yazılım devi Microsoft Google'nin DoubleClick'i satın almasından sonra arama motoru devlerinden yahoo'ya IT tarihinin en büyük teklifini 50.000.000.000$ (50 milyar dolar) teklif yapmış.
merak konularından biri ise yahoo oldu olası FreeBSD kullanır. Diyelim MS satın aldı, Tüm altyapıyı değiştirecek mi ne olacak sizce? Koca Microsoft Linux mu kullanacak :)
Kaynak: Forbes
« önceki yazı adsense artık sadece google hesabı ile açılacak |
sonraki yazı » yazılım paylaşım ağı wakoopa |
Yorumlar
Umarım Yahoo! Microsoft'a gitmez. Microsoft Yahoo!'yu satın alırsa Yahoo!'nun tüm yeni ürünlerinde "Bu ürün Firefox ile çalışmaz", "Bu ürün Linux ile çalışmaz", "Bu video'yu izlemek için Media Player gereklidir" gibi uyarılarla karşılaşmaya başlarız ki Yahoo! Mail falan kullanan biri olarak bunu hiç istemem.
| ZuLuuuuuu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 11:37 |
@alpermn +1 :) ayrıca ms satın alırsa yahoo'yu yahoo geliştirici takımında birçok adam işi bırakır çünkü takımın başında PHP yaratıcısı Rasmus Lerdorf var :) paraylan saadet olmaz :D
| GrkN | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 12:03 |
yahoo bu parayı alırda web ten tamamen kopar mı? yeni bir oluşum yeni 50 milyar heh he :)
| delldd | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 12:50 |
fortes deil forbes yazalım :)
yahoo için 50 milyar dolar az gibi görünüyor aslında. çünkü çeyrek milyardan daha fazla üyesi vardı kaç yıl önce. microsoft sıkıştıkça sıkışıyor :)
önce .NET, sonra Live, sonra Vista.. yeni atağı bu. ama google gayet rahat, düzgün bir şekilde yolunda ilerliyor... youtube, doubleclick...
| ahmetalpbalkan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 12:59 |
microsoft'un teklifi gercektende cok komik...yahoo! gibi bir deve bu rakam...
peh!!!
| MerovingiaN[pilli_silinen_hesap] | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 13:29 |
vista'da beklediklerini bulamayınca gelir arayışlarına girdiler.
| thefeti | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 13:29 |
olabilir canım neden olmasın CHP bile GP'ye olumlu yanıt verdi. Dağ dağa kavuşur Microsoft da Yahoo'ya kavuşur.
| newcyberman | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 13:40 |
hııı,galatasaray da riquelme'yi almış,henry sıradaymış.(sözün özü;feci asparagas kokuyor)
| JSCrst | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 14:10 |
tabi tabi, sonra google'i da alir. yahoo nun satilabilecegine inanmiyorum acikcasi...
| Vista | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 14:46 |
- +
bu artilarin yerini umarim, bekledigim sey / yorum puanlama sistemi alacak. hadi bildirgec, yap bi güzellik...
| Vista | |
|
|
(-1 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 18:30 |
@vista
Ben de özelliği heyecanla bekleyenlerdenim. inşallah yaparlar.
Konuya dönersek... Yahoo! kendisini satmaz :)
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 18:39 |
yahoo nun satılması hayal olmayabilir belki ama bu fiyata satılması tam bir hayal .tabi bunlardan önce yahoo nun yapısının hazmedilecek bir yapı olmadığının farkına iyi varılması lazım.google bunu youtube da iyi görmüştü umarım ms de görür.tekel sevdası böyle bişi işte. bill ne zaman doyucak şu gözün.meraklanma hepsi senin olucak :)
| jb | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 19:59 |
thefeti sana katılıyorum bencede yahoo gelecek vadeden bi marka değil. ancak microsoftun bunu alamayacagını düsünüyorum :D
| Reff | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 20:50 |
evet üstteki arkadaşı doğruluyorum microsoft linux sunucu kullanıyor zaten.
| mnc | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 22:58 |
sanırım hotmail , kullanmasında da bir sakınca yok kullansın. GPL sonuçta herkese GPL. Rakip görmüyorum birini diğerine.
yahoo işine gelince, sanmıyorum. arama motoru yatırımları bile o düzeyde olmadı, sanırım 700 milyon $ dı. öle yapmak isteseler 1 yıl uğraşır yaparlardı bişeyler. ama reklam piyasasında çabalayacakları kesin. yahoo doğruysa da hata olacaktır hakkaten geleceği yok yahoo nun... insan gücüyle nereye kadar gidebilirler bilemiyorum.
| zee | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 23:19 |
microsoft hotmail'i almadan önce hotmail unix sunucular üzerindeydi. ondan sonra yavaş yavaş iis'e geçti.
| yamuk bey | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Mayıs 2007 23:22 |
hatırladığım kadarı ile de ilk geçişte bir göçtü pir göçtü. sonradan da yeniden CGI çözüm üretti falan diye biliyorum. tabi benim bilgi çok antikadır bu konuda. bilen arkadaşlar açıklık getirir. zaten konu pekte o değil bildiride... neyse...
| zee | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Mayıs 2007 01:47 |
yahoo ölmüş zaten satilsa nolur satilmasa nolur, kim ne aramakta yahoo da artik varmi aranizda birsey arayan merak ediyorum. ayrica mail felanda yaramaz gmail alir götürür. hepimiz google iz hepimiz gmail iz...
| melatonin | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Mayıs 2007 02:45 |
Ben başka bi noktaya takıldım, FreeBSD Linux değildir. Adı üstünde BSD dir.
| melihme | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Mayıs 2007 03:11 |
free bsd linux muş bir yaşıma daha girdim.
unix benzeri sistemlerin tarihi gelişimi
| esenek | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Mayıs 2007 04:14 |
microsoft neden köşeye skışmış? bu haberden nasıl bunu çıkardınız anlamadım doğrusu. google youtube u aldığında köşeye mi skışmıştı google.video tutmayınca youtube satın aldı. aynı şekide microsoft arama şeysi tutmayınca yahoo ya çıkma teklif etmesi bence gayet normal
| nurkanbilmis | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Mayıs 2007 13:12 |
google altinda ezilmeye baslayan yahoo'nun boyle bir teklif gercekse, ilerideki cikarlarini düsünerek kabul etme olasiligi normal olur. yahoo hic bir zaman bir google olamadigi icin, basindakilerin bu kadar buyuk stratejik adimlari atabilecek zekaya sahip olmadiklari icin ms ile belki bir ortaklik yapip msn i de birlestirirlerse google karsisinda yukselise gecmis olabilir. tabi bunlar mislar musler ile tamamen hayal mahsulu kurmaca hikayeler.
| ryan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Mayıs 2007 14:16 |
sizi bilmem ama ben yahoo'ya ayda bir ya giriyorum ya girmiyorum. Bu hale gelmiş bir siteye kimsenin bu parayı vereceğini zannetmiyorum. Bu alemde ya varsın ya yoksun, ortası olmaz. Arama diyince ne aklınıza gelir? Tabiki Google; olay bitmiştir.
| thefeti | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Mayıs 2007 15:51 |
wauw burada herkes stratejik adım uzmanı olmuş.
yahoo'nun sadece bir arama motoru olmadığını biliyoruz değil mi?
| lateralus | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Mayıs 2007 16:26 |
Görülen o ki tartışma genel olarak 3 madde üzerinde:
1. Microsoft köşeye mi sıkıştı?
Hayır bu köşeye sıkışmak değildir. nurkanbilmis arkadaşa katılıyorum. Bu tür popüler sitelerin büyük amcalar tarafından satın alınmasına zaten sık sık şahit olmuyo muyuz? Bizdende bir örnek nokta.com un blogcu.com u satın alması vs. gibi. Bu sıkışma değil stratejidir. Ama ms yahoo yu sindirebilir mi o ayrı bir konu.
2. Yahoo bu teklife ne der?
Nasrettin hoca boşuna "parayı veren düdüğü çalar" dememiş. 50 milyar dolor yahoo ya değer mi bilmem ama yahoo istediği teklifi alırsa neden satmasın ki? Ayrıca google karşısında ortaklığa da gidebilirler. Sonunda bir birleşme olacağı kaçınılmaz.
3. Yahoo 50 milyar doları hak eder mi?
Yahoo google gibi global bir site değil. Google gibi türkçe desteği yok. Bu sebeple bizim yahoo ya pek rağbet göstermememiz normal. Ama unutmayın ki google yokken yahoo vardı. Hatta yahoo ya google geliştiricileri gel bizi al dediğinde alsaydı google diye bişey hiç olmayabilirdi bile. Neyse sonuç olarak yahoo popüleritesi artmasa bile kolay kolay da bitmez. Ayrıca kimse 50 milyar doları kolay kolay sokağa atmaz.
| drkloji | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Mayıs 2007 17:03 |
Yahoo, altavista ile beraber arama konusunda en iyi çözümlerden biriydi. Taa ki google çıkana dek. Yahoo diğer arama motorlarının aksine ayakta kalabilmeyi başarmış bir servis. Küçümsenemeyecek bir yapısı var. Tabi ki şu saatten sonra google kadar büyümesi ve sevilmesi imkansız. Google'un bu denli tutulmasının ardında, bazı arkadaşların ifade ettiği gibi sunduğu hizmetlerin diğer dillere çabucak tercüme edilmesi gerçeği yatmaktadır. Bunu bir şirket yönetimi yada siyasi yönetim gibi düşünebiliriz. Ya içinde bulunduğun sisteme uy yada çek git. Yahoo ne yazık ki genel olarak ingilizceye hapsolmuş bir dil. Google ise her dile uyum sağladı ve herkese ulaşmaya çalıştı.
Eğer dikkat ederseniz microsoft'ta google'dan sonra diğer dillere entegrasyonu hızlandırdı. Şahsen hotmail.com.tr adresli mail almadığınız sürece(ki oda ücretli) türkçe hotmail görmeniz mümkün değildi. Diğer büyük şirketlerin, ingilizce, çince, almanca gibi dillerin dışında kalan dillere de destek vermesinin en büyük sebebi olarak google'u görüyorum.
| positive | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Mayıs 2007 17:40 |
Yahoo mail ya da arama servisi ile olmasa bile alım yaptığı diğer servisler ile yine sıklıkla adından söz ettirebilecek bir marka.
Belki bu satış tamamen marka üzerine dönmez de sadece mail ve arama ile ilgili kısımları üzerine döner bilinmez işin aslı. Ancak özellikle flickr -ki yakında video özelliği de ekleniyor ve yahoo photos kapanıyor- ve yahoo`nun bundan sonra alacağı alımlar ile yine sosyal hizmetlere olan iştahı pekişebilir.
Ya da yahoo arama hizmetini düzenleyerek bu para ile başka bir servis kurabilir.
...
..
.
bir çok fikir yürütülebilir tabi bu konuda. Peki Microsoft kenara sıkışmış mıdır? Hayır ya da belki. Ancak bu tür teklifler hep oldu, hep olacak. Doğru olup olmaması da tartışılır.
| ceyhun aksan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Mayıs 2007 19:13 |
büyük devler ölmez diyenlere : http://www.altavista.com/
| kirpit | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2007 08:08 |
"The Search" (Türkçe'ye Google adıyla çevrilmiş -ne alakası varsa-) adlı kitabı okursanız, Altavista'nın neden öldüğünü görürsünüz. Büyük şirketler devrimleri göremiyor değişimi kaçırıyorlar.
Yahoo google dan sonra kendini daha çok bir index servisi olarak tanımlıyor. Bu konuda da oldukça başarılı. Bir zamanlar "Portal" diye bir kavram vardı. PHPNuke gibi programlar için daha çok "Portal" sistemi denirdi. CMS kavramı sonradan çıktı. İşte yahoo bu Portal kavramına çok uyuyor.
Google kullanıcıya basit bir arayüz sunar ve kullanıcıyı yaptığı aramanın sonuçlarına ulaştırır.
Yahoo ise pekçok servisi (Finance, Autos,...) ana sayfasından sunar ve amacı gelen kullanıcıyı olabildiğince kendi sitesinde tutmaktır. İşte ms in iştahını kabartan yahoo nun bu yüzü. Yoksa ms in kendi arama motoru zaten var. Yahoo Türkiye de yerelleşme sorunları nedeniyle çok ziyaret ediliyor olmasada, İngiltere gibi ülkelerde iş yapıyor olmalı.
Yahoo, Google un engellenemez yükselişindenden sonra MS ile işbirliği yapıyor. "Yahoo mail beta" Firefox ta, İE de olduğu kadar düzgün çalışmıyor. Yahoo nun ana sayfasında daha ilk satırda çıkan "Get Internet Explorer 7" ifadesi manidar.
"The Search" kitabından aklımda kaldığı kadarıyla google arama moturu ilk çıktığı sıralar, yahoo da google talip olan şirketlerden biri. Milyon dolar mertebesinde bir para veriyorlar, Page ve Brin parayı az buluyor. Şimdiki duruma bakın bir de :) .
| poshet303 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2007 09:08 |
zaten belliydi yahoo microsofta gitmezdi. nikah düşmez.
| taninmayan-94903 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2007 10:52 |
"Microsoft, Yahoo Birleşme Konuşmaları Sona Erdi"
bu hala bişeyi değiştirmiş sayılmaz...
| drkloji | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 00:11 |
gerçek olacak gibi. yahoo zaten geçenlerde maliyetin düşmesi için 1000 kişiyi işten çıkartacağını söylemişti. şimdi microsoft'un yeni teklifine hayır diyeceğini zannetmiyorum.
| Buremba | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Şubat 2008 21:56 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
- yahoo microsoft'un teklifini reddetti (6)
- InnoTek VirtualBox: Ücretsiz sanal pc yazılımı (22)
- Windows uygulamalarını Linux'ta çalıştırın (7)
- Microsoft Facebook savaşının galibi (0)
- Microsoft ve Ücretli Programsız Bilgisayar (43)
- Microsoft’tan Yahoo’ya Teklif Var; Alayım Seni (0)
- google'dan 'microHoo'ya ilk tepki (28)
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.


