Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan sinepil.org'da: "Dedemin İnsanları (2011)"

\

i̇nternet tasarımcısı olmanın en zor açılarından birisi de, olayı tam olarak anlamayan müşterilerle ilgilenmektir. bu yazıda, müşterilerden duyabileceğiniz ve internet tasarımcılarının işini zorlaştıran cümlelere değineceğiz.
\
"olukça kısıtlı bir bütçem var, olabildiğince ucuz bir şey istiyorum."

müşteri, sağlamış olduğunuz servise gereken değeri vermiyor ve sizi ucuz görüyor demektir. internet tasarımcıları da bir şekilde para kazanmak ve hayatlarına devam etmek zorundadırlar. eğer projenin bütçesi gerçekten de harcadığınız zamana değemeyecek ise, bu müşteriye yol vermenizi öneririm. nasıl mı?
"beyfendi, benim saatlik ücretim xx-tl. eğer bu ücret karşılığında projeyi yaptırmak istiyorsanız, projenin ayrıntılarını anlatan bir yazı göndermenizi isteyeceğim."

\

"bunu ben kendim de yapardım ama ..."

bu tip müşteriler genelde profesyoneldir; ancak işin zaman alan kısmını başkalarına yaptırmak isterler. veya amatör bir tasarımcıdır ve kendisini seninle aynı seviyede göstermek istiyordur. buradaki düşünce şudur: "nasılsa ben de senin yaptığın işi yapabilirim, o yüzden fazla ödemem gerekmiyor." hadi canım? niye tasarımı ve servis süreçlerini ben yapıyorum o zaman. böyle projeler düşük bütçeli olmakla kalmaz, sizi de yönlendirmeye çalışırlar. çözüm mü? çok basit. "özür dilerim ama şu an yoğun bakım faaliyetleri ile meşgulüm ve sizin işinize bu dönemde vakit ayırabileceğimi hiç sanmıyorum, teşekkürler".

"biraz sıkıcı ama.. sadece bir 'pizza' yazacak işte."

bu küçük cümle, çok uzun sürede tasarlanacak, paça donu desenli, yanarlı dönerli büyük bir logoya da denk gelebilir. görsel ögelerde abartmaya giderek farklı bir şekil yaratılmasını isterler; ancak tasarımınızın harmonisini bozarlar. daha kendileri ne istediklerinden dolayı, siz de onlara tam anlamıyla yardımcı olamazsınız. bu türdeki müşterilerle dikkatli olmalısınız. tasarım sizin işiniz, eğer tasarım galerinizi gururla gösterecek kadar kendinize güvenmiyorsanız, bu işe girişmek sizin için hüsranla sonuçlanabilir. müşteriye deneyimli olduğunuzu gösterin ve hafiften de nedenlerini açıklayarak yardımcı olun. zaten olayı sıkıcı bulduklarından dolayı, sizin de canınız sıkılabilir haberiniz olsun.

\

"bu arada, bunu bir de blog temasına çevireceğiz."

genişleyen ve değişen iş tanımı, hiçbir internet tasarımcısının isteyeceği bir şey değildir. eğer baştan böyle bir anlaşmanız yoksa bu tanım genişlemesini canınızı oldukça sıkacaktır. anlaşmadığınız bir şeyi istemenin verdiği rahatsızlık dışında, karşınızdakinin işin teknik alt yapısı hakkında hiçbir bilgisi olmaması da cabası. işiniz için yaptığınız tasarım, kodlama, doğru platform seçme gibi bütün tercihleri de alt üst edebilir. en iyisi mi işin en başından neyi yapacağınızı ve neyi yapmayacağını iyi belirleyin. zaten belirli bir seviyenin üzerinde çalışmalar yapan birisiyeniz sözleşmelerinizde bunu büyük harflerle yazdığınızdan da eminim. ve bu plana da şu sözlerle sadık kalın; "elbette efendim neden olmasın, yeni bir sözleşme daha yapalım, biliyorsunuz ki blog teması hazırlama fiyatım da xx-tl."

\

"sizin [iletişim, ödeme, iş yapma] methodunuzu kullanmayı gerçekten istemiyorum. hadi onun yerine şu yöntemi uygulayalım."

daha işin başındasınız, oturmuş müşterinize işleri nasıl yaptığınızı anlatıyorsunuz, ancak kendisi sizin yöntemlerinizi beğenmiyor ve herşeyin kendi yöntemleriyle yapılmasını istiyor. küçük şeyleri kabul edin, bu sizin iletişim kurmak ve müşteri ihtiyaçlarını karşılamak konusunda istekli olduğunuzu gösterecektir. ancak fatura keserken sağlamış olduğunuz servislerin karşılıklarının alınmasındaki finansal güvenliğinizden asla taviz vermemenizi öneririm. verilebilecek cevap da örnek olarak şöyle bir şey olabilir: "ne demek istediğinizi anlıyorum ancak benim de bir çok müşteriyi idare ettiğim günlük bir rutinim var. bunu yapma sebebim de işimi etkili ve verimli bir şekilde yürütmek ve projeleri sizin için daha kısa sürede ve iyi bitiriyorum."

\

"aynen şu [örnek bir site göstererek] siteden istiyorum. çalışması da benzer olacak."

müşteriler, başka firmaların sayfalarını çok sık kopyalanmasını isterler. dikkatli olun, başka firmalara ait telif haklarıyla ve davalarıyla karşı karşıya kalabilirsiniz. bu tür işler, baştan yeni bir tasarım yapmakla, başka bir siteyi aynen koplama arasında gidip gelirler. i̇nternet tasarımcılığına başlandığında çok hoş gelen bir yöntem olsa da kendinizi geliştirdikçe bu tür işlerden uzak durmanız gerekiyor. peki nasıl davranmak gerekiyor? müşterinize, başka bir siteyi kopyalamanın yasal sorunlarından bahsedin. onun yerine, o site ile yarışabilecek kendi fikirlerinizi önerin. ayrıca, bir sitenin farklı olmasıyla kazanacaklarını belirtmeyi unutmayın.

\

"buna bir iki hafta içinde ihtiyacım var. sen ne kadar sürede yapabilirsin?"

bir çok müşteri, kendilerinin, sizin en önemli önceliğiniz olduğunu düşünürler. eğer yapmakta olduğunuz başka bakım/tasarım işleri varsa, tutamayacağınız son tarihler vermeyin. öyle yaptığınız taktirde uzun dönemde, her ikiniz de kaybedersiniz. komik olan şey ise, bu tür müşteriler, işin kendilerine ait olan kısmını da zamanında getirmezler. ve sizin şirket için internet tasarımı yapmanız dışında, metin, slogan ve reklam hazırlamanızı da isterler. (iç hesaplaşma: bir saniye kardeşim ben reklam ajansı veya endüstriyel reklamcı değilim.) böyle işlerle profesyonelliğinizden taviz vermeyin, sırf bitiş zamanına yetiştirmek için normalde yapmayacağınız şeyler yapmayın. müşterinin gerçekçi davranarak bir bitiş zamanı üzerinde anlaşın. unutmayın, daha anlaşmayı yapmamışken "zaten geç kaldık" demeleri, kendi sorunları, sizin değil...! eğer verdiğiniz zamanlama onlar için uygun değilse başka yerle çalışsınlar.

sixrevisions vasıtasıyla..

müşterilerinizden duyduğunuz, sizi sinir eden başka sözler varsa siz de yazı

Spacer
Spacer
 | 39 yorum var 
 | 04 Ocak 2010 16:33 

Yorumlar

1- işte kartvizitim, site lazım.
2- bitmiş tasarım üstüne oynamalar.
3- Ödeme konusunda yan çizmeler..
4- Sitesini yaptığın insanlara PC konusunda teknik destek verme..
5- tasarım ile alakalı olmayan saçma sapan şeyler istemeleri. (hava durumu finans bilgileri vs vs... )
6- ....

uzar ve giderde gider...

null
Yavzas  |  (11 puan) 04 Ocak 2010 16:46

Vizyonu küçük şehirlerde insanlar internet sitesinin ya da kurumsal kimliğin önemini kavrayamıyorlar. Ama küçük yerlerde bir de iş tutturursanız bol kaymak yiyorsunuz :) İstanbul'daki arkadaşlara öyle imreniyorum ki. Fikir teatisi edebilecek,yardımlaşabilecek ya da ortak projeler üretebilecek hayli insan var. Bu arada unutmadan,
- Flash dosyalarının çalışan halini birkaç gün incelesek :/ (Belki o arada decompile edip bir kısmını bedavaya getirebiliriz.)
- Ücretin yarısını / %30'unu neden peşin veriyorum? (Web sitesi yaptırmak benim neyime,nereden girdik bu işe...)
- EFT değil de PTT aracılığıyla göndersem olmaz mı? (Posta güvercinlerimiz yılbaşında çok içmiş, yoksa onlarla iletirim ben!)
- O gri yaptığınız yazı turkuaz olsa olmaz mı?

*:Günlerce düşünüp üzerinde karar kıldığınız renk paleti üzerine böyle bir yorum geldiğinde "la havle..." çekmeden soğuk kanlılığınızı hala koruyabiliyorsanız seri bir katil özellikleri taşıyorsunuz demektir!

deSenblog - Türkiyenin ilk Flash Blogu!
roviss  |  (4 puan) 04 Ocak 2010 16:57

tek fenomenim ÅŸudur;
"..ben bunu istememiÅŸtim.."

body {height:1.75cm;weight:73kg;color:dark-gray;font-family:istanbul;}
earslan  |  (1 puan) 04 Ocak 2010 17:01

şurdan ışıklı bir yazı belirsin. sonra kaybolsun. 2. yazı gelsin yazı ortada titresin .D

Response.Write("C@N @KTEPE")
janktp  |  (6 puan) 04 Ocak 2010 17:12

Duygularıma tercüman olan bi yazı... Müşterilerime linkini vericem :P

grafikersin  |  (3 puan) 04 Ocak 2010 17:39

Müşteri : Ya sen bizim işi şu kadara yap bak bizim çevremiz geniştir sana çok müşteri göndeririz.

Ben : Daha Güzel bir Teklifim Var hem siz kazanın hem ben kazanayım biz bu işi benim dediğim fiyata yapalım göndereceğiniz her müşteriden %15 size pay vereyim nasıl olsa çok müşteri göndereceksiniz hem siteniz bedava gelir hem ek bir kazanç olur.

Aracı : Olm Adamlar acayip zengin gemileri var paramız kalmaz çok büyük bir firma

Ben : Oooo çok iyi madem bu kadar büyük firma %40 ını değilde % 60 ını peşin ödesinler bende işlerini birkaç gün daha erken bitireyim

Aracı : Olm Sen 6-7 tane tasarım hazırla içinden birini mutlaka beğendiririz olmadı beğeninceye kadar yeni birşeyler yaparız

Ben : Aaa tabi olur Demo bedeli Demo başına 100 TL. ayrıca her detayı Eklemem (tasarımları bana yaptırıp komşusunun oğluna böyle bişey istiyorumun önüne geçmek için) ayrıca demo bedelini peşin alıyorum sen mi ödeyeceksin? yoksa Müşterimi?

Aracı : O zaman abi ben gideyim ne istediklerini bir öğreneyim kağıda yazsınlar.

Bence işi yaptırmak isteyen insan zaten piyasa araştırması yapmıştır ne istediğini biliyordur bütçesini ayarlamıştır. Bunun haricinde yaptığın işlerin referanslarını gösterdiğin halde ooo bu çok 100 milyona site yapıyolar diyen bir müşteri vakit kaybından başka hiç bir şey değildir.

Dijital Emekci
orumcekumut  |  (7 puan) 04 Ocak 2010 17:42

Bugunlerde sıkça yaşadığım duruma nasılda tercüman oldu..Rakip firmanın sitesine bencesin demiyorlar mı ..bitiriyor beni :)

emrahtokalak  |  (3 puan) 04 Ocak 2010 17:46

Hepimizin çalışma yaparken genelde duyduğu sözler. Aslında içler acısı bir hal olsada. böyle okuduğum zaman komik geliyor :)

birde "ilk size geldik" cümlesi var.

usmotion  |  (5 puan) 04 Ocak 2010 17:57

ilk olarak, artık herkesin site yapmaya başlaması sonucunda bu tür olayların yaşanması kaçınılmaz. elbette ben kısıtlı bütçesi olan müşterilerin bir yerde bazı hakları olduğunu düşünebilirim ancak diğerlerine asla tahammül edemem. bir şekilde piyasanın dengeye oturması sonucu bu tür olaylar ortaya çıkıyor. ben türkiyede hatrı sayılır firmalara site yaptım ancak inanılmaz komik ücretler ödemeye başladılar. bugün bir kırtasiyeci hazır joomla temalarıyla site yapıp satıyorsa, bu işin artık yapılabilirliği kalmamış demektir.

yani demek istediğim iş ne kadar saygınsa o kadar para getirir. bu işin saygınlığı artık kalmadı.

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!
ufopilotu  |  (5 puan) 04 Ocak 2010 19:11

bazen çok çekilmez oluyor hakikaten.

wols  |  (2 puan) 04 Ocak 2010 19:30

Ödeme konusunda yan çizmeler yüzünden yaptığım siteyi indirdim.Parayı verene kadar da siteyi koymadım..:)

http://protestit.org/
sundowatch  |  (3 puan) 04 Ocak 2010 19:55

İşi bilmeyen bir firmayla karşılıklı oturup fikirlerinizi net bir şekilde paylaşırsanız sorun olacağını sanmam. Herşeyi net bir şekilde ortaya dökmek lazım. Buda Web tasarımcılarınında kurumsal kimlik kazanmalarının bir gereği aslında.

İyi bir tasarımcısın ama hayatının yarıdan fazlası bilgisayar başında. İletişim gücün zayıf ve malının ve yeteneklerinin sınırını iyi pazarlayamazsan müşterin senden canını bile isteyebilir. Cevap vermek zorundasın. Ama iğne çuvaldız meselesi var birde.

Geçtiğimiz günlerde kurumsal bir firma web sitesine nitelik kazandırmak istiyordu. Adamlar bu firmaya bir web paketi sunmuşlar wordpress tabanlı. 700 lira civarı da para almışlar. Baktım site Google'da bir zamanlar iyi bir yerdeyken şimdi üçüncü dördüncü sayfada. Tasarımcıya sordum neden böyle "Abi SEO paketimiz var bunlar profesyonel işler, ücreti farklı" Bende kıs kıs güldüm. Ulen ne SEO'su yerim SEO'nu. Bu da yeni nesil tasarımcı hilesi. Sen akıllı bir firma sahibiysen kelimelerini, etiketlerini o kadar iyi yerleştirirsen GOOGLE amca SEO filan dinlemez seni konunda adam gibi bir yere getirir. Tam kelime oyunları.

scoutplay  |  (1 puan) 04 Ocak 2010 20:39

Bilgisayar başında oturup fesbuk, çet, mesene ile akşama kadar uğraşanlar sizin emeğinizi göremezler, kovun gitsinler başınızı ağrıtmaya değmez, bu işten ekmek yiyemiyoruz deyip başka alanlara yönelirsiniz... Ya da kurarsınız bir ekip kendi sitenizi kendiniz yapıp interneti yerinden oynatırsınız... Çoğu yetenekli insanlar bir çatı altında buluşamadığından çok başarılı işler de çıkmıyor haliyle, unutmayın iyi çalışan bir web sitesi tek kişiyle yönetilmez, yönetmeye kalkarsanız şevkiniz kaçar, benden söylemesi... (Ne yapalım ülkemizin acı gerçeği, çoğu insanın çevresinde bu işlerden zevk alan insanlar yok...)

beder  |  (2 puan) 04 Ocak 2010 21:23

aksine, ödemesini yaptığı sürece "bu arada, bunu bir de blog temasına çevireceğiz." her türlü yaparım XD

ÅŸimdi gelelim nefret ettiklerime:
  1. görsel tasarımcısın ama senden kod yazmanı bekleyenlerden
  2. hitli sitelerde resim kalitesinin düşürülmesinden
  3. site ana tablosunu "fluid" isteyenlerden
  4. kurumsal tasarımı, kurumsal tasarımlıktan çıkartıp çarşı pazara çevirmek isteyenlerden
  5. afiş yada dergi tasarımlarında "şurda olsa daha iyi olur" veya "2 tık daha aşağı alsan iyi olurdu" vs.vs.vs. gibi tepemde çok bilmişlik yapan patron bozuntularından
http://www.m2-stil.com (Kişisel Site) http://www.e-diyabet.com (Diyabet Sitesi Projesi ~ Yakında)
Metin METE  |  (1 puan) 04 Ocak 2010 22:14

işi full animasyon isteyip sonra birde google da herşeyin görünmesini istemezler mi? iş bitince de bir de şunu ekliyelim, bide bedavaya getirmeye çalışırlar..

viaria  |  (2 puan) 04 Ocak 2010 22:48

web hizmetleri konusunda konuda geçen konuşmalardan hepsini yaşadım.

geçen hafta bilgisayar servis hizmeti verdiğim bir şirkerin muhasebecisinin kullandığı bir bilgisayarda donanımsal bir arıza çıktı. "ancak yarına getirebilirim" dedim. bilgisayarı aldığımda sabah saat 11 gibiydi. bir gün sonra saat 4 gibi aradılar. "bilgisayar öğlen hazırlandı ama ben ancak 1 saate getirebilirim" dedim. müşteri sert bir dille "yapamıyorsan başkasına verelim" dedi. "5 de görüşürüz" diyip telefonu kapattım.
gerzek muhasebecinin yanına gittiğimde yardımcım bilgisayarı taktı bende muhasebeciye ağzından çıkan sözün saçmalığını anlattım üstüne "bir bilgisayarcıya böyle bir kelime söylemeden önce bilgisayarınızdaki bütün bilgileri yedeklemiş olun" diyip paramı alıp çıktım.

---

bu hikayedeki muhasebeci gerzek olsada suçlardan biride bana ait. oda karşıdaki kişiye profesyonel olduğumu bir şekilde hissettirememiş olmam. bu yüzden eğer yaptığınız iş tasarım, kodlama, programlama gibi işlerse emekleriniz müşteriye sanki gerçek değilmiş yada çok kolay yapılıyormuş gibi geliyor. bu tip durumlarda müşteri ile kesinlikle mesafeli ve saygılı durmanız gerekiyor. eğer müşteri sizle muhabbete girerse bırakın o konuşsun, eğer siz bir şekilde muhabbeti devam ettirici adımlar atarsanız sonuç sadece sizin hayal kırıklığınız olacaktır.

cxc  |  (4 puan) 04 Ocak 2010 23:11

Bence iş yaparken bir aracı ile çalışın. Aracıya işi öğretin. Müşteri ile irtibatı o kursun. Tüm bilgi akışını o sağlasın. Pazarlama ve tasarım işi bir arada gitmez. Aracınız eğer iyi pazarlama kabiliyetine sahipse size çok iş getirecektir.

Firmalar ne istediklerini bilmezler. Bu yüzden elinizde katalogunuz olsun. 10 tane örnek tasarımınız olsun. Aracınız bu katalogu müşteriye göstersin. Müşterinin seçtiği bir tasarım üzerinden çalışmaya gidin.

Ve katalogunuzu 1. kalite bir kağıda bastırıp kitapçık haline getirin. Bu sizin kalitenizi müşteriye yansıtacaktır.

Ucuz yapmaktan çok kaliteli yapmaya yönelin. Yani ayda 1500'e 3 iş çevireceğinize 3000'e tek iş çevirin daha iyi. Bu sayede portfoyunuzu kaliteli tutup ileride daha yüksek bütçeli iş almanız kolaylaşır.

Aracınız fotografçı olsun. Ya da bir fotografçı ile anlaşın. Ürün çekimi gibi profesyonel fotograf çekimlerinden de para kazanın.

Bu işin freelancer yönü böyle. Yalnız creative bir firmada çalışıyorsanız işler çok daha profesyonel çözülüyor: HTML+CSS+jQuery'cisi, Flashcısı, Grafikeri, Php+MysQl, Asp kodlayısı farklı. Yani bir işi yaparken en az 5 kişi elinden geçiyor. Önce grafikerci çiziyor psd sunuyor. HTML+CSS+jQuery yapısı tamamlanıyor. Flashçı eğer flashlık bir iş varsa flashı yapıyor. Psd ve swf+xml'i XHTML+CSS+jQuery'ciye gönderiyor. Betik kodlamadan sonra Php veya Asp kodlanıyor. Site tamamlanınca eksiklikler bu sıra ile tekrar denetleniyor. Sonra patronda içerikleri ekliyor, siteyi dolduruyor. :)

Ajanslar bu sayede bir çok işi yüksek ücrete aynı anda alabiliyorlar. Sizin freelancer olarak olarak aylık kazandığınızın 3 katını ajanstan kazanabiliyorsunuz. Hem de 3'te 1 efor sarfederek.

Peki XHTML, CSS, jQuery, Grafiker, Flash, Kodlama bunlardan hangisine yönelmeli diyorsanız: hangisini iyi yapıyorsanız ona yönelin. Bir aralar hepsine el attım, hiç birine sahip olamadım. Tekine el atıp tekine sahip olmaya bakın.

microsantim  |  (5 puan) 05 Ocak 2010 00:14

CXC Arkadaşın dediği gibi eğer yaptığınız iş tasarım, kodlama, programlama gibi işlerse emekleriniz müşteriye sanki gerçek değilmiş yada çok kolay yapılıyormuş gibi geliyor.

Yine Dialogla Örnek Vericem
müşteri : bilgisayarım internete bağlanmıyor dünden beri uğraşıyorum bizim yeğende bilgisayar mühendisi (msn ve facebook u çok iyi kullanıyor) o bile yapamadı :

Ben: Ağ ve paylaşım merkezi --> Bağdaştırıcı ayarlarını değiştir --> kablosuz ağ bağlantısı devredışı bırakılmış etkinleştir servis ücreti 25 tl.

Müşteri : Oha ne yaptınki 2 dk. lık iş için 25 TL. mi?

Ben : 13 sene + 2 dk.

birde sevdiÄŸim bir hikaye var....
çok ünlü bir tekstil fabrikasında makinelerden biri bozuluyor tüm üretim duruyor işçiler oturuyor makinanın üretici firmasından bir teknisyen istiyorlar teknisyen geliyor makinanın bir yerine çekiçle 2 kere vuruyor ve makina çalışıyor sonra fatura geliyor 1.000$ müdür sinirle firmayı arıyor iki kere çekiç vurmaya 1.000$ mı bunun açılımını yaparmısın bana hangi mantıkla bu kadar para diyor.
Yetkili ise faturayı detaylandırıyor

  1. Teknik servis bedeli 1$
  2. Çekiçle nereye vuracağını bilme bedeli 999$
    olarak cevap veriyor...
Dijital Emekci
orumcekumut  |  (5 puan) 05 Ocak 2010 00:16
teknik servis bedeli 1$ çekiçle nereye vuracağını bilme bedeli 999$

Bunu sevdim :-)
"I have no special talent. I am only passionately curious." - Albert Einstein
axanc  |  (0 puan) 05 Ocak 2010 00:28

orumcekumut:

ben : 13 sene + 2 dk.

güzel cevap ;)

http://turgutkarahan.com/
arkadin  |  (1 puan) 05 Ocak 2010 08:31

örneklerin abartılma şeklinde anlatıldığını düşünüp kabul ediyorum :) diğer türlü çekici nereye vurmayı öğrenmenin maliyetini her müşteriden çıkartmanın da bi anlamı yok :D

muratmoon  |  (0 puan) 05 Ocak 2010 10:24

yazıdan ve yorumlardan anlaşılıyor ki basın ve yayın işlerinin amele-emekçi insanları tasarımcılar, kaymağını götürenler ise reklamcılar... tabi türkiyedeki durum böyle sanırım

lazaronnie  |  (0 puan) 05 Ocak 2010 11:20

buyrun konustugumuz uzere istediğiniz tasarım... buna hava durumu da eklesek... gerek var mı ?.. olsun butun sitelerde var....

sitem google da cıkmıyor ... ama daha dun acıldı siteniz...

niye google da en basta degiliz arayalım google daki adamları en basta cıkartsınlar bizi....

sitenizi teslim ettim neden yönetim panelinden icerik eklemiyorsunuz ? is güc iste size soylesek siz doldursanız icini .....

siteye ilan ekleyemiyorum yönetim panelinden ekleyeceksiniz .... yönetim paneli neredeydiki...

birde en süperi.. sitedeki resimleri panelden sildim ama o resimler lazım oldu geri dönüşüm kutusunda bulamadım ...

Support Unit
jetonmx  |  (2 puan) 05 Ocak 2010 11:54

Gerçekten mükemmel bir paylaşım olmuş. Teşekkürler ayrıca yorumlar bazen yazılardan daha zevkli okunuyor :) Kriz ortamında müşteri seçme şansımız ne kadar olmasada duyulan bu bilindik sözler bizlerin canını sıkmaya devam edecek

Blogum

Web Tasarımı - www.celilcan.com Teknoloji Blog - www.teknotrik.com
Celilcano  |  (0 puan) 05 Ocak 2010 11:55

Bilişim sektörünün en büyük problemlerinden birisi bu.
Web tasarımı yapmıyorum, endüstriyel otomasyon üzerine çalışıyorum bir keresinde 4 saatlik toplantının ardından tuttuğum 3 sayfalık not ile 5 ay uğraşıp bir üretim hattının otomasyonunu yaptım, > 30 000 satır kod.
Sonuç: 'Ama ben böyle istememiştim ki...'

Moosty  |  (3 puan) 05 Ocak 2010 13:35

Göç yolda düzülür. Hele bir başlayalım aklımıza gelir birşeyler.

tahiri  |  (0 puan) 05 Ocak 2010 14:45

teknik servis elemanı olması gereken şahış : T
ben : b

T: sistem çalışmıyor gelmeniz gerek.
b: kabloları bir kontrol edin.
T: sistem çalışmıyor kardeşim acil gelmeniz lazım.
b: gelirsek 250euro bedeli var siz bir kabloları kontrol edin.
T: tamam bedeli neyse veririz gelin siz.
b: ...

gittim modemin fişini prize taktım. Allah bin bereket versin...

www.burakaltin.com www.dersverilir.net/altinburak
altinburak  |  (4 puan) 05 Ocak 2010 15:08

iki tarafta da çalışmış biri olarak şunu da belirtmek gerekir ki özellikle freelancer çalışan arkadaşların burnundan kıl aldırmaz tarzı, sanki internetle doğmuş, reklamcılık ve tanıtımla büyümüşmüşçesine ukelalıkları ve internetten anlamayan işvereni sömürmek için ellerinden geleni ardına koymamaları da bir ters listeye girebilecek özellikler...

iğneyi batırırken çuvaldızı da unutmayalım. ben böyle diyen arkadaşları elbette ki tenzih ediyorum.

binyatisa  |  (-2 puan) 05 Ocak 2010 20:40

Önceki Tasarımınızı da gördüm pek beğenmedim , ben daha yaratıcı bir şey düşünüyorum .
1 değil sana 5 tane site yaptırıyorum bak 10 aylık işin bu fiyatı biraz daha düşün beni ara...(abi olmaz fiyat sabit) desende tınlamazz
şu bizim logoyu da değiştiriver güzel bir şey olsun sitenin kenarında olsun sürekli dönsün. (Baştan logo da var desene)
ya aifş lazım senin yaptığın logo Corelda farklı renkte çıkıyormuş onu Corela da taşısak bir zahmet hemen bekliyorum.

mbardak.com | ®mbardak
mglass  |  (0 puan) 05 Ocak 2010 20:45

valla uzun zamandır bu kadar güzel bir paylaşım okumamıştım. teşekkürler

emrah2207  |  (0 puan) 05 Ocak 2010 21:00

helal sana @altinburak en iyisini yapmışsın...

beder  |  (0 puan) 05 Ocak 2010 21:05

@altinburak
ya ben anlamadım. tam olarak hangi servis hizmeti için 250€ alıyorsun? yoksa misal bir paramı?

cxc  |  (0 puan) 05 Ocak 2010 23:55

@binyatisa;
Artık şu zamanda tasarımcılar bu lüks'e pek giremiyorlar. Yani yaptığın tanım ancak %1'lik bir kısma itap ediyor
@altinburak; +1 helal olsun, budur ! XD

KamilUs  |  (0 puan) 06 Ocak 2010 00:09

Daha önce kurulu bir sistem için bakım anlaşması yapılmış. Anlaşma harici servisler için saati 250euro...
Sistem kartlı geçiş sistemiydi...

www.burakaltin.com www.dersverilir.net/altinburak
altinburak  |  (0 puan) 06 Ocak 2010 08:59

Güzel bildiri olmuş.
Kendi şahsi tecrübelerime dayanarak türkiyede bu sistemin oturması için epey zaman geçmesi gerektiğine inanıyorum.

Ama gelin görün ki tek başına zaman geçmesi de birşeyi değiştirmiyor. Biraz kafa yapılarının da değişmesi gerekmektedir.

Freelance olarak çalışan arkadaşlara önerim şudur, muhakak çevrenizde benzer bir sektörde olan ve ağızı iyi laf yapan bir arkadaşınız vardır. Ona bu web sitesi işini açabilirsiniz, az biraz eğitmeniz gerekebilir, ama müşteri ile muhattap olma yükünü ona bırakırsanız kafanız rahat eder. Ayrıca kesinlikle ürününzü pazarlayacaktır (Ki genelde sizin söylediğiniz rakamın üstü bir rakama pazarlarlar).

Lakin şunu da belirtmeliyim. Bu türde işlerden çok yüksek bir tasarım kalitesi beklemeyin, zira müşteriler saçma isteklerde bulunurlar (fıstık yeşili ince düşünülmüş çerçeveleri kahverengi istemek gibi).

ZZombie  |  (0 puan) 06 Ocak 2010 09:06

Gerçekten güzel bir bildiri olmuş. Yorumlar da çok iyi. Bilgisayarcı adam bilgi ve mantığıyla para kazaman adamdır. Müşterinin işine gelmiyorsa uğraşmayın. Onu kazıklayabilecek başka bir bilgisayarcı çıkar karşısına :D.

Ben de başımdan geçen bir olayı anlatayım: x adındaki fırıncı şahıs kendine sıfırdan site yaptıracak herşey anlaşıldı ve müşteriden sadece resim bekliyorum. Tasarım hazır. 1ay, 2ay, 3ay geçti ve müşteri arıyor. Bize acil site yaptırılacak diyor. Fakat siteyi zaten başka birine yaptırmış ve domain diğer webmasterda. Tasarımı beğenmediğini idda ederek bana sıfırdan yaptırmak istiyor. Arayıp diğer webmastera durumu soruyorum ve öğreniyoru ki müşteri parasını ödememiş.
Ben de bu olaydan sonra ön ödemesiz çalışmamaya ve teklif yazmaya başladım.

hasan gürsoy @ web tasarım | kötü yazılmış kaynak kodlarından nefret ediyorum...
xfreestyler  |  (0 puan) 06 Ocak 2010 21:18

benim favorim ve en çok nefret ettiğim,
O zaman ÅŸunu da ekleyelim:D:D
cevap:
o zaman teslim süresi 2 hafta uzar
cevap:
neyse o zaman çok gerekli değil

ACYN  |  (0 puan) 07 Ocak 2010 03:07

100 liraya yaptırdı bizim ahmet abi geçen gün, x sitesinin aynısı olsun, her tarafa yazı, resim olsun, yanarlı, dönerli olsun her taraf, bilgisayar desteği verme, imkb verileri, hava durumu...

dlkn[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 09 Ocak 2010 14:15

güzel bildirim olmuş sade anlatımın için tşkler. başarılar.

EmrePencer  |  (0 puan) 01 AÄŸustos 2011 01:21

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu