Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan kodaman.org'da: "Php Uzun kelime ve sağa uzama sorunu"

internet-explorer-8
Internet Explorer 8, 20 Mart 2009 günü bütün dünyayla aynı anda Türkiye’de de hizmete sunuldu. Bu yeni sürüm, biz kullanıcıların güvenlik ihtiyaçlarına odaklanırken, yüksek performansı ve kolay kullanımıyla dikkatleri çekiyor. İşte 8. sürümle gelen en dikkat çekici özellikler:
  • Hızlandırıcılar: Bir web sayfasındaki herhangi bir kelimeye veya resme saÄŸ tıklarsanız ekranda mavi bir simge beliriyor. Bu simgeye tıklayarak ilgili kelime/resim ile ilgili paylaşım seçeneklerine hızlıca eriÅŸebiliyorsunuz.
\

  • Web Dilimleri: bu özellik sayesinde, bir web sayfasının sık kullandığınız ve ilgilendiÄŸiniz bölümlerinde güncellemeler olup olmadığını Internet Explorer 8 sizin yerinize takip edebiliyor.
\
  • Görsel Arama Önerileri: bu özellik ile Amazon, Wikipedia, New York Times gibi dünyanın en yoÄŸun ilgi gören sitelerinde görsel olarak aramalar yapabiliyorsunuz.
\
  • InPrivate: bu özellik sayesinde, bilgisayarda hiçbir kayıt bırakmasızın güvenli bir ÅŸekilde sörf yapabiliyorsunuz. InPrivate moduna geçildiÄŸine ziyaret edilen bir web sitesine ait hiçbir kayıt tutulmuyor.
\
  • Web standartlarıyla uyumluluk: CSS 2 ile uyumlu olan Internet Explorer 8 aynı zamanda HTML 5 standardını da destekliyor. Buna ek olarak GeliÅŸtirme Araç ÇubuÄŸu sayesinde, tasarımcılar ve profesyonel kullanıcılar web sayfasındaki HTML, CSS ve JavaScript kodlarında bulunan hataları hızlı bir ÅŸekilde yakalayabiliyorlar.
\

Bilgisayarınıza İndirin ve IE 8'i deneyin

Türkçe dahil olmak üzere 25 ayrı dilde aynı anda kullanıma sunulan Internet Explorer 8’i www.microsoft.com/ie8 adresinden bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Yaklaşık 17 MB boyutunda...

Spacer
Spacer
 | 64 yorum var 
 | 21 Mart 2009 10:24 

Yorumlar

ie6 - ie7 css uyumsuzluklarından, png problemlerinden, float problemlerinden sonra ie8 ide bu işin içine kattıkları için microsoft'a teşekkür ederim. Artık iş teslim süreme ek 7 gün daha istemem gerekecek.

cehennem | cehennem
disconnect  |  (8 puan) 21 Mart 2009 10:44

sürekli geliştriyorlar, devamlı kurcalıyorlar, durmadan bişiler yapıyorlar ama nedense explorer
adam olmuyor...

microsoft acaba yaşadığı mahkeme mevzularından dolayı rekabetçiliğin önünü azıcık aralamak amacıyla explorer'ı kullanıyor olabilir mi? zira o kadar mühendisin çalıştığı bir yerden, beklentileri yüksek olanların karşısına böyle bir tarayıcı ile çıkmak kasıtlı yapılan bir şey gibi.

diğer yandan microsoftun işletim sistemlerini kullanan şirketlerde genellikle sistemlerin explorer ile çalışmasını şart koşuyor olması da diğer bir ilginç nokta.

sanki şirketlere çalışırım, bireysel kullanıcılara firefox safari opera gibi tarayıcılar çalışsın gibi bir hava var. acid testine hiç girmiyorum...

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!
ufopilotu  |  (2 puan) 21 Mart 2009 10:51

ms'den beklenen salak haraketler.sadece microsoftun 3 tane bela browserı ile uğraşıyoz.
yapma kardeşim ne zorun var. browser de yapmıyver ya. ama olmaz ms bu. arama moturu da yapacak, browser da, video siteside ne kompleksli bi firma ya.

vectro  |  (8 puan) 21 Mart 2009 10:51

bi sorum olacak..ben indirdim ve kullanıyorum..çok kötü değil ama halen firefox daha iyi gibi..ie8'de mail geldiği zaman bana uyarı bilecek bir alert var mıdır?

fistikfistik  |  (-4 puan) 21 Mart 2009 10:52

@disconnect fazlaca önyargılı ve karamsar yaklaşmışsın. daha geliştirme sürecinde birçok standartlara uyumlu hale getirildiği söyleniyordu. sanırım microsoft standartları o kadarda görmezden gelmiyor. yani ben ie8 için biraz umutluyum. tabi ki bir geliştirici olarak, yoksa opera'mın yerine geçebileceğini sanmıyorum.

idelab  |  (0 puan) 21 Mart 2009 10:58

@fistikfistik

ÅŸu var...

| credo quia absurdum est! | ghtalas.com
ghtalas  |  (0 puan) 21 Mart 2009 11:05

bu arada adres satırını farkettiniz mi?. Ben yeni gördüm :) Aynen Google Chrome'da olduğu gibi yalnızca "host" kısmı vurgulanıyor.

ie 8 adres çubuğu
ie 8 adres çubuğu
Google Chrome adres çubuğu
Google Chrome adres çubuğu

Microsoft her zamanki gibi sağdan soldan özellik toplayıp yeniymiş gibi kullanıcılara yutturmaya devam ediyor. Peki kullanıcılar yutuyorlar mı? Bence yutanlar oldukça fazla...

eburhan  |  (4 puan) 21 Mart 2009 11:09

deniyomda kodamanda en ufak javascript hatası karşısında yok ayıklamak istermisin eşek kadar pencere :) sitelerimizin itibarını zedeliyor. hasta mısınız kardeşim siz kim ne ayıklıyo.

vectro  |  (3 puan) 21 Mart 2009 11:17

..... ie6-ie7-ie8 bunlar dalton kardeÅŸler...

İmdat! Yine mi ie?

null
Yavzas  |  (8 puan) 21 Mart 2009 11:25
güvenlik ihtiyaçlarına odaklanırken, yüksek performansı ve kolay kullanımıyla dikkatleri çekiyor.
pardon? şaka mı yoksa? :) sırf bildiri yazmış olmak için yazmayın arkadaşlar.. araştırın, deneyin, kopyala yapıştır yapınca böyle komik sonuçlar çıkıyor...
osmanoktay06  |  (6 puan) 21 Mart 2009 12:07

Devletin treninden yer ayırtmak isterseniz bilgisayarınızda explorer olmak zorunda.bunuda yeni farkettim, site firefoxta chromede acılmadıkca hatalı,bozuk sanıyodum.bunuda böyle bir anektot olarak ekleyelim :)

£<®¥©£
lkrycl  |  (5 puan) 21 Mart 2009 12:18

devlet pardusa geçme çabasına az çok girdi ama siteleri hala pardusa uyumlu değil (yani firefox'a :)) Sonuçta yılların ms kazığı bu, devlet bile olsa öyle ha diyince çıkmıyor...

Çok iyi çok iyi, bu ie'nin çöktüğünün habercisidir. Ben çok sevindim bu duruma.

Sabıkalı bir programdı. Böyle devam edilirse tez zamanda çoğu insan kullanmama eğilimine girecektir.

Ben şimdiden sitelerime ie uyarısı ekledim. Uyarıda ie yerine daha hızlı daha güvenli gibi ifadeler kullanarak diğer tarayıcıları önerdim.

Site sahipleri bu eğilime girmeliler. Çünkü ie artık kullanıcıları da bezdirme safhasına girmiş. İnsanlar yanlış yollara girmeden biz onları yönlendirmeliyiz...

lazaronnie  |  (5 puan) 21 Mart 2009 12:40

firefoxu eklentisiz kullandığınızda gerçekten hızlı ama eklentileri ile hızı explorere oldukça yaklaşıyor bence chrome de farklı değil eleştirel yaklaşırken neyin neden olduğunuda sorgulamak lazım evet explorer gerçekten kullanmaktan hoşlanmadığım bir tarayıcı ama bir standart ve diğerleri o standardın çocukları hepsi explorerin tüm yeteneklerine ve standartlarına sahip olsaydı ondan bir farkları kalmazdı, demekki explorerde bulunan bazı noktalar diğer tarayıcılarda gereksiz diye bulunmuyor, okadar konuşuyoruz ama hala explorer olmadan adam gibi görüntülenemeyen sitelere raslıyorum, okadar konuşuyoruz ama hangi tarayıcı bilgisayarın klasörlerinde explorerin yarısı kadar dolaşabiliyor, bu tarayıcılar bilgisayar klasörlerini ftp gibi görüyorlar...

eğri oturalım doğru konuşalım yiğidin hakkını yemeyelim...

kurtgozlu  |  (-6 puan) 21 Mart 2009 13:36

@lazaronnie ms ile içli dışlı bir devlet olduğu için ve iyi yazılımcılar çalıştıramadığı için memur maaşları ile sonuç bu oluyor.

promoder  |  (5 puan) 21 Mart 2009 13:43

dakka bir gol bir.
örneğin formlardaki gönder butonları düzgün görüntülenmiyor bende. (google.com anasayfasındaki butonlar mesela)
işin garibi 8betada böyle bir problemim yoktu.

burakilem.com | ekmek bulamayınca fondü yiyen blog
Forzaken  |  (1 puan) 21 Mart 2009 13:49

css 3 ?

pauselife  |  (3 puan) 21 Mart 2009 14:04

Yepyeni bir tarayıcı çıkartıyor MS, ama Css2 ile uyumlu yazıyor. Nerede css3? Yok. Diğer tüm tarayıcılar şimdiden css3'ü destekliyorlar bile ama explorer 8 diye bas bas bağıran microsoft css3'ü desteklemiyor. belkide tasarıma yeni başlayanlar hemen css3'e geçmesin diyedir! :D

Ayıp valla ya. Bende Apple MacBook Aliminyum var. Makineye windows kurayım dedim makina kağnı oldu. ama macde sorunsuz çalışıyor. Hepimiz yakınıyoruz işlem yükü ve yavaşlığından microsoft'un yaptığı programların. bence çok değil bir kaç yıl sonra microsoft çöker diyorum ben!

aycsoft  |  (3 puan) 21 Mart 2009 14:21

nerden başlasam bilemiyorum, tüm bu atılan çamurların üstüne size gazoz kapağı misali haberlerim var;
ie8'de
bildirgec.org:3 saniye daha hızlı, ntvmsnbc.com:4 saniye daha hızlı, facebook.com:2 saniye daha hızlı.....
+güvenlik'te bunun cabası....

pazar payının %70lerde olduğu bir tarayıcıya çamur atarken lütfen dikkat ediniz!
@eburhan: adresteki vurgulama Krom çıkmadan önce IE8'in beta sürümlerinde vardı, bu sebepten Krom çalmış olmalı :D
@forzaken:bendeki butonlarda sorun yok neden acaba?
@lazaronnie:kardeş avatarından keşke Silverlight logosu olmasaydı yakışmıyor sana :]

mikrosoft  |  (-11 puan) 21 Mart 2009 14:35

Pazar payının %70 olmasındaki sebep windowsa ön tanımlı olarak gelmesi ve bilinçsiz kullanıcıların internete girmenin tek yolunu ie açmak olduğu içindir.

lemabomi  |  (6 puan) 21 Mart 2009 14:44

@lemabomi,
peki ozaman burdan sesleniyorum, bilinçli kullanıcılar lütfen vindovs işletim sistemi almayın, internet ekspılorır kullanmayın ki kendilerini web geliştirici sanan insanlar artık ie'ye çamur atarak css için kod yazmaya üşenmekten bahsetmesin!
size bir çamur konusu daha ie8 ile silverlight'ta geliyor, bu haber üstüne bakalım tekelcilikten nezaman bahsedeceksiniz?!
son olarak müşterinize "firefox daha hızlı onu kullan derken" nekadar kızardığınızı görmek isterim :)
IE8 hız testi (Kapak Video)
Forza Microsoft.

mikrosoft  |  (-11 puan) 21 Mart 2009 14:59

Acid3'ten kaç alıyor?

darkhorn  |  (1 puan) 21 Mart 2009 15:27

@darkhorn JavaScript, DOM standartlarını test etmekten başka şeylerde var bu dünyada :)
senden tek isteğim ie8 kur, firefox vs. çerezleri sil ve en çok girdiğin ilk 5 siteyi tüm tarayıcılarında kendin test et sonra gel buraya lütfen bizimle paylaş yorum yaz. rica ediyorum lütfen yap bunu

mikrosoft  |  (-4 puan) 21 Mart 2009 15:42

@mikrosoft
ne kadar maaş alıyorsun hacı söylede bizde senin gibi savunalım bu kalitesiz ürünleri

insan tani merkezi
mkd  |  (2 puan) 21 Mart 2009 15:48

@mkd
10bin$.
bana kalitesiz olduğunu ispatlamanı istiyorum ie8'den sonra diğerlerini kullanmak için savunacağın ne kaldı?

mikrosoft  |  (-7 puan) 21 Mart 2009 15:58

firefox'un render engine'i zaten yavaş bunu herkes biliyor, chrome ise henüz daha "beta" olan bir yazılım. benim sorum o videoda mesela neden opera test edilmedi. acaba bariz bir şekilde daha hızlı olduğu için mi? ^^

yine de tasarımları kontrol etmemiz gereken bir başka browser maalesef...

zofmg  |  (5 puan) 21 Mart 2009 16:07

ayrıca acid3 testinden 100 üzerinden 13 aldı bende, ie6 ise 5 alıyor.

zofmg  |  (3 puan) 21 Mart 2009 16:21

işte ie'nin çöküş resmi. onlarca insan rezil bir tarayıcı olduğuna inanırken marjinal bir kişi en iyisi olduğunu savunuyor.

güle güle ie, güzel zamanlar geçirdik seninle ama buraya kadarmış eski dostum :p

lazaronnie  |  (4 puan) 21 Mart 2009 16:39

işte benim insanım böyle, soruya soruyla karşılık verir, başka bahaneler arar saçmalaya devam eder. isteyen istediği tarayıcı kullanmakta özgürdür ama gerçekleri saklayamazsınız ie8 1.numaradır. windows 7 release'de görüşmek dileğiyle :)

mikrosoft  |  (-10 puan) 21 Mart 2009 16:55

0.40 saniye erken açtı. Hemen browser'ımı değiştireyim!

aksuck  |  (5 puan) 21 Mart 2009 17:59

CSS3 ü destekleseniz iyi olur diye yazmıştım microsoft'a ve eminim benim gibi birçok yazan da olmuştur.

sundowach  |  (3 puan) 21 Mart 2009 19:01

Allah belanı versin ie8. Anlaşılan kardeşlerini aratmayacaksın, (ağlamak ve küfür etmek istiyorum) ...

Tüm CSS yazan arkadaşlar, Geçmiş olsun!

null
Yavzas  |  (6 puan) 21 Mart 2009 19:14

opera taraftarının ie8 yazısı da güzel olmuş. Sezarın hakkı sezar'a bahsi geçen yazılım ne kadar iyi olmasada anlatım şekli güzel :=)

Such  |  (1 puan) 21 Mart 2009 19:38

Bir de hâlâ CSS3'ün çoğu özelliğini desteklemiyor.

sundowach  |  (0 puan) 21 Mart 2009 20:02

@mikrosoft
bildirgeç niye acaba kaynak kodunda "if IE" diye bişey kullanıyor?
Demek istediğim; sayfa düzgün görünüyorsa bil ki IE için düzgün hale getirilmeleye çalışıldığı için düzgün görünüyor.

Bir de şöyle bişey; sitem Firefox'ta, Opera'da, Safari-Chrome'da düzgün görüntüleniyor, IE'de yanlış, 8 geldi ama IE 5.5'teki aynı görüntüyü oluşturuyor.

darkhorn  |  (2 puan) 22 Mart 2009 00:21
darkhorn  |  (1 puan) 22 Mart 2009 00:22

tam bir kabus ... iÅŸin yoksa birde web siteni ie8 uyumlu hale getir. nedir bu lanet ...

@mikrosoft
sanırım web sitesi dizaynı yapmıyorsun. yapsan fikrin değişirdi. bir programın hataları olabilir, kimse mükemmel değildir fakat ms hatları olduğu, sistemi geliştirmediği halde bunu görmezden geliyor. belkide bu birilerinin rantı içindir.
ie nin pazar payının %70 olmasının tek nedeni en çok kullanılan işletim sistemi ile beraber gelmesidir.
sen hiç linux kullanıpta dizayn kontrolü dışında bilgisayarına ie yükleyen birini gördünmü?

ancak bu olursa ie ye "iyi" diyebiliriz.

cxc  |  (4 puan) 22 Mart 2009 04:09

@darkhorn, söylediğin ie tag'i kapalı :)
@cxc, işim weble ilgili, kod yazmaya üşeniyorsunuz ie'ye suç atıyorsunuz, siz hiç pazar payı %20 olan bir taracıyı baz alarak tasarım yaptınız mı? yaptıysanız aptallık ediyorsunuz demektir ki sanmıyorum kimse yapmıyordur, her web sitesi yapılırken öncelik ie'ye verilir bu böylede kalacaktır buna 15yıldır kimse engel olamadı da şimdi mi olacaklar? şimdi burda %70in neden olduğunu tartışmayalım herkes biliyor, ie lider olduğu için yapabileceğiniz bir şey yok! şuan ie8 geldi ve artık bazı siteler ie8'le birlikte gelen özellikleri kullanıyor örneğin chip.com.tr, ebay.com, trt.net.tr, gittigidiyor.com bu sitelerde Web Slice kullanılıyor umarım beğenmişsinizdir :)
Microsoft'un acid3 acid10 testi vs gibi anlamsız siteleri baz alarak bir mimari oluşturacağına da inanıyorsanız yanılıyorsunuz.

mikrosoft  |  (0 puan) 22 Mart 2009 10:16

@osmanoktay06

güvenlik ihtiyaçlarına odaklanırken, yüksek performansı ve kolay kullanımıyla dikkatleri çekiyor.

Bir Opera fanatiği olmama rağmen bunların yanlış olduğunu düşünmüyorum. Tarafsız düşünürsek adamlar kişisel gizliliğimiz ve güvenliğimiz için "InPrivate" ve "SmartScreen" özelliklerini eklemişler. Bu da güvenliğe odaklanıldığını göstermiyor mu?

eburhan  |  (4 puan) 22 Mart 2009 11:01

steve ballmer ın sesi çok çıkıyor, suçluluk psikolojisiyle ilgisi var mı acaba? :P

şaka bir yana, windows olsun ie serisi olsun getirdiği avantajlar yannda dezavantajları da kaşıkla verip sapıyla gözünü çıkarmak gibi bir etkiye sahip.

kullanıcı sayısı büyük işletmelerin (örn. bankalar) terminallerinde bile windows çok zor kullanılıyor. dosyalama sistemini nasıl yönettiği tartışılır. ürünlerinden .net ile yazılan programlar kullanıcı kalabalık sistemlerde çalışmıyor. benim şahsi önerim bilgisayar dünyasında ciddi iş yapmak isteyenlerin java, unix, linux gibi kelimelerin altında yatan teknolojileri öğrenmeleri. tasarımla ilgilenenler için daha kaliteli çözümler de var.

işin istihbarat temin etmek amaçlı boyutuna girmiyorum zira teknik yönünden çok politik yönü ağır basıyor. alman ordusunun linux sürümlerini kullanmaya başlaması buna bir örnektir. windows ve aile fertleri koca bir yalandır, ama güzel bir yalan...

bir de konu zenginin malı züğürdün çenesi ekseninde devam ediyor, bizim ne böyle bir teknolojimiz var ne de geliştirmeye niyetimiz.... ... .. .

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!
ufopilotu  |  (4 puan) 22 Mart 2009 11:08

@mikrosoft,
ie tagı kapalı derken ne demek istedin? sanırım senin o taglardan haberin yok, onlar başka tarayıcılar için sadece bir yorumken, ie bunları dikkate alıyor/işliyor, inanmıyorsan kendin dene. anlaşılan senin hiçbirşeyden haberin yok; çocuk falanısın, ya da geyik yapıyorsun...

darkhorn  |  (1 puan) 22 Mart 2009 14:08

@darkhorn,
tarayıcaya göre değişiyor bu durum seninde bunlardan haberin yok sanırım ie8 kullan :D

mikrosoft  |  (-5 puan) 22 Mart 2009 15:32

@mikrosoft madem microsoft en iyisini yapıyor neden savunuyorsun ki? microsoftun w3c spesifakasyona uymadığı yılları unuttuk mu? Hayır! w3c standartları belirlerken microsoft kıytırık html tag üreterek tekel olma peşindeydi... hadi de ki yalan!

beder  |  (4 puan) 22 Mart 2009 15:54

savunuyorum çünkü konuşulmaması gereken şeyler söyleniyor, karşınızda hiç bir zaman microsoft'u savunan kişiler bulamazsınız çünkü insanlar bu tarz şeylerle uğraşmıyor bu aynen şuna benzer başbakana gidipte iş istemek gibi o da size ananıda al git der! w3c standartları belirlenmeden 4 yıl önce microsoft html tagleri üretmeye başlamıştı. standartlar bunların üstene geliştirildi!! Html olmasaydı sen şuan mario oynamaya devam ederdin...

mikrosoft  |  (-6 puan) 22 Mart 2009 16:15

standartları desteklemeyen bir tarayıcı isterse %1500 pazar payına sahip olsun.. ki %70 olduğu söylenmiş.. peh!

ben standartalarıma göre yaparım.. müşteriyede söylerim kullanmasın.. gitsin opera kullansın..

Opera 10 : acid3

100/100

Opera 10 : css selector

From the 43 selectors 43 have passed, 0 are buggy and 0 are unsupported (Passed 578 out of 578 tests)

www.DjarumTurk.net
Serhat7  |  (0 puan) 22 Mart 2009 16:24

@microsoft tim berners-lee ye ayıp etmiş o zaman... 94 yılında kuruldu w3c.. bu arada ben hala mario oynuyorum...

beder  |  (5 puan) 22 Mart 2009 16:35

Hangisi olursa olsun web tarayıcısı öncelikle gelişen web standartlarını desteklemesi gerekli. Bu konuda görülüyor ki ie diğerlerin gerisinde kalıyor. Daha sonra sayfaları hızlı açma yada ek özellikler geliştirmesi gerek.

pauselife  |  (2 puan) 22 Mart 2009 17:09

firefox um acid testinden 70 de alsa vizeden geçti alının akıyla finallerde 100 yapar , lakin ie hocam bune diyor dersine çalışmamış anlaşılan kaldı , çok çalışması lazım anca bütte felan şans o da yada para basıp hocam yap bir güzellik felan artık.

icli kofte  |  (3 puan) 22 Mart 2009 17:24

@mikrosoft
seni anlamakta zorluk çekiyorum, anlamıyorum. pazar payının %20 olduğu bir tarayıcı için yapıyorum zaten tasarımlarımı, bu bir aptallık değil bunun tersini düşünmek bir aptallıktır. sayfayı dizayn ederken firefox, google chrome kullanıyorum. en sondada ie saçmalıkları hakkında düzeltmeler yapıyorum. çünkü senin sürekli savunduğun geri zekalı internet tarayıcısı verdiğim genel değerleri ve özellikle padding ve margin leri kendi kafasına göre render etmekte çok başarılı. bu bir üşengeçlik değil tamamen bir zaman kaybıdır...
şu anda kullandığımız firefox ve opera olmasadı, yani sadece ms in ie si tekel olsaydı tamamen küfürlerle dolduğunu görebilirdin. eğer ortada bir pazar kaygısı olmasaydı hala ie5 küsür kullanıyor olurduk.
peh ... ie8 yanında bazı özellikler getirmiş, yemişim özelliklerini. yıllardan beri bize çektirdiği azaplar yanında bu bir hiç.
diğer tarayıcılar zaman zaman hata yaparlar ama bunu düzeltmesinide bilirler, ms kendini göklerde gördüğündenmidir bilinmez (senin ukalakığına benzer bir şekilde) sorunları, yanlışlar çözmek yerine onların üzerine bir çizgi çekip / duymazdan gelip daha neler yapsam diye düşünüyor.
herhalde bilgisayar tarihi konusunda bişey bilmediğinden 15 yıldır kimsenin ie nin önüne geçemediğini belirtmişsin. sadece ben yüzlerce kişinin şu anda firefox yada benzeri tarayıcılar kullanmasında öncülük etmişimdir, çünkü tipik kullanıcıların ie nin rezaletleri konusunda bilgisi yok. merak etme bu durum 5 yıl içinde tersine dönecek ve hepimiz derin bir huzur yaşıyacağız. elimizde mendilimizle ie ye elveda diyeceğiz.

microsoft'un acid3 acid10 testi vs gibi anlamsız siteleri baz alarak bir mimari oluşturacağına da inanıyorsanız yanılıyorsunuz.

yapmazsa kendisi kaybedecek ...

cxc  |  (5 puan) 22 Mart 2009 18:16

@cxc, uzun yorumuna cevap yazamayacağım haziran 2009da kimin farkı açtığını göreceğiz

mikrosoft  |  (-5 puan) 22 Mart 2009 19:02

o zaman ie'ini de al git lan

lazaronnie  |  (5 puan) 22 Mart 2009 19:27

:) vıyy bura ne olmuş böyle
Yaşlı atasına kendisi gibi kılıç sallayamıyor diye böbürlenen yiğitler gibi konuşuyorsunuz,

ie internetin kıralıdır bunu kabul edelim, sen kullanıyormusun diye sorarsanız ben ağırlıklı olarak firefox kullanıyorum çünkü eklentiler sayesinde hakimiyetim daha fazla, hızlı ve basit gezintiler için chrome kullanıyorum çünkü hiçbir eklentisi vbsi yok, bütün bunların açamadığı sitelerde de ie kullanıyorum çünkü hepsinden daha yavaş ama daha bilge...

siz beni dinleyin ben biliriiiiiiim ;)
ie'yle birlikte ne denizler aştık ne okyanuslar geçtik dünyanın sonuna gittik geldik derinlere daldık ıslanmadan çıktık geri geldik....

kurtgozlu  |  (-6 puan) 22 Mart 2009 20:45

@Mikrosoft

Birincisi İE ile Windows farklı kulvardadırlar. Yani bir şirketin bir ürünü iyi olursa diğer ürünleri de iyi olacak diye bir şey yok(Ki Windowsta zaten 6 ayda iyice hantallaşıyor.)

İkincisi de zaten ie kullanmıyorum. Açılması aşırı uzun sürüyor. 9 eklentili firefox daha hızlı açılıyor.

lemabomi  |  (2 puan) 22 Mart 2009 21:01

Valla ie istediği kaar sürüm geliştirsin. Yemin ettim bir kere. Kullanmiycam kardeşim. Web site hazırlarken her türlü tarayıcıda sorunsuz çalışan .png'ler ie'de saçma sapan görünüyor. ie varsa ben yokum :)

Mintinet  |  (2 puan) 23 Mart 2009 01:21

herkes akşamları evde web tarayıcısı yazıyor galiba.

"Ayinesi İştir Kişinin Lafa Bakılmaz."
siraykut  |  (-4 puan) 23 Mart 2009 08:28
pauselife  |  (1 puan) 23 Mart 2009 09:24

hepiniz tarayıcı uzmanısınız herhalde.

Emre KIYAK  |  (-7 puan) 23 Mart 2009 09:51

IE nin eksiği açık kaynak kodu olmaması, hala windows 95 tabanının kaynak kodlarının açıklanmamış olması, ki servis verilmediği halde kaynak kodu satılmış bir üründe nasıl açıklanmaz Avrupa Mahkemesi 'de hayret içinde, ki sanırım bir 10 milyar dolar tek sefer kesecek ipi çekecek Avrupa Mahkemesi o zaman microsoft "hi!" "i am from japan!" v.s. demeye başlarsa,o zaman anlayın durumu.

promoder  |  (1 puan) 23 Mart 2009 11:03

@ufopilotu

steve ballmer ın sesi çok çıkıyor, suçluluk psikolojisiyle ilgisi var mı acaba? :P

demissin yardin beni burda, anca toparlayabildim kendimi de bir iki satir yazayim dedim. neyse,

vidyolari izlemedim ama genel sagdan soldan aldigim haberlere gore ms bile kendisini burdaki mikrosoft gibi savunmuyor. savunmamasi da lazim zaten, firmanin imajina leke surer keza. bu arkadasin yaptigi da bu. (@mikrosoft, amacin buysa lutfen devam et.)

bu dedigimi destekler nitelikte, standartlari destekleyen arkadaslari sevindirecek, internet explorer fanatiklerini de tekrar dusunmeye sevkedecek bir haber okudum gecenlerde. yorumsuz ozetle, ie8'in ie urun ailesinin son surumu olabileceginden bahsediliyor.

buckmin  |  (1 puan) 23 Mart 2009 15:53

@ buckmin :

Haber doğru ise IE + Opera kullanıcısı olarak ben de sevindim Klasik IE nin değişeceğine. (Evet IE de kullanıyorum, hem de bir araba eklenti ile)

Çünkü IE de, açık kaynak WebKit arayüzü üzerine gitme kararı almış. (Yani Konqueror ve Chrome ile aynı altyapı) [E güzel çalışıyor ve bedava; Malum web hiçbir zaman kimseye ait olmadı, standard koyacam diye kasmaya da gerek yok diye düşünmüş olmalılar. Özellikle HTML 5 için trident üzerine geliştirme yapmak daha masraflı gelmiş de olabilir.]

Çünkü varolan Trident altyapısında Javascript motorları ne kadar değişse de sorunlu idi, ActiveX / eklentiler falan iyiydi hoştu belki, ancak doğrudan invoke edilen veya artık standardlara oturan pluginler ile artık pek bir gereği kalmadı.

(Ha Java [JavaScript deÄŸil] ve AS kodlamak istemeyen C# da Silverlight da kasabilir pekala)

Bence de WebKit temelli bir tarayıcı, isabetli olur.

Hem kimse de ay IE şuydu Firefox buydu savaşı yapmaz daha hoş olur.

AcharadSami  |  (-2 puan) 25 Mart 2009 10:55

microsoft ve ie, finansal kaynakları ve kullanıcıya yaptığı dayatmalar ile web dünyasındaki doğal seçilime meydan okuyan bir sürüngenden adeta farksız..

microsoft aynı zamanda şahsiyetsiz bir firma..aynı ön sırada oturup her fırsatta bencilce davrandığı için kimse tarafından sevilmeyen ilkokul çocuğu gibi çirkefleşmekten de geri kalmıyor..başka firmaların inovatif fikirlerinin kendi ürettiği işe yaramaz taklitlerini kullanıcılarına dayatarak rant sağlamaya çalışıyor..kendisinin altından kalkamadığı teknolojileir ya baltalıyor, ya da üreten firmayı satın alarak kendi bünyesine katma yoluna gidiyor..

kısacası sorun sadece internet explorer sorunu değil.makro düzeyde hiç kimse web developerların doğru görüntü almak için fazladan saatlerce çalışması gerektiğini falan önemsemiyor..buradaki asıl sorunun kaynağı, milyonlarca $'lık kar payından nasıl ödün verilmeyeceği..

microsoft tabii ki bugün standartları takip edebilecek aynı zamanda diğer tüm tarayıcılardan da hızlı çalışabilecek bir tarayıcı üretmeye yetecek kaynak ve yeteneğe sahiptir.. fakat bu savaşı kazanmak kullanışlı bir browser üretmekle değil standartları belirleyen 1 numaralı kurum olmaya bağlı görülüyor..

sonuçta microsoft'un ie8 (isterse ie10,11 ne olursa olsun hepsi için aynı) atağının altındaki amaç bu savaşı kazanmak..ki bunu yaptığı noktada, ilk icraati web üzerinde yayınlanan html dışındaki diğer zengin medya formatları için de kendi standartlarını getirmeye başlamak olacaktır..

sonuçta felaket senaryosu bazında olayı düşünecek olursak,bu sayede microsoft araçları dışında üretilmeyen hiçbir içeriğin web üzerinde yayınlanamayacağı bir dünyaya doğru yol bile alabiliriz..

jinx  |  (0 puan) 28 Mart 2009 16:30

Yeni gelecek olan Windows 7 de neyseki ie'ın yüklenip yüklenmemesine biz karar vereceğiz.sonu da olsa 9 da gelse nafile..tutmaz:)gözünü sevdiğim mozillam her derde deva iken ie'ın yapacağı yine nal toplamak.gerçi hızlı deniyor fakat sekmelerde sapıtan ie klasiği yinede yaşanıyordur eminim ilk fırsatta bir teste yatırıcam zaten(meslek icabı).

Zukkumundibi  |  (2 puan) 29 Mart 2009 02:13

ya deneme amaçlı kullanıyorum da gerçekten büyük bela. oturum kurtar dediğiniz pc çöküyor. sekme değil ayrı ayrı pencerelerde kurtarmaya çalışıyo çünkü zeki ie. ctrl+T ile bir test yapın ctrl + w ile de yapın opera ve ff ile karşılaştırın.şöyle hızlı hızlı bi kaç tab açın bakalım.bu mal ie bağlanıyor diyo koskoca. nereye bağlanıyon arkadaş hayırdır ? microsoft'a mı gönderiyon bilgilerimi yoksa herşey bağlı zaten boş blank sayfa açtık anacım.

benim gördüğüm eksikler.

-siteler favicon göstermiyor. yada çok geç gösteriyor. ie6'dan kalan kodlar unutulmuş sanırım içinde yine.
-oturum kurtar tam felaket. hiç mi test yapmaz insan. yada 5 çekirdekli 10 gb ramli pcde mi test ettiniz.
-yavaş sekme açma kapama. açılan sekmeye çok geç geçmesi.
-live search propagandası.
-transfer yeri hala yok. transfer geçmişi? aktarımlar vs yönetim sıfır. hala ie6'dan kalma dandik pencere'den indiriyorsunuz dosyalarınızı.
- can sıkıcı hata ve ayıklamak istermisin pencereleri.ayıkla pirincin taşını :) Böyle eşşek kadar bu sitede hata var yazıları.

ha şimdi şu söylenebilir. lan kıçık kırık site yapıyonuz demediğiniz kalmıyo. yazın üç beş kod ie'de çalışsın onca proje çıkıyor dünya çapında sizin kadar ağlayan yok.gören de hergün eşşek gibi süper projelerle uğraşıyonuz sanar.

buna bişey diyemem abi kısmen haklı olur bunu diyen.

vectro  |  (2 puan) 31 Mart 2009 18:06

tüm iyi niyetimle ie8'i kurdum ancak sadece 3 gün dayanabildim. neyse uzatmayayım, yine beğenmedim :(

biSGen--bLoGSPot .... YaratıcıDrama ... biSGenMySPACE NON-SCHOLA-SED-VITA-DISKUMUS!
biSGen  |  (1 puan) 31 Mart 2009 21:03

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu