Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 3ayak.org'da: "natalia skobeeva"


microsoft yöneticisi Jeff Raikes ilginç bir açıklama yaparak, "korsan yazılım kullanacaksanız, microsoft kullanın" demiş.

\
her yıl korsan yazılımla mücadele edebilmek için miyonlarca doları gözden çıkaran bir yazılım şirketinin üst düzey yöneticilerinden birinin böyle bir şey söyleyebileceğine pek aklım yatmadı, biraz araştırınca mantıklı bir açıklaması olduğunu anladım. amerikada ki yazılım pazarının %20 - %25 i korsan yazılımlardan oluşuyor ve microsoft korsan ürünlerini kullanan kullanıcıların en sonunda kapana kısılarak yasal bir kopya satın alacaklarına inanıyormuş, korsan bile olsa kendi ürünlerini kullananların bir şekilde microsoft ürünlerine bağımlı hale geleceklerini düşünüyorlarmış. burada capital dergisinin jeff raikes'le yaptğı geleceğin fırsatı isimli söyleşiyi bulabilirsiniz..


 | 20 yorum var 
 | 15 Mart 2007 14:02 

« önceki yazı
Yazıcınız yoksa!

Yorumlar

Aslında gayet mantıklı, çoğumuz Microsoft bağımlılığını bir şekilde korsan ürünlerden kapmadık mı? Türkiye için belkide orjinal ürüne geçme oranı çok yüksek değil ama ABD ve çoğu avrupa ülkesi için böyle... Örnek olarak 20 yaşında bir genç evinde korsan Microsoft ürünleri kullanıyor ve bunu öğreniyor ileride bir iş yeri açtığında doğal olarak orjinal Microsoft ürünleri almak zorunda kalıyor...

l337 |  (0 puan) 15 Mart 2007 14:05

adam doru demiş ...

TuruncuYengec |  (0 puan) 15 Mart 2007 14:21

korsandan yasala geçerken işin maddi boyutu önemli. abd'de bir bilgisayar sahibi için vista'ya 300 küsür dolar ödemek yüksek sayılmayabilir ama bir Türk kullanıcı için oldukça yüksek bir fiyat.

Vista sürümleri 100 küsür dolardan başlangıç yapılacağına 30 küsür dolardan başlasa yasal yazılım sayısı 3 kat artar..

aynshtein |  (0 puan) 15 Mart 2007 15:28

Aslında gayet mantıklı, çoğumuz Microsoft bağımlılığını bir şekilde korsan ürünlerden kapmadık mı? Türkiye için belkide orjinal ürüne geçme oranı çok yüksek değil ama ABD ve çoğu avrupa ülkesi için böyle... Örnek olarak 20 yaşında bir genç evinde korsan Microsoft ürünleri kullanıyor ve bunu öğreniyor ileride bir iş yeri açtığında doğal olarak orjinal Microsoft ürünleri almak zorunda kalıyor...


çok haklısın alışma meselesi

Türkçe internetin büyümesi için sevdiğiniz sitelerde reklamları gözden geçirip ilginizi çekenlere mutlaka tıklayın. Çok şey farkedecek !
yohtur |  (0 puan) 15 Mart 2007 15:28

Yasal kullancaksam zorunlu kalmadıkça, microsoft kullancağımı pek sanmıyorum.O kadar paraya değer mi acaba...

Usuph |  (0 puan) 15 Mart 2007 15:39

sanırım bu konu biraz da alışkanlıklarla alakalı, ömrü boyunca korsan windows kullanan bir adamın linux, unix yada herhangi bir işletim sistemine geçmesi oldukça zor olacaktır, jeff raikes'ın da anlatmaya çalıştığı şey sanırım eninde sonunda müşterileri köşeye sıkıştırıp ürünü satın aldırtmak. windows'un son yaması genuine validation la bunu biraz olsun gerçekleştirdiler de aslında.

eminkeles |  (0 puan) 15 Mart 2007 15:47
mrü boyunca korsan windows kullanan bir adamın linux, unix yada herhangi bir işletim sistemine geçmesi oldukça zor olacaktır

bana sorarsan, ömrü boyunca lisanslı yazılım kullananların geçmesi kadar kolay olacaktır =)

Zaten kullandığım vista deneme sürümü bile kendinden crackli (!) gelmişti (microsoft sitesinden indirmiştim). "Denemek için x gününüz kaldı" diyen yazı ilk başta 4 günde takıldı sonra 30'a çıktı bir daha azalmadı =) Herhalde ben vista'ya alışınca süre birden sıfırlanacaktı ama öyle bir şey olmasını beklemeden sildim. Garip ama gerçek işte... Ofis'i de dergilerle dağıttılar ya zaten. Yine aynıdır sebep. Millet dergi cd'sinden yükleyip, kırıp kullansın diye.

Ege |  (0 puan) 15 Mart 2007 16:12
Ege

aynı fikirde değilim, ömrü boyunca pencereler yardımı ile bilgisayar kullanan birinin, explorer'ın adres çubuğundan başka bir yerine yazı yazmamış şahsın, komut satırından işleri yürütmesi zor olacaktır. imkansız değildir ama her yiğidin yoğurt yiyişi aynı kalıba sokmaya çalışıyor microsoft (bknz explorer davası), ve benim yazılımımı kullan da ister korsan olsun ister 300 dolar verip almış ol diyor.

eminkeles |  (0 puan) 15 Mart 2007 17:04

Yıllardır söyleğimizi aşikar etmişler, Bakın 08 Eylül 2006 da kaleme alınan şu yazıya binaen nasıl bir yorum yapmıştık:

Yazılıma, 100'lerce, 1000'lerce dolar verebilecek insanlar olmadığımızı, microsoft yada başkalarıda biliyor. Bırakın işletim sistemini -Türklerin icat ettiği kredi kartına peşin taksit sistemleri olmasa- kaç bilgisayar satılabilir. Türkiye'de pazar yani talep o kadar büyük ki marka bilgisayarlarla satılan sertifikalı orjinal programlar bile microsoft'u doyurmaya yetiyordur. Zaten parası fazla olmayan vatandaşlar vasat toplama bilgisayarlara ancak para verebiliyor. Buna göz yumulmasının başka bir nedeni de pazar oluşturabilmek. Örneğin flash yada html vs... öğrenmeden web sitesi yapıp bundan para kazanamazsınız. Para kazanacağınız bir seviyeye geldiğinizde ise BSA işyerinize gönderdiği fakslarla yada yaptığı kontrollerle sizden ilgili programları satın almanız gerektiğini kanun zoruyla hatırlatıyor. Bu safhada zaten gerekli cezai yaptırımlar oldukça sert. Bilgisayar aşinası bir toplum olmadan aç bir bilişim pazarı olamazsınız. İhtiyacınız yoksa neden alasınız. Dünyada en fazla kopya yazılım kullanan ülke biz değiliz. Kopya yazılım kullanma fazlalığı bile ciddi bir istatistiki veridir. Eğer kopya yada orjinal yazılım kullanan sayısı çok azsa bilgisayar kullanımı azdır. Bunun yakın geçmişe kadar bir önemi yoktu ama şimdi her şey bilgisayar mantığıyla ilişkilendiriliyor. CAD gibi ileri eğitim süreci gerektiren yazılımların kullanım oranı ise profesyonel kullanıcı sayısını göz önüne serebilir. Uzakdoğu ülkelerindeki, Rusyadaki, Hindistandaki gelişmeler hep kopya yazılımla oldu. Onlar taklit edip üretti. İşin teknolojisini kaptılar sonra kendileri markalar çıkardılar. Artan kişi başı milli hasıla sayesinde orjinal yazılım satın alabilme gücüne eriştiler.
Devrim istiyorum, hemde elektrikli!
zabun |  (0 puan) 15 Mart 2007 17:07

çok güzel bir yazı, her kelimesinin altına imzamı atarım :) teşekkürler

zabun

eminkeles |  (0 puan) 15 Mart 2007 17:16

iyi de bu zaten senelerdir bilinen bir microsoft gelişim/yayılma politikası. sonunda itiraf ettiler demek ya da şaşırmak ne diye?

bet3 ~izlenimsel betimlemeler blog kardeşliği ~blogger en asil duygunun insanıdır
passion |  (0 puan) 15 Mart 2007 20:07

microsoft'un yıllardır yaptığı bu zaten, her yeni sürümde yaptığı gibi baştan göz korkutup vista'da da el altından crack yöntemleri yayacak dünyaya diye düşünüyorum.

Kişisel görüşümdür. Kesinliği yoktur, fakat kesinlik kadar gerçektir benim için...

Guardian |  (0 puan) 15 Mart 2007 20:22

doğru düşünüp doğru kararlar alıyorlar bence, milyonlarca dolara milyarlarca dolar kazanıyorlar. işin sırrı bağımlı ve hayran kullanıcı oluşturmak ki... sizce xp kırılması çocuk oyuncağı olan bir sistem olmasaydı kullanılırmıydı?

emsvizyon |  (0 puan) 15 Mart 2007 21:10

yazdi @ege, bez getirin.

abi birak, linux kullanmamissin etmemissin. burda atip tutuyosun.

hm du bi dakika? crack mi dedin sen??? nerden biliosun sen crack fln? yok onceden bilgisayarina indirdigin sey ler in adimi o???

things aren't always as they seem
cezass |  (0 puan) 16 Mart 2007 05:42

bildirgece girilir. konulara bakarken bu ilginç konu görülür. öğrenmek için tıklanır. Yazı okunur. sonra da insanlar ne düşünüyor acaba diye yorumlara bakılır. gayet mantıklı akıllıca yorumlar vardır, ama en sonda kalitesini heryerde belli etme çabasında olan birisi bu kadar düzgün bir platformu bile bu kadar zırvalaştırabilirim ben savının ispatı için saçma ve hakeretlerle dolu bir yorum yazar. işte o anda yine mi, burada da mı diye sorar insan kendi kendine...

webcoder |  (0 puan) 16 Mart 2007 09:53

o kisi benim iste arkadaslar.

@webcoder arkadaslar ise onumuze isik tutyor, ufkumuzu genisltiyor. ben ne ogrendiysem ne biliyorsam hayatla ilgili olsun, yasamla ilgili olsun, tech ile ilgili olsun, hep webcoder kardesimin sayesinde.

things aren't always as they seem
cezass |  (0 puan) 17 Mart 2007 00:02

bu arada hakeretlerle yerine hakaretlerle demen gerekirdi. sende benden bisiy ogren :P

things aren't always as they seem
cezass |  (0 puan) 17 Mart 2007 00:07

-ben savının ispatı için saçma ve hakeretlerle dolu bir-

Doğru yazımdır.

Bknz. İmlâ Sözlüğü

muratcanberber |  (0 puan) 15 Ocak 2008 21:11

bu hayko cepkin avatarlı cezass ı da hiç sevmiyorum.

artmazsa yetmez. altmışsa yetmiş.
ngagerz |  (0 puan) 15 Ocak 2008 21:14

muratcanberber, helal olsun sana. bir imla kılavuzu hikayesinden 2007 mart tarihindeki konuyu hortlattın, bende heyecanla baştan aşağı okudum. sırf bunun için mi üye oldun?

modela |  (0 puan) 15 Ocak 2008 21:20

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

pilli ilan

son yorumlar

pilli ilan

reklam

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

RSS Dosyası
pillikutu