Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan zamazing.org'da: "Sihirli Eldiven " toz almak zevkli hale gelecek""

\
güzel ülkemizin illere göre nüfus dağılımını pek çok kaynaktan öğrenebilirsiniz. ama mutemelen türkiye istatistik kurumu'nun (tüik) sitesinden öğrenmek daha sağlıklı olacaktır.

tüik sitesi böyle bir bilgiyi jsp (java server pages) ile yaptığı sitede vermiş. bu sayfa üzerinden illerin nüfuslarını hızlı bir biçimde öğrenmek de gayet eğlenceli. bununla beraber, bu ve benzeri yeni teknolojilerin, devlet organlarının sitelerinde kullanıldığını görmek heyecan verici bence.

diğer e-devlet projelerinin de hantal yapılardan kurtulup daha dinamik bir altyapıya kavuşturulması gayet güzel olacaktır.

Spacer
Spacer
 | 17 yorum var 
 | 27 Mart 2008 14:21 

Yorumlar

deli bir ÅŸey olmuÅŸ, feciii... :))

emsvizyon  |  (0 puan) 27 Mart 2008 15:39

guzel bir calisma. sacma ve yavas .net uygulamalarindan iyidir. ;)

umutdogan  |  (0 puan) 27 Mart 2008 15:57

@umutdogan
saçma ve yavaş derken hangi platformdan bahsediyoruz.işin web tarafında fazla performans farkı olmaz işletim sistemi uygulamaları tarafında ise .net ile java programları birbirlerine yakın performans sergiliyorlar gibi.

RC1  |  (0 puan) 27 Mart 2008 16:08

Bir PHP programcısı olarak devlet sitelerinde işin hızından, yazıldığı dilden bahsetmiyeceğim, sadece sağlam, güvenli ve çalışır uygulamalar yapsınlar o bile başarı kanımca, birçok devlet sitesinin hazin halini görünce başka bir şey söyleyesim gelmiyor...

MyriaN  |  (0 puan) 27 Mart 2008 17:02

@rc1;
web uygulamalarinda, java .net'i bircok yonden dovuyor. Ancak Microsoft yazilim isini cocuk oyuncagi haline getiriyor ve bu yuzden kazaniyor. Her iki platformda da calismis biri olarak Java'dan vazgecmeyi dusunmuyorum. Karsi gorus belirtirken web uygulamalarinin sunucu gereksinimlerine de bakmani oneririm ;)

umutdogan  |  (0 puan) 27 Mart 2008 17:57

evet java daha bir kullanışlı ama birde olayı fiyat performans olarak değerlendirdiğimizde jsp uygulamaları çalıştıracak hosting bulursak bile şanslıyız:) tabi paranız varsa böyle bir sorununuz olmaz...

http//www.birtanyildiz.com
birtanyildiz  |  (0 puan) 27 Mart 2008 20:39

@birtanyildiz
jsp ile işi olan adamın hosting'le bir işi olmaz gibime geliyor zaten çünkü JSP büyük çaptaki enterprise seviye uygulamalarında kullanılıyor (genelde) onlarda server kullanırlar.

RC1  |  (0 puan) 27 Mart 2008 20:42

bende mi bir gariplik var?

bunun jsp olmasının ne özelliği var? css ile de yapabilirlerdi aynı işlevi, daha şık olurdu :) detaylı sonuçları görmek için başka bir sayfa açıyor olması da zoraki olmuş...

sonuçta veriler 2007 verileri, dinamik bir veritabanından çekmiyor, sabit :)

blithe  |  (0 puan) 27 Mart 2008 21:33

bu verilen web adresi ile jsp'nin iliskisini cozemedim acikcasi. Sonucta verilen istatistikler anlik istatistikler degil. Daha once sisteme girilmis html sayfalarini ekrana basiyor yani statik bir veriyi kullaniyor. Durum boyle olunca da hangi teknolojiyi kullanirsaniz kullanin sonuc basarili olacaktir.

.NET iyidir Java kotudur ya da tam tersi, boyle bir soylem bence son derece yanlis. Eger isi biliyorsaniz her turlu dilde harikalar yaratabilirsiniz. Kurumsal uygulamalarda da sadece .net disinda bir dil kullanildigini da dusunmuyorum acikcasi. ilk aklima gelen fortis.com.tr .net kullaniyor ve sizde yeterince kurumsal degil mi? Ya da yapikredi bankasinin sitesi, o da .NET.

Ama hala PHP ile yazip harikalar yaratan sitelerde var mesela facebook. Onemli olan hangi dili kullandiginiz degil, nasil bir sistem kurdugunuzdur. O yuzden elinizdekini en iyi sekilde kullanin yeter.

sekanet  |  (0 puan) 27 Mart 2008 21:44

Jsp teknolojisi v1.2 ile yeterli olgunluğa ulaştı desek, Ağustos 2001'den beri 7 yıl olmuş yahu yenisi mi kaldı..
TÜİK sanırsam struts çatısıyla Oracle db kullanıyor. İstatistik raporları Oracle Reports'tan geliyor.
Devlet kurumları platform bağımsızlık endişesiyle Java'ya geçmeye çalışırken diğer yandan ne kadar marka bağımlı olduklarını fark edemiyor maalesef.

Timeo Hominem Unius Libri
Hideux  |  (0 puan) 28 Mart 2008 01:45

sekanet'in de dediği gibi, sayfalar tamamen statik. jsp neresinde onu da anlayamadım.

yazar bize bir şeyler anlatmaya çalışıyor sanırım.

hmmm....

takip  |  (0 puan) 28 Mart 2008 07:51

@umutdogan
web uygulamaları için javanın .net i dövdüğü birkaç konu söyleyebilir misin merak ettim. :)

bursar  |  (0 puan) 28 Mart 2008 09:15

@bursar
1) http://www.manageability.org/blog/archive/20030108%23101_reasons_why_java_is
2) http://www.javaworld.com/javaworld/jw-03-2002/jw-0308-j2eenet.html
3) http://www.javaworld.com/javaworld/jw-06-2002/jw-0628-j2eevsnet.html

Bu makalelere bir göz atmanı öneririm. Ama genelde piyasada Sun'ın (Java) küçük bir adım önde olduğuyla ilgili görüş hakim...

umutdogan  |  (0 puan) 28 Mart 2008 09:54

ne JSP'si bildiÄŸin iframe
yüzyılın çakma teknolojisi

Hengame | Oyundan biraz fazlası Site açıldı! Beta yayınında. Koray KIRCAOĞLU | SinirAdam the box said 'requires windows 95 or better'. so I installed linux.
mnc  |  (0 puan) 28 Mart 2008 10:49
ne JSP'si bildiÄŸin iframe
yüzyılın çakma teknolojisi

iframe + image map

imzaya sponsor
kirpit  |  (0 puan) 28 Mart 2008 11:06

@umutdogan verdigin linkler 4-5 sene oncesinden kalma makalelerin linki. Burda yazan avantajlar o kadar da abartilacak seyler degil. JRE 8 mb .net runtime 20 MB diyor. Yani artik insanlarin harddisk sorunu mu var. Ayrica .NET runtime'da ucretsizdi, bunun da avantaj oldugu yazilmis. Yani bunun gibi seyler avantaj oldugu soyleniyor. Ben buna hic katilmiyorum.

Daha once yazdigim gibi, sorun dillerde degil, onemli olan dilleri uygulamada ne derecede kullandiginiz. Dedigim gibi yillarin teknolojisi PHP ile harikalar yaratan adamlar var facebook gibi. Ama .NET kullanan kurumsal sirketler de azimsanmayacak kadar cok.

sekanet  |  (0 puan) 28 Mart 2008 22:53

@sekanet, haklisin. gereksiz bir tartismayi surduruyorum. ama benim gordugum ve kullandigim kadariyla java, .net'ten bircok yonde avantajli. Ayni sey php ile asp ve asp.net arasinda da gecerli. Ya da ne bileyim Oracle ile SQL Server arasinda da... Ama Microsoft'u da yabana atmamak lazim... ;)

umutdogan  |  (0 puan) 28 Mart 2008 23:32

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu