Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan ucandaire.org'da: "200 yıl sonra; Sleeper (1973)"

kurtlar vadisi ırak'ın fragmanları televizyonlarda dönmeye başladı. 3 şubat'ta gösterime girecek film amerika'da izleyiciyle buluşacak mı bilmiyorum ama izlerlerse ne yorum yapacaklarını çok merak ediyorum. ırak'ta amerikan askerleri tarafından yapılan işkenceyi de gözler önüne sermesi, asker ailelerine sinemada zor dakikalar yaşatacak gibi görünüyor.

yönetmenliğini serdar akar'ın yaptığı, senaryosunu raci şaşmaz ve bahadır özdener'in yazdığı filmde titanic filminin kötü adamı billy zane de yer alıyor. dizinin finalinde ise andy garcia ve sharon stone'u oynatmak gibi bir hata yapmışlardı. ben hata diyorum, peki siz ne diyorsunuz?

film yaklaşık olarak on milyon dolara mal olmuş; türkiye'de ve yurtdışında başarılı gişeler dilerim. umarım ki kendi rezilliklerini izleterek ülkemize döviz kazandırır.

Spacer
Spacer
 | 57 yorum var 
 | 24 Ocak 2006 08:53 

« önceki yazı
mermi fotoğrafları

Yorumlar

Bende umuyorum ki Abd denen vampir ülkenin yaptığı rezilliklerini izleterek ülkemize döviz kazandırır.

Fatih TURAN | Web Designer & Front-End Developer | www.fatihturan.com
fatihturan  |  (0 puan) 24 Ocak 2006 12:12

bu kadar yapay gündem oluşturup ülkeyi neredeyse yönlendirecek düzeye gelen teyyare bir dizi neden vardır ? Bölüm başı 75 milyar alan abd vatandaşı raci ve necati kardeşlerden başka kime ne kazandırmıştır ? bunları finansa eden karamemet ve aydın doğan neden her abd ye gittiğinde bir yahudi örgütünden nedeni bilinmez bir ödül almaktadır ? amerika malmıdır da amerika olmuştur ? soruladır cevaplanadır dır dır dır

zee  |  (0 puan) 24 Ocak 2006 15:59

ülkemize dövizi filan boş verin, bu sinemanın konusu değildir, zaten sinemayı kendine yada bir ülkeye yada bir kuruma döviz kazandırmak için yapıyorsan, sinema olmaz.Kurtlar vadisine gelince, bana göre kurtlar vadisi izleyince hoşuma giden ama boş bir dizidir.Bazı milliyetçi lafları hepimiz severek dinleriz ama yazarların bu laflara inanmadığını para için yaptıklarınıda biliriz. Sonuç olarak kurtlar vadisi ırak terminatör 3 ile aynıdır.1-2 si tutulduğu için para için çekilen bir filmden farkı yoktur.Yani bu sinema değildir. Bötle düşününcede içimden keşke para için sinema olayı denince akla gelen ilk iğrenç insan mehmet ali erbil kurtlar vadisinin başrolünde oynasaydı keşke demektende kendimi alamam. Ama genede her türlü kötülüğüne rağmen, her zaman kurtlar vadisini doğulu kıro para babalarının anlatıldığı ağa dizilerine tercih ederim, saygılar

melo86  |  (0 puan) 24 Ocak 2006 20:13

zee'nin gündeme getirdiği sorular çok ilginç. bu konularda haberler okumak isterdim.

oyuncular bir bölümden 75 milyar alıyorlarsa dizinin haftalık geliri nedir meraktan çatladım. ayrıca belirtmek isterim ki kurtlar vadisi ırak adı valley of the wolves iraq'tan çok daha karizma. ırak'ın sona eklenişi hatalı zaten. iki nokta üst üste ile ayırmaları gerekir.

azurenus  |  (0 puan) 28 Ocak 2006 11:31

zee beni de merak ettirdin.

filmi gösterime girmeden önce izleme şansı yakalayan var mı içimizde?

fotoçek
kuzine  |  (0 puan) 29 Ocak 2006 23:53

kurtlar vadisi ırak için [yasaklama isteği]

azurenus  |  (0 puan) 31 Ocak 2006 10:28

flash tv'nin akıllara ziyan ana haber bülteninde rastladığım bir haberde kurtlar vadisi ırak filminin, başa çuval geçirme hadisesinden sonra bir nebze yarım elma gönül alma çabasıyla amerika tarafından da desteklendiği iddia ediliyordu. pek de mantıksız gelmedi bana.

cenkcenkcenk-bildirgec  |  (0 puan) 31 Ocak 2006 11:31

cenkcenkcenk, aynı şeyi tam ben yazacaktım ki baktım siz yazmışsınız. ABD'nin Ortadoğu'da ve özellikle Türkiye'de son zamanlarda başlattığı Halkla İlişkiler çalışmasının bir parçası olarak bu film iyi bir adım olabilir. Ayrıca Doğan grubu da bu manada eşsiz bir yerel ortak durumunda.

Malum Ortadoğu iyice ısınıyor. Konjektürde, Hükümetin ABD yanlı karar almasını engelleyecek, öfkeli ve intikamı alınmamış bir Türk Halkı bazı pürüzler çıkartabilir. Bu filmi tansiyonu düşürmek için bir nebze uygun bir halka ilişkiler çalışması olarak düşünmek çok uygun. Ayrıca bu kadar ABD sinema oyuncusunun destek vermesi de bu açıdan manidar.

Ne diyelim, adamlar bu işi gerçekten iyi yapıyor!

الم
elfiya  |  (0 puan) 31 Ocak 2006 13:40

Merak edenlere, Necati ÅžaÅŸmaz 75 milyar mevzuu

Şurada , dizinin reklam geliri üzerine bilgi 4-5 milyon dolar bölüm başı...

Şurada Karamehmet'in aldığı ödül lafı geçiyor...

Amerika mal mıdır da Amerika olmuştur cevap 1

cevap 2

CEvap 3

cevap 4

gider böyle böyle...

zee  |  (0 puan) 31 Ocak 2006 17:26

Ha bi de bu vardı

zee  |  (0 puan) 31 Ocak 2006 17:28

zee ellerin dert görmesin. hemen okumaya koyulayım

azurenus  |  (0 puan) 31 Ocak 2006 19:29

ülkemizde en berbat diziler bile geniş halk kitlelerine ulaşarak onları yönlendiriyor, kaldı ki kurtlar vadisi, türkiye'nin derin mevzularını, tabanca-tüfek esirgemeden kendince yorumlayan bir diziydi... yarattığı etki ve tepkileri "kıro dizisi" diyerek göz ardı edemeyiz.

küçük bir örnek, bu gün abd'nin ankara büyük elçisi Ross Wilson ntv'nin canlı yayın konuğuydu ve bir çok önemli gündem maddesi hakkında konuştu... Bunlardan bir taneside ’KURTLAR VADİSİ-IRAK’tı. Koskoca abd'nin ankara büyük elçisi Ross Wilson...

buraya harika bir şeyler yazılmalı…
Dicky  |  (0 puan) 31 Ocak 2006 20:28

dizisini izlemedim ama öyle enteresan bir tartışma oldu ki izlemek için sabırsızlandım; sizin yüzünüzden. :)

aftermath  |  (0 puan) 02 Åžubat 2006 10:37

abd'nin çokta sallamadığı büyükelçi'nin sözlerinde gayet açıkça belli oluyor. bu filmi abd'nin ciddiye aldığı iddiaları, gişe hasılatı için yapılan bir oyundan ibaret.

moroccom  |  (0 puan) 02 Åžubat 2006 11:51

film amerika'ya çok sert bir tavır takınmış. dizisi gibi mafya ağırlıklı olmaması beni sevindirdi. görsel efektler çok tatmin edici. aksiyon sahneleri başarılı.

beklentimin üzerinde idi.

amerikan düşmanlığı o derece pompalanmışki amerika filmi görmezden gelip sessiz kalabilir.

sinefili  |  (0 puan) 04 Åžubat 2006 08:59

hala açık ve net söylüyorum ki kurtlar vadisi kadar tırt birşey görmedim. Değil 10 milyon dolar 1 milyar dolara çıksa da görmeyi düşünmediğim film. Dizisi zamanında, öğrenci yurtlarındaki erkeklerin %20 sini Polat Alemdar havalarına sokmuş bir dizi. O kadar kınadıktan sonra diziyi gidip te illaki Türklerin başarısı olacak diye gidip seyredemem. Ama şu bir gerçektir içimdeki merak duygusu beni bir şekilde gitmem konusunda yönlendiriyor. Rakip sinema yüzünden 10 sene önceiflas etmiş, Gaziantep'te ki Arı sinemasının da sırf bu film sayesine bir haftalık bütün biletleri satmış olması da ufak bir not. Yaşasın Efsane geri döndü. Arı Sineması kurtuldu.

uncu  |  (0 puan) 04 Åžubat 2006 12:33

Alin Taşçıyan nasıl derler, geçirmiş :)

zee  |  (0 puan) 04 Åžubat 2006 15:23

Çok hassas meselelerin yetkinlikleri olmayan insanlarca, popülerlik uğruna, cahilce irdelenmiş olmasına çok üzülüyorum. İnsanların bu, tek hedefi hasılat olan, filme olan ilgisi beni daha da çok üzüyor.

Ege  |  (0 puan) 04 Åžubat 2006 16:13

"İki dirhem, bir çekirdek kibar Türk rambosu Polat ve komedi üçlüsünü andıran ekibi soluğu Erbil'de alıyor." Alin Taşçıyan

Ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi :) hatta filmin afişlerine de yazılmalı :)

cenkcenkcenk-bildirgec  |  (0 puan) 05 Åžubat 2006 01:34

o kadar bahsi geçince dayanamayıp son bölümünü izlediğim dizide sarfedilen büyük lafları hazmetmem zor olduysa da göreceğim filmi. mesele kendimi hazır edeceğim zamanı ayarlamak. inanın, zor...

purple haze  |  (0 puan) 05 Åžubat 2006 13:27

filmin tek gerceği, gercek öykülerden olusması. mesele su veya bu su kadar para kazandı meselesi değil, mesele abd'nin filmde anlatılanları bire bir yapmasıdır. mesele sıranın iran'a geldiğini göstermektedir. aranızdan kacınız Casualties of War'i izledi bilmiyorum ama bu film türkiye'nin, o film abdlilerin. tek ortak noktası; paralı abd askerinin işgal sırasında karıştığı pislikler...

wolf  |  (0 puan) 05 Åžubat 2006 13:47

yakın tarihimizde yaşanan ve yuce milletimizin değerleriyle bağdaşmayan dış kaynaklı bir olaydan yola çıkan kurtlar vadisi ırak filmi oncelikle bir sinema filmi olarak Türk sinemasının yüz aklarının en başına adını yazdırmaya hak kazanmıştır.eğer bir dizi bu kadar izleniyorsa,eğerki Türk halkı bu dizide kendinden birşeyler bulabiliyorsa eğerki bu diziye emek verenler emeklerinin karşılığını alabiliyorlarsa bu onur duyulması gereken birşeydir.necati şaşmaz artık polat alemdar dır.başka dizide oynayamaz,başka role burunemez,insanları gulduremez veya aglatamaz.o artık oyuncu değildir.o POLAT ALEMDAR dır insanlar onu artık hep oyle görecektir.kendisini rolüyle bu kadar bağdaştırabilen bu oyuncu tabii ki çok yuksek bir ucret alacaktır.yarın öbürgün yarışma sunamaz,şarkı söyleyemez,komedi adı altında yapılan zırvalarda oynayamaz.ne kazanırsa bu diziden kazanacaktır.bunun tartışma konusu olması bile bence çok mantıksız,gereksiz.75 değil 100 milyar almıştır umarım.o parayı o diziyi son bölümüne kadar büyük beğeniyle izleyen insanlar kazandırmıştır.eleştiri hakkıda o insanlara aittir.ve ben o insanlardan biri olarak diyorumki son kuruşuna kadar değmiş.çok iyi bir iş çıkarmışlar.ve o filme 2. hatta 3. kez de gidecem.ve çoğu kişide boyle yapacak.eleştirilere inat elde edeceği hasılat rekoru asla kırılamayacak bir film ortaya çıkaracağız seyirciler olarak

testt  |  (0 puan) 08 Åžubat 2006 03:01

Dizi büyük bir keyifle izleniyodu ama film bence berbat.(Kimse yanlış anlamasın kendi görüşümü yazıyorum)4 tane adam birsürü amerikan askerini öldürüyor onların egemenligini sona erdiriyor.Konu güzel aslında ama cok yapay sahneler var.6-7 tane panzer ve birkaç zırhlı araç eşliginde neredeyse amerikan kolordusu tüm askerleriyle gelip bizim 4 silahşörü bi köyde kıstırıyolar.Birtek savaş ucakları eksik.Ama sonuc; bizim 4 silahşörler hepsini bozguna ugratıyo:)bu sacmalık amerikada kesinlikle vizyona sokulmaz!!!zaten sokulcak olsaydı bizim tarkan serilerinden amerikan film endüstrisi milyar dolarlar kazanırdı çünkü ikisi arasında fark göremedim pek:):)çok daha ciddi projeler yapmamız lazım!!!

law_judge  |  (0 puan) 08 Åžubat 2006 03:44

ah sonunda mastırbasyon yapmanın yeni bir yolunu bulduk. herşeye bik bik eden ama gerek türk dünyası gerek müslüman dünyasının en ikiyüzlü bireylerinden olan bizler artık sadece konuşarak değil sinema ve dizi yoluylada mastırbasyona başladık. amerikanın ve israilin stratejik ortağı, ortadoğudaki bir numaralı destekçisi ve bekçisi olan biziz. onların bu bölgedeki öldürdükleri, yaraladıkları, tecavüz ettikleri her insandan yüzde bazında sorumlu olanlarda biziz. sınırımızın dibinde türkmen kardeşlerimiz kesilirken seyreden biziz. gemileri batırılırken, askerleri dünya önünde küçük düşürülürken hiçbirşey yapmayan biziz. bizimle aynı kültürü, coğrafyayı paylaşmış yüzlerce yıldır yaşadığımız, ağabeylik yaptığımız ülkeleri satıp kapağı avrupaya atmaya çalışan, avrupanın ayak işlerini yapmaya talip olan iki yüzlüler gene biziz. ben şimdi merak ediyorum bukadar iki yüzlü insanlar olarak bu filmlerle vicdanımızı mı rahatlatıyoruz? o filmde rambo polat'ın savaştığı herşeyin en önemli sorumlusu biz değilmiyiz? üç gün sonra olacak olaylarda sizi polat alemdar mı kurtaracak ah benim süperzekalı kardeşlerim? polat kafaya bandı çeker 3 şebekleride yanına alıp tüm düşmanları temizler değil mi? neyse film bitti, gerçek hayata döndük. şimdi amerika, israil ve avrupalı kardeşlerimizin ayak işlerini yapmaya devam edelim ve bugün ortadoğuda ölecek insanlar içinde kurtlar vadisi 2'yi bekleyelim ki polat abi onları gene kurtarsın.

aptal[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 08 Åžubat 2006 07:51

4 kişinin o kadar adamı alt etmesi Türk filmi olduğu için doğa üstü bir olay gibi görünüyor.ama 5 -6 tane filmi çekilen süper kahraman rambo,yiyebileceği en ağır darbeleri yiyip ayakta kalan rocky,pearl harbourda amerikayı kurtaran 2 pilot vs vs vs...bunlar çok mantıklı değilmi?vietnamı filmlerinde söz de 5000 kere ele geçiren abd liler çok mantıklı değil mi?sizin neyiniz var yaa?biraz gurur duymayı öğrenin.gün gelecek bizde ekonomik olarak güçlü konuma gelicez.o gün dünya yönetimi üstünde bizde söz sahibi olucaz.ama bugün ülkemizin tüm komşularını umarsızca tehdit eden bu güce karşı filmle vermiş oldugumuz cevap oldukça yerindeydi.mesaj apaçık ortada.biz ırak değiliz.sizin tankınız,askeriniz öyle elini kolunu sallıya sallıya bizim ülkemizde gezemez.bu ülkenin kocaman yüreği olan bir ordusu ve kahraman askerleri ve vatanı için herşeyi yapabilecek insanları var.saçma dediğiniz 4 adamın sıkışma sahnesi kıbrıs savaşında da benzer bir olayla cereyan etmiş 15 mücahit bulundukları rumların GRAMER SCHOOL mevkiini terketmeyi reddetmiş,100 den fazla rumla saatlerce çatışmış,komutanlarının verdiği destek güç gelene kadar o binadan çıkılmayacak emrini harfiyen yerine getirmiş ve kıbrıs türküne bugün yaşam alanlarını hediye etmişlerdir.destek güç geldiğinde mücahitlerin atacak tek mermilerinin kalmadığını ve binada metrekareye 100 den fazla mermi yediklerini gördüklerinde gözlerine inanamamışlar.bugun o mevkii gözlerinizi yaşartacak ve Türklüğünüzle bir kez daha gurur duymanıza vesile olacak bir müze şeklini almıştır.tıpkı savaştan ilk çıktığı günkü gibi tüm doğallığıyla korunmaktadır.tarihimiz bunun gibi kahramanlıklarla dolu.bu da mı saçma bu da mı olamaz?ne kadar kendini aşağıda gören insan var.tereddüte düştüğünüzde BİR TÜRK DÜNYAYA BEDEL sözünü hatırlayın.ve polat gibi milli duygularımızı okşayan kahramanları kösteklemeye çalışıp hala milli duyguları en üst seviyede olan insanları rencide etmeyin.onlar bu millete lazım.

testt  |  (0 puan) 08 Åžubat 2006 13:13

bakın kurtlar vadisi dizileri yada filmi neden tartışılıyor? -izleyen herkesi düşündürdüğü; olumlu veya olumsuz tepki oluşturduğu için. izleyenlerin olumlu tepkileri genelde; Türklüğü sembolize edip, birlik ve milli duyguların kabarmasına neden olduğu için.(burda Türkler için konuşuyorum) olumsuz tepkiler ise; dizinin mafya dizisi diye nitelendirilmesiyle ilgili olarak milletin, devletin üstüne çıkması söz konusu.

FİLM için özel konuşacak olursam; Filmde; Amerikan karşıtlığı savunularak tarihteki ve şimdiki bazı gerçekler gözler önüne seriliyor.İşte bu kimseyi rahatsız etmesin..eğer basit bir konu, işleyiş, zamanlama ve amaç içerse yada amaçsız olsaydı ülkenin(Türkiye'nin)üst düzey yöneticileri bu filmi gösterimden bir kaç gün önce izlemeye gitmezlerdi.Amerika'dan birçok söz sahibi kişi de aynı sebepten izlemeye gitmez ve bu kadar sansasyon oluşturmazdı.

Bi arkadaş :"ne iki yüzlüyüz" demiş!.hem amerikan yandaşlığı yapıp (zülme boyun eğip,ortaklık edip) sonra da ırak,irandaki halkı savunmaya geçmişiz diyor. bu ne ayıptır insan ülkesine, milletine böyle kazık atar mı? ben iki yüzlü olduğumuzu kabul asla etmiyorum.neden?

Türkiye, ne Irak yanında savaşa katılıp gücünü ispatlamak gibi yanlışa düşecek bi ülke; ne de tamamen benliğinden kopuk Amerikan esirliğine boyun eğecek bi ülke..(iç işleri ayrı bir tarafa bırakalım.bütünlüğü bozma kaygıları..)

Aslında ülke yönetiminin dile getirmek istediklerini, içinde olan yaralarını ortaya çıkarmış bu film.(bir nebze de olsa). "Paran kadar konuş!" derler ya, bizim suskunluğumuz ondan(şu an çok iyiyiz söz sahibiyiz.2001i hatırlayın! Daha iyi yöneticilerle daha da iyi olacağız.). savunmaya geçersek Amerikaya karşı onların ekonomisi bizimkinden daha güçlü olduğu için bi süre sonra susturuluruz.bu gaflete düşmemek için ekonomimiz daha da iyi olana kadar sessiz savaş vermeliyiz.tamamen özgürlükçü, ilerici beyinlerin konuşması gereken zamandayız.Amerika bizi kullandıktan sonra atacak bir kenara plan bu.biz bunun farkında olarak onların yanındayız.herşey ekonomimizin güçlü hale gelmesine bağlı. bu ülkeyi kurtaracakların yolsuzluklara boyun eğmemesi eğdirmemesi gerekiyor..

Evet bu Kurtlar Vadisi Irak filmi gerçekten Türklerin aslında söylemek isteyip de söyleyemediklerinin tercümesi olmuş.söz konusu görünürdeki 4-5kahraman değil; onların amaçları yolundaki mücadeleleridir.bu film de amaçlara uygun işlenmmiştir.Şu veya bu tarikat ülke çıkarlarını savunmaya engel gösterilemez.Olmamıştır..

Ülkemiz çıkarlarını savunmak için olumlu tepkilere davet ediyorum sizi..

astronom  |  (0 puan) 08 Åžubat 2006 17:31

işte testt harika bir örnek. hemen almış filmden gazını, uyduruk bir kahraman benimsemiş kendine. emin ol ataların seninle gurur duyuyordur. onlar kanlarını dökerek mücadele ettiler sen film seyrederek mücadele ettiğini sanıyorsun. amerikanın stratejik ortağı olmakla ve ikiyüzlü olmakla ilgili yazdığım hiçbirşeyi anlamadığın gayet açık. zaten bu gözükara cahillikle anlamanıda beklememek lazım.

savaş kazanmak için kocaman yürek yetmiyor malesef. o konsept ikinci dünya savaşında tarih oldu. savaş kazanmak için bağımsız, kendini besleyebilen, teknolojisini üreten bir ülke olmak lazım. türkiye gerek enerji üretimi, gerekse beslenme olarak dışabağımlı bir ülke oldu. bir savaş durumunda sadece soğuktan ve açlıktan ölen insanlarının milyonlar bazında olabileceğini hiç düşünmüyorsun tabi. ayrıca elektirik üretemeyeceğini yıllarca karanlıkta yaşayıp taş devrine geri döneceğinide hatırlatırım.

askeri alana gelince; bütün teknolojini dışardan alıyorsun. üretmiyorsun. ırak 10 sene ambargo yedi, teknoloji satın alamadı, 10 sene sonra amerikan tankları 1 tane bile kayıp vermeden yüzlerce ırak tankını menzilleri dışından çekirdek gibi yedi. ha sen diyorsan ki; ben bombayı havada tutarım, tanka taş atar patlatırım, bende öyle yürek var. ozaman aferin sana. ancak seni bukadar cahil bıraktığımız için bu toplumun bir bireyi olarak kendimi çok kötü hissediyorum. tarihinle gurur duy tabi, herkes duysun ancak vatanseverlikle aptallık farklı şeyler, birbirine karıştırma. aptalsan ve aptal olmakta ısrarcıysan istediğin kadar vatansever ol, vatanına en büyük zararı sen verirsin. özellikle polat gibi uyduruk kahramanlar üretip hayal dünyasında yaşayarak. çünkü gerçek hayatta seni polatlar kurtaramaz yada polatın gaz verdiği heyacanlı insanlarda kurtaramaz. bilim, eğitim, zeka, üretim kurtarır. bunlarda film seyrederek, hayal dünyasında yaşayarak, siyah ceket giyip tespih çekerek olmaz.

ayrıca o rambo filmlerini kim savundu ki? kendi kendini durduk yere ateşliyorsun. o filmler tüm dünyada mizah konusu, amerikada buna dahil. bizimde malkoçoğullarımız, battalgazilerimiz var. çok seviyoruz, bayılıyoruz ama ciddiye almıyoruz tabiki. ikisini ayırt etmek lazım.

testt, bu ülkenin en büyük sorunu senin gibi insanlar malesef. ilk yapmamız gereken iş; sizleri eğitip, okuyup araştıran, öğrenebilen, sağ duyu sahibi, kendi fikrini üretebilen, topluma katkı sağlayan bireyler haline getirmek olmalı. sana cahil diyorum diye kızma sakın, çünkü bunu söylerken bu toplumun bir bireyi olarak size gereken ilgiyi gösterip eğitemediğimiz için kendimden utanıyorum.

aptal[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 08 Åžubat 2006 18:28

birincisi askerlik görevini henüz bitirmiş bir askerdim.ikincisi iyiki senin gibi hocalarım olmamış.kusura bakmayın sizin gibi düşünemiyorum ve bununlada gurur duyuyorum.ben bu vatanın en uç köşelerinden birinde vazifemi yerine getirdim.belki sizin ancak haritadan bakıp adını bileceğiniz ya da hiç bilmediğiniz bir yerde.vatanın her köşesi bizim.vatanın tüm kahramanları bizim.polat alemdar sembolik bir kahramandır.yaptıkları hayal ürünüde olsa güzeldi.sizin gibi çok bilmiş MARJINAL takımına inat sonuna kadar polata desteğe devam.SONUNU DÜŞÜNEN KAHRAMAN OLAMAZ.eleştirenlere karşı sonumu düşünmeden hertürlü SAVUNMAYI yapacağıma emin olabilirsin.eleştiri filmde eleştirilenlerin haddine düşmeli.onların zoruna gitmeli.onlar kıskanmalı.burada türkçe konuşabilen insanların değil.neyi kastettiğimi anladığınızı farzederek size iyi günler iyi avukatlıklar diliyorum.

testt  |  (0 puan) 08 Åžubat 2006 18:48

astronom, yazdıkların iki yüzlülüğe iyi örnek olmuş. senin dediğin gibi köprüyü geçinceye kadar ayıya dayı diyorsak bu iki yüzlülük değilde nedir? insanlar ölürken "ben önce kendimi geliştireyim, sonra kafa tutayım" diye hareketsiz kalıyorsan bundan büyük iki yüzlülük mü olur?

ayrıca türkiye gelişmiyor malesef. bunu nerden uyduruyorsunuz. türkiye'nin açık pazar haline gelmesi gelişmesi anlamına gelmiyor. çünkü türkiye hala teknoloji geliştirmiyor, teknoloji geliştiren ülkelerin ayak işlerini yapıyor. türkiyede üretim fabrikaları kuruluyor, arge laboratuarları değil. insanımız parçaları nasıl monte edeceklerini öğreniyorlar, yeni birşeyi nasıl geliştireceklerini değil. buna göz önünde bulundur bence.

en basiti, temelde eğitim sistemi hala berbat. türkiye eğitimli insan yetiştiremiyor, kendini eğitimli sanan insan yetiştiriyor. türkiye teknoloji, bilim üretemiyor. teknoloji birim üretecek bireyler yetiştiremiyor. burdan şunu söyleyebiliriz ki şu an eğitim sistemimize bakarak 1 nesil sonrasının bugünden farklı olmayacağına emin olabiliriz. ne zaman iyi bir eğitim sistemi kurarsak ozaman birşeylerin değişebileceğini umut edebiliriz. bunun yanında ticaret gelişebilir, türkiyenin maddi şartları düzelebilir ama bunların hepsi geçicidir, bunlar hep iyi gün dostudur. kötü günde hiçbiri yanınızda kalmaz. kötü günde insanın yanına sadece bilgisi, eğitimi, bilimi, teknolojisi kısacası yeniden üretebilecek gücü kalır. ama siz ayak işleri yapmaya devam ederseniz. üçgün sonra iş bulamayınca neyapabileceğinizi bilmemessiniz.

kurtlarvadisi gibi filmler insanlarda "üretmeliyim, öğrenmeliyim, gelişmeliyim, okumalıyım, teknoloji geliştirmeliyim, eğitmeliyim" gibi düşünceler yaratacaksa emin ol diyecek bir lafımız olmaz. ancak bu filmler testt gibi cahil insanları teşvik ediyor, kabadayılıkla, rambolukla birşeyler yapılabilecekmiş düşüncesini insanlara işliyor. üzgünüm ama bu filmler bizi ileri götürmez daha cahil daha gerikafalı insanlar yapar.

ayrıca unutmayınız ki gururlandığınız, kanlarıyla bu ülkeyi kurmuş atalarınız bir sonraki nesle ilim, irfan yolunda ilerlemelerini nasihat etmiştir ve bütün miraslarını bu yönde düzenlemiştir.

aptal[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 08 Åžubat 2006 18:55

elbetteki eğitim 1.planda. gelişmek için.ben birey olarak elimden geleni yapmaya çalışıyorum ülkem için.iki yüzlülük konusunda ise; ekonomik sebeplerle böyle olmak zorunda olduğumuzu dile getirmek istedim.ırak'ın yanıında bizim bu askeri gücümüzle bu teknolojimizle savaşa aktif katılma gibi bir olanağımız yok(pasif katılmadan zaten direkt zarar göreceğiz) işte anlatmak istediğim bu iki yüzlülük değil stratejidir. gelişme derken düzelteyim: eskiden borç filan almıyorduk.2000lerde krizi soktular bize onu düzeltiyoruz.gelişmeden kastım bu.. bizim asıl bu gelişme konusunda yetinmeyi bilmez insanlar olmamız gerekiyor.ancak başarıya doymayan insan yeni başarılar elde eder. üstelik devletin yaptığı hiçbişey beni tatmin etmiyor.bu gelişme dediğim olay ise vakıfların, devlete bağlı olmayan kurumların giderek yol kat etmeleridir daha çok. ör: tegv- eğitim gönüllüleri vakfı: "Vakıf amaçları doğrultusundaki faaliyetlerin yürütülmesi için, 2004 yılında ana varlık ve şartlı bağış gelirleri dışında, çeşitli etkinlikler yolu ile 4 trilyon 76 milyar TL (4 milyon 76 bin YTL) bağış ve gelir sağlanabilmiştir. Bu konudaki çabaları için Yönetim Kurulu ve Vakıf yöneticilerini kutlarız."

böyle çalışmalara her alanda kat kat başarılı olmuş halleriyle ihtiyacımız var! hep birlikte büyük düşünelim. Çalışalım..

astronom  |  (0 puan) 08 Åžubat 2006 19:48

kendi ülkemizi niye bukadar aciz görüryoruz ki anlamıyorum kurtuluş savaşını kim kazandı ve ya bunla ilgili bir sürü örnek verile bilir...kurtlar vadisi bir filim sadece ama insanların olması istedigi gbi bir filim..bu böyle şey olmıyacak demek degil ama bu büyük amerika viyetnamı niye alamdı okadr silah ve askerle çünkü viyetnamlılar ülkelerini ölerek sazundu yani güzel kardeşim hesaplarla pratik çok farklıdır şu çılgın türkleri okursan orda daha net görürsün bu kitabı söylüyorum sen ve senin gibi ülkenin bütün sorunlarını bilip halkını aşaga gören aristokrat takımı okusunda bu ülkeyi kimler kurtarıyor görsün diye...kurlar vadsisne gelince güzel bir filimdi güzel savaş sahneleri vardı ve amerikanın şerefsizlgini gösteriyordu bunu senin amerikanın ayak işlerini yapıyor dedigin türkler çekti demekki okadarda boş bir millet degiliz ha nedersin

evren01  |  (0 puan) 08 Åžubat 2006 20:40

arkadaşlar bu filmin maliyeti kimin ne kadar aldığı,amerıka da ne tepki alacagını düşünecegımızın yerıne,bu filmdeki gerçeklerı anlamaya çalışsak çok daha ıyı olmaz mı.yaşananların hangisı yalan?amerikan liderinin kendı ağzından bize soyledıklerı bile dogru.ama bizim insanımız bunları sorgulamadığı gibi neden biz boyleyiz,neden bizi bu hale getiricek insanları başımıza getirıyoruz diye düşünmüyoruz. hala insanımız,yetişen gençler amerikan yanlısı olarak yetişiyor.izleyenler fark etti mi bilmiyorum ama orda toplanan organların nerelere gittigi belki dikkatlerinizi çekmiştir.İSRAİL başta olmak üzere amerika ve ingiltere yanı derin devlet.lütfen arkadaşlar hepimizin içinde milliyetçilik duygusu olsun.çünkü Irak'ın başına gelenlerin aynısı başımıza gelmek üzere....

hzncgr  |  (0 puan) 08 Åžubat 2006 20:42

astronom. herhangi bir savaşın içinde olmak düşüncesinin yanından bile geçmedim. öncelikle savaşana destek vermemek sonrada bölgede savaşın önüne geçmek için söz sahibi olmak gerekir. zaten atalarımızın bize mirası "yurtta sulh, cihanda sulh" değil mi? aksini düşünmek, savaş çığırtkanı olmak bizi diğerlerinden farklı bir kefeye koymaz.

evren01, insanların artık dünya şartlarının kurtuluş savaşından farklı olduğunu kabul etmeleri lazım. ozamanki insanların gayretleri, yokluktan var etme çabaları bu zamanın insanlarına gelişme ilerleme yolunda ilham vermeli, ramboluk yolunda değil.

ben kurtlar vadisi filminin karikatür vakasından farklı olmadığını düşünüyorum. ikiside cahil insanlara ayar verme konusunda çok başarılı. (örneğin testt)

hzncgr, o filmdeki gerçekler gündemde yer etmiş bilinen konular. gündemde yer alırken türkiye hiç birşey yapmadıki şimdi filmdeki gerçeklerden bahsedilsin. işte bu ikiyüzlülüktür! şu an bile o "gerçekler" orda olmaya devam ediyor, filmden çıkan kaç kişi buna "dur" demeye karar verdi? ama biz kendimizi tatmin ettik değil mi? insanlar ölmeye devam edebilir. türk insanı olarak o filmden yavşak bir ifadeyle değilde, pancar gibi bir suratla çıkmamız lazımdı. bu ikiyüzlülüğümüzün utancıyla yerin dibine girmemiz lazımdı. ama olmadı malesef. bizler orda ölen insanların kanları üzerinden ticari girişimde bulunanları zengin ederken, uyduruk kahramanlarla vicdanımızı rahatlatıp sonsuza dek yaşayabiliriz değil mi? malesef hayır, bukadar vurdum duymaz, ikiyüzlü olursanız karma gelir sizide bulur.

malesef bu ülkede cumhuriyeti kuran gururlu insanların yerini bencil, uyuşuk, rahatına düşkün, sadece kendini düşünen bir nesil alıyor. kendilerini atalarının başarılarıyla tatmin ediyorlar, çok konuşup hiç birşey yapmıyorlar. böyle bir nesil daha çok kurtlar vadisi, polat alemdarlar üretir merak etmeyin.

aptal[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 09 Åžubat 2006 01:37

ben, ULU ÖNDER ATATÜRK'ÜN İZİNDEN HİÇ AYRILMADIK: "YURTTA SULH, CİHANDA SULH!"

Yanlış anlaşılmak istemem..

insanlar, kendini bilmez çıkarcıların yüzünden göz göre göre öldürülemez. orada ölen binlerce insanın ölümününü bir iki saatlik bi filmde benzetmesiyle gördüğümüzde bile kalbimize hançer saplanmış gibi oldu.kaldı ki bu gaflete isteyerek göz yummamız sözkonusu değildir.ülkenin izlemesi gereken bir stratejin, yapılabilecek daha iyi bir fikrin varsa söyle. oturduğumuz yerden bu iş böyle olmaz, ikiyüzlüyüz deyip de milletimizin çabalarını hibe edip, ülkenin savunmasını körükleyecek yorumlarda bulunuyorsak bu bizim türk olarak birer ayıbımızdır diye düşünüyorum.

şu yönden de bakarsak olaya: "Hükümetlerin icraatı menfi olup da millet itiraz etmez ve iktidarı düşürmezse bütün kusur ve kabahatlere katılmış demektir."K.Atatürk dediklerine katılmak da mümkün olabilir.ama ben halen nasıl bir politika izlemek istediğini anlamış değilim..

"Bir memleketin, bir memleket halkının düşmandan zarar görmesi acıdır. Fakat kendi ırkından büyük tanıdığı insanlardan vefasızlık, felaket görmesi daha acıdır."K.Atatürk

astronom  |  (0 puan) 09 Åžubat 2006 04:05

ben adlı arkadaş git abd vatandaşlıgını al ve bu ulkeyi rahat bırak.yeterince düşmanla uğraşan bu ülkenin senin gibi uzaktan atıp tutan,marjinallik adına ülkesini küçük gören,kendisini hiçbirşey yapmadığı halde bu ülkeden çeşitli vasıfların arkasına sıgınarak dışlamış,güneydoğunun yerini bile bilmeyen gel askerlik yap deseler yurtdışına kaçan,çürük çarık raporu alan,biz vatandaşımız kardeşimiz rahat uyusun diye -20 derecede nöbet tutarken,sıcak temaslarda bulunurken tv de magazin programı izleyip sonrada yok abd böyle yok bizim gelişmemiz lazım diyen adamlara ihtiyacımız yok.bize önce vatan millet sevgisiyle dolmuş daha sonra ekonomisini kurtarmayı düşünecek adamlar lazım.vatanını sevmeyen insanına da deger vermez paraya da deger vermez.ancak internetten ben şuyum ben buyum der.yol göstericilik vazifesini üstlenir ama asla kendi o yola girmez.biraz oku belki birşeyler kaparsın..seviyosunya okumayı sonra yorumlarsın cahil dediğin damlarda senin çok değerli yorumlarından faydalanır.hadi yanlışları bul..hadi eleştir..hadiiiiii...

Sonunu düşünenler kahraman olamaz.

ite it gibi,çakala çakal gibi, aslana aslan gibi gideriz

Samuel Vanunu : Bu ne kadar doğru, bu ne kadar adil tartışılır. Nizamettin: Adalet, hakimlerce tartışılmaz, mahkumlarca tartışılır.

Azdan az çoktan çok gider...

istenmediÄŸimiz zaman deÄŸil istediÄŸimiz zaman gideriz

Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar.

Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir.

Aynı dili konuşanlar değil, aynı duyguyu paylaşanlar anlaşabilir.

Kurtlar Vadisi'nde duello, akreple yelkovanın buluştukları andır.

Kurtlar Vadisi'nde bela, kiÅŸinin sevdiklerinden gelir.

Kurtlar Vadisi'nde sürek avı hiç bitmez.

Biz belimize silahı silahla vurulmak için koyduk.

Senden bir tane daha yoksa, eyvallah diyeceksin.

Büyük güç, büyük sorumluluk ister

İki kişinin bildiği sır değildir.

BEN NE BİR DİPLOMAT,NE BİR SİYASETÇİ,NE BİR PARTİ LİDERİ, NE DE ATEŞEYİM..BEN TÜRKÜM.....

Kurtlar Vadisi'nde sorular, gün geçtikçe artan bir bilmeceye dönüşür.

Bir adamı sabah görürsem aldırmam. O adamı öğlende görürsem tesadüf derim. Ama akşamda görürsem soru sormam öldürürüm.

İkinci adam daima birinci adamları yönetir.

testt  |  (0 puan) 09 Åžubat 2006 15:08

testt! "sorun sakin olamamakta demek istiyor" ben. ben onu değil bu düşüncesini savunuyorum. senin de milletine, devletine olan saf sevgi ve coşkunu savunuyorum. her türk, milliyetçiliği barındırmalı içinde..ama en iyi çözümler sakin kafayla üretilir. anlık öfkeyle bir yere varamayız. aksine terörist derler bize(demekteler de)..biz de burda bitirmeye çalıştığımız güçleri desteklemiş oluyoruz istemeden..

astronom  |  (0 puan) 09 Åžubat 2006 16:00

testt, ah be kuzum biz ne yapacağız senin gibilerle. beynin kavanoz gibi herkes birşey doldurmuş içine, oturup 10 saniye düşünüp kendi fikrini üretmemişsin. baksana yazdıklarına, hep sana ezberletmişler.

kin kusuyorsan, kendi ülkenin insanına öfke duyuyorsan nasıl olurda "ben milliyetçiyim, vatan severim" diyebilirsin ki? milliyetçi olan önce milletini, insanını sever değil mi? askerliğini zor şartlarda yaptı diye kendini diğerlerinden üstün görmez, askerlik yaparken yediği yemeği, tuttuğu tüfeği ona bu ülkenin çalışan üreten insanlarının (onların içinde bende varım, malesef) verdiğini bilip herkese saygı duyar. ne o? yoksa askerin parayı ağaçtan topladığını filan mı sanıyorsun? bu kara cahillikle onuda sanırsın sen haha.

çok enteresansın, senin gibilerin söylediği şeyler aşağı yukarı hep aynı. bu ülkeyi batıran dibe çeken sizin gibi insanlar malesef. çünkü siz düşünemediğiniz gibi düşünenede izin vermessiniz. hemen gidip vurursunuz, öldürürsünüz. sonrada kendinizi milliyetçi sanırsınız. bu aynen vucudu ele geçiren mikroplar gibi. mikroplar; vücudunun çalışmasına, gelişime katkıda bulunan yararlı, üretken hücreleri tek tek yok ederler. vücut gelişmez ve bir süre sonra belli alanda yeterli oranda üreten hücresi kalmayınca ölür. işte bu ülkeyi bu yola sürüklüyorsunuz malesef. sizin gibiler yüzünden hep hastayız.

burada testt gibi ateşli kardeşlerimiz için genel bir tespit de yapmak lazım; böyle kendi düşüncesini üretemeyip başkalarının kendilerine ezberlettikleriyle yaşayan insanlar sizi belli bir kalıba sokmaya çalışırlar (son yazısında beni sokmaya çalıştığı gibi). çünkü bir kalıba sokarlarsa ne yapacaklarını bilirler, onlara ezberletilen şekilde suçlar, gerekirse keser, doğrarlar. sizi bir kalıba sokamazlarsa burda olduğu gibi aptallaşır,yazıklarınızla alakasız cevaplar verip sanki kendi kendine konuşuyormuş durumuna düşerler. nasıl filmlerde arıza yapan robotlar belleğindekileri ragele söyleyip saçmalarlar, bunlarda böyle işte.

ve sonuç olarak sevgili testt; yazdığım hiç bir yazıyı anlamadığın gibi bunuda anlayamayacaksın muhtemelen, içgüdünle hareket edip saçmalayacaksın. ama olsun, bizim zamanımız var, belki sen değil ama bu yazıları okuyup sende kendini görüp, utanan ve yaşadığı topluma daha faydalı olmaya kararveren birileri olur.

aslında bukadar yazıyı boşuna yazdım herşey bu sözde yetirince açık; "Sonunu düşünenler kahraman olamaz." görüldüğü gibi bu arkadaşlar düşünmeye tamamen karşı. içgüdüleriyle hareket etmek konusunda oldukça hevesliler. eh kendine "düşünmemek" gibi bir felsefe belirlediysen hayvandan ne farkın oluyor be kuzum? "düşünüyorum öyleyse varım" değil mi?

aptal[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 09 Åžubat 2006 17:04

Bu konuya bulasmak istemiyordum aslinda. Cunku kurtlar vadisi'ni bir iki kez ilgimi cektigi icin izlemistim ve bu irak ile ilgili olanini ise izlemedim. Benim izledigim bolumlerde ise, kimse kusura bakmasin, vatan sevgisi ile ilgili hic bir sey yoktu. Hatta bilakis, benim edindigim izlenim, vatansever gibi gorunen bir iki -eski tabirle- it, kopuk; Mafya turu karakterlerdi. Eline silah alip teror yapan insanlarin bile, dusmani belledigi kisilere, kendini oldurmek pahasina saldiran kisilerin bile bir ideali vardir. Yalnis anlasilmasin, bunu o tur insanlari ovmek babinda soylemiyorum. Ama mafya icerisindeki bir insanin oyle bir ideali yoktur; Bu dunyanin her tarafinda da boyledir. Yani 'adi suclu' damgasi vurulmasi gereken insanlar. Yukaridaki yazilanlara bakiyorum... herhalde kurtlar vadisinde cokca kullanilan sloganlar/sozler onlar.. Oldukca yuzeysel, fazla beyinsel bir guc sarfedilmeden edilmis sozler. vatan sevgisi ile ilgili tek bir satir, tek bir kelime yok!! hayret bir sey..var da ben mi goremiyorum acaba?

O dizide oynayanlarin ornek alinmasi ile ilgili olarak: Ulkem insaninin ilkel, mafya turu insanlari ornek almasi, amerikan gencliginin ramboyu ornek almasi ile ayni. Hic ama hic bir fark yok.

ap  |  (0 puan) 09 Åžubat 2006 17:25

Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir.

aldıgın yorum ve görüş desteğinden herşey açıkça belli oluyor "ben".kendi adıma rahatça söyleyebilirimki asla bir dizi savunucusu değil içimde dolup taşmakta olmakta olan vatan sevgisinin senin gibilere karşı savunucusuyum.insanları kalıba sokarak benim gibi düşünenlere cahil takımı demişsin üstüne beni kalıpçılıkla suçlamışsın.ülkenin çok ama çok ihtiyacı olan ARİSTOKRAT BEYİNLİ MARJİNAL "ben"..1.önce kendinle çelişme 2.insanların yüzüne söyleyemeyeceklerini arkasından söyleme 3.insanların vatan ve millet için yaptığı ancak aradan senin gibi OXFORD beyinlilerin de maalesef yararlandığı hizmetleri asla küçümseme 4.ülkeni sev,milletine saygı göster 5.medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavarlardan kendini bu kadar küçük görme,görmek istemeyenleride kendi seviyene çekmeye çalışma.

testt  |  (0 puan) 10 Åžubat 2006 00:17

BEN NE BİR DİPLOMAT,NE BİR SİYASETÇİ,NE BİR PARTİ LİDERİ, NE DE ATEŞEYİM..BEN TÜRKÜM.....

ne kadar da güzel anlatıyor beni..tavsiye ederim sana da ""ben""...tadabileceğin en güzel duygu..

testt  |  (0 puan) 10 Åžubat 2006 00:20

sayın ap, keşke filmi izleseydin de yorum yapsaydın.Yada en azından mafyanın içindeki dedigin adamın,dizide devletin adamı oldugunu oğrenip öyle birşeyler yazsaydın değil mi?

hzncgr  |  (0 puan) 10 Åžubat 2006 19:49

.. ilk önce kurtlar vadisi diye başlayıp , sonrasın da kurtlar vadisi ırak ismi ile sinema formatında çevrilen filmler tamlaması ......evet bunların bir misyonu vardır ... o misyon da sadece kitlelere oynayıp ... kendi ceplerini doldurmak tır .....ötesinde belki doğru dürüst ödüyorlarsa eğer ki ben sanmıyorum ülkemizin bundan tek çıkarı ödedikleri vergilerdir .....

Ex nihilo nihil fit. - Hiçlikten hiçlik çıkar. (Lucretius)
minne  |  (0 puan) 10 Åžubat 2006 22:05

Oylesi daha da ayip ve utanc verici. O zaman devlet-mafya turu bir sey olur. Devlet, devlet olurda mafyadan yardim alirmi?

ap  |  (0 puan) 10 Åžubat 2006 22:36

cebini doldurma derdinde olan adam milleti uyandırmaya çalışmaz.

testt  |  (0 puan) 11 Åžubat 2006 02:48

ve bu arada devletin mafyadan yardım aldığı falan da yok dizide.mafyayı kontrol edebilmek için mafyanın içine vatanperver polat alemdarı sokuyor.o da varını yoğunu,kişiliğini hatta sevgilisini bile vatan aşkı uğruna feda ediyor.önce izlenip sonra yorumlanmalı.diziyi izlemeden yorumlayan konuya hakim olamadan aslında olmayan şeyleri varmış gibi düşünüyor..

testt  |  (0 puan) 11 Åžubat 2006 02:51

'Milleti uyandirma islevini gorev edinmis bir mafya' mi acaba diyorum? ha ha !! Bu vatansever kisilik devlette calisan birimi yoksa? sayet oyle ise bir 'turkce 007 -bond' filmi ile karsi karsiyayiz. Sayet oyle degil ise, yani devlette calismiyor ise, o zaman benim daha once soylediklerim gecerli. Yani devlet-mafya, devletin mafyalasmasi vs soz konusu. Bu Amerika'nin milli degerleri icin alcapone'u kullanmasi gibi bir sey. Bak simdi aklima geldi. Bu sirbistan'in 'arkan' denilen katilin bosna'da tetikci olarak kullanmasina feci bir sekilde benziyor. Arkan kendi ulkesini -sirbistan'i- seven, vatansever-mafya turu bir sey. Ve o savasta sirp istihbarat teskilati bu adami sirbistan'in dusmanlarini yok etmek icin kullanmisti. Adam takibi, herseyini bu ugurda -yani vatan sevgisi ugruna- feda etti. Ayni yukarida bahsedilen p.a. karakteri gibi. O kiralik katil -arkan- ulkesinde cok sevilen bir vatanseverdi. Bir cok sirp gencinin ilham kaynagi idi. Mafya turu bir hesaplasma ile- gizli servislere de uzanan- olduruldu.

Yani soylemek istedigim vatanseverlik ile mafya hic bir zaman ayni platformu paylasmamali. Bu, oyle yada boyle, hic bir sekilde -kurtlar vadisinde oldugu gibi- yucelestirilmemeli. Hele hele devlet bu islere hic mi hic bulastirilmamali. Bak simdi tekrar 'reis' kitabini okuyasim geldi.

ap  |  (0 puan) 11 Åžubat 2006 13:22

ya arkadaşlar bu kurtlar vadisi üzerine ne kadar da yazı yazmışsınız ya!!! hepsini okuyamadım kusurum afoluna... ya benim bu olaya bakışım galiba biraz farklı tüm samimiyetimle söylüyorum bu kurtlar vadisi filmi ve özellikle dizisinde çok derin mevzular var yani hem anlattıklarında hemde dizi çekilirken olan olaylar bence olay değil skandallarda çok şey gizli, neyse komplo teorileri kurmadan asıl anlatmak istediğim noktaya geleyim. ben yayınlanıp son verene kadar dizinin hiçbir bölümünü izlemedim. sebebide halkımızın bende diziye karşı bir empati yaratması. herkesten dizi hakkında sadece edinebildiğim fikir bir mafya filmi ve vur, kır, öldür,kes... bana böyle lanse edilince hayatta izleyemedim ama şimdi izliyorum ve şunu anladım olay vur kır olayı değil mevzu çok ince ve derin ama bilirsinizki bizim halkımız faydayı değil zararı kapar sadece, fikri değil yumruğu, silehı kapar sadece... yahu bir insan akşam diziyi seyredipte sabah okula silahla gelen şu güzelim yeryüzünde kaç tane millet var??? ırak filmine gelincede enteresan bir seyirci profiliyle karşılaştım... gece 00:30 seansına bilet bulabildim ve o saatte altı yaşında çocuk ile yetmiş yaşında bir sürü teyzeyle karşılaştım tamam sakın yalnış anlaşılmasın teyzeler cinemaya gitmesin demiyorum ama o film onlara göre değildi bence, hadi sağduyulu, ülkesinde ne olup bittiğini anlayıp ona göre yediden yetmişe tepki gösteren bir millet olsak neyse gam yemicem elhasıl sorun bizde işin özünü kapamıyoruz!!! saygılarımla.

ahtamara-bildirgec  |  (0 puan) 13 Åžubat 2006 04:01

ahtamara gerçekten helal olsun..diziyi iyi kavramış birisi daha yorum yazdıya artık ustune laf soylemek olmaz.bende bunu anlatmaya çalıştım ama burda yorumlayanların çoguda hep kotu yerlerini ornek gösterdi ve kötüledi diziyi.objektifliğin için teşekkur ederim.

testt  |  (0 puan) 14 Åžubat 2006 20:10

yukarıdaki yorumları okumadan film hakkındaki yorumu yazıyorum daha sonra da yukarıdaki yorumları ekleyip yeni bir tane yazacağım. filmdeki en büyük 2 eksiklik yapılan kötü seslendirme ve sahneler arası geçişler. ne oluyor lan diyerken kendinizi alakasız bir yerde buluyorsunuz. filmdeki iyi kötü ayrımı çok keskin, iyiler türkler ve müslümanlar kötüler ise yahudiler ve hristiyanlar. dizide islam ahlakını en iyi yansıtan karakter ise tabii ki ghassan massoud tarafından canlandırılan şeyh halis kerküki (giyimi said-i nursi'yi hatırlatıyordu). daha iyi bir son bekliyor muydum? kesinlikle.

powerslave  |  (0 puan) 14 Åžubat 2006 23:26

@aptal : o bahsettiğin ikiyüzlülüğün bir adı var, diplomasi. ülkenin gelişmediği konusunda sonuna kadar haklısın ancak yanlışa düştüğün bir nokta var. bizim teknolojiyi geliştiren ülkelerin ayak işlerini yapmıyoruz sadece onların pazarıyız o kadar. kurtlar vadisi ırak abartılmaması gereken bir film. basına yansımış olayların sinemaya doluşan insanlara bir kurgu ile anlatılması, bu kadar. ötesi yok.

@testt : kurtlar vadisini gözünde fazla büyütüyorsun, eğer dizi milliyetçi unsurlar taşıyorsa niye "sanal reklam" uygulaması ile reklam gelirlerine konacak olan vergiden kaçıldı son sezonda? kurtlar vadisi'nin özelliklerini yazarken keşke bunu da ekleseydin, "kurtlar vadisi verigiyi milli unsur olarak görmez".

powerslave  |  (0 puan) 14 Åžubat 2006 23:52

ne olduda 1960 larda amerikan askerlerini protesto eden solcuların üzerine ateş açan faşist zihniyet 200 lerde anti amerikancı geçiniyor anlamıyorum. Amerikada bizat cia ajanlarından eğitim alan ülkenin aydınlık insanlarını amerika için katledenler bugun anti amerikancılıga soyunmuş neden acaba

mimesis  |  (0 puan) 15 Åžubat 2006 12:11

arkadaşlar bu ver bunun gibi diziler belki birçok anlamda birçok mesaj vermiş yada veriyo olabilir?ama bi durum varki göz ardı edilmeyecek bi durum bizim gennç kültürümüzzz bu gibi dizileri kaldıramıyoo uzun pardüse giyip eline silah alan kendini polat zannediyo oturdugum mevkidee şahitlik ettigim bi olay var onu anlatmak istiyormu sizlere tahminen 8 yaşlarında bi çocuk kendi emsaliyle kavga ediyo ve elinee bir bıcak alıp çocugun boynuna saplıyo çünkü onun en büyük idealii polatt olmakk?bunun içinde gözünün kara olmasının farkında...

ana_fikir  |  (0 puan) 15 Åžubat 2006 13:17

kurtlar vadisi ırak dizisi tam bi komedi ama traji komik bu ülkede polat alemdar denen köfte yanaklı ve rol yapma teneğinden aciz adamı idoo olarak benimseyen bi sürü insan var beni üzen de bu liseli gençler ben polatım deyip ceplerinde silahla dolaşıolar erkekliği adam öldürmek sanıolar şimdi de filmi çelilmiş ne komik 3-5 mafya adamı ırak ı amerikelı askerlerden arındırıo tamam amerikelı askerlerin şu ana kadar ıraklılara yaptığı işkenceler ve bizim askerlerimize yaptığı aşşlama ortada ama bunun intikamını bi filmle alacak kadar aciz mi türkiye ameriken dolarlarıyla beslenen polat ve yamakları şimdi abdye karşı mı savaşıyo bu ne saçmalık tamamen ticari kaygıyla yapılmı9ş insanların milliyetçilini kaşıyan ve anti-amerikan düşüncelerini sömüren bi film 5 kuruş vermem.....

punkie  |  (0 puan) 15 Åžubat 2006 21:04
azurenus  |  (0 puan) 02 Mart 2006 11:22
ap  |  (0 puan) 02 Mart 2006 13:36

bu kadar yorumda kurtlar vadisi'mi kotulenmis? kurtlar vadisi fanlarimi?

kurtlar vadisi filmi ve dizisi kotuleniyor ise "konu boktan" diyerek tartismaya mahal vermeden hersey sonlabilirdi. ama bir sinema filmi bu denli kotuleniyor ise kotuleyenlerin oyle ya da boyle, hicbir dilde, hicbir siyasi filmi izlememesi lazim bundan sonra. oyle degil mi? nihayetinde bir senaryo uzerinden(kimileri tarafindan begenilmesede) film cekilmis.

dizinin veya filmin fanlari o dusunceyi benimsesinler ya da benimsemesinler o diziyi ya da filmi izlediler/sevdiler/dusunceleri oyle diye "sizin yuzunuzden bu haldeyiz." benzetmesini/asagilamasini hakediyorlar mi? ozellikle bir filmin ya da dizinin fanlari diye?

problemimiz aptal gibilerin, testt gibilere tahammul edememesi mi? yoksa testt gibilerin aptallara, aptal gibilerin testlere tahammul edememesi mi?

yeri geldigi zaman "birakin dileyen diledigini, isteyen istedigini, diledigi/istedigi gibi izlesin, yasasin, soylesin." diyen bizler degilmiyiz?

polat alemdar senaryoda uzerine giydirilen(ya da kendisinin giydirdigi) rol icabi amerika'yi irak topraklarinda altetti diye unuttugumuz kardes ulkeleri, gecmiste yapilan yanlislari, polemik yiginlarinda dile getirmek, hele bu "kurtlar vadisi irak" basliginda kukremek daha komik degil mi?

ki, hani bunca yorum icerisinde powerslave ve daha sonradan sinefili teknik yorum yapmis.

Icerige gelince, filmde mafya ile ilgili hicbir konu islenmemis. Alin Tasciyan'in da dedigi uzere "hamasi soylemler" dizinin etkisinde kalmadan izleyen her goz icin bikkinlik verici noktada. Amerika ile alakali gazete mansetlerinden derlenen bir film olmaktan cikip, tek bir konu uzerine gitse filmin sonu bu denli sacma, sisirme ve zorlama bitirilmezdi herhalde. 10m$'lik butcenin zannediyorum buyuk bir kismi Amerikali aktor ve aktrislere odenen miktarla bu hale gelmistir. O kadar para onlara verilecegine cok daha profesyonel bir ekip tarafindan filmin senaryosu yazilsaydi cok daha tatli bir film olurdu herhalde. Dizinin son bolumu olmasi nedeniyle muhtemelen ayni gise yapilirdi ancak Turk Sinemasi adina daha yerinde, dogru ve laf edilemez nitelikte bir kilometre tasi olup, bayrak biraz daha yukarilara cikarilirdi.

enemy  |  (0 puan) 02 Mart 2006 19:22

eski bir konu oldugunu biliyorum ama yazmadan gecmeyecegim.

Ne hikmetse danistay'daki tetikci de kurtlar vadisi hayraniymis.
Iste haberleri

ap  |  (0 puan) 24 Mayıs 2006 19:34

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu