Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 10marifet.org'da: "şapkalar"

İktidar ortaya '' Kürt Açılımı'' adı ile bir mesele ortaya attı. Bu açılım ile terörün biteceğinii Doğu ve Güneydoğu da mutlak bir barışın egemen olacağını dile getirdiler. Fakat bu açılımın ne şekildeolacağı konusunda ne Başbakan ne de AKP milletvekilleri ortaya somut bir proje koyamıyorlar. Ayrıca muhalefet partilerini de kendilerine destek vermedikleri için suçluyorlar. Muhalefet partileri de haklı olarak içeriğini bilmedikleri bir konuya destek vermeyeceklerini söylüyorlar.

Basından öğrendiğimiz kadarıyla açılımın içerisinde; alfabe değişikliği, kürtçe eğitim, teslim olan teröristlere kolaylık, koruculuk sisteminin kaldırılması var.

Bu sayılanlar içerikte varsa eğer demekki açılımın içeriği bomboş demektir. Koruculuk sistemini şimdi kaldırmak çok yanlıştır. Çünkü PKK silah bırakmadan ve her an yeni şehitler verirken millet olarak koruculardan silahlarının toplanması kesinlikle saçmalıktır.

Ayrıca zaten teslim olan teröristler ve itirafçılar pişmanlık yasasından faydalanıyorlar. Yani bu konuda ayrıca bir pakete ihtiyaç yok. Diğerlerine gelince; diğer konuları kabul etmek resmen PKK nın isteklerini yerine getirmektir.

Yani anlayacağınız elle tutulut gözle görülür somut bir proje yok ortada. Eğer varsa da bizlere neden anlatılmıyor ?

Bu uğurda binlerce şehit veren Türk milleti kendini ilgilendiren böylesi önemli bir konuda neden bilgilendirilmiyor?

Her konuda TV lere çıkıp ''ulusa sesleniş'' konuşması yapan Başbakan neden bu konuda çıkıp açıkyüreklilikle projeyi anlatmıyor ????

Spacer
Spacer
 | 12 yorum var 
 | 29 Eylül 2009 22:44 

Yorumlar

erken seçime kadar milletin ağzına sakız veriyorlar. seçim gelip çattığında "aa tam da açıyorduk" diyecekler... heö onlar ilk önce güney doğu anadoluda bulunan, kar yapan kurumları ve fabrikaları kapatıp özelleştirmesinler. mesela şimdi de sırada şeker pancarı var;

Şeker fabrikalarının özelleştirilmesi dünya şeker gerçeğiyle bağdaşmaz. Dünyada örneği yok. Dünyanın en liberal ülkelerinde dahi şeker kişilerin elinde değildir. Çünkü şeker pancarı toprağı dövize çevirir. Sadece Fransa’da özelleştirilmiş orda da çiftçiye devir başlamıştır

kaynak

ayrıca içi boş ve olmayan bir açılımla ilgili haliyle hiç birşey de anlatılamaz.

bir nevi bir taşla iki kuş olayı; hem muhalefet bilmediği birşeye girmediği için uzlaşmaz görünecek, hem de akp, "bak istemiyorlar" o her zamanki "yaptırtmıyorlar ettirtmiyorlar" imajını kolaylıkla yaratacak.

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 29 Eylül 2009 23:50

aynen katılıyorum.

ibrahimaga  |  (0 puan) 30 Eylül 2009 08:59

Bu yazının ilk cümlesini okuduktan sonra gerisini okumak istemedim ve okumadım. çünkü "İktidar ortaya ''Kürt Açılımı'' adı ile bir mesele attı." demişsiniz ama zaten Cumhuriyetin ilk yılarından itibaren ortada böyle bir mesele hep vardı. Yalnız ortada olmayan bir şey vardı! O da bu meselenin çözümüne yönelik bir girişim. İktidarın ortaya attığı mesele değil meseleyi çözmeye yönelik bir girişim. cümlenizin ne anlama geldiğine dikkat ederek yazmanızı öneriyorum. :)

Saygılar

UVERCANKi  |  (-1 puan) 30 Eylül 2009 17:56
İktidarın ortaya attığı mesele değil meselenin çözümüdür.

işte o çözüm ne :) zaten bu konuşuluyor. bilmece gibi, adı "çözüm" ama içi boş... bu sadece lafta kalan birer siyaset malzemesi.

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 30 Eylül 2009 18:55

uvercanki nerde çözüm ortada bir mesele var ama çözümün önerisi yok

64egesel64  |  (0 puan) 02 Ekim 2009 14:09

Ceylan’ı vuran roket açılımın içini doldurmuyor mu?

Bir komutanın kendi eliyle yola döşediği mayınla 6 askerin ölmesi ve kendini kurtarmak için olayı PKK'ya yüklemeye çalışması doldurmuyor mu?

Van'da yaşanan General Mustafa Muğlalı olayı ve benzerleri, yıllar sonra olayın yaşandığı karakola o ömür boyu hapse mahkum edilen Generalin Muğlalı'nın adının verilerek halkın kışkırtılması doldur muyor mu?

Aslında sayılacak yazılacak çok şey var ama yazdıkça vatandaş yaşananları objektif olarak ön yargısız bir şekilde, mantıklı bir şekilde kafasında yargılamaktan ziyade yersiz zaaflarının esiri olarak hareket edip yaygara koparmakta ve gerginlik yaratmakta. Sonra da gerginliğin sebebini iktidara mal edip iftira atmakta.

Bu ülkede her zaman azınlıklar üvey evlat muamelesi görmüştür. Açılım bu evlatların devletanaya olan küskünlüğünü sevince çevirme açılımıdır. Bunun için kimin neden küstüğünün bilinmesi gerekir. Bilinmesi için de dinlenmesi gerekir. Şimdiki süreç de bu dinleme işini yapıyor zaten. Yani ortamı yokluyor, nabız tutuyor. Daha sonra nabza göre şerbet verilecek.

Evet ortada bir proje yok. Zaten yapılan bir projeyi yürütmek değil ortada bir problem olduğunu kabul edip bu problemi çözümleyerek buna yönelik bir proje hazırlayalım önerisidir. Muhalefet ortada bi problem olduğunu kabul ettiği anda açılım projesinin de şekilleneceğini düşünüyorum. Ama dediğim gibi ilk önce görmezden gelinen problemin varlığı kabul edilmeli.

UVERCANKi  |  (-1 puan) 02 Ekim 2009 17:19

64egesel64 ne güzel söylemiş. Keşke muhalefet de egesel arkadaşımız gibi dese. Muhalefet ortada bir mesele olduğunu bile kabul etmiyor ki?

İktidar ortada bir mesele var, gelin birlikte çözüm yolu arayalım diyor. Muhalefet de sanki olmayan bir mesele için iktidar çözüm adı altında vatanı bölmeye yönelik icraatlerde bulunuyormuş gibi olayı manipule ediyor.

Madem bir çözüm önerisi yok neye dayanarak hainlikle suçlarlar anlayamıyorum. Saçmalık. Bi kere çözümün ne şekilde olacağını bilmiyorsun ki aga sen. Hem çözüm yok diyeceksin hem de olmayan bir çözüm üzerinen eleştireceksin.

UVERCANKi  |  (-1 puan) 02 Ekim 2009 17:28

Bir arkadaşımız da şeker pancarından filan bahsetmiş. Ben de tütünden bahsedeyim. 3'lü koaliasyon zamanında 2'şerden 6 elle bir çükü doğrultamayan hükümet yurt dışından ithal ettiği kemal dervişin önerisiyle bahsettiği anadoluda (phlip morris daha çok kazansın, amerikaya daha çok muhtaç olalım diye) tütün ekimini yasaklayarak ordaki vatandaşı geçim kaynağını elinden alınarak göçe zorlandığını biliyor musunuz? İşte iktidar kendinden önceki iktidarın zorla göç ettirdiği o vatandaşın memleketine döndürülmesi konusunda çalışmakta. Kısacası o alıntı yazı daha çok önceki dönem iktidarını anlatıyor.

UVERCANKi  |  (-1 puan) 02 Ekim 2009 17:42
iktidar ortada bir mesele var, gelin birlikte çözüm yolu arayalım diyor.

iktidar bu işi yılbaşına kadar çözmeliyiz diyor...

iktidar gelin bunu halka kapalı mecliste görüşelim diyor...

muhalefet daha akp ortada yokken bunun üzerine çokça raporla yazıp yayınlamış.

sonra iktidar kendinden önce yapılması düşünülenin aksine hiçbirşey yapmadı. mesela en bilinenin kürtçe tv-gazete v.s. açılmasıdır.

şimdi iktidar hiç çözüm üretmeden dışarıdan birilerinin planlarını kendi üzerine kalmayacak bir şekilde muhalefete de mahal etmeye çalışıyor sadece...

o yüzden iktidar başından beri ben açılım yaptım diye ortaya atıldı. böyle reklama vurmadan önce tarafları dinleyip çözümleri getirseydi ya...

haa alevileri yıllarca dinliyoruz dinliyoruz dediler de ne yaptılar?

3'lü koaliasyon zamanında ...... hükümet yurt dışından ithal ettiği kemal dervişin önerisiyle bahsettiği anadoluda

ayrıca şuanki iktidar kemal derviş'in yaptığı hiçbirşeyin aksini yapmadı hatta arada sırada derviş gelip gidip hükümete "afferimler!" verdi.

ceylan’ı vuran roket açılımın içini doldurmuyor mu

açılımı (neyse o artık) savunanların daha baştan tsk düşmanlığı yapmak için argümanlar bir araya getiriyor oluşu aslında şurada sorduğun şeyle çok ilintili;

iktidar çözüm adı altında vatanı bölmeye yönelik icraatlerde bulunuyormuş gibi olayı manipule ediyor.

madem bir çözüm önerisi yok neye dayanarak hainlikle suçlarlar anlayamıyorum.

bu ülkede her zaman azınlıklar üvey evlat muamelesi görmüştür.

mesela bu açılımlardan evvel çok önceleri alevileri azınlık ilan etmeye çalıştılar ama onlar biz bu milletin asıl unsurlarındanız dediler.

ve işte o bölücülüğü yapanlar; açılımlar yapıyoruz diye mikro milliyetçilikleri kendi eliyle milletin kucağına saatli bomba gibi bırakanlar işte onlar bu hainlikle suçlanıyorlar.

çözüm üretmeyip laf salatası yapanları ve çözüm üretmedikleri için bile hain olamıyacakları savlarını ortaya atanlar ın hep kemikleşmiş bir tsk düşmanlığı, azınlık hakları(!) diye içi bomboş açılımları savunmaları çok samimiyetsiz.

"yapılacak açılım varsa reklam yapmazsın, hem mecliste orada işte açıkça oturup konuşursun herkesle... sağda solda dolaşıp dolaşıp kürt açılımı, demokratik açılım, milli birlik projesi diye janjanlı başlıklarla içi boş reklamlar yapmazsın."

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 02 Ekim 2009 21:50

tamam çözüm,açılım bunlar güzel şeyler diyellim peki problem nedir. çözülmesi istenen problem nedir.

ibrahimaga  |  (0 puan) 03 Ekim 2009 20:57

problem bazı kimliklerin azınlık kimlikleri botlarının altına alıp ezerek üste çıkması ve sonucunda üst ve alt kimlik sınıfları oluşturmasıdır.

UVERCANKi  |  (-1 puan) 05 Ekim 2009 13:44

doğuya o kadar yatırım yapılıyor ama hala ezilmekten bahsediliyor. sınıf ayrımı kalmadı artık. pkk bir azınlık değil bitmeli bitirilmeli

64egesel64  |  (1 puan) 05 Ekim 2009 14:19

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu