Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 3ayak.org'da: "sony alpha nex-7"

\

webrazzi de haberi yapılan konu hakkında Nokta A.Ş yetkililerinin yaptığı yorumlardaki açıklama şu şekilde;

izlesene.com 5651 saylı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yolu ile İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanunun uyarınca “Yer Sağlayıcı” durumundadır ve Türktelekomünikasyon Kurumundan aldığı Yer Sağlayıcı belgesi mevcuttur. Buna rağmen tarafımıza resmi yolla ulaşmış bir uyarı veya bildiri olmamıştır. Bize ulaşan her türlü talebi resmi olmasa bile zaten kaldırıyoruz. Böyle birşeyin olmaması gerekirdi. Avukatlarımız konuyla ilgili yoğun olarak çalışmakta.

önce youtube ardından dailymotion ve şimdi de izlesene & vidivodo siteleri.. durum gerçekten çok vahim.

Spacer
Spacer
 | 44 yorum var 
 | 12 Eylül 2008 11:13 

Yorumlar

hiçbiri değilde imeem.com'un engellenmesi beni çok kızdırdı.

yunusss  |  (2 puan) 12 Eylül 2008 11:18

Aslında bunların hepsi bir bakımdan servis sağlayıcıların işine geliyor. Çoğu internet kullanıcısı bir MSN iki bir video paylaşım sitesi... Gelinen son nokta: http://sansuresansur.org/

hasan gürsoy @ web tasarım | kötü yazılmış kaynak kodlarından nefret ediyorum...
xfreestyler  |  (3 puan) 12 Eylül 2008 11:33

iktidarın internet ile ilgili bir brifinge ihtiyacı var sanırım :)

ucanmanda  |  (0 puan) 12 Eylül 2008 11:44

durumun vahim olmasının asıl nedeni bu sitelere kapatma hakkında bir bilgi verilmeden işlemin gerçekleşmesi. yargısız infaz gibi birsey.. sonuçta bir mahkeme süreci oluyorsa karşı tarafada savunma hakkı verilmeli.. ama ülkemizde bu kapatma olayları derebeyi kanunlarıyla işliyor.

genom  |  (7 puan) 12 Eylül 2008 11:45

bu video sitelerinin kapanmasının tek sebebi aylık kullanılan bandwidth (trafik) boyutlarının çok yüksek olması. Telekom'u tek masrafa sokan şeyde bu. Avrupa insan hakları mahkemesine başvurulduğu taktirde web sitelerine erişim engeli diye bişey kalmayacağı kesin...

i'm your designer
meL  |  (5 puan) 12 Eylül 2008 11:47

yukarıda bahsi geçen bütün siteler benim makinede açılmakta. open dns kullanıyorum, yoksa ondan mıdır?

ayrıca bir web sitesini kapatmak kadar saçma bir şey yok. madem uyarı ver, para cezası uygula.. kapatınca eline ne geçiyor. o da olmadı, gel benim eve modemimi al götür tam olsun anasını satayım.

kizil tilki  |  (2 puan) 12 Eylül 2008 11:52

Siteler mahkemece kapatılmış olup www yazmadan girildiğinde erişilebilmektedir:

vidivodo.com
izlesene.com

Redingot  |  (5 puan) 12 Eylül 2008 12:02

sira geldi google'a

Rafy35  |  (0 puan) 12 Eylül 2008 12:08

iktidar ve iktidarın getirdiği telekomun yabancı sahipleri işte bu. göremeyenler ve görmek istemeyenler yarın ucu sizede dokunacak...

Tüm hakları saklıdır. İçerikten yazarları sorumludur. Kaynak gösterilmeksizin kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.
smasherz  |  (-4 puan) 12 Eylül 2008 12:18

Müyap 52 siteyi kapattırdı! Aralarında "vidivodo.com" da var!

gaykedi  |  (2 puan) 12 Eylül 2008 13:26

Sanırım bu işlerin altında TTNET Video bar. Biz paralı ttnet köleleri nereye istersek orayı değil de TTNet neresini isterse orayı seyredeceğiz. Efendimiz TTNet Video seyretmemiz istiyor.

bordobluex  |  (6 puan) 12 Eylül 2008 13:30

Allah Allah ben niye girebiliyorum ya?

http://www.gokhanyucel.net
gokhanbaba  |  (0 puan) 12 Eylül 2008 13:56

gerçekten artık siyâsilerin bu işe el atmalarının vakti geldi de geçiyor, iyi oy toplayacaklarına eminim ( youtube a girmek isteyenler oy verse yeter )

lost a  |  (0 puan) 12 Eylül 2008 13:57

Bu ayki Chip'ten bir alıntı "Arada bir yerde bir bakanımız televizyonlara çıkaraı "Eğer YouTube da Türkiye'den vergi numarası alır, efendi efendi vergisini öderse, erişime açarız", anlamına gelen bir beyan vermesi olayın arka planında neler döndüğünü herkese anlatmış oldu."

Çoğu siteye OpenDNS ile erişilebiliniyor. Fakat YouTube artık yok, emrahtube var :)

hasan gürsoy @ web tasarım | kötü yazılmış kaynak kodlarından nefret ediyorum...
xfreestyler  |  (1 puan) 12 Eylül 2008 13:58

Arkadaslar, merak ediyorum. Diyelim terör örgütüne ait bir site kapatıldı. Bu sitenin kapatılmasını da böyle eleştirebilecekmiydiniz?

Sizler vidivodo'nun yada izlesene.com'un avukatlığını neden yapıyorsunuz ki?

notmot.com : okunduktan sonra kendini imha eden notlar
Eggdrop  |  (-20 puan) 12 Eylül 2008 13:59

porno'yu bas doldur sonra engellendi . bebeler porno seyretsin tek klikle kaldırılan porno yayını izlesene.com . zaten bir dns değişikliği ile giriliyor , ne yasaklaması ? sadece gösteriş . ttnet işine gelince youtube gibilere ip block koyar yoksa hiç derdinde değil .

promoder  |  (-3 puan) 12 Eylül 2008 14:02

en sonunda izlesene.com u açamamayı başarabildim. firefox da www ile yazınca açılmıyor. chrome da böyle bi prob yok nasıl yazarsanız yazın açılıyor. bir de dikkatimi çeken neden

ankara 1. sulh ceza mahkemesi, 05/05/2008 tarih ve 2008/402 nolu kararı gereği bu siteye erişim telekomüni̇kasyon i̇leti̇şi̇m başkanliği'nca engellenmiştir.

access to this web site is banned by "telekomüni̇kasyon i̇leti̇şi̇m başkanliği" according to the order of: ankara 1. sulh ceza mahkemesi, 05/05/2008 of 2

buna benzer bir yazının olmaması??? sadece engellenmiştir yazıyo ii de kardeşim neden engelledin?

http://www.gokhanyucel.net
gokhanbaba  |  (2 puan) 12 Eylül 2008 14:15

yakında gireceğimiz siteler: www.*****.gov.tr şeklinde olacak

www.webnoloji.com
FoRMaTTeR  |  (4 puan) 12 Eylül 2008 14:22

dns spoof olabilir mi ?

notmot.com : okunduktan sonra kendini imha eden notlar
Eggdrop  |  (2 puan) 12 Eylül 2008 14:23

"türk kullanıcııı ! bunndan sora vidyo izlemeyeceksin ! sözlük mü bildiri mi okuyacan ne okuyacaksan oku"

gibi bişey bu..

serh  |  (2 puan) 12 Eylül 2008 14:59

engelleyen MÜYAP youtube dahil hepsi MÜYAP yüzünden engelli bazıları öğrensin gelsin . 57 site bugün MÜYAP 'ın haklı itirazı sonucu kapatıldı .

promoder  |  (-6 puan) 12 Eylül 2008 15:19

yasakçı kafayı savunanlar oldukça bu ülkede daha çok siteler engellenir.. sıra kendilerine geldiğinde ozaman konunum nekadar vahim olduğunu anlarlar.

genom  |  (2 puan) 12 Eylül 2008 15:39

bu sitelerin yaptığı hırsızlıktan ve gasptan başka birşey değil , o kadar para ödenerek yapılmış yapımları çalarak para kazanıyorlar . merak etmeyin yakın zamanda dünya çapında hepsi kapatılacak . veya ciddi temizleme sistemleri kurup devam edecekler daha hafif şekilde .

promoder  |  (-6 puan) 12 Eylül 2008 15:48

Bana öyle geliyorki;

yasak
yasak

ölmeden bu görüntüyü bu sitedede görürüz.

sermen08  |  (0 puan) 12 Eylül 2008 15:50

bazı medyanın para ödeyerek yaptığı yapımcıların cebinden para ödeyerek yaptığı şeyleri devlet siteside koysa müyap itiraz eder ise ve dava eder ise kapatılır farketmez . yapımcının kendide bunu yapabilir bizim şu an bir firmamızın 50 yazılımı hemde türkçe yazılım ve oyunlar bunlar türk sitelerinde şerefsizce yayınlanmakta , bu sitelerin 200-300 'ü birden kapatılırsa ki belli bir bölümü kapandı . bu çok normal bir şey . ama bunların işbirlikçisi arama motorları ve depolama alanlarıda doğrusu bir söylemeye bakar ama doğrusu yapımcılar hep kırmadan dökmeden yol deniyor hata bu .

promoder  |  (-10 puan) 12 Eylül 2008 15:57

@ promoder: bu siteleri kapatanların senden farkı yok işte. Küçücük çocuklar pornoya ulaşabiliyormuş. Nasıl ulaşıyor yahu? Youtube arama çubuğuna gerekli şeyleri yazmadan pornoya falan ulaşılamıyor. Siteleri MÜYAP kapattırmış. İzlesene ve Vidivodo'da mp3 paylaşımı mı yapılıyor. Zaten tv'de gösterilen kliplerin aynısı bu sitelerde de var. Bence bu sanatçının işine yarar. Daha çok kişiye ulaşabilir. Sevdiğim bir sanatçının klibini saatlerce tv'de çıksın diye bekleyecekmiyim? Açarım interneti istediğim kadar izlerim. Youtube'da dünyanın klibi var. Eğer Amerika'da bir müzik şirketi dava açsa ömür boyu kapanırdı. Ama Amerika halı buna kıçıyla gülerdi. MÜYAP neyi engellemeye çalışıyor ki? Hala anlayamadılar. Bir şeyi engellersen daha cazip kılarsın. promoder gibiler

merak etmeyin yakın zamanda dünya çapında hepsi kapatılacak . veya ciddi temizleme sistemleri kurup devam edecekler daha hafif şekilde .
şeklinde beyinsizce konuşmaya devam edebilir...

ozguryavuz  |  (6 puan) 12 Eylül 2008 16:02
@promoder: " ama bunların işbirlikçisi arama motorları"

arama motorlarına da erişim engellense de rahatlasak değil mi?

emrextreme  |  (1 puan) 12 Eylül 2008 16:05

@promoder bu kafayla devam et seni Müyap başkanı yaparlar toptan interneti kapatırsın bizde rahatlarız.. süper bir denetim mekanizması devreye sokmuş olursun :)

genom  |  (5 puan) 12 Eylül 2008 16:33

@genom haklısın ne demek istediğini anlıyorum :) ama ödemeye yanaşmayanlar bu tip yaptırımlara hazır olmalılar . youtube 400 milyon dolar bir ceza ödedi . sonra müziklere toptan para ödeyim dedi v.s. ama tam ödeme sistemi kurmadı ama masada adamlar uğraşıyorlar v.s. bizde öyle değil adama kaldır diye mesaj atıyor yapımcı , herif "sttr" mesajı çekiyor :) ondan sonra bana işte savunma hakkı verilmedi, lan sana ! savunma hakkı verseler sen donunu satsan ödeyemezsin verdiğin zararı . şimdi bakıyorsun gençlik ücretsiz open source yandaşı bende öyleyim open source üretken bir açık kaynakçılık durumu herşeyde bunun kalitesi tartışılmaz , birde üretimi eksik yapımların kapalı kutu satışı vardır bu da üretimsizliğinden gelir bu malzemenin , yeni dünya düzeni için işte 10-20 sene bu kutuları açalım dedi bazı boynuzlu inekler . sonra geri kapatırız dediler . sürecin sonuna doğru geliyoruz diyemiyorum çünkü süreç tamamlandığından tüm dünya nette pisliği görmüş olacak her türlüsüne ulaşmış olacak sonra düzeltecekler . ve hiçbir kimse o zaman öyle şuraya şunu atayım tvden çektim falan . yurt dışında süren dava sayısı 400 bu konuda ve bazıları milyar dolar ödeme ile sonuçlanabilir . microsoft tam tersi tekelcilikten aldığı cezalardan kurtulmak için bill bir bölüm malı işte tüm malımı veriyorum diye verdi milyarlarca dolar ama kurtaramadı . önemli olan üretimi yüksek videolar asıl kullanıcıların üreteceği videolardır . sanatsal , bilimsel v.s. bu buhranlar geçince misal tv lerle anlaşacaklar tüm saat saat kayıtlarını yayınlayacaklar tüm tv lerin v.s. sonra insanlar tag atabilecek o , bu , şu yani yasaklanan değil bedavalaşan süreçler olacak . bir geçiş olacak tabi . ttnetmuzik misal bir başlangıç türkiyede bunun gibi şeyler . yani insanlar bedava bir yazılım daha iyi yaptığı bir iş için , pahalı bir yazılımı korsan ararken , binbir rezillik yerlere girip öyle garip bir kullanımın içine düşüyor , pc leri virüs kapıyor , o , bu , şu . open source 'un artması kuralların işlemesi ile mümkün . yoksa rayında olsa işler kimsenin hakkı yenmese müyap neden bu sene 300 site kapattırdı ?

promoder  |  (-7 puan) 12 Eylül 2008 16:46

bunlar hep hayatı içki şişesinden görmeyelim diye xD mahalle baskısı yapmayalım diye xD

uasmyrna  |  (0 puan) 12 Eylül 2008 22:18

allah bin türlü cezalarını versin bunların. alın interneti tıpa yapın. En sonunda gidip bi video sitesi açıcam her türlü içerik free. bayılıcam parayı dynadns ile sürekli ip değiştricem telekomda kıçımda dolaşsın ip bloklamak için o olacak en son. gıcıklığına da sitenin tepesine yazmadığım kalmicak :)

badursun  |  (1 puan) 13 Eylül 2008 00:42

Youtube tarafinda muhatap olmadi icin uzun sure kapali kaldi. Bahsedilen sitelerin boyle bir sorunu olamaz neticede, Turkiye merkezli sirketler 1 2 haftaya sorunlu icerigi kaldirtir sitelerini actirirlar.

Nokta grubunun blogcu.com projeside yakinda ayni akibete ugrayabilir. Onada hazirlik olun.

scap  |  (0 puan) 13 Eylül 2008 08:00
\

YAKINDA FİREFOX U AÇAKEN BU LOGOYU GÖRÜRÜSENİZ ŞAŞIRMAYIN.

martraks  |  (-3 puan) 13 Eylül 2008 09:17

Bazı yorumlarda yanlış bilgi verilmiş. Siteleri kapatma kararını telekom (Türk Telekom) alamaz. Telekomünikasyon Kurumu veya Mahkeme alır.

Fikirsel  |  (1 puan) 13 Eylül 2008 17:22

sansür resmi ideolojimizin idare kültüründe mihenk taşıdır. sansürsüz bir devletçilik anlayışı için cesaret ve kendine güveni olan bir demokasi anlayışı gerekir. ki o bizim gibi gemisini kurtaran kaptanların ülkesinde uzak, uzaaaaak bir hayaldir!

| credo quia absurdum est! | ghtalas.com
ghtalas  |  (2 puan) 13 Eylül 2008 17:36

Ben konunun ne iktidar ne de başka çevrelerin işi olduğunu meselenin daha basit olduğunu düşünüyorum. Youtube şu anki internet bant genişliğinin büyük bir miktarını kullanıyor. Ülkemizdeki altyapının bunu kaldırmadığı ve videoların aşırı yavaş indiğini göz önüne alırsak birileri tarafından ülkemizde youtube'a erişimin altyapı yetersizliği nedeniyle konu saptırılarak engellendiğini düşünebiliriz. Bir çok tanıdığım insan sadece youtube da dizi klip izlemek ya da müzik dinlemek için bilgisayar aldı. Youtube kapanınca meydan diğer sitelere kaldı. Ve insanımız doğal olarak onlara yüklendi.Sonuç olarak bu sitelerde engellendi. Tabi ki bilinen sebeplerden ancak tepki çekmemek için saçma sapan nedenler ortaya çıkarıyorlar. Benimki sadece bir teori ancak diğer nedenlere nazaran benim teorim daha mantıklı geliyor. Siz mantıksız bulabilirsiniz. Ama burası Türkiye olur böyle şeyler...

LOSTz  |  (2 puan) 13 Eylül 2008 23:00

yunusss'a katılıyorum bu video sitelerinin kapatılıp kapatılmaması beni pek enterese etmedi ama imeem'in kapatılışı çok koydu.

http://www.gokhanyucel.net
gokhanbaba  |  (0 puan) 14 Eylül 2008 02:42

aslında telekomun yapmaya çalıştığı şey internet kullanıcılarına proxy'yi nasıl kullanacağını öğretmektir (:

BlackDjinn  |  (5 puan) 14 Eylül 2008 05:56

@promoder yazdıktan sonra bir iki kelam da ben edeyim dedim...
Yazılım dünyası lisans hakları konusunda sandığınız kadar temiz ve dürüst değil. Orjinalini kullanmak yerine kırılmış (crack) şekliyle kullanan kişiler zaten o yazılıma baştan para vermeyecek olan kişilerdir. Her nedense kırılmış türünü kullanan kişilerin de ürünün fiyatı üzerinden hesaplamalar yaparak vay efendim şu kadar zararımız var derler. Yazılım üzerinden para kazanan kişiler ise o yazılımı alabilecek seviyeye geliyorlar zaten.(ve sonunda alıyorlar da) Yazılım şirketlerinin en büyük amacı kendi programlarını bir endüstri standartı haline getirebilmek. Bunun için de daha fazla kişiye ulaşabilmek lazım. Kırılmış olarak kullanılan programlar, işletim sistemleri bu gizli felsefeye yağ sürer. Ama bir yandan şu kadar zararımız var diye feryat figan bağırarak bu jargonu da ayakta tutmaya çalışırlar. Hiç kimse kimseyi kandırmasın... Müzik konusuna hiç girmiyorum...

beder  |  (5 puan) 14 Eylül 2008 09:39

Müyap Yeniden 52 Site için Engelleme Kararı Aldırdı
7 adet de blog var listede. sıra bize geliyor.

agurbuz  |  (0 puan) 15 Eylül 2008 03:58

ttnet müzik başlangıç olabilir ama berbat başlangıç. TTmail'i şart koşmuşlar sanki bir özelliği var. Etraf 1gb maili yalvar yakar dağıtan sitelerle dolu. İlk çıktığında üye olmuştum, geçenlerde tekrar bakmak istedim. mailimi not aldığım yeri bulamadım. Telefon açmam lazım ki öğreneyim. Yani bir TTNet klasiği. Konuyu dağıttım galiba. Kusura kalmayın.

www.webnoloji.com
FoRMaTTeR  |  (0 puan) 15 Eylül 2008 04:10

her iki sitenin de engeli kalkmış.

pisho  |  (0 puan) 15 Eylül 2008 05:58
sansür resmi ideolojimizin idare kültüründe mihenk taşıdır. sansürsüz bir devletçilik anlayışı için cesaret ve kendine güveni olan bir demokasi anlayışı gerekir. ki o bizim gibi gemisini kurtaran kaptanların ülkesinde uzak, uzaaaaak bir hayaldir!

@ghtalas ne güzel söylemiş.

hikikomori  |  (0 puan) 15 Eylül 2008 09:30

müyap bu memleketin en açık görüşlü insanlarından oluşuyor , ve 200 siteyi engelletiyor 145 kişiyi içeri tıktırıp zamanında savunma aldırıyor ise , demek ki durum ne hükümet ne devlet işi ... gel gelelim yapılan ciddi hırsızlık .

promoder  |  (-1 puan) 15 Eylül 2008 10:19

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu