Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan sinepil.org'da: "Le temps du loup (2003)"

\
\

Apple tarafından tanıtımı yapılan iPad, şimdiden "Yüzyılın en iyi e-kitap"ı unvanını aldı bile. Öbür yandan biraz sıkıcı ama fonksiyonel iWork Suite de iPad'e çok yakışmış doğrusu.
\

Öncelikli olarak Nedir Bu iPad:
Steve Jobs'ın söyleyişine göre, yıllar boyunca iPad'i çıkartmak için beklemişler, hem teknolojik olarak gelişmesi için hem de iphone ile imac arasındaki bir cihaza olan ihtiyacın tam olarak oluşması için. Ve gene belirttiğine göre bu yıl itibariyle Apple kârını 15.1 Milyar $ olarak açıkladı ve mobil cihaz pazarındaki bütün rakiplerini geride bırakarak (sony, samsung, nokia vs) en büyük isim haline geldi. iPad'de işini telefon ile göremeyenlerin, bilgisayarı da ağır bir yük olarak hissedenlerin hayat arkadaşı olacağa benziyor.
\

iPad'in tasarım amacında internet ve video sektörüne yeni bir boyut kazandırma var. Görüntülerden ne kastetmek istediğim açıkça anlaşılıyor. Diğer yandan da e-kitap pazarına sert ve muhteşem bir giriş var.

\
Özellikleri:
- 16gb, 32gb, or 64gb flash drive
- 1ghz apple a4 özel tasarım, yüksek performanslı, düşük enerji tüketimli entegre
- ivme algılayıcı
- ortam ışık sensör
- 10 saate kadar video, bir aya kadar bekleme yapabilen, 25what'lık, usb üzerinden şarj edilebilir gömülü pil
- 1024 x 768 çözünürlük ve dosya formatına göre değişmek üzere 720p'ye kadar yüksek çözünürlüklü video oynatabilme
\

Fiziksel Özellikleri:
- Yükseklik: 242.8 mm
- GeniÅŸlik: 189.7 mm
- Kalınlık: 13.4 mm
- Ağırlık: 0.68 kg kablosuz modeli; 0.73 kg kablosuz ve 3G'li modeli
- Ekran: 9.7-inch (çapraz olarak) led teknolojisine sahip multi-touch geniş ekran. Üstelik IPS teknolojisine sahip
- Çözünürlük: 1024 x 768 piksel ve 132 ppi (pixels per inch)
- Parmak izi oluşmasını önleyen özel ekran kaplaması
- Çok sayıda dil desteği.
\

Kablosuz Modeli:
- wi-fi (802.11 a/b/g/n)
- bluetooth 2.1 + edr teknolojisi

Kablosuz + 3G Modeli:
- umts/hsdpa (850, 1900, 2100 mhz)
- gsm/edge (850, 900,1800, 1900 mhz)
- 3G üzerinden sadece veri işlemleri yapılabiliyor, yani telefon yok!
- wi-fi (802.11 a/b/g/n)
- bluetooth 2.1 + edr teknolojisi

\

Peki övünülerek bahsedilen bu özellikleriyle iPad Ne İşe Yarar?
İşte internet, video, müzik ve kitap işlevleri dışında, tasarlanacak olan programlarla birlikte iPad'in çığır açacağını düşündüğüm 5 işlevi:

\

1. Yemek Kitabı: İlk başta biraz komik gelebilir; ancak kullanmak için neredeyse hiçbir eğitim gerektirmeyen kullanımı ve geniş ekranı ile iPad, teknolojiden hiç anlamayan bayanları da sonunda apple'ın büyülü dünyasına çekecek. Haa.. belki bu özelliğin e-kitap konusuna gireceğini düşünebilirsiniz; ama karşınızda devasa 9.7 inch ekranda yemeği nasıl yapacağınıza dair anlatımlar ve video'lar ile şu an için size hayal gibi gelen tarifleri yapabilirsiniz bayanlar!
\

\

2. Wacom Çizim Tableti: Bu çizim tabletleri yıllardır profesyonel tasarımcılar tarafından kullanılıyor. Ancak çizim işlemlerinin iPad üzerinde yapılmasının ne kadra keyif verici olacağını bir düşünün. Görüntünün oluştuğu yerde çizim yapıyorsunuz.
\

3. Anında Mesajlaşma İstemcisi: Bugüne kadar ne kadar anında mesajlaşma istemcisi gördüysek (ki bazılarınız bunlara "IM Messenger" veya chat (çet) diyecektir.) hepsi bilgisayara bağlı çalışmak zorundaydılar ve telefon üzerinde o istediğiniz mesajlaşma keyfini yaşamanız oldukça zordu. Ek olarak telefondan mesaj atma alışkanlıkları da iPad ile yeni bir döneme girecek. Yeni çıkacak donanımlar sayesinden video konferans'tan tutun bir çok mesajlaşma ve haberleşme alışkanlıkları oluşacak.
\

4. Sosyal Oyunlar: Başta tahta oyunları olmak üzere bir çok oyunu yüz yıllardan beri oynuyoruz. Satranç ve tavla gibi oyunlar, bilgisayarın çıkışından beri bilgisayar üzerinde oynanabiliyor; ancak bir de onları çok daha kaliteli ve animasyonlu bir şekilde düşünün. Ayrıca multi-touch bir ekran ile yaratılabilecek oyunlarda bir sınır olmadığını düşünüyorum. Özellikle de "Fall Out 3"ü düşünün mesela.
\

\

\

5. Her işi yapan uzaktan kumanda: Diğer adıyla "Universal Remote". Kısa bir süre önce logitech firması "harmony 1100" adı altında yukarıdaki resimdeki uzaktan kumandayı yaratmıştı. Ancak sizin de anlayacağınız gibi iPad'in bu pazara girmesi ile logitech kendisini kısa sürede market dışında bulacaktır. Bir düşünsenize, evinizdeki ışıklardan tutun, ev sinema sistemine, dış kapı kamerasından, ısıtma soğutma sistemlerine, barkovizyon sistemlerine kadar her şey bir parmak hareketinize bakıyor olacak.
\

Kaynaklar:
Unplggd 1
Unplggd 2
Apple 1
Apple 2

Başka bir iPad programı düşünceniz varsa lütfen yorumlar vasıtasıyla söyleyin?

Spacer
Spacer
 | 38 yorum var 
 | 01 Åžubat 2010 09:44 

Yorumlar

Yakında bununla ilgili bir çok extansion çıkar ve sonrasında iphone gibi kral olur :)

Windows deÄŸil EYLOS
chinar  |  (-5 puan) 01 Åžubat 2010 10:20
ipad'in reader olarak kullanılabileceğini sanan "teknoloji yazarları" var ülkede.
#

"bu aleti hackleyip, garanti dışı bırakmadan, mp3 gibi internette milyonlarca bedava bulunan e-kitapları okuyamıyoruz, steve amca kitapları, dergileri kendi dükkanından satın almamızı istiyor"

+ "bir de ekran konusu var. reader'ların ekranları bununki gibi ekstra cilalı cam değil. ayrıca lcd yerine e-paper adında özel bir teknoloji kullanıyorlar. özelliği şu; mat lcd ekranlar bile hafif güneş altında okunamazken e-paper kullanan readerlar camına güneş vursa bile okunuyor. ayrıca fontlar çok daha keskin görünüyorlar"

gaykedi  |  (8 puan) 01 Åžubat 2010 11:03

çok güzel bir bildiri gerçekten. Teşekkürler.

Atomic Bomb  |  (-2 puan) 01 Åžubat 2010 12:21

daha öncede yazmıştım; amerikalılar ve çinliler birbirlerine girmişler bu ipad yüzünden, güya ipad'ı amerikalılar çinlilerden çalmışlar. :) yazının başlığıda bu; Çinliler isyanda; "iPad'i bizden çaldınız!" :)

Qanser  |  (-2 puan) 01 Åžubat 2010 12:26

Şu aşamada iPad'in Wacom gibi görülmesi çok yanlış. Çünkü Wacom gibi tabletlerin amacı sadece kalemle çizim yapmak değil, aynı zamanda baskı hassasiyetine göre çizgileri kalın yapabilmesi... Ayrıca Wacom'un cintiq diye yıllardır var olan cihazını incelemenizi öneririm.
İlerde iPad baskı hassasiyeti çıkartırsa o zaman bu kulvarda Wacom cintiq ile yarışabilir.

cheshim  |  (5 puan) 01 Åžubat 2010 13:18

öncelikle bunlarda olsa güzel olurdu diye başlık atmalıydın zira ipadle dediklerin bir hayal!

100 yılın en iyi e-kitap ünvanını aldı demişsin. Daha piyasaya çıkmayan bir ürün öyle bi ünvanı alamaz zira ürün lcd ekran kullanıyor yani gece ışıklar kapalı yatarken kitap okumak için ideal oda gözü yoracağı için max 1-2 saat.

1. yemek kitabı demişsin. Güldürmeyin allah aşkına benm annem app store a girecek bide oradan parayla yemek kitabı alacak ta okuyacak hatta internette sörf yapıp yemekle ilgili videolar arayacak tabi youtube falan kullanamaz zira video flv(flash) olmamalı :)

2- çizim tableti demişsin. Ah keşke ilkokulda olsaydıkta parmakla çizimler yapabilseydik! iphoneun kalem konusundaki başarısızlığı devam etmekte.

3- o dediğin fallout 3 oyunu bunda kasar canım oynayamazsın. Zaten para vermediysen oynatmazlar! :)

4- Uzaktan kumanda olabilmesi için gerekli donanımsal özellikleri yok yani hiçbir kumanda wireless veya mavidiş kullanmıyor.

5- Hep kötüleyecek değiliz ya satranç oynamak, resimleri gezmek, videoları izlemek, kucağınızda tuttuğunuz bir aletle bunları gerçekleştirmek güzel ama biraz türkiye standartlarına göre pahalı bir alet.

6- arkadaşlar armut diye bir marka kuralım ve upaddiye bir aletçıkaralım içinde yazdıklarımın hepsi olsun , parayı kırarız nasıl? :)

ugurkoban  |  (7 puan) 01 Åžubat 2010 13:31

wacom tabletin yerine geçmesi mümkün değil. Ipod kullanıyorum ve parmakla çizmek çok tatsız. ipod için kalemler aldım olmadı. Çizim yaparken parmağın altını göremiyorsunuz. Offset özelliği ile fırçayı kaydırıp parmak altından kurtarıyorsunuz ama o da başka enayiliklere neden oluyor. Ayrıca wacom basınca duyarlıdır ki özetle wacom gibi kullanmak çok zor.

ipad den umutluydum. ama öyle anlaşılıyor ki kalemle kullanılabilen netbooklardan almayı tercih edeceğim.

altguv  |  (3 puan) 01 Åžubat 2010 14:10

1- yemek kitabı olarak kullanmak için para verene bravo diyorum, pazar arabası olarak kullanmak için ferrari almaktan daha akıllıca bir hareket en azından..

2- hayatında hiç tabletle çizim yapmış mı acaba tablet olarak kullanılır diyen kişi? cintiqle yarışması mümkün mü acaba? ekranı kapasitif olmasın bu ipadin? kapasitif = parmakla dokunmadıgın sürece işe yaramaz... (ipod touchın da kalemle çalışmama sebebi budur)(resistif ekranlar adından da anlaşılabileceği gibi baskı duyarlılığıyla çalışır, oyüzden kalemle ya da parmakla kullanılabilir, fakat multi-toucha uygun değildir bu teknoloji, imkansız değildir ama zordur)

3- anında mesajlaşma için alacaklara söylenecek bi tek şey var: iPad = dolma parmaklılar için ipod touch

4- Fallout 3 ne ya.. güldürmeyin =) evet harika olurdu da dokunmatik ekranla hangi oyunu oynadınız en son?

5- her işi yapan uzaktan kumandaya 500 dolar verelim.. çok mantıklı bir hareket.. bu cihaz kadar pahalı olmayan diğer cihazları kontrol etmek için niye 500 dolar vereyim ben? kaldı ki yapamıyor da öyle bişeyi, muhtemelen sadece wi-fi ya da btooth üzerinden bilgisayar kontrol etme yeteneğine sahip olacak..

şimdi asıl olaya gelelim..

öncelikle bi ürünün kötü ya da iyi olduğuna karar vermek için önce tüm sınırlarını bilmemiz gerekiyor ki ne yapıp ne yamayacağına karar verelim...

Bu açıdan yaklaşırsak iPad şu an için "5 kurus" etmez..

İlerde eğer flash desteği gelirse -ki gelir bi şekilde- o zaman kullanılabilir bi alet olur...

ipod touch ya da iphonedan daha kaliteli oyunlar oynatabileceğini sanmıyorum çünkü donanımsal olarak zaten ipod touchtan çok daha ilerde değil, üstelik oynatması gereken çözünürlük daha yüksek...

film izlemek için büyük ekran güzel fakat geniş ekran değil.. en azından 16:10 olabilirdi.. olmamış..

e-kitap okumak için kindle dx daha iyi bir alet değil mi? e-ink olayı bence bildiğimiz lcdlerden çok daha iyi bir teknoloji bu iş için, göz yormaz yansıma yapmaz falan filan...

bence ipadin en büyük eksikliği işletim sisteminin os x olmayışı... eğer siz insanlara bir tablet yapıcam süper olucak diye gazı verirseniz sonra o tablet iri kıyım ipod çıkarsa bu bence hayal kırıklığı olur...

tüm bu sebeplerden dolayı apple fanboyları en azından ipadin biraz kendini geliştirmesini beklesinler fanatizm için... ayrıca buradaki önemli nokta şudur.. bu aleti kötüleyenlere(kötülemek demeyelim, kötü yanlarını söylemek diyelim) "verseler kullanmazmısın" diye cevap vermeyelim sevgili apple fanboyları... ortada fiyat performans diye bir durum var.. yoksa apple tasarımları harikadır, ürünleri güzeldir, ayrıca elektronik ürün hastasıyımdır, hayatım boyunca kullanmayacağım ürünler verseler alırım odama koyarım... bunun dışında ipad hiç te 500 dolarlık bir alet değil... yaşasın 200 dolarlık ipod touch..

angelflare  |  (6 puan) 01 Åžubat 2010 16:45

bizim ülkemizde ne cevherler varmış da biz farkında değilmişiz. Herkes birer Steve Jobs kesilmiş valla.

sizce apple gibi bir firma sizin düşündüklerinizi düşünemeyecek kadar aciz midir?
ipod'u da ipad'i de yapan onlar.

Fallout 3 ne ya.. güldürmeyin =) evet harika olurdu da dokunmatik ekranla hangi oyunu oynadınız en son?

steve jobs'un videosunu sonuna kadar izleme zahmetine katlansaydın ipad'in dokunmatik ekranında hangi oyunların nasıl oynanabileceğini görürdün. ipod touch ile karıştırman kötü olmuş aleti...

andorejr  |  (-3 puan) 01 Åžubat 2010 18:51

birkere linux için itunes yok, arkadaşlarımdan atıyorum müziklerimi ipod'uma.. bunla nasıl olurduk allah bilir..

sinanp  |  (1 puan) 01 Åžubat 2010 20:42

apple'ın bilgisayarları dışındaki mobil cihazlara çok yakın değilim. etrafımda kullananlar var. tüm bu mobil aletlerde iphone olsun ipad olsun, çıkartıyolar falan ama en basit şeyleri koymuyorlar gibi geliyo bana. ipad'in flv çalıştıramaması gibi saçma bişi olamaz ya. ben almam da adam gidip o kadar para verecek youtube'tan video izleyemicek, garipmiş...

My life is a simple thing that would interest no one. gokalp twitter gokalp blog
gtufekli  |  (-2 puan) 01 Åžubat 2010 23:29

iPhone da FLV çalıştırmıyor ama YouTube izlenebiliyor.

"I have no special talent. I am only passionately curious." - Albert Einstein
axanc  |  (-1 puan) 02 Åžubat 2010 06:46

En sondaki 5 maddelik bölüm ciddiyetten ziyade komik olmuş.İçlerinden en mantıksızı da wacom ile karşılaştırma.serçeyle, diablo yu karşılaştırmış, ikisi de araba demişler resmen.Görme bozukluğunuz varsa iphone yerine ipad alın :P

BaRY  |  (1 puan) 02 Åžubat 2010 11:37

tek özelliği ince ve dokunmatik olması bir de ara geçişler vs. başka bir extra özellik göremedim ben. ama satar mı saat bu kadar popüler bir şirket ve iphone'dan sonra satmaması çok zor. fiyat da 500 dolar gayet iyi böyle satılırsa ama sanmıyorrum 1500 liradan daha ucuz olacağaını düşünmüyorum tr'ye gelirse.

vectro  |  (1 puan) 02 Åžubat 2010 11:57

@andorejr siz hangi videoda o dokunmatik ekranda oyun oynandığını gördünüz ben bi o videoyu kaçırdım sanırım paylaşırsanız hepimiz iPadin yapabilecekleri hakkında fikir sahibi oluruz.. ayrıca

steve jobs'un videosunu sonuna kadar izleme zahmetine katlansaydın ipad'in dokunmatik ekranında hangi oyunların nasıl oynanabileceğini görürdün. ipod touch ile karıştırman kötü olmuş aleti...
demişsiniz fakat acaba oyunlar dokunmatik ekranda mı oynanıyor yoksa cpu, gpu, ram gibi donanımlarda mı? herkes ipadin dokunmatik ekranının farkında fakat bana 1024x768 çözünürlükte 1GHz işlemciyle ve henüz bulamadığım gpu ve ramde nasıl bir oyun deneyimi yaşayacağımızı anlatabilirmisiniz? iPod Touchla karıştırmadım ayrıca, karşılaştırdım.. siz de bi karşılaştırırsanız ne kadar mantıklı bir bakış açısı olduğunu görürsünüz.. iPadin iPod touchtan daha yükek nitelikleri yoktur, tablet bilgisayara daha yakın değildir(ekranının büyük olması dışında)... bi araştırın daha sonra çıkarımlarınızı bizimle paylaşın ayrıca videoyu da heyecanla bekliyorum ben bulamadım..

angelflare  |  (2 puan) 02 Åžubat 2010 13:22

çizim tableti olarak profesyonel amaçlarla kullanılabileceğini sanmıyorum çünkü ekranın basınca karşı duyarlılığı yok. mesela fırça darbelerinde transparanlığı ekrana vereceğim baskıyla ayarlamak isterim.

burakilem.com | ekmek bulamayınca fondü yiyen blog
Forzaken  |  (2 puan) 02 Åžubat 2010 14:02

her açıdan problemli bi alet. usb'siydi, hafızasıydı, flash'ıydı (html5'ten bana ne arkadaş, gelince geçeriz, adobe mi engelliyor bunu, zaten flash olaydı app store'daki ürünlerin ücretsizi olacağından satamayacaktı) app store tuzağı apayrı bi olay, kaz yolmak hiç bu kadar aleni olmamıştı. ha alette bu özellikler olaydı ben yine almayacaktım, ama steve'nin milleti enayi yerine koyması çok canımı sıktı.

yunusss  |  (3 puan) 02 Åžubat 2010 15:30

kısaca herşeyi vaat eden ama hiçbirini yapamayan teknolojik alet...

uykusuz kutup ayisi  |  (4 puan) 02 Åžubat 2010 17:59

@gaykedi, @ugurkoban ve @angelflare in yorumlarına katılıyorum.

iphone ile imac arasındaki bir cihaza olan ihtiyacın tam olarak oluşması için.

iphoneyi büyük bulanlar için iphone nano yapacaklar sanırım.
---

1. Yemek Kitabı: İlk başta biraz komik gelebilir; ancak kullanmak için neredeyse hiçbir eğitim gerektirmeyen kullanımı ve geniş ekranı ile iPad, teknolojiden hiç anlamayan bayanları da sonunda apple'ın büyülü dünyasına çekecek.

üstteki yorum ve diğerlerine aldanıp gidip bir ipad alırsanız vay halinize... teknoloji manyakları için satış politikaları ...

ne biçim cihazlardır bunlar, yazılım istiyorsan illaki appstore den alacaksın. yok herşey lisanlı olacak. microsoft bitti birde apple çıktı başımıza.
yazılı ve görsel basın üzerinden verilen bolca apple gazı sonucunda çoğukişi (nasıl çalıştığını bilmesede) gidip kendine iphone alıyor. bide gidip neüdüğü belirsiz 100mblik itunes i indirmek zorunda kalıyorsunuz, firefoxla çalışmaz o ayrı dert, sisteme dünyanın abidik gubidik şeyini entegre eder ayrı dert.

burada hepbirlikte apple milleti kazılıyor diyeceğimize ne şirin alet diyoruz.

cxc  |  (1 puan) 02 Åžubat 2010 18:09

iPhone'ı çıktığı günden bu yana, iTunes ile beraber etkin bir şekilde kullanıyorum.

  1. Müziklerimi
  2. KiÅŸilerimi
  3. Notlarımı
  4. E-postalarımı
  5. Sinemalarımı
  6. Dizilerimi
  7. Yayın kuşaklarımı
  8. Video derslerimi
  9. Takvimimi
  10. Yapılacak işlerimi
  11. ve sık kullanılanlarımı

hep iPhone üzerinden takip ediyorum ve sürekli olarak iTunes vasıtasıyla bilgisayarımla eş durumda tutuyorum.

Cihazın kendisinden ve kısıtlamalarından dahi memnunum. Ancak şunu söylememde fayda var, cihazı aldığımdan bu yana geçen bir yılı aşkın süredir, elinde iPhone olup da adam akıllı kullanmasını bilen, hatta ve hatta müziklerine cover-flow resimleri yaratmayı bilen bile pek görmedim.

O yüzden, insanların daha kullanmayı dahi bilmedikleri cihazlar hakkında yorum yapmasını biraz haksız buluyorum.

Kimileri Outlook ile daha sadece e-posta atmasını becerirken, biz şirket yönetiyor ve insanlara iş paylaşımı yapıyor, iPhone'un sahip olduğu push mail ve exchange server özellikleri sayesinde, her nerede olursak olalım işler hakkında bilgi alabiliyor ve bir telefon dahi açmadan toplantı planlayabiliyoruz.

Gerçekten bir hizmet istiyorsanız, ücretini de ödemeye razı olmalısınız. Yok eğer ben bakkal hesabına devam edeceğim diyorsanız, sizin kararınız. Sonuç itibariyle biz iPhone için App Store'da verdiğimiz 4.99$ ile fakirleşmiyoruz ama aldığımız yazılımın özellikleri ve güvenli olması (kredi kartı numaralarıma kadar her şey var iPhone hesabında) ile gelişiyoruz.

Evet yemek kitabı olması şuan için zor gelebilir; ancak hanginiz iPad'in SDK'sını indirip, program içerisinde video oynatma özelliğini inceleyip, "acaba bununla ne özellikli bir program yapabilirim" diye düşündü.

Gel gelelim wacom tablet konusuna, şuana kadar kim iPad gibi iyi bir ekran ve sensörler ile elinize alabileceğiniz bir tasarım gerçekleştirdi. Ekrana dokunarak ve cihazı hareket ettirerek yaptığınız tasarım üzerinde istediğiniz gibi hareket edebilirsiniz. Örnek vermek gerekirse, iPad'i elinizde tutarak bir binayı gezebilirsiniz. vs vs vs.

Oyun konusunda iPad'in nasıl olacağı konusunda fikir sunan arkadaşların iPhone üzerinde herhangi bir grafik oyunu oynamadıklarını düşünüyorum. 412MHz'lik bir işlemciyle iPhone yaptıklarını çok hafife alıyorsunuz. Hiç iPhone için bir oyun tasarlamaya çalıştınız mı? Grafik kütüphanelerine baktınız mı, OpelGL desteğini okudunuz mu? (evet okumak, bazı arkadaşlar korkabilir, kusura bakmasınlar, okumak korkunç bir şey onlar için.)

1997 yılında RF üzerinden kontrol sistemleri tasarladım, yıl 2002 olduğunda sms üzerinden kontrol edilen kombiler tasarladım ve sonraki zamanlarda 50$'lık küçük linux makinelerle koca bir evin nasıl akıllı bir eve dönüştürülebileceği konusunda çalışmalar yaptım. ve şunu söylüyorum ki iPad mükemmel bir ev kontrol sistemi olur. Tabi bu konuda görüş sunan arkadaşların iPhone için hazırlanmış olan ev kontrol sistemlerinden haberleri yoktur kesin. iPhone için ışık kontrolünden, barkovizyon kontrolüne kadar bir çok uygulama var.

koskoca pilli network ailesinde, bunca yorum arasında bir tek yeni program fikri koyabilen olmadı. alınmak isteyenler alınsınlar ama "yıkıcılık konusunda bir numarasınız; ancak yapıcılık konusunda hiç bir icranızı görmedim."

"I have no special talent. I am only passionately curious." - Albert Einstein
axanc  |  (-1 puan) 02 Åžubat 2010 18:36

@angelflare arkadaşım,
şu linkteki videoyu sonuna kadar izlersen need for speed shift gibi serinin en son oyununun oynandığını görebilirsin. Ayrıca ekranın büyük olmasının avantajını da kullanmışlar. Özellikle fps oyunlarda sol tarafta dokunmatik ekran üzerinde joystick görevini gören bir alan bile tasarlamışlar. Bence çok yaraıcı bir fikir. NfS'de vitesi parmağınızla geçirebiliyorsunuz. Programcılar açısından ilginç bir deneyim olacak.

andorejr  |  (-2 puan) 02 Åžubat 2010 19:26

@axanc söylediğin hiçbir şeyin - kendi reklamın dışında - gerçek hayata dair bir yararı yok!

şöyle düşünecek olursak;

kaçımızın akıllı ev sistemine ihtiyacı var?

kaçımız ufacık bir iphone'da oyun oynamak için ölüyor yada oyun programlamak için deliriyor?

ve yine kaçımız bu sistemler üzerinde bir program geliştirmek istiyor?

kaçımız düşük çözünürlükte küçük ekranlı bir tablette tasarım yapmak ister?

üstelik bunların hiçbiri gerçek hayatta yaşayan çoğu son kullanıcıyı ilgilendiren şeyler de değil.

evet apple "mac os x" dahil yazılım konusunda çok başarılı... ama şikayetlerin çoğu bu konu da değil zaten,

şu üstteki yorumlar dahil birçok eleştiri genelde son kullanıcıyı ilgilendiren konularda yapılıyor.

bundan dolayıdır ki çoğu kişi verdiği paranın alacağı düşünülen yararlara (!) değmeyeceği fikrinde.

zaten kaç tane all-in-one ürün vardır ki aldığı parayı gerçekten hak etsin!

diyeceğim o'dur ki; nerde all-in-one hemen kaç oradan...

ayrıca;

Gerçekten bir hizmet istiyorsanız, ücretini de ödemeye razı olmalısınız.

buna katılırım ama herşeyi kendi standartlarında zorunlu tutması ve kendi dışındaki standartları da yok sayması bazılarımızın hoşuna gitmeyebilir elbette. (ben de dahil)

uykusuz kutup ayisi  |  (1 puan) 02 Åžubat 2010 19:54

@uykusuz kutup ayısı her kelimesine katılıyorum

@andorejr iyi diyorsunuz da acaba o oyun shiftin pc-konsol versiyonumudur yoksa iphone versiyonumudur acaba? pc-konsol oyunlarının isimleri ve iphone versiyonlarının isimlerinin aynı olması oyunun tamamen aynı olduğu manasına gelmez.. eğer örnek olarak Assassin's Creed xbox 360 ve nintende DS versiyonlarını incelerseniz ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız, ikisi de aynı oyun sizin bakış açınızla, birde bu söylediğim örneklere bakın farkı farkedebilecekmisiniz? benim söylemek istediğim ipadde oyun oynanmayacağı değil, "fallout 3 niteliğinde bir oyun" un iPad de olmayacağı... yazıda geçen

Ayrıca multi-touch bir ekran ile yaratılabilecek oyunlarda bir sınır olmadığını düşünüyorum. Özellikle de "Fall Out 3"ü düşünün mesela.
bölümü bu sebepten dolayı gerçek dışıdır.. ipade oyun üretilmesinin sınırı multi-touch ekran değil sahip olduğu işletim donanımıdır.. ayrıca yazar da örnek olarak verdiği multitouch ekranda fallout 3 oynama hayallerinin detaylarını paylaşırsa hem siz hem de biz konuyla ilgili daha detaylı bilgi sahibi oluruz çünkü eğer biri bana dokunmatik ekranda fallout 3 ne güzel olur derse bu kişinin fallout 3 gameplay videosu bile izlemediğinden şüphelenirim bırakın bir kere oynamayı...

Özellikle fps oyunlarda sol tarafta dokunmatik ekran üzerinde joystick görevini gören bir alan bile tasarlamışlar. Bence çok yaraıcı bir fikir.

bu yaratıcı bulduğunuz fikir zaten ipod touch/iphone da mevcut bir özellik, neyi bu kadar devrimsel buldunuz anlamadım..

son olarak eklemek istediÄŸim ÅŸudur:

need for speed shift pc/konsol versiyonu ve iphone versiyonu arasında dağlar kadar içerik nitelik ve oynanabilirlik farkı vardır...

tekrar söylüyorum ipad güzel bir alettir fakat çok abartılıyor.. büyük ekran, wi-fi, video ve geniş uygulama seçeneği iyi yanlarıdır fakat sürüyle de eksisi vardır.. büyük ekran dışında ipod touch almak çok daha mantıklıdır, en azından cebinize sokabilirsiniz...

angelflare  |  (1 puan) 02 Åžubat 2010 22:47

iPhone da ilk çıktığında hakkında ileri geri konuşulmadık şey kalmamıştı.
Bununla beraber 27 Ocak'da iPad'i tanıttığı seminerinde, mobil cihaz satışlarında 2009 sonu itibariyle Nokia'nın da dahil olduğu, Samsung ve Sony gibi rakiplerini geride bıraktığını açıkladı.

2010 sonunda veya en geç 2011 başında İstanbul'da her yerde iPad kullanan insanlardan geçilmeyeceğinden eminim.

Maclord  |  (-1 puan) 03 Åžubat 2010 14:13

İpad ne kadar eksiği olursa olsun, bunları arkasındaki elma amblemiyle kapatıyor.Benim açımdan pek işe yaramayan birşey olarak gözükse de çok satacağına eminim.Popüler kültür, 90larda motorolanın popüler olduğu gibi, günümüzde de apple'a prim veriyor.Eminim ki bu cihaz hp, dell veya sony tarafından üretilmiş olsaydı, yerden yere vurulacak, kısa bir süre içerisinde unutulacaktı.

BaRY  |  (0 puan) 03 Åžubat 2010 16:40

daha ilk versiyon bu. cok fazla birsey beklememek lazim internette surf ve video, oyun disinda. ekitap okumak icin kullanisli degil. kindle dx e-ink teknolojisiyle cok daha uygun kitaplar icin.

esraustun  |  (0 puan) 03 Åžubat 2010 19:48

Apple Fanboyları daha evlerinde mac'leri yokken atıp tutmak niyedir.
Bi kere bile mac kullanmayıp bu kadar Apple ürünü hastası olmak nedendir.
iPhone'a içi gidip 2bin liraya aldıktan sonra hiç bi özelliğini kullanmamak nicedir.
iPad gibi saçma bi ürüne bu kadar savunmak nedir?

hepatitb  |  (0 puan) 03 Åžubat 2010 20:57

Çoğu yorumda bizlerin (ki bizler son kullanıcılarız hani şu ''end user'' dedikleri) ne kadar duygusal olduğunu tekrar tekrar okudum, gördüm. Ürünün eksik özelliklerinden dem vuranlar!? hayalindeki cihaz neden ortaya çıkmamış kızanlar!? fiyatını beğenen beğenmeyenler!? liste uzadıkça uzar... Şimdi soruyor olabilirsiniz nereden çıktı duygusallık? Şuradan; unutmayın ki Apple ticari bir şirket, amacı belli kar etmek! Amaç cebimizdeki parayı almak öyle yada böyle. Herkes bunu unutuyor sanki bu işi bir tek Apple yapıyor sanıyor! Çünkü en gözde olan o. Bu fiyat/özellik yorumu yapanlara dürüstçe soruyorum, Nokia nın birbirinin yazılımsal olarak aynı dış görünüşü farkı telefonlarından kaç tanesine defalarca para verdiniz? Kaç tane telefona toplamda binlerce dolar para verdiniz? Şimdi kimsede çıkıp demesin ki ben 2000 den yada yakın bir örnek olsun 2005 den beri aynı telefonu kullanıyorum desin? Dürüstlük önemli şey.. Kendimize dürüst olalım sonra kulp takalım. Kitabı bedava okumak, oyunu bedava oynamak, filmi bedava izlemek isteyenler bugüne kadar bedava ne yaptınız? Amacım Apple mükemmel demek değil, sadece hiçbirşeyin mükemmel olmadığını söylemek. Cihaz süper olsun, Xmilyon kamera olsun 3 yetmez 5 USB olsun USB2.0 da olmasın 3.0 olsun, DraftN protokol olsun ama dual channel da çalışsın, bilmem ne ekran kartı olsun, sırtımı da ovsun, fiyatta 300USD olsun!? Arkadaşlar neyle ne almaya çalışıyorsunuz? demezler mi???

fikfik  |  (-1 puan) 03 Åžubat 2010 23:15

@fikfik,
sana tamamen katılıyorum. Cem yılmaz'ın bir esprisi vardır: "3 kuruşluk biletle sahnede gerçekten uçan adam görmek isteyenler için, adam gerçekten uçsaydı peygamberliğini ilan ederdi" diye. bu durum da aynen o.

andorejr  |  (-3 puan) 04 Åžubat 2010 11:39

@hepatitb, bilip bilmeden konuÅŸmak nicedir?

Evlerinde mac yok demişsin. Şu an MacBook Pro kullanmaktayım. Boşuna atıp tutmuyorum. Kullandığım mac'i incelemek istersen işte adresi:MacBook Pro (Benimki ortadaki)

andorejr  |  (-3 puan) 05 Åžubat 2010 10:35

Hiç yakından görmemiştim sağol fanboy

hepatitb  |  (2 puan) 05 Åžubat 2010 12:39
cxc  |  (0 puan) 05 Åžubat 2010 21:52

@andorejr ya madem macbook pro var, madem buradaki herkesten daha bilgilisiniz mac kullanımı konusunda.. bi düşünün bize de açıklayın iPad, macbook proya mı daha yakın yoksa ipod toucha mı nitelik olarak? herkesin bildiği bişey var ki yakın olması gereken macti, ipod değil... eğer bilgi birikiminiz bu ayrımı yapmaya yeterse bizimle düşüncenizi paylaşın ipad hangisine daha çok benziyor? tablet adı alabilmek için gerekli şeylere sahipmidir yoksa iri bir ipodmudur? eğer bu açıklamayı yapamazsanız ilgisiz bir fanboy olduğunuzu anlayacağız sanırım tabi ki bize birşey kanıtlamak zorunda değilsiniz...

angelflare  |  (1 puan) 05 Åžubat 2010 23:37

arkadaşlar, ipad tanıtımını apple'in sayfasından incelediğinizde "tablet" ibaresinin geçtiğini gördünüzmü hiç. Açıklama olarak "Our most advanced technology in a magical and revolutionary device" demişler. Tablet iddiasıyla çıksalardı "tablet" derlerdi zaten. ipod touch hiç kullanmadım. ancak incelediğim kadarıyla ipod touch sınıfında bir ürün.İri bir ipod olması onu kötü bir ürün yapar mı? ben onu merak ediyorum. Sırf büyük ekran olması bile onu ipod'un önüne geçirebilecek bir niteliktir bana göre(e-kitap okumayı severim). her iki ürünü de yapan firma apple. neyi ne olduğunu bilemeyecek kadar kendiliksiz değildir diye düşünüyorum. Eğer iri bir ipod çıkarmışlarsa, demek ki iri bir ipod ihtiyacı doğmuştur. Resmi web sitesinde "biz tablet çıkarttık" diye bir iddia göremedim. Gören varsa lütfen link göstersin.

andorejr  |  (-1 puan) 06 Åžubat 2010 09:36

@andorejr bana attığınız videonun bir bölümünde görebilirsiniz, iPadin lansmanında ipod touch ile macbookun arasında gösterildiği bir sunum var.. ayrıca appleın tablet yapacağı 1 2 senedir dolaşan bir haber ve herkes tablet bekliyordu, bunun yerine apple bize iri bir ipod sundu.. buradaki sorun appleın tablet adı verip tablet yapmaması değil, tablet beklerken büyük ekran ipod verip bunu mucizevi olarak sunması.. tamam bende ipad gibi bi alet üretebilecek bir şirket olsam ürünümü mutlaka bu şekilde lanse ederdim fakat apple severlerin fanatizminden dolayı aletin eksiklerini görememesi rahatsız edici birşey.. tabi bundan size ne diyebilirsiniz, evet bizi hiç bağlamıyor ama rahatsız edici...

angelflare  |  (1 puan) 06 Åžubat 2010 12:44

İpad Dunya devı oldu ama bu aralar tahtı sallanıyor android sallıyor.

mersinstyle  |  (0 puan) 13 AÄŸustos 2010 16:21

ipod işe yarar bir aletten çok bir tutku olarak görünüyor. şimdilerde insanlar prestij malzemesi olarak kullanıyorlar. tasarımla uğraşan her şirket elemanlarının eline bunlardan tutuşturuyor. neymiş efendim müşteriye giderken elinde ipod ile gideceksin, söylenenleri ona not alacaksın vs vs. seni önemli ce ciddi gösterecek. hani tekstilcilerde mercedes araba kullanmak, müteahhitlerin jip merakı gibi prestij gösterisi bence.

draguth  |  (0 puan) 13 Temmuz 2011 17:30

önemli bildiri için tşk

Paylaşmak Güzeldir. Emeğe Saygı Lütfen ! Komik Oyun - Komik Oyunlar
Paylas38  |  (0 puan) 21 Temmuz 2011 10:54

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu