Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan sinepil.org'da: "A Short Film About Love"

Microsoft; Firefox, Opera, Safari, Chrome gibi tarayıcılarla yarışmaya çalışırken Web Tasarımcıları da uyumluluk okyanusunda boğulmamak için zamanla yarışmaya başladılar. IE8'in kararlı sürümünü internette yayınlayan Microsoft, yeni bir sorunu da piyasaya sürmüş oldu.

IE8'in kararlı sürümü çıktı!
IE8'in kararlı sürümü çıktı!

IE8'in internete etkisi
IE8, kısa bir süre önce bazı ayrıntılarını duyduğumuz CSS2.1'i desteklemekte. CSS2.1 ise hali hazırda gelişmekte olan CSS3'ün bazı özelliklerini bünyesinde bulundurmakta.

Hal böyle olunca tasarımcılar hem CSS2.1 kullanmak için hem de sitelerinin uyumunu kontrol etmek için buradan IE8'i indirebilir.

Uyum Sorunu mu yaşıyorsunuz?

Siteleriniz IE8 ile uyumsuzsa satırlarca kodu yeniden düzenlemek için uğraşmanıza gerek yok. Microsoft uyum sorununu aşmak için basit bir denetleyiciyi IE8'e yerleştirmiş. Bir META etiketi sayesinde ziyaretçinin IE8'ini IE7 uyumluluk modunda çalıştırabilirsiniz.

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />

Kısa vadeli bir çözüm olan bu meta etiketi, sitelerinizi uyumlu hale getirene kadar size yardımcı olacaktır.
Kaynak: davidwalsh.name

Spacer
Spacer
 | 33 yorum var 
 | 22 Mart 2009 10:28 

sonraki yazı »
8-bit Müzik

Yorumlar

hmm, ie7 o kadar mükemmel görüntülüyor du ki, hadi hemen sitemize kodunu ekleyelim.

hatta o kodu sitesine eklemeyen fatih ürek olsun.

lazaronnie  |  (3 puan) 22 Mart 2009 12:02

+1

Sercan Virlan  |  (1 puan) 22 Mart 2009 12:19

benim sitelerim tüm web standartlarına uygun. acaba internet explorer 8 benim sitelerime uygun mu? :))

blithe  |  (12 puan) 22 Mart 2009 12:23
benim sitelerim tüm web standartlarına uygun. acaba internet explorer 8 benim sitelerime uygun mu? :))

Katılıyorum. İnsanlar internet tarayıcılarına uyumlu site yapacaklar diye çok çaba sarf ediyor. Neden internet tarayıcıları bize uymasın ki?

http://www.webdakika.com/
herkezim  |  (6 puan) 22 Mart 2009 12:25

İnternet Explorer'ın her türlü sürümüne kafam girsin ! 2 haftadır aptal saptal hatalar çıkartıp istediğim hiç bişeyi istediğim gib yapmayıp png fixiyle ayrı uğraş box model iliyle ayrı uğraş floatıyla paddingiyle ayrı uğraş bi sürü saçmalık çıkarmaktadır ne diyeyim ie kahrolasın

CeRBeR  |  (9 puan) 22 Mart 2009 13:00

Sitelerimiz ie8'e neden uyumlu olsun, onlar ie8'i sitelere uyumlu yapsınlar. Her sürümde insanlar sitelerini düzenleyecekse işimiz var.
Bence kimse dokunmasın sitesine, sap gibi kalsın ie8.

frozenmetal  |  (6 puan) 22 Mart 2009 13:08

8 çıktı ama sitemde hala 5.5 deki görüntüyü alıyorum

darkhorn  |  (5 puan) 22 Mart 2009 14:29

firefox ve opera'ya da benim kafam girsin

mikrosoft  |  (-20 puan) 22 Mart 2009 15:34

walla ben full css3 bir site yazdım. Sağolsun ie8 hiçbir özelliğini desteklemiyor.Ama firefox tam destekliyor.10 yıl sonra ie de CSS3 destekler.Ha gayret...

sundowach  |  (8 puan) 22 Mart 2009 16:53

ie hep bu sorunu kendı içinde yasıyor zaten su wındowstanta onun getırdıklerındende bır kurtulamadık devlet sıtelerı bıle ie desteklıyecez diye diğer önemli web browser tarayıcılarını unutuyorlar ben opera yada mozaıllayı ha bıde safarıyı tek gecerım ben 3 gectım ama ınanın 3 de kurulu bılgısayarımda:):)

fikiredin  |  (4 puan) 22 Mart 2009 17:13

Daha önce davidden okudum. Teşekkürler güzel ama keşke clientside birşey olmasa. Bu arada david takip edilmesi gereken biri!

s4l1h  |  (0 puan) 22 Mart 2009 18:26

david delikanlı çocuktur bende severim kendisini ah bide clientside birşey olmasa kaç kere söyledim ama naparsın işte can çıkar huy çıkmaz.

reXus  |  (-1 puan) 22 Mart 2009 20:49

David bugün Mootools geliştirme ekibine katılmış. Neyse david reklamı oldu :)

s4l1h  |  (0 puan) 22 Mart 2009 21:24
Rafy35  |  (0 puan) 22 Mart 2009 22:38

Bırakın ie8'i ben devlet dairelerinde (meb'de) ie7'yi kullanan görmedim. Türkiye'de ie6'nın daha yaygın olduğunu düşünüyorum.

kalisteras[pilli_silinen_hesap]  |  (2 puan) 22 Mart 2009 23:31

Site farkli tarayicilarda nasil gorunuyor sorununa bir care bulsunlar artik derken ie hala bildigini okuyor ve simdide farkli surumlerde nasil calisiyor sorunuyla ugrasiyoruz.

Malesef ei 'u kullanan cok kisi var...

Flashcentury  |  (2 puan) 23 Mart 2009 01:56

ie8 bilgisayarı çok kasıyor. kurduktan 15 dk sonra kaldırdım.

her browser için ayrı ayrı css yazmaktan yorulduk adamlar saçma sapan browserlar çıkartmaktan yorulmadı.

i'm your designer
meL  |  (2 puan) 23 Mart 2009 10:03

devlet zihniyeti ve internet cafe zihniyeti ff 'i veya operayı anladığı zaman, webmaster'larda ,blogger'larda rahat bir nefes alır heralde. çünkü halen daha türkiye'de internet kullanıcısı tam olarak gelişmiş değil. ff veya operayı pilli, zone.org veya r10.net 'te takılan insanlardan başka kaç kişi kullanıyor sorusunu hiç aklınıza getirdiniz mi ?

populerSEEN  |  (0 puan) 23 Mart 2009 13:08

internet cafe'ler bilgisayarla çok ilgili kişiler tarafından açılsa ff opera tabiki yaygınlaşırdı. Hatta bazı iyi bilinen internet cafelerde yaygın. Lakin benim oturduğum civarda, sadece CS maçlarını rahat yapsın diye cafe açan insanlar çok var. Bu adam ne uğraşsın ff ile opera ile safari ile...

basarozcan  |  (0 puan) 23 Mart 2009 15:39

Bu işin aslında tartışılacak bir yanı yok, gerçekten de insanların "yazılıma uygun" site yapmaları anlamsızlığın önde gideni...

Ne yapacağız? Standart denilen birşey var, bkz. http://www.w3.org/

Burada adamlar oturup en doğrusu nedir diye uğraşıyorlar. Sen gidip, "Aha böyle yaptım oldu" dersen, açıkta kalırsın, açıkta kalmalısın!

emresumengen  |  (2 puan) 23 Mart 2009 16:07

ie. 8 i deneyeyim dedim: denemez olaydım!
içinde turuva atımı ne var; bilgisayar sapıttı, kaldırdım: kaldırmaz olaydım: sistem çöktü; zor kurtardım: sayesinde ie.6 bile ağır aksak çalışıyor, bu arada firefox acaip hızlandı. acaba firefox'un bir sabotajı olmasın? :))

çotanak
nussman  |  (1 puan) 23 Mart 2009 16:15

tüm web ile uğraşan yada bu iş ile ilgli bilgili olan herkes ie nin tüm sürümlerinden rahatsız. ancak şunu unutmamak gerekir. microsoft denen şeytan zaten bu sorunların farkında. adamlar kendilerini internet oratmını şekillendirmek istiyolar. herkes onlara uysun istiyolar. yoksa beceriksiz olduklarından değil. interneti sadece siteleri dolaşmak olarak algılayanlar bu standartların ne anlama geldiğini bile bilmiyolar ve ayrıca ilgilenmiyolar bile. biz tasarımcılar da böyle kendi aramızda dertleşip kaldığımızla kalıyoruz. boş muhabbet yani..

kalbinde nasılsa, öyledir..
savasuyar  |  (3 puan) 23 Mart 2009 16:16

nefret ediyorum tasarımın tarayıcı ile uyumsuzluklarından. uyumsuzluk yaratanda ie serisi ... umarım çabuk kurtuluruz... bunlar dışındaki görüşlerimi yazmıştım zaten buraya

----

sanırım mikrosoft rekor kırma arzusunda :)

\
cxc  |  (1 puan) 23 Mart 2009 21:24

İstanbulda pilav üstü kuru satarlar yemeside hazmetmeside ayrı bir zevktir o tatta bişey başıma geldi

Yukarda kafam girsin serzenişinde bulunduktan sonra bu gün bulunduğum üniversiteye Microsoft tan bi temsilci geldi aman ie8 miz şöyle aman azure muz böyle aman rss feedleri böyle okuyonuz aman şöyle mükemmeliz böyle iyiyiz diye fetva verirkene ağa takılan sinek tadında zevk vermek suretiyle yapmış oldukları yeniliklerin bi naneye yaramadığını zaten seneler önce var olduğunu süsleyerek püsleyerek diğer teknolojileri yadsıyarak (60 sayfa slaytta bi kere google adı geçmezmi yaw ?) hiç bir yere gidemeyeceklerini pat pat söyledim hiç değilse içimin bi köşesindeki birazcık yağ eridi

Söylemimi değiştiriyorum Mİkropsoft sana kafam girsin !

CeRBeR  |  (6 puan) 24 Mart 2009 23:47

@CeRBeR, iyi demiÅŸsin :)
sözlerine cevap verildi mi? (gerçi cevap verecek söz bulamamıştır...)

darkhorn  |  (1 puan) 26 Mart 2009 00:01

Genelde satış yapamayacağı kesimlee pek cevap vermeyip, uğraşmadan geçiştiriyorlar, Ne de olsa yolu düşer diye..

Ancak arada şöyle de bir fark var :

Merkezi yönetim yapmak için en az 1 sene kasıp kendi ldap çözümünü yazmak zorunda kalmıyorsan,

Verilen office system, Sadece hesap tablosu , basit sunular ve mizanpajlı yazı çıkarmaktan öte ; PBX iletişimi, proje yönetimi, iş akışı yönetimi, proje yönetimi ve çalışan verim puanlaması ve çevrimiçi güvenli form iletişimi sağlıyorsa,

Veyahut en basitinden, paketlerden biri [genellikle sürücüler olur bunlar] arıza yaptığında uninstall etmek 4 saatini almıyorsa, Ve de işlerin hızlı yürümesi için "tıpkı bir mabed gibi" synaptic [ve türevleri] paket yöneticisinin ağzına bakmak zorunda değilse,

Aynı zamanda, iyi veya kötü, elde olan meziyetler halka benimsetilmiş ise,

"Hayal görmemek lazım" dır...

Bu yüzden malesef arkadaşım, Microsoft yetkilisinin seni "dikkate aldığını" pek sanmıyorum.

[Ki ben bile, etki alanı altında çalıştırılan vista'larda Kullanıcı Hespa kontrolü denetiminde kişilerib bilmedikleri şeylere onay vererek sistem güvenliğini bozması ile ilgili şeyler sorduğumda, beni de o hususta pek dikkate almamışlardı]

Bir de sistem burada anlatıldığı kadar kötü ise, herkesin Pentium 3 ile maksimum verimde ubuntu kullanıp, herkesin Bash profesörü olması, ve zehir gibi de python ve c++ bilmesi gerekirdi.

(Tabi web developer ise xhtml, xml, css, php bunları da ekliyoruz)

Tamam Canvas support, w3c standardlarına tam uyum güzel, ancak sadece belirli bir meslek grubunun takdir ettiği şeyler üzerinde durursanız, hedef kitleniz, o meslek grubunu malesef "aşamaz" !

Yani, kendi blogu içinde JQuery ile ScrollTo metodu kullanarak zarif bir kaydırma yapmak isteyen adama, bunun yolunu aşama aşama göstermezseniz, Veya kodlama için tutorialler sunmazsanız, o, karşıdaki için birşey ifade etmez.

Firefox, IE6 ya karşı yenilikçi tavrı [Herhangi bir toolbar veya ek olmadan kullanılabilen Tabbed browsing, XUL eklentileri ile hafif ekler ile browser ın güçlendirilmesi] ve hafif tarayıcı altyapısı ile (Tabi sanal cache dizinini de IE6 dan önce kullanarak) epey ileri gitti.

O da kurumsal kesimin dışında, tekil kullanıcıların çoğunun oluşturduğu ev kullanıcıları ve öğrenciler için oldu.

Daha fazla da olabilirdi, ama olmamasının nedeni açık :

Yenilikler, lale devri gibi, Sadece belli bir kesime hitap ediyor...

Yani bir adam [en azından sosyal ağlara meraklı, ve sosyal ağlar haricinde kendine özgün domain adıyla bir blog oluşturmak isteyen, durumun farkında olan bir adam] CSS ini gözüyle birebir sonucu görerek düzenleyemiyorsa, veyahut javascript entegrasyonu konusunda, kodu nereye yerleştireceğini, kodun nerede ne iş yaptıgını göremiyorsa, açıkçası bir işe yaramaz.

"Ancak iş basitleşirse, bizim web işinin de manası kalmaz, iki tıktık bir şıkşık diye para vermezler" diyorsanız, zaten bu hususta eğer resmi bir meslek grubunuz yoksa o işin değerinin düşmesi olağandır.

Yani bu kadar "en az CSS, HTML ve bir adet CMS /blog yazılımını düzenlemeyi bilen + Flash için yardımcı program bilen adam" varken, bir sanayi sitesine dalıp, "Sitesi olmayan hapis var" deyip, en az 10 işletmeyi kafalayıp, her birinden 1000 er dolar yolmayı bir kere unutun.

Ama biz bin beteriz, bizim bildiğimiz bize yeter, karmaşık dünyamızda memnunuz, kimseyi de aramıza istemezük derseniz,

sizin istemediklerinizi, müşteri kitlesi olarak Microsoft bir güzel kapar. Hem de beğenmediğiniz IE6 / IE7 ile..

Şimdi gelip, Ergen bebeler gibi "Pis Microsoftçu, Go Home diyerek" (-) butonuna basmadan evvel,

"Hayır arkadaş, bizim teknolojilerimiz herkese açıktır, isteyen sıfırdan Jquery de öğrenir, bunu Wordpress' e bile entegre eder, isteyen de kolayca menüsünü düzenler, akordeon menü ekler, bir Div'i fold-out olarak koyup, sitesi için zarif müzik çalıcılar koyabilirsiniz, bunun da yolunu yordamını anlatan "bildiri" si "linki" şudur diyebilirseniz, başımın üstünde yeri vardır."

Madem ortada bir teknoloji var, kullanılmasının bilinmesi gerek değil mi ?

Yoksa ,"Microsoft şeytan kıl yün," muhabbetleri içinde pek bir yere de varılamaz.. [Ki tarayıcısının içinden direkt trojan çıkan web tarayıcısının kime ait olduğunu söylemeye gerek yok]

Hadi diyelim adam mozilla uyumuna tav oldu,
IE yi yoketti diyelim, herkesin kurulum külfetine katlanmadan herkese durumu nasıl anlatacak ?

Ya da Mozilla'nın Legal Disclaimer'ını okuyup işkillenen adama durumu nasıl izah edeceğim ?

Yani,elimizi vicdanımıza koyup da düşünmek lazım, IE'yi dünyadan yokedersek şöyle olur, bu durumda Halamın da sakalları çıkarsa amcam olur vs. diye düşünmek yerine, Zaten her hususta hakkımızın yendiği, işveren tarafından "bilgisayarcı çocuk" olarak tanıtıldığımız bir ortamda, hakkımızı nasıl savunacağız ?

Veya

Standardlar ve uyum konusunda ne aşamalar kaydetmek lazım, bir de madem bu kadar kafamızı kod kazanına çeviriyoruz, bu işin de belli bir kalıbı olmalı, meslek odası olmalı, mahalle arası bilgisayarcıları ve en azından belli dilleri ve programları bilmeyen bu işi yapmamalı, ama bütün bunlar da bir "belgeleme" ye tabi tutulmalı, izni bilgisi,sertifikası olmadan bu işi yapmanın cezai yaptırımı olmalı cinsinden konular üzerinde düşünmeliyiz.

Çünkü, biz burada yok IE yok Firefox yok linux diye birbirimizi yiyip dururken, meslek odasını arkasına almış olan basit ve hayat görüşü bizim epey gerimizde olan mahalle berberi bile, günde 10-15 kafa traş edip, 150 liraya gününü kapatıyor. Ve kaçak olarak saç sakal kesen dükkan işletmek de yasak,

o hususta böyle basit insanların bile içi müsterih...

Peki sizler tam içeriğinin kurulması ve veri girişinin yapılması ile her gün 150 liralık tasarım işi alıyor musunuz ? Yani ne kadar basit de olsa en az 1 haftanız o işe gidiyor..

Ha işi alsanız bile beğendirebiliyor musunuz ?

Evvela bu bilincin çözümlenmesi lazım.

Yoksa IE ölse, bu sefer de Webkit[Apple,Google] ile Gecko[Firefox] yandaşları birbirine girer, sonra kavgaya Presto[Opera , Adobe] karışır, Japonya' dan netfront girer, bu kavganın sonu hiç ama hiç gelmez....

AcharadSami  |  (1 puan) 26 Mart 2009 13:03

Kavganin sonu gayet net aslinda tek bir standart. Bu kadar basit aslinda.

Flashcentury  |  (1 puan) 27 Mart 2009 10:48

Katılıyorum kesinlikle..

www.hotsportswomen.com

Hot Women in sports! http://www.hotsportswomen.com
tommycorwell  |  (-2 puan) 27 Mart 2009 13:41

ie8, internet sitelerine uyumlu kodlansın yada kullanıcılar artık tekeli kırsın, sorun bitsin!

umututku  |  (1 puan) 27 Mart 2009 14:35

sağolsun microsoft, ie8'i çıkarttığı gün son 1.5 sene içinde yaptığımız 40 küsür projeyi tek tek açtırarak acınası ie7emulate meta etiketini tek tek hepsine ekletmek zorunda bıraktı bizi..zira ie7 de çalıştırmak için fazladan emek verdiğimiz siteler ie8 de çeşitli çeşitli hatalar çıkarıyor.

ne diyim milyar dolarlık şirketlerin önüne hukuk yolu koymayarak w3c gibi kurumlardan daha güçlü olmalarını sağlarsan sonuç bu olacaktır tabii ki..

jinx  |  (2 puan) 28 Mart 2009 15:38

ha bir de unutmadan...yurtdışındaki firmalar site uygulamalarında ie6 gibi eski tarayıcılara uyumlu markup yazmak için fazladan ücret talep ediyorlar..

darısı başımıza..

jinx  |  (1 puan) 28 Mart 2009 15:44

ie6 için ekstra ücrete bizde yavaş yavaş geçmeliyiz. sancılı olacağı kesin ama en azından pazarlık sırasında ağzımızda gevelersek bir iki bişey, müşterinin kulağına su kaçmış olur. zamanla kabullenmeye başlarlar...

lazaronnie  |  (0 puan) 29 Mart 2009 04:22

#lazaronnie imzana bayildim :)

Flashcentury  |  (-1 puan) 26 Haziran 2009 19:18

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu