Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan yenimecra.org'da: "Statusvertising"

\
Bilim adamları 51 ulusun DNA örneklerini araştırdı. Yakut Türkleri’yle Kızılderili halkı arasında genetik benzerlikler saptandı. Stanford Üniversitesi inceleme ekibi, her DNA örneğinde 650 bin kesitteki varyasyonlara bakarak, insanlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklara ilişkin daha önceki verilerden daha fazla ayrıntı elde ettiklerini kaydetti. Detaylar burada ve şurada
Spacer
Spacer
 | 22 yorum var 
 | 24 Åžubat 2008 14:06 

Yorumlar

gerçekten akraba demek için 700 kadar kızılderili dilinin karşılaştırmalı gramerinin türk dilleriyle, dilsel-yapısal benzerlik ve aykırılıkların incelenmesi gerekiyormuş.

prof.dr timur kocaoğlu'na* göre ancak 2-3 sene sonra daha kesin bilgiler olacakmış elimizde, şuan basında çıkan bütün bu benzerlik haberleri bir varsayım, hipotezmiş** sadece.

*koç üniversitesi edebiyat fakültesi öğretim görevlisi ve türk kültürünü araştırma enstitüsü üyesi (şu an michigan state university'de konuk öğretim görevlisi)

**Deneylerle henüz yeter derecede doğrulanmamış ancak doğrulanacağı umulan teorik düşünce.

gaykedi  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 14:34

kedi'ye katılıyorum

nucro  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 14:40

dil her zaman ayırt edici olmaz bence. ona bakarsanız kızılderililerle renklerimiz farklı, baştan bırakalım bu işi. dil dediğiniz şey zaten iyi korunamayabilir ki yüzlerce native amerikan dili var. dil de coğrafyaya ve kültürel alışverişe göre değişebilir. sonuçta kızılderililer amerikanın tek yerlisi değiller.

ahmetalpbalkan  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 14:55

zaten tüm insanlar aynı kökten gelmiyor mu?
dinen veya bilmen.
daha neyi tartışıyoruz ki :)

oky  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 16:33

@oky doğru söylüyor
fakat dinen olduÄŸunu biliyorum ama bilmen olduÄŸunu bilmiyorum.

tarihini,geçmişini reddedip onlara küfür eden alay eden gerici yobaz diyen suratları kıçıma benzeyen dangalakların yüzüne tükürmeyi çok gören adam
hikmeturka  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 19:13

@hikmeturka keşke mesele dediğin gibi olsaydı. ama şahsen ben bilim savaşları diye birşey duymadım, ancak din için birbirlerini boğazlayan nice insan var, çok uzağa gitmeye gerek var mı? yani konuyu detaylandırmaya...
kişisel kanaatim savaşların ne din ne de bilimle direk bir ilişkisinin olmadığı yönündedir. bu faktörler sadece görünen biçimi... bir nevi egemen algılama biçimi. ( bize dayatılan/görmemizi istedikleri şekli yani)
savaşların rant'tan başka bir amacı olmadığını düşünmektedim. yoksa elin anzağının ne işi var bizim çanakkale'de...
en kötü barış savaştan iyidir.
-------------
gelelim kızılderililerle olan akrabalık olayına; @oky aslında genel bir bakış açısıyla derlemiş toparlamış ve cevabı vermiş. yakın temas belki de bering boğazından olmuştur.
konuyla ilgili birkaç link vereyim :
1 -
2 -
3 -
4 -

biSGen--bLoGSPot .... YaratıcıDrama ... biSGenMySPACE NON-SCHOLA-SED-VITA-DISKUMUS!
biSGen  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 19:58

bir de bu görüntüler var !

biSGen--bLoGSPot .... YaratıcıDrama ... biSGenMySPACE NON-SCHOLA-SED-VITA-DISKUMUS!
biSGen  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 20:06

abi ters biÅŸeymi dedim
hepimizin ademden geldiğine inandığım için oyle bir şey soledim oky'yede dogrusun dedim
abi yorumunun sebebini anlamadım

kişisel kanaatim savaşların ne din ne de bilimle direk bir ilişkisinin olmadığı yönündedir. bu faktörler sadece görünen biçimi... bir nevi egemen algılama biçimi. ( bize dayatılan/görmemizi istedikleri şekli yani)
savaşların rant'tan başka bir amacı olmadığını düşünmektedim. yoksa elin anzağının ne işi var bizim çanakkale'de...
en kötü barış savaştan iyidir.

ama burada haklısın yani yorumuna katılıyorum ama sana bu yorumu yaptıracak ne yaptım onu anlamadım :)

tarihini,geçmişini reddedip onlara küfür eden alay eden gerici yobaz diyen suratları kıçıma benzeyen dangalakların yüzüne tükürmeyi çok gören adam
hikmeturka  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 20:42

@hikmeturka, canım kardeşim ben meseleyi hiç kişisel kurgulamadım, sana yönelik de bir olumsuz yargım falan yok. ancak demişsin ki "dinen kardeşiz"... ben de diyorum ki evet ve keşke herkes bunu hatırlasa ve savaşlar olmasa. ayrıca bilimin de ( evrimsel kurgu ) insanların, hatta canlıların aynı kökenden gelmiş olabileceğine dair söylemleri / teorileri/ öngörüleri (..... ) var. bu konuda çok da bilgi sahibi olmadığım için ukâlalık da yapmak istemem şahsen. @oky'nin söylemi (zaten tüm insanlar aynı kökten gelmiyor mu?
dinen veya bilmen) daha genel ve kapsayıcı. bunun altını çizmek istemiştim. anlamişko :)
neyse ne hangi atadan gelirsek gelelim, her türe, canlıya hatta cansıza merhamet edelim. Ve bu lanet olası savaşlar bir son bulsun.
en derin kaygılarımla...

biSGen--bLoGSPot .... YaratıcıDrama ... biSGenMySPACE NON-SCHOLA-SED-VITA-DISKUMUS!
biSGen  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 20:57

@makaleci

başlığı düzelt istersen arkadaşım.hani olur ya aramak isteyen olur, sorun çıkmasın.

Kaza yerine ulaştınız, ilk ne yapmalısınız?Peki bununla beraber ilkyardımla nasıl hayat kurtarabileceğinizi biliyor musunuz?
guldemgokalp  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 20:59

yo yo dinen kardeşlik 21. yy'da kalmadı zaten abi

idda ediyorum amerika olası bir iran operasyonunda çoğu müslüman ülke sesini çıkarmayacak zira suriye ve iranda müslüman olmasına rağmen türkiye'ye çokk zarar veren pkk'yı beslediler türkiye'ye karşı kullandılar.
haklısın diyorum ya bu yüzden din kardeşliği yok çıkar kardeşliği var.

dayımın bir sözü var belki başka yerden duyupta sölemiştir oda ama çok güzel bir söz

dünyada tek geçerli dil menfaattir diye

tarihini,geçmişini reddedip onlara küfür eden alay eden gerici yobaz diyen suratları kıçıma benzeyen dangalakların yüzüne tükürmeyi çok gören adam
hikmeturka  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 21:03

oky; katılıyorum...

guldemgokalp; anlayamadım, neden?

my way or the highway!
makaleci  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 21:06

aramalarda diyo sorun çıkar diyo
adam arama yaparken dna diyemi aratacak

doğrumu anlamışım @guldemgokalp

tarihini,geçmişini reddedip onlara küfür eden alay eden gerici yobaz diyen suratları kıçıma benzeyen dangalakların yüzüne tükürmeyi çok gören adam
hikmeturka  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 21:07

oky; katılıyorum...

guldemgokalp; anlayamadım, neden?

my way or the highway!
makaleci  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 21:08

Başlık olmamış DNA nın tamamı değil bir bölümü aynı olmalı. Aynı yumurta ikizlerinden mi bahsediyoruz.

Haplo grup haritaları var (burda bahsedilen araştırmalardan daha eski) o haritalarda Amerika kıtasındaki yerlilerin, güneydekiler dahil, Kuzey Avrupa dan gittikleri anlaşılıyor (sadece Yakut ların yaşadığı bölge değil daha batı da Norveç tarafından da gidenler olmuş olmalı)
Haplo gruplar ile ilgili hafif.org ta güzel yazılar çıkmıştı ilgilenenler bulabilir(Kendi haplo grubunuzu öğrenmenin yolu da anlatılıyor). Wiki de de (ingilizce) ayrıntılı bilgi ve referanslar var.

Yazılan yorumların en az yarısı konu ile alakasız.

poshet303  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 21:23

@makaleci

evet, aramalar için demiştim.biri mesela "kızılderililer" ya da "kızılderililer ile türkler'in dna'ları" diye arattığında çıkmayacaktır.bu kadar.ayrıca düzgün gözükmesi daha güzel olmaz mıydı? :)

Kaza yerine ulaştınız, ilk ne yapmalısınız?Peki bununla beraber ilkyardımla nasıl hayat kurtarabileceğinizi biliyor musunuz?
guldemgokalp  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 21:25

arkadaşlar , başlığı değiştirdim, muhtemelen daha pratik bir başlık buldum, ilginiz için teşekkür ediyorum...

my way or the highway!
makaleci  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 22:49

@poshet303
doğru alakasız yorumlar fakat bisgen abeyyle yorumlaşıyoduk

tarihini,geçmişini reddedip onlara küfür eden alay eden gerici yobaz diyen suratları kıçıma benzeyen dangalakların yüzüne tükürmeyi çok gören adam
hikmeturka  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 23:20

katılıyorum, çünkü yakut türklerinin yaşadığı yerler şu an rusyanın içinde yer alıyor ve sibiryanın doğusunda yerleşiyor. orası ile alaska arasında 50 kilometrelik bir mesafe var, ve kışın okyanus donduğundan alaskaya geçilebiliyor. çok önceleri o taraflarda hunlardan sibirya tarafa gitmiş türkler yaşıyordu ruslar ise doğu avrupadalardı. o bölgede yaşayan türklerin alaska üzerinden amerikaya geçmeleri olası.

elvirs  |  (0 puan) 24 Åžubat 2008 23:58

Bizim huyumuzdur zaten herkesi Türk yapmak. Ne yani Kızılderili soykırımı yapılmıştır falan demek için mi yıllardır kızılderililer ile ilgileniyoruz. Ayrıca kimse kusura bakmasın ama "savaşlar olmasın" demek kadar da saçma bir şey bulamıyorum. Medeniyet tarihi boyunca bir yıl dahi savaşsız geçmemişken böyle bir şeyi talep etmek ne kadar mantıklı siz düşünün. Belki bir çoğunuza ters gelecek ama inanın öyle bir dünyada yaşıyoruz ki büyük balık küçük balığı yiyor her zaman. Bu sebeple dünyaya alışmalıyız diye düşünüyorum. Velhasılı kelam ya büyük balık oluruz ya da büyüklere yem.

LeGaL  |  (0 puan) 25 Åžubat 2008 00:33

seni de sevdim @legal :)
realistsin, ancak realite zamana ve mekana göre değişir diye de biliyorum. sen olanı yazmışsın ben olmasını istediğimi... senin yazdıkların benim yazdıklarımı, benim yazdıklarım da senin yazdıklarını olumsuzlamıyor. şöyle düşün ; insan niye barışı özler? cevabı sanırım hepimiz biliyoruz.
gözlerim açıkken savaşları görüyorum ben, tıpkı senin gördüğüne benziyor ama kapadığımdaysa gördüğüm bir rüya, bir düş : barış, kardeşlik ve adalet... düşlerimden ben sorumluyum, bırakın öyle de kalsın. ( aklıma pandora'nın kutusu geldi nedense ) "gerçekçi ol imkansızı iste" diye de bir söz var.
hayâl yoksa hayat da yok! ( bu beni bağlar elbette)
ayrıca benim herkesi türk yapmak gibi bir huyum hiç olmadı çok şükür. kimseye yem olmak gibi bir derdim yok ama kimseyi de yem yapmak derdinde değilim. hadi kapatalım istersen konuyu, ben "hayâller alıp hayâller satmaya devam edeyim"
ne demiştim : hayâl yoksa hayat da yok!

biSGen--bLoGSPot .... YaratıcıDrama ... biSGenMySPACE NON-SCHOLA-SED-VITA-DISKUMUS!
biSGen  |  (0 puan) 25 Åžubat 2008 00:54

evet bu başlık daha iyi olmuş...

ve;

konuyla ilgili olarak,

ceviz kabuğunda etrüsk veya ön türkler hakkında şu söylenenleri anımsadım

my way or the highway!
makaleci  |  (0 puan) 25 Åžubat 2008 15:28

evet bu başlık daha iyi olmuş...

ve;

konuyla ilgili olarak,

ceviz kabuğunda etrüsk veya ön türkler hakkında şu söylenenleri anımsadım

my way or the highway!
makaleci  |  (0 puan) 25 Åžubat 2008 15:28

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu