
mynet.com hack'lendiğinde anasayfasındaki görüntü
Türkiye'nin ilk ve en büyük portalı olan, en çok ziyaret edilen 4. sitesi Mynet.com, 22 Nisan 2007 itibariyle saat 21:00 civarında hack'lendi.
ZeberuS, Redworm ve Societa takma adlı Türk hacker'lar tarafından hack'lenen Mynet.com anasayfası, dakikalarca üstte gördüğünüz ekranla açıldı.
Yapılan saldırı Zone-h sitesinde yerini şu sayfada aldı.

mynet.com'un hack'lendiği haberi Zone-h sitesinde
« önceki yazı Google Küresel Isınmaya Karşı |
sonraki yazı » gtalk video konferansta atak mı yapıyor? |
Yorumlar
Mynetin hacklenmesi haberini kuzenimden öğrendim önce inanmadım ancak Zone-h.org sitesine girip baktığımda çok şaşırdım..
20 dakika kadar mynet açmadı sonra ise hiç bir şey olmamış gibi yayınına devam etti.
ne diyelim geçmiş olsun açıklarını kapatmak için çalışmalara başlarlar artık..
| seyyahname | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 05:18 |
saat 21:50 sularında (bu bildiriden 6 saat önce) bu konunun bir benzerini bildirgeçe ekledim. ama yayınlanmadı. sanıyorum bildirgeçte tanıdıklarımız var, hem bu bildiride reklam havası da var 1-2-:)
| disconnect | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 05:29 |
@disconnect
Yorumunda bir art niyet sezmedim ama şunları söylemek istiyorum.
Öncelikle ben bu haberi aldığımda saat 21:15'miydi neydi. Bir arkadaşım live messenger yoluyla iletti. Sanırım bu sefer geç kaldın :)
Pilli takımından ise 1 tane bile tanıdığım yok. Burada torpilli olacak biri varsa inan bana en son kişi benimdir herhalde. Çünkü bu insanlarla iletişimim yok.
Ve son birşey... "Reklâm havası var" cümlesini açarsan senirim. Bildiriyi kendim yazmama rağmen ve defalarca göndermeden önce kontrol etmeme rağmen bir reklâm havası sezemedim !
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 06:52 |
bu haberi ilk olarak ben ekledim sanirim fakat kabul etmediler. bu hack atagi tam 1 saat siteyi kapali tuttu. 1 saat sonrasi mynetten yetkili kisiler artik makinayi dis baglantiya kesip herhalde onlemlerini alip 1 saat 20 dakika sonra kullanicilarina yeniden actilar. 20:50 de gerceklesen olay 21:50 gibi 22:00 gibi bitti.
boylelikle mynetinde ne kadar guvenlikli oldugunu ogrenmis olduk.
| sputnik | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 07:09 |
Ha sen ilk bildirmişsin ha ben :) Ne farkeder arkadaşlar? Bu "ilk gönderme" olayına bu kadar takılmayın. Tamam, yarın birgün google hack'lenir, Yahoo! hack'lenir onun ilk haberini siz verirsiniz :)
Bu arada:
Olayın Youtube Videosu
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 07:28 |
eee ne var bunda yahu, ben de yazmistim, bildirisi en guzel olan yayinlanir demekki. itiraf etmek gerekirse yayinlanan bildiri benimkinden daha iyi yazilmis :) ayrica hackleyen arkadas bizim bir arkadasin, arkadasinin, arkadasiymis :) ehehehe ne hava attim dimi :)
| Razielz | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 08:01 |
@razielz'e katılıyorum bende yollamıştım ve gene katılıyorum benim yolladigimdan da güzel bu yuzden bu alınmıştır. Haa benim için önemi neydi ilk mesajımdı ayriyetten bu da ilk yorum yazışım. read-only değilim artık yaşasınnnnnnn
| borland | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 08:26 |
Ya bi tek ben yollamamışım bu bildiriyi anlaşılan :) Dur yazıp yollayayım şimdi :)
| ZuLuuuuuu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 08:53 |
tüh, ben de yazmıştım, onaylamamışlar :) hakediyor mynet bunları.
| ahmetalpbalkan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 09:51 |
kardeşim bu ne ya herkes bildirmiş :) Herkes biliyorsa bu haberin ne kıymeti kaldı şimdi :)
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 10:16 |
bu işte bir ilginçlik var çünkü ben de yollamıştım bu yazıyı:)demek ki bütün bildirgeç yazarları olarak çok fazla yüklendik dün editörlere:)
| luridapple | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 10:18 |
en erken ben bu yazıyı göndermiştim.bildiğim kadarı ile bildirgec e son gönderilen haber en üstte yer alıyor.yani ilk gönderilen yazı hep alt kısımda onay bekliyor.buna çözüm bulunsa çok iyi olurdu diyorum...
| Nuh | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 10:51 |
@nuh
Yukarıda razielz ve borland nick'li arkadaşların yazdıklarını okudun mu? Gönderilen bildiriler içerisinde en iyisinin seçilme olasılığı daha yüksek. Ki aslında doğrusu da bu bence.
Alelacele göndermektense konuyu biraz toparlayıp öyle göndermeyi deneyin. Haberi 21:15'de aldım ama bu bildiriyi 22:00 sularında gönderdim. Hiç de acele etmedim :)
Bu kadar fazla açıklama yapıyorum çünkü öyle yorumlar yazıyorsunuz ki sanki ben burada birilerinin hakkını yemişim gibi hedef gösteriliyorum. Lütfen !
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 11:02 |
evet okudum ama yanlış biliyorsunuz.
Hepimiz Mynet'iz .... Bu Kavga Ne Diye ... Oyy Oyyy
| Nuh | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 11:39 |
@eburhan ile o saatlerde konuşuyorduk. bi ara sesi kesildi. Bildiri yazdığı sıraya denk gelmiş olmalı :) en iyisi seçilmiyordur bence ilk gönderilen yazı yeterli seviyede ise yayınlıyorlardır. Tebrikler @eburhan. kimse senden hızlı bildiri yazamaz :p
| jamalgs | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 11:44 |
mynetin zone-h alınmış sayfasında sağ üst köşede
belirtilen ips 212.175.25.170
olayın yaşandığı anlardaki güncel whois sorgulama sitelarinde görünen NS1.DIGITECHHOST.NET
mynet sunucularına ait değil yani mynet alanadı önce el değiştirdi daha sonra Türkiyede bulunan başka bir servis sağlayıcının sunucularındaki bir açıktan faydalanarak oraya yönlendirildi.
Daha sonra Sistemnet Telekomunikasyon durumu fark edince yada mynet bilgi verince sayfa görüntülenemiyor yazısından sonra mynet yetkilisi alanadı bilgilerinin kayıtlı olduğu firma ile iletişim kurarak mynet alanadı tekrar ilgililere geçince site tekrar bir şey olmamış gibi devam etti.
" her kilidin bir çilingiri olduğunu bir kez daha anladılar ..."
| ArAnAnAdAm | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 12:26 |
eheh :) bu haberi bende yollamıştım. mynet açılmıyordu. gerçi çok işim olduğundan değil ama...
myneti bir kez daha hekleyip, "mynet 1 hafta içinde 1 kez daha heklendi diye göndermek lazım :Pp"
| ufopilotu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 12:33 |
ne diyelim bu kekırlara |:-]
biraz insan olsalarda mynete açığı bildirseler ne olurdu? yararlı birşeyler yapmaktansa hepzarar hepziyan.allah akıl fikir versin bu kekırlara
| potasyumsiyanur | |
|
|
(1 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 12:57 |
mynet'in degil de ttnet dns'inin hacklenmesi durumunu mynet'i hackledik gibi gostermek zaten yapilan lamer davranisi katlayarak daha fazla lamer olarak gostermis kisileri ve yapilani. olay tamamen dns poisoning dedigimiz, yani bir client'a kullandigi dns server'in ip'sine uygun olarak spoofed paketler cakmak suretiyle client'in ayni isimle farkli server'a baglanmasini saglama isidir.
| ryan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 13:17 |
yöntem n olursa olsun mynetin hacklenmesi küçümsenemez.hem hack piyasasında kime "myneti hacklemek" deseniz ağzının suyu akar.myneti hackleyenlere bi dünya bilinir bilinmez terim kullanıpta lamer demeye cüret etmek akıllı işi değildir .ama hackin yunan nikleri kullanarak türk sitesine yapılması da düşündürücü...
| jb | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 13:32 |
@jb, evet yapilan mynet'in hacklenmesi olsaydi hakliysin. hack piyasasi dedigin , orta okul ve lise doneminde olan cocuklarin ugrastiklari seyler icin bulunduklari ortama verdikleri bir isimdir. eger yaptiklari isi mynet dnslerinden birisini hackledik olsaydi. o zaman lamerlik demek ayip olabilirdi. ama bu durumda degil. bir dünya bilinir bilinmez dediklerini ogrenmeden lamer dedigim icin bana laf etmesini bilmissin ama. tabi bu da farkli bir durus olsa gerek. sen halen yunan nickleri konusunda dusunmeye devam et.
| ryan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 14:11 |
altı üstü mynet canım, yormayın kafanızı :)
herkesin bildiriyi gönderdiği sırada editörleri merak ediyorum :))
| Buremba | |
|
|
(1 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 14:42 |
ZeberuS, Redworm ve Societa bunların anlamı nedir arkdaşlar mademki türksün ???
| ergin53 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 18:14 |
son kampanyasi olan "snrsz" ile kasindilar. orda burda fikir kopyasi yaptilar, hackerlar ise durumu sezdi ve olaya el koydu. binevi darbe yaptilar (:
| Vista | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 18:21 |
ryan adamım burası ego tatmin etme yeri değil bence.sen hack piyasasına hackten anladığın kadar bakabilmişssin ve hacki 14-17 yaş veletlerinin yaptığı uğraş olarak göstermişsin.ben ise bunu yapanların en azından o dediğin piyasada bulunmayacak kadar işin içinde olan insanlar olduğunu ve üstat olmayabilirler belki ama hackerlerin yapamadıklarını yaptıklarını söylüyorum.hack acımanın olmadığı bir itibar yıkma dünyasıdır vede sonuç stratejiden daha önemlidir.orada mynet hacked yazıyor sen hala lamer onlar diyosun.bu laflarımı sadece sana değil ne zaman biri çıkıp büyük bir hack yapsa orada kendini gösteren ciğere uzanamamış büyük kitleye söylüyorum
not:bence iki sonuç var birincisi mynet hacklenmiştir ve itibarı yerlerdedir.ikincisi yabancı nikler kullanmak karizma olmaktan çıkmış can sıkıcı bir noktaya gelmiştir.
| jb | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 19:50 |
...yabancı nikler kullanmak karizma olmaktan çıkmış can sıkıcı bir noktaya gelmiştir.
çok sıkıcı, hem de çook...
mecburen niklerinin altına "türk hackerlar" diye açıklama yapmak zorunda kalmışlar. :p
| cok yasa kamil | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 20:06 |
bildirgeÇ'de bu hep olur aynı bildiriyi bir kaç kişi gönderir ve bildirgeÇ bunlardan ilkini onaylar diğerlerinede bir e-posta gönderir nazikçe "arkadaşım böleyken böle oldu" der bu gönderilen e-posta otomatiktir cevap verilmez (:
altı üstü mynet yani olabilir açıklları mevcutmuş adamlarda dalmış işte.
geçmiş olsun.
şuradada bi video var konu ile alakalı.
| taninmayan-94903 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 20:31 |
yahu mynetin derdi sizmi gerdi tamam hacklendi (veya ne oldu ise) bitti olay tartışmanın lüzümu yok daha diğer bildirilerde birbirinizin suratına balacaksınız sonra =p
evet wolkan altı üstü mynet yanı ;)
| TuruncuYengec | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 21:22 |
merak ediyorum bildirgeç hack lense ne yaparız. kime bildirir, nasıl yorumlarız. bu arada bu hackçilere bence fazla laf atmayın sonrası
hack getire
| iygadem | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Nisan 2007 22:53 |
22 Nisan 2006.acaba mynet geçen sene mi haclendi?mesaj yazdım ama düzeltmediler.
Mynet in bir gün hacklenebileceğini düşünüyordum zaten.
Mynet in sağlam bir portal olduğunu düşünmüyorum , neden bu kadar tutuluyor anlamadım bi türlü.Hackerler bizim maillere bakmamıştır İnşallah
| hayrix | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Nisan 2007 02:16 |
@hayrix
Yılı yanlış yazmışım. Elbette 2007 olacak :)
Düzeltip tekrar gönderdim.
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Nisan 2007 11:31 |
oldu bitti ama internet üzerinde şu görüntüye denk geldim bakınız :)
| ArAnAnAdAm | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Nisan 2007 13:29 |
@jb, ryan'in yazdiklarina verdigin tepkiye bakarak, ben de bir kez aciklama ihtiyaci duydum.
mynet.com hack'lenmemistir. hack'lenen ttnet'in dns serverlaridir. ttnet'in dns serverlarini hackleyerek, "mynet.com" domain'ini, o "hacked by zivizivi" yazan sitenin host edildigi server'a yonlendirmis bulunuyorlar.
turkiye'de birden fazla servis saglayici olsaydi, ttnet kullanmayan herkes mynet.com sitesini gayet duzgun bir sekilde gorebilecekti.
mynet'in guvenlik bazinda herhangi bir problemini ortaya cikarmis bir eylem degil.
| glitch | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Nisan 2007 23:55 |
Şunu anlayamıyorum, hacker ne demek ?
Böyle ergenlik çağında, kendini kanıtlama aşkıyla yanıp tutuşan gençlerin yaptığı saçma sapan eylemleri tebrik ediyor, televizyona hacker diye çıkarıyorlar. Bu tip olayların gün geçtikçe çoğaldığını siz de görüyorsunuz mutlaka. Bence takdir edilecek birşey yok ortada.
Bir ton rivayet var mynet.com hakkında. XSS ile mynet.com 'un domain contact bilgilerindeki adminisrator mail adresine ulaşıp domain kontrol paneline girdikten sonra sadece dns yonlendirmesi yapıldığı söyleniyor, ttnetin DNSlerine poisoning yapildiğini söyleniyor (ki ben hacklendiği sırada centralops.net'den dns sorgusu yaptım, Sistemnetteki sunucuyu gösteriyordu bu ttnet konusuna güvenmiyorum)mynet'in ana sayfasına sql injection açığı bulunduğu söyleniyor. Hacker olabilecek potansiyele sahip insanların amacı olmadan herhangi bir mesaj iletmeden bir web sayfasına müdahale edeceğini hiç sanmıyorum. Hacker dediğiniz bu cocuklardan bir tanesi ile daha once bir arkadaşımın msn şifresini yine XSS yontemi ile çalması sonucu tanışmak zorunda kaldım. İnanın mynet de bu cocugun nickini görmek şaşırıttı beni. Sizce gerçekten hacker olabilecek (wikipediadaki tanımı bir okuyun bence ) potansiyele sahip bir insan bu kadar basit işlerle uğraşırmı ? Ha bu arkadaşlara illa ki bir sıfat vermek istiyorsanız burdan buyrun.
Her ne şekilde olursa olsun amaçsız yersizce yapılmış bir hareket ve insanlar bunu takdir ediyor. Bence çok yanlış... (ayrıca yunan turk meselesini bilemem de Ryan 'ın bu çocuklar hakkında fikirlerine tamamen katılıyorum.)
| maniaction | |
|
|
(1 puan) |
|
| 26 Nisan 2007 11:26 |
Jb, burasinin neresi oldugunu kusura bakma ama aftermath2000.org'dan beri uyesi oldugum icin senden daha iyi bildigimi soylemek zorundayim. hack konusuna gelince, bu konular konusunda da belki ukalaca gelicektir ama gayet fazlasi ile bilgiye mevcut olup, bir cok "hacker" diye tanimlayip, agzinin suyunun aktigi insanlarla cok yakin arkadaslik bagim vardir. sidik yaristirmak istemiyorum. ama lutfen karsindaki insana saldirmadan yorum yazmayi ogren. eksik bilgin oldugunu dusundugum icin aciklamali olarak aslinda neyin hacklendigini izah etmeye calistim. anlayanlar var cok sukur, ama senin anlamayip saldirman pek hos olmamis. uzanamadigim bir ciger olarak gormuyorum yapilan isi. tam tersi uzanmayi bile tercih etmedigim, uzerine sinek konmus pis sakadat dukkanindaki ciger olarak gordugumu soylemeliyim. ben tasarimciyim, hack konusunda da bilgim hayli fazla, okuyarak bunu edinmistim zamaninda. amacsiz yapilan bu davranislari evet halen lamerlik olarak gordugumu uzerine basa basa yineleyebilirim. dimitri vardi bir zaman once, microsoft "serverlarimizi cok guclendirdik" seklinde bi aciklama yapmis, ayni gun sabaha karsiydi sanirim, dimitri microsoft'u hackleyip sitesinin ana sayfasina "britney spears'in isvicre konseri harikaydi!" seklinde bir yazi yazmisti yanilmiyorsam. ve ben "haha kapak etti" demistim. cunku adam hakikatten hacklemisti ms servelarini, bir yonlendirme felan yapmamisti mynet olayi gibi. peki ya mynet durumu? idrak edemiyorsun sanirim ama dns yonlendirmesini hack olarak gormek, afedersin ama komik. daha fazla tartismak istemem seninle. boyle devam et.
| ryan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 27 Nisan 2007 19:33 |
Ya Ne Saçmalanıyor Bu Nette Böyle ...
Ne TTNET 'i Ya , Hiçmi Bişey Bilmiyorsunuz , Mynet.Com a Whois Çektiğinizde dns.mynet.com u yazıyordu , DNS ler Değiştirildi Başka Biyerden Host Açıldı . Yurt Dışından Niye Hackli Gözukmuyor Diyenlere İse Modemlerinin Fişini Çekip Tekrar Taksalardı Sitenin Hackli Oldugunu Görürlerdi . DNS Değişiminin Tam Yerine Oturması İçin Aradan En Az 24 Saat Geçmesi Lazım ki 1 Saatte Sayfayı Hackli Görenler de Var Görmeyenlerde Var, Dediğim Gibi ttnet İle Alakası yok , mynet.com Başka Makinaya Aktarıldı .. !
TTNET ' ile alakalı olsa Neden Mynet.com a Yapalım Sadece , google.com.tr Var Ve daha Bir Sürü Site Var ...
Buna Nasıl hack Denmiyor Anlamıyom , mynet.com Alan adı Tranfer edilecekti ama şirket bizden önce başka hesaba aktardı , Hackte olabilecek en Son seviye DNS nin Değişmesidir Ya , Ne DB Kalıyor Nede Başka Bişey Site Tamamen size Kalıyor Daha Neyin Tartışması Var Anlamıyom ki ... !
| ZeberuS | |
|
|
(0 puan) |
|
| 29 Nisan 2007 18:00 |
hahaha ölcem şimdi gülmekten burda.
| maniaction | |
|
|
(0 puan) |
|
| 30 Nisan 2007 15:54 |
gerçek bir hack olayı olması için server ın roketatarla yokedilmesi gerekir bence hahaahhaha
| ufopilotu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 01 Mayıs 2007 00:36 |
Daha kendi sitesinin güvenliğini sağlayamayan bi sitenin mail sahibi üyelerinin e-postalarının güvenliğini nasıl sağlar..?
ayrıca hala mynet kullanan var mı??
hotmail, yahoo, gmail arasında mynet kullanan varsa, zuhahahahahaha diyorum.. ((:
| thames | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Mayıs 2007 09:07 |
google de gizli bir açık keşfettim ! :(
geçen gün okuldan, bir kız arkadaşıma
ödevle ilgili kaynak sitelerin linkerini yollamak için
google dan "site:" ve sadece özel arama tanımla
siteleri araken kullanılan (") lama işaretleriyle
arama sonuçlarını mail olarak yollayacakken
adres satırında oluşan veriyi yollarsam daha iyi olur duşüncesiyle
4 tane google adresini not padte düzenlerken birden
gördüğüm bir şeye inanamadım !
oda şuydu
arama sonuçlarının belli bazı noktalarnda bir
ID tanımlaması geçmekteydi !
sonra aynı sorunçlar ie dede çıkıyormu diye
log-in olmadan ie ya açtığımda ise
bu ID tanımlamasının olmadığını fark ettim !
sanıyorumki google bu konuda kim kime ne link veriyor
diye bir izleme yapıyor !
neyse diyerekte ie den çıkan linkleri mail olarak
kız arakadaşa yollarken
aklıma düşen şüpeyi denemek için
firefoxtan çıkan id li arama satırına
deneme 1.2.3. tanımlamasını girerek !
kız arkadaşa yolladıktan sonra !
telefon açtım ödev ile ilgili linkleri yolladımı söyledim.
işim bitmişti ! dışarı çıktım 2 saat sonra pc başına geçtiğimde şunu fark ettim !
Google Web History baktığımda ise !'
kendi pcden girmediğim sayfanın ... ! :(
(aşağıdaki örnek : gerçek verilerimi içermemektedir !)
http://www.google.com/...ff&ie=UTF-8&rlz=1A7BCL_trTR224TR234
bu şu demek 3 bir şahıs pislik olsun diye
eğer sizin G ID nizi bulur ise ve
Web History kısmınız kapalıysa !
google yapmadığınız aramaları bile bir şekilde !
indexliyor olabilir. !
yani yapmadığınız bir şeyden sorumlu olabilirsiniz '!
| X01R[pilli_silinen_hesap] | |
|
|
(0 puan) |
|
| 18 Ocak 2008 11:26 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.


