Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan sinepil.org'da: "Tristram Shandy: A Cock and Bull Story (2005)"

Bilim adamları Sunnyvale (ABD)' den Amsterdam (Hollanda)' a (yaklaşık 10.978 km) 6.7 gigabyte lık veriyi 1 dk dan kısa bir sürede transfer etmeyi başardılar.

Bilgisayarın Geleceği : Süper hızlı Bilgisayarlar
Bilgisayarın Geleceği : Süper hızlı Bilgisayarlar

Bu transfer deki hız saniyede yaklaşık 923 megabits, Diğer bir deyişle dünyadaki ortalama genişband internet hızının 3500 katı. Bu işlem Internet2 network teknolojisi üzerinden gerçekleştirildi. Bu dünya çapında 200 üniversiteden oluşan bir konsorsiyumun yarının interneti için yaptığı çalışmanın bir ürünü. Araştırmayı yapan bilim adamlarının görüşleri ve daha detaylı bilgiye şuradan ulaşabilirsiniz.

Spacer
Spacer
 | 18 yorum var 
 | 24 AÄŸustos 2008 15:53 

Yorumlar

benim bu konuda anlamadığım birşey var. kişisel bilgisayarımızda bile 6,7 gb veriyi 1 dk içinde bir konumdan başka bir konuma aktarmak mümkün değilken (veri yazma hızından bahsediyorum) verinin hedef bilgisayara yazdırılma hızı nasıl açıklanıyor?

nothingrows  |  (0 puan) 24 AÄŸustos 2008 18:02

@nothingrows
kişisel bilgisayarlarda veri kopyalamanın yavaş olduğu doğru fakat bunu aşmanın çeşitli yolları da var. Örnek olarak raid-0 kullanmak. birbiriyle aynı kapasitedeki 2 diski ele alrısak. bunları raid-0 ile bağlamak paralel veri yazmamızı sağlayacaktır. örnek olarak 1mb lık bir dosyayı tek bir diske yazmak yerine 500kb lık 2 parça halinde dağıtarak %40(en az) daha hızlı yazabilir. Ki bu performans artışını ne daha hızlı bir hdd ile ne de sdd ile elde edemeyiz. Görüleceği gibi paralel yazabildiğimiz disk sayısı arttıkça çok daha hızlı veri kayıt süreleri elde edebiliriz.

ths  |  (0 puan) 24 AÄŸustos 2008 19:44

@ths, yani bu adamlar testler esnasında bunun gibi bir teknoloji kullamışlardır mutlaka diyorsun?

nothingrows  |  (0 puan) 24 AÄŸustos 2008 19:49

1 dakikada 6.7 GB veri transferi imkan verebilir ama bunu HDD kayıt hızı sınırlar. Tabi bununda üstesinden gelinebilir. 40 HDD'yi RAID yaparsak ;)

KIFO  |  (0 puan) 24 AÄŸustos 2008 20:38

zaten server tipi sistemlerde kullanılan scsi diskler ile yüksek yazma okuma hızına ulaşılabilir
wikipedide söylendiği gibi ultra640 scsi ile 640mb/sn hıza ulaşılabiliyor.

adeep  |  (0 puan) 24 AÄŸustos 2008 20:50

iyide zaten japonyada 1tbit internet hızı yokmuydu yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum.eğer var ise japonyadaki internet kaç sıfır.

RC1  |  (0 puan) 24 AÄŸustos 2008 20:53

flash belleklerde kullanılan hafıza çipler ve SCSI diskler veri yazma hızı bakımından sata ve ide disklerden daha hızlıdır... üstelik bu gibi "uç" testler için "uç" donanımlar hazırlanabilir. Yukarıda bahsi geçen bildiride veririn doğrudan sabit diske yazıldığı konusunda herhangi bir ibare yok. sadece verinin transfer edildiği söylenmiş. :))

aynshtein  |  (0 puan) 24 AÄŸustos 2008 21:19

aynshtein @

aynen bende onu belirtmek için yorum gircektim, önce sen söylemişsin.

pisho  |  (0 puan) 24 AÄŸustos 2008 21:58

128 gblık bir ram geçici hafıza olarak ta kullanılabilir istenirse :)

adeep  |  (0 puan) 24 AÄŸustos 2008 22:49

kesin bi hata yapmıştır bunlar ... olmaz öyle şey

cxc  |  (0 puan) 24 AÄŸustos 2008 23:10
kesin bi hata yapmıştır bunlar ... olmaz öyle şey

@cxc, hata ile yapmışlar diyosun yani :)

nothingrows  |  (0 puan) 25 AÄŸustos 2008 00:16

@nothingrows
şöyle;

2 bilgisayar var, birinden diğerine 6 gb lik bir veriyi kopyalıyorsun ve bu 1 dk sürüyor dediklerine göre ...

bir hard diskin yazma hızının o kadar yüksek olması mümkün değil, istediğin kadar raid kullan ...

hard disk olayını geçtik diyelim... kablo? fiberoptik diyelim ... hub? ethernet kartı?

bence kopyalama işleminden önce aynı dosya vardı pc de.

aynı bilgisayara 4 hdd bağlayıp 2 sini sata 0 bağladığında onun 3/1 i kadar bir hıza ulaşıyorsun.

bu iÅŸte bi yamuk var.

cxc  |  (0 puan) 25 AÄŸustos 2008 00:47

@cxc
Yukarida arkadaslarin belirttigi gibi, kimse verilerin bir disk uzerine yazildigini soylemiyor. Sadece veriler taaa ABD'den taaa Amsterdam'a o kadar hizli sekilde gonderilebiliyormus. Yani isik saniyede su kadar hizli gidiyor denilince, fotograf makinasinin diyaframi o kadar hizli kapanabiliyor mu demeye benziyor sizin ki.

[www.voiphone.at]
Tolga Cakiroglu  |  (0 puan) 25 AÄŸustos 2008 01:52

Yahu haberin tarihi 6 Mart 2003.. 5 senelik haberi dün olmuş gibi yayınlıyorsunuz. nerde bu editörler?

1nfern0  |  (0 puan) 25 AÄŸustos 2008 04:58

@Tolga Cakiroglu

haklısın, yaparlar, gönderirler, bacağım kadar fiberoptik kablo kullanıp aynı dosya için sunucu olarak 15 client olarak 30 pc kullanırlarsa ... gelen veriyide ram de tutarlarsa yaparlar ama bana bi yararı olmaz... iş bundan öteye gitmez.

cxc  |  (0 puan) 25 AÄŸustos 2008 05:51

Bunu tek bilgisayar için yapamayacakları açık değil mi? Eğer tek bilgisayar için kullanırlarsa ülke çıkışlarını ne yapacaklar? Bilgisayar sayısı kadar kablo mu çekecekler? Bunlar ülke bazında iletişim için.

Fikirsel  |  (0 puan) 25 AÄŸustos 2008 10:13

hakkaten ya 2003 haberi bu, ne alaka daha yeni yayınlanıyor burda. ben de yazayım ateşi bulmuşlar diye yer bizim editorler.

sabuncu  |  (0 puan) 25 AÄŸustos 2008 14:09

bu 2003 haberi ise kim bilir kac gbit olmuştur transfer hızı.
bu arada bence illa veriyi hdd ye yazmaya gerek yok bi program ile gelen veriyi yazmadan silip, hesaplayabilir.

Quis custodiet ipsos custodes!
yuxell  |  (0 puan) 27 AÄŸustos 2008 18:37

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu