Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan ucandaire.org'da: "Deathly Hallows'tan ikinci fragman!"

\
akşam gazetesi'nde "2 yıl önce çıkan" bir habere göre 2008'de Marmara Denizi'nde 8.0 büyüklüğünde bir deprem meydana gelecek. Bu deprem 3 - 13 Ağustos 2008, 4 - 14 Eylül 2008 ya da 21 - 31 Ocak 2009 tarihlerinden birinde olabilir.

peki bunu kim söylüyor? mike lee. 17 Ağustos Marmara depremini önceden bilen deprem tahmincisi Mike Lee, dört ay önce gönderdiği mail'de şöyle demişti: "Güneş tutulmasından sonra, İran'da deprem bekliyorum".

Ve dediği çıktı! İki gün önce İran 6'lık bir depremle sarsıldı. Lee beklenen İstanbul depreminin ise 2008'de olacağını söylüyor.

[kaynak]

\
Mike Lee, depremle ilgili haberleri yakından takip edenler için artık tanıdık bir isim. Hawaii'nin Honolulu kentindeki Damien Lisesi'nde din ve tarih öğretmenliği yapan Mike Lee (tam adıyla Michael Lee) bir yandan da depremleri önceden tahmin edebilmek için çalışıyor.

On yıldır Ay, Güneş ve yıldızların konumlarını, kendi geliştirdiği hesaplama sistemiyle yorumlayarak deprem tahminleri yapıyor. Tahminlerinin doğruluk oranı ise yüzde 60! Şimdiye kadar 1996 Peru depremini, 17 Ağustos 1999 Marmara depremini, 13 Ocak 2001 El Salvador, 28 Şubat 2001 Washington, 1 Mart 2001 Seattle ve 3 Şubat 2002 Afyon depremlerini önceden bilmişti.

Artık bu isabetli tahminleriyle en ünlü deprem tahmincileri arasında gösterilen Mike Lee ile ilk tanışmamız ise 1999 yılına rastlıyor.

Haberin yazarı Mine Akverdi : " 1999'da, Aktüel Dergisi'nde çalışırken, 17 Ağustos Marmara depremini doğru şekilde tahmin ettiğini öğrendiğim Mike Lee ile hemen bağlantı kurmuştum. O zamandan bu yana geçen yedi yıl boyunca da Mike Lee ile şahsen haberleşmeyi sürdürdüm. Ocak 2002'de adresime gönderdiği mail'inde Mike Lee, bir ay sonra Türkiye'nin İç Anadolu bölgesinde büyük bir deprem beklediğini, ayrıca Nisan ayında da yine Türkiye'de 5 büyüklüğünde bir depremin daha meydana geleceğini söylüyordu. Nitekim 3 Şubat 2002'de Afyon'da 5 büyüklüğünde bir deprem yaşadık. Hemen ardından da 4 Nisan 2002'de 4.7 büyüklüğündeki Burdur depremi geldi. Depremlerin kesin yeri ve tam büyüklüğü konusunda küçük yanılgılar olsa da bu isabetli tahminleri o yıl Aktüel'de önemli haberler olarak yer aldı." diyor.

Haber 2 yıl kadar eski olduğu için yanıltıcı bir etki yapmasın. Elbet hepimiz böyle bir felaketin gerçekleşmemesini isteriz ama ne yazık ki bilim insanları bu depremin er ya da geç olacağını söylüyorlar. Tutulmaların, depremleri tetiklediğini düşünen Mike Lee ise Marmara Depremi'ni böyle tarif ediyor.

Spacer
Spacer
 | 40 yorum var 
 | 07 AÄŸustos 2008 07:00 

Yorumlar

İnsanları paniğe sevk edebilecek böyle hassas bir konunun,"istanbul depremi 2008'de olacak" şeklinde, kesinlik taşıyan bir başlık ile sunulmasının doğru olmadığını düşünüyorum.

www.bilgisayarbulteni.com
capalis  |  (1 puan) 07 AÄŸustos 2008 08:23

%60 hiç az bir oran değil. deprem tahmin edilmesi çok zor b ir şey ama imkansız olduğunu sanmıyorum. sonuçta ölüm haricinde her problemin çözümü vardır.

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!
ufopilotu  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 08:28

Gereksiz bir haber......

lastking  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 08:28

8.0 büyüklüğünde bir deprem marmarada olamaz diye açıklayan bilim adamlarına mı yoksa bu adama mı inanacağız?

huzur28  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 08:34

Kesin olacak mı şimdi !...

Windows deÄŸil EYLOS
chinar  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 09:01

ne alaka ! çok gereksiz bir haber... türkiye'de uzman insanlar var bu konuyla ilgili çalışmalar yapan... onlar açıklarlar ne gerekirse...

yani gereksiz bir haber... olmaması lazımdı!

grapfik  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 09:17

@capalis +1

http://www.serkanyoguran.com/
trouble  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 09:24

bence gereksiz yere kestirip atılamayacak bir haber.

haber aslında bir fenomeni içeriyor.
yalnız ben şu noktada olur mu olmaz mı yı tartışmak yerine olursa, sonuçları ne olur ?
"bir önlem aldık mı ? cevap verelim!" tadında bir tartışma yapmak isterim.

nitekim marmaray nasıl etkilenir bundan merak ediyorum, ya da oturduğum apartman her ne kadar dağ başı olsa da büyük depremlerden sonra yapıldı, acaba sağlam mı ?

Apartman yöneticileri vb yetkililer apartmanlarının depreme karşı dayanıklılığını ispat edebiliyorlar mı.

"-yani böyle yandan bi koysan 8.0 bişicik olmaz buna"

Hengame | Oyundan biraz fazlası Site açıldı! Beta yayınında. Koray KIRCAOĞLU | SinirAdam the box said 'requires windows 95 or better'. so I installed linux.
mnc  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 09:31

haber istediğini içersin başlığın böylesine bir "kesinlikle" sunulması sırf ucuz sansasyon çabası. çok düşük bir davranış; basit tabiriyle AYIP!!

@capalis +1

balcis2  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 09:43

bilmem neresinden bu uydurmayı, aman pardon 'tahmini' yapan kişi kimmiş? 'Din ve tarih öğretmeni'

Bu konuda eğitim almamış birinin -veya şarlatanın' sözünü referans alıp, '2008'de deprem olacak' başlığı atmak, saçmalamanında ötesinde bir şey.

muhendisolcakadam  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 10:05

aynı sizin "+1" zihniyeti, kendini belli etme çabası gibi. "Katılıyorum" diyemeyecek kadar sığ.

ısrarla haberi sadece adam üzerine kurarak düşünmeyin, haberi hatırlatıcı bir şey olarak görün.

Hengame | Oyundan biraz fazlası Site açıldı! Beta yayınında. Koray KIRCAOĞLU | SinirAdam the box said 'requires windows 95 or better'. so I installed linux.
mnc  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 10:05

din ve tarih öğretmeni kesmemiş astrolojiye de merak sarmış, mike hocanın bu dediği doğru çıkarsa harita mühendisi olarak yıllardır yer kabuğu üzerine araştırmalarımı üniversite hocalarımı bırakıp, bu üstada beni yetiştirmesi için yalvarırım, tabi depremde ölmezsek.

sabuncu  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 10:12

peki ne yapıyoruz? çabamız ne?
17 ağustos'u yeniden yaşamak mı?
deprem olacağını bile bile hala hiçbir çalışmada bulunmuyoruz.kusura bakmayın ama biz bunu hakediyoruz.

AlperBlog  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 10:30

On yıldır Ay, Güneş ve yıldızların konumlarını, kendi geliştirdiği hesaplama sistemiyle yorumlayarak deprem tahminleri yapıyor. Tahminlerinin doğruluk oranı ise yüzde 60! Şimdiye kadar 1996 Peru depremini, 17 Ağustos 1999 Marmara depremini, 13 Ocak 2001 El Salvador, 28 Şubat 2001 Washington, 1 Mart 2001 Seattle ve 3 Şubat 2002 Afyon depremlerini önceden bilmişti.

Adam bu depremleri bile tahmin etmiş ve olmuş. Ben biraz paniğe kapıldım bile. İçimdede olacak gibi bir his vari. İnşallah olmaz..

AykutAkcin  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 10:30

bildirinin gereksiz olduğunu düşünen ve yazan arkadaşlara katılmamakla birlikte bu tarz bildirilerin daha da artmasından yanayım. Ulusal hastalığımız olan unutma ve kadercilikten vazgeçebilirsek gerçekleri görmeye başlarız. Yazının yazılış şekliyle, içeriğiyle, tahminleriyle, kehanetiyle, şusuyla busuyla ilgilenmiyorum. Sadece anlatmak istediğini kabaca anlayın yeter: İstanbulda bir deprem olacak. Bunu hafızanıza beyninize kazıyın. Bu deprem 2008 de olursa eğer istanbulun kapısına kilit vurulur belkide yıllarca öyle kalır. "İnsanları paniğe sevk edebilecek böyle hassas bir konu" diyerek böyle haberlerin/bildirilerin olmamasını isteyen arkadaşlar ya istanbulda oturmuyorlar yada gerçeği görmek istemiyorlar. Ben istiyorum. Ben bu haberlerin daha çok çıkmasını insanların panik olmasını, olası bir depreme karşı hangi önlemlerin alındığını sorgulaması istiyorum. Belki bu sayede bi kaç insan ölmekten yada daha kötüsünden kurtulur. İstanbulun yüzde yetmişinin kaçak olduğunu devlet açıkladı. Şimdi o yüzde yetmişi düşünün bir depremde o yüzde yetmişin yarısının yıkıldığını düşünün. Tehlikenin (facianın) farkındamısınız....

Obama baÅŸkan, Fener ÅŸampiyon....
syris  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 10:32

sizin anneniz, babanız, kardeşiniz, amcanız, teyzeniz, dedeniz, yeğeniniz....ve diğerleri... onları depremde kaybetmenin acısını yaşadınız mı bildiriyi kınayan sevgili arkadaşlar? ben yaşamadım, ama 17 ağustos'ta gölcük'ten 20km ilerideydim ve o depremin %90'ını birebir hissettim. o korkunun nasıl olduğunu bilmenin, bir duvardan diğerine sanki gizli bir el sizi atıyormuşcasına top gibi sektirilmenin, en ufak bir sarsıntıda bile yüzlerce tonluk betonun altında kalmanın hissiyatını bilerek yaşamanın, bu gibi haberlerin de doğruluk değerinin %50 gerçek olabilme ihtimalini bizzat yaşarak öğrendim.. o yüzden haberi %50 ciddiyetle okumanızı öneririm..

netekim, maya'ların marduk'u bilmesi, nostradamus'un kehanetlerinin çıkması....gibi "şarlatan" haberlerini ciddiye alarak yaşamasını bilenler de var bu dünyada.. o yüzden her haber gerçekleşene kadar %50 doğrudur bana göre

flayzeraynx  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 10:44

http://www.soest.hawaii.edu/GG/ASK/quake_predict.html
arkadaşlar okuyun ve boşuna tartışmayın. koca internette bu arkadaşla ilgili sadece bir tane sayfa var yahu. millet olarak sadece biz mi bu kadar kekiz anlamıyorum ki.
bi araştır, bi öğren.

ufucuk  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 11:21

kim ne derse desin uzmanlara göre bu marmara depremi 2011'e kadar olacak diye hemfikir bilim adamlarının çoğunluğu. hadi bir de böyle düşünün. bu tahminleri yapan adam depremin olacağını kendince hesaplayıp %40 yanılma payıyla tahmin ediyorsa bence altında bir şeyler var. ayrıca depremlerin güneş ve tutulmalarla ilgili olduğu milattan önce'den beri belli!

peki biz ne yaptık 17 ağustos'tan bu yana? ben söyleyeyim. izmit körfezi'nde gölcük'ün tam karşısında oturuyorum. yani bakınca gölcük'ü tamamen görüyorum. oturduğum ilçenin yan mahallesinde taş üstünde taş kalmazken bizim mahalle çoğunlukla kaliteli inşaatlar nedeniyle neredeyse hiç yıkıntıya uğramadı ama neredeyse bütün binalarda çatlaklar oluştu. uyanık ev sahipleri ise bu çatlakları anında sıvayıp o evleri hala satıyor ve kiraya veriyorlar.

suç burada halkımızda değil. millet geçim derdinde, ev arıyor. kimsenin kalede oturacak parası yok ki. ayrıca dediğim gibi haber 2 yıl önceye ait...

ahmetalpbalkan  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 11:23

@yusucuk adam öğretmen değil artık o okulda, sayfası değişmiş, imkan olsaydı açıp bakardık o depremlerin hangileri gerçekleşti diye.

ayrıca hemen bakarsanız ege'de bir deprem yoğunluğu var. hatta bu yoğunluk, dünyanın hiçbir yerinde yok (!)

ahmetalpbalkan  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 11:26

Hafızam beni 1999 depreminin 1-2 hafta kadar öncesinde okuduğum bir habere götürüyor. Bir gazetede sanırım bu zat, güneş tutulmasının ardından Marmara'da özellikle Saros körfezini etkileyecek büyük bir deprem olacağını açıklamıştı. O zaman gülüp geçtiğim bu haberden kısa bir süre sonra aynen dediği gibi Marmara'da deprem olmuştu. Depremin o karmaşık duygu ve düşüncelerinde ilk aklıma gelen şeylerden biri bu zattın bunu bilebilmesi olmuştu.
Bilim yol göstericimizdir elbette. Ancak sezgicilik ve şüphecilik de bilimin doğasındandır. Burada bir şeyler var bunu sanırım çoğumuz seziyoruz. Tabiat belki de akıl ve bilgimizden çok kalbimize öncül depremlerini yolluyor.
Dikkate alınası bir haber ve bir açıklama. Umarım gerçek olmaz.
Çünkü hazır değiliz.

La Sierra  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 11:31

bir dipnot:

akşam'ın haberine bakarsanız, Mike Lee'nin 2006'da ABD'de iki büyük deprem beklediğini göreceksiniz: Biri Oregon'da Mart sonunda, diğeriyse California'da (hatta detay da vermiş: Santa Barbara kentinde) Ağustos sonunda.

Gelgelelim bu tahminler boş çıktı. http://earthquake.usgs.gov/regional/states/historical.php adresindeki listeden de o yılın söz konusu eyaletler için nispeten olaysız geçtiğini görebilirsiniz.

solar  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 11:36

tabi iran, afyon ve gölcük'tekileri tahmin etmiş ama :)

ahmetalpbalkan  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 11:48

sap ile samanı karıştırmıyor muyuz? deprem gerçeğiyle yaşamaya alışmak ve buna önlem almak ayrı şey, '2008 de deprem olacak' demek ayrı şey..

Piyasada o kadar çok şarlatan var ki. Geçenlerde bir magazin programına denk geldim tv'de. Medyum memiş diye biri, tarih ve saat vererek depremi bildiriyor..

Burada referans bilimdir. Bilimi bir kenara bırakıp, din hocalarına, elektrik tesisatçılarına felan bakacaksak işimiz var demektir.

Piyasada bu adamların palavralarından geçilmiyor. 500 atış yapıyorlar, bunlardan biri tutunca, 'aa bak dediği çıktı' deniyor..

Dİn hocalarıyla felan bu iş olmaz.

muhendisolcakadam  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 12:27

insanları bilinçlendirmenin yolu, galeyana getirmeklemi oluyor ? sırf bilinçlenme adına bu tip haberlere niye inanıp hayatımı zehir edeyim anlamıyorum.. bütün gün çalış, akşam o yorgunlukla yatağa gir ve "acaba şimdi deprem olurmu lan.. baksana tarih bugünü gösteriyor :) " diye düşün dur..

Kusura bakmayın ama bu tip haberler insanda böyle davranışların kazanılmasına neden olur.. Bende depremi yaşayan bir insanım ama böyle haberleri hiç ama hiç doğru bulmuyorum.. bilinçlenmenin de yolu yordamı var..

cengiz36  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 12:35

bende yorumcu arkadaşlara katılıyorum. Bu haberin başlığı uygun değil!

myavuz  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 12:38

haberin başlığını akşam gazetesi yazmış, benim suçum değil :)

ahmetalpbalkan  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 12:58

Türkiye bir depremler ülkesi ve maramara dahil,pek çok yerinde depremler oluyor.

Ben kalkıp dersemki japonyada 2009 yılında büyük bir deprem olacak tutturma oranım en az %20-30dur.

Bu zatda bakıyor türkiyenin hangi bölgeleri deprem kuşağında, ona göre bir tahminde bulunuyor.

Bende internetdeki yazılara felan bakarak bir tahminde bulunabilirim.tahmin yapmak zor değil,birde tutarsa ünlüsünüz demektir.

O yüzden bende bir tahminde bulunuyorum:-)
2009 da akdenizde büyük bir deprem olacak,akdenizde tusunamiler yaşanacak,bazı kıyı kentleri yok olacak...şimdiden söylim tutma ihtimali en az %10...

akşam gazetesinede sesleniyorum.hemen manşet yapsınlar bu haberi:-)

huzur28  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 14:00

o zaman asıl kehaneti ben yapayım....

bu deprem bu gece ya da yarın olacak zaten geceleyin nerden estiyse aklıma gelmişti deprem...

08.08.08 de deprem olacak benim için çok önemli bir gün bundan 23 yıl önce saat 02 sularında dünyaya gözlerimi açmışım 8/8/8 bileşimi bugünde de hem de mübarek cuma günü benim doğum günümde deprem olacak içime doğuyor şiddeti 8.0 ya da 8.8 olabilir...

bu da benim sezgim müstakbel bilim adamı olarak...

...
rBlick  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 14:47

başlıktaki "milliyet" havası yakışmamış

omer504  |  (-1 puan) 07 AÄŸustos 2008 15:42

eee sonuç ne? deprem olacak mı, olmayacak mı?

ezoryak  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 15:53

ben 99 depreminde izmit - derincede oturuyordum. ve depremin tamamını tüm sarsıntı, sesi, korkusuyla yaşadım... ve böyle bir haberde onu hatırladım. neden gereksiz ? çünkü insanlara bunları bu şekilde söylemek acı verir. O depremlerde canlarını cananlarını kaybeden onca insana yeniden hatırlatmak demek...

hiç gerek yok. Devlet bu konudaki uzmanlarıyla zaten çalışıyorlar ve dikkat edilmesi gereken noktalar, yerler de zaten belli... bu şekilde bi haber gereksizdir!

grapfik  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 16:04

devlet o kadar çok çalışıyor ki bu konuda her yer güçlendirmelerle, inşaatla dolu.. yıkılabilecek binalar tahliye edilmiş..

şaka tabi.. kötü bir şaka..

gördünüz mü boşatılan bina? yani belki üç beş tane. peki mevcut binaların hepsi mi sağlam? ikibinsekiz veya ikibinonbir hiç fark etmeyecek. çünkü yapılan çalışmalar yok denecek kadar az ve yetersiz.

özellikle avrupa yakasındaki sonradan büyüyen semtlerden çok korkuyorum. binalar dipdide, gelişigüzel dikilmiş..

bu ciddi bir problem. ve başlık uygun görünmese bile en azından yer verilmeli böyle konulara. keşke maillerle gezen veya gazetede çıkmış bir metin direk alınmasaydı. araştırma yapılma şansı olsaydı çok yararlı olurdu bence.

istanbulun deprem sonrası halini düşünmek istemiyorum... inşallah deprem olmaz, illa fayların kırılması gerekiyorsa da inşallah orta şiddetle atlatırız. ama aklımızı başımıza toplamamız lazım. bu deprem olacak belli ki..

www.40dk.com
taneru  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 16:43

başlığın sırf merak uyandırsın diye atıldığı belli.
ne kadar okunursa o kadar şey hesabı

wanadooo  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 18:14

doğru söyleyeni dokuz köyden mi kovarlarmış diyeyim, yoksa insan neye isterse ona inanıyor mu diyeyim... Niye başlığa takılıyosunuz ki. Olay başlık değil...

hasan gürsoy @ web tasarım | kötü yazılmış kaynak kodlarından nefret ediyorum...
xfreestyler  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 18:25

sevgili ahmetalpbalkan acaba o yusucuk değil ufucuk olabilir mi? neyse onu geçtim evet deprem olacak binlerce kişi ölecek. devlette sadece "vatandaşımızın yaraları sarılacaktır" diyecek. bi sene sonra herşey unutulacak. ölmezsem bende bu olanları görüp kahrolucam.

yusucuk  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 19:23

@yusucuk, pardon ya aceleyle yazmışım :)

ahmetalpbalkan  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 19:27

ya zaten günde 3-4 saat uyuraktan, kariyer yapma peşinde koşuyorum,birde bu deprem haberlerini duyunca bütün şevkim kaçıyor.Hayata bağlanışım bi anda bitip gidiyor.Olucaksa olsun bu nalet deprem..

Zeybek  |  (0 puan) 07 AÄŸustos 2008 21:29

çok korkunç ya inşallah olmaz. ama olacak illa ki.

kahramancayirli  |  (0 puan) 07 Ocak 2010 22:37

kimsenin umursadığı da yok. ki bence acilen bakırköy - avcılar kısmının boşaltılması gerekiyor elden geldiğince çünkü çok ciddi bir yıkım olacak bu kısımda!!

kahramancayirli  |  (0 puan) 08 Ocak 2010 09:49

gereksiz bilgi.

Call Me "12" .
bgra12  |  (0 puan) 08 Ocak 2010 13:08

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu