Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan hafif.org'da: "Edebiyatımızın Kadın Kahramanı; Halide Edip Adıvar"

engel
engel

Youtube, Wordpress, Google Groups derken sıra sonunda Myspace ve Last.FM'e geldi. Gün içersinde bu iki siteye giriş yapanlar şu yazıyla karşılaştılar;

Bu siteye erişim mahkeme kararıyla engellenmiştir.

T.C. Beyoğlu Cumhuriyet Başsavcılığı'nın 26.06.2009 tarih ve 2009/45 sayılı kararı gereği erişime kapanmıştır.

last.fm
last.fm

Daha önceki kapatmaları ve bu iki siteninde müzik&video içerikli olduğunu hesaba katarsak, bu davayı açan kişi veya kurumu tahmin etmek hiçte zor değil. Zira bu kurum müzik endüstrisinin yayın ve telif haklarını koruyan ve takipçiliğini yapan Mü-Yap'tan başkası olamaz. İsmini korsan mp3 sitelerini tek tek kapatarak duyuran bu oluşumu sanatçıların telif haklarına bulduğu bu eşsiz yöntem dolayısıyla tebrik etmemiz gerekiyor sanırım(!) Öyleki Türkiye'de bile milyonlarca kullanıcısı olan Myspace ve Last.FM'i kapatmak, Mu-Yap adına sanatçıların telif haklarının korunması için yapılabilecek en uygun hareket olmalı(!) Bu arada sitelerinde "TÜRKİYE İNTERNET ERİŞİMİNDE AVRUPA'NIN 7.Sİ" haberinin bulunduğumuz durumla karşılaştırınca ne diyeceğimi bilemedim açıkçası.

myspace
myspace

Her iki siteye de tıpkı muadilleri gibi OpenDNS ile ulaşılabilmekte. Last.FM'de şuan itibari ile dil seçeneğini Türkçe harici başka bir dil olarak değiştirmek bile engeli ortadan kaldırıyor.

Bol engelsiz günlere!

Spacer
Spacer
 | 45 yorum var 
 | 20 Eylül 2009 11:20 

Yorumlar

bende bir sorun yok?

bcaglar  |  (-3 puan) 20 Eylül 2009 11:39

Internet, insanların her geçen gün gittikçe artan "üretilen bilgiyi saklama/paylaşma ve ona kolayca ulaşma" istekleri sonrasında ortaya çıkmış bir iletişim ağıdır. İnternetin tanımı buymuş..

SESEBİAN.COM Güncel konuların paylaşıldığı internet günlüğü.
sesebian  |  (0 puan) 20 Eylül 2009 12:42

songbird kullanıyorsanız sorun yok, songbird ile girilebiliyor last.fm e.

alpers  |  (1 puan) 20 Eylül 2009 13:37

ttnet bişey yaptığını zannedip övünüyordur şimdi yazık valla

Ckare.NET Wordpress, jQuery, Gooogle, Google SEO, C#, Ajax
SawioN  |  (1 puan) 20 Eylül 2009 14:44

ya mü-yap sanatçı hakkı koruyacaksa eğer gitsin pazarlarda korusun sanatçı haklarını. bizim orda pazar günleri bir pazar kuruluyor. pazar bir yerde kesiliyor kesilen yerde 3 araba zabıta var. sonra pazar devam ediyor. bu aranın çok uzak değil hemen 10 -15 metre aşağısında korsan cd kaset satan emek hırsızları var. gitsin onlarla uğraşsın !

firederick  |  (1 puan) 20 Eylül 2009 15:05

mashableada çıkmışız hadi hayırlı olsun. temelli rezil olduk!!!

www.tarihblogu.com
ashqiya  |  (2 puan) 20 Eylül 2009 16:14

ttnet müzikle yakından ilişkili olmalı. yasal olmayan hiç bir içerik yok halbuki bu sitelerde. eğer yasal olmayan birşeyler için kapatılıyorsa ilk önce google'ı kapatlamaları gerekiyor. yemez ama işte :D 2. de facebook sonra msn,yim yasaklanmalı. hak böle sağlanırdı ama işte... ayrıca pisho benden hızlı çekmişin silahı :D

feveran  |  (0 puan) 20 Eylül 2009 16:44

ben ulaÅŸabiliyorum hehehehe:))

knnplt  |  (-3 puan) 20 Eylül 2009 16:50

TTNet kendi rakiplerini zaten ancak böyle elage edebilir. Müzik ve video servislerinin birşey olmadığı görülüp, diğer sistemlere kaçınca başka çare kalmadı kapattı. İnternete sansür değil, hız gerek..

youngwe  |  (3 puan) 20 Eylül 2009 18:07

en güzel yorumu ekşi sözlükte "random word" yapmış bence..

"
myspace'in yanlış anlaşılması yüzündendir.
(bkz: amateur)
(bkz: hard) *
-ahmet abi hard deyü amatör deyü ne yapayım?
-kapa abi.

"

www.DjarumTurk.net
Serhat7  |  (4 puan) 20 Eylül 2009 19:14

demek ki neymiş; ''Az gittik, uz gittik, dere tepe düz gittik. Geri dönüp baktık ki, bir arpa boyu yol gitmişiz'' !!!
masal gibi...
masal tadında bir ülkede yaşıyoruz.
tadını çıkarın!!!

biSGen--bLoGSPot .... YaratıcıDrama ... biSGenMySPACE NON-SCHOLA-SED-VITA-DISKUMUS!
biSGen  |  (3 puan) 20 Eylül 2009 23:54

gerçek kapatılma sebebini doğrusu merak ediyorum. eğer muyap ise last.fm'in legallik konusunda çok titiz olduğunu sanıyordum.

yineden.blogspot.com hiç irfan kalmamış
yineden  |  (0 puan) 21 Eylül 2009 00:34

@ttneti eleştiren arkadaşlar bu işteki mantığı söyleyebilirlermi adamların işi internet satmak tamam bende tt yi sevmem her gün peşinden sayarım ama bu işin tt ile uzaktan yakından alakası yok üstüne üstlük ttnet in zararınadır bu gibi sitelerin kapatılması,

ayrıca bu gibi erişim yasakları mahkeme, telekomünikasyon kurumu, iletişim başkanlığı, ulaştırma bakanlığı gibi kurumlarla ilgili.
Müyap Ahmet Mehmet gider dava açar erişime kapattırır ve Türkiye içerisindeki tüm internet erişim altyapılarında gerek DNS bazlı gerek ip bazlı engellenir (gerçi son düzenlemelerle ip engellenmesi kaldırıldı sanırım) herneyse,

yanlış anlaşılmasın TT net i yada kapatılmayı savunduğumdan değil tamamen yanlış bi bilgi var ben TTnet olsam ve elimde olsa kesinlikle kapatmam niyet çünkü kotalı internet satıyorum....

Umarım yakında daha şeffaf bi internet anlayışına kavuşuruz müyap ikna olmuyo sanırım bu işi bu yollarla engellenemeyeceğine. Giderim bi domain alırım whoisine de Alexander Grambel yazarım yine yayınıma devam ederim suya sabuna dokunmadan değişen isim olur yani...

Maymundan gelmedik ama maymuna gittiÄŸimiz kesin :)))
programmer  |  (2 puan) 21 Eylül 2009 01:13

ben opendns kullanıyorum ve bu sitelere rahatça ulaşabiliyorum.

turkuas  |  (0 puan) 21 Eylül 2009 02:08

zannedersem arkadaşlarıın kastettiği ttnet müzik.

tespih  |  (0 puan) 21 Eylül 2009 02:14

Bildiğim kadarıyla kararı hakim verir. Oysa yukarıda "mahkeme kararıyla" aşağıda ise "cumhuriyet başsavcılığının ... kararıyla" diyor. Kararı veren mahkemenin hakimi mi yoksa savcı mı? Enteresan ve komik ya :)

Ha bir de illegal müzik gerekçesiyle kapatıldığını düşünmüyorum. Birileri kendine oradan bir site açıp suç sayılacak ses dosyaları (kayıtları filan) da paylaşmış olabilir. İyi de "neden o siteyi değil de direk myspace'i kapatıyor" derseniz; memlekette subdomainlere değil domainlere erişim engeli konuluyor.

Buna benzer (subdomainden dolayı domainin engellenmesi) bir engelleme daha olmuştu. ADD'nin şikayetiyle googlepages'ten oluşturulan ve içeriğinde Atatürk'e hakaret edildiği iddia edilen bir site nedeniyle googlepages da erişime engellenmişti.

Kimse ben oynarken elime konuşmasın. Biz tarihe tanıklık etmek için ifade vermeye geldik. Baş, başaltı, müselles, kapış serbes'te sıramızı savdık.
UVERCANKi  |  (1 puan) 21 Eylül 2009 02:48

bir şey değil şimdi burada yazılan her şeyi bir insan yazıyor ve herkesin de kendine göre her yazıda bir hakkı var, ister misiniz yarın öbür gün bildirgeç'i de kapasınlar... aslında burada da sanatsal şeyler paylaşılmıyor değil :) hani... hayırlısı olsun artık demeyi bir kenara bırakıp bilgisayarımızdaki host dosyalarını kurcalamasaydık şimdiye kadar kimbilir nelerden haberimiz olmayacaktı... allah akıl fikir versin diyorum....

bildirgeç'i seviyorum...
ONALTIKIRKALTI  |  (0 puan) 21 Eylül 2009 02:52

Dur bakalım, kapattırmak istediğim birçok site var... İçine birkaç türkçe müzik eklerim, sonra da müyap'a şikayet edrim, kapatırlar. he he he :D

darkhorn  |  (1 puan) 21 Eylül 2009 03:16

Konu içerisinde yeri gelmişken, TTnet siteleri çok basit bir şekilde yasaklıyor.

Dikkat..
Çok basit ayarlar ile bu engellemeleri aşabilirsiniz. Ancak, yaptığınız işlemin illegal olduğunu asla unutmayınız. Size internet sağlayan firma (ISP) tarafından bu kayıtlar çok rahat bir şekilde çıkartılabilmektedir. OpenDNS kullanmak vb yasağa karşı davranışların ileride, hiç beklemediğiniz bir davada veya soruşturmada alehinizde delil olarak kullanılabileceğini unutmayınız. Örneğin: telif hakları davası.

"I have no special talent. I am only passionately curious." - Albert Einstein
axanc  |  (-1 puan) 21 Eylül 2009 03:53

axanc, başbakanın "ben giriyorum, sizde girin" demesiyle giriyoruz biz :D

pisho  |  (4 puan) 21 Eylül 2009 11:34

@pisho :-) Dogru demissin de. Suça teşfik edenin kimligi, suçluyu kurtarmaz. Ama burasi Turkiye tabi, belli de olmaz.

Bunlari soyleme amacim, internet dunyasina yabanci olmayan kisiler icin her ne kadar kolay gelse de bu gibi seyler yasaya aykiri ve tipki telif haklari ve marka konusunda oldugu gibi sonradan basiniza cok buyuk dertler acabilir. Konu hakkinda bilgili olmakta fayda var.

Bunca insanin girdigi sitelere ait kayitlarin tutulanayacagini dusunuyorsaniz da cok yaniliyorsunuz. :-) Hem kayitlari tutmasi, hem de kayitlar icinde arama yapmasi cok kolay. En basit olarak 208.67.222.222 adresine udp paketi gonderenler dedi mi, butun opendns kullanicilari gume gidiyor.

"I have no special talent. I am only passionately curious." - Albert Einstein
axanc  |  (0 puan) 21 Eylül 2009 11:57

Türkçe karakterler konusunda kusura bakmayın lütfen.

"I have no special talent. I am only passionately curious." - Albert Einstein
axanc  |  (0 puan) 21 Eylül 2009 12:01

böyle giderse girecek site kalmicak
zaten zor giriyoruz nete hep kopma hep kopma
sağolsu ttnet ne diyim Allah'ten interneti yasaklamıyorlar:D :D

microkeys  |  (0 puan) 21 Eylül 2009 12:15

tahsin: yavrum fiyatları düşürdük, yurtdışı çıkışını azaltmamız lazım.
muharrem: amirim vidyo sitelerini kapattırdık. şimdi en çok kullanılan siteler (listeye bakar) feysbok, maysbok bişeyler var. millet müzik dinliyor oralardan müdürüm. napalım?
tahsin: feysbuku kapama bizim kız kafamın içine eder sonra. yavrum bak işte diğerlerinden bir iki tanesi için söyle dava açsınlar kapatalım. millet mp3 dinlesin, bizim müzik sitemiz var ordan dinlesin.. çözüm geliştiriyoruz biz.

skid  |  (2 puan) 21 Eylül 2009 12:53

sansürcü devlet, sansürlü internet =) komik durum bu konuya çok yabancı olan yabancılar =) gülüyorlar bize

firatmakar  |  (0 puan) 21 Eylül 2009 13:06

eyvallah... tamam... gerçekten kötü niyetli insanların aleti olup da onların haksız yere kazanç elde etmesine göz yummayalım.
bu doğru bir düşünce.

adam gecesini gündüzünü verip aylarca çalışmış belki de bütün parasını varını yoğunu bir müzik albümü yapabilmek için harcamış şimdi ben onu bulup da indirirsem ve kopyalayıp kopyalayıp sokakta ya da dükkanda satarsam bunun o adamın evine girip de bir şeyini çalmaktan farkı yok... buraya kadar doğru...

ama radyo gibi dinlenilen (hatta çoğu zaman 30 saniyelik bir örnekten başka bir şey dinletilmeyen) herkesin kullandığı yasal bir siteye bağlantımı kesmeye de hakları yok...

lastfm de böyle myspace de...

girersiniz bir hesap oluşturursunuz ve o sitenin verdiği hizmetlerden sitenin belirlediği oranda yararlanırsınız.

eğer siz kendi kendinize bunu bir şekilde kötü amaçla kullanırsanız bu o davranışı sergileyen insanı bağlar, benim hizmet almamı niye engelliyorsunuz?

yok eğer bu siteler yasalara uymuyorsa gitsinler uluslararası ticaret mahkemelerine başvurup onları kapattırsınlar... öyle değil mi madem ortada bir haksızlık var o zaman gidip haklarını arasınlar... kanunsuzluğu kim yapıyorsa onu cezalandırsınlar...

çinlisinden finlisine amerikalısından afrikalısına kadar herkes girecek ben yasaklanacağım işte bu tam bize göre ben yaptım oldu mantığıyla uygulanmış acayip bir hukuk(!) yöntemi ve saçma olan da bu...

bence o şirketlerin burada hizmet vermesini engelleyen bu kurumları yabancı ülkelerdeki uluslararası mahkemelere verip cezalandırmak ve böyle keyfi uygulamalar yapmalarını engellemek lazım...

bildirgeç'i seviyorum...
ONALTIKIRKALTI  |  (1 puan) 21 Eylül 2009 13:19
"Ben giriyorum, siz de girin!"

Bir Türk büyüğü, M.S. 2009
"Koymuş posta kutusunun üzerine, dedim, sör, kablonun, wayırlısın olmadığı yerde, nasıl bağlanıyorsun?
...
Yedek kulübesinde bile gördüm!"

Tugay KerimoÄŸlu, M.S. 2009

3G'ye mi geçsek komple, bizde de beyin yok, ama bağlanıyoruz, elhamdürillah...
Bu tarihe notumdur.

karlsvogna  |  (0 puan) 21 Eylül 2009 20:26
böyle giderse girecek site kalmicak
zaten zor giriyoruz nete hep kopma hep kopma
sağolsu ttnet ne diyim allah'ten interneti yasaklamıyorlar:d :d

@microkeys ya kopma nerde oluyor bi türlü anlayamıyorum insanların nankörlüğü mü acaba bu ttneti savunacak falan değilim de senelerdir kullanıyorum daha 1 kez ya 1 kez kopma olduğuna şahit olmadım..

@karlsvogna ya 3g de gol gibiymiÅŸ diyollar :)

firederick  |  (-2 puan) 22 Eylül 2009 01:26

gidin bir siteye program diye porno linki yollayın şikayet edin kapasınlar düşünce tarzı bu bi kullanıcı gelmiş uygunsuz video yüklemiş diye youtube un myspace in facebook un günahı ney hizmet vermekten başka gerçi faceye bişey olmadı (HENÜZ) :)

Ckare.NET Wordpress, jQuery, Gooogle, Google SEO, C#, Ajax
SawioN  |  (0 puan) 22 Eylül 2009 01:34

"sansürcü devlet, sansürlü internet =) komik durum b" demiş arkadaşımız ama sansürcü olan devlet değil subdomaine değil de domaine erişim engeli koyan telekomünikasyon sistemidir.
www.abc.com/xyz
sitesine eriÅŸimi engellemek yerine
www.abc.com a eriÅŸimi engelleyen teknik sistemdir.

Kimse ben oynarken elime konuşmasın. Biz tarihe tanıklık etmek için ifade vermeye geldik. Baş, başaltı, müselles, kapış serbes'te sıramızı savdık.
UVERCANKi  |  (0 puan) 22 Eylül 2009 02:28

bence interneti kapatalım, insanların bilgisayar kullanmalarını engelleyip tüm bilgisayarları toplayalım, mp3 player yasak olun, kaset ve cd çalar üretimine teşvik kredi verelim...

mesela helal player gibi fikirler bekliyoruz kendilerinden

bakalım bu kafayla nereye kadar gideceklerini sanıyorlar.

kurtgozlu  |  (1 puan) 22 Eylül 2009 16:08

İnsanların özgürlüğünü kısıtlıyorlar ya ben bunlara karşıyım ama ne yarsın ki?

www.bilgiliblog.bir.tc
bilgiliblog  |  (0 puan) 22 Eylül 2009 18:29

@kurtgozlu helal haram! Ne alaka dostum mü-yap haram oluyo diye mi engelliyo acayipsiniz her yerde dini karalamaya çalışarak, sakız ederek, oyuncak zannederek ne geçiriyosunuz elinize Allah akıl fikir versin ne diyim (?) (!)

Maymundan gelmedik ama maymuna gittiÄŸimiz kesin :)))
programmer  |  (0 puan) 22 Eylül 2009 18:47

MÜYAP'ın ilk nanesi değil bu ve bu yasal boşluğu iyi bildiklerinden sürekli kullanıyorlar. Bence artık inadına torrentlerde, gnutellada ve paylaşılabilecek her yerde türkçe/yabancı mp3 paylaşımını artırmalıyız. Herhalde bazı şeyleri anlamaları için bu gerekiyor.

she hates me  |  (0 puan) 23 Eylül 2009 01:50

yurtdışında yaşıyorum, ve türkiye de bu kapatılma konularını duydukça içim kan ağlıyor. herkes bi şekilde konuyla ilgili atıyor tutuyor ama icraate geldimi herkes kulağının üstüne yatıyor. bilgi paylaşımına engel olunması, demokratik haklarınıza saldırıdır. avrupada, amerikada böyle bir durum yaşansa insanlar sokaklara dökülür, örgütler kurulur karşı davalar açılır. ama milletimiz atıp tutmayla bu işler çözülcek sanıyor. bu site şundan kapandı suçlu şu, haklımı haksız mı derken her gün bi site daha kapanacak taki siz buna dur diyene kadar.

mobaran  |  (1 puan) 23 Eylül 2009 06:48

Konuyla ilgili Pirate Party kuruldu zaten.

"I have no special talent. I am only passionately curious." - Albert Einstein
axanc  |  (0 puan) 23 Eylül 2009 10:01

açılacak mı yeniden kapanma nedeni tam olarak bilen var mı myspace nın ve lasf.fm ilişkisi ne.

http://www.ay-isigi.net/
ayisigiforum  |  (-3 puan) 23 Eylül 2009 13:32

myspace ile last.fm ilişkisiyle alakası yok bu kapanmaların..

firederick  |  (0 puan) 23 Eylül 2009 14:38

Son baskı...

Sorun Last fm ve Myspace Müyapa bağlı sanatçılara teğlif hakkı ödememesiyle ilgiliymiş

yurt dışındaki benzer bazı kuruluşlara bu ödeme tıkır tıkır yapılıyorken bugüne kadar müyapa (yani ülkemiz sanatçılarına) hiçbir ödeme yapılmamış.

bu durumda biraz haklı bir gerekçe gibi kapatılmaları

programmer; "helal player" playerin başına helal koyunca hakkaten dini de içine katmış gibi duruyor haklısın ama benim aklımdan geçen bu değildi

gün gelecek sadece "yasaldır" damgalı müzik parçalarını çalan yazılımlar bilgisayarlarımıza şart koşulacak bunun dışındaki playerler suç sayılacak gibi bir ütopyaydı -ki bu gerçeğe hiç de uzak değiliz

neticede bu iki kuruluş yerli sanatçılarımızın teğlif hakarını ödemiyorsa (ki biz ödüyor biliyorduk) söyleyecek sözüm yoktur

bireysel kullanıcı bilgisayarına bi şekilde müzik depolar yasal veya değil ama bu kuruluşlar bunu yapmamalı

kurtgozlu  |  (0 puan) 23 Eylül 2009 18:07

@kurtgozlu helal haram dini terminolojiler ve sen ister dolaylı başka bişeye gönderme yap ister yapma helal ve haram din ile ilgilidir o yüzden iyi olmuyor bu tarz söylemler...

bu arada telif mevzusu hem haklı hem haksız yanlara sahip bişey, yani ben birinin klibini youtube de yayınlayınca bu telif olamaz zaten halka açık TV lerde falan yayınlanıyor, veya myspace de klip yayınlayınca ama direkt dijital bir dosyayı paylaşmak ister hoşumuza gitsin ister gitmesin telif oluşturur burda sanatçılara düşen görev mp3 formatlı yasal parçaların internet üzerinden cüzi fiyatlara halka sunulmasını sağlamak. Yani eminim sevdiği satnatçının albümü internette mp3 formatıyla 3-4TL olsa kimse almam demez CD si zaten 10TL civarında. Amerika ve avrupa yıllardır zaten uyguluyor bu yöntemi... Müyap ın ki de af edersiniz b*k yemek koca siteleri katlediyolar...

Maymundan gelmedik ama maymuna gittiÄŸimiz kesin :)))
programmer  |  (-3 puan) 24 Eylül 2009 00:54
hedede  |  (0 puan) 24 Eylül 2009 09:54

@hedede
bakım olabilir gayet de normaldir. Ve günler sürmez heralde bazen dakikalar sürer. Bana hiç rast gelmedi. Yıllardır da kullanıyorum. Eğer "şükrü abi bi dalgaya alalım şu interneti bi 10 dk keselim millet bize sövsün" mantığı işliyorsa bilemem..

firederick  |  (0 puan) 24 Eylül 2009 12:17

arkadaşlar adamlar telif hakkı ödemedikleri için kapatıldı. özgürlük deyip duruyorsunuz. özgürlükler başkalarının özgürlüklerine tecavüz ettiği anda biter. bu sitelerde başkaların hakkı olan telif hakkının vermediği için bitti. ttnete gelince onlar yasaklamadı ki sadece kararı uygulamakla yükümlüler. bence sorup öğrenmeden yanlış şeyler yazıp bu işten para kazanan insanları üzmeyin.

atom pili  |  (-1 puan) 24 Eylül 2009 13:36

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu