Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 10marifet.org'da: "Panço modelleri"

hangi arada oldu bilmiyorum ama, denizbank'ın sitesi değişmiş.

magiclick yapmış, vestel'i de o yapmıştı galiba.

Spacer
Spacer
 | 20 yorum var 
 | 05 Haziran 2005 22:48 

Yorumlar

bir öncekinin bu tasarima ve navigasyona gore daha iyi oldugunu soyleyebilirim. ozellikle left marginde bulunan yaklasin 15 pixel lik bir bosluk inanilmaz derecede kötü görünüyor ve bana göre bir tasarim hatasi. yapilan sitenin bir banka sitesi ve giris yapan insan sayisinin fazla oldugunu bile bile bu kadar grafik kullanip, üzerine üstlük bunlari optimize etmemek ayri bir hatadir. gosterisli olsun diye kullanici düsünmeyen bir web sitesinden oteye gecememis. sanirim tasarim vestel'in de sitesini tasarlamis arkadasin elinden cikmis. kullanilan tekniklerin bir cogu birbirine benziyor.

ryan  |  (0 puan) 06 Haziran 2005 00:11

kendi siteleride dahil olmak üzere 3 siteninde düzeneği aynı. magiclick'in portföyünden bir kaç linke tıkladım onlarda bu düzenekte çıktı. galiba tek bir tasarım taslakları var hehe. ilk defa görüyorum böyle birşeyi.

ben.

aptal[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 06 Haziran 2005 00:51

gene firefox düşünülmeden yapılmış bir çalışma, tasarım firmaları ne zaman tarayıcı bağımsız işler yapmaya başlayacak bilemiyorum. bu tarz işler yapan firmaların gayri ciddi ve teknolojiden bir haber! olduklarını dişünmekten kendimi alamıyorum, olmuyor.

Uordek  |  (0 puan) 06 Haziran 2005 15:04

haklısın aptal bey, magiclick eski creative ekibini makefresh'e kaybettikten sonraki tüm çalışmaları aşağı yukarı aynı.

blackinwhite  |  (0 puan) 06 Haziran 2005 21:14

aslında çok yetenekli bir kardeşimiz, tolga kılınç yapıyor yanlış hatırlamıyorsam tasarımları. magiclick'in tamamen ticari yaklaşımdan öteye gitmesini gerektiren yönlendirilmelere ihtiyacı var.

bir de konu şu ki; elbette servisi sunan firma crossbrowser kaygısında değil. çünkü müşteri bilmiyor ki firefox nedir explorer nedir "tarayıcı dedikleri ie'miymiş??" profili tamamen.

Bu yüzden müşteri böyle bir kaygıda olmayınca, ülkemizde mali getirisi oldukça sıkıntılı olan online işleri üreten ajans da "allahım şunun ödemesi çıksın da başka bir şey istemiyorum" fikriyle hareket ediyorlar. Ajans bence ve kendince haklı.

Hepsi aynı ff'da bozuk bilmemne. güzel yapmışlar işte. bi kere de olmuş tamam diyip takdir edelim kısırdöngü bozulsun.

bir de bana sorarsanız, tamamen swiss font face inden ibaret makefresh işleri de hiç öyle eşsiz değil.

trafo'dur türkiye'de adam gibi interaktif ajans. ad interactive'dir, d4d'dir, litespell'dir.

monofactor - günlük tasarımcı hadiseleri

onuro[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 06 Haziran 2005 22:59

bence oldukca sempatik olmus. yalniz ben firefox kullaniyorum, keske onunla da gorebilseydim siteyi. bi de internet subesi konusunda garanti uzerine tanimiyorum. ne de olsa internet subesi disinda kalan kisimlari oldukca az kullaniyorum. =)

bet3 ~izlenimsel betimlemeler

passion  |  (0 puan) 07 Haziran 2005 02:02

magiclick sanıyorum ki çok yakın geçmişte ve uzun vade gelecekte cross-browser'di web standartlarıydı, firefox'tu .. bunları gözetmeye başlayacak...

cemshid  |  (0 puan) 07 Haziran 2005 11:04

Bir sektörde yapılan işler o sektörü tarif eder, bu bir gerçektir. Eğer bir sektörde yer alan bir firma ne önemi var, müşteri bu şekilde istiyor diye @scottjr'nin dediği gibi kendisini haklı çıkartıyor ise, o zaman güzel olmuş der, güzelin tarifini bile yapmadan, kime göre güzel, ne kadar güzel, niçin güzel olmuş sorularını boşverip, olaya bir tasarımcı edâsı ile bakmadan, elbetteki daha iyi yapılabilirdi der. işin içinden çıkarız.

Diğer yandan, Olay ticari değil mi zati ? bundan böyle sitelerini yenileyen arkadaşlar yanlarına fiyat etiketlerini, maliyet analizlerini koysunlar, bizlerde siteleri ticari başarılarına göre değerlendirelim. gerçekten kırmış oluruz, kısır döngüyü mü ? yoksa memleketteki tasarım şevkini mi? kararı sizlere bırakıyorum.

Uordek  |  (0 puan) 07 Haziran 2005 11:43

firefox ok iyi hos, ama eksik bir browser neden kullaniliyor peki? mp3 varken mp2,5 player yapsam mp3 ü desteklemiyor mp3'ü 2,5 olarak covert et mi olacak. Yoksa mp3 player da onu kullanalim, adamlar mp3 desteklemiyorsa milletin ne sucu var? valla ben s*klemiyorum desem dogru olur. eksik uretilmis bir browser'i kullanan düsünsün sorunu. tam tersi olarak protesto olarak da uygun yapmiyorum.

ryan  |  (0 puan) 07 Haziran 2005 16:25

firefox eksik bir browser değil, ie sorunlu bir browser ama biz o kadar uzun zamandır ie kullanıyoruz ki, ne düzgün kod yazmayı hatırlıyoruz ne de ie'nin sorunlu olduğunu kabul ediyoruz..

hatalı kod yazdığımız içinde firefox düzgün gösteremiyor pektabii...

cemshid  |  (0 puan) 07 Haziran 2005 16:52

eksik olmadigini iddia ettikten sonra soyelenecek birsey yok.

ryan  |  (0 puan) 07 Haziran 2005 17:00

eksik olduğunu da iddia eden sensin yani,..

kaldı ki, eksik "bulduğun" yönlerini 1001 çeşit extensionıyla da kapatabilirsin..

cemshid  |  (0 puan) 07 Haziran 2005 20:06

ie 6+'daki quirks mode'u aç/kapa yaparsan zaten fireworks ayarı bir görüntü elde edersin çoğu zaman. Ortaya çıkan browserla alakalı bir şey değildir çünkü.

Eksiklik olayı ise, doğrudur, kul yapısı vardır tabi eksikleri.

blackinwhite  |  (0 puan) 07 Haziran 2005 22:02

neye dogru kod? msdn'e gore de ie'nin kodlari dogru.

paket cikarmak gerekiyor o halde. sayin musteri bu sizin web siteniz, bunlarda extensionlariniz. bunlari kurmazsaniz düzgün goremezsiniz. burada readme file var. oradan da adim adim yaparsiniz. oeh.

ryan  |  (0 puan) 07 Haziran 2005 22:36

ryancıgım, msdn kimin? ie kimin? onlara göre tabiki doğru kod. ms in zaten herşeyi standartlaştırmaya çalışmasından dolayı bunlar doğrudur diye bağırıyorlar. ancak asıl doğrular w3 konsorsiyumun dedikleridir, ms in pek sallamadıkları yani.

-eoc- siber ve kültür, üstelik yarı fiyatına :|

gameover  |  (0 puan) 07 Haziran 2005 23:29

firefox için de netler yapilsin,gönüller bir olsun.....

eratha  |  (0 puan) 08 Haziran 2005 11:40

firefox / ie ikisi de ayrı rezalet benim nazarımda, sebebi ikisinin de aslında standart olmaması. aslında asıl sorunum W3C ile benim kişisel olarak... standart biziz diye bağrınırken aslında standart falan olamaması, herkesin kendi keyfine göre takılmasına izin vermesi, sadece bir organizasyon olarak kendince bir çabayla bocalaması öldürüyor beni.

oh. rahatladım. monofactor - günlük tasarımcı hadiseleri

onuro[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 08 Haziran 2005 11:47

:), yürü be

doğru söylemişsin onur, zaten w3 dernek gibi çalışıyor, ilk çıkan draftlar genelde akademisyen ve sektör profesyonellerince idealler çerçevesinde şekilleniyor, sonrasında da bu draftlar elli tane üye şirket ve kurluşa gösterildiğinden kuşa dönüyor.

o yüzden w3'ten eksiyon olarak birşey beklemek ne kadar doğru bilmiyorum.

blackinwhite  |  (0 puan) 08 Haziran 2005 16:07

w3c? standart'i büyük olanin belirledigi bir ortam icerisindeyiz. firefox'un ie den daha az kullanicisi varken ben neden firefox'a gore site yapayim? Imkan verilmis zaten ie de yapabiliyorum kodlarla. Istedigimi elde ettigim bir platformdan neden vazgeceyim? IE 7.0 ile zaten firefox'a gecen bir cok kullanici geri donecek. Ayrica bir gercek var ki, firefox end user icin degil pro userlar icin bir platform ve end user daha "www" bilmiyorken kaldi ki, ie den vazgecip firefox kurup uzerine extensionlari ekleyecek. kac müsteriniz outlook'a email ekleyebiliyor ve kaci standartlara uymamis bu diyip sizi sorguya cekiyor? müsteri ne isterse o yapilir ve bu nedenle de teknige uydurmak icin müsteriyi kimse kacirmaz. internetin bile daha henüz dogru düzgün alt yapisinin olmadigi bir ülke de web standartlarini tartismak biraz ütopya'dir.

ryan  |  (0 puan) 09 Haziran 2005 11:28

- yaw hüseyin ne gerek var olm kim içer fantayı? fanta aldırma bu ay lokantaya, koka kola aldır bol bol daha çok satılıyo.

- sen nasıl sayfa editörüsün hamdi, 2-3 kişi basketbol haberi okuyo diye ne bu kardeşim sayfanın yarısını basketbol haberiyle doldurmuşsun, basacan futbolu oraya basacaaan.

- olm mahmut sen bilmiyon la bu işleri. olm türk insanıyız biz arabesk severiz. bizim kafedede arebesk çalacan sittir et popcusunu gavurunu olm

sonuçlar;

- lokantacı daha çok insanı kazanmak yerine bi kısmını kaybeder.

- gazete daha çok okuyucu kazanmak yerine bir sürü okuyucuyu kaybeder.

- kafeci kro mekanı olur çıkar, büyük bi kitleyi kaybeder.

ryancığım kulaklarını çektirme bana. bunca senelik webci adamsın ne demek azınlığı sallamıyorum?

standartlara bağlı kalmak bir pazarlama yöntemidir. sen siteni benim kullandığım tarayıcıya uyumlu yapacaksın ki ben sana bi şekilde geri bildirim verebileyim, başkalarına önerebileyim seni. ya da özürlüleri memnun edeceksin ki bazı çevrelerin desteğini ve takdirini alacaksın.

-eoc- siber ve kültür, üstelik yarı fiyatına :|

gameover  |  (0 puan) 09 Haziran 2005 11:44

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu