Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan hafif.org'da: "BÜYÜLÜ SÖZLÜK"


Etiketler: , ,

bu kerteye gelene kadar kaç kez "yazmayacağım yahu. koskoca bakan, elbet düzelir" şeklinde dudak büktüm bilemiyorum. amma ve lakin durum benim tahammül sınırımı aştı. ki zaten bi hayli önce bu sınır geride kalmış, gümrük memurları "tanıdık" diye bana kıyak geçiyorlardı...

her ana haber bülteninin son on dakikası için hazırlanmış "biraz da gülelim" konulu ametör kamera videoların yerini artık kültür bakanımızın "uyuklama" sahneleri aldı. hayır pek tabi laf bize düşmez ama ne bileyim, biz de oy veriyoruz...

başlarda "ahh munzur basın mensupları bak koskoca bakanı nasıl yakalamışlar" yorumuyla birlikte, bıyık altı ile istemeden de olsa sırıtırken, önümü iliklemeyi de ihmal etmiyordum. ne de olsa T.C Bakanı sözü geçen. bizi temsilen orada duruyor. mevkisinin manevi değeri büyük.

katıldığı ve uyukladığı organizasyonlar, bakanlığı ile doğrudan ilgili konuları içermesine rağmen "pek sıkıcı bu konuşmalar, hiç ihtiyacım yok böyle şeylere" dercesine uyuklamanın akıl almazlığı bir yana dursun, "bakan yine uyukladı" etiketli haber(?)lerin bir tık ötesini yani mikrofonlar bakana "bakanım yine uyudunuz kaldınız?" sorusu ile uzatıldıktan sonraki kısmını izlemeye başlayınca önümü iliklememin biraz abes kaçtığını farkeder oldum. şimdi T.C bakanı olmasa pişmaniye kıvamında bir "pişkin" sıfatı yaraşır diye düşünenler olacaktır. fakat halen bakanımızın arkasında ay-yıldız durduğuna göre çok ileri gitmemek gerek.

fakat "eee pardon çocuklar dün gece yine geç yatmışım da, o yüzden uyuyup kaldım" ya da "adnan yeşilçam ayranıma ilaç atmış da" gibi boynu bükük, uyuklamanın cezasını hafifletici demeçlerde bulunmak yerine, "cem yılmaz da kim oluyor. ben hem uyurum, hem de uyanınca da üzerine espri patlatırım" gibi "gözünüzün önünde uyuyorum işte, ve siz de tıpış tıpış verdiğiniz vergilerle bana ay sonunda maaş ikram ediyorsunuz en bonuslusundan" der gibi açıklamalarda bulunuyor bakanımız. ya da ben öyle anlıyorum. basın mensuplarının ağzı açık, mikrofonları havada... bakan yine çıkıp gidiyor...

aslında şöyle bi baktığımızda asıl "bakan" biziz. bizim sayemizde oraya geliyorlar (kesinlikle benim sayemde değil), bizim sayemizde maaşlar alıyorlar, bizim sayemizde söz sahibi oluyorlar. ama sonuçta ne oluyor, ayda bir kimseye göstermeden, onu rencide etmeden evine et, süt, yumurta götürdüğümüz fakir komşumuz bize "haha! senin sayende çalışmadan yan gelip yatıyoruz ohh be" diyor.

hakkaten böyle fakir bir komşumuz olsa idi yan duvarımızın ötesinde, pek tabi anında et, süt, yumurta yardımını keserdik. "nankör! tembel!" derdik içimizden. ama gelin görün ki, bazı mercilerle ilişkilerimizi cart diye kesemiyoruz. 5 yıl bekliyoruz.

amaan kimi kandırıyorum, o "5 yıl"lar hiç gelmiyor. "halkın sağduyusu" denen şey nasıl bir terazi ise hiç benim ölçülerime uymuyor. hoş, o terazide ağır çekecek başkaları da yok etrafımızda ama napalım...

işin kötüsü, biz(ben) de o mevkilere geldiğimizde o ruha bürüneceğiz. bizim kanımızda var bu. hayatımızın her yerinde bu ruh. bi düşünün şöyle, ya şekeri tartarken 30 gram evvel kaldırıveriyoruz poşedi, ya da eşek etiyle sucuk yapıyoruz... artık bunu farkedene... itiraf edebilene... ______________ www.anafikir.com fikrin kadar varsın...


 | 19 yorum var 
 | 11 Temmuz 2005 22:55 

« önceki yazı
feedback
sonraki yazı »
jak deleon

Yorumlar

uyuyan kültür ve turizm bakanı'nın kadın eli sıkmayan kültür ve turizm müdürü tartışmaları vardı bi de. Bakın nasılda el sıkıyorum diyo fotoda. Aspendos'taki Paris Hilton'lu organizasyon'a da yardımcı olmuş daha naapsın!?! vah türk kültürüne vah türk turizmine...

hayvanatbahcesi

zazoo |  (0 puan) 12 Temmuz 2005 12:15

çöküş üst kısımda da devam ediyor... alt kısımdaki kültür zaten çöküyor... ben bu konuyu buraya daha önceden de yazmıştım. pek ilgilenen olmamıştı sanırım. bu ilgilenmeyiş zaten genel türkiyede de mevcut. hiçkimse kalkıpda "bu bakan yanlış yapıyor" diye çıkmıyor...

buna sayın başbakanımızda dahil...

fatihturan |  (0 puan) 12 Temmuz 2005 14:35

güzide türk medyasının makaslı haberlerinden etkilenen sevgili arkadaşlarım, ülkede çöküş varsa, fikirleri değil kişileri tartışanların çöküşüdür bu.

ben de bu bakanı çok düşündüm, "bu adam nasıl o koltukta" diye sordum.sonra gittim araştırdım.sizde araştırın, türk medyasının karalama, yalan ve çarpıtma haberleriyle bir insanın ne duruma düşürülebileceğini görün. atılan yalanların hepsine bir cevap verilmiş, ve bu yalanlar manşetten verilirken, yalanlara verilen cevaplar yayınlanmamış bile.varın gerisini siz tahmin edin.

ama "illa ben doğruyum, araştırmaya ne gerek var, pis akp, cahil akp, doğruyum da doğruyum" diyorsanız, diyeceğim o ki, bir yere tununun çöküyorsunuz.

ayrıca kişileri değil fikirleri tartışmanızı öneririm. bu bakan cahil, boş bir insan değildir.kendisi çok iyi tarih bilgisine sahip, oldukça kültürlü biridir.

açıklık getireyim sonra kafalara takılmasın. ne sağcı ne solcuyum. ne akpli ne chpliyim.kendi partim var benim, oyunuz benden yana olsun.

**

bir bir cevap vermiş diyorsunuz. peki neden bir çok kişinin de bu bilgiden yararlanması için bir mouse hareketi (copy-paste) yapmadınız? ya da özet geçebilirdiniz kısaca...

ayrıca burada tartışılan bir kişi değildir. dikkat ederseniz yazım "bu adam o koltuktan aşağıya inmeli! bu adam tü kaka" diye bitmiyor...

yazının ana fikrini bir kısmında değil bütününde arayın lütfen. ______________ www.anafikir.com fikrin kadar varsın...

Selim, e anlat bakalım.
anafikir |  (0 puan) 13 Temmuz 2005 07:26

quant'a aynen katılıyorum. sayın bakanımızın uykulu halde vermiş oldugu cevapları buraya yazında bizde öğrenelim.

birde görünen köy kılavuz istemez demişler, tv'de 1-2 defa görsek tamam birşey değil, ama kaç kez yahu, hem tv hem gazete...

yalan olsa bile bu kadar da olmazki...

fatihturan |  (0 puan) 13 Temmuz 2005 10:19

mizahi dille türk toplumuna yaptığınız eleştirileri zaten okudum. bu bölümde ne kişi, ne fikir, ne olaydan söz ediyorsunuz, bu kadar açık konuşmam doğru mu bilmiyorum ama, 60'lı yılların seçim kampanyalarında etkili olabilecek popülist yaklaşımlara kafa patlatmadım.kırıcı olduysam üzgünüm, ama aynen böyle düşünüyorum.

popülist yaklaşımların dışında ne olay, ne fikir tartışılıyor, bunu tekrar etmem gerekmiyordu.

turkuaz'ı takip ediyorsanız, birkaç ay önce bir röportaj yayınlanmıştı.Röportajı internette bulup c/p yapmıyorum, çünkü "araştırmadan yargılama" benim hatam değil.

umuyorum, size yakışan olgunlukla araştırmadan varılan yargılarda ısrarcı olmazsınız.

ama "illa ben doğruyum, araştırmaya ne gerek var, pis akp, cahil akp, doğruyum da doğruyum" diyorsanız, diyeceğim o ki, bir yere tununun çöküyorsunuz.

*****

basının bile bile üzerine gittiğini biliyorum bu olaya. istismar edildiği de ortada.

ama neden halen bakan bey böyle bir istismara izin veriyor anlamıyorum. sen bu olayın düzmece olduğunu mu savunuyorsun arkadaşım, neyi savunuyorsun? "fikirleri değil kişileri tartışanların çöküşüdür bu." demişsin daha önceki mesajında; unutma fikirleri kişiler üretir.

fatihturan |  (0 puan) 13 Temmuz 2005 19:57

@slay3r, fikirleri kişilerin ürettiğini biliyorum, bu fikirleri üreten kişilerle değil, fikirlerle uğraşılması gerektiğini savunuyorum.bu cümleyi iyi analiz edersen ne demek istediğimi gayet iyi anlarsın.ayrıca bu duruma ataçlanacak güzel bir söz mevcut.

neyi savunduğumu bundan önce yazdığım iki yazıdan birini sindirerek anlayabilmen mümkün.

umuyorum, size yakışan olgunlukla araştırmadan varılan yargılarda ısrarcı olmazsınız.

ama "illa ben doğruyum, araştırmaya ne gerek var, pis akp, cahil akp, doğruyum da doğruyum" diyorsanız, diyeceğim o ki, bir yere tununun çöküyorsunuz.

*****

turkce'den baska dil bilmeyenler, turizm bakani bile olabildi bu memlekette. insan neden sasirsin artik?

enemy |  (0 puan) 13 Temmuz 2005 21:52

• "ne kişi, ne fikir, ne olaydan söz ediyorsunuz"

bu kadar yazı size hiçbir şey ifade etmiyor mu yani anlayamadım? sadece yazının başlığına baksanız bile bir fikir çıkarabilirsiniz. ne olay var diyorsunuz ne de fikir. siz ne görüyorsunuz peki?

ayrıca dikkat ederseniz, kişi ismi bile vermedim. kişiler gelip geçicidir. benim bahsettiğim "bakanlık makamı" ve bakanlık makamını temsil eden, "halkın sağduyusu" ile seçilen görevli.

• "60'lı yılların seçim kampanyalarında etkili olabilecek popülist yaklaşımlara kafa patlatmadım"

bi kere yazıyı dikkatlice, anlayarak okusaydınız bunun "popülist"likle uzaktan yakından bir alakası olmadığını farkederdiniz. popülist bir yaklaşım, popülizmin yönünü belirleyen kitleye yönelik "bu bizim kanımızda var" gibi bir eleştiri getirmez. "halkın sağduyusu" denen şeyi yermez. popülist olan, her olayı çıkara dönüştürmek için halkın yanında görünür.

tekrar belirteyim anlaşılmadı ise; ben halkımızın sağduyusuna güvenmiyorum! bu halkın içinden çıkıp da bizi yönetemeyenlere de güvenmiyorum. konusunda dahilik mertebesi ile onurlandırılan uzman kişiler devlet kademelerine getirilmedikçe de bu görüşüm değişmeyecek. ha halkımızın bilinçi artar ve doğruyu eğriyi net bir tavırla ayırabilir bir duruma gelirse değişebilir...

artık bunlara da popülist derseniz sözlüğünüzdeki popülist kelimesinin anlamının yanlış olduğunu düşünmekten başka bir yol kalmıyor...

ayrıca sizin neyi savunduğunuzu da anlamış değilim. görüşlerime katılmıyorsanız. katılmıyorum dersiniz ve biter.

ayrıca siz bi kere "yanlı" olduğu herkesce açık bir kaynaktan "karalama kampanyası bu! yalan dolan!" cümlesini okumuşsunuz. ve ikna olmuşsunuz. ben ise gözlerimle tespit ettiğim bir gerçeği, uzun bir süzgecin ardından (bkz "bu kerteye gelene kadar kaç kez "yazmayacağım yahu. koskoca bakan, elbet düzelir" şeklinde dudak büktüm bilemiyorum. amma ve lakin durum benim tahammül sınırımı aştı") yazıyorum.

• "ama "illa ben doğruyum, araştırmaya ne gerek var, pis akp, cahil akp, doğruyum da doğruyum" diyorsanız, diyeceğim o ki, bir yere tununun çöküyorsunuz"

bi kere yazının hiçbir yerinde "parti" adı geçmiyor. siz neden parti konusunda savunmaya geçtiniz onu da anlamış değilim. dediğim gibi bahsettiğim "bakanlık makamı". bu makamda partiden söz edilmez. ne kişiden bahsettim ne de partiden.

"doğruyum" diye direttiğim de yok. dikkat ettiyseniz bu bir bildiri değil. günlük. kişisel fikirlerin açıklandığı bir yer. pek tabi bunlar kendi düşüncelerim ve hiç kimseye "bunlar doğru" demiyorum. yanlızca görüşlerimi ortaya atıyorum. "bunlar yanlış" diye bizi yönlendiren sizsiniz. ______________ www.anafikir.com fikrin kadar varsın...

Selim, e anlat bakalım.
anafikir |  (0 puan) 13 Temmuz 2005 22:14

isteyenin istediği gibi anladığına istediği gibi cevap verme özgürlüğü, bir kaç saat içinde içinden çıkılmaz bir tartışmayı beraberinde getireceği için tartışmadan elimi ayağımı çekiyorum.

yazdıklarımdan sadece bir tanesi sindirilseydi, 2 sövülüp 5 inanılan medyanın makaslarıyla beslenen fikirler de kişileri tartışmazdı.

sevgi saygılarımı sunarım, kırıcı olduysam istemeden olmuştur

*****

içinden çıkılmaz bir şey göremiyorum ben burada. bunun adına münazara denir. karşıt görüşler argumanlarını ortaya koyar. bu böyle yapılır.

eğer tartışma hakaret içeriyorsa ortamdan uzaklaşmak anlaşılabilir fakat düzeyli bir biçimde açıklanmış argumana cevap beklerken "ateşe verdim gerisine karışmam, ben gidiyorum" gibi bir uzaklaşma ilginç olmuş.

buyrun siz de fikirlerinizi belirtmeye devam edin çekinecek bir şey yok. ______________ www.anafikir.com fikrin kadar varsın...

Selim, e anlat bakalım.
anafikir |  (0 puan) 13 Temmuz 2005 22:44

"bir kaç kaynaktan/makaleden okuduğuma göre bunlar yalan dolan"dan başka ne yazdınız acaba? ben pek tespit edemedim de.

medyanın çamur atmada başarılı olduğunu biliyoruz ama gözlerimizle bakanın uyuduğunu ve uyandıktan sonra cem yılmaz keskinliğinde bir espri ruhuna büründüğünü görüyoruz. acaba bunlar fotomontaj mı? ve buradan yola çıkarak genel bir yargı sunuyorum; "halkın sağduyusuna güvenmiyorum"

efendim, bi kere kişisel görüşlere dayanan bir konuda araştırma yapın diyemezsiniz. ayrıca ben uzun süredir bu bakanı takip ediyorum. araştırmayı başka yazarların kalemlerinden takip etmem. onların sözleriyle yönlenemem. kararı benim vermem gerekir. öyle de oldu.

bu benim görüşüm. ve müsbet bir konu olmadığı için araştırmalık bir hali yok. ayrıca bahsettiğim hal ve durumlar bire bir yaşanmış şeyler. ve yorumlarım bunların üzerine yapılmış ve halkın sağduyusu ile bağlanmış bir kurguda. halen neyi savunduğunuzu anlamış değilim.

deyin ki ben kültür bakanının şu şu çalışmalarını, şu şu görüşlerini çok beğeniyorum ve size katılmıyorum. görevini çok iyi yapıyor. ona bir lafım olmaz ama siz bir "araştırma"dır, bir "partiyi, kişiyi kötülemeyin"i takmış gidiyorsunuz. ne partiden söz ediyorum ben ne de kişiden... keşke daha dikkatli okusanız yazdıklarımı...

araştırmayı bilimde ilimde yapmayı tercih ediyorum ben daha ziyade.

______________ www.anafikir.com fikrin kadar varsın...

Selim, e anlat bakalım.
anafikir |  (0 puan) 13 Temmuz 2005 23:03

@quant: medyanın çamur atmada başarılı olduğunu biliyoruz ama gözlerimizle bakanın uyuduğunu ve uyandıktan sonra cem yılmaz keskinliğinde bir espri ruhuna büründüğünü görüyoruz. acaba bunlar fotomontaj mı? ve buradan yola çıkarak genel bir yargı sunuyorum; "halkın sağduyusuna güvenmiyorum"

benimde gördüğüm olay bu ama sen neyi savunuyorsun?

fatihturan |  (0 puan) 13 Temmuz 2005 23:15

sizin mesajınızı kopyalamadım. benim görüşlerim mesaj dedikleriniz. ve benim görüşlerime de "yazma her yerde" diyebileceğinizi zannetmiyorum.

ayrıca münazarada münazara yapan kişiler değil fikirler tartışılır. fikrinizi belirtseniz, benim cevap olarak belirttiğim argumanlara kendi argumanlarınızla karşılık verirseniz sevinirim. ______________ www.anafikir.com fikrin kadar varsın...

Selim, e anlat bakalım.
anafikir |  (0 puan) 13 Temmuz 2005 23:19

quant sana deildi sorum. yanlıs anlasılmamı oldu? azer k. ya idi... ^^

fatihturan |  (0 puan) 13 Temmuz 2005 23:30

mazeret safsatası (fallacy of special pleading) tanım:kişinin,başkalarına tatbik edilen standart,ilke,kural v.b. şeyleri,geçerli bir neden olmaksızın, kendisi için geçerli olmadığını savunması.''acındırma safsatası''nın özel bir halidir.

safsata kılavuzu'ndan..

kendine yapılmasını istemediğin şeyi,başkalarına da yapma..

herdemtâzeyim
cebrailiye |  (0 puan) 14 Temmuz 2005 14:11

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

pilli ilan

son yorumlar

pilli ilan

reklam

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

RSS Dosyası
pillikutu