Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 22dakika.org'da: "Necessary Roughness -- Tanıtım"

\
Norveç'te bulunan Bergen Üniversitesi çalışanlarından Dr. Tom Eichele, insanların neden hata yaptıklarını ve bu yapılan hataların öncesinde beyinde neler olup bittiğini sorgulayan bir araştırma yaptılar. Bu araştırma sonuçlarına göre; beyin o hata anından yaklaşık olarak 30 saniye öncesinde dinlenmeye geçiyor. Bu evrede beyin bilgi alamıyor ve verimli çalışamıyor... Eichele, çok hayati kararlar alan çalışanlar için bu süreci (hata yapma sürecini) önceden haber veren bir uyarma sistemi içeren bir alet yapılabileceğini ve bunun 10-15 yıl içinde piyasada bulunabileceğini de belirtti. Söz konusu araştırma PNAS dergisinde yayımlandı.
Spacer
Spacer
 | 15 yorum var 
 | 28 Nisan 2008 12:21 

Yorumlar

agurbuz, teşekkür ederim!

my way or the highway!
makaleci  |  (0 puan) 28 Nisan 2008 15:07

bildiri için ben teşekkür ederim:)
(nikinin hakkını veriyorsun bizde tutuyoruz)

Norveç'teki Bergen Üniversitesinden Tom Eichele, "Beynin biraz molaya ihtiyacı olduğunu söylediği ve sizin o anda hiçbir şey yapamadığınız böyle bir durum söz konusu" dedi.

agurbuz  |  (0 puan) 28 Nisan 2008 15:16

Hatalar yaratıcılığı besleyen en önemli unsurlardan biri. Mutasyonların evrimin alt yapısını oluşturması gibi, hatalar da çoğu zaman yaratıcılığın ve buluşçuluğun altyapısını oluşturuyor. Bir sürü örneği var. Hatasız olmak istemezdim doğrusu. Tabii hatasızlığın bir avantaj olabileceği çok iş ve alan var, o ayrı.

realidad  |  (0 puan) 28 Nisan 2008 16:34

böyle bir cihaz olsa bile kullanmak istemezdim, beynin o 30 saniyeye ihtiyacı varki duruyor.

agurbuz  |  (0 puan) 28 Nisan 2008 16:44

eh insan bu nede olsa hata yapmayacakta ne yapacak iÅŸi bu :))

hayat Hay'yla baÅŸlar, Hu'yla biter.
yunusemreklk  |  (0 puan) 28 Nisan 2008 17:29

@agurbuz aynen katılıyorum ihtiyacı varki duruyor. ancak böle bi sistem olursa durmamasını sağlamicak erkenden uyarı verecekmiş. ben yinede hatasız kul olmaz derim :)

d3bugg3r  |  (0 puan) 28 Nisan 2008 18:00

o uyarı 30 saniyelik molayı engelleyecek, aynı kapıya çıkıyor:)
beni korkutan ise kaş yapalım derken göz çıkartmaları. beyin bu sonuçta.

agurbuz  |  (0 puan) 28 Nisan 2008 19:19

aletin yardımıyla mola boyunca çalışmazsın, moladan sonra devam edip hata da yapmamış olursun, fena mı..?

you have too many minds.. have no mind.
durum  |  (0 puan) 28 Nisan 2008 23:24

Çok güzel bir haber, bilimin ilerlediğini duymak süper oluyor!

Aristoteles : Bilim, iyi zamanlarda servet, kötü zamanlarda bir sığınak ve iyi bir yol göstericidir.

http://themt-s.spaces.live.com
tHemT  |  (0 puan) 29 Nisan 2008 01:55

haklısınız, hata yapmak insan hayatının neredeyse bir parçası, sanki hata yapma hakkımız engellenemez diye slogan atabilecek şekilde hata yapma olasılığımızı sahiplenmiş durumdayız:)

ama bu cihazı yapsınlar bence ve orijinal makalede verilen örnek gibi; kule kontrolörü,trafiği kontrol edenler vs. gibi bir minik hatanın yüzlerce hayata mal olacağı anlarda kullanılmalı...

diye düşünüyorum:)

my way or the highway!
makaleci  |  (0 puan) 29 Nisan 2008 10:33

@agurbuz ben engellenicek diye anlamadım, uyarı vericek bir alet geliştirilicek ve uyarıyı alınca karar verme aşamasını 30 saniye sonra yapıcaksın yapıp yapmamak sana kalmış diye anlıyorum ki öyle diyo makalede.. ? sanırsam.. cok da önemli diil bakalım :)

d3bugg3r  |  (0 puan) 01 Mayıs 2008 01:34

sonuçta umarım geliştirilir, bu proje

my way or the highway!
makaleci  |  (0 puan) 19 Mayıs 2008 01:08

Böyle bir alet geliştirilirse (ki bence de geliştirilmeli) o zaman insan beynine aşırı yüklenme olmayacak mı? yani sürekli hata yapmamaya odaklanmış bir beyin sürekli gerilen bir halat gibi olacaktır, belli bir yük, belli bir sınırdan sonra halat elbette kopacaktır. böyle bir durumda insanın insan olmaktan çıkması gibi bir durum da söz konusu çünkü etkilenen organ doğrudan beynin kendisi ve arızanın nerede çıkacağı da öngörülemez.

diye düşünüyorum...

uparlayan  |  (0 puan) 19 Mayıs 2008 02:25

veya tam tersi de olabilir, çünkü insan ve hatta canlıların tümü için geçerli olan bir kural vardır, nereni zorlarsan orası gelişir diye, belki sıfır hata ile çalışan beyinlere de sahip olabiliriz ki bu tür bir olasılık gerçekleşirse eminimki bilimde ve diğer alanlarda insanoğlu çağ bile atlayabilir.

uparlayan  |  (0 puan) 19 Mayıs 2008 02:27

hata yapmama dolayısı ile gerilme ihtimalini belki de bizler geliştiryoruz, biz insanlar...

yani arada sırada hata yapmazsak, geriliriz yaklaşımı belki de bizlerin psikolojilerimizin hataları kabulleniş biçimimiz...

bu proje gerçekleşirse bunun cidden böyle olup olmadığı en azından denenerek anlaşılabilir...

my way or the highway!
makaleci  |  (0 puan) 21 Mayıs 2008 00:32

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu