Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 10marifet.org'da: "ister tacına istersen de saçına takıver"

bu bildiri serisiyle birlikte şirketler için kurumsal anlamlar ifade eden, küçük ama etkili bir yere sahip! logo yazı dizisine başlıyorum. Makale çevirileri ve kendi düşüncelerimle ortaya iyi bir malzeme çıkarmayı umuyorum. Herkese iyi okumalar :)

Bir logonun nasıl tasarlandığını öğrenmek mi istiyorsunuz? Gerekli olan kaynaklar tek bir başlık altında. 5 adımda profesyonel logo tasarımını öğrenebilirsiniz. Gelelim işe yarayacak ipuçlarına.

\

1. Logonun ne olduğunu öğrenin ve logo neyi temsil eder, simgeler.

Logo tasarlamadan, çizmeden önce logonun ne olduğunu iyice kavramaya çalışın. Logo neyi temsil eder? Ne amaçlar? Logo sadece işaretten ibaret bir sembol değildir. Şirketin kurumsal markasını font, şekil, renk ve (resimlerle) yansıtmaya çalışır.

2. Kuralları bilin

\

• Bir logo, mutlaka tanımlanabilir olmalı.
• Bir logo, mutlaka akılda kalmalı.
• Bir logo, mutlaka renkler olmadan da efektif olmalı.
• Bir logo, mutlaka uygun ölçütlerde olmalı.

Daha fazlasını logo tasarım püf noktaları ve logo tasarımı neden 5$ etmez makalelerinde bulabilirsiniz. Mutlaka inceleyin.

3. Diğerlerinin Başarı ve Hatalarını öğrenin.

iyi, kötü ve çirkin
iyi, kötü ve çirkin

Logo tasarım kuralları hakkında az biraz bir şey öğrendiniz. İyi ve kötü logoyu ayırt edebiliyorsunuz. Elinizden geldiğince diğer başarılı olan logoları inceleyin, neden bu kadar başarılı olduklarını araştırmaya çalışın neleri doğru yaptıklarını gözlemleyin ve bu size bir fikir, ilham versin ama fikri de olduğu gibi çalmayın. Bakış açınızı olabildiğince geniş tutmaya çalışın.

nike swoosh
nike swoosh

Örnek olarak nike swoosh logosunu ele alalım. Logo 1971 yılında carolyn davidson tarafından sadece 35$ a çizildi. Hala çok güçlü, akılda kalan ve konumlandırılabilir bir logo. Son derece basit, sade ve ünlü yunan zafer tanrısının sembolünü tasvir ediyor.
Spor dünyası için son derece popüler bir logo. Nike swoosh logosu birkaç harika logodan birisi. Diğer ünlü markaları düşünün be onların logolarına göz atın onları bu derece başarılı kılan ne? Logo pond sitesine bakmanızı tavsiye ederim. Yada bölgenizde bulunan herhangi bir kütüphaneye giderek konuyla ilgili bir kitap okuyun.

Bu kadar iyi logolardan bahsettikten sonra tabii ki çok kötü olanları da var. Bunlardan bir kaçı burada.

4. Tasarım Süreci

tasarım süreci
tasarım süreci

işte insanların yaratıcılıklarını ortaya çıkan iyi ve kötüyü ayırt eden uzun tasarlama süreci. eğer bu işe gönül verdiyseniz bıkmadan, usanmadan sabırla çizin çizin çizin. olmadı bir daha, olmadı bir daha. yılmak yok. net üzerinde araştırın, arkadaşlarınızla beyin fırtınası yapın. onlardan yardım isteyin fikir, görüşlerini mutlaka önemseyin. zaten ilk seferde kim başarılı olmuş ki! karamsarlığa düşmeden diğer güzel logo tasarımlarına bakarak ilham almaya çalışın. İlham bu adı üstünde ne zaman geleceği belli olmuyor.

5. Yazılım öğrenin

\

işin püf noktası aslında bu fikriniz ve yaratıcı birşeyler buldunuz sıra program(lar) ile bunu olgunlaştırmaya geldi. Net dünyasını iyice araştırın. programler (photoshop, illustrator) hakkında detaylı bilgiler öğrenin özellikle kısayol tuşları işinizi yaparken zaman tasarrufu sağlayacaktır.

|kaynak|

 | 29 yorum var 
 | 25 Ağustos 2008 23:56 

Yorumlar

:) güzel bildiri teşekkürler...

emsvizyon  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 10:10
Bir logo, mutlaka uygun ölçütlerde olmalı.

Scalable derken, sence yukardakini mi demek istemişler?

Ağzı olan konuştukça bu sektör kolay kolay ... neyse.

D.n.: Bir arkadaşım var, Boğaziçi mezunu. İngilizce dersi veriyor boş zamanlarında. Düşünürsen? =)

azizim biraz dadaistim | doodie.com
Rakunroll  |  (-2 puan) 26 Ağustos 2008 11:20

@rakunroll

Tebrik ederim, çok iyi giydirmişsin lâfı. Adama bak ya, çat pat ingilizcesiyle gelmiş burada makale çeviriyor. Haddini bilmez! Böyle hatalarını yüzüne vuralım, dalga geçelim ki bir daha böyle bir haddini bilmezliğe kalkışmasın. Burada, haddini bilmeyen insanlara haddini bildirmeyi ülkü edinmiş yılmaz yorumcular olduğunu kimse aklından çıkartmasın.

Hadi bakalım, meccanen bir iş yapmaya bir değer üretmeye çalışan insanların en ufak hatalarını bile yüzlerine çarpalım, onları yıldıralım.

Bir de, hepimiz gidip senin arkadaştan ders alalım.

Bu arada, çevirmen arkadaşın bu serinin ilk makalesinin sonundaki notunu unutmayalım:

not: Çeviride bazı anlam hataları olmuş olabilir, yorumlarda düzeltilirse sevinirim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.
cosane  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 12:24

Selamlar,
Bence "iyi, kötü ve çirkin" adlı?! örnekte "kötü" olarak nitelendirilen logonun subliminal mesaj içerikli bir logo olduğu gözden mi kaçırılmış? Bilerek mi konulmuş? Bence "kötü" denilen logo zekice tasarlanmış ve uygulanmış bir logo.
Yazıda saçma olan fazla birşey görmedim ama; örnek resimler taraflı olmuşlar gibi.
Güzel bir yazı, saygılar.

jkldesign  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 12:28

eline emeğine sağlık. senden tavsiyem yazıyı yazdıktan sonra yorumlar kısmını görme hatta hiç bakma o kısma.

thefeti  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 12:44

logonun çok önemli bir konu olduğuna katılmamam mümkün değil ama logonun herşey olmadığınıda anlayabilmek gerek.. Google'ın logosuna yakından baktınız mı hiç? Times new roman, photoshopta "bevel and emboss" ve biraz gölge.. hepsi bu.. eğer logo herşey demek olsaydı, google şuanki konumunda olabilirmiydi? ki yanılmıyorsam kendileride logoyla hiç uğraşmadıklarını, basit bir yazı ve efektle google'ı hayata geçirdiklerini söylüyorlardı.
sanıyorum önemli olan 3-5 dolarlık logolardan ziyade ürünün/firmanın/hizmetin kaç dolarlık olduğudur.

tiemar  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 12:50

logo'nun püf noktası da o zaten. basit gibi görünmesi. ama basit değiller.

thefeti  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 13:28

tiemar'a kesinlikle katılıyorum.Sitelerden örnek vermek gerekirse myspace.com'un amazon.com'un facebook'un logolarına bakarmısınız.

\

\

Önemli olan içerik ve sunduğu hizmet diye düşünüyorum. örneğin IBM in logosunu bilmeyen yoktur.
\

ama bence kötü bir logo. şimdi IBM başarısız bir şirket olsaydı ve daha süper olağanüstü harika mükemmel dört dörtlük bir logoya sahip olsaydı kaç kişinin aklında bu logo kalıcı olurdu diye düşünüyorum...
ha bu yazı demek değilki logo tasarımı önemsiz, veya gereksiz. kimse yorumu sağa sola çekmesin her şirket özgün bir logo ister tabi ki

gokhanbaba  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 13:56

@gokhanbaba
Bu serzenişi hakeden ben değilim, rakunroll. Yazımdaki hicvi anlamış olmanızı umardım.

cosane  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 15:57

pardon ya :) zaten bende

Tebrik ederim, çok iyi giydirmişsin lâfı. Adama bak ya, çat pat ingilizcesiyle gelmiş burada makale çeviriyor. Haddini bilmez! Böyle hatalarını yüzüne vuralım, dalga geçelim ki bir daha böyle bir haddini bilmezliğe kalkışmasın. Burada, haddini bilmeyen insanlara haddini bildirmeyi ülkü edinmiş yılmaz yorumcular olduğunu kimse aklından çıkartmasın.

Hadi bakalım, meccanen bir iş yapmaya bir değer üretmeye çalışan insanların en ufak hatalarını bile yüzlerine çarpalım, onları yıldıralım.

Bir de, hepimiz gidip senin arkadaştan ders alalım.


böyle bir yazıyla karşılaşınca ne diyo bu demiştim :)
yorumun hakkında ki yorumumu sildim:)

gokhanbaba  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 16:55

Yazıyı yazan arkadaşım, uğraşmış, yapmış bişeyler ve bize aktarmış. Yorum yapan arkadaşlarımda her türlü eleştiri ve övgülerde bulunmuşlar.
Bunların hepsi güzel de; bir iki yazı okuyup, bir iki yorum yazıp 1971'de nike logosu yapabileceğini sanan insanlara üzülüyorum ben.
Öğrenmek bi yere kadar ama güç içten gelir.
Haydi bakalım...

He birde unutmadan;
Logo başarısından kastınız nedir? Çok pahalı olması mı? Facebook mu? Logo değil ki o düz yazı.. Logo mu? Bknz Arçelik!.. Yapan adam derki "bükülen çelik" (!). Ama sattı 1.3 milyon dolara. :)
Başarı?

soul recorder  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 17:06

@thefeti

eline emeğine sağlık. senden tavsiyem yazıyı yazdıktan sonra yorumlar kısmını görme hatta hiç bakma o kısma.
=). Sen A'dan Z'ye çalıntı olan kolayasp adlı sitenin sahibiydin değil mi?

@cosane
kısaca bu yazarın yazdığı yazılardan pek hazzetmiyorum. Bu tip mantık ve anlam hatalarını da sık sık görmekten bıkmış olabilir insan, değil mi? Eski bildirgec'i haddinden fazla özleyen biri olarak yazdım o yorumu.

@jkldesign

kötü denilen logo hakkındaki görüşlerine katılmamak elde değil.

@soul recorder
katılıyorum.

azizim biraz dadaistim | doodie.com
Rakunroll  |  (-1 puan) 26 Ağustos 2008 17:57

bizim fakülteye tedavi için her gün onlarca kedi, köpek geliyor. aslan, kaplan, baykuş hatta deve bile geldi ama hiç eşek tedavi etmedik. fakülte olarak tıbbi imkanlarımız oldukça fazla. hocalarımız desen hepsi işinde uzman. kapımız ardına kadar açık; malum eşek değilsen haberin vardır son zamanlarda teknoloji çok gelişti. iletişim bir telefon, bir mail, bir sms kadar yakın artık. ha unutmadan; o kadar da eşek değiliz herhalde geldiğinde illa ki yardımcı oluruz. düşünürsen...

wanadooo  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 18:45

@wanadooo
bu da hiç olmadı be wanadooo :(

cosane  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 19:41
• Bir logo, mutlaka uygun ölçütlerde olmalı.

uygun ölçüt değildir "scalable", aslında ölçütlendirebilmedir.. yani çok detaylı bir logo yapmayın sonra kalemin üzerine basmak isterseniz okunmaz, anlaşılmaz. Ölçüsünü değiştirsen bile hala aynı etkiyi yaratmalı anlamında scalable denmiştir.

totallyalien  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 20:15

yazının üslubu değersiz kişisel gelişim kitaplarından aşırılmış gibi duruyor. bir grafiker olarak söyleyebilirim ki bence herhangi bir faydası yok bu yazı dizisinin.

hedede  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 20:23
bizim fakülteye tedavi için her gün onlarca kedi, köpek geliyor. aslan, kaplan, baykuş hatta deve bile geldi ama hiç eşek tedavi etmedik. fakülte olarak tıbbi imkanlarımız oldukça fazla. hocalarımız desen hepsi işinde uzman. kapımız ardına kadar açık; malum eşek değilsen haberin vardır son zamanlarda teknoloji çok gelişti. iletişim bir telefon, bir mail, bir sms kadar yakın artık. ha unutmadan; o kadar da eşek değiliz herhalde geldiğinde illa ki yardımcı oluruz. düşünürsen...

@wannadoo

arkadaşım madem veterinerlik fakültesi öğrencisisin, işinle ya da ileride çalışacağın sektör ile alakalı bir sitede içerik geliştirmeni diliyorum. buradan buyrun

ayrıca hedede'ye de katılmadan edemeyeceğim.

azizim biraz dadaistim | doodie.com
Rakunroll  |  (0 puan) 26 Ağustos 2008 20:53

benim güzel ve yalnız ülkemde bakın neler oluyor:

1. örnek ferruh mavituna'nın blogundan header kısma iyi bakalım.

\

2. örnek rakunroll.com dan bu sefer en alt kısma iyice bakalım.

\

daha büyük resimler için 1.örnek ve 2.örnek ...

bu grafik şablon değil, tasarımı ferruh'a ait. bence kesin ferruh çalmıştır. :)

başka sorusu olan?

wanadooo  |  (-1 puan) 27 Ağustos 2008 12:46

rakunroll @

hatalı gördüğün yerleri düzeltip, bildiri sahibinin yazıyı editlemesini bekleyebilirdin, ancak bu bile sana zor geldi.. çene yapmaktan başka işe yaramıyorsun.

pisho  |  (0 puan) 27 Ağustos 2008 13:09

Benim var kendi capımda bi logom ama e harfi alıntı :D
işallah bi sorun cıkmaz..
Logo m avatarımda..

http://img251.imageshack.us/img251/134/elektrik2er4.png
emesut  |  (0 puan) 27 Ağustos 2008 14:20

iki imajı da tek dosyadan inceleyebileceğin bir imaj yükledim ben de.

o iki imajı da incelediğin vakit aynı imajlar olmadığını anlayabilirsin pekala. ama ortada bir esin kaynağı olduğu kesin. o imajı da ben yapmadığım için bilemeyeceğim (ama sorgulayacağım) bebeğim, özür dilerim.

si*ik yarıştırma, b*k atma konusunda da üstüne yok, anlaşılan.

sen şimdi büyüyünce baytar mı olacaksın? =)

ekleme:
burada

ekleme2:
sitenin header ve footer'ını tasarlayan arkadaşıma ulaşıp durumu anlattım ve sordum. itiraf edemese de pek enteresan bir ses tonuyla yalanladı ('sen mi yaptın?' sorusuna 'evet' dedi fakat 'fikri bir yerden mi aldın?' sorusuna 'hımm kem küm ıııııııııııımph hayır' dedi):D.... ben de footer için geçici bir çözümü yayına aldım.

@wannadoo
kötü niyetli olsan da beni ilginç bir durumdan kurtardığın için de teşekkür ederim. [evet sana teşekkür edeceğimi hiç aklıma getirmemiştim daha önce, hayat. :)]

azizim biraz dadaistim | doodie.com
Rakunroll  |  (0 puan) 27 Ağustos 2008 15:27

pişkinliğin bu kadarına da pes doğrusu. aynı imajlar değil diyor hala? imajı yapan adam, ferruh ben kendim yaptım diyor sen de esin kaynağı olduğu kesin diyorsun. utanmadan.

konuyu değiştirme şimdi düpedüz aşırma var işte.

evet, eşekler adam olsun, çalmasın, çırpmasın, doğru düzgün iş yapsın diye baytar olacam.

daha sözüm yok sana istediğini yaz senden de tasarımcı, grafiker her ne halt olursa vay bu memleketin haline...

wanadooo  |  (-1 puan) 27 Ağustos 2008 15:49

esin kaynağı derken bizim tarafımızdan demiştim baytar

...tasarımcı, grafiker her ne halt olursa vay bu memleketin haline...

terbiyesiz. yaşıtların ailelerinden terbiye alırken sen n'apıyordun acaba?

azizim biraz dadaistim | doodie.com
Rakunroll  |  (0 puan) 27 Ağustos 2008 16:08

bana terbiye olayını sen mi öğreteceksin? ne kadar terbiyeli olduğumu soralım bir kaç kişiye istersen: manhem, süleyman sönmez, eloy, aftermath, mtlda, nahnu, ömer enis, cemshid, tamerror. sayayım mı daha?

herkes nasibini yer. bunu sakın unutma. hak edene hak ettiği ölçüde cevap veriyorum. senin de ederin bu işte. bu da değil ya neyse.

konuyu değiştirmeye çalışma. sizin ayıbınızı yüzünüze vuruyorum. biz derken siz kimsiniz? tamam esinlenme olur da bu kadar mı olur yahu? aşırmanın adı ne zamandan beri esinlenme oluyor? senin arkadaşın o imajı yapmamış birebir çalmış. anlamadığın nokta bu.
hem ben kime neyi anlatıyorum ki? büyüklerimiz ne güzel söylemiş:

bu sıcaklarda şaka mısın sen? amma uzattın. kısa ve net söylüyorum algıda seçicilik olması babında, paşam senden bi cacık olmaz. bu kadar da net konuşan bir insanım.

wanadooo  |  (-1 puan) 27 Ağustos 2008 16:32

terbiyesiz.

saydığın isimlerle de pek ilgim yok inanır mısın? bir insanın terbiyesini ya da iyi niyetini kanıtlamaya ihtiyacı olmayacağı gibi böyle bir durum için de isim sıralamanın ne manası var?

hem sen kim oluyorsun da; "sen böylesin öyleyse sana böyle davranırım." diyorsun? sen beni ne kadar tanıyorsun?

bak arkadaşım, ortada bir esinlenme olduğu aşikar dedim ve olayın daha da uzamasını engelledim. ve söyledim ki arkadaş resmen ferruh.mavituna'dan esinlenmiş. çalmadığını da bir şekilde kanıtladım. birebir çalmış olsaydı muhtemelen ferruh.mavituna yazardı değil mi o imajın da üstünde? neyse konu bu değil. laf oyunlarına da ihtiyacım yok aslında. olayın farkına varmamı sağladın, teşekkür ettim ve geçici bir çözümü -onca işimin arasında- yayına aldım. senin ise eline bir koz geçtiği anda n'aptığını anlatamıyorum bile.

  1. sen bir terbiyesizsin
  2. sen inanılmaz bir terbiyesizsin
  3. sen çok daha inanılmaz bir terbiyesizsin

algıda seçicilik lafını da cümle içinde kullanabildiğin için mutlusundur umarım? ne alakası var? bir araştır istersen. #

d.n.: madem bel altına çalışıyoruz, bir topluluğa yanlış bilgi sunmamak adına bildiri'nde bulunan hatayı düzeltmeni öneririm. en azından imaj avlarına çıkmaktan daha faydalı bir iş yapmış olursun. 2-3 günde hiç olmadığım bir insan gibi davranmamı sağladın ya, sana da ayrıca helal olsun demek istiyorum.

azizim biraz dadaistim | doodie.com
Rakunroll  |  (0 puan) 27 Ağustos 2008 16:53

İyi, kötü, çirkin başlıklı örnek resimde, kötü olarak tanımlanan logo erotik içerikli farklı algılamaya imkan verdiği için kötü olarak tanımlanmış. Yazarın verdiği linkte benzeri başka örnekler de var.
Saygılar...

carcarias  |  (0 puan) 01 Eylül 2008 10:55

burada denetim yok mu? neden izin veriliyor bu rahatsız edici atışmalara.

"scalable" çeviri hatası benim de hemen gözüme çarptı ve o anda ışıklar sönüverdi.

keşke çevirileri bu mesleğin ustaları yapsa diyeceğim ama üzülerek görüyorum ki ustalar bu ortamda bulunmak istemez.

Gülümseyin.. Ucuzlayan Şeyler de Var : Mesela, İnsan Hayatı ve Duygular
kanatlitirtil  |  (0 puan) 01 Ocak 2009 17:11

Tecrübelerimden ve fikirlerimden bir özet vermek isterim. İyi bir logo: Daha önce yapılan herhangi bir logoya benzemeyecek, taklit edilemez olacak, leke damga veya imza gibi, özgün ve orjinal, ve de mutlaka akılda kalıcı bir sembol olmalıdır. Konuyu açtığınız için teşekkürler..

eofis  |  (0 puan) 25 Eylül 2009 00:41

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

pilli ilan

son yorumlar

pilli ilan

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu