
Norveç'te 100 bin Türk'e iş imkanı sağlanıyor haberi günlerdir bütün televizyonlarda yayınlanıyor.
Norveç Çalışma ve Sosyal Kapsama Bakanı Bjarne Håkon Hanssen ”Norveç işgücüne ihtiyaç duyuyor olsa da, Norveç Hükümetinin bir kısım Türk medyasında belirtildiği gibi Türkiye’den işçi getirtme planı yok.” dedi. (kaynak)
Hanssen, Türkiye’den vasıflı işçi alımını gerçekleştirme görevinin Norveçli firmalara ait olduğunu söyledi. Bakan, Norveç’te iş arayan kimselerin ilgili eğitime, örneğin mühendislik ya da zanaatkarlık gibi, sahip olmaları gerektiğini, ve çalışma iznine başvurmadan önce somut bir iş teklifi almış olmaları gerektiğini belirtti.
Bende konuyla ilgili biraz araştırma yapmaya karar verdim.
Somut iş teklifi nasıl alınır veya iş nasıl bulunurdan önce biraz ülkeyi tanıyalım.
Norveç Avrupanın en gelişmiş ülkesi ve hayat standartları en yüksek ülkesi. Hayat standartları ve ekonomisi AB ülkelerinin çok üstünde olduğu için, AB'ye girmek istemiyor.
Soğuk havanın etkili olduğu Ülkede Norveççe konuşuluyor.
Avrupa'nın Balıkçılık sektörünü elinde bulunduran ülke zengin petrol kaynaklarıyla da biliniyor.
5 milyon kişinin yaşadığı Norveç'te tek eksik genç nüfus.
Her nekadar Norveçli Bakan Türkiye ile anlaşma yok desede yasaları gereği Norveç'de bir iş bularak çalışma izni alabilir veya oralı biriyle evlenerek orada kalabilirsiniz.
Çalışma izni alırsanız ailenizle birlikte Norveç'e gidebilirsiniz. (Aile'ye nikahlı eşiniz, 18 yaş altında çocuklarınız ve iki veya daha fazla yıldır beraber yaşadığınız kişi veya kişiler dahil)
Çalışma izni kesinleşmeden ve elinize geçmeden ülkeye giremessiniz. Yani ben gideyim nasıl olsa iş hazır demeyin. Çalışma izni almak için Türkiye'den başvuru yapabilirsiniz. Her çalışma alanı için farklı belgeler gerekiyor, bular için bu link'ten yararlanabilirsiniz.
Türkiye'deki büyükelçilik ve konsoloslukların listeside burada.
Bu izin her yıl yenilenir, eğer 3 yıl boyunca orda kalırsanız yerleşme izni için başvuru yapabiliyorsunuz.
Norveç'te iş aramak için insan kaynakları sitesi stepstone'ı kullanabilirsiniz. Site Norveççe ama ilanların çoğu İngilizce.
Yok ben kendi işimi kurayim derseniz burdan bütün bilgileri edinebilirsiniz (İngilizce).
Eğer ben vasıfsız işçiyim ya da inşaat işleri gibi işlerde saati 15 20 avroya çalışırım derseniz buradan başvuru yapabilirsiniz.
İsterseniz öğrencide olarakta bir başlangıç deneyebilirsini. Bunun için Başkent Oslo'daki Oslo üniversitesine bir bakın derim.
Hiçbir yol tutmassa ülkeye sığınmayı deneyebilirsiniz. Eğer gerçekten Türkiye'de hayatınız tehlikede ve korunmaya muhtaçsanız Norveç size kucak sığınmanız için kucak açabilir.
Bu ülke neye benzer derseniz buradan videolarla birlikte bilgi alabilir. Buradan Fotoğraflarını inceleyebilirsiniz.
Buradan şehir şehir ülkeyi öğrenebilirsiniz.
Ülkeyle ilgili detaylı bilgiler alabileceğiniz bazı linklerde şunlar;
Norveç göçmenlik bürosuNorveççe ve İngilizce
Aile göçü hakkında Türkçe Bilgi
Vize hakkında Türkçe Bilgi
Norveç'in Türkiye resmi sitesi
Ülke hakkında genel bilgiler
Detaylı konulara göre ayrılmış Norveç bilgi kaynağı
Norveç sığınma bürosu Türkiye sitesi
« önceki yazı Vektör Karakterler Nasıl Oluşturulur ? |
sonraki yazı » Ücretsiz url kısaltma scripti.Shorty |
Yorumlar
Genc ve vasifli insanlari sadece norvec degil avrupanin genelinin aradigini biliyoruz. belki devletin boyle bir genel plani yoktur. ama genel olarak is dunyasinin boyle bir arayisi ve buyuk bir acik kapisi var. norvec guzel bir ulke. ancak kuresel isinmayi da goz onunde bulundurursak, sular icinde yasamayi goze almak gerekli.
@rfn, dahi anlaminda "de" "da" eklerini ayri yazmakta bir sikintin var sanirim. "Bende konuyla ilgili" cumlesi icerisindeki "ben de" olmali, ayni sekilde "anlaşma yok desede" "dese de" olmali.
| ryan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 15:53 |
Teşekkürler, ne diyeyim soğuğu olmasa, güneş saati az olmasa belki. Lakin ülkemi değerlediremeyen bizlere bazı soru işaretleri bırakıyor belki de bu yazı ne bilem(?)
| anadoluca | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 15:58 |
"Hiçbir yol tutmassa ülkeye sığınmayı deneyebilirsiniz. "
bildirgeç'te gördüğün en utanç verici satırlar :(
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 16:07 |
saati 15-20 avro derken sallamıyorsan eğer inşaat işi süper. burda 1 günde veriyorlar o parayı. geçici olarak kabul ederseler hemen hazırlıyorum evrakları :)
| yunusss | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 16:41 |
"Hiçbir yol tutmassa ülkeye sığınmayı deneyebilirsiniz. "
konuyu biraz açayım; bunun için ülkemde yaşamım tehdit altında, baskı görüyorum, ülkem berbat bir yerdir mealinde bir başvuru yapıyorsunuz. Eğer bir terör eylemine katıldığınızı kanıtlarsanız iş kolaylaşıyor. bazen onurun nerede bitip maddi çıkarların nerede başladığı belli olmuyor.
Gerçekten utanç verici.
| realidad | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 16:49 |
Bir İstanbul kadar Toprağı olan ve Yeraltı yerüstü kaynakları Türkiye'nin 10'da biri kadar olmayan bir Ülkenin Bakanı geliyor ve Türkiye'de iki yılda alınacak kadar işçiyi ülkelerine davet ediyor.. Böyle koca bir ülkenin Bakanı ise bunu yüzü kızarmadan Büyük Bir Siyasi başarı gibi gögsünü Gere Gere açıklıyor. Üstelik bu teklifi taa ülkesinden kalkıp Türkiye'ye teklifi getiren Norveçli bakan degilde kendisiymiş gibi. Üstelik bunu öyle bir heyecanla anlatıyorki anlatırken NİTELİKLİ Eğitim almış, ve Norveç firmasının isteğiyle çagrılabileceklerini söylemeyi Unutuyor, Söylemiyor... sonuç gündem değiştir milleyin agzına bir bal sürüldü hayırlı olsun... İyice bir araştırın Norveç Hangi koşullarda alıyor elamanı.
| tasdemir | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 18:06 |
"Hiçbir yol tutmassa ülkeye sığınmayı deneyebilirsiniz. "bildirgeç'te gördüğün en utanç verici satırlar :(
gaykedi seninle bir konuda aynı fikirde olabileceğimi hiç düşünmemiştim :P ahaha
öte yandan, norveç böyle bir duyuru yaptıktan sonra ardından "yok böle bişey" gibisinden açıklamalar geldi. ne oluyo be alay mı adiyorlar diye düşündüm. bunlar işini sağlama bağlamadan iş yapmazlar. norveç gibi bir ülke çok pahalı ve doğal şartları ağır bir ülke. yaşam kalitesi ne kadar yüksek olursa olsun, düşünsel ve hareket açısından çok sert insanlar olabiliyorlar. gidecekler bir kez daha düşünmeli bence.
| ufopilotu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 18:43 |
adamlar resmen türkiyeden damızlık almaya gelmiş.
| zee | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 18:50 |
bu resmi gördükten sonra gitmeye karar vermiştim ama bu kış ankara soğuğunu yedikten sonra vazgeçtim.
illa bi yere gideceksem ekvatora yakın olması tercihim olacak :d

norveç'ten bir görünüm
| durum | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 19:02 |
arkadaşım sen o kızları öyle görünce hemen üstüne mi atrlayacak sanıyorsun =) bugün senin üstüne atlar aradan bir kaç saat sonra ötekine.. hiç merak etme... o da yani en iyi ihtimal. herifler türkiyeyi sanki kenya gibi görüyor. sen ne isen bedevi bir arap onların gözünde aynı.
| ufopilotu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 19:38 |
Ne kadar boş işlerle uğraşıyorsunuz. Şu türk gençliğinin geyik kısmı hiç bir Dünya ülkesinde yok. Emin olun Norveç sizi bekliyor. Ben Almanya'da yaşıyorum ve eşimin ailesi Norveçte yaşıyor her yıl giderim ama millet adam atıyor siz işçi alacak diyorsunuz. Hepsi hikaye. Birde aklı kıt bazı arkadaşlar Avrupa'da ki kızlar siz buraya gelince atlayacak sanıyorsunuz. Suratınıza bile bakmayacaklar emin olun. Artık Türklerden nefret edecek boyuta geldi çünkü. Or...u gözüyle baktığı için bizimkiler yazık. Hala Avrupa'da yaşam var sanıyorsunuz ameleler için ve emin olun iyi elemana da ihtiyaç yok burda burda elemana işçiye ihtiyaç yok unutun buraları gelmeyin artık.
| volkanalabaz | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 20:52 |
50 yıl önce gönderdiklerimizin bırakın hor görülmeyi, yakılmaya başlandığı bir dönemde...
Bizdeki medyaya bakın ki siz, bırakın 50 yılda hala yerimizde sayıyor, hala aynı hayalleri görüyor, hala elin katil, ırkçı vahşilerinin ülkelerinden ,devletlerinden medet umuyor olmamızın utancını; olmayan bir şeyi bile bayram edasıyla aktarıyor, ne kadar trajikomik ve hazin bir durumun içerisinde olduğumuzu farkedemiyor yada ediyor ama ortada bir takım hesaplar var da gündeme suni birşeyler pompalamanın mı hesabına giriyorlar bilinmez ama bilinen birşey varki
EY TÜRK GENÇLİĞİ MUHTAÇ OLDUĞUN KUDRET DAMARLARINDAKİ ASİL KANDA VE ÜZERİNDE YAŞADIĞIN BU cennet VATANDA FAZLASIYLA MEVCUTTUR.
Ayrıca bırakın norveçi, marsta kız bulsanız dahi farkına varacağınız yegane gerçek evrendeki en güzel kızların Türkiye'de yaşadığı gerçeğidir bu da böyle biline.
| ismailersoy | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 20:56 |
Oradaki kızlarda sizi bekliyor zaten bırakın arkadaşlar Allah aşkına. Avrupa diyince herkes balıklama atlıyor ama dünyanın gözünde nasıl bir imaj çizdiğimiz de ortada.. Oralarda, Ülkemizden daha rahat bir yaşam sürme hayalleri kurmayın boşuna.
Başka söyleyecek bir şeyim yok.
| teknolojiherseyim | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Şubat 2008 23:55 |
Haydi izlemeyen veya duymayanlar için biraz, romantikleşelim... (1)-(2)-(3)-(4)-(5)
"Hiçbir yol tutmassa ülkeye sığınmayı deneyebilirsiniz. "
Yazıklar olsun... Ortadan kaybolan yüzbinlerce sami-tatar ırkı varken (bir de arkadaşımız sığınma diyor), hitler almanyasına ağır su'dan, 2. dünya savaşının zor koşullarında yiyecek satılmasına kadar, bunun bedeli olarakta israil kurulmadan önce -yıl 1946- nükleer silah geliştirmede yardımcı olmaya kadar (gene ağır su satımı) bu seferkinde tabii ki ingiltere'nin baskısı ile oldu binbir türlü hukuksuzlağa karışmış NOAM CHOMSKY ifadesi ile fiiliyattan Haydut devlet'in statüsüne erişen bir ülke için "GİTMENİN YOLLARI" diyerek aslında başarılması gereken bir iş gibi sunmanız kara cahillikten midir yoksa oportünist konformist kişiliğinizden midir bilmem ama gerçekten beni şimdiye kadar en üzen bildiri olma mahiyetini taşıyor.
"İnsan insanlığa bu kadder de yabancılaşmaz ki"
Haşiye: Ayrıca 1991-92 barış görüşmeleri ve Abbas aptalca bu oyuna düşmesi ve batı şeria dahil yüzlerce yerleşim bölgesinin oluşturulması, doğu almanya'da bile görülmeyen katı kurallar, 1992 cumhurbaşkanı'nın öldürülmesi apayrı bir konuda..Norveç kilit isimlerden biridir...Korkunç silah tüccarlığı ve amerika'nın burnumuzun dibinde binlerce insanın ölmesine yol açan silahları aldığı ülkedir. Öyle para da iş deolmaz olsun...
| Ampouble | |
|
|
(0 puan) |
|
| 18 Şubat 2008 00:21 |
Gidin gidin, kızlar da kolllarınıza atlamak icin sizleri bekliyordu...
Yazık, gerçekten de cok yazık. Hele de oyle bir yere gitmek için ülkesini karalayacak kadar alçalabilecek varsa en çok da ona yazık...
| Feas | |
|
|
(0 puan) |
|
| 18 Şubat 2008 00:53 |
kıro lar...Türkiye nin imajını yerle bir ediyolar saolsunlar...almanyaya vs giden yobazlar....
| vincennt | |
|
|
(0 puan) |
|
| 18 Şubat 2008 00:56 |
Gidip görmediğimiz yer hakkında sallamamak lazım. Aranızda bir tek volkanalabaz yurt dışında sanırım. Onun söylediği şeyler de pek iç açıcı değil.
| LeGaL | |
|
|
(0 puan) |
|
| 18 Şubat 2008 02:36 |
Her ülke yeri gelir eleştirilir yeri gelir övülür. Michael Moore Sicko'da Norveç'i güzel anlatmış. Bir çok Amerikalı anlatılanların düzmece veya kurgu olduğunu sanmış. İzleyin siz karar verin.
http://www.youtube.com/watch?v=YxLag-EXiZk
| tiviti | |
|
|
(0 puan) |
|
| 18 Şubat 2008 14:05 |
"volkanalabaz" Arkadaşım kusura bakma ama gelmeyin artık derken benim aile bireylerimden duyduğuma çok benziyor bu kelime. gelmeyin artık gelmeyin. bu bizi düşündüğünüz için değil orda sizin paranıza mani olacağımızı düşündüğünüzden olsa geek o ufacık beyniniz bunu bu şekilde düşüüyor ama yorumalrken buralarda hayat bitti gelmeyine döküyor...
He bu arada amdem o kadar kötü sen neden oradasın gel buraya??? madem çok kötü oarala :)...
He bizim milletimizin kızlara olan zaafı konusunda çok haklısın türk erkekleri artık neredeyse tüm dünyada kendine sex makinası arayan ve dünyaya iki bacağının arasından bakan kişiler olarak görünüyor ve doğrudurda...
| suphiist | |
|
|
(0 puan) |
|
| 19 Şubat 2008 02:14 |
Ülkemde insanlar dışarı kaçmaya ne kadar istekli yahu. Dışarısı dediğim zengin ülkeler tabi. Yoksa Ermenistan a gitmek isteyene rastlamadım hiç.
2 kişi ile görüştüm bu konuda;
1-Bu konuyla ilgilenmesi beklenen kurum İş ve İşçi Kurumu. Sorularınızın muhatabı o kurum.
2-Bizim basında çıkan haberlerden sonra Norveç te ilgili bakan, Norveç basınına "Böyle bir şey yok" babında bir açıklama yapmak zorunda kalmış.
Norveç te uzun yıllardır işleyen kural şu imiş; "Oradaki bir şirket sizi talep ederse Norveç e gidip çalışabiliyorsunuz". Sonraki süreç te çalışma süresine bağlı olarak oturma izni (galiba 3 yıl kalırsanız) ve çifte vatandaşlık (10 yıl kalırsanız) imkanınız oluyor.
Daha fazla uzatmayayım.
| poshet303 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 19 Şubat 2008 12:07 |
asparagas bunlar norveç bizi naapsın be adamlar Türk'ten korkuyor başlarına dermi alacaklar.
| sonnavi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 19 Şubat 2008 13:02 |
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 19 Şubat 2008 15:46 |
suphiist e katılıyorum.
Almanya' ya avusturyaya gidipde buralar bölye şöyle kötüdür gelmeyin işten atıyorlar, para kazanmıyoruz , açlıktan ölüyoruz diyen gurbetçiler madem öyle dönün Türkiye'ye Türkiye'de bugune kadar fakir kalındı ama açlıktan kimse ölmedi, kimsenin hakkı yenmedi.
Ayrıca böyle olumsuz yorumlar yazarak milleti soğutmayın. Türk'ler dünyaya yayıldıkca Türkiye'mizde bu şekilde bi nebze olsun kalkınacak. Bize atılgan,genç beyinli, ileriyi görebilen, tuttuğunu koparan vatandaş lazım, böyleydi, böyle devam etmeli ve Tüm dünyada böyle tanımalı.
Ayrıca bu yazıyı yazan rfn e çok teşekkür ediyorum. Güzel bir yazı çıkarmışsın.
Norveççe-İnglizce Cümle Çeviri, İngilizce-Türkçe Cüme Çeviri
| agentbb | |
|
|
(0 puan) |
|
| 19 Şubat 2008 23:43 |
@suphiist ve @agentbb madem çok merak ettiğiniz söyleyeyim. Ben burda master yapıyorum. Hakkımda ilk önce biraz bilgi sahibi ol ondan sonra yorum yap. Ben gurbetçi değilim. Eşim alman ama ailesi norveç kökenli ve ben almanya ile başka Avrupa ülkelerini birbirine karıştırıp söylemiyorum. Norveçi çok yakından tanıdığım bir Ülke olarak söylüyorum. Benim parama zaten mani olamazsınız. Ben fabrikada çalışan bir işçi değil Dortmund Devlet tiyatrolarında çalışan bir oyuncuyum aynı zamanda. Burda ki sağolsun imajımızın içine eden Türkler ilede yakından alakam yok. Olamaz da merak etmeyin ben Antalyalıyım. Evimin karşısı deniz yanım dedeman bırakırmıyım orayı bitsin işi,m geri döneceğim. Burda sanki bok varmış gibi konuşuyorsunuz bilip bilmeden. Paramıza mani olacakmışsınız. Kim bizim hangi paramıza mani olacak. Sanki gelince iş bulacağınızı sanan hayal perestlersiniz. :DDD
| volkanalabaz | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Şubat 2008 14:19 |
haşmetlim sen neymişsin öyle.
ne işin var senin buralarda bizim gibi iğrenç işçi pisliklerle.
| Hergin | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Şubat 2008 14:47 |
neden hemen her turlu bildirinin altinda internet gazetelerindeki yorumcular gibi seviyesizce kavga ediyoruz ki?
birisi -belki biraz tepeden bakarak konusuyor ama- ben gittim gordum, orada yasiyorum diyor. bir digeri adamin verdigi bilgiden cok konusma tarzina takiliyor. bir takim arkadaslar is bulma degil, kiz bulma derdinde..
ben kendi adima bildirgec'i bilgi almak icin okuyorum. hatta tum yorumlari da tek tek okuyorum, zira bircok arkadas bildiriye ek niteliginde bilgi de veriyor (bkz.Ampouble'in yorumu). Isin icine birazcik, inanc-politika girdimi birbirimize giriyoruz.
ben de norvec dahil avrupa'nin bircok ulkesinde bulunmus/yasamis biri olarak, gitmek isteyenlere birkac sey soyleyebilirim sanirim.
birincisi (haberlerde de dedigi gibi) oyle ilk soylendigi gibi 100bin tane vasifli isci aramiyorlar. tamamen bizim abartmamiz. siz is basvurunuzu yapiyorsunuz, kabul ediliyorsunuz, geri kalan islemler icin (goc ve calisma yasalari) bir calisma icinde olduklarini soyluyorlar.
aslinda bu zaten isini bilen arkadaslar icin cok yeni bir sey degil. eger yabanci ulkedeki bir firmaya kabul edilirseniz, zaten calisma imkanlari icin siz degil, onlar ugrasir. benim ve bircok arkadasimin gectigi evreler gibi. ama tabi, direkt versinler vizemi, oturma iznimi, norvecli kizlar beni bekler diyenler hala varsa, onlara bol sanslar.
| Turkpanzer | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Şubat 2008 19:30 |
yazıyı ve tüm olumlu yorumları okuyun ve ciddiye alın yeter. İnsan yarın öleceğini bilmez, gidince ne olacağınızda belli değildir. Çabalamak herşeydir. Sadece çabalayın.
| agentbb | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Şubat 2008 19:40 |
"volkanalabaz"
En üste yazmak istedim Eğer almanyada yaşamak daha rahat hareket etmek için biriyle evlenmek isteseydim şuan berlinde 2 tane matbaa fabrikası olan birini alırdım ömrüm boyuca da yer otururdum :)... Anlatabildim mi?
"volkanalabaz" Arkadaşım... Sen master yapıyorsun ben Microfost' un iş ortaklığı yaptığı bir şirkette Yazılım Mühendisiyim. (MCP-MCPD-MCDBA)...
Yani oralarda yaşamam senden daha kolay olucağı kesin ama ben gideceğimden değil Burdaki diğer arkadaşlara böyle tanıtman zoruma gidiyor. çünki şu bir gerçek Afkanistan bile Trükiyeden iyidir ben bunu bilir bunu söylerim. Türkiyede ne insan hakalrı nede hakkını arama yolları mevcut.
İnş. arkadaşalr yurtdışına çıakr kendinizi ve haklarınızı kurtarırsınız...
| suphiist | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Şubat 2008 21:36 |
Değerli arkadaşlar;
Zıtlaşıp birbirimizi üzmenin burada kavga etmenin hiçbir anlamı yok. Ama gerçekten bizim milletimiz gazla yaşayan bir millet olduğunu nasılda kanıtladı bir daha. En ufak bir şey söylemeye gelmiyor vallaha. Bu arada Norveç beklenen açıklamayı yaptı ve böyle bir olayın olmadığını ve bizim saftirik yöneticilerin yanlış anlaşılmasından kaynaklandığını belirttiler.
‘’ En üste yazmak istedim Eğer almanyada yaşamak daha rahat hareket etmek için biriyle evlenmek isteseydim şuan berlinde 2 tane matbaa fabrikası olan birini alırdım ömrüm boyuca da yer otururdum :)... Anlatabildim mi? ‘’
@suphiist demişsin. İyi güzel demişsinde sen beni tanıyormusun da konuşuyorsun onu anlamadım. Ben Almanya’ya geldiğim de beş yıllık evliydim. Yani Türkiye’de evlendim ve orada yaşadım. Ayrıca doğduğum günden bu güne Allaha çok şükür hiç para sıkıntısı yaşamadım bilmedim. Ki gideyim iki fabrikası olan birini bulayım. Ayrıca sen tabiî ki buraya gelebilirsin bunda bir soru yok uçağa atlayan herkes gelebiliyor. Buraya ne dağda ki çobanlar gelmiş ne ameleler gelmiş sen koskoca Microfost' un iş ortaklığı yaptığı bir şirkette Yazılım Mühendisisin hayda, hayda gelir iş bulursun ne olacak. Sanki bura da yaşamak matah bir şey. Ben dedim ki bu haber yalan sallamasyon hepiniz karşı çıktınız ama Norveç’te yalanladı. Ve bizim milletimizin düştüğü durum içler acısı. Şunu bir kere gelmek isteye herkes anlasın Avrupa bir Müslümanı artık ne yazık ki bölgesinde görmek istemiyor. Bunun da suçlusu gene bizler ve başka Ülkenin vatandaşı olan Müslümanlar.
Ayrıca İnsanların önemli konumlarda olması çok ciddiye alınacak bir şey değil bence. Benden daha kolay konumlarda yaşayacağını bilemezsin. Çünkü beni benim yaşantımı tanımıyorsun. Ben niye 30 yaşında canım sıkılıp okul bahanesi ile kaçtım sıkıldım çünkü. Ne yazık ki herkesin hayatı bir değil ben sıkıntı çekmeden yaşayan biriyim ama artık rahatlıktan sıkıldım. İlk 3 yıl bugün Amsterdam’da hangi partiye gitsek aman hafta sonu Fransa’ya kaçalım güzel bir konser var. Kış geldi Norveç’e kayak yapmaya gidelim. Böyle yaşayan Türklerde var arkadaşım merak etme. Yani anlayacağın sen gelip akşama kadar microfost için çalışırsın ben Devlet tiyatrosunda haftada iki oyun oynar geri kalan zamanımı Almanya’da canım sıkıldı diye gezerim çünkü ben böyle yaşamayı seviyorum. Bunların hiç biri aman ne süper bir şey değil zorla açtırıyorsunuz adamın ağzını insanları ezmeyi çok bir b..ok sanıyorsunuz ama öyle değil. Bir daha kimse benim adıma yorum yapmasın lütfen. Çünkü konuları saptırıp çok farklı yanlara getiriyorsunuz. Ben ne evlenip rahat yaşamak için Almanya’ya geldim ne de sadece hayatı master yaparak geçiren bir insanım. Daha master yaparken Almanya’da sınava girmeden devlet tiyatrosun da oynayan ilk Türk benim siz yok ben şuyum buyum diye konuşuyorsunuz. Bunların hiç biri önemli bir şey değil benim oyuncu olmama okul okumam gibi. Hepinizi seviyorum. Boş verin bu etiket olaylarını sallayın. Herkesin dünyası çok farklı.
| volkanalabaz | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Şubat 2008 15:38 |
Arkadaşım Güzel söyledin hoş söyledin ama sen benim maddi durumumu nerden biliyorsun :) ??? ALLAHIMIZA şükürler olsun bizimde var 3-5 kuruşumuz yani yaşamak istedikten sonra bende yaşarım ama ben mesleğimi seviyorum kad yazmak bana daha rahatlatıcı geliyor. Yani benim demek istediğim Dünyanın her yerine rahat rahat girip çıkabileceğim ama nereye gidersem de gidiyim benim için mesleğimi ön planda tuttarım çünki ben aynı anda free çalışıyorum yani parise gider Eyfel in karşısına geçer kodumu yazarım:) beni kimse sıkıştıramaz eğer canım eğlenmek istersede eğlenirim...
Bu arada benims öylediğim kişilerde türkiyeden zaten.
Neyse Velasılkelam...Benim sana ilk mesajda anlatmaya çalıştığım benim veya senin ne durumda olduğun değil. Sadece Avrupada hayat öldü diyenlere deli oluyorum... Tama sana katılıyorum biz Müslümanlar için özeliklede Türk Müslümanalr için yaşam zor. ama en azından orda amelelik bile yapsa burda bir şirkette üst düzey yöneticinin aldığı parayı alabiliyor insanlar ... yani orda 10 seney çalışıp kendini emekli edebilirsin(Emeklilik derken 65 yaş var burda deme gülerim.)- orda çalışarak Türkiyeye yatırım yaparsın ve çok rahat 3-5 daire alırsın veya yatırım yaparsın ondan sonra otomatikman emeklisin tabi aç gözlülük yapıpta daha çok daha çok demediğiklri sürece... vs.vs.vs.
Yani Abicim yaş olarak benden büyüksün sanırım ben 20 yaşındayım. Yaşının büyük olduğunu bilmiyordum Eğer sözlerimde bir kusur ettiysem affola.
Ben çünki ailemle bile kötü oldum bu konuda benim halamlar Almanyada berlinde,2 tane amcamda öyle almanyada.her geldiklerinde Almanya öldü diyorlar hayat yok diyorlar ama nedense emekli oldukalrı halde gelmiyorlar ben Niğdeliyim Niğdeyede 120 bin € luk ev yaptırıyorlar köye heee :) nasıl hayat bitmiş orda? Ama Köydeki durumu iyi olmayan akarabalarımıza gelince Almanyada hayat bitti derler ben buna kızıyorum işte...
| suphiist | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Şubat 2008 14:10 |
Allah izin veririse 4-9 mart arası Hannover'deyim abicim Cebit te. İnş eğer müsait olursan misafirim olursun. Bol bol konuşuruz.
| suphiist | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Şubat 2008 14:18 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
- Work and Travel Hakkında Her Şey (8)
- tüpraş ve skype (4)
- ülkeler rehberi (0)
- Engelsiz İş Engelsiz Yaşam (0)
- dünya istatistikleri (2)
- Facebook (0)
- “Kürt Sorunu Türkiye’nin En Önemli Meselesidir” (15)
- Work and Travel- Amerika Ekonomisi (0)
- günlük taze facebook analizi (9)
- facebook kaynaklı yararlı araçlar (8)
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.


