Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan sinepil.org'da: "Dedemin İnsanları (2011)"

ie7pro
ie7pro
burada daha önce duyurulan IE7Pro'nun 31 Mart'ta duyurulan yeni sürüm ardından bugün 5 yeni eklenti çıkarıldığı duyruldu
IE7Pro internet Explorer 7 için Microsoft geliştirilen resmi eklenti paketidir, bu paket ile firefox’daki gibi explorer7’ye ek özellikler kazandırabilirsiniz, bugün Microsoft’un sitesinde gördüğüm yeni eklentilerle iexplorer’nin ilerleyen zamanlarda firefox eklentilerinden daha fazla ve güvenilir eklentiler çıkaracağı izlenimini edindim. IE7Pro’nun son sürümünü buradan edinebilirsiniz.
eklenen yeni özellikler ise;

Sekme Yenileme süresi

Sekme yenileme
Sekme yenileme

bu özellik ile geçerli sekmeye otomatik yenileme süresini ayarlayabiliyorsunuz.
bununla ara
bununla ara
okuduğunuz bir yazıdaki kelime ya da kelimeleri aramak istediğiniz de kopyala yapıştır yerine kelime(leri) seçip sağ tıklayıp bununla ara bölümünden istediğiniz bir arama motoru ile arama başlatabiliyorsunuz.
sekme geçmişi
sekme geçmişi

ya da yanlışlıkla bir sekmeyi mi kapadınız? adresi tekrar arayıp bulacağım vakit kaybedeceğim diye hiç üzülmeyin! IE7Pro menüsünden sekme geçmişini tıklayın ve en son kapanan sekmeyi yeniden açın.
arama seçenekleri
arama seçenekleri
ayrıca arama seneği de geliştirilmiş(firefox'un arama özelliği ile aynı olduğunu söylemek gerek)
LeechGet
LeechGet

ayrıca LeechGet eklentisi ile de gelişmiş indirme özelliklerinden faydalanabilirsiniz.
ve RikReader ile RSS okuma deneyiminizi daha üst kullanım kolaylıkları ile geliştirebilirsiniz.
ve son olarak (ki benim en çok hoşuma giden yeni özellik) Me.dium;
Me.dium
Me.dium

me.dium ile facebook arkadaşlarınıza mesaj atabilir, internet adreslerini,resim ve videolarınızı kolaylıkla paylaşabilirsiniz. kısacası me.dium ile tüm sosyal ağ platformları ile ilgili işlerinizi halledebilirsiniz.

Me.dium
Me.dium

daha fazla eklenti için buraya ve
ayrıca ie7pro hakkında ek bilgi için buraya bakabilirsiniz.

Spacer
Spacer
 | 25 yorum var 
 | 09 Mayıs 2008 19:26 

« önceki yazı
FotoÄŸraf galerisi kurmaca
sonraki yazı »
CSS Burst

Yorumlar

Madem bu gibi bir özelligi sunabiliyorlar neden IE7 ile tümleşik bir şekilde değil de aradan geçen onca zamandan sonra bu tür paketleri çıkartıyorlar? Belki bekle ve gör taktiğidir bilinmez ama bende her zaman bir negatif güven duygusu oluşuyor.

ceyhun aksan  |  (0 puan) 09 Mayıs 2008 20:49

ıı...
firefox

darkhorn  |  (0 puan) 09 Mayıs 2008 21:24

bugün Microsoft’un sitesinde gördüğüm yeni eklentilerle iexplorer’nin ilerleyen zamanlarda firefox eklentilerinden daha fazla ve güvenilir eklentiler çıkaracağı izlenimini edindim.

IE ile boşanalı uzun zaman olduğu için pek ilgimi çekmedi ve inandırıcı gelmedi.

Önce standartlara uymayı öğrensinler derim.

Bildiri için teşekkürler.

merin  |  (0 puan) 09 Mayıs 2008 21:52

oncelikle bildiri icin tesekkurler.

sorun eklentilerde degil , sorun "core"da .
altin semer vursan da....

nilux was here.
nilux  |  (0 puan) 09 Mayıs 2008 22:18

w3'e göre opera kral. gerisi boş.
www.opera.com

zee  |  (0 puan) 09 Mayıs 2008 22:32

teşekkürler bildiri için.

üstelik şu explorer takımı fanatikliği canımı sıkıyor. adam IE ile ilgili yazı yazıyor, yok o yok bu.
IE ile ilgili bir yazı bu. bu yazı ile ilgilenilmiyorsa yorum yazıp şişirmemek gerekiyor burayı. ya da diğer explorer daha iyi ise adamın girdiği yazıda anlatılan özellikleri karşılaştırınız, bir ek bilgi oluşturunuz.

birisi çıkıyor "opel astrada kibrit kutusu eklenmiş" diyor ordan bir diğer "bırakın şu opeli ya renault kullan astra berbat" diyor.

delizade  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 02:36

kendi kişisel görüşüm; internet explorer'ı bugüne kadar hep windows cd leri ile hazır olarak edindik, en son xp ile ie6 geldi ve 6.1 güncelleştirmesi çıkmıştı sonradan..

sonrasında ilk olarak longhorn olarak duyurulan ve sonradan vista olarak lanse edilen son windows serisi sanırım internet explorer'ı 2. plana attı ya da yine son windows sürümü vista ile lanse etmeyi planladılar.vistanın çıkışından sonra ie7 ve şu an hazırlanmakta olan ie8 var..vistadan sonra büyük bir hız kazandı..

bazıları firefox ve operaya ile olan rekabete bağlıyor ama ben sanmıyorum sonuçda uzun yıllardır süre gelen bir şirket politikası var..hep windows ile beraber sunulan bir yazılım ve artık windows'dan bağımsız olarak internet üzerinden indirilmeye ve güncelleştirilmelerinin yapılmasına teşvik edilen bir yazılım.

ie7 zaten ilk önce sadece lisanslı windowslara kurulmaktaydı. en çok kullanılan gezgine sahip olan bir firma elbetteki parayla sattığı ürününü korsan dağılımının önüne geçmek için bunu koz olarak kullanmak istemesi gayet doğal.fiyatlar konusunda sözüm yok ülkeye göre fiyat politikası uygulanmalı ve uygun bir fiyat olmalı bu konuya ekleyecek bir şeyim yok, ama düşünün ki ibrahim tatlıses gibi ünlü isimler bile magazin programlarında albüm satışlarından yakınıp korsana lanet ve küfürler yağdırırken microsoft gibi dünyanın her tarafına yayılmış bir firmanın ie yi silah olarak kullanması da kabul edilebilir sanırım.
hepimiz hali hazırda microsoft ürünlerinin çoğunu kullanmaktayız ki veriler bunu gösteriyor.. kullanıcılar youtube google dan çok vakitlerini outlook,microsoft word, hotmail gibi microsoft servis ve yazılımlarında geçiriyor..

ve @zee opera'ya gelince hızı,dosya indirme yöneticisi ve bütünleşik mail kontrol sistemi çok hoşuma gidiyor ama şu an en çok kullanılan gezgin internet explorer olduğu için tasarımcılar ie'ye göre site hazırlıyorlar ve bu da çoğu sitede tasarım ve sayfa kaymaları gibi sorunlara yol açıyor diğer browser'larda. Bu yüzden ben yine ie kullanmaya devam ediyor ve ie8 finalda büyük bir performans görmeyi umuyorum.. umarım istediğim belkediğim performansa kavuşurum..

ve @merin bir noktada haklısın benim de ie'yi bırakıp bir süre firefox ve opera gezginlerini kullandığım dönemler oldu ancak ie'den vazgeçemiyorum.bi kaç satır yukarıda da yazdığım gibi çoğu site ie'ye göre kodlama ve tasarım yapıyor..

EWS  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 02:41

hic bir extension yuklemeden 2 tarayiciyi acin , hatta mumkunse 2 ayri pc de deneyin.

benim makinamda fx kurulu idi , arkadasim da ie yi acti . cachelenmemis sayfalari denedik , fx in sayfayi yukleme hizina denecek kelime bulamamistik . ayni islemi fx ile safari icinde denedik . yine fx daha kisa surede yuklemisti.

nilux was here.
nilux  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 03:30

Bide firefox u linuxte gör, tilki ininde daha hızlı:D

sideband  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 05:09

ACİD3 testinde hala nal topluyor.
önce standartlara uymuyor, sonra bizim kamu kuruluşlarını da peşinden sürüklüyor.

çotanak
nussman  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 08:50

kardeşim, ben sitemi ie'ye göre ayarlamak zorunda değilim, ikide bir şu ie'yi özendirmeyin, sayfaları yanlış görüntülüyor! ("ben hiç sorunla karşılaşmadım" diyeceksiniz de herkes ie kullandığı için web sitesi yapımcıları sayfaları ie'de düzgün görüntülenecek şeiklde yeniden ayarlamak zorunda kalıyor, milletin 2/3 ie kullanınca ne yapsınlar, ziyaretçi kaçırmak istemiyorlar.).

darkhorn  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 12:05

Yukarıda yeni eklenen bir çok özellik ki örneğin; "Kapanan sekmeyi yeniden açın, Sekme Yenileme süresi vs."ve daha fazlası yaklaşık 2 yıldan fazladır Maxthon'da (Eski adı ile Myie) bununan özellikler, sanırım microsoft yetkilileri bunun farkına varmış olmalılar ki Maxthon özelliklerini kopya etmişler :) sabah sabah yine kendilerine güldürdüler beni...

Not: Maxthon İE altyapısını kullanan bir tarayıcıdır, Bir nevi kabuk(!)

Muzaffer KESKIN | Interactive Creative Director + Web Designer + Freelancer
Mutreft  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 12:30
IE7Pro internet Explorer 7 için Microsoft geliştirilen resmi eklenti paketidir,

demiş bildiriyi yayınlayan arkadaş. Bunu neye dayanarak söylemiş acaba? bu eklentiyi hazırlayanlar sitenin about / hakkında kısmında belirtidiği gibi aşağıdaki kişiler:

  • Daniel Fang
  • Chris Li
  • Neou Xiang
  • Xianggang He
seryaman  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 12:50

@sideband, ;)
@darkhorn, saçmalama
@ews, şöyle adam gibi yorumlar yazılsa da nasiplensek işte +1
@nilux, teşekkürler benchmark için. evet yüklemede ilk buffer meselesi söylediğin gibi bir etki veriyor. ancak flash player hala %15 daha yavaş çalışmakta. nedense bunu düzeltemediler hala. umarım bir gün.

delizade  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 13:16

@delizade
flash player mevzusu iyice karisik bi mevzu.
arkadas ubuntu 8.04 uzerinde firefox kullanirken youtube u actiginda baska bi flash paketi yuklemisti,[ adobe degildi manasina] islemci kullanimi %50 nin uzerine cikti ,

sonra dedik kaldiralim o paketi , adobenin kendi flash player paketini kuralim, kurduk, %30 a felan dustuydu yanlis hatirlamiyorsam .

tarayicilarin flash a yapabilecegi cok bir sey yok kanimca. sahsi kanaatim bu yonde.

nilux was here.
nilux  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 13:36

nedense bazı arkadaşlar işi illaki windows-linux, internet explorer-firefox karşılaştırma ve savaşına sürüklüyor..

-yazdığım bildiride her hangi bir şekilde firefoxdan üstündür şöyle üstündür böyle üstündür mesajı imasında bulunmadım. neyin peşindesiniz anlayamıyorum. ie7pro 2.2 ve yeni eklenen 5 eklenti diyor başlığa dikkat ederseniz.. yani ie7 üzerine kurulan ve ie7 ye ek özellikler kazandıran bir aparat ve 5 yeni özelliğinden bahsediliyor anlamak istemeyip firefox-ei karşılaştırmasına giden arkadaşlara duyrulur.

-bu ve bunun gibi haberler sadece kullananı ilgilendirir ve isteğe bağlı verilen adreslerden temin edilerek kullanılır.

-sen kullanmıyorsun diye bunu buraya girip yazmana gerek yok, bilgisayar bilginizi insanlarla paylaşmak mı istiyorsunuz yoksa amacınız ben o dandik programı kullanmıyorum benim kullandığım programda şu şu özellikler var o daha iyi diye kendinizi bir nevi övüyormusunuz? aramızda google'a bildirgec yazıp bu yazıları okuyanlar, msn adreslerini "et hotmeyil kom" diye yazan, 30 dakika boyunca bir hafta önce aldığı msn adresinin şifresini hatırlamak için sürekli deneme yapanlar, ve her şeyden önce "gugıl" yazan interneti belki yeni keşfetmiş yeni yeni öğrenmeye çalışan arkadaşlar var ki çoğunlukta..

-burada ff ve diğer browser'ları öven arkadaşlar buralarda vakit kaybedeceklerine gitsinler int cafelerde böyle bilinçsiz ve eğitimsizlikten bilgisayar nedir bilmeyen arkadaşları bilgilendirsinler engin bilgileri ile

-ben 99 yıllarından beri bilgisayar teknisyenliği yaptım, windows'dan biz teknikerler kadar çeken olmamıştır, ancak bir telefon geldiğinde insanları yönlendirebiliyoruz, insanlar daha güvende hissediyorlar telefonu arayıp yönlendirme ve destek aldığında, herkes kendi dalında yükselmelidir bence ben ve benim gibi binlerce tekniker arkadaş windows üzerine çalışmalar ve araştırmalar yapmışızdır, kullanıcı memnuniyeti için çalışmışızdır, ama ben tutupda buraya linux'un eksiklerini sorunlarını güvenlik açıklarını yazmıyorum,

-şöyle kötü böyle kötü demiyorum, bu tür yazılar sizi sadece itici yapıyor arkadaşlar ben danscı arkadaşımın bilgisayarı kasıyor donanım özellikleri düşük olduğu için bir linux dağıtımı kurdum ancak 1 hafta sonra "kassa da Xp kur benim pc'ye" dedi.

siz linux'un uzmanı olun arkadaşlar arayan zaten sizi bulur insanlara destek olursunuz. ancak böyle sizinle alakasız haberler altına gelip reklam yapmayın bilginizi her yerde göstermek zorunda değilsiniz...

-ve konuya dönersek

hiç bir browser internetten türk bloglara bakayım da aa bakın türkler bunu demiş yapalım/çıkaralım bu özelliği demiyorlar her firmanın kendine göre şirket politikası/pazarlama/reklam anlayışı var.

yani kısaca bu ff-ie tartışmaları ile elinize bir şey geçmez. sadece egosunu tatmin etmek isteyen arkadaşlar internet kafelere gitsinler orda emin olun daha iyi tatmin olursunuz bilgiye susamış o kadar çok meraklı var ki

EWS  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 18:43

ve @agacsakal ie7prodaki 5 yeni özellik www.microsoft.com anasayfasında 5 new great features diye bildirilmiş.buradaki link yani bildiride de verdiğim haberin kaynağı bir ms çalışanından ie7pro'nun ms bünyesine tamamen geçtiği düşüncesi ile resmi demiştim.. kendi bünyesine geçmesede ms anasayfasına girdi bir kere resmiyet kazanmıştır sanırsam :))

EWS  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 18:48

konu ie-fx e oyle yada boyle gider , cunku 2 "deger" var. sen goturmezsen , ben goturmezsem , nasil cikar bu karanliklar aydinliga ? :)

nilux was here.
nilux  |  (0 puan) 10 Mayıs 2008 20:55
@Bide firefox u linuxte gör, tilki ininde daha hızlı:D
sideband

aynen hojam katılıyorum sana tikil gibi
hele hele ubuntuda
icli kofte  |  (0 puan) 11 Mayıs 2008 11:25

@delizade, neyi saçmalıyorum, wikipedia sayfalarının html kodlarına bak;

<!--[if lt IE 5.5000]><style type="text/css">@import "/skins-1.5/monobook/IE50Fixes.css?144";</style><![endif]--> <!--[if IE 5.5000]><style type="text/css">@import "/skins-1.5/monobook/IE55Fixes.css?144";</style><![endif]--> <!--[if IE 6]><style type="text/css">@import "/skins-1.5/monobook/IE60Fixes.css?144";</style><![endif]--> <!--[if IE 7]><style type="text/css">@import "/skins-1.5/monobook/IE70Fixes.css?144";</style><![endif]--> <!--[if lt IE 7]> <meta http-equiv="imagetoolbar" content="no" /><![endif]-->

her IE için ayrı bir css dosyası!

bildirgeç'e bak:

<!--[if IE]> <link href="/stylesheets/theme/style_ie.css?20080427" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" /> <![endif]-->

IE için ayrı bir css!

Fx ya da opera için bu yapılıyor mu?

darkhorn  |  (0 puan) 11 Mayıs 2008 13:37

internet kültürü firefox yaşıyla eş olanlar için "ie için düzenleme yapılıyor" lafı normal,ancak şu işi temelinden takip edenler için bu laf "saçma" olabilir ancak.

ie zaten vardı, standartları belirleyen yazılım olarak vardı, şimdi ie sorunlu olur, olmaz; ancak "bekle gör politikası uyguluyor microsoft" diyenler için şunu da söyleyelim, "bekle gör" ile bugün firefoxa sahibiz. ie olmasaydı firefox olabilir miydi sanıyorsunuz? bugün takım tutar gibi ballandıra ballandıra anlatılan özellikler ie ye bakılarak geliştirildiler. gökten inen kutsal fikirler değiller. "explorer" yazılımı üretiminde sistem analizi aşamasının büyük kısmı -üstelik somut olarak- ie ile sağlandı. oysaki bir uygulama geliştirme sürecinde sistem analizi kısmı en çok kafa patlatılan, en soyut ve en mühendislik kabiliyeti gerektiren aşamadır. bu aşama bir yazılımın iyi ya da kötü olmasını sağlar -temelde-.

yani,demem o ki sevgili darkhorn,ie vardı, sorunları ve eksiklikleri üzerine yeni yazılımlar geliştirildi. şimdi kalkmış ie için özel şeyler yapılmak zorunluluğu var diyorsun.

ek olarak "standartlara uymayan ie'dir" yorumu çok açık bir bilgi eksikliğidir. standartın oluşmamasının sebebi temelde mac-win inatlaşması idi. mac yıllarca internet şekillenmekteyken kenarda kalmış,pasif rol üstlenmişken, sonra birden bire pc sektörüne dalıp ahkam kesmeye başladı.benim dediğim olacak dedi. ancak kimse "bu işin lideri iyi-kötü sen oldun, buyur bizim de fikirlerimiz şunlar artık oturup tek bir dilden konuşalım" diyemedi. nedeni tamamen inatlaşmadır.

ie,fire,opera,safari ...vs, kabak uygulama geliştiricilerin başına patlıyor işte.

bu arada, yanlış anlaşılmasın, ben iki yazılımı da kullanaıyorum. söylemek sitediğim şey, hak teslim edilmelidir bir eleştiri yapılırken. o kadar.ie nin de firefoxunda sıkıntıları ve artıları var. operanın da keza öyle. saçmasapan taraf olma durumundan sıyrılalım lütfen. yiğidi ölür yoğurdunu yeme. salak bir hal alıyor OS ve explorer muhabbetleri. ha ek olarak ben de öyle görünmüş olabilirim, ancak hayır, yakın zman da mac almış ve kullanan bir kullanıcıyım.

delizade  |  (0 puan) 11 Mayıs 2008 14:18

@delizade

yiğidi öldür yoğurdunu yeme.

DevekuÅŸu kabare :)

antepian  |  (0 puan) 11 Mayıs 2008 17:00

teşekkürler ayrıntılar için ancak, "stantartları belirlemek"ten kastettiğim şeyin ne olduğunu biliyorsun.

bu arada @antepian; ına, çına...cağı ;)

delizade  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 14:20

@delizade, standartları belirleyen kuruluş w3c'dur, 1994'te kuruldu, IE ve Firefox'un temelleri de 1994'te atıldı, CSS 1996 yılında w3c tarafından yayınlandı, yani css'yi w3c oluşturdu. opera ve safari'nin temelleri ise 96 ve 97 yılında atıldı. var olan bir standardı ie haricindeki tarayıcılar doğru yorumlamayı başarırke ie, 7'ye geldiğinde hala yanlış yorumluyor, eksiği olsun ama yanlışı olmasın.

yani sonuçta standartları ie belirlemiyor, belirlenmiş standartları yorumlamayı becerebiyor. 2. sınıf web tarayıcıları arasında yer alıyor, kısaca.

darkhorn  |  (0 puan) 12 Mayıs 2008 18:46

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu