur bence .
| nehuse | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Haziran 2008 12:51 |
1. Yaz sonunu bekleyin tavsiyesine katılmıyorum, kaliteli markaların gözlükleri elde kalabilir ama satan kişinin elinde değil, zati fiyat belirlenirkende buna göre belirlenir. Kalitesiz gözlüklerde dediğiniz mümkün.
2. Orjinal gözlük nasıl ayırt edilir konusunda fikir istenmiş, yazardım ama uzun burada ayrıntılı olarak anlatılmış ama kısaca bahsetmek gerekirse orjinal gözlüklerin garanti belgeleri oluyor ve muhattab bulunabilecek sabit bir mağaza olmalı.
3. Eminönündeki tüm esnafları bir tutmamak gerekir. Bu linkte bir örnek mevcut.
İşte hizmet bu dedirten esnaf
Bu kişi benimde gözlükçüm, reklamını yapıyor gibi oldum ama bence hakediyor, iyi bir esnaf.
| dijital saat | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Haziran 2008 15:14 |
Hah, işte burada sormam gerekiyor.
Güneşte gözlerimi açamıyorum. Bu bana özel bir şey değilmiş ve böyle bir rahatsızlık varmış.
Bu rahatsızlığa özel gözlük varmış.
Bu gözlükten almak istiyorum ama satıcılara güvenmeme gibi bir takıntım, SSK desteğiyle indirimli almak gibi bir beklentim var.
Ayıptır söylemesi :))
| hayalci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Haziran 2008 01:07 |
- @hayalci
ssk ile indirim alma beklentin boşa çıkabilir,artık gözlükçülerin ssk reçetesine güneş gözlüğü vermesi ruhsatının iptaline kadar yol açabiliyor.
| kerimayar | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Haziran 2008 01:12 |
Polarize de ayrı bir bildiri konusu olabilir. Çünkü şart mıdır sorusunu beraberinde getirir ve estetik yönden çeşitli kayıpları vardır.Araç kullanırken oldukça avantajlıdır. Kalitesiz olduktan sonra polarize olmuş a olmuş b olmuş çokta farketmiyor açıkcası. Yetişkinlerde diyecek pek fazla birşey yok ancak çocukların gözlerine yaptıklarını anlamak çok zor, bilseki çocuk o gözlükleri takmayacaktır.
Kalitesiz camların bir dezavantajı da (ki diğerlerini sıralamadım yanlış anlaşılabiliyoruz) gerekli olan ışığıda azaltarak göz bebeklerinin gerekli olan ışığı alabilmeleri için büyümelerine yol açıyor zararlı ışınların hiçbiri süzülmediği için de çok daha fazlası göze giriyor.
Kaliteli gözlük ve fiyat konuları elbette uzun uzadıya bir konu. Ancak kısaca belirtmek gerekirse hesaplı ya da pahalı alacağınız gözlüğün garanti belgesi ve/veya sertifikası bulunuyorsa güven konusunda bir adım daha öne çıkabilir.
| Optisyen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Haziran 2008 13:05 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
- Güneş altında tıpkı deri gibi gözler de ‘yanabi... (2)
- Her gün 8 bardak su içmeli miyiz? (22)
- Cep telefonu sigaradan daha tehlikeli! (27)
- Pornografi bağımlılık yapar mı? (34)
- Beynimizin büyüklüğü bizi hafıza kaybından koru... (3)
- Kırmızı biberle uyuşturmadan ağrı nasıl kesilir? (2)
- Takip Mamografileri Meme Kanserini Atlayabiliyor! (0)
- Finasterid Prostat Kanseri Riskini Azaltıyor (12)
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.


