Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Türkiye'de pilot uygulama olarak bazı liselerde Çince okutulacağını belirterek, bunun müfredatının hazırlandığını kaydetti.
« önceki yazı Acaba Bugun Ne Giysem? |
sonraki yazı » youtube da film izlemek? |
Yorumlar
İngilizce daha önemli bence. Kaldı ki daha doğru düzgün İngilizce hocaları dahi yoktu, öğretilemiyordu bizim zamanımızda. Şimdi ne durumda açıkcası bilemiyorum ama bizim zamanımızdan çok daha iyi olacağını tahmin etmiyorum. dolayısıyla bakanlığın aldığı bu karar çok komik oluyor.
| fatihturan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 28 Ekim 2006 16:51 |
Aslına bakarsan şöyle bir durum daha var, biz ingilizcenin dünyada en çok konuşulan dil olduğunu sanıyoruz ama çince'yi dünyada bir buçuk milyar insan konuşuyor. Bu ingilizcenin önemini azaltır mı çoğaltır mı o da ayrı bir tartışma konusu tabi.
| uparlayan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 28 Ekim 2006 17:12 |
müfredat değilde ögreticek olan ögretmen önemli.
ayrıca hem ingilizcenin hemde meslek olarak ingilizce ögretmenliğinin eski popularitesi kalmadı.
sözde dil ağırlıklı eğitim veren anadolu vb.. liselerde veliler ve dershaneler sayesinde dile artık fazla talep olmadığı için dil sınıfı(dil bölümü) açılmıyor.yakınlarım ögrencilerini bu sebepten dolayı söz. yada tm gibi bölümlere almak zorunda kaldılar.
Tabi şuda var dil bölümü olarak iyi bi yerlere girebilmek için çok iyi puan almak lazım.
Kısaca ingilizce öldü yeni bir arayış içindeler...
| erususre | |
|
|
(0 puan) |
|
| 28 Ekim 2006 17:30 |
ayran ile tahterevan meselesi..diyecek başka bişiy yok...
| pilaki | |
|
|
(0 puan) |
|
| 28 Ekim 2006 19:43 |
Hahaha. Orta okulda {3 sene}(bir zamanlar böyle bir okul vardı), lisede {3}, Üniversitede (1+1,1 sene) İngilizce dersleri gördük. Şöyle ki; Derslerin çoğu boş geçerdi. Hoca yok. Din kültürü, Kimya hocaları İngilizce derslerimize girdiler. Dışardan dersimize gelenlerde oldu. Evet ingilizce eğitimi almış kişiler değil. Üstelik mevcudu 45 kişinin altında olmayan, tek meteryalin MEB 'nin berbat kitabı olan sınıflarda. Doğru dürüst ingilizce bilmiyorum. Çoğu kişi benzer durumu yaşamıştır veya halen yaşıyordur.
Ülkemizin bütün bu yetersiz koşullarına rağmen BÜYÜKLERİMİZ ilkokula da ingilizce dersleri koyarak mevcut kaynakları savurdular. Herkezin günlük hayatında ingilizce kelimeler kullandığı ama çok az kişinin ingilizce bildiği 3. dünya ülkesi.
Bakanımız Çin 'in ve Çince'nin yükselişinin farkında olduklarını, yani dünyayı yakınen takip ettklerini göstermek, bunu cümle aleme duyurmak için, zengin çocuklarının gittiği devlet okullarında (pilot bölge) güzel bir uygulama başlatmışlar.
Kendilerini canı yürekten kutluyorum.
Not: Internette ki en zengin içerik İngilizce dilinde. Tahminlere göre 20 yıl sonra durum Çincenin lehine değişecekmiş.
| poshet303 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 28 Ekim 2006 22:37 |
uygulabilecekse ( sanmıyorum ) neden olmasın, hatta bir çok yabancı dil seçmeli olsun; rusça, ispanyolca, portekizce, arapca, japonca...
| emsvizyon | |
|
|
(0 puan) |
|
| 29 Ekim 2006 02:45 |
universitede 1 yil bounca cince dersi almis biri olarak yaziyorum
liselerde cince olabilemez bence...
su nedenlerden oturu;
- turkiye' de cince ogretebilecek duzeyde cince bilen 10 kisinin oldugunu sanmiyorum.
- cince cok ilkel ve zor bir dil. 10 senenizi vermeniz gerekiyor ogreneblmek icin.
- biz turkce yazarken "iyi" ve "çok iyi" diye yaziyoruz. ingilizce' de ayni "good" ve "very good". vs vs
somutlamak gerekirse,
çince ornegin, ( 好 =iyi demek; bir kadın ve cocuk figurunden olusuyor.)
ayni zamanda merhaba nasılsın ve iyiyim de demek.( 你好 seklinde) fakat 很 cok iyi demek. Adamlar soyle dusunmuzler, kadinin ve cocugun varsa iyisin demektir. 好 - 很 birbirleri ile alakalari yok!) bu orneklerdeki farkliliklar, yazarken ve konusurken, dilin tamamen cin kulturundeki cagrisimlarla dusunme ve sezgisel olarak bulma gibi egzantirik nedenlerden kaynaklaniyor.Cince neredeyse 5.000 yildan fazla suredir degismemis piktogram
yazidili. Mısır hiyeroglifleri gibi.) kendinden menkul bir grameri var. baska hic bir dile benzemiyor.
diyelim cince ogrendiniz. bu dili bilmek baska bir dili ogrenmenize bir kolaylik saglamiyor.
eger fransizca biliyorsaniz, ispanyolca , portekizce, italyanca, ingilizce , almanca , romence , latince gibi dilleri de kolayca ogrenirsiniz...
- cince konusma ve yazi dilleri daha standardize edilmedi. edilebilemez. yukaridaki orneklerden yola cikarak rahatlikla soyleyebiliriz bunu. Cinliler yeni karsilastiklari kavramlara, ornegin televizyon icin atiyorum "bakmak (goz, gormek) ve elektrik" sembollerini kullaniyolar. bu tamamen "ilk kullananin uydurdugu" birsey. genel kabulle birlikte "anlasilabilir" bir kavram oluyor.
bi ornek daha; 和 => japon demek. ayni zamanda;
[hé] together, with, (F 龢) harmony, gentle, mild, kind, name>; 和平 hépíng peace
[Hé] Japan
[huo] 暖和 nuǎnhuo nice and warm
[hè] join in singing, compose a poem in reply
[huó] mix with water
[huò] mix, blend
[hú] complete a set in Mahjong
adam +gunes; gunesin dogdugu yerden gelen adam. cinlilere gore japonlar dogudan "geliyolar". japonlar icin 和 diyolar.T urkiyedeki bir lise ogrencisi gunes+adam i yanyana gordugunde birsey ifade etmeyecek ogrenci icin . sozluge bakip bu "sekli ezberleyecek".
cinlililer duyduklari yabanci kavram yada sozcukleri bazen cincedeki sesler ve yazilar ile tanimliyolar.
turk sozcugunu "tu-er-chie " seklinde okuyup yaziyolar. toprak +kulak sekilleri" gibi anlamsiz ve bi etnisiteyi anlatmayacak ucube bir anlam cikiyor ortaya.
- cince eskidne 5 ses tonuyla konusulan bir dilmis. simdi 3 tona dusurmusler.
ornegin turkce anne yi hangi ses tonu ile soylerseniz soyleyin "anne" yi anlatir.
ama cince de ma (anne) yi farkli bi ses tonuyla soylerseniz. fahise dediginizi sanarlarsa temiz bir sopa yersiniz. :-)
cince ile ilgilenenler icin; yakinda turkcelestirmeyi dusundugum 3000 "kelime" lik cince-ingilizce sozluk
devam edersek;
- hic ekonomik degil. cunku cinliler yuzmilyonlarca kisi olarak harala gurele ingilizce ogreniyolar. dunyanin en hizli asimile olan kulturu olarak tarihe gececekler.
cinceyi liselerde "okutmak" yerine, adam gibi sinoloji bolumleri acilsa, mevcutlarina odenek saglansa daha iyi olur.
- ayrica bu haber sanirim yine H.celik ve AKP nin yeni yumurtalarindan biri...
| murat kgirgin | |
|
|
(0 puan) |
|
| 29 Ekim 2006 13:22 |
Kim ne derse desin önümüzdeki yüzyıla cin damgasını vuracaktır. Bence cin ile ilgili her konu bizi ilgilendirmeli. Hükümetin bu kararını ileriyi görebilme acısından destekliyorum.
| akobey | |
|
|
(0 puan) |
|
| 30 Ekim 2006 11:57 |
@murat kgirgin:
yabancı bir dili öğrenirken zorlanmanızın temelinde Türkçe'yi iyi bilmediğiniz gerçeği yatıyor olabilir. Bunun dışında, çince öğretmenin zorluğu, meb'in kapasitesini yetersiz kılıyor; orada haklısınız.
Diyorum ki, bizim okullarda neden adam gibi Türkçe öğretilmiyor? Liseden mezun olup da, neyin ek, neyin kelime olduğunu bile ayırt etmekten aciz olanlar var. Çince de nereden çıktı?
| Ege | |
|
|
(0 puan) |
|
| 30 Ekim 2006 12:40 |
kıskandım.. keşke tekrar liseye dönsem.. ahh ahh..
bu arada ispanyolca da olabilirmiş aslında. çünkü amerika'nın bile resmi dili olacak nerdeyse :))
ve son olarak @murat kgirgin, saygıyla selam ediyorum..
| lombak | |
|
|
(0 puan) |
|
| 01 Kasım 2006 19:18 |
ilk önce adam gibi Türkçe öğretsinler de Çince'ye sonra sıra gelsin.
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 01 Kasım 2006 21:45 |
uparlayan benimde o kadar nüfusu olan ülkem olsa herhalde konuşulurdu o kadar hehe .)
güzel olurmuş bende tam fransız kültür merkezine gidip öğreneyim diyordum ucuzmuş diye ama bu ermeni soykırımı olayı ortaya çıktı.
| mnc | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Kasım 2006 00:29 |
bencede sana katılıyorum @mnc o kadar nüfus olunca haliyle çok konuşuluyor tabi. ama şu bir gerçektir
Kim ne derse desin önümüzdeki yüzyıla cin damgasını vuracaktır. Bence cin ile ilgili her konu bizi ilgilendirmeli. Hükümetin bu kararını ileriyi görebilme acısından destekliyorum.
| ahmetkucukoglu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Kasım 2006 00:32 |
nükleer felen atarlar neme lazım iyi geçinmek gerek :)
| mnc | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Kasım 2006 00:39 |
çince özel ders verme yeteneğine sahip,ingilizceyi iyi derece bilen bir çinliyi ülkemize getirebilme imkanım var.özel ders almak isteyen çıkar mı dersiniz yoksa bu boşa kürek çekmek mi olur?
| yurt13aka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Nisan 2008 00:39 |
çince özel ders verme yeteneğine sahip,ingilizceyi iyi derece bilen bir çinliyi ülkemize getirebilme imkanım var.özel ders almak isteyen çıkar mı dersiniz yoksa bu boşa kürek çekmek mi olur?
iyi bi tanıtımla olabilir aslında ama o çinli kung-fu öğretse daha çok tutar gibime geliyor :)
| emreyar | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Nisan 2008 01:19 |
Bence de haklısın.Böyle bir girişim mantıklı olmaz.
Teşekkür ederim yorumlarınız için.
| yurt13aka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Nisan 2008 21:54 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.


