

maxthon yine google tarafından ele geçirilen bir internet tarayıcısı, 2003 yılından bu yana varlığını sürdüren maxthon v2.0 tarayıcısı 100.000.000 nin üzerinde indirilmiş ve bu sayıda sitede eş zamanlı olarak artıyor. burdan maxthon özelliklerine bakabilirsiniz. yenilik isteyenler için ayrıca burdan maxthon arayüzüne yeni temalar ekleyebilir, eklentilerine ise burdan ulaşabilirsiniz...
« önceki yazı fikrist : istanbul'u anlatan 10 güzel fikir |
Yorumlar
internet explorerin html yorumlama motorunu kullanıp bir opera, bir firefox kadar yetenekli olmasına rağmen yine de çok tutmayan bir tarayıcı maxthon (gözlemlediğim kadarıyla).
buradan da anlaşılıyor ki kullanım kolaylığı, yetenek, güvenlik hikaye.
mühim olan piayasayı yönetebilmek MS açısından. kullanıcı açısından da trafik işaretlerini takip etmek. kimse kendi başına değerlendirme ve karar verme şansını kullanmıyor.
sayfa aynı sayfa ama adam orda fazladan microsoftun koymadığı bir buton görünce kalp spazmı geçiriyor her nedense.
her neyse mazthon da var ne güzel!
| yesilvadi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Kasım 2007 09:51 |
sessiz sular derin akar !
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Kasım 2007 10:07 |
ya da tersinden kuralım : derin sular sessiz akar !
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Kasım 2007 10:08 |
Arkadaşın bahsettiği gib Maxthon gerçekten yetenekli bir tarayıcı. Sistem tepsisine yerleşip dilediğinizde "şak" diye açılabiliyor, sistemi çok zorlamıyor. IE motorunu kullandığı için uyumsuzluk problemi sorunu yok. Fakat nedense Maxthon kendini pazarlamayı pek beceremiyor... Sanırım insanların kalıplaşmış düşünceleri bunda en büyük etken.
| aynshtein | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Kasım 2007 10:46 |
alışkanlıkları değiştirmek zor oluyor. windows 95 den beri ie kullanılıyor kaldı ki o zamanlar netscape de vardı ama alternatif olarak kullanılıyordu. Microsoft a karşı varlık gösteremedi. Şu anda bir bilgisayarınız olsa internetiniz olmasa bile ie bilgisayarınızda var. Adamlar 1-0 önde daha başlangıçta. Microsoft ie yi opsiyonel olarak sunsa Firefox, maxthon gibi browserlar daha fazla kullanılırdı. Seçme şansı olurdu kullanıcıların en başından (şu anda da var ama istatistikler ortada). Bu yazdıklarım media player içinde geçerli.
| syris | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Kasım 2007 11:38 |
yıllardır kullnırım deli birşey, özellikle fare hareketleri süper "le harfi" çiziyorsun aktif sayfayı kapatıyor, sola çizgi çekiyorsun bir önceki sayfaya geçiyor, geri gelmek istediğinde bu safer de sağa doğru bir çizgi yeterli :)
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Kasım 2007 11:56 |
maxthon'dan daha fazlası operada mevcut. pc'mde maxthon kullanıyorum ancak mac os desteği olmadığı için mac'imde opera'ya geçmek durumunda kaldım ve gördüm ki opera aslında hepsinden önde giden bir browser. denemeden farkedilmiyor arkadaşlar. gaykedi'nin bahsettiği gesture desteği de operada var. yine de maxthon candır, sevmeliyiz onu :)
| ytsejam81 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Kasım 2007 12:06 |
gördüm ki opera aslında hepsinden önde giden bir browserbunu bir türlü anlatamıyoruz işte :)) insanlar gerçeği görmek yerine tabularının esareti altında yaşamayı seçiyorlar :)
bunun yanında maxthon haricinde bir de acoo browser var. türkçeleştirmesini yapmıştım hatta. güzel özellikleri mevcut.
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Kasım 2007 12:24 |
"ytsejam81" opera'da o özelliklerin olduğunu bilmiyordum , ama benim operada bazen yaşadığım uyumsuzluk sorunlarını, maxthon explorer alt yapısını kullandığı için yaşamıyorum, mozillayla ikisi bana yetiyor da artıyor şimdilik :)
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Kasım 2007 12:30 |
bence söz konusu "şey" bir tarayıcıdan çok bir grafik arayüze benziyor...
| supernova | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Kasım 2007 14:11 |
bundan yaklaşık 1 ay önce browserlarla ilgili bir bildiri vardı orayada bu konuyu yazmıştım. uzun bir zaman önce bir sürü browser indirdim ve hepsini aynı anda kurdum çalıştırdım inceledim ki yorumlarda adı geçenlerin haricinde adı hiç duyulmamış ve hatırlamadıklarım bile vardı içlerinde... sonuç olarak o günden beri forever maxthon....
maxthon a aslında ie ye giydirilmiş bi kıyafet gözüyle bakmamak lazım ve kesinlikle bi şans verilmeli...
en büyük artıları
üzerine bir sürü eklenti yükleme gereksinimi doğurmuyordan bir çok araçla beraber kurulması... (flash kaydedici , ekran görüntüsü yakalayıcı, dosya koklayıcı, oldukça gelişmiş form doldurma aracı, reklam avcısı vb...)
tuş kalabalığının hiç olmaması....
özelleştirmeleri bir html arayüzünde sürükle- bırak, işaretle-kaldır gibi basit şeylerle hallediyor olması.
ilk açılışta oluşturacağınız kullanıcı adı ve şifrenizle başka bir şehirden bile internete bağlandığınızda tüm ayar ve kısayollarınız bir kaç saniye içinde yeni kullandığınız makinaya geliveriyor olması.
eklenti ve temalarının firefox taki zenginliği aratmaması
kısayol gibi özelleştirmelerde alışkanlıklarınızı hiç değiştirmeden istediğiniz harekete istediğiniz tuş kombinasyonuna istenilen kısayolun atanması
istenilen seklemeyi şifreleme... istenildiği zaman tanımlanmış kombinasyonla hiç açık değilmiş gibi kaybolu vermesi ( patron tuşu çok kullanıyorum :) )
exe dosyalarına karşı aşırı titizliği
desteklemeyen indirme yöneticilerini maxthonun tek tuşla destekliyor hale getiriyor olması :)
| xnoname | |
|
|
(0 puan) |
|
| 14 Kasım 2007 22:47 |
@xnoname
Senden iyi pazarlamacı olur (:
İndirdim, kurdum, kullandım, beğendim. Hoş daha öncede kullanmıştım ama sonra alışkanlıklardan ötürü kullanmaktan vazgeçmiştim.
Özellikle şu başka yerden ayarları alma olayı hoşuma gitti.
| omerucel | |
|
|
(0 puan) |
|
| 15 Kasım 2007 00:42 |
Burada da tarayıcı savaşları başlamış, aslında firefox bir numaradır tek eksisi sistem kaynaklarını tüketmesidir.
Opera da iyidir hem de en güvenlisidir ama bazı sitelerde hem yazı fontu sorunu hem de sayfa açma sorunuyla karşılaşılabiliyor explorer sonrası firefox kullananlar operaya geçince bu rahatsızlık veriyor zira firefoxta binlerce eklenti var ve bunları opera da kullanamıyorsun.
Explorer tabanlı maxthon, avant gibi tarayıcılar güzeldir sorun çıkarmazlar açıkçası firefox gibi greasemonkey, delicious ve adblock eklentiler opera ya da diğerlerinde olsa bir saniye düşünmem firefoxtan vazgeçerim .
| BacKDooR | |
|
|
(0 puan) |
|
| 15 Kasım 2007 02:20 |
tertemiz makineye kurdum. ikici açışımda explorer hatası verdi. işe yarasaydı zaten...
firefox dan şaşmıcaksın kardeşim gerisi yalan...
| tamerror | |
|
|
(0 puan) |
|
| 15 Kasım 2007 03:11 |
ben eskiden kullanmıştım sonra hemen firefox'a geri dönmüştüm. bir süre idare ediyor iyi hoş diyorsunuz ondan sonra sorun yapmaya başlıyor.
| nihilanth | |
|
|
(0 puan) |
|
| 15 Kasım 2007 04:15 |
ön yargı var arkadaşlar şimdi ben 3 yıldır hayatımın hemen her günü netteyim buda şu demek oluyor hayatımın hemen her günü maxthon kısayoluna tıklıyorum açılıyor son 1 yıl içindede bir kere bile ie veya başka bir hatayla karşılaşmadım. en tabiki olmuşturda dün bu yazıdan sonra firefox kurdum gene karşılaştırıp denemek için bi kaç açıp kapamada yanıt vermemeye başladı her browser da olabilir şeyler bunlar.
@nihilanth yazıyı 8 nisan 2006 da yazmışsın bilindiği gibi maxthon firefox kadar eski bir yazılım değil adil olmamış dövüş :) ama max2 ile bi dövüş daha yapmanı isterim.
aslında tabi herkes karşılaştırdıklarında alışkanlıklarına göre kararlar veriyor belki bunu bende yapıyorum firefox ta makinada maxthonda ben firefox kullananlara hayret ederken firefox kullananlar max veya başka bi browser kullananlara hayret ediyor alışkanlık ne diyelim. ama sanırım bu konuda herkez gelenekçi böyle gelmiş böyle gider.
| xnoname | |
|
|
(0 puan) |
|
| 15 Kasım 2007 09:15 |
yeni özellikler konusnda,
hızlı açılıp kapanması konusunda,
sistem kaynaklarını verimli kullanmak konusunda
operanın üzerine yok bu doğru.
ancak berbat bir html motoru var kardeşim tarayıcının. yok öyle çirkin göstermesi falan değil söylediğim. sayfanın html si makineye çoktan iniyor ama bizim tarayıcı hala bu kaynağı render edememiş. sayfanın bir oluşumu var sanki çizgi film oynuyor karşınızda. bir de uyumsuzluk problemleri var tabi. bugün firefox belli bir noktaya gelmiştir kullanım açısından. hem standartları desteklemesi hem de kullanım oranını artmasına bağlı olarak sayfaların firefoxa göre düzenlenmesi firefoxu en önlere taşıdı.
biliyorum web developerlar bu işe çok gıcık ama ben birçok şirketten birçok tarayıcının olması ve farklı şeyler sunma konusunda yarışması çok güzel
| yesilvadi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 15 Kasım 2007 09:26 |
tasarımcıların çoğu bilir ie ve firefox destekli olmalı diye web siteleri. ben maxthon'u ie'yi kullanmamak için kullanıyorum artık. Çünkü alt yapısını ie den aldığı için ve onun çok daha fazla kullanılabilir hale getirdiği için maxthon kesinlikle tavsiyemdir.
sistem kaynaklarını az kullanması ve arayüzü alternatif tarayıcı arayanların imdadına yetişiyor. siz yine firefox kullanın ama ie gerektiğinde maxthon.
| disconnect | |
|
|
(0 puan) |
|
| 15 Kasım 2007 10:58 |
@xnoname katılıyorum, o yazı zamanında ie'nin de hiç bir iddası yoktu, yeni sürümü çıkmamıştı. şimdi belki maxthon'da kendini çok geliştirmiştir. bir bakmak lazım tabi. ama denildiği gibi olay alışkanlıkla ilişkili biraz da.
| nihilanth | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Kasım 2007 01:02 |
disconnect'in dediği gibi, IE kullanıcıları için maxthon bence mükemmel seçenek. ben belki 4-5 senedir, firefox felan bu kadar yaygın olmadığı zamanlardan beri kullanıyorum bu tarayıcıyı. Önceleri adı MyIE idi . 300 kb'lık bir dosya idi ve yanımda disketle bile taşır başka bilgisayarlarda da kurum yapmadan bu basit tarayıcı da web'i dolaşırdım. Sonra Maxthon serisi olarak devam ettirdi tarayıcıyı bu çin'li yazılım firması. Yani benim gibi firefox'a alışamayanlardansanız ve IE'nin sıkı kullanıcısı iseniz mutlaka deneyin. Seveceğinize eminim. Özellikle linklere sol tıkla basıp parmağı kaldırmadan mouse'u bir yöne çekip bırakınca açılan yeni pencere gibi özellikleri yada tab üzerinde scroll ile diğer pencereleri hızlı turlama seçenekleri benim tercihime sebeb olmuştu. hem de IE görünümünde bir tarayıcı kullanarak yapıyorsunuz bunu. Ben tavsiye ederim.
| Anthro | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Kasım 2007 04:54 |
maxthonun artı ve öne çıkaran özellliği mouse hareketlerini algılaması ve buna göre daha fonksiyonel çalışabilmesi, sanırım firefox bu eklentiyi alıp üstüne çalışırsa daha iyi birşeyler üreteceğinden şüphem yok!
| turuncu24 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Kasım 2007 12:07 |
lateralus aslına bakarsan din gibi bişey bu bahsettiklerin, mensupları bağlı oldukları din'i asla bırakamıyorlar, bırakanlar afaroz ediliyor çünkü :))
| turuncu24 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Kasım 2007 12:43 |
kafama takılan bi husus: bildiride ne içün maxthontr.com olarak link verilmiş? orjini o adresmiş gibi anlaşılıyor. :s
| cok yasa kamil | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Kasım 2007 22:04 |
@lateralus, güldüm, durdum, düşündüm, hakkaten haklısın yaa, nedir bu browser manyaklığı bizdeki :) ırak'taki mezhep ayrılığı, bildirgec okurlarının browser savaşı. :)
| Black ICE | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Kasım 2007 01:16 |
avant browser vardır, yılların avantı. ailecek kullanıyoruz gayet memnunuz
| ngagerz | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Kasım 2007 01:25 |
Ülkem benim..... en küçük alışkanlıklar ibadet seviyesinde algılanıyor. Ve muhterem @lateralus'un dikkat çektiği gibi, yeşermeye çalışan yeni bir din gibi üyeleri arasında bir iltimas gözlemlenebiliyor. (Ve bunu browserlar üzerine 'bildirgeç'lerin yorum bölümünden neşreylediğim için söylüyorum.)
| Ampouble | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Kasım 2007 02:23 |
cok yasa kamil :
valla sen çok yaşa... ee çünkü sitenin orjinalide türkçeside aynı türkiyede yaşadığımıza göre doğal olarak türkçe verdim...
Black ICE
hakikaten yaşasın browser savaşları, barış hiç olmayacak....
| turuncu24 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Kasım 2007 13:03 |
kullanıcı deneyimlerini pratiğe dökmüş, gerçekten başarılı bir browser. kendi adıma tüm isteklerimi bire bir karşılamakta. ek olarak kişiselleştirilebilir olması da cabası. eksik olan ise Çin dışında henüz yeterince iyi tanınmaması ve kullanıcı desteğinin sınırılı olması, ki 121,450,457 indirilme sayısına bakıldığında bu sıkıntıların çok çabuk aşılacağı kesin gibi. ha bir de official Türkiye web sitesi olması ayrıca ilgimi çekmiştir.
| tsu | |
|
|
(0 puan) |
|
| |
