Hindistan mahkemesinin aldigi karar neticesinde, coca-cola ve pepsi eğer formullerini aciklamazlarsa, bu firmalarin urettikleri kolanin Hindistan'da satisi yasaklanacakmis. Sebep olarak, kola uzerinde yapilan olcumlerde, icinde bir tarim maddesinin insan sagligini tehdit limitinin 24 kat uzerinde miktarda bulunmasi gosterilmis. 120 yillik formulunu pattadanak aciklamaya meyilli oldugunu pek soyleyemeyecegimiz coca-cola, buna karsilik bir seyler soylese de, ortalik kizisacaga benziyor.
Kola isine mi girsek?
Not: 'Gavur muyuz biz?' diyenler icin haberin turkcesi surda.
- aksangrav
- 19 yorum var
- 07 Ağustos 2006 15:58
« önceki yazı Windows Live Custom Domains Dünyaya aciliyor |
sonraki yazı » AJAX ve Web 2.0 ölüyor |
Yorumlar
Coca-cola nın baştan beri pis işler çevirdiğini aklı başında olan ve söylenenlerin sadece yapımcılar tarafından doğruluğunu kabul etmeyen herkez biliyordu.
| KIFO | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Ağustos 2006 16:34 |
zira kalp rahatsızlığından kaynaklanan ani ölümler arttı.bizde de yasaklanması gerekir.
| yurt13aka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Ağustos 2006 17:44 |
sen şimdi zararlarını bildiğin halde içiyorsun, ama yasaklansa içmeyeceksin öyle mi? nasıl bir mantıktır bu?
| yamuk bey | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Ağustos 2006 18:11 |
@yamuk bey tebrikler, süper bir yaklaşım, adam konuştumu kızıyorsunuz sonra. haklı, ben kola içmiyorum kardeşim neymiş kola asit içilir mi yahu?
süt içerim, şeftali suyu içerim, su içerim, ayran içerim, boza içerim, çay arada içerim, karamel çayı içerim.
kola içmedim mi? içtim!. sonra sen şerefsizsin cola cola içilir mi dediler, vay efendim cola turka iç dediler damak tadımı bozdular, bitti kola kariyerim kısacası...
| yusuph | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Ağustos 2006 18:44 |
Nedir bu formul olayı anlayamadım? İnsan Dna'sının kodları çözülmüş ancak Coca Cola'nın ki değil! Komik? Şehir efsanesi olmalı bu !
| 47 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Ağustos 2006 18:47 |
Genelde konu kola olunca bir iddiayı sunmaktan zevk duyuyorum. Reklamları kaldırın, promosyon yapmasını yasaklayın, 5 sneye kalmaz, satış rakamları %75 düşer. Budur. Ben buna inanırım. Akşi düşünenlere saygım var. gereksiz polemik yaratmayalım.
| tiviti | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Ağustos 2006 22:49 |
24 KAT FAZLA PESTİSİD
Yeni Delhi merkezli çevreci örgütler, geçen çarşamba günü Hindistan'da tüketilen Coca-Cola ve Pepsi'de bulunan böcek ilaçları sınıfına giren kimyasalların miktarının uluslararası normların çok üstünde olduğunu iddia etti. Bilim ve Çevre Merkezi'nin müdürü Sunita Narain Hindistan'da üretilen Coca-Cola ve Pepsi içeceklerinde tarım ve böcek ilacı olarak kullanılan pestisid miktarının izin verilen normun 24 kat üstünde olduğunu söyledi. Daha önce, 2003 yılında yapılan araştırmalarda Coca-Cola ve Pepsi'de normalin üstünde pestisid bulunduğu tespit edilmiş ve okullarda satılması yasaklanmaştı. 2003 yılı araştırmalarında bu miktar normun 34 kat üstünde olarak belirlenmişti. Raporun yayınlandığı Hint Meclisi ayaklanmıştı. Hükümeti Batı'nın dev şirketleri ile ortaklık yapmakla suçlayan muhalefet, hükümeti Batı içeceklerini yasaklamaya çağırmıştı.
link:
http://www.kodadimedya.com/detay.asp?ID=7876
| yurt13aka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Ağustos 2006 22:57 |
@tiviti
gerekli polemigi yaratayim ben sana da kudur o zaman.
cocugum, reklami yapilmasa dahi 5 sene sonra satis rakami dusmeyecek, don-atlet gibi zaruri ihtiyaclar disinda bir ticari madde soyler misin bana? %75'i iyi demissin zaten; o da kolanin kara kasinin, kara gozunun hatrina herhalde. teraziyle tartar gibi olmus, aferin.
5 seneymis. hahah.
| aksangrav | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Ağustos 2006 23:09 |
bu tip toplum sağlığını yakından ilgilendiren konularda ne kadar çok polemik olursa o kadar olumlu yansımaları olur.tartışmaya devam.
| yurt13aka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Ağustos 2006 23:11 |
aksangrav kardeş. bu derece önemli bir konuyu açtığın için saolasın seni sırtlamakta benim boynumun borcu olsun.komuniteden ricam bu bildiribnin yanındaki yıldıza tıklayarak konuyu önem verdikleriniz arasına almanızdır.hoş bizler genelde yap deyince aksini yapan bir toplumuzdur ancak ben yine de ricamı ettim gerisi insanlığınıza kalmış.
| yurt13aka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Ağustos 2006 23:14 |
haydi hep beraber bilinçli tüketici bir toplum için elele.
| yurt13aka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Ağustos 2006 10:32 |
@tiviti
gerekli polemigi yaratayim ben sana da kudur o zaman.cocugum, reklami yapilmasa dahi 5 sene sonra satis rakami dusmeyecek, don-atlet gibi zaruri ihtiyaclar disinda bir ticari madde soyler misin bana? %75'i iyi demissin zaten; o da kolanin kara kasinin, kara gozunun hatrina herhalde. teraziyle tartar gibi olmus, aferin.
5 seneymis. hahah.
aksangrav | 15 saat önce
Haklısın, zaman zaman senin gibi salaklarda geliyor buraya. Hem de hiç reklam yapmadan...
| tiviti | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Ağustos 2006 14:47 |
@tiviti, ben sana katılıyorum dostum.
hristiyan bir esnafa sormuşlar;
sana 100lira versem ne yaparsın diye?
cevap: 1 lira sermaye 99 lirasını reklam
sağolsun biz o adamların 99 liralık reklamını yapınca eee tabi adamlarda boş durmuyorlar sermaye yapıyorlar.
iyi varsın coca cola ve pepsi. sen olmasan biz nasıl reklam yapardık?
| yusuph | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Ağustos 2006 18:54 |
bu arada arabanızın paslanan akü kutup başlarına kola dökerek pasları çözecebileceğinizi biliyor muydunuz?
ha bir de 1 bardah kolanın içine küçük bir çiğ et parçası atın ve 5 dakika bekleyin,etin liğme liğme olduğunu göreceksiniz.ya miğdeniz?
| yurt13aka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Ağustos 2006 20:35 |
mythbusters da o denemelerin hepsini yaptılar.
Akü başlarını temizlemedi, tek gerçekçi efsane üzerine kola dökülmüş alimininyum folyo ile metal tamponların cam gibi yapılması idi.
Kolaya et atmayı denediler birşey olmadı.
Koladaki 3 dk da kaçan, zayıf karbonik asit ile midedeki HCL havuzunu mukayese etmeyelim lütfen. Bişicikler olmaz mideye.
Lakin bu pestisit olayı önemli bir mevzu. Pestisit, ingilizce pesticide yani zararlı canlı(ing. pest) öldüren madde anlamında. Bildiğimiz tarım ilacı yani.
Olayın komik yönleri de yok değil, hindistanın elektriğinden sorumlu bir amca diet kolasını yudumlarken, "Coca cola gibi büyük bir marka, kullanıcılarını mağdur etmez" gibi yorumlar yapabiliyor imiş.
Lakin olayın sadece hindistanda yankı buluyor olması ilginç. Lokal bir problem olması da olası.
| sendorm | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Ağustos 2006 21:07 |
@sendorm 'un da dediği gibi kolada içerisine gaz olarak basılan karbondioksit su ile birleşir. Kararsız bir yapıda zayıf bir asit olan karbonik asit oluşur. Ayrıca değisik markaların farklı türdeki asit çesitlerinide eklediğini biliyoruz. Bunlar daha çok fosforik, ortofosforik, sitrik asitlerdir. Bu asitlerde midedeki çok kuvvetli Hidroklorik asitin yanında mideye zarar verebilme ihtimali teorik olarak yoktur. Zaten sitrik asit meyvelerde bulunan bir asittir kostik(yakıcı) etkisi yoktur sadece hoş meyve ekşiliğini verir buda potakal suyu içmek gibi insana zevk verir. Mide asit salınımı mideye gelen yiyeceklerin tetiklediği bir mekanizma ile gerçekleşirken bir yandanda midenin kendi salgıladığı asit ile kendini sindirmemesi için mide mukuzasını (iç çeperi) oluşturan hücreler mukus salgılarlar (sümüksü sıvağ). HCL mide asidinin Ph değeri 1.5-2 kabul edilirse koladaki asit 2.5 tur. Bu da mide asit korumasına zarar veremeyeceği anlamına gelir. Coka cola ilk üretildiği yıllarda içerisine kokain katkısıyla satılmaktaydı. Bağımlılık yaptığı ileriye sürülmesiyle içeriğine kokain konulmaktan vaz geçildi. Gerçi o vakitlerde kokainli sabunlar, iksirler üretilip satılıyordu. Kola satışlarında yüz yıldan fazladır yapılan reklam faaliyetlerinin önemi büyüktür. Ama günümüzde en ücra köşelere bile ulaşmış olması ve markalaşma sürecini tamamlaması sebebiyle reklam harcamaları minimuma inmesi halinde bile satışlar önemli ölçüde azalmayacaktır diye düşünmekteyim. Kolanın tadı ve serinleticiliği bile insanı sıcaklarda kendini arattıracaktır. Kola içerisindeki şeker miktarı azımsanmayacak derecede fazladır. Bunun yanında yüksek miktarda kafeinde ihtiva eder bu da içildikten kısa bir süre sonra kan şekerini olumsuz ölçüde yükseltmektedir. Kafeininde bağımlılık ve uyku bozukluğu yaptığı malumunuzdur. Tatlandırıcı ile hazırlanmış kolalarda doz aşımı olması halinde ciddi sağlık sorunlarına sebebiyet verdiği tespit edilmiş. Bunlardan en basiti unutkanlık ve konsantrasyon eksikliği. Belkide Light kolanın 1 litreliğinden büyük hacimden büyük hacimlerde satılmamasının sebebi de budur. Dişlerini çürütmek isteyeniniz yoktur sanırım, kola dişi çürütmede birebir. Her ne olursa olsun içeriği tam olarak açıklanmayan bir şeye tarım bakanlığı nasıl ruhsat verebiliyor hafsalam almıyor. Ben de bu konuda kesinlikle yaptırım uygulanması taraftarıyım.
| zabun | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Ağustos 2006 03:23 |
Coca Cola ve Pepsi'ye Hint yasağı
Hindistan'da iki eyalette daha, Amerikan Pepsi Cola ve Coca Cola şirketlerinin ürünlerine yasak geldi.
Hindistan'da 4 eyaletin bu ürünleri sağlıksız oldukları gerekçesiyle yasaklamasından sonra, güneydeki Kerala ve Karnataka eyaletleri de, ürünlerin üretim ve satışını kısmen ya da tamamen yasakladı. Kerala eyaletinde, her iki şirketin ürünleri tamamen yasaklanırken, Karnataka'da yasak okullar ve hastanelerle sınırlandırıldı.
İki Amerikan şirketinin ürünleri, “kamu sağlığı açısından kabul edilemez seviyede zehirli madde bulunduğu” gerekçesiyle yasaklanıyor.Aynı ürünler, daha önce de Guceyrat, Madya Pradeş, Racastan ve Puncap eyaletlerinde yasaklanmıştı. Amerikan şirketleri, ürünlerinde sağlığa zararlı madde bulunmadığını savunuyor.
Hürriyet haber.
| yurt13aka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Ağustos 2006 17:35 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
- There.Com Coca Cola Adasını Elde Etti. (0)
- Coca Cola nereden çıktı? (7)
- Kola şirketleri internette de yarışıyor (2)
- En meşhur 20 logo tasarımı (4)
- rekabet (0)
- apple pepsi cola turka (2)
- coca cola m5'in sitesi açıldı (0)
- 2 litre kolaya 1 paket mentos eklersek ne olur? (5)
- opencola - açık kaynak coca cola (3)
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.


